Testy
...nesmyslne auto ...za nesmyslnou cenu ...navic s nesmyslnou spotrebou..a o cenach servisu nebudu radeji ani psat...ale kdo chce kam, pomozme mu tam... 8-s
...jinak si myslim ze nova sky activ D s AT a 4x4 bude jezdit v CX-3 za 6litru..ale uvidime
co nam prinesou realne testy..no a cena je tu taky min o 250tis.nize >😒]
...jinak si myslim ze nova sky activ D s AT a 4x4 bude jezdit v CX-3 za 6litru..ale uvidime
co nam prinesou realne testy..no a cena je tu taky min o 250tis.nize >😒]
ale image Mini bude zajisté jinde, než u Mazdy..
Vie mi niekto potvrdiť jpp informáciu, že BMW sa pre slabý dopyt rozhodlo ukončiť predaj Mini na slovenskom trhu?
Jenom poznamka ke zminenemu Xdrivu u BMW- jak se presvedcil nejeden majitel s timhle systemem- pri jizde na hrane je auto naopak docela zoufale nedotacive. A nevim, jestli to tak melo vyznit, ale samotny pohon zadnich kol vubec jeste nepredurcuje jizdni vlastnosti v zatackach ve smyslu ned👋pretacivosti nebo neutrality. Existuji zadokolky, co jdou po tecne ven ze zatacky a predokolky, co muzou byt naopak slusne pretacive.
Tak ono je obecně známo, že dnešní zadokolky jsou většinou nastaveny pro "bezpečnou nedotáčivost". S výjimkou ultimativních strojů jako GT3 RS. Ty už jsou skutečně přetáčivé.
A o skutečně "slušně přetáčivé" předokolce jsem neslyšel.
A o skutečně "slušně přetáčivé" předokolce jsem neslyšel.
Zrovna u Porsche (obecne, ale plati to i u ostatnich podobnych vozu) bych o nejake typicke pretacivosti moc nemluvil. To ma diky koncepci vsechno vzadu naopak obrovskou trakci. Pretoci se az kdyz se to prezene, jenom jednou a komplet >😁
Vylozene pretaciva predokolka (sama o sobe) pochopitelne nebude zadna, ale s nekterymi z nich neni problem tu slusnou pretacivost rizenim vyvolat a jezdit tak, ze ji budes i vyuzivat (obecne napr. starsi ostre Hondy, dneska pomerne hodne predokolek- HH- se samosvorem).
S trochou snahy se ale da snadnymi upravami podvozku, geometrie a volbou pneu ta nedotacivost vyvolat na predokolce takova, ze ji s zadnou seriovou zadokolkou nedosahnes. Pretacivost sama o sobe (tvoje jmenovane "ultimativni GT3 RS" urcite nebude ultimativni proto, ze je vyrazne pretacive- i kdyby 100x bylo) ale neni zadnou vyhrou, auto se ma chovat predevsim predvidatelne a co nejvic neutralne a ned👋pretacivost muzes vyvolat zamerne za urcitych okolnosti snad uplne u vsech aut. Rozdil bude ve snadnosti, kterou toho dosahnes a hlavne v tom, aby bylo tohle chovani korigovatelne, cim vic, tim lip. A aby to k necemu vubec bylo, ustreleni zadku neni proste hned nejakou znamkou sportovnosti auta.
Vylozene pretaciva predokolka (sama o sobe) pochopitelne nebude zadna, ale s nekterymi z nich neni problem tu slusnou pretacivost rizenim vyvolat a jezdit tak, ze ji budes i vyuzivat (obecne napr. starsi ostre Hondy, dneska pomerne hodne predokolek- HH- se samosvorem).
S trochou snahy se ale da snadnymi upravami podvozku, geometrie a volbou pneu ta nedotacivost vyvolat na predokolce takova, ze ji s zadnou seriovou zadokolkou nedosahnes. Pretacivost sama o sobe (tvoje jmenovane "ultimativni GT3 RS" urcite nebude ultimativni proto, ze je vyrazne pretacive- i kdyby 100x bylo) ale neni zadnou vyhrou, auto se ma chovat predevsim predvidatelne a co nejvic neutralne a ned👋pretacivost muzes vyvolat zamerne za urcitych okolnosti snad uplne u vsech aut. Rozdil bude ve snadnosti, kterou toho dosahnes a hlavne v tom, aby bylo tohle chovani korigovatelne, cim vic, tim lip. A aby to k necemu vubec bylo, ustreleni zadku neni proste hned nejakou znamkou sportovnosti auta.
..měl jsem možnost mít auto půjčené na několik dní a slova v testu mohu jen potvrdit. Nekultivovaný chod motoru společně s tupou převodovkou jsou achillovou patou celého auta. Zvukový projev motoru bych pochopil v dodávce, ale u sportovně laděného vozu to je vyloženě bizarní záležitost. Naneštěstí je hnusný zvuk dieselu slyšet i v interiéru, hlavně v režimu sport.. Z dalších výtek bych uvedl například chybějící podavače pásů (u auta s dlouhými bočními dveřmi je to nutnost), dále malá zrcátka a špatný výhled na semaforech, ale to je daň za pěkný design. Naopak super bylo dílenské zpracování a tuhý podvozek bez rázů nebo pazvuků.
Pět litrů paliva je i při dnešních cenách nafty dejme tomu 1,6-1,8 Kč na kilometr a za
míň už to umí asi jenom hybrid nebo CNG...
nebavme se v případě tohoto Mini o dlouhodobém hledisku, na 5 litrů se nedostanete ani krátkodobě.
Pro příklad tabulková KOMBINOVANÁ spotřeba
Cooper D ALL4 - 4,7 l
Cooper D ALL4 AT - 5,9 l
Za 6 litrů jsem jezdil mimo město, když jsem na to moc nešlapal.
EDIT: Navíc zástavba moc vysoká není - tohle má na výšku 1518 mm, Octavia Scout má 1533 mm
Benzínový motor v tomhle autě bude žrát bez uzardění 9...
[odkaz]
[odkaz]
a to už je sakra rozdíl proti 6...