Technika
budeme čítať: Výrobca sľubuje 5l, ale tam sa v reálnej prevádzke nepozriete ani krátkodobo. A keď sa rozhodnete využiť potenciál motoru, počítajte s trojnásobkom. Ako je to so životnosťou motora zatiaľ nevieme, na prvé dáta si musíme počkať pár rokov.
PS: pred nedávnom som na tému životnosti turbo3valcov písal, že mám na trojvalcovom turbo smarte 150 tisíc a všetko ok. Už je v servise. Problém s valcom...
PS: pred nedávnom som na tému životnosti turbo3valcov písal, že mám na trojvalcovom turbo smarte 150 tisíc a všetko ok. Už je v servise. Problém s valcom...
zeby tak okolo 7-8 litrov .... s lahsou nohou v realnej premavke? ...
za 6 litrov v praxi jazdi maly fiat 500 s dvojvalcovym turbom tak tazko niekto uveri tomuto tvrdeniu ze tento takmer 200 konovy motor bude jazdit so spotebou maleho dizla ...
uz by to vazne chcelo nejaky novy sposob merania spotreby... nech zakaznici nemaju skreslene informacie... ;-\
za 6 litrov v praxi jazdi maly fiat 500 s dvojvalcovym turbom tak tazko niekto uveri tomuto tvrdeniu ze tento takmer 200 konovy motor bude jazdit so spotebou maleho dizla ...
uz by to vazne chcelo nejaky novy sposob merania spotreby... nech zakaznici nemaju skreslene informacie... ;-\
Naprostý souhlas. Já už několikrát uvažoval o výměně firemního dieselu za benzín. Papírové hodnoty klesají a stále víc mě láká mít benzíňák i jako služebák ale moc těm hodnotám nevěřím. Když s dieselovou octavií jezdím za 6,5l/100km, tak nevěřím, že se s například 1.8TSI vejdu do 8 litrů...
Kdyby to někdo testoval v reálném provozu s těžší nohou (ne jen eko rally), byla by to paráda. Ono totiž i v té Octavii jsem byl schopen jet za 3.8l/100km ale když jsem přijel domů, byl jsem na odpis. Nechápu jak někdo takhle může jezdit pořád. A když pak člověk zapne klimatizaci, předjíždí, ve městě se neloudá, tak ta spotřeba roste stronomicky...
Kdyby to někdo testoval v reálném provozu s těžší nohou (ne jen eko rally), byla by to paráda. Ono totiž i v té Octavii jsem byl schopen jet za 3.8l/100km ale když jsem přijel domů, byl jsem na odpis. Nechápu jak někdo takhle může jezdit pořád. A když pak člověk zapne klimatizaci, předjíždí, ve městě se neloudá, tak ta spotřeba roste stronomicky...
Ak sa s 1,8TSI nezmestíš do 8 litrov, chybu nehľadaj v aute, ale v sebe. S tým motorom sa reálne bez obmedzovania dá jazdiť za 7,5.
s 1.8tsi jezdim v prumeru kolem 7.5. ted to je mix mnoha ***ček, relativne klidny jizdy po okreskách s lehkym prekracovanim rychlosti a tak 20% po dalnici. nejvic spotřebu zvysuji ty ***cky, kde se 3x denne jede par km se studenym motorem.
predpokladam, ze s novou 1.8tsi bych jezdil o litr min. do rakovinometu bych nesel ani nahodou, podle me to brzo bude ekonomicky na hrane, pohoda jizdy s benzinem mnohem lepsi
predpokladam, ze s novou 1.8tsi bych jezdil o litr min. do rakovinometu bych nesel ani nahodou, podle me to brzo bude ekonomicky na hrane, pohoda jizdy s benzinem mnohem lepsi
A jaká je sptřeba, když jedeš po okreskách cca do 130, dálnice cca 160 tempomat a ve městě máš těžší nohu ? 😄
130 7litru, 160 9 litru. 160 po dalnici ale neznamena, ze jedes stále 160, a 130 na okreskách taky neznamena ze jedes stále 130, takze spotřeba při tomhle stylu je nizsi. prvních 10km se studenym motorem znamena spotřebu 10 litru, pak to jde vyrazne dolu.
