Toyotě! :yes:
Kolikrát zaznělo v průběhu posledních cca. 10ti let, že hybrid je drahý, na how.........., slepá větev vývoje a podobně. Toyota první ukázala, že hybrid může být přínos, a najednou tu máme ford, MB, peugeoty, audi, nyní golf.
v baterkach to jiz neni, dojezdy nad 300km jsou zcela akceptovany vetsinou beznych ridicu, to jen automobilky spise sazi na neznalost prave tech lidi a nabizej porad vetsinou spise "zmetky", od spatnych elektromotoru po slabe palubni nabijecky aby doma clovek nemohl vpodstate poradne a rychle nabijet dokud si nekoupi casto predrazenou domaci nabijecku, a dalo by se pokracovat
hlavne ale schazi ta rychlodobijeci verejna infrastruktura, je to uplne stejne jako by bylo malo benzinek, treba jen v kazdem tretim meste, vpodstate delsi cesti jezdi jen asi 10% ridicu
ja se treba docela divim ze se toho nechytla zadna sit cerpacich stanic, investice do rychlonabijecek je v porovnani s cenou benzinky doslova smesnou zalezitosti (cca 150 tisic za stojan se 2 rychlo-nabijeckama), je jasne ze majitele elektromobilu dnes vpodstate nema duvod na benzinku jezdit, takze benzinky by tak o zakazniky neprisli, ale naopak by ziskali nove, ten kdo by u nich dobijel by tam zaprve zaplatil za to dobijeni a zadruhe by tam pravdepodobne utratil i nejaky peniz v shopu ktery ma dnes snad kazda benzinka, a nejaka mista treba pro 2 rychlonabijeci stojany + 2 stani by se asi nasli u kazde vetsi benzinky, pritom majitelu elektromobilu bude jen pribejvat, obejvat jich urcite nebude
Jako univerzální řešení, je hybrid na how... stačí se podívat na nabídku napříč automobilkami, ano máme ho, ale pokud se podíváš na parametry, pak dýzl v tom stejném modelu odsouvá hybrid na okraj, a tam i je, prodejně. V tomto ohledu je to čistě řešení, aby se eko vlk nažral...
A hlavně je třeba nesměšovat hybrid a plug in hybrid, to je nebe a dudy. Pokud se obecně dostanou auta s plnohodnotným (cestovním) spal. motorem a elektromotorem (na zásuvku) jako doplňkem a pohonem pro místní pojížďky na úroveň dojezdu na dostřel sta km, pak to může být skutečně dobré řešení (hlavně tržně úspěšné) a problém pro čisté elektromobily, protože rázem nebudou potřeba dvě auta.
Tam, kde hybrid dává smysl od začátku je jeho použití u vrcholných motorizací, tj. silný benzin plus elektromotor, resp. u sport modelů, kde elektrika pomáhá jak dynamice tak vyhlazení turboefektu, jenže to už není ta ekohra, o kterou při propagaci hybridů jde/šlo hlavně.
koukej dal nez jen na spiscku nosu
dyzl, neboli sazomet, neboli rakovinomet je dnes prakticky mrtvej
pariz do roku 2020 zakaze vjezd dyzlovejch aut do centra parize a vypada to ze i londyn a další města budou nasledovat.
soucasny euro6 dyzl nevyhovy v realnym provozu ani stare euro3 pokud jde o NOx.
je jen otázka casu, kdy stanovene požadavky budou skutecne vyzadovany.
Tím jen říkáš, že smysl hybridů je dán legislativou. To mi jako argument ve prospěch hybridů nepřijde zrovna přesvědčivé.
