Automobily Mini vždycky platily za synonymum hravosti, nápaditosti a radosti z jízdy. Nejstylovější crossover Paceman ve spojení s turbodieselem a automatem však není to pravé ořechové.
..měl jsem možnost mít auto půjčené na několik dní a slova v testu mohu jen potvrdit. Nekultivovaný chod motoru společně s tupou převodovkou jsou achillovou patou celého auta. Zvukový projev motoru bych pochopil v dodávce, ale u sportovně laděného vozu to je vyloženě bizarní záležitost. Naneštěstí je hnusný zvuk dieselu slyšet i v interiéru, hlavně v režimu sport.. Z dalších výtek bych uvedl například chybějící podavače pásů (u auta s dlouhými bočními dveřmi je to nutnost), dále malá zrcátka a špatný výhled na semaforech, ale to je daň za pěkný design. Naopak super bylo dílenské zpracování a tuhý podvozek bez rázů nebo pazvuků.
Zrovna u Porsche (obecne, ale plati to i u ostatnich podobnych vozu) bych o nejake typicke pretacivosti moc nemluvil. To ma diky koncepci vsechno vzadu naopak obrovskou trakci. Pretoci se az kdyz se to prezene, jenom jednou a komplet >:D
Vylozene pretaciva predokolka (sama o sobe) pochopitelne nebude zadna, ale s nekterymi z nich neni problem tu slusnou pretacivost rizenim vyvolat a jezdit tak, ze ji budes i vyuzivat (obecne napr. starsi ostre Hondy, dneska pomerne hodne predokolek- HH- se samosvorem).
S trochou snahy se ale da snadnymi upravami podvozku, geometrie a volbou pneu ta nedotacivost vyvolat na predokolce takova, ze ji s zadnou seriovou zadokolkou nedosahnes. Pretacivost sama o sobe (tvoje jmenovane "ultimativni GT3 RS" urcite nebude ultimativni proto, ze je vyrazne pretacive- i kdyby 100x bylo) ale neni zadnou vyhrou, auto se ma chovat predevsim predvidatelne a co nejvic neutralne a nedo/pretacivost muzes vyvolat zamerne za urcitych okolnosti snad uplne u vsech aut. Rozdil bude ve snadnosti, kterou toho dosahnes a hlavne v tom, aby bylo tohle chovani korigovatelne, cim vic, tim lip. A aby to k necemu vubec bylo, ustreleni zadku neni proste hned nejakou znamkou sportovnosti auta.
Tak ono je obecně známo, že dnešní zadokolky jsou většinou nastaveny pro "bezpečnou nedotáčivost". S výjimkou ultimativních strojů jako GT3 RS. Ty už jsou skutečně přetáčivé.
A o skutečně "slušně přetáčivé" předokolce jsem neslyšel.
Jenom poznamka ke zminenemu Xdrivu u BMW- jak se presvedcil nejeden majitel s timhle systemem- pri jizde na hrane je auto naopak docela zoufale nedotacive. A nevim, jestli to tak melo vyznit, ale samotny pohon zadnich kol vubec jeste nepredurcuje jizdni vlastnosti v zatackach ve smyslu nedo/pretacivosti nebo neutrality. Existuji zadokolky, co jdou po tecne ven ze zatacky a predokolky, co muzou byt naopak slusne pretacive.
ani s tym imidzom by som si uz nebol taky isty ... na kvalitu mini citam rozne nazory.... a ja by som urcite dal prednost kvalitnej japonskej mazde ako podivnemu pseudoimidzovemu mini .... ... ale to je vec vkusu ... nehadam sa
suhlas... a ak sa nemylim tak paceman uz ani nedostane nastupcu.... co je dost logicke a neprekvapujuce ...... [odkaz] ... taketo chutovky "pre nikoho" su mozno pekne ale nemaju dlhy zivot..
to je průměrná spotřeba - a jak kolega kdysi trefně poznamenal - na spritmonitor.de píší hlavně spořílci:) protože ti co spotřebu tak neřeší, ji nebudou psát někam na web...
...nesmyslne auto ...za nesmyslnou cenu ...navic s nesmyslnou spotrebou..a o cenach servisu nebudu radeji ani psat...ale kdo chce kam, pomozme mu tam... 8-s
...jinak si myslim ze nova sky activ D s AT a 4x4 bude jezdit v CX-3 za 6litru..ale uvidime
co nam prinesou realne testy..no a cena je tu taky min o 250tis.nize >:-[]
Není to poprvé, co u nafty přechod z objemu 2,0 nebo 1,9 na menší třeba 1,6 moc úspory nepřinesl. Je fakt, že tady u mini hraje významnou roli i ten automat.
To nepochybně. Ale kdyby bralo o litr míň, už by to bylo za auto s rozumnou spotřebou, nebo dokonce nízkou? Protože dostat se pod pět už je prakticky nemožné, se čtyřkolkou a automatem. Nebo to nějaké jiné auto umí? A ve spojení s pořizovací cenou, má to smysl ještě řešit?
Kdyby to zřalo o litr míň, mluvím o rozumné spotřebě. S benzinovým motorem mám podobné zkušenosti jako s testovanou 1.6 D. Pokud na to budete šlapat, pojedete za víc, to je jasné. To ale uvádím jenom pro příklad, kdyby někdo v dikusi psal, že on s ním jel za 13... >:D
No ale pokud to ve městě jezdí za 7,5, tak kombinace bude kolem šesti a to je u čtyřkolky pořád slušné. Kdyby to "žralo" o litr míň, už by se dalo mluvit o nízké spotřebě? Podle mně tohle řešit u auta za osmset tisíc (střílím) je naprosto nepodstatné.
Benzínový motor v tomhle autě bude žrát bez uzardění 9...
Vy jste jezdili + - za šest litrů. Na crossover, nebo SUV co má 1400 kg a vyšší zástavbu, to je celkem adekvátní spotřeba. Za to samé, nebo o kapánek víc jezdí limuzíny 2,0 TDI.
Za kolik může jezdit auto se stálým pohonem 4 kol a automatickou převodovkou? Jakákoliv spotřeba pod 5 litrů je u auta klasické koncepce naprosto nereálná a dlouhodobě neudržitelná.
Pět litrů paliva je i při dnešních cenách nafty dejme tomu 1,6-1,8 Kč na kilometr a za
míň už to umí asi jenom hybrid nebo CNG...