Kvůli silnému dešti, který způsobil nesjízdnost některých úseků trati se pořadatelé opět rozhodli zkracovat. Původně 545 km dlouhá speciálka se nakonec jela až od CP4.
Je to pravda Kamaz postavil základ speciálu na Dakar a nechal si to homologovat coby sériové vojenské vozidlo.
Je fakt že puma byl tak torchu speciál uložením motoru doprostřed, protože to žádnej náklaďák nikdy nemůže mít v sérii (jenom teda třeba Tatrováckej hasičák taky vynikající vozidlo), ale jinak to zas tak speciální nebylo (měřítkem třeba Kamazu atd.). Navíc Tatrováci se nechali slyšet že posunutím motoru zpět dopředu se jízdní vlastnosti vrátily někam o 10 let zpátky. Obecně se má za to že tato změna tech. předpisů byla možná taky kvůli tomu aby umožnili nebo napamohly vstupu dalších západních značek. Od tý doby jezsí De Roy, MANy teď taky jezdí hodně dobře atd.
PROBLEM JE V NĚKOLIKA VĚCECH:
1. kamaz - neomezený rtozpočet, postaví klidně 5 kamionů za závod
2. kamaz vyrábí celohlnikový seriový kamion - má ho v nabídce- tudíž veškerý homologace jdou z něj což je pro rusáky výhoda
3. PUMA byla speciál, motor byl uprostřed.....prostě něco jako B-čka v rallye, po te co saemuselo přejít na seriovější provedení )změna tech. předpisů) začali dominovat kamazy, neb rusakum lecos prominuli a pak měli výhodu toho, že seriový vůz je z hliniku.....(postaven pravě kvuli homologaci jejich "serioveho" kamionu).
jj.. s tou posadkou mas pravdu.. vcera jsem si toho vsimnul.. :-) ale jinak si za tim, co jsem rekl stojim ;). Jinak supr.. jsou v cili.. a 6. misto!! :-)
Nesmíme zapomínat ani na babču :yes: Od roku 1987 jela snad každý Dakar. Největší věci co se měnili jsou asi jen kabina a náprava. Motor nevím zda je původní. Ale tomu říkám výdrž :yes::yes:
Motor je srdce auta. Mne však to, že Loprais chce byť konkurencieschopný a má lepší motor, nevadí a je jedno, čo má Tatra v ponuke. Ohromné ale naopak je, že LRT doteraz vydržal pri motoroch od Tatry. :yes:
Přesně tak hlavní je že motory Tatra se stále vyrábí. Já myslím že i některý kamazy měli jinej motor nebo ne? Navíc problém není v motoru, pamětnící vědí že první PUMA měla taky motor Deutz a 3x vyhrála a jednou byla myslím druhá. To je o tom že se v poslední odbě kamiony hodně zprofesionalizovali a velkou roli tam hrajou prachy a taky o otm že se to jezdí jako sprint od začátku natvrdo až do cíle.
Trochu ťa opravím. Posádka je André De Azevedo, Maykel Justo a Jaromír Martinec. Takže dvaja Brazílčania a Čech. Samozrejme auto je komplet pripravované Letka Racing Team-om a André ho vidí vlastne až pri preberaní pred štartom.
Jedine Tomečkova a De Azevedova Tatra sú komplet Tatry, keďže Loprais má zabudovaný motor Deutz. Podobne ako Spáčilov a ak sa nemýlim tak aj Macíkov LIAZ. Snáď Fajtlov LIAZ mal tiež pôvodný motor, no ten šiel vyslovene Macíkovu asistenciu a potom ako to Macíkov LIAZ nezvládol, tak to zabalil, hoci som čakal že pokračovať bude a to jednak kvôli sebe a jednak kvôli zvyšku tímu (Macháček + Jakeš + Pabiška).
Myslim, ze se uplne zapomina na De Azeveda jedouciho na Tatre. Protoze krom ridice ma jinak kompletni ceskou posadku a jedou na ceskem aute (narozdil od Lopraisovy "Tatry" to je skutecne Tatra). A myslim si, ze to 6. misto neni vubec spatny. (Skoda Tomecka.. :(, mohlo to byt jeste lepsi) Drzim palce kluci!! :yes:
a když se podívám já, tak vidím excelentní stahování ztráty Lopraise po poruše spojky v prvních etapách ;-)
A první desítka se rozhodně nemá za co stydět ;-)
Aspoň že jede, zkončit tak by to letos bylo totální fiasko. Velmi dobře si ale vede De Azevedo včera byl v etapě na některých mezičasech první a poslední dny je v etapách hodně vpředu.