No, a jestli evropský trh (zvyklosti ve způsobu užívání aut) vidíš perspektivou pravidel vjezdu do centra Paříže, pak to nejspíš nebudu já, kdo si nevidí na špičku nosu.
on dal len priklad, vyhoda hybridu je hlavne v tom ze poskytuje spotrebu diesla, spolahlivost benzinoveho motora, taktiez kultura chodu je je niekde uplne inde nez je diesel. Apropo ako jedina nevyhoda hybridu sa uvadza jeho spotreba na dialnici - kolko chodi bezny clovek po dialnici????? a po dalsie v takej Toyota auris stupne spotreba na dialnici na 6,2 -6,5 litra ale mimo dialnice s snou da jazdit za 4 - 4,3 . a v 90% pripadoch nevytacas ani ecvt prevodovku takze kultura chodu je oproti tym hrkalkam dieslom niekde uplne inde. Nehovoriac o tom ze na HSD system toyoty nemali este ani jednu opravu, co sa o kostitrasoch povedat neda....az sa zvezies v nejakom hybride tak pochopis 😄
jestliže uz je k dispozici technologie (hybrid), ktera dále srazi spotřebu aut, tak je jen dobře, ze legislativa, byt neprimo, tlaci, aby tahle technologie v autech byla.
pripravovany zakaz vjezdu dyzlovych aut do center mest vychazi ze znecisteni ovzdusi, jaky tyhle auta zpusobuji a v porovnani s japonskem a usa to je zalezitos jen evropských mest. nedavno nekde problesklo, ze znecisteni ovzdusi v londyne (bud NOx nebo pevnych castic, nevim ted ceho), je dokonce vyssi nez v cinskych mestech, a je to zpusobeno prave dyzly.
tobe mozna hrozici rakovina plic nevadi, ale me a spouste dalším lidem evidentne vadi a zda se, ze to snad zacne konecne vadit i urednikum v bruselu. přitom reseni tehle situace je uplne jednoduche - zatížit benzin a naftu stejnou spotrebni dani a ne ze je benzin o 30% oproti nafte znevyhodnen.
prave to zvyhodneni bafty je umele opatreni uredniku, a to nejen z bruselu, kteří si na spiscku nosu nevidi. a ti co jim to zerou si na spicku nosu nevidi uplne stejne, protože znecisteni ovzdusi v souvislosti s dyzlama je zrejme,
ty odsuzujes hybrid a zbožňuješ dyzl.
tak ti jen ukazuju, proc dysl je u spousty lidi - kteří si nevidi na spicku nosu - tolik v kursu. protože mozne usetri par pochybných desetaku na kilometr diky umele nastavene nižší spotrebni dani, ale za cenu znecisteni ovzdusi
Velká auta jasně, ale i takovej Prius ukazuje, že to auto má smysl. Stačí kouknout na testy na ACZ, sice tyto auta nejsou pro petrolheady, ale do města na denní ježdění se hodí.
Cestoval jsi někdy priusem tisíc km napříš Evropou?
Do města stačí čistý elektromobil, ta výhodnost hybridu může nastat jen v případě, že umí sloučit oboje, tj. jde o plug in hybrid s dojezdem denního nájezdu kolem komína, a plnohodnotným spalovacím motorem, který se při cestování dokáže zajistit suverénní dynamiku. A to není definice priuse.
Super, jeste uved, kolik v tom rezimu zere normalni Auris treba s dieselem a jaky je mezi nimi cenovy rozdil, at jsme komplet v obraze. Jezdit za 4,5 v aute, ktere ma na dalnicni provoz nevyhovujici dynamiku a je drazzsi o cca 20% oproti verzi s beznym spalovacim motorem, je fakt super uspora a argument do debaty "cestujeme s hybridem napric kontinentem".
