Mě se třeba začne vařit krev v žilách, když vidím, co Fiat provedl s Lancii. Ale to pana účetního netrápí. :-!
del42sa
1
ne že bych se chtěl Marchionneho zastávat, ale nabízí se otázka, zda vůbec mohl udělat něco jiného pro záchranu Lancie ? V sitaci v jaké se Fiat nacházel po roce 2000 a která se s dalšími roky spíše zhoršovala.....Navíc problémy Lancie sahají daleko před Marchionneho a jeho nástupem do funkce. Evidentně ho zcela zaměstnává Chrysler a téměř mu nezbývají zdroje které by chtěl věnovat na oživení značky Alfy Romeo a udržení aspoň nějakého podílu Fiatu v Evropě....
takže asi tak.
PS: co bys na jeho místě dělal ty ? zaříznul Alfu Romeo ve prospěch Lancie ?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zlysoused
0
No euro89 výjimečně nekritizuje přímo Marchionneho, ale celý Fiat. Zatímco Marchionne po nástupu do fce už opravdu na výběr moc neměl a Lanci obětovat musel, tak samotný Fiat opravdu Lancii zaříznul ve prospěch AR začátkem 90ých let.
del42sa
0
To je ale známý fakt, byla to prostě politika vedení Fiatu. Lancia byla pro vedení Fiat něco jako Saab pro GM, tj. vždy na posledním místě co se týká investic a uvádění nových modelů.
IMHO největší chybou bylo už v 90tých letech zaříznutí modelu Delta. Jakýsi pokus o renesanci značky proběhl spolu s uvedením modelu Lybra a Thesis (což byl prodejně propadák) a tím byl osud Lancia více méně zpečetěn....
Nová Delta (i když to není špatné auto ) nikdy nedokázala nahradit kompaktní hatchbach (původní Delta) a zároveň chybějí model střední třídy (Lybra).
Jako model sedící zároveň na dvou židlích se sebevědomou cenovkou, ale interiérem z levnějšího modelu Bravo neměl na růžích ustláno od samého začátku.
spíše to byla celá série špatných manažerských rozhodnutí korunovaná krízí v Evropě v roce 2008, která dovedla Lancii tam kde je teď.
V situaci v jaké se Fiat nacházel Marchionnemu ani nic jiného nezbývalo než pokusit se o synergii s Chryslerem. Jedním dechem ale dodávám, že ta myšlenka byla nedotažená do konce. Nestačí pouhé přelepování znaků na kapotě a to co udělal v Evropě s Chryslerem byla IMHO chyba.
Ta synergie s Chryslerem měla být na podobné bázi jako to má koncerna PSA s Peugeotem a Citroenem. Přesto že ty vozy sdílí spoustu klíčové techniky, nejde o stejné automobily.
zlysoused
0
Neřekl bych, že Lancia byla u Fiatu vždy na posledním místě. Před akvizicí AR Lancia určitě popelkou nebyla a Fiat do ní investoval dost. Problém nastal právě s akvizicí AR, kdy se rozhodlo, že Lancia se přeorientuje ze sportovně-luxusní značky na značku zaměřenou na luxus, což se nepovedlo.
del42sa
0
já ale nemluvím o době před akvizicí AR. :😉 Bavím se o době, kdy koncern FIAT už tvořili všechny značky. Ještě na přelomu 80 a 90 let na tom byla Lancia poměrně dobře. Z kopce to začalo jít v druhé polovině devadesátých let....
zlysoused
0
Jo, s tímhle souhlasím.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
takže asi tak.
PS: co bys na jeho místě dělal ty ? zaříznul Alfu Romeo ve prospěch Lancie ?
IMHO největší chybou bylo už v 90tých letech zaříznutí modelu Delta. Jakýsi pokus o renesanci značky proběhl spolu s uvedením modelu Lybra a Thesis (což byl prodejně propadák) a tím byl osud Lancia více méně zpečetěn....
Nová Delta (i když to není špatné auto ) nikdy nedokázala nahradit kompaktní hatchbach (původní Delta) a zároveň chybějí model střední třídy (Lybra).
Jako model sedící zároveň na dvou židlích se sebevědomou cenovkou, ale interiérem z levnějšího modelu Bravo neměl na růžích ustláno od samého začátku.
spíše to byla celá série špatných manažerských rozhodnutí korunovaná krízí v Evropě v roce 2008, která dovedla Lancii tam kde je teď.
V situaci v jaké se Fiat nacházel Marchionnemu ani nic jiného nezbývalo než pokusit se o synergii s Chryslerem. Jedním dechem ale dodávám, že ta myšlenka byla nedotažená do konce. Nestačí pouhé přelepování znaků na kapotě a to co udělal v Evropě s Chryslerem byla IMHO chyba.
Ta synergie s Chryslerem měla být na podobné bázi jako to má koncerna PSA s Peugeotem a Citroenem. Přesto že ty vozy sdílí spoustu klíčové techniky, nejde o stejné automobily.