Cenový rozdíl mezi prémiovou pneumatikou osvědčeného výrobce a levným dovozem z Číny může činit i méně než 500 Kč. Vyplatí se šetřit? Exkluzivně jsme obě možnosti porovnali.
jenže otázka zní, co je dnes ještě levný šunt a co ne. Je evidentní, že ne každá čínská pneu musí být vyloženě špatná. A jestli vybrat povedenou čínu nebo laciný evropský značkový produkt typu Kormoran nebo Matador, to už může být zajímavé.
Ne každý potřebuje špičkový produkt. Jen je potřeba tomu přizpůsobit režim provozu vozu :-!
Na jednom autě Polarisy máme a za sucha mi přišly fajn, i při vyšších teplotách...za tu cenu super...Je pravda, že v testech mají právě za mokra nejslabší hodnocení...
když jsem ještě jezdivaval barumky, tak zimni v teple strasne rychle ubyvaly.
jednou jsem na nich od listopadu do brezna najel cca 15tis a protože nemelo cenu je setrit na další zimu, na aute jsem je nechal, a v kvetnu uz byly bez vzorku. pamatuju, jak v teple mizely před očima. s GY jsem něco podobného nepozoroval, ale ta zkušenost s barumkama je stara cca 15 let
Ja jezdim na barumkach už chvili máme je i na vitare i na multivanu a naprostá spokojenost. Dávám jim docela zahul v zatackach, na mokru atd a proste výborný pneu. Mam porovnání s continentalem a takovej rozdíl to není. Spíše žádnej. Cenovej rozdil je ale obrovskej.
Žena má Barum Polaris 3 na Corse..a dobrý!
Po městě ideální pneu..
Já jezdím o dost víc a máme na autech Michelin a Continental..výborné oboje , ale Michelin vydrží o sezonu déle!! Letní i zimní..a jezdí prakticky stejně. ;-)
Čínu bych si tedy nevzal ani zadara!! :no:
Jen omezený lidi to nerozlišujou. V Číně se dneska už vyrábí obrovský množství kvalitních výrobků [odkaz] [odkaz] ale pneumatiky to zatim fakt nejsou ;-)
O Huawei by ti ludia z profi odboru prenosovej techniky vedeli povedat, aka uzasna kvalita sa v tych Huawei nachadza.... telefony su jedna vec, ale ten produkt je vzdy v urcitom mieste po cinsky omrdany. Napr. tym, ze ma brutalne rusenie, ze cinske zariadenie zabije aj prilahle wifi siete.
No Oppo špičkový je dokonce fakt určuje světový trendy. Když ne Huawei tak třeba [odkaz] nebo [odkaz] [odkaz] . Prostě v něčem se už i čínský výrobky rovnaj euroatlantickejm standardum. V autech ani pneumatikách zatim ne ale je to nejspíš jen dočasný
Oppo som videl nazivo, ale nepocul a Shanling som len dakde na webe zazrel. Ten druhy zazrak mi ani nic nevravi.
Zase Lenovo je byvale IBM, komplet cele portfolio notebook/pc/small server, ktore im predali, takze nie uplne cinska znacka.
Zase cinania idu hore, ale castokrat to nedosahuje znamych zavedenych znaciek.
Na druhej strane, zname znacky idu dole kvoli vyrobe v Cine, kde je sice lacno, ale zaroven omrdane, co sa da, ak to nikto poriadne nestrazi.
Lenovo prodalo IBM už před docela dlouhou dobou, současný modely sou výhradně čínskej vývoj. Xindak nebo Shanling je čistě čínská hifi a high end elektronika slušný až velmi slušný úrovně díky svýmu původu za hodně rozumný ceny
Souhlasim že v mnoha případech se ani vzdáleně nevyrovnaj ale zlepšujou se a některý značky už skoro plně konkurenceschopný sou
Máš pravdu že některý zavedený značky šly s kvalitou dolu, sem docela zvědavej na budoucí vývoj. Obávám se že ve všech oborech dojde k tomu co sem popisoval u toho hifi. Opravdu kvalitní výrobky vyráběný v Evropě nebo Americe silně podražily a když na to máš představujou opravdovou nirvánu :yes: A v Číně se za pár šupů vyrábí miliony levnejch ale často vůbec ne špatnejch věcí. Prostě nůžky se rozevíraj a myslim že to čeká i autoprůmysl. Jde to po kapkách jako třeba ty Nexeny na Škodovkách ale to sou jen první kapky myslim že poskočit tak o 15-20 let do budocnosti docela bysme mrkali
Mám momentálně na autě 4 kusy Sailun Atrezzo (čína jak prase) Jezdím na nich už druhou sezónu. Na suchu se chovají naprosto normálně jako běžný výrazně dražší gumy, ovšem stačí když zaprší. Pokud jsou studený tak je to vůbec katastrofa. Po jejich zahřátí se to trošku zlepší, ale i tak musím jezdit obezřetně a počítat s tím, že to klouže. Dá se s tím fungovat, ale přijde mi to takový řidičsky nekomfortní. Už bych si je nekoupil, až je dojezdím půjdu zase do nějaký normální značky.
mám na voze čínské (značkové) tlumiče a úplně v pohodě :-! Pravda, nepochybuji, že originál budou lepší, ale i ty čínské službu odvedou. A cena poloviční...