taky zalezi kdo s tim jede, manželka při nizsim rychlostnim prumeru jezdi s o pul litru vyssi spotřebou.
novy 1.8tis by mel byt vyrazne uspornejsi.
ja zas ale vzhledem k tomu, ze jsem v aute denne, tak si moc nemuzu dovolit vyrazne prekracovat rychlosti aby neprisel o ridicak, takze většinou jezdim jen lehce nad limit, kdy to policajti většinou ještě tolerujou a v okamziku, kdy prijdu o nejaky ten bod, tak si davam ještě vetsi pozor.
ja nechapu ridice, kteří ze zivi jezdenim, at ridici kamionu nebo obchodaci, kteří prekracovani rychlosti zas tak moc neresi..
samozrejme, provoz benzinu stále vychazi draz, ale je to jen diky spatne nastavene spotrebni dani a vse nejde prepocitavat na peníze, turbobenzin je mnohem prijemnejsi motor nez sazomet a ekologicke a zdravotni hledisko je pro me tady docela vyznamne.
taky zalezi kdo s tim jede, manželka při nizsim rychlostnim prumeru jezdi s o pul litru vyssi spotřebou.
novy 1.8tis by mel byt vyrazne uspornejsi.
ja zas ale vzhledem k tomu, ze jsem v aute denne, tak si moc nemuzu dovolit vyrazne prekracovat rychlosti aby neprisel o ridicak, takze většinou jezdim jen lehce nad limit, kdy to policajti většinou ještě tolerujou a v okamziku, kdy prijdu o nejaky ten bod, tak si davam ještě vetsi pozor.
ja nechapu ridice, kteří ze zivi jezdenim, at ridici kamionu nebo obchodaci, kteří prekracovani rychlosti zas tak moc neresi..
samozrejme, provoz benzinu stále vychazi draz, ale je to jen diky spatne nastavene spotrebni dani a vse nejde prepocitavat na peníze, turbobenzin je mnohem prijemnejsi motor nez sazomet a ekologicke a zdravotni hledisko je pro me tady docela vyznamne.
No ja teda na dalnici kdyz dam tempomat, tak ho moc nevypinam, teda alespon na D11 (neco jineho je D1). Ta hloupá octavia s TDI ale pri 160 žere jen 6,5l/100km, což je prostě velký rozdíl, a na okreskách do 130 taky v kombinované spotřebě přes 6 nejde. Já samozřejmě taky radši benziňák ale ten rozdíl ve spotřebě je tak markantní, že ve firmě to prostě neprojde podle mě. Jinak denně ráno jedu cca 25 km, pokud nejedu někam dál tzn, že bych byl tak na těch 8 litrech kombinovaně. A vlastně i obecně, podle těch hodnot, co píšeš. Ale tak to stejně není tak špatný.
netvrd mi, ze ve 160 ti to bere 6.5. prumerna spotřeba rozte diky aerodynamickymu odporu s druhou mocninou rychlosti, takze při 80 bys jel za necely 2 litry.
malokdy se mi stane ze 160 na tempomat jedu vic jak 10 km v kuse, snad jedine v noci
malokdy se mi stane ze 160 na tempomat jedu vic jak 10 km v kuse, snad jedine v noci
Opravdu, nekecám - nevím jestli nekecá ta Octavie, když jedu tempomat 160kmh, s puštěnou klimatizací, tak spotřeba nejde přes 7 litrů. 1.6TDI combi 77kw - jezdím většinou sám a moc toho nevozím, závaží v kufru do 50Kg. A když jsme u toho, tak když jsem jel z Vápenného Podola do Pardubic cca 80kmh po rovinkách, tak jsem cestou z chaty (cesta spíš z kopce) jel asi 25km trasu se spotřebou 3.4l /100km...
Já ty lidi, co žerou nafťáky chápu, mě se tohle taky na tom autě líbí 😄 Jen bych u soukromého auta nechtěl platit ty opravy a servisy + nafťák jak je těžší tak má většinou i horší jízdní vlastnosti než totožné auto s benzínem. Nicméně ta spotřeba je hezká a ve firmě budu těžko obhajovat koupi byť levnějšího auta, když budu jezdit se spotřebou 9l/100km >😁 (přeháním...)
