Subaru drží svou rallyeovou legendu naživu. Nové WRX STI není o nic méně ryzí, než první generace stejně označené Imprezy, a pořád nabízí extrémní jízdní zážitky.
Dejte klukovi z Valašska WRX STI a dopadne to takhle... >:D Můžu s Ondrou souhlasit, to auto je bestie, která klade obrovské nároky na řidiče. Není to auto pro každý den.
No to je tezke...STI je hodne malo kompromisni auto (vlastne uplne nekompromisni), tohle neni Golf, a tudiz je hodne pravdepodobne, ze hromade lidi nesedne.
Ja mám práve pocit, že v predch. (alebo to bola ešte pred? ) gen. sa robili kompromisy smerom ku každodennej použiteľnosti a to bol fail, cez ktorý sa skalní fanúšikovia nevedeli preniesť. Toto sa ku koreňom podľa mňa vracia a to je len dobre. :yes:
Tak v porovnani s Golfem se da spousta aut oznacit za "nekompromisni", ale i v pripade WRX STi bych tenhle termin povazoval za dost relativni. Porad je to normalne pouzitelny rodinny vuz.
Kdo si kupuje novy vuz v tehle cene, tezko resi tak uzkostlive nejakou spotrebu (znas to o te opici a o bananech). A kdo najezdi X desitek tkm rocne, aby tu spotrebu resil, tak si zase poridi uplne jinou motorizaci.
A komu nemusi jit o kompromisy a chce neco nekompromisniho v pravem vyznamu slova, tak si neporizuje 5-i mistny 4-dverovy sedan.
Myslím, že nemáš pravdu. Mluvím aspoň za sebe. Mimochodem v aktuálním čísle Top Gearu je zajímavý srovnávací test na sněhu a na silnici WRX STi x Audi RS3 x GLA 45 AMG. Na sněhu je Subaru nejlepší, Audi nejhorší. Na silnici ale vyhrává GLA. Subaru na denní ježdění není.
To je velmi relativní, třeba zrovna proti tvému autu ano, ale např. proti vzpomínanému GR naopak ne. Že to má karoserii čtyřdveřového sedanu samo o sobě nestačí na tvrzení, že je to normálně použitelný rodinný vůz, v tomto směru souhlasím s tím, co je zmíněno v textu recenze.
Sedni si do nektereho z vozu z predeslych let (a nebylo to nijak davno), ktere se povazovaly za normalne pouzitelne rodinne vozy. Byly opravdu hlucne, bez klimatizace, bez posilovace rizeni, s nejistymi jizdnimi vlastnostmi nekorigovanymi "umelou inteligenci "- pouze ridicem atd. atd. . Tady mas malem schovanou thajskou maserku v operadle sedacky, desitky elektronickych vymyslu zprijemnujicich jizdu a zajistujicich bezpecnost, aby ses moc nezapotil a pripadne se nezabil.
Spis mam pocit, ze jsme dneska neuveritelne rozmazleni a vubec nevnimame podstatu veci. Ze by byl Golf R rodinne vozitko a oproti nemu by se muselo o WRX STi mluvit stylem "Na život a na smrt" a o nejake nepouzitelnosti pro normalni jezdeni je videno strizlivym pohledem usmevne.
Urcite se chapeme. Ja stejne jako ty tvrdim, ze je vsechno velmi relativni a slova pro vetsinu lidi uplne ztratila svuj vyznam, unika nam samotny smysl.
Svez rodinu v sedanu WRX STi a pak v Golfu R (hb, nebo kombi) a zeptej se jich, co z toho splňuje mnohem spíš jejich představu normálně použitelného rodinného vozu. ;-)
Nevim, co porad resis. O kus niz pisu, ze v porovnani napr. s tim Golfem muze kdekdo rozmazleny dnesni uzivatelskou privetivosti aut napsat, ze je spousta aut "ultimatnich", "hardcore", ze jsou "syrova". Jenomze tam budou porad ty uvozovky, budou to kecy do slohovky a ne vyraz, co by odpovidal realite. Ze by neslo vozit rodinu v 5-i mistnem sedanu se 4 dvermi, nacpanem vsemoznou elektronikou pro komfort a bezpecnost jenom proto, ze je to v jinem voze pohodlnejsi, snad tvrdit nechces.
