Ekonomika
Přesun výroby např. toho Audi A1 z Belgie do Španělska hlavně ušetří koncernu nemalé peníze, nejen díky levnější pracovní síle, ale i díky podvozkové spřízněnosti s další generací Ibizy a taky nevyužití koncernového závodu Martorell. Ta tzv. investice do Seatu je asi něco podobného, jako hovořit o investici pro Škodu např. v souvislosti s výrobou suv pro Seat.
Každopádně Seatu se zase daří, za první letošní tři měsíce je opět v zisku, tak snad mu to tak zůstane a koncernoví papaláši budou mít radost. 😄
Každopádně Seatu se zase daří, za první letošní tři měsíce je opět v zisku, tak snad mu to tak zůstane a koncernoví papaláši budou mít radost. 😄
Držím tejto automobilke prsty. Len tak ďalej, pripravuje nové modely ktoré určite zamiešajú karty!!!!! Som zvedavý na novú Ibizu ktorá má prísť na druhý rok. Bude to auto ktoré sa minimámlne vyrovná Fábii. :yes:
suhlas... seat si uz konecne zasluzi vacsiu pozornost.... mne to pride akoby vw na seat po minule roky troska pozabudol.... v case ked prichadzali yetiny roomstery rozne outdoorove octavky a superbecka to v seate stale bolo len o leone a ibize... ziadne SUV... ziadna stredna trieda ( az na ten tah s exeom co bola vlastna stara A4ka s logom seat ) ..... proste kym v skode sa diali veci... a skoda pekelne rastla... zdvojnasobovala predaje tak seat zatial tapal... a predaval stale dost malo a pod svoje moznosti ..... pritom v 90tych rokoch bol seat este pred skodou ( toledo, ibiza, cordoba, inca ) ...... potom akoby nastal zlom a vw sa uz viac sustredil na skodu ..... a seat?... na ten akoby pozabudol....uz roky sa pytam... preco seat nema stale ziadne SUV?... ked studia SUV od starej altei tu uz bola hadam pred 8 rokmi ... seat mal aj niekolko studii roadsterov aj malych sportovych aut... snazili sa nam vsugerovat ze je to taka spanielska alfa ...... ale nic z toho sportoveho do vyroby nepreslo ( s vynimkou vytunenych hatchov ) .... seat akoby mal stale zviazane ruky a bol kdesi na vedlajsej kolaji a mimo zaujmov koncenru..... ale preco.... ta znacka ma velky potencial ale na dvoch modeloch to samozrejme nepojde.... preco nemame SUV ... uz aspon 2-3 roky tu neajke seat SUVecko behat mohlo ... znacke by to len pomohlo..... preco nemame nejaky normalny seat v triede mondea passata laguny? ved skoda ma superb.... audi ma A4.. vw ma passat.... len na seat sa zabuda.... ten exeo odvodeny od starej A4ky to ozaj nemohlo fungovat... a tusim to nemalo ani ziadny predajny uspech akurat to dehonestovalo imidz seatu... a mozno aj audiny.... chce to nejake normalne auto strednej triedy... normalne SUV... a mozno aj viac SUVeciek ..... seat na to ma.... ale mozno sa vw uz zacina bat prilisnej konkurencie... jak zo strany skody tak zo strany seatu.... preto tieto znacky nedostavaju to co by mohli a preto sa im nevenuje tolko priestoru a casu ako by malo..... uprimne... seat sa mi pacil viac ako vw alebo skoda.... ma krajsi dizajn.... je emoticnejsi, zivocisnejsi... tak preco to nevyuzit? ... tie moznosti ake koncern ma su iste velke... tak verim ze seat je teraz na rade a po skode sa uz zacnu viac sustredit prave na neho... ta znacka si to zasluzi...
V době příchodu oktávky a Roomsteru Scout přišla Altea Freetrack. SUV tu nicméně mělo být už dávno a je to škoda....Od základu nově vyvinutý Seat střední třídy, to by v dnešní době příliš perspektivní projekt asi nebyl. Spíš si tak říkám, že by Seatu slušel nějaký "emotivní" model, který by pozvedl image. Ale to zase v době, kdy se snaží hlavně rychle vyhrabat z červených čísel, asi v úvahu nepřichází.
Poslední dobou se vyrojily články o tom, jak se Seatu daří a auta jdou na dračku.