No uvidím. Ještě mám asi čas. Ale pokud to bude muset být zase Škodovka, tak by se mi líbila nová octavia combi 1.8TSI. Nevím jak Superb, jestli to na něj nebude už příliš těžký auto.
Já ty lidi, co žerou nafťáky chápu, mě se tohle taky na tom autě líbí 😄 Jen bych u soukromého auta nechtěl platit ty opravy a servisy + nafťák jak je těžší tak má většinou i horší jízdní vlastnosti než totožné auto s benzínem. Nicméně ta spotřeba je hezká a ve firmě budu těžko obhajovat koupi byť levnějšího auta, když budu jezdit se spotřebou 9l/100km >😁 (přeháním...)
No uvidím. Ještě mám asi čas. Ale pokud to bude muset být zase Škodovka, tak by se mi líbila nová octavia combi 1.8TSI. Nevím jak Superb, jestli to na něj nebude už příliš těžký auto.
otázka je, jestli to je okamzita, nebo prumerna spotřeba, kdy sice nejakou dobu jedes 160, ale část cesty jedes pomaleji. spousta lidi z toho udela, ze jim to při 160 bralo 6 litru, ale uz nerenou, ze 160 jeli 10 km po dalnici a zbylých 90km jeli po okreskách ve stylu klobouk.
klimatizace zas tam moc průměrnou spotřebu nezvysuje jak se traduje, kor při tehle rychlostech.
ono uz jen samotne porovnani 1.6tdi a 1.8tsi je uplne mimo misu a to jak z hlediska dynamiky, tak samozrejme i spotreby.
1.6tdi porovnavej spis s 1.2tsi, která je dokonce zivejsi nez stejne vykonna 1.6tdi.
klimatizace zas tam moc průměrnou spotřebu nezvysuje jak se traduje, kor při tehle rychlostech.
ono uz jen samotne porovnani 1.6tdi a 1.8tsi je uplne mimo misu a to jak z hlediska dynamiky, tak samozrejme i spotreby.
1.6tdi porovnavej spis s 1.2tsi, která je dokonce zivejsi nez stejne vykonna 1.6tdi.
Koukám, že ty budeš ten řidič, co přijede pod plynem na 20 m od semaforu s červenou, pak brzdy, pak s oranžovou razantní rozjezd a to samé znovu na dalším semaforu s červenou o 150 m dál. No hlavně že se ve městě neloudáš, jedeš za 11 na 100 a městem projdeš ve stejném čase jako loudal, co to dal ovšem za 7 na 100 😉
To rozhodně ne. K červené na semaforu dojíždím bez plynu se zařazenou rychlostí. Ale nemám rád ty typy lidí, co se na semaforu rozjíždějí dvě stě let a kvůli nim pak dvě auta vzadu nestihnou zelenou... Také se na 50ce snažím jet těch 50 co nejdřív a nebrzdit dopravu.
Topper, uz nedristaj prosimta !
2 vlace a niektore konstrukcne menej vydarene 3 valce vykazuju spravidla % najvyssiu odchylku od ich udavanej priemernej spotreby !
Tento motor ma vsetky atributy, aby sa mohol spravat ako Mazdacky Skyactive pri malej zatazi - s malou spotrebou, ale vo vyssej zatazi bude vdaka tym Nm ovela lahsie s nim dosahovat vyssich rychlostnych priemerov.
A po teste uvidis... :-!
2 vlace a niektore konstrukcne menej vydarene 3 valce vykazuju spravidla % najvyssiu odchylku od ich udavanej priemernej spotreby !
Tento motor ma vsetky atributy, aby sa mohol spravat ako Mazdacky Skyactive pri malej zatazi - s malou spotrebou, ale vo vyssej zatazi bude vdaka tym Nm ovela lahsie s nim dosahovat vyssich rychlostnych priemerov.
A po teste uvidis... :-!
Přesně tak, Twinair žere jak protržený. Ono MPi a plný tlak až někde ve 3000RPM nemůže vyústit v nic pěknýho.
Twinair zere kdy a v jakym aute?
Jasne, 0.9 Twin v Elku s vybavou trekking je nesmysl a fakt zere, zejmena na dalnici. Ale to je to povestny horsky kolo v zime na sjezdovce - je to chyba toho kola?
