Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Group významně investuje do Seatu

Plánované investice zajistí budoucnost továrnám Martorell a Navarra. Pomohou rovněž zdejším dodavatelům výrobních dílů.
Zpět na článek
12. 5. 2015 13:42
12. 5. 2015 14:29
12. 5. 2015 16:48
12. 5. 2015 13:59
12. 5. 2015 14:21
12. 5. 2015 17:19
13. 5. 2015 21:34
14. 5. 2015 16:44
12. 5. 2015 14:22
12. 5. 2015 14:59
12. 5. 2015 15:08
12. 5. 2015 15:37
12. 5. 2015 16:03
12. 5. 2015 16:52
12. 5. 2015 17:07
12. 5. 2015 18:41
12. 5. 2015 21:25
13. 5. 2015 07:09
12. 5. 2015 18:28
12. 5. 2015 14:09
12. 5. 2015 14:45
12. 5. 2015 16:22
12. 5. 2015 22:32
14. 5. 2015 16:26
Avatar - Uživatel_5340709
12. 5. 2015 12:32
No jo,
ono už se pomalu zapomnělo na těch cca. 25 mld. /teď už si nevzpomínám, jestli je to přepočet na Kč, nebo v DM, až mě nějaký pitoma začne napadat od googlu/, které do nich invesoval VW po plynulém převzetí po r. 1986 do ´90 let, a které se nikdy nevrátily. Což mimo jiné tehdy mělo obrovský vliv na seškrtání investic do škody, ale ta se s tím uměla popasovat. :yes:
Rozbalit vlákno
22
12. 5. 2015 13:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
12. 5. 2015 13:55
Re: No jo,
Nepotřebuji k mým veřejným aktivitám zde, souhlas od někoho jako jsi ty!
12. 5. 2015 14:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 5. 2015 16:48
Re: No jo,
Aspon se máš od koho učit. Ted ještě spolknout Mozkol s přídavkem antiodpadinu a bude z tebe normální Gilgit. ;-)
Avatar - Auto-fan
12. 5. 2015 13:59
Re: No jo,
V koncernu je to jak s milenkou - manzelku, ktera vydelava (Skoda) drzi VW pri zdi a cpe penize do milenky (Seat), ktera jen utraci >:D
Avatar - Uživatel_5340709
12. 5. 2015 14:07
Re: No jo,
Dobrá hláška :-) :yes: , i když věřím, že tyto poslední finance, o kterých se zmiňuje článek, má už VW dobře spočítané.
Avatar - Auto-fan
12. 5. 2015 14:21
Re: No jo,
Asi ano, Seatu se zacina diky povedenemu Leonu darit :yes:
Avatar - GM.rja
12. 5. 2015 17:19
Re: No jo,
"Povedenému" Leonu >:D
Avatar - beibej
13. 5. 2015 21:34
Re: No jo,
to sev psalo i o Ibize.
Avatar - Emel
14. 5. 2015 16:44
Re: No jo,
Leon je za 2014 v Evropě +60%, letos dál roste...

Kompakty, Evropa 2014:
1) Golf
2) Focus
3) Octavia
4) A3
5) Astra
6) 308
7) Leon
12. 5. 2015 14:22
Re: No jo,
Že by VW držel Škodu při zdi bych teda rozhodně neřekl. Takový nový Superb je toho důkazem. Jak nedávno zaznělo v jednom článku HN "V Mladé Boleslavi padne 90 procent důležitých rozhodnutí o vývoji vozů, jen zlomek řeší VW"
Avatar - Uživatel_5340709
12. 5. 2015 14:30
Re: No jo,
Tady jde spíš o jinou věc, škodovka má v rámci koncernu jeden z nejvyšších indexů rentability / ROA a podobně/, kdežto seatem zvláště dříve protekly fůry peněz a výsledek pochybný. Je ale pravda, že VW pro seat mělo vždy slabost a nechce jej pustit, navíc už začíná být ziskový a úspěšný.
12. 5. 2015 14:59
Re: No jo,
Ano, to už jsi víceméně psal a nezbývá mi než s tím souhlasit. Škodovka má v procentech snad větší zisk na auto než VW. Je to dáno zejména levnější prac. silou v ČR. Neřekl bych, že má koncern pro Seat slabost, ale je to jeho majetek/investice a vidí v něm určitý potenciál, což se teď začíná projevovat a jestli to tak nadále zůstane, tak to bude pro vw vlastně výhra nad svým Sorgenkind, protože za určitou dobu se mu ty ztráty nejen na dividendách vrátí. Seatu spíš koncern nechal dlouhou dobu volné ruce a ten se plácal ve .... S výměnou managementu Seatu, kdy sem přišli schopnější němečtí manažeři jako Stackmann nebo Rabe byla zavedena tvrdší výchova, která přináší první ovoce. Nicméně s cílem stát se trvale největší automobilkou světa bude koncern potřebovat i ten Seat. Prospěšný byl Seat pro koncern např. v tom, že každoročně odebíral od koncernu statisíce motorů, převodovek (většinu z motorárny v ČR) a svou troškou do mlýna se podílel i na dalších aktivitách.