Tady pozor, on ten hybrid nebyl vůbec dražší, než srovnatelný diesel (2.0 D-4D). V ekvivalentních výbavách stál diesel 470 tis. (Active) nebo 535 tis. (Style), proti tomu hybrid 500 tis. (Active) nebo 555 tis. (Style). Hybrid má navíc automat, ten v pohodě stírá rozdíl 30 resp. 20 tisíc. Háček je trochu v tom, že diesel 2.0 jde z nabídky pryč, jsem zvědavý na ceny s 1.6 D-4D.
dynamiku na cestovani napric evropou moc nevyzijes. na najezdu na dalnici nasadis na tempomat 130-150 a zadnou velkou dynamiku uz nepotrebujes. dynamika se hodi ve meste, ale jen do +-60km/h, coz poskytne i slabe auto, a potom na okresky, tam je potřeba asi nejvic dynamiky
Tak ty si asi napriec Europou cestoval len prstom na mape. :-!
Mal som na 2 dni Prius II a chvalabohu, nepotreboval som vytrcit nos z mesta. Mimo mesta by to bolo pre mna utrpenie ! Uz na 4-prudovkach som zazival uzkost pri zrychlovani z rychlosti podpriemernej na rychlost mne beznu - ked som chcel poobiehat nejake tie zdanlivo pomalsie auta. Lenze oni - tie auta boli len zdanlivo pomalsie - hociktore z nich, keby sa vodic co i len trosku na..al, tak ma necha v okamihu daleko za sebou.
Takto vykonovo poddimenzovane auta su na dlhe mimomestske cesty vyslovene nebezpecne. Rezervu vykonu pre obiehanie pomalsich aut (nedajboh v stupani) nemas ziadnu.
Takze s takymito radoby eko-dristami a demonizovani naftakov ( ktore ale tiez nevyhladavam, ale ich majitelov chapem ! ) tu na mna nechod.
nechapu co do toho tahaz priuse, jsou i daleko privetivejsi hybridy - třeba tohle [odkaz]
az ten svůj polotraktor budes muset odstavit nekde na predmesti, tak budes mluvit jinak
když jedu 1000km+ v kuse, tak ti na nejakou dynamiku s***. na normalni cestovani po dalnici mi u klasickyho auta nižší stredni staci 100kW vykonu. a když to bude podporeno 50kW elektromotorem, tak to poskytne dynamiku, jakou naprosta většina dnesnich aut nema
Pre mna ale na transkontinentalnu jazdu prijde optimalnejsie nieco ine ako spoteny hybrid v nizsej strednej. >😒]
tahat v tom chudiatku aute este aj baterky a vykon stale len "ausreichend" aj to len pre priemerneho defenzivneho sofera, to nieje proste pre mna. Moje auto ( a nie to v mojom avatare ) je aj ina trieda aj ina vykonova trieda a je to benzin, ktory mi zarucuje "souverene fahrleistungen", vdaka ktorym je pre mna kazda jazda za odmenu a nie trapenie. 😉
Takze neviem z kade si zobral to oznacenie "polotraktor" >😁 :no:
silne pochybuju o tom, ze si každý druhy, zejména v české kotline a dále na vychod, muze dovolit lepsi auto nez auto nižší stredni, a i na zapade je auto nižší stredni nejrozsirenejsi kategorii, snad krome krachujícího recka.
a taky me prekvapuje, jak tady kazdej skoro druhy dynamicky najezdi desetitisice km rychlostmi za který se berou ridicaky a přitom s tim nemaj zadnej problém >😁
nesmis se na Prius koukat z pohledu nekoho kdo ma auto typu Audi A6 a nejlip jeste v poradnem benzinu, to je stejne jako bys z te Audiny presednul do Fabie s 1.4kou
ja to same zazivam kdys z A6 presednu do Colta kde je skoro polovicni motor a skoro polovicni vykon, mimojine posledni cestu do Mnichova jsem absolvovali prave Coltem, a dalo se to prezit >😁
Ved v poriadku. 😉
To auto som mal pozicane od cloveka, ktory ma / mal firmu nazmluvnenu s Toyotou / Lexusom. On sam beha na RX 400 ( alebo 450 ?) h, a Prius ma jeho zena.