😉
V maly 500, kam patri, tak jede krasne a s rozumnou spotrebou - byt logicky zavislou na stylu jizdy.
Jasne, 0.9 Twin v Elku s vybavou trekking je nesmysl a fakt zere, zejmena na dalnici. Ale to je to povestny horsky kolo v zime na sjezdovce - je to chyba toho kola?
😉
V maly 500, kam patri, tak jede krasne a s rozumnou spotrebou - byt logicky zavislou na stylu jizdy.
...tak po tom, co som tu rano v inej diskusii postoval o tomto Audi motore, teraz davam do pozornosti novinku z kuchyne BMW😒br />
BMW 3er Facelift [odkaz]
Takze, BMW je prva premiova automobilka s 3valcom v strednej triede... :-!
Takze, BMW je prva premiova automobilka s 3valcom v strednej triede... :-!
Jak jsem rychle četl ten ang. článek, tak jsem se leknul, že název bude 318is >😒] . To by byl gól, nebo spíš rána na solar >😁 . Ale proč ne, když by se kupcům valilo do hlavy, že mají v autě motor ze supersportu i8...
Tak proti nekterym audi jezdicim vetsinu casu na 2 valce a cukajici pri prechodu na valce 4 je to furt o valec navic, ne? >😒]
Väcsinu casu ? 8-s
Cukaju ? 8-s - pokial viem, aj to je mozne riesit, mozno staci novy SW, ja som sa s tym ale nestretol. Motor, v ktorom som mal k dispozicii COD mal 8/4 valce 😉
ad R3 v 3er - problem je, ze je to furt len R3 a nemas moznost s nim moc urobit. V R4/2 v Audi si mozes ten 2-valcovy rezim aspon vypnut... 😉
Cukaju ? 8-s - pokial viem, aj to je mozne riesit, mozno staci novy SW, ja som sa s tym ale nestretol. Motor, v ktorom som mal k dispozicii COD mal 8/4 valce 😉
ad R3 v 3er - problem je, ze je to furt len R3 a nemas moznost s nim moc urobit. V R4/2 v Audi si mozes ten 2-valcovy rezim aspon vypnut... 😉
Problem, nebo ani ne problem jako spis obet dobe je to u obou. Po vyrazne sleve a na popojizdeni po meste pro nemecke (pred)duchodce poslouzi obe auta stejne dobre a je zcela jedno co je pod kapotou. Nikdo kdo si bude kupovat BMW nebo Audi nebo MB pro neco vic nez jen jako "nejake auto" nesahne po zadnem z techto reseni.
Pokud motor pracuje skoro v Millerově cyklu, tak nepobírám následující řešení: Jak známo, motory s vyšším e😜anzním poměrem než kompresním mají nižší teplotu výfukových plynů, než motory Ottova cyklu. Takže tu máme "chladné plyny", mající teplotu cca jako u vznětového m., tak proč je ještě chladit v hlavě (a tím snižovat jejich kinetickou energii)?? Já bych po vzoru dieselu nandal turbo s variabilní geometrií, které by dále zlepšilo účinnost a projev motoru (zejména v nízkých otáčkách).
Tak ten motor pracuje pri nizkej zatazi. Vtedy je rozsah otvarania sac. ventilov 140°. A neviem, ci je rozsah 170° na otvaranie sac. ventilov vo vyssej zatazi tak maly, aby sa dal povazovat aj nadalej za Millerov cyklus. 😉
V kazdom pripade, Audi ma svoje vlastne vyvojove centrum na turboduchadla a dokaze si ich napasovat presne podla potreby, takze si napasovali aj toto pre tento konkretny motor.
Niekde vyssie som postoval odkaz na WCF, je tam aj ich PR-ko, tak si to readni
😉
V kazdom pripade, Audi ma svoje vlastne vyvojove centrum na turboduchadla a dokaze si ich napasovat presne podla potreby, takze si napasovali aj toto pre tento konkretny motor.
Niekde vyssie som postoval odkaz na WCF, je tam aj ich PR-ko, tak si to readni
😉
No hura. Takze se driv efektivne vymeni za novy a bude vydelano.
😉
Zvlast s timhle olejem to bude teda ukazka zivotnosti a rad zumnych servisnich nakladu.