Jakou "všemožnou elektroniku pro komfort" máš u STi na mysli?
Kromě karoserie je prostě WRX STi jako rodinné auto vyloženě nevhodné (viz i text v recenzi), tečka.
Dá se to různě okecat, ale to je tak všechno, co se s tím dá dělat... :-)
Ted nejak nevim, jestli se ptas a chces vubec diskutovat, nebo jenom nevstricne opakujes svuj nazor, kdyz tak zduraznujes tu tecku(?).
Pokud to mela byt otazka, tak urcite najdes kompletni vycet komfortnich a bezpecnostnich polozek vybavy ve specifikaci vyrobce vozu. Umozni ti normalni svezeni jako u vsech jinych beznych automobilu tehle tridy, kdyz nechces zrovna zavodit na RZete nejakeho rallye podniku :-) Ze je pritom STi daleko vetsi hrubian je pravda, ale vychazi proste koncepcne z bezneho rodinneho 4-dveroveho sedanu a jako takovy klidne poslouzi. Kdo chce pohodlny vuz, musi se podivat po necem jinem. Zase se ale takhle nesveze ;-)
Fraze jako "na zivot a na smrt" bych pouzival jinde.
Jde hlavně o komfort, ne o bezpečnost. Co je na WRX STi komfortního, tím spíš na poměry nového menšího sedanu za milion?
Podvozek, převodovka...? Jedině snad přístup na zadní sedadla, díky karoserii sedan.
Myslím, že to tady Ondra ve 12:18 napsal jasně a výstižně, nemám k tomu moc co dodat...
Dneska je pro vetsinu lidi treba STI naprosto nepouzitelnym vozidlem v beznem provozu, Megane RS nekompromisnim monopostem pro zavodni okruhy apod. . Ja napr. obcas jezdim do prace raketoplanem.
I (tedy nejen ToyoBaru) MRS, tím spíš no Cup, je rozhodně komfortnější, než STi. Že má jen jeden pár dveří a méně místa vzadu je věc použité karoserie, resp. její konkrétní verze.
Já chodím do práce pěšky a po městě jezdím na kolobce, až tak jsem skromný... přesto názor na "rodinnost" STi nezměním.
Ono se dá i dnes jezdit třeba s koňským spřežením..., ale tom tahle diskuse není.
Za sebe musím říct, že z hlediska komfortu jsem u hatchbacku 2010, žádné zvláštní omezení necítil. Používal jsem ho na běžný provoz, spíš mi vadily jízdní vlastnosti a výkon sériového auta, při ostrém svezení. Po úpravách to už šlo.
Věřte mi, že jakkoliv chovám STI v úctě, tak na běžné jezdění bych použil naprosto cokoliv jiného. Na cestování či poskakování po městě je tohle auto krajně nevhodné i v porovnání třeba s kupé BRZ z vlastní stáje. Ve čtvrt století starém Opelu Omega je v dálničních rychlostech vyloženě klid ve srovnání s STI.
Plne vasemu uhlu pohledu rozumim. Jenom nevim, kdo si koupi rodinne auto a k tomu jeste druhy normalni sedan (jakkoli ostry a min vhodny pro bezne jezdeni) jenom na zabavu. Co znam majitele STI a EVO, tak je vsichni pouzivaji i jako bezna auta, jako ktera muzou porad a bez problemu poslouzit. Na rozdil od jinych vozu, kde se casto pouzivane silne fraze daji pouzit bez uvozovek.
Vždyť prakticky to samé píšu pořád dokola, tedy, že jediné co je na WRX STi "rodinného", je jeho karoserie sedan.
To tvoje "bez problémů" je samozřejmě velmi relativní, ale to už bych se také opakoval... ;-)
Chlapi si dali záležet a je to vidět. :yes: Jakub perfektně artikuluje a přidává fun faktor, Ondra STi vodí nekompromisně a ani to záludný řízení na videu není znát. Při čtení testu jsem se úplně cítil, jako bych byl v autě :-) .