Ja som ho mal, ked bolo moje v servise ( pravidelny servis, ale vyslo to na vikend...).
No a vdaka tomu, ze som nemusel opustit mesto, tak OK - pre zenu do mesta teda dajme tomu dostacujuce. Ale na nejaku dlhsiu streku ( sedacky, interier...) - proste nic pre mna... ;-\
Ale ako som sa zaviazal - politicky korektne - kazdemu podla jeho gusta. >😁
s Aurisem kombi v hibridu je me treba jelo mnohanasobne lip nez s Oktavkou, proste je to jen otom vybrat si v podobne hladine, ke tvemu autu by spise sedelo srovnani s hybridnim Lexem IS300h nebo GS300h, a verim ze bys chrochtal blahem jak jsou svizne a jak dobre se v nich jezdi i rychleji na dalnici 😄
tebe som sa nejako zvlast nechvalil, ale konkurent mojmu by bol aktualne skor ten RX 450h... 😉 - a ver, ze by ma nedokazal presvedcit... 😉 - Jazdne vlastnosti jeho a moje su na 2 rozdielnych koncoch. 😉
To je právě problém tvé osobní projekce, píšeš o svých preferencích, o svém způsobu využití auta, s obecnou realitou to nemá co dělat. O tom jak se dynamika auta na dálnici využívá, a proč právě dýzl vládne evropským dálnicím se zeptej těch, kteří po nich těmi dýzly jezdí.
sice najezdim uz jen cca 30tis/rok, z toho jen tretinu po dalnicich, ale nikdy me nenapadlo si koupit naftovej polotraktor, a to ani v době, kdy sem jezdil 50tis rocne, a z toho vic jako polovinu po dalnici.
nechapu proc mas naftovej motor za svoji modlu jen proto, ze ma mozna o par desetaku na kilometr levnejsi provoz, pricemz celkovy naklady nezrazis ani nahodou pod 5kc/km. cim vic toho najezdim, tim vic budu chtit klidnej a kultivovanej motor. to naftak není ani nahodou. kdyby jsi musel jet vlakem třeba z prahy do madridu, taky by jsi taky volil rozhrkanou 3. tridu protože to je levnejsi?
Pokud vím, Dinar má pod haubnou 2krát foukaný benzinový 6hrnek , diesel (obzvláště ten, co vládne evropským dálnicím - 2litrový 4vál) žádná jeho modla nebude.
Pokud bys na diskusich daval pozor, vedel bys, ze Dinarovou modlou neni zadny diesel, pokud nejaky diesel pouziva, tak proto, ze jeho momentalnim potrebam proste nejvic vyhovuje. Osobne to mam stejne, samozrejme bych bral pod kapotu nejakou R6/V6/nebo i V8, ale jak cenove, tak nakladove jaou tyto motorizace mimo oblast meho konta 😄 A tak to v podstet ma i vetsina obyvatel Evropy - na hube Cuore Sportivo, ale pod kapotou JTD, aby to nezralo, holt spotreba je prvni udaj, na ktery se lidi ptaji a mnohdy i jediny.
tak to netusim kde jsi na to prisel, protoze kuprikladu u Aurisu tvori podil v prodejich hybridni verze cca 40% (u kombi dokonce 60😖 u Yarisu cca 35%, u Lexusu maji podil prodavanzch hybridu cca 50%, nedari se jim vpodstate jen s hybridnim modelem ES kteremu se ale ani celkove moc nedari (data primo ze stranek Toyoty a Lexusu jak EU tak US stranek)
s problemy prodat hybrid ma celosvetove hlavne koncern kteremu se to proste nedari udat poradne u zadne sve znacky (neni se co divit kdys reklamy jsou vpodstate jen na diesel a ikdys se v reklame diva divak na nejnadupanejsi benzinovou verzi, tak mu pak napisou titulek TDi jiz od .....) >😁
Kolikrát zaznělo v průběhu posledních cca. 10ti let, že hybrid je drahý, na how.........., slepá větev vývoje a podobně. Toyota první ukázala, že hybrid může být přínos, a najednou tu máme ford, MB, peugeoty, audi, nyní golf.
hlavne ale schazi ta rychlodobijeci verejna infrastruktura, je to uplne stejne jako by bylo malo benzinek, treba jen v kazdem tretim meste, vpodstate delsi cesti jezdi jen asi 10% ridicu
ja se treba docela divim ze se toho nechytla zadna sit cerpacich stanic, investice do rychlonabijecek je v porovnani s cenou benzinky doslova smesnou zalezitosti (cca 150 tisic za stojan se 2 rychlo-nabijeckama), je jasne ze majitele elektromobilu dnes vpodstate nema duvod na benzinku jezdit, takze benzinky by tak o zakazniky neprisli, ale naopak by ziskali nove, ten kdo by u nich dobijel by tam zaprve zaplatil za to dobijeni a zadruhe by tam pravdepodobne utratil i nejaky peniz v shopu ktery ma dnes snad kazda benzinka, a nejaka mista treba pro 2 rychlonabijeci stojany + 2 stani by se asi nasli u kazde vetsi benzinky, pritom majitelu elektromobilu bude jen pribejvat, obejvat jich urcite nebude
A hlavně je třeba nesměšovat hybrid a plug in hybrid, to je nebe a dudy. Pokud se obecně dostanou auta s plnohodnotným (cestovním) spal. motorem a elektromotorem (na zásuvku) jako doplňkem a pohonem pro místní pojížďky na úroveň dojezdu na dostřel sta km, pak to může být skutečně dobré řešení (hlavně tržně úspěšné) a problém pro čisté elektromobily, protože rázem nebudou potřeba dvě auta.
Tam, kde hybrid dává smysl od začátku je jeho použití u vrcholných motorizací, tj. silný benzin plus elektromotor, resp. u sport modelů, kde elektrika pomáhá jak dynamice tak vyhlazení turboefektu, jenže to už není ta ekohra, o kterou při propagaci hybridů jde/šlo hlavně.
dyzl, neboli sazomet, neboli rakovinomet je dnes prakticky mrtvej
pariz do roku 2020 zakaze vjezd dyzlovejch aut do centra parize a vypada to ze i londyn a další města budou nasledovat.
soucasny euro6 dyzl nevyhovy v realnym provozu ani stare euro3 pokud jde o NOx.
je jen otázka casu, kdy stanovene požadavky budou skutecne vyzadovany.
No, a jestli evropský trh (zvyklosti ve způsobu užívání aut) vidíš perspektivou pravidel vjezdu do centra Paříže, pak to nejspíš nebudu já, kdo si nevidí na špičku nosu.
tobe mozna hrozici rakovina plic nevadi, ale me a spouste dalším lidem evidentne vadi a zda se, ze to snad zacne konecne vadit i urednikum v bruselu. přitom reseni tehle situace je uplne jednoduche - zatížit benzin a naftu stejnou spotrebni dani a ne ze je benzin o 30% oproti nafte znevyhodnen.
prave to zvyhodneni bafty je umele opatreni uredniku, a to nejen z bruselu, kteří si na spiscku nosu nevidi. a ti co jim to zerou si na spicku nosu nevidi uplne stejne, protože znecisteni ovzdusi v souvislosti s dyzlama je zrejme,
tak ti jen ukazuju, proc dysl je u spousty lidi - kteří si nevidi na spicku nosu - tolik v kursu. protože mozne usetri par pochybných desetaku na kilometr diky umele nastavene nižší spotrebni dani, ale za cenu znecisteni ovzdusi
Do města stačí čistý elektromobil, ta výhodnost hybridu může nastat jen v případě, že umí sloučit oboje, tj. jde o plug in hybrid s dojezdem denního nájezdu kolem komína, a plnohodnotným spalovacím motorem, který se při cestování dokáže zajistit suverénní dynamiku. A to není definice priuse.
Mal som na 2 dni Prius II a chvalabohu, nepotreboval som vytrcit nos z mesta. Mimo mesta by to bolo pre mna utrpenie ! Uz na 4-prudovkach som zazival uzkost pri zrychlovani z rychlosti podpriemernej na rychlost mne beznu - ked som chcel poobiehat nejake tie zdanlivo pomalsie auta. Lenze oni - tie auta boli len zdanlivo pomalsie - hociktore z nich, keby sa vodic co i len trosku na..al, tak ma necha v okamihu daleko za sebou.
Takto vykonovo poddimenzovane auta su na dlhe mimomestske cesty vyslovene nebezpecne. Rezervu vykonu pre obiehanie pomalsich aut (nedajboh v stupani) nemas ziadnu.
Takze s takymito radoby eko-dristami a demonizovani naftakov ( ktore ale tiez nevyhladavam, ale ich majitelov chapem ! ) tu na mna nechod.
az ten svůj polotraktor budes muset odstavit nekde na predmesti, tak budes mluvit jinak
když jedu 1000km+ v kuse, tak ti na nejakou dynamiku s***. na normalni cestovani po dalnici mi u klasickyho auta nižší stredni staci 100kW vykonu. a když to bude podporeno 50kW elektromotorem, tak to poskytne dynamiku, jakou naprosta většina dnesnich aut nema
tahat v tom chudiatku aute este aj baterky a vykon stale len "ausreichend" aj to len pre priemerneho defenzivneho sofera, to nieje proste pre mna. Moje auto ( a nie to v mojom avatare ) je aj ina trieda aj ina vykonova trieda a je to benzin, ktory mi zarucuje "souverene fahrleistungen", vdaka ktorym je pre mna kazda jazda za odmenu a nie trapenie. 😉
Takze neviem z kade si zobral to oznacenie "polotraktor" >😁 :no:
a taky me prekvapuje, jak tady kazdej skoro druhy dynamicky najezdi desetitisice km rychlostmi za který se berou ridicaky a přitom s tim nemaj zadnej problém >😁
ja to same zazivam kdys z A6 presednu do Colta kde je skoro polovicni motor a skoro polovicni vykon, mimojine posledni cestu do Mnichova jsem absolvovali prave Coltem, a dalo se to prezit >😁
To auto som mal pozicane od cloveka, ktory ma / mal firmu nazmluvnenu s Toyotou / Lexusom. On sam beha na RX 400 ( alebo 450 ?) h, a Prius ma jeho zena.
Ja som ho mal, ked bolo moje v servise ( pravidelny servis, ale vyslo to na vikend...).
No a vdaka tomu, ze som nemusel opustit mesto, tak OK - pre zenu do mesta teda dajme tomu dostacujuce. Ale na nejaku dlhsiu streku ( sedacky, interier...) - proste nic pre mna... ;-\
Ale ako som sa zaviazal - politicky korektne - kazdemu podla jeho gusta. >😁
nechapu proc mas naftovej motor za svoji modlu jen proto, ze ma mozna o par desetaku na kilometr levnejsi provoz, pricemz celkovy naklady nezrazis ani nahodou pod 5kc/km. cim vic toho najezdim, tim vic budu chtit klidnej a kultivovanej motor. to naftak není ani nahodou. kdyby jsi musel jet vlakem třeba z prahy do madridu, taky by jsi taky volil rozhrkanou 3. tridu protože to je levnejsi?
s problemy prodat hybrid ma celosvetove hlavne koncern kteremu se to proste nedari udat poradne u zadne sve znacky (neni se co divit kdys reklamy jsou vpodstate jen na diesel a ikdys se v reklame diva divak na nejnadupanejsi benzinovou verzi, tak mu pak napisou titulek TDi jiz od .....) >😁