😉
😉
Zvlast s timhle olejem to bude teda ukazka zivotnosti a rad zumnych servisnich nakladu.
😉
STRAŠNÁ BRUTÁLNA VEC !!!
[odkaz]
budúcnosť sa zacala !!! E-lader aj pre TFSi a vysledky su dychvyrazajuce, ale pre mna ocakavatelne. Som zvedavy, ci sa mi naplni tajny tip, ze sa tento motor ( v trosku umravnenej konfiguracii ) objavi v buducej S4 / RS4 alebo R8 ! Pre S4 / RS4 by to bol taky navrat k legendarnym Audi S2 / RS2 , alebo Audi 100 S4, ktore mali prave R5 !
Rozhodne by som za neho bol radsej, ako za nejaku biturbo V6-ku.
Ked RS, tak s charakterom ! A ten si myslim ze poskytne lepsi R5 nez V6 !
:yes: :yes: :yes: :yes😒br />
EDIT: Vo Viedni je aj vykon !!!
Bol predstaveny novy / kopmlet prepracovany W12 TSi - ( ano pod hlavickou VW !!! ) ako top motorizacia pre koncernove topmodely: 6.0 liter, 608 PS / 900 Nm a odpojitelnou 1 stranou valcov (COD) ako napr. v Avntadore V12, takze z W12 sa obcas stava VR6 :-!
Predstaveny bol aj vykonovy potencial R3 1.0 TSi - s E-laderom a velkym turbom 272 PS / 270 Nm !!!!!
A taktiez modernizovane motory pre lahke uzitkove vozidla VW 2.0 TDi / BiTDi - s vykonom az 204 PS / 450 Nm
kto chce vediet viac😒br /> [odkaz]
[odkaz]
budúcnosť sa zacala !!! E-lader aj pre TFSi a vysledky su dychvyrazajuce, ale pre mna ocakavatelne. Som zvedavy, ci sa mi naplni tajny tip, ze sa tento motor ( v trosku umravnenej konfiguracii ) objavi v buducej S4 / RS4 alebo R8 ! Pre S4 / RS4 by to bol taky navrat k legendarnym Audi S2 / RS2 , alebo Audi 100 S4, ktore mali prave R5 !
Rozhodne by som za neho bol radsej, ako za nejaku biturbo V6-ku.
Ked RS, tak s charakterom ! A ten si myslim ze poskytne lepsi R5 nez V6 !
:yes: :yes: :yes: :yes😒br />
EDIT: Vo Viedni je aj vykon !!!
Bol predstaveny novy / kopmlet prepracovany W12 TSi - ( ano pod hlavickou VW !!! ) ako top motorizacia pre koncernove topmodely: 6.0 liter, 608 PS / 900 Nm a odpojitelnou 1 stranou valcov (COD) ako napr. v Avntadore V12, takze z W12 sa obcas stava VR6 :-!
Predstaveny bol aj vykonovy potencial R3 1.0 TSi - s E-laderom a velkym turbom 272 PS / 270 Nm !!!!!
A taktiez modernizovane motory pre lahke uzitkove vozidla VW 2.0 TDi / BiTDi - s vykonom az 204 PS / 450 Nm
kto chce vediet viac😒br /> [odkaz]
to Nonsens😒br /> Po precitani si komplet PR-ka [odkaz] zistis, ze tento motor bol vyvyjany nielen s ohladom na normy podla NEDC ale aj na realne nizku spotrebu.
Ako to bude v reale tipovat neidem, na to mame par mesiacov cas, ked mozno pred koncom roka nejakeho novinara napadne otestovat aj tuto podla mna stale malo preferovanu motorizaciu v novej Audi A4. 😉
Skor by bolo zaujimave vediet, ci by mal ten motor nejaky "moralny" alebo iny problem jazdit s "normalnejsiou specifikaciou ( nehovorim, ze to zase musi byt koli mne 10W-50 >😒] ), ale nieco proste standardnejsie, a ako by sa to prejavilo na prevadzke...
Cize ked 1,6 MPI 102 PS zerie 7, tak toto perpetum s 200 PS bude 5.
Ako je teda zvysena efektivita spalovacieho motora ??
Prosim v percentach.
Clovece, kam sa ten zvysok sveta hrabe.