Potěší, že auto je syrové a vzdoruje úředním nesmyslům, viz. nasávač na kapotě. Trochu zamrzí zvuk výfuku, ale není to nic, co by se nedalo pořešit aftermarket díly.
Video dobry, ale zpomalovacka nepovedeného průjezdu na závěr..za to palec dolu. Priste zkuste víc zaberu na tom samým miste a ukazte trochu toho švihu. Brutálně přetočenej zadek s následkem zastaveni celého auta není cool. Efektní a efektivní, kluci. Nemate sice k dispozici letiste z top gearu, ale urcite to umite.
Souhlasim s Dzakobo, zvuk auta je na Sti nic moc.
turbo díru. Moje má obrovskou a vadí to, že se neumí rychle po ručce sebrat. Starty jen přes spojku, která pak zasmrdí. Motor by mohl méně žrát, autem jezdím všude a kde to jde, tak na to šlapnu. Mám teď gumy ad 08 a jsou fantastické, k obyčejným se nevrátím.
Taky jsem bohuzel nemel tu cest, ale zatim jsem se ve vsech ostatnich testech docetl o trosku jinych poznatcich. Ze nove STi rozhodne neni spatne, ale oproti predchozim generacim je o dost "silnicnejsi", okruhoveji naladene. Ze neni tak syrove, je spis na vedeni cistejsi stopou. Kazdopadne ale v dobrem smyslu slova, protoze rallye jezdi asi malokdo, zatimco na asfaltu stravime prakticky 100% vseho casu. A pro ceske tankodromy je to urcite zatracene efektivni naradi :yes:
a ten poslední odstavec o mechanickém propojení mezi autem a řidičem tesat do kamene. :yes:
/už konečně vím, pro koho jste si schovávali těch 5 hvězd >:D /
Allroad, F-Type, GTI-P, Alpina, STI a STI... s 5* klubem celkem nemám problém, snad Sportsvanem si nejsem úplně jistý. Spíš si říkám, že už jsem fakt dlouho neviděl žádné "průměrné nebo podprůměrné" auto (do 2,5*).
PS: chvíli jsem listoval testy a zastavil se koncem roku 2013 u testu Koleose (2,5*). Horší než průměr byl naposledy... ups, Clio RS, 1.7.2013. Každopádně mám pocit, že za poslední dva roky to předsevzetí "2,5* = průměr" trošku polevilo.
Mám pocit, že právě tak těch 3,5* je aktuálně bráno jako průměr (tedy nic moc). Dobré auto má 4*, výjimečně dobré 4,5*... a 5* už musí být srdcovka. 3* jsou zklamání a méně se za celý loňský rok nedalo.
Napadlo mě, jestli za tím není snaha o nějakou konzistenci napříč časem... tj. srovnatelnost hvězd z roku 2013 s těma letošníma... a pak jasně, auta se zlepšují...
Konzistence napříč časem ? Hmm...myslím, že hledáš smysl tam, kde není. ;-) Podle mého se to prostě "tak nějak" posunulo k těm 3,5, pokud auto vyloženě nezklame. Že se auta zlepšují, může být, ale hodnocení má být podle slov samotné redakce vztaženo k aktuální konkurenci (která se předpokládejme taky zlepšila) a nikoliv k předchůdcům.
Osobně bych nedal plných pět * nejen Sportsvanu (přičemž ani 2 x G7R tu nemá 5*), ale ani STičku. Souhlasím s chválou v recenzi i v diskusi, ale na pět hvězd dnes tento "dinosaurus" celkově nestačí, na to by to auto mělo být "perfektní" po "všech" stránkách, jenže už samotné statické dojmy + dílčí kritika v recenzi, mu vzhledem k ceně určitě ubírají půl hvězdy.
Mimochodem v aktuálním TG je zajímavá srovnávačka RS3 vs GLA 45 AMG vs WRX STi na ledu!, a právě na ledu STi exceluje a nemá tam soupeře.
Ale:
"Mimo led to není ono. Na silnici je hlučné, převodovka ostrá, interiérem prosvítají laciné oranžové tóny. Je pro mě těžké obhájit důvody, proč by si dnes měl člověk koupit WRX STi místo cenově srovnatelného Golfu R."
Jistě, skalní příznivci, tradicionalisté i diskusní bychaři si STi obhájí snadno, ale...
...jako vždy - smekám i s vlasama :yes:
Umíte jezdit, umíte psát, máte nutné znalosti a přehled, zkrátka jste živá voda tohoto webu. :yes:
Impreza je škaredá, staromódní, jednoduchá a přímočará, je to auto ze staré školy, kde i přes extra výkonný motor je třeba si rychlost zasloužit - a právě o to víc, o co je motor výkonnější. Pokud na ni někdo nestačí, což není nic na ostudu, může zvolit Fiestu ST, která je charakterem hodně podobná, přitom slabší a zvládnutelnější. Impreza je prostě poslední mohykán, mezi dnešními auty pro manažery z hypotečních domků na předměstí působí jako zjevení a za to že nevyměkla si zaslouží ne jeden, ale minimálně tři palce :yes::yes::yes:
Troufnu si kategoricky soudit, že kdyby to nebyla TA Impreza, ale nějakej japončík s dieselem pod přední kapotou napříč a pohonem na předek, tak by škaredá byla.
A jestli ani tak ne, pořád oukej, nemusí být škaredá pro každého a pro všechny, vkus máme každý trochu jiný.
Mám Lancera s pohonem na předek a líbí se mi moc .... ;-) WRX je pro mě srdcovka, proto jsem se poněkud ohradil, k tomu, co jsi o něm psal. Ty jsi tohle Subaru někdy vlastnil ?
Tohle ne, na to je moc mlade a ja moc stary :-)
Mel jsem rok 2003, s temi kulatymi svetly.
A vzpominam na nej v dobrem, v podstate se moje hodnoceni te stare Imprezy shoduje s tim, co napsal Ondrej, proto pisu, ze jsem rad, ze nevymekla.
Ale i o te sve tehdejsi bych rekl to same - skareda, primocara, jednoducha a naprosto nefiltrovana. :yes:
Taky jsem mel modro-zlatou kombinaci, jak jinak :-)
Mimochodem mi tehdy prisly dost slabe (oproti zbytku auta) brzdy Brembo. Musel jsem vymenit kotouce za APR a desky taky, pak to bylo v pohode.
Pro mě byl jedinou slabinou můj mozek. Jezdil jsem tehdy poněkud agresivně (bo nebyl čas), takže v rámci přežití šla rychle zase do světa .... S autama to mám podobně jako s ženama. Většina je poměrně nudně stejných, ale občas si na nějakou vzpomenu, protože mě něčím zaujala ... no a pak je jedna, kterou mám v hlavě (tak nějak skrytě)furt ... v autech je to WRX .
Subaru nevie zatáčať? Si sa aspoň bol pozrieť na niektoré rallye? Mne skôr z tvojich príspevkov vychádza že : petrumr a myslenie nejdú dohromady. !
Edit : ťažko sa myslí bez mozgu však? >:D
Jak dlouho vydrží tě trápit nemusí. Tahle generace má záruku 200 000 km na motor.
Docela mně zaráží hodnocení testu. Abys mohl pořádně zařadit, ideálně s meziplynem.
Pozitiva: dobrá převodovka :-) WRX STI mělo převodovky vždycky mizerné, že se to tam muselo rvát silou, vysvětlovali to "vtažením do hry":)
200k to je cista teoria ten motor nevydrzi ani nahodou 200k
ked som mal moje sti tak mi odmietli uznat zaruku-dovod vymenil som brzdy:)
proste suba som mal 2x a uz nikdy viac
no musi a nemusi Subaru stale hlada nieco len aby ti povedalo ze neplati zaruka...
2.5 nevydrzi cestu na dialnici prehreje sa valec cislo 2
s 2.0 som bol spokojny len ta prevodovka ale 2.5 koniec...:(
kludne si prejdi net myslim ze dokonca v australii zakazali predaj tohto motora
mal som vsetko mozne aj problemove motory napriklad e46m z4 m a tie su citlive ako predkozka na cicine a nikdy nic
jedine poondene subaru 2.5 stale daky problem resp 2x kompresia 2 valec cely motor na vymenu a hovorim nebol som sam
momentalne mitsu 9 absolutne ziadny problem klop klop
Nespolehlivost Subaru je bez debat, ale jde hlavně o to, že si nechali ujet vlak, doby kdy drtili konkurenci jsou pryč a jen se snaží dohnat ztrátu.
2,5l ztrácí na konkurenci úplně ve všem, kromě nízkého těžiště.
Je to auto pro skalní fanoušky, kdo hledá opravdu rychlé auto, už dávno přešel jinam.
Nebyl jsem s STI nespokojený, ale po výměně za zadokolku, jsem poznal, jak dokáže být mimo sníh všude rychlejší, než ikona rallye a provozní náklady úplně jinde. Spotřeba v průměru o 5l nižší, mě nemají plejády co nabídnout.
musim povedat ze s meganom rs 250 co mal soft na cca 310 ps som bol o dost rychlejsi ako s suba 2011 sefan ( HB bol este pomalsi)
sti je nedotacave na upravu nevhodne a to som bol teda fanusik
s evom ix co mam teraz zas som o dost rychlejsi ale je pravda ze ma cca 400ps plus ale je to zas auto kde treba mat gule
s meganom s cuprou alebo golfom r ci audi s3 myslim ze s prehladom sti ujdes a to ti myslim ze aj tomuto novemu modelu
Jestli ho v Austrálii zakázali, tak je zajímavý, že ho pořád nabízejí.
Jde hlavně o to jak se člověk k motoru chová. Já naopak neznám nikoho, kdo by měl s tímto motorem problém. Je ale pravda, že mají motor v sérii, bez jakýkoliv úprav. Což je druhá stránka, když hodně lidí tento motor dále ladí...
pozri neber moju poznámku ako osobný útok ale pochybnosti o tvojich schopnostiach. Zopár ľudí v okolí s Imprezami rôznymi mám a drobnosti ich kvárili, ale o zrušenom motore som ani od jedného nepočul. Ale je pravda, že síce sa chodia povoziť ale s mierou a typické RZ-ty v okolí jazdia oproti špeciálom tak na pol plynu. Naopak mám známeho, ktorý pri robení rozpisu pre Rally KE odpálil motor na EVO VIII. Mám pocit, že keď sa "zadarí" je úplne jedno aký stroj sedláš.
1 krat mi motor cista seria zdochol na dialnici, olej mal tempomat nastaveny na 180 medzi BA-Budapest potom tempomat 210 Budapest - RO
na benzinke som vzdy stal minimalne 5 minut aby som dochladil turbo
auto malo 11k km mal som ho od noveho a to som menil olej pri 5k
asi s 15 imprez co su v ro subaru clube je jedina co ma este seriu motor
csetky zahranicne fora ked pozries tak vsade ten isty problemstrata kompresie valec cislo 2 absolutne nezalezi ci seria ci upravene nepoznam ja osobne ani jednu co ma 100k a nemal problem s motorom
A o pristupe Subaru ani nehovorim
takze nikdy viac suba do domu nepojde
Pěkné, super, chválím. A to hlavně to, že na ČR "trhu" vznikají další kvalitní videa. Napadla mne jedna věc a to hlavně u aut, co mají koule, jako je toto - co kdyby jste zveřejnili záznam z kamery, co byla na/v autě v celé délce? Jinak řečeno celou jízdu ze skoro prvního pohledu? Určitě nejsem jediný, kdo by se na to rád podíval.
Ještě lépe by určitě vypadalo, umístit kameru přímo na hlavu, jako jsem třeba zkoušel já - [odkaz]
Na videu z pohledu z mista ridice skoro nepoznas, ze jdes bokem. To by te musel zadek skoro predbihat. Pohled zvenku je pro tyhle situace daleko efektnejsi.
Bully doporučuji si přečíst můj příspěvek ještě jednou. Nepsal jsem nic o tom, že by místo klasického videa byl jen a jen first person, ale byl by to doplněk ;).
Samozřejmě, že jsem psal celou jízdu, tzn. ne 3 střihy, ale nepsal jsem nic ve smyslu, že by to nahradilo klasické video ;). I to slůvko "zveřejnili" by mohlo napovědět, jak jsem to myslel, ale jak píšeš - neřešme ;).