No jak říkám, kdyby mu to tak vydrželo, tak je to vítězství zejména pro vw, resp. celý koncern.

Po celou dobu toho plácání ale platilo to, co tady už někdo psal a sice, že koncern si mohl Seat dovolit a bohužel mi připadá, že podle toho tak předešlí manažeři v Seatu pracovali...
12. 5. 2015 15:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Auto-fan
12. 5. 2015 15:37
Re: No jo,
Bylo to trochu s nadsazkou a Skoda je za Superb jiste rada, ale vem si rozdily mezi Leonem Cupra a RS - 280 k v Leonu x 230 v Octavii, Seat opravdu dostava nekdy lepsi vybavu, nez Skoda. Proc treba muze mit Seat plnohodnotneho konkurenta proti Golfu HB v podobe Leona HB a Skoda pouze Spaceback?? Studie Vision D je krasne auto, bohuzel se nedostalo do vyroby.

Ten clanek jsem cetl, tvrdil to Jahn....ale tech 10% o kterych rozhoduje VW bude zrejme tech nejdulezitejsich. Skoda chtela (a byla o navratnosti nakladu presvedcena) vyrabet Tudor, Joyster, velkoprostorovy vuz na podvozku Felicie - a jiste tech vozu bylo vice, ale o techto se jednou zminil pan ing. Petr Hrdlicka.
12. 5. 2015 16:03
Re: No jo,
Chápu, ale je tu prostě odlišné koncernové zaměření značek, aby z toho koncern ve výsledku vytěžil maximum. A tady mám pro to pochopení např. ten rozdíl mezi Cuprou a RSem. Seat je profilován řekněme jako značka s dynamičtejším kabátem a k tomuto kabátu hold patří trochu dynamičtější srdce. Škoda zase sází zejména na velikost Octavie. Neřekl bych, že je to velká škoda pro Škodu. Např. třeba ten motor z Octy RS by byl pro mě ideálem. Samozřejmě není to jen o motoru viz. DCC, samosvor. Dcc v základu nemá ani Golf gti a ano je to prostě na podporu prodejů tohoto sportovně orientovaného modelu od Seatu. Nicméně není to zrovna segment, kde jdou auta na dračku. Navíc motor z Cupry dostal nový Superb.
Škoda má liftback a Seat hatch, zase je tu to odlišné zaměření. Někdo by také mohl namítat, proč Seat nemá své plnohodnotné Toledo, které by se mohlo měřit s Octavkou.

Řekl bych, že nějaké velké zásahy z koncernu tam neprobíhají. Samozřejmě nějaké jo, ale ty značky už mají naordinováno jakým směrem se mají ubírat, aby cílili na trochu jiné zákazníky a je v zájmu jejich manažerů, aby se tím řídili. Jinak by tam taky zítra nemuseli být...

Jinak o uvedených studií Škody moc nevím, do jaké míry zde zasáhl koncern už vůbec. Např. ten Seat má už několikátý koncept suvéčka a kde nic tu nic. Kde přesně je zakopanej pes nikdo neví, tedy pokud nejsi manažerem jedné či druhé automobilky. Ono se leccos povídá, ale realita je mnohdy trochu jiná...
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2015 16:52
Re: No jo,
Takhle bych to úplně neviděl, viz overnight. Cupra se vzhledem k "sportovnějšímu" zaměření Seatu musí se zařadit na špičku mezi hot-hatche. Octavia RS nemá k takovým ambicím důvod.