Navíc si nedělám iluze, ve stejné fabrice beztak vyrábějí značkové tlumiče zvučných evropských jmen. Evropa se zkrátka sama prodala Číně.
chces tvrdit, ze dily jako tlumice, brzdy atd.. které automobilky montuji do svých znacek se vyrabeji v cine???
co tedy delaji ty fabriky, které zamestnavaji desetitisice lidi??
takto bych to přímo neřekl. Ale myslím, že ano, vyrábějí se TAKY v Číně. Koneckonců Škoda myslím dokonce měla kauzu, že díly pro Škodu vyrobené v Číně šly na našem trhu sehnat výrazně levněji než ty původem EU.
spousta dílů a materiálů v evropských autech má původ v Číně. Čili ne třeba celej tlumič, ale některý jeho komponenty dost možná jsou vyrobený v Číně. (Možná i Indii) Vím o dílech ve Škodovce, který se vyrábějí v Indii a vozí do Škodovky na montáž.
Hmm podle toho jak to myslíš :-) Jestli myslíš, že z evropských aut budou mizet díly vyrobený v Asii tak to se určitě nezlepší, ale zlepšuje se kvalita asijských výrobců, takže za chvíli nebude možný označovat takovou věc za "čínský šmejd" >:D
Od článku, který vznikl ze strany samotného výrobce "prémiových" pneumatik, resp. možná raději značkových pneumatik evropského původu, nelze čekat jiný závěr.
Těžko taky posuzovat výhodnost či nevýhodnost pohledem vozu Golf VII. Pokud někdo bude uvažovat o čínské pneu, sotva to bude majitel takto nových vozů. Otázka je postavená zcela jinak.
Není přecijen lepší nová čínská pneu, než stará výrazně opotřebená značková? Není čínská pneu lepší než pneu levnějších evropských značek, jako třeba Sava, Barum nebo Kléber?
Není výhodnější raději častěji kupovat lacinější čínskou pneu, než "na krev" dojíždět značkové evropské pneu?
To vše pohledem majitele, který jednoduše potřebuje dojet z místa na místo, nepotřebuje vůz drtit na limitech. To vše pohledem 10, 15 let starého vozu, tedy vozu PRŮMĚRNÉHO STÁŘÍ...
Tohle jsou otázky, na které má smysl hledat odpovědi :-!:-! A jak je vidět, ani čína už nemusí být nutně jasný propadák.
Otázky se dají taky položit zcela jinak. Do svízelné situace se nemusíš nutně dostat svou vinou. Děcko, divočák nebo děda ignorující stopku ti vlezou do silnice, i když jedeš opatrně a s ohledem na své levné čínské obutí. Pak může být zajímavý i pětimetrový rozdíl v brzdné dráze nebo ve vyšší rychlosti, v níž ještě lze provézt výhybný manévr. Tím nezpochybňuju nic, cos napsal, jenom jsem postavil další otázku.
jistě, ale právě srovnání s TOP pneu je zcela zavádějící. Ale nesmíme se divit, ono to, že taková pneu z Číny za polovic je lepší než dvakrát tak drahá pneu lowendového výrobce z EU, přeci nikdo nahlas slyšet nechce >:-[];-)
57 % Britů mění pneumatiky až po dosažení zákonné hranice
V Britanii staci, ked mate na aute 4 pneu rovnakeho rozmeru.
Nic ostatne nemusi byt zjednotene - vyrobca, vzorka, rychlostny index... mozete mat na kazdom rohu uplne inu pneu, dokonca jednu zimnu a tri letne a prejdete cez MOT (STK).
Sialene. To uz pripadalo divne aj kolegovi, ktory pochadzal kdesi z Afriky.
Re: 57 % Britů mění pneumatiky až po dosažení zákonné hranic
Teď tu v Anglii žiju. Mam tu Passata z Čech. Dal jsem to do servisu Kwikfit - (jsou to sice jen měniči, ale takový lepší průměr servisu tady.) na takouvou preventivni prohlidku (gumy tlumiče silentbloky atd.) Sednu do auta projedu to a furt se mi zdá že to táhne do strany. Koukam na fakturu a tam jedna nová pneu na předek... Měl jsem všude stejný vzorek, ale jim se zdála jen přední levá sjetá, tak vyměnili jen tu. Druhá, která byla uplně stejně sjetá je prý vpořádku... >:D A tak je to tady se vším.. S těma fachmanama tady bych chtěl mít dvojdomek... :-)
Re: 57 % Britů mění pneumatiky až po dosažení zákonné hranic
To je trend kterej jednou určitě dorazí i k nám ale bude to snad eště nějakou dobu trvat. Svět se bude eště víc rozdělovat a buď máš na Bentley a autorizovanej servis nebo si zvykej na tyhle standardy. Sme narozdíl od Británie malej stