Ekonomika
Místo aby nechali krizi vyselektovat zdravé a pojít nemocné, kopírují US politiku dotací a časem na to dojedou. Tak jako když farmáři v US začali dostávat dotace od vlády tak frantíci byli první kteří zavedli něco podobného a pak to převzalo celé EU a dnes už se ví, že to byla cesta do pekel pro celé odvětví na obou stranách atlatiku.
PS: Ale to "socialistické přerozdělování" - to je opravdu NEsmysl - chápu PROČ se to děje od ameriky přes německo francii po .. ale NElíbí se mi! 8-s
Co se této diskuse týká, je o francouzské vládě a francouzském automobilovém průmyslu, a to co tam píší se prostě neshoduje s mými názory, až tu bude článek o německé vládě konající podoné kroky, potažmo VW, budu je kritizovat stejně, pokud jde o ekonomiku zatím mě nic a nikdo nedokázalo přesvědčit, že nejlepší a nejfunkčnější varianta je dlouhodobé dodržování zásad ekonomického liberalismu, tenhle protekcionistický socialismus je, s prominutím, na ***! 😉
předpokládám, že si to myslel tak, že ten ekonomický liberalizmus je ok a protekcionistický socializmus je KO >😒]
jinak nechápu co máš za problém s tím VW - sám si uznal, že Kylie má pravdu, a že ty sám by si to skritizoval, ale muselo by to být téma o VW ;-\
7:48, hmm, koukám, že kapitalisti začínají den brzo, to my zaměstanci ještě venčíme pejsky a přemýšlíme, jestli nasedneme na tramvaj do práce, nebo si půjdeme rovnou pro PN-ku :-!
Já jsem spíš naopak už docela "VELKÁ holčička" a vw a jeho praktiky z posledních dvou desetiletí pro mne byly OBROVSKÉ zklamání, v tom mu nejen nějaká jiná automobilka, ale snad žádná "firma" vůbec, konkurovat NEmůže ;-\
Je pravda, že současné vedení se snaží věci NAPRAVOVAT a ZLEPŠOVAT, ale jde to "pomalu" a "ztuha" 😉
Jinak NEtuším, proč to zrovna ZDE píšete, ten 35hodinový (socialistický) týden v továrnách vw je docela DLOUHODOBÁ (a kritizovaná) záležitost - víte, čtěte trochu VÍCE německé noviny a automagazíny a možná budete "mrkat", zbožńování/glorifikace "koncernu vw" je v česku dnes VÝRAZNĚ/NÁSOBNĚ vyšší, než "doma" v Deutschland 😄
Já KRITIZUJi současný přístup vlád k AMERICKÝM FRANCOUZSKÝM i NĚMECKÝM automobilkám, neb všude STEJNÝ - dle mého názoru CHYBNÝ/ŠPATNÝ je!
A vaše "kritika" na mou hlavu .. (už jsem pročetla pár místních diskuzí) .. a váš požadavek ať se "striktně/přesně/omezeně" držím vymezeného tématu (a NEporovnávám pracovní dobu ve francii se STEJNOU praxí jinde ... NO! :no: To snad NEmyslíte ani vážně 😄
PS: NEbo na vás platí "jiná" pravidla, než pro mne 😉
PPS: Zkuste si představit, že to co "...cucácký antikoncernismus .." nazýváte, je JEN znalost některých ekonomických realit a některých koncernových "praktik" ... které můj "žaludeček" prostě "špatně tráví" .... tak jak vám to jde?
Mně zas nejde "pochopit", že někomu ty "praktiky" NEvadí ... 😉
Tak "vypovídala" jsem se a přeji
pěkný den 😄
stejně jako nejlepší koncern, že 😉
Francie jak Německo, kočka jak pes. Tohle jsou pravicoví politici. No to nás chraň bůh před jejich levicovými kolegy... 8-s
...to je ten správný kapitalismus 21. století.Tj. dělat za suché z nosu a pak zgebnout?Kua,jako chtít prachy,to je fakt drzost. Tak jste neměli cinkat.Komunisti=bylo zle, tohle je zle..je mezi těmi mlaďochy nějaký MBA(madý-blbý -ambiciozní), aby nám ozřejmil, jak to má být?Co navrhuje?On za miliardu měsíčně a zbytek za nulu?Nj, tak to ani pan Baťa, myslím zakladatel neměl tyhle zcestmé názory.BTW:ti borečci z bank, co sypou špatné úvěry mají přece ty nejprestiznější školy,pak jsou senátory a ono to nefunguje? Asi je někde chyba.....osobně je mi to fuk. No tak auta nebudou, a co jako?A jak si to řeší Francie-jejich věc.Bych to neřešil.
chceš mi říct, že ten socializmus co mají nastavený v sladké Francii, potažmo pomalu i v Reichu (a který už se blíží komunistické ekonomice která tady bývala) je správný? Pracovat minimum, dostávat sociálních výhod maximum.
to že nějaký majitel soukromé firmy má flotilu SUV-éček je mi putna. Když si na ně vydělal, tak ať je má. Když si na ně nevydělal poctivě, riskuje kriminál. Když se jeho zaměstnancům nelíbí, že šéf jezdí velkým teréňákem, ať si založí vlastní firmu.
chyba někde skutečně je...
PS: Zkuste si tak "běžnou" věc, jako nákup ... in France, Deutschland a v česku ... jisté "rozdíly" tu prostě jsou a "sociaslismus" tedy "plánované hospodářství" kdy se všichni chválili jak pracují a ... až jim nezbyl čas na tu práci a kdo nekradl okrádal vlastní rodinu a ... to je přeci jen něco jiného 😉
A jaké "zřízení" je "správné" - to vlastně NEvíme nikdo, ale ŽE se běžnému francouzi i němci či rakušanovi v posledních mnoha desetiletích žilo a žije spíše "lépe", než čechovi/moravanovi - to je prostě fakt 😄
PS: Což se asi týká i VELKÉHO počtu oněch "kuboseverokorejců"
So, wo drückt denn der Schuh? Detschland über Alles?
Samozřejmě je takový přístup v přímém rozporu s liberální ekonomikou, ať už je to kdekoliv... Ale určité zásahy státu jsou globálně čím dál častější.
35 hodin pracovního týdne je v praxi čirá teorie.. Francie je sice víceméně socialistický stát, leč o nic významně více, než degenerující Německo, nebo třeba země severní Evropy...
Nechci je hájit, je to jejich cesta do pekel a my tam časem půjdeme s nimi, protože to jsou dvě nevýznamnější ekonomiky EU regionu.. Co mi vadí je ta licoměrnost ;-\
P.S. Podíl automobilového průmyslu na HDP Francie zvíci 0,6% je spíše legrační překlep.. Odhaduji jej na 12-14%. My jsme na tom o poznání hůře, díky problematičtější diverzifikaci průmyslu.. když to půjde s auty ještě více "do kytek", máme reálnou šanci ekonomicky zakrákat na rozloučenou...
jsem ale zvědavý, co by dělali třeba Angláni, kdyby ještě nějaký vlastní automprůmysl měli >😒]
no jo, kam ten svět spěje, Fiat kupuje Chrysler, o Volvo nikdo nemá zájem....