Proti (resp. vedle) Golfu bych řadil spíše Octavii. Je to sice liftback s megakufrem, ale o tom je filosofie značky. Vision D se do výroby ani nikdy dostat neměl. Podobně Joyster a Tudor byly moc zajímavé koncepty, ale upřímně se mi do modelové řady Škody moc nehodí.

Mohl bys také argumentovat úplně opačně, že zatímco Škoda si samostatně vyvíjí/vyrábí model střední třídy, dvě SUV apod., Seat má za sebou akorát tak fiasko s výběhovou Audi a polovinu modelové řady přebírá od sourozenců.
12. 5. 2015 17:07
Re: No jo,
K té poslední větě, Exeo byl přešlap, bez debat. Otázkou je zda bylo lepší vyrábět něco o méně než dvaceti tisících kusech ročně (Exeo) nebo vůbec nic. Samozřejmě všechna tato rozhodnutí byla udělána kvůli dlouhodobým ztrátám, nebyly prachy na své nové modely. Podobné je to s "Toledem". Mimochodem prodeje tohoto modelu nejsou o moc větší... Přes osmdesát procent prodejů Seatu tvoří Ibiza, Leon a Altea. Sdílené modely nejsou pro Seat žádným ternem, ale je to pořád lepší než nic.
Avatar - Auto-fan
12. 5. 2015 18:41
Re: No jo,
Tak Seat je sportovnejsi znackou, tak rozumim tomu, ze Leon potrebuje silnejsi variantu, ale i tak mohla Octavia dostat alespon tu 265 k variantu.

Hatchbacky jsou nejprodavanejsi variantou kompaktu v Evrope, liftbacky tvori jen male procento, bohuzel Skoda posila do "ringu" jen Spaceback. To, ze Skoda nevyrabi Vision D neni jiste racionalni, ale strategicke rozhodnuti.

Ano, Skoda ma sirsi portfolio, ale take si na nej oproti Seatu vydelala :-)

Kupe by jiste vice slusely Seatu, ale misto toho dostal Alteu, Alteu XL a Alhambru..a rodinna Skoda jen Roomster. Takze skatulkovani taky uplne nefunguje. Na Tudor se musi clovek taky divat z pohledu te doby - psal se rok 2002, znacka uvadela novodoby Superb, panovala zde euforie a ekonomicka krize v nedohlednu - proto ten vuz mohl mit uspech.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2015 21:25
Re: No jo,
Liftbacky tvoří malé procento, protože je Octavia ve své třídě zastupuje prakticky sama. :-) A na nedostatek zákazníků si nemůže stěžovat. Hatche nižší střední sice letí taky, ale zase nezapomínejme, že ty jsou v koncernu zastupovány dvěma (resp. třemi) dalšími modely.

No abych pravdu řekl, smysl uvedení několika velkoprostorových modelů pod Seatem mi taky trochu uniká...Tudor - No nevím, Škoda si teprve budovala své postavení na evropském trhu a zda by reálné zákazníky zaujala zrovna velkým dvoudveřovým kupé s nemalou cenovkou, tím si jistý nejsem.
13. 5. 2015 07:09
Re: No jo,
Trochu si odporuješ tím, že studie auta (Vision D) je auto :-) navíc jeho prvky lze spatřit na Mission L a následně na Rapidovi, takže jeho odkaz můžeš vidět na silnicích denně.
12. 5. 2015 13:59
koncern vw hlavně investuje do sebe
Přesun výroby např. toho Audi A1 z Belgie do Španělska hlavně ušetří koncernu nemalé peníze, nejen díky levnější pracovní síle, ale i díky podvozkové spřízněnosti s další generací Ibizy a taky nevyužití koncernového závodu Martorell. Ta tzv. investice do Seatu je asi něco podobného, jako hovořit o investici pro Škodu např. v souvislosti s výrobou suv pro Seat.
Každopádně Seatu se zase daří, za první letošní tři měsíce je opět v zisku, tak snad mu to tak zůstane a koncernoví papaláši budou mít radost. :-)
Rozbalit vlákno
0
12. 5. 2015 14:09
SEAT
Držím tejto automobilke prsty. Len tak ďalej, pripravuje nové modely ktoré určite zamiešajú karty!!!!! Som zvedavý na novú Ibizu ktorá má prísť na druhý rok. Bude to auto ktoré sa minimámlne vyrovná Fábii. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2015 14:45
Re: SEAT
suhlas... seat si uz konecne zasluzi vacsiu pozornost.... mne to pride akoby vw na seat po minule roky troska pozabudol.... v case ked prichadzali yetiny roomstery rozne outdoorove octavky a superbecka to v seate stale bolo len o leone a ibize... ziadne SUV... ziadna stredna trieda ( az na ten tah s exeom co bola vlastna stara A4ka s logom seat ) ..... proste kym v skode sa diali veci... a skoda pekelne rastla... zdvojnasobovala predaje tak seat zatial tapal... a predaval stale dost malo a pod svoje moznosti ..... pritom v 90tych rokoch bol seat este pred skodou ( toledo, ibiza, cordoba, inca ) ...... potom akoby nastal zlom a vw sa uz viac sustredil na skodu ..... a seat?... na ten akoby pozabudol....uz roky sa pytam... preco seat nema stale ziadne SUV?... ked studia SUV od starej altei tu uz bola hadam pred 8 rokmi ... seat mal aj niekolko studii roadsterov aj malych sportovych aut... snazili sa nam vsugerovat ze je to taka spanielska alfa ...... ale nic z toho sportoveho do vyroby nepreslo ( s vynimkou vytunenych hatchov ) .... seat akoby mal stale zviazane ruky a bol kdesi na vedlajsej kolaji a mimo zaujmov koncenru..... ale preco.... ta znacka ma velky potencial ale na dvoch modeloch to samozrejme nepojde.... preco nemame SUV ... uz aspon 2-3 roky tu neajke seat SUVecko behat mohlo ... znacke by to len pomohlo..... preco nemame nejaky normalny seat v triede mondea passata laguny? ved skoda ma superb.... audi ma A4.. vw ma passat.... len na seat sa zabuda.... ten exeo odvodeny od starej A4ky to ozaj nemohlo fungovat... a tusim to nemalo ani ziadny predajny uspech akurat to dehonestovalo imidz seatu... a mozno aj audiny.... chce to nejake normalne auto strednej triedy... normalne SUV... a mozno aj viac SUVeciek ..... seat na to ma.... ale mozno sa vw uz zacina bat prilisnej konkurencie... jak zo strany skody tak zo strany seatu.... preto tieto znacky nedostavaju to co by mohli a preto sa im nevenuje tolko priestoru a casu ako by malo..... uprimne... seat sa mi pacil viac ako vw alebo skoda.... ma krajsi dizajn.... je emoticnejsi, zivocisnejsi... tak preco to nevyuzit? ... tie moznosti ake koncern ma su iste velke... tak verim ze seat je teraz na rade a po skode sa uz zacnu viac sustredit prave na neho... ta znacka si to zasluzi...
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2015 16:22
Re: SEAT
V době příchodu oktávky a Roomsteru Scout přišla Altea Freetrack. SUV tu nicméně mělo být už dávno a je to škoda....Od základu nově vyvinutý Seat střední třídy, to by v dnešní době příliš perspektivní projekt asi nebyl. Spíš si tak říkám, že by Seatu slušel nějaký "emotivní" model, který by pozvedl image. Ale to zase v době, kdy se snaží hlavně rychle vyhrabat z červených čísel, asi v úvahu nepřichází.
12. 5. 2015 22:32
Úsměvné
Poslední dobou se vyrojily články o tom, jak se Seatu daří a auta jdou na dračku.

Moje osobní zkušenost stará pár týdnů - když jsem u 5 prodejců poptal top model Leonu, tak mi odpověděli dva. Sorry, ale pokud tohle má být přístup značky k zákazníkovi, tak je lepší jít dál. Já jsem šel a díky přístupu "Seatu" mám podobné auto od konkurence , se kterým jsem maximálně spokojen.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
14. 5. 2015 16:26
Re: Úsměvné
Jaké?

Pro SEAT je ČR složitý trh, domácí Škoda tu má silnou pozici a je těžké tu prodávat auta se stejnou technikou. Myslím že ty články o relativním úspěchu SEATu jsou spíš o evropské situaci.