Moje osobní zkušenost stará pár týdnů - když jsem u 5 prodejců poptal top model Leonu, tak mi odpověděli dva. Sorry, ale pokud tohle má být přístup značky k zákazníkovi, tak je lepší jít dál. Já jsem šel a díky přístupu "Seatu" mám podobné auto od konkurence , se kterým jsem maximálně spokojen.
Moje osobní zkušenost stará pár týdnů - když jsem u 5 prodejců poptal top model Leonu, tak mi odpověděli dva. Sorry, ale pokud tohle má být přístup značky k zákazníkovi, tak je lepší jít dál. Já jsem šel a díky přístupu "Seatu" mám podobné auto od konkurence , se kterým jsem maximálně spokojen.
Kompakty, Evropa 2014😒br /> 1) Golf
2) Focus
3) Octavia
4) A3
5) Astra
6) 308
7) Leon
No jak říkám, kdyby mu to tak vydrželo, tak je to vítězství zejména pro vw, resp. celý koncern.
Po celou dobu toho plácání ale platilo to, co tady už někdo psal a sice, že koncern si mohl Seat dovolit a bohužel mi připadá, že podle toho tak předešlí manažeři v Seatu pracovali...
Ten clanek jsem cetl, tvrdil to Jahn....ale tech 10% o kterych rozhoduje VW bude zrejme tech nejdulezitejsich. Skoda chtela (a byla o navratnosti nakladu presvedcena) vyrabet Tudor, Joyster, velkoprostorovy vuz na podvozku Felicie - a jiste tech vozu bylo vice, ale o techto se jednou zminil pan ing. Petr Hrdlicka.
Škoda má liftback a Seat hatch, zase je tu to odlišné zaměření. Někdo by také mohl namítat, proč Seat nemá své plnohodnotné Toledo, které by se mohlo měřit s Octavkou.
Řekl bych, že nějaké velké zásahy z koncernu tam neprobíhají. Samozřejmě nějaké jo, ale ty značky už mají naordinováno jakým směrem se mají ubírat, aby cílili na trochu jiné zákazníky a je v zájmu jejich manažerů, aby se tím řídili. Jinak by tam taky zítra nemuseli být...
Jinak o uvedených studií Škody moc nevím, do jaké míry zde zasáhl koncern už vůbec. Např. ten Seat má už několikátý koncept suvéčka a kde nic tu nic. Kde přesně je zakopanej pes nikdo neví, tedy pokud nejsi manažerem jedné či druhé automobilky. Ono se leccos povídá, ale realita je mnohdy trochu jiná...
Proti (resp. vedle) Golfu bych řadil spíše Octavii. Je to sice liftback s megakufrem, ale o tom je filosofie značky. Vision D se do výroby ani nikdy dostat neměl. Podobně Joyster a Tudor byly moc zajímavé koncepty, ale upřímně se mi do modelové řady Škody moc nehodí.
Mohl bys také argumentovat úplně opačně, že zatímco Škoda si samostatně vyvíjí/vyrábí model střední třídy, dvě SUV apod., Seat má za sebou akorát tak fiasko s výběhovou Audi a polovinu modelové řady přebírá od sourozenců.
Hatchbacky jsou nejprodavanejsi variantou kompaktu v Evrope, liftbacky tvori jen male procento, bohuzel Skoda posila do "ringu" jen Spaceback. To, ze Skoda nevyrabi Vision D neni jiste racionalni, ale strategicke rozhodnuti.
Ano, Skoda ma sirsi portfolio, ale take si na nej oproti Seatu vydelala 😄
Kupe by jiste vice slusely Seatu, ale misto toho dostal Alteu, Alteu XL a Alhambru..a rodinna Skoda jen Roomster. Takze skatulkovani taky uplne nefunguje. Na Tudor se musi clovek taky divat z pohledu te doby - psal se rok 2002, znacka uvadela novodoby Superb, panovala zde euforie a ekonomicka krize v nedohlednu - proto ten vuz mohl mit uspech.
No abych pravdu řekl, smysl uvedení několika velkoprostorových modelů pod Seatem mi taky trochu uniká...Tudor - No nevím, Škoda si teprve budovala své postavení na evropském trhu a zda by reálné zákazníky zaujala zrovna velkým dvoudveřovým kupé s nemalou cenovkou, tím si jistý nejsem.