Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marchionne: Na konkurentovi Range Roveru se již pracuje

Sergio Marchionne prozradil plány o prodeji zcela nového luxusního Jeepu. Uveden by měl být v roce 2018.
Zpět na článek
Avatar - euro89
15. 5. 2015 12:38
Každý to máme nějak...
Mě se třeba začne vařit krev v žilách, když vidím, co Fiat provedl s Lancii. Ale to pana účetního netrápí. :-!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - del42sa
15. 5. 2015 13:28
Re: Každý to máme nějak...
ne že bych se chtěl Marchionneho zastávat, ale nabízí se otázka, zda vůbec mohl udělat něco jiného pro záchranu Lancie ? V sitaci v jaké se Fiat nacházel po roce 2000 a která se s dalšími roky spíše zhoršovala.....Navíc problémy Lancie sahají daleko před Marchionneho a jeho nástupem do funkce. Evidentně ho zcela zaměstnává Chrysler a téměř mu nezbývají zdroje které by chtěl věnovat na oživení značky Alfy Romeo a udržení aspoň nějakého podílu Fiatu v Evropě....

takže asi tak.

PS: co bys na jeho místě dělal ty ? zaříznul Alfu Romeo ve prospěch Lancie ?
15. 5. 2015 13:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 5. 2015 15:04
Re: Každý to máme nějak...
No euro89 výjimečně nekritizuje přímo Marchionneho, ale celý Fiat. Zatímco Marchionne po nástupu do fce už opravdu na výběr moc neměl a Lanci obětovat musel, tak samotný Fiat opravdu Lancii zaříznul ve prospěch AR začátkem 90ých let.
Avatar - del42sa
15. 5. 2015 15:23
Re: Každý to máme nějak...
To je ale známý fakt, byla to prostě politika vedení Fiatu. Lancia byla pro vedení Fiat něco jako Saab pro GM, tj. vždy na posledním místě co se týká investic a uvádění nových modelů.

IMHO největší chybou bylo už v 90tých letech zaříznutí modelu Delta. Jakýsi pokus o renesanci značky proběhl spolu s uvedením modelu Lybra a Thesis (což byl prodejně propadák) a tím byl osud Lancia více méně zpečetěn....

Nová Delta (i když to není špatné auto ) nikdy nedokázala nahradit kompaktní hatchbach (původní Delta) a zároveň chybějí model střední třídy (Lybra).
Jako model sedící zároveň na dvou židlích se sebevědomou cenovkou, ale interiérem z levnějšího modelu Bravo neměl na růžích ustláno od samého začátku.

spíše to byla celá série špatných manažerských rozhodnutí korunovaná krízí v Evropě v roce 2008, která dovedla Lancii tam kde je teď.

V situaci v jaké se Fiat nacházel Marchionnemu ani nic jiného nezbývalo než pokusit se o synergii s Chryslerem. Jedním dechem ale dodávám, že ta myšlenka byla nedotažená do konce. Nestačí pouhé přelepování znaků na kapotě a to co udělal v Evropě s Chryslerem byla IMHO chyba.

Ta synergie s Chryslerem měla být na podobné bázi jako to má koncerna PSA s Peugeotem a Citroenem. Přesto že ty vozy sdílí spoustu klíčové techniky, nejde o stejné automobily.
15. 5. 2015 16:03
Re: Každý to máme nějak...
Neřekl bych, že Lancia byla u Fiatu vždy na posledním místě. Před akvizicí AR Lancia určitě popelkou nebyla a Fiat do ní investoval dost. Problém nastal právě s akvizicí AR, kdy se rozhodlo, že Lancia se přeorientuje ze sportovně-luxusní značky na značku zaměřenou na luxus, což se nepovedlo.
Avatar - del42sa
15. 5. 2015 16:26
Re: Každý to máme nějak...
já ale nemluvím o době před akvizicí AR. :*) Bavím se o době, kdy koncern FIAT už tvořili všechny značky. Ještě na přelomu 80 a 90 let na tom byla Lancia poměrně dobře. Z kopce to začalo jít v druhé polovině devadesátých let....
15. 5. 2015 16:46
Re: Každý to máme nějak...
Jo, s tímhle souhlasím.
15. 5. 2015 18:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.