Pozadovany olej 0W-20 .... to mam chapat, ze kvalitativne lepsi 0W-30 API SN alebo 0W-40 so sirsim teplotnym rozsahom bude neziaduci ?
To skor som zvedavy, ake cislo VW xxx.yy zase vypoti (ako VW 505.01). Robia si vlastne normy pre oleje a aj tak sa im to sype este v showroome.
Co sa motora a jeho konstrukcie tyka: Hadam si nemyslis, ze dnes je problem robit motor specialne podla tej ktorej normy, na ktoru ho chces napasovat. Audi sa pri tomto motore ale podla mna rozhodlo ist o krok dalej, a nielen standardnym spalovacim ( otto ) cyklom urobit klasicky motor a prevodovkou ho dozabijat koli emisiam a NEDC cyklu, ale rozhodlo sa pre Millerov cyklus a snazilo sa ho urobit uzivatelsky privetivy v beznych jazdnych rezimoch. S preplnovanim je takyto cyklus spojeny myslim po prvy raz v nejakom seriovom aute. Ak sa mylim, oprav ma. Verim, ze tento pristup pomoze aj ku dobrym vysledkom v merani spotreby podla buducej normy WLTP. A kedze som zastanca Audi filozofie "rightsizingu" tak som rad, ze tento motor vznikol a nebude v zakaznikoch budit take obavy, ako napriklad prefukana 1.6 v Renaulte Espace... :-!
O jeho % ucinnosti si tu netrufam nic pisat, ale hadam nam to v blizkej buducnosti Audi prezradi.
To percento sem nedas co ... lebo by ti vyslo take hausnumero ako ta spotreba 5L.
Ak hovorime o norme spotreby, tak fakt neviem ako sa to da napasovat bez naviazania na auto ako celku a prevodovky. Ci mam ocakavat vykonovu krivku nejaku posunutu parabolu s orezanym maximom ?
Kolko zrala, pri akej norme, v akom tazkom aute, s akou prevodovkou ?
Potom, ked budem mat tieto cisla, mozeme sa pozriet na porovnanie.
Ad spotreba novych motorov - jasne ze je to o celku, kde motor hra iba svoju nezanedbatelnu rolu, ale ak je dobre na danu metodiku pripraveny spravny vykon pri spravnych otackach pre ten ktory prevod, ktory sa v cykle pouziva, tak zistis, ze aj motor ma svoje miesto v tejto rovnici...
320 Nm od 1450-4400 rpm je myslim dost vypovedajuca hodnota, ktora kludneho sofera bude priam odradovat od radenia.
Percento ucinnosti tohoto motora neviem a z prsta si ho cucat nemienim.
Ja nechcem od teba percento ucinnosti toho TFSI. Ale len a len rozdiel, ked vies vykon a znizenie spoteby voci 1,6 MPI. Cize delta ...
A to ze ta Mazda mala mech. kompresor znamena, ze Miller + turbo + priamy vstrek ( aj ked je tam aj nepriamy ) je proste pouzite po prvy raz.
Ale neviem preco sa tu vlastne ideme hadat o takychto malichernostiach. Test ukaze a da ti jasnu odpoved na to, ci je ten motor vydareny, ci nie...len si este musime mozno pol roka pockat...
Nie je to po prvy raz - Lexus 2.0 Turbo - rada 8AR-FTS. Takze zase vedla. Ten sa uz predava.
Ale je to jedno, kupovat to budu hlavne optimisti.
Nehledaj vůbec problém, prostě jen měněj nefunkční součástku (když se zrovna trefěj...).
I _MT_ tu několikrát psal, že 2.0 TFSI má původ u Audi.
Že je to jedna rodina, neznamená, že je vyvinul jeden tým, nebo jedna značka. 2,0 TFSI je snad poslední vývoj téhle rodiny a co vím, je z dílny Audi. Vychází z 2,0 FSI, který je snad také z dílny Audi (samotné FSI bylo vyvíjené v režii Audi, respektive to bylo myslím quattro [firma, ne pohon]). Tyhle jednotky jsou pro VW celkem okrajové, ale u Audi tvořily důležitou část nabídky. Výjimkou v "přirozeném" uspořádání byly, pokud vím, VR a W motory.