Testy
Tady je v plusech, ale u sousedů je kamenem úrazu. Drží tady snad nad BMW ochrannou ruku nebo u sousedů jsou zaujatí. Já měl pocit, že u X6 velká kola dokázala slušně filtrovat díry, ale na hrbech to tlouklo nemožně.
X4 je nabízena též se sportovním podvozkem a adaptivními tlumiči. Tudíž rozdílné názory mohou vycházet z tohoto důvodu.
Tak měli jste v testu jedno a to samé auto, ne?
Ještě jsem se nepotkal s člověkem, kterej by měl na konkrétní auto naprosto shodný názor. Jen s pár lidmi sdílím názor podobný, ale to beru jako vyjímku 😉
... ktoru nikto nepolozil.
X4 odpoveda na tu istu otazku - akurat nie celou vetou. Cize 'Nie'....
X4 odpoveda na tu istu otazku - akurat nie celou vetou. Cize 'Nie'....
Zajímavé je, jak si to protiřečí tento test a autorevue, co se týká jízdních vlastností u této hybridní obludky. Tam přímo napsali "těžkopádnost v zatáčkách" jako minus.
Akorát na ten test koukám a opravdu z něj vyplývá, jako bychom každý jezdili s jiným autem, a to přestože se s největší pravděpodobností jednalo o ten samý kousek. Jednoduše je vidět, že vnímání některých prvků je ryze subjektivní, zatímco mně se podvozek nadmíru líbil, kolegovi zřejmě ne...
Pana Červenku si pamatuju ještě z dob jeho účinkování v Autocaru, v názorech na konkrétní auta se rozcházel i s redaktory angl. originálu, navíc jsem měl možnost ho vidět i v "akci" za volantem... jeho názory nemá smysl brát vážně.
Těžká kola u akt. bavoráků jsou prostě fakt, lpění na runflatech nesmysl, který komfort ovlivňuje, ale o těžkopádnosti v zatáčkách může být v souvislosti s X4 řeč, možná při srovnání s nějakým malým sporťákem, rozhodně ne v rámci dané kategorie ani při srovnání s valnou většinou aut klasických tříd.
Těžká kola u akt. bavoráků jsou prostě fakt, lpění na runflatech nesmysl, který komfort ovlivňuje, ale o těžkopádnosti v zatáčkách může být v souvislosti s X4 řeč, možná při srovnání s nějakým malým sporťákem, rozhodně ne v rámci dané kategorie ani při srovnání s valnou většinou aut klasických tříd.
Samozřejmě těžiště je hodně vysoko + hmotnost cca 1,8 tuny znamená, že X4 si v zatáčkách úplně libovat nemůže. Když X6 je na poměry SAC fenomenální, tak X4 na tom nebude o moc hůř, zase na poměry SAC... Když se jede na 70-80% možností, tak je to OK, na ježdění "pily" jako v M3 fakt SUV nejsou, to snad ví každý.
Výsledek: pohon 4x4 podrží, akorát ten pocit není nic pěknýho, ale při občasný rychlý jízdě se to dá vydržet 😉
Výsledek: pohon 4x4 podrží, akorát ten pocit není nic pěknýho, ale při občasný rychlý jízdě se to dá vydržet 😉
Tak u konkurence vyšel ve stejný čas test na stejné auto - dle spz naprosto stejný kus. Ale tady podvozek chvalíte a u konkurence naopak označen za to nejhorší, co BMW nabízí. Tak kdo má pravdu? 8-s 😄
Žádná "Pravda" není, jeden má rád vdolky... znáš to. Výrazné rozdíly v hodnocení testovaných aut najdeš pokaždé a u aut mnohem méně kontroverzních než je X4. Pokud k ní budeš přistupovat jako ke sportovnímu kupé, byť na chůdách, jak to mnozí redaktoři rádi dělají, zaklínajíc se při tom marketingem BMW, pak musíš být nutně zklamán, pokud k němu přistoupíš jako k tomu, co před sebou vidíš, tj. jako k univerzálnímu autu s vyšší světlostí a prostorem kombíku nižší střední, pak budeš překvapen, že to jezdí líp než by mělo.
Najprv pozeram, ze redakcia je akosi mimo, potom mi vsak udrelo do oci, ze cenovy rozdiel nie je v tejto vyske nijak vyrazny. No nevahal by som ani chvilu a siahol po Porsche, X4 je auto uplne o nicom a este aj skarede, podla mna BMW tu zarubalo trosku vysoko a mimo...
PS: uz sa necudujem ze Porsche tie Macany nestiha vyrabat
PS2: pozrel som foto a ten zadok je pekne korejsky a riadne hnusny 8-s
PS: uz sa necudujem ze Porsche tie Macany nestiha vyrabat
PS2: pozrel som foto a ten zadok je pekne korejsky a riadne hnusny 8-s
Čisto z hľadiska dynamiky je na tom X4 lepšie, ako rovnako výkonný Macan. Takže technika tohto BMW rozhodne nebude zlá. Dizajn je iná debata, tam s tebou súhlasím, každopádne z hľadiska dynamiky/techniky to môžeš položiť aj tak, že Porsche pýta viac peňazí za pomalšie/horšie auto.
Kola dělaj´auto, známá pravda, BWM přesto že tyhle SUV/SAV modely stále zvětšuje, dává na ně místo kol "kolečka". Nemluvím o rozměru ráfku, ale o celkovém průměru kola, takový Range Rover ví jak na to, tam jsou kola dominantní, stačí vedle sebe postavit RR a BMW na stejně velkých ráfcích, a je vidět, kdo tu pochopil, na dvacítkách má RR gumy téměř balonové, zatímco BMW už "galusky", ta kolečka pak vypadají na těch nafouklých SUV kastlích utopená a podměrečná, celkový dojem, bída. 😉
Pozn. tohle patřilo pod tvůj koment o vzhledu.
Pozn. tohle patřilo pod tvůj koment o vzhledu.
X4: 0,85 g, 26,2 s (figure 😄
Macan: 0,90 g, 25,0 s
Rozdil u obou hodnot je vyrazne vetsi nez ten, ktery lze bezne videt u aut stejne kategorie. Porsche hraje zcela jinou ligu. 😉
Macan: 0,90 g, 25,0 s
Rozdil u obou hodnot je vyrazne vetsi nez ten, ktery lze bezne videt u aut stejne kategorie. Porsche hraje zcela jinou ligu. 😉
proč rovnou nenapíšete k poblití? >😁 tohle kdyby vyrobili korejci nebo japonci nebo francouzi, tak by to pod tou hromadou "novinářského" hnoje nebylo ani vidět. >😁 :no:
Při vjezdu do zatáčky působí X4 trochu těžkopádně, ale to je přirozeně způsobeno vyšší hmotností a hlavně vysokým těžištěm a mezi SUV se to tedy nedá brát vyloženě jako nevýhoda - drtivá většina SUV nenajíždí do zatáček lépe, ale když si to porovnám např. se sportovními sedany nebo sporťáky, tak se ta těžkopádnost u X4 jeví jako jasná nevýhoda, zvlášť když si uvědomím, že pro BMW bývaly typické skvělé jízdní vlastnosti. Naopak při výjezdu se X4 dá snadno "hodit" do přetáčivosti, které se u většiny jiných SUV dočkáte ztěžka - pokud vůbec. Tlumení příčných nerovností je slabé, podobně jako tlumení velkých děr - velkou měrou se na tom podílí runflaty, které vytváří rázy od kol a hluk. Na menších nerovnostech nemá X4 problém s přilnavostí nebo stabilitou ani v zatáčkách. Nejel jsem se všemi modely BMW, takže nemůžu říct, jestli je X4 jízdně nejhorší BMW, ale když přijmete fakt, že to zkrátka tak dobře jako auto s nízkým těžištěm jezdit nebude a vzdáte se runflat, tak vám X4 nabídne nadprůměrně dobré povozeníčko.
Co tak se věnovat tomu jak se sedí na zadních sedačkách,jestli se tam vlezo 3 autosedačky pro děcka?
A si tak test přečíst pečlivěji? 😄 Následující informace vám nestačí? Myslím, že z nich vyplývá, že tři autosedačky dozadu nedáte.
Prostor na zadní lavici navíc příjemně překvapí, v oblasti hlavy je tu samozřejmě méně místa kvůli prudce se svažující střeše, místa pro nohy je ale dostatek. Posaz nicméně není příliš pohodlný, lavice je umístěna nízko nad podlahou. Prostřední sedadlo je pak ryze nouzová záležitost.
Prostor na zadní lavici navíc příjemně překvapí, v oblasti hlavy je tu samozřejmě méně místa kvůli prudce se svažující střeše, místa pro nohy je ale dostatek. Posaz nicméně není příliš pohodlný, lavice je umístěna nízko nad podlahou. Prostřední sedadlo je pak ryze nouzová záležitost.
len k comu ten priestor vzadu na nohy .... k comu 5 dveri a 500litrovy kufor ..... ked priemerne vysoky clovek vzadu nema kam dat hlavu..... priznam sa ze nejako tomuto typu aut ako X4, X6 ( ktore sa snazia hrat aj na SUV aj na kupe aj na rodinne auto ... lenze nic z toho nezvladaju kedze sa nedaju robit 3 veci naraz... ) vobec nerozumiem ... mozno som staromodny aj ked sa staro necitim ale dat nejakych 1,5 melona za tuto "priserku" je vazne odvaha... a asi aj pre solventneho.... obdivujem tychto ludi .... ja ako sa poznam .... kedze som racionalny typ a realista ... urcite by som zvolil outbacka alebo sorento za milion ... za ktory dostanem ovela viac praktickosti aj charizmy a viac miesta na hlavy pasazierov ...... a zbytok penazi by som kludne investoval niekde inde... napriklad kupil by som si nejaky rapid spaceback do mesta........ ale je to indvidualne..... uznavam 😉
Vážení diskutující, kdo z vás s X4 jel? Já ji mám. Jel jsem i s X1, X3, X5. X6. X4 je ze všech pro mne nejpraktičtější. Určitě to není proto, že nemám na X6. Vybavená X4 byla dražší než X5 i X6. A proč X4? Prostě nepotřebuji větší auto. Naše přeplněná města, úzké parkovací stání atd. Nepotřebuji si zvyšovat ego extrémně velkým autem, víte? A jízdní vlastnosti? Skvělé, lepší SUV/SAV neznám. A Porsche Macan? Děkuji, nechci. Volkswagen jsem již měl. Příznivci škodovek říkají, že Škoda je Volkswagen, potažmo Audi, vždyť mají leckdy shodné koncernové díly. Bude do této linie patřit i Porsche?
Vybavená X4 byla dražší než vybavená X5 nebo X6? Tak tomu mám rozumět?
Porsche je vlastně Škodovka, to je pravda.
A jinak jsi pašák a koupil sis nejlepší auto na světě. Jenom trochu holčičí.
Porsche je vlastně Škodovka, to je pravda.
A jinak jsi pašák a koupil sis nejlepší auto na světě. Jenom trochu holčičí.
Píše, ,že: "Vybavená X4 byla dražší, než X5 i X6...", nikoli: "Vybavená X4 byla dražší než vybavená X5 nebo X6"
Jeste se zamyslim, co muze mit jakakoliv skodovka spolecneho s Porsche Macan😒br />
Podvozek, ramena, silentbloky, tlumice, pruziny, brzdy, diferencialy? - vylouceno.
Kastle? - vylouceno.
Neco v interieru? Aspon jedno dve tlacitka? Skoro jiste vylouceno.
Motor, olej, turbo? Vylouceno.
Takze stejne je akorat tak palivo ktere do toho lejes 😉
Ze Skodovky neni v Porsche nic.
Kastle? - vylouceno.
Neco v interieru? Aspon jedno dve tlacitka? Skoro jiste vylouceno.
Motor, olej, turbo? Vylouceno.
Takze stejne je akorat tak palivo ktere do toho lejes 😉
Ze Skodovky neni v Porsche nic.
Nezpochybňuju, že je pro tebe X4 nejpraktičtější, je to zřejmě důvod proč sis ji vybral. Pro mě by podobnej gazík třeba nefungoval, nevejde se do kufru sabaka tak, aby měl dost prostoru. Tudíž tohle měřítko je naprosto subjektivní...
Jestli jsi shledal X4 příjemnější než X6, opět jde o subjektivní hledisko 😉
Jestli jsi shledal X4 příjemnější než X6, opět jde o subjektivní hledisko 😉
Souhlasim s tebou skoro ve vsem.
Ale pry je jen jedno auto lepsi (jizdne ve vsech ohledech) nez X4, a to je Porsche Macan.
Argumentu proti Macanu muzes mit milion, mensi prostor, Porsche ceny, fakt ze ne kazdy chce jezdis Porsche atd. ale jednu vec mu nevezmes - je lepsi nez X4. A ten argument, ze Porsche je Skodovka, to jsi kamo mimo misu! :-! (to je jako ze Trabant je v podstate S klasse, protoze jsou oba nemecke a maji 4 kola).
A jeste drobnost - obecne se ocekava, ze Macan je kup desetileti - brutalni kvalita za na Porsche velmi prijemnou cenu - a ten hlavni bonus, na ktery si ale musime pockat, zda se potvrdi - u Macanu se ocekava velmi maly pokles ceny ojetin (protoze je to tak povedene auto). Uvidime.
BTW ja bych si taky vybral BMW, ale neplival bych u toho na Porsche, nikdy 😄
Ale pry je jen jedno auto lepsi (jizdne ve vsech ohledech) nez X4, a to je Porsche Macan.
Argumentu proti Macanu muzes mit milion, mensi prostor, Porsche ceny, fakt ze ne kazdy chce jezdis Porsche atd. ale jednu vec mu nevezmes - je lepsi nez X4. A ten argument, ze Porsche je Skodovka, to jsi kamo mimo misu! :-! (to je jako ze Trabant je v podstate S klasse, protoze jsou oba nemecke a maji 4 kola).
A jeste drobnost - obecne se ocekava, ze Macan je kup desetileti - brutalni kvalita za na Porsche velmi prijemnou cenu - a ten hlavni bonus, na ktery si ale musime pockat, zda se potvrdi - u Macanu se ocekava velmi maly pokles ceny ojetin (protoze je to tak povedene auto). Uvidime.
BTW ja bych si taky vybral BMW, ale neplival bych u toho na Porsche, nikdy 😄
"ale jednu vec mu nevezmes - je lepsi nez X4"
nie je. Minimalne kvoli tomu nie, ze sa to neda objektivne posudit a rozhodnut.
"ze Porsche je Skodovka"
no dobre, tak nie Skodovka, ale Audi Q5. Co teda k tej Skodovke ma rozhodne blizsie ako Trabant k S-Classe.
" u Macanu se ocekava velmi maly pokles ceny ojetin (protoze je to tak povedene auto)"
povedal kto - ty?
nie je. Minimalne kvoli tomu nie, ze sa to neda objektivne posudit a rozhodnut.
"ze Porsche je Skodovka"
no dobre, tak nie Skodovka, ale Audi Q5. Co teda k tej Skodovke ma rozhodne blizsie ako Trabant k S-Classe.
" u Macanu se ocekava velmi maly pokles ceny ojetin (protoze je to tak povedene auto)"
povedal kto - ty?
K te ocekavaje cene ojetin Macanu - povidali nemecti, britsti a americti recenzenti. Jednim z ukazatelu byl fakt, ze auto bylo jeste pred vydanim vyprodano na jeden az dva roky predem (podle trhu), podle spekulaci byla duvodem nejspis zbytecne nizko nastavena porizovaci cena (na Porsche).
Samotne kvality Macanu potom jen potvrzuji ocekavani, ze cena ojetin zustane vysoko, samozrejme bude zalezet i na spolehlivosti, vsak se nechme prekvapit za par let.
Jinak proti gustu zadny disputat.
Co se tyka platformy Macanu, kterou sdili s Audi Q5 - vis co, to zalezi co z Audi tam zbylo (neco urcite ano). Ale treba BMW 5GT ma stejnou platformu jako Rolls Royce...
Samotne kvality Macanu potom jen potvrzuji ocekavani, ze cena ojetin zustane vysoko, samozrejme bude zalezet i na spolehlivosti, vsak se nechme prekvapit za par let.
Jinak proti gustu zadny disputat.
Co se tyka platformy Macanu, kterou sdili s Audi Q5 - vis co, to zalezi co z Audi tam zbylo (neco urcite ano). Ale treba BMW 5GT ma stejnou platformu jako Rolls Royce...
Macan je z poloviny Audi Q5. Stejně jako škodovka. Takže je to koncernové auto z podobného míšku. Ostatně nevím, proč je Macan porovnáván s X4. Snad proto, že oba vozy vyjely ve stejnou dobu? Macan je přece jiné auto než X4. X4 je sportovní vysoké kupé, Macan nízké menší kombi 4x4. Určením jsou vozy vzájemně těžko zaměnitelné. Macan bych nikdy nekoupil. Prostě mým potřebám nevyhovuje.
Ještě bych dodal k názoru o neforemnosti. Než jsem X4 koupil, také jsem tento problém viděl. Ale úplně stačí objednat auto bez horních úchytných ližin. Profil se úplně změní. Ližiny nejsou nutné. 😄
Jak zaujatý? Přece si nekoupím auto, které je pro mne malé, byť se jedná o Porsche. Co je na tom divného?
Není-li X4 kupé, tak co to je? Podle Wikipedie se SUV se čtyřmi dveřmi a svažující se střechou nazývá Sport Activity Coupé
😄
Není-li X4 kupé, tak co to je? Podle Wikipedie se SUV se čtyřmi dveřmi a svažující se střechou nazývá Sport Activity Coupé
😄
A máme problém motorů od VW. Dnes nejen naftové a benzínové čtyřválce, ale i naftové šestiválce. Takže se v tom velkém průšvihu máchá Škoda, Seat, VW, Audi no a samozřejmě i Porsche. Když jsem vám to před půlrokem říkal, že Macan je v podstatě koncernová Škoda, tak jste s mi tady pošklebovali.
Ano, emisní testy asi nevycházejí i jiným výrobcům. Ale žádnému dalšímu výrobci, opakuji žádnému, se neprokázal podvod na spotřebitele. Takže jestli kluci z VW podváděli bez skrupulí u motorů, kdepak podváděli dále? U převodovek? U náprav? Znám kvalitu VW, měl jsem tři. Nikdy bych za ně již ty peníze nedal. A za Macan také ne. Někteří tady psali, že X4 je auto pro ženy. Já bych řekl že je to spíše X6, v těch vídám více dam než v X3 či X4. Chlapci, jdeme dolů....
Ano, emisní testy asi nevycházejí i jiným výrobcům. Ale žádnému dalšímu výrobci, opakuji žádnému, se neprokázal podvod na spotřebitele. Takže jestli kluci z VW podváděli bez skrupulí u motorů, kdepak podváděli dále? U převodovek? U náprav? Znám kvalitu VW, měl jsem tři. Nikdy bych za ně již ty peníze nedal. A za Macan také ne. Někteří tady psali, že X4 je auto pro ženy. Já bych řekl že je to spíše X6, v těch vídám více dam než v X3 či X4. Chlapci, jdeme dolů....
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ne každý kupuje auto kvůli image, ne každé auto se kupuje kvůli image, ale X6 je zrovna to auto co je hlavně "vo tom" - a nemyslím to negativně, ixšestka je prostě působivá a kvůli tomu se primárně kupuje.
Určitě se auta velikosti X6/X5, Q7, GLK, FX a pod. kupují z 80% kvůli image, protože objektivně by těmto kupcům stačila X3, Q5, ?GLK?, EX atd.. Právě že menší SUV jsou volba rozumu.
X5, XC90, Q7 - tam si myslím, že hodně zákazníků opravdu oceňuje tu praktickou stránku věci, někdy vč. 7 míst, někdy na tahání lodě, někdy prostě jen jako velké auto s velkým kufrem. GLK je prostorový kompromis i ve srovnání s kompaktním kombíkem.
Daly by se tu zase rozvinout klišé o málem nesvéprávných majitelích BMW, kteří prostě kupují vrtulku kvůli honění ega, o zlatokopkách a homosexuálech... ale já na tohle moc nevěřím.
CLA - proč ne, je to působivé autíčko. X4 - mně osobně se nelíbí, ale když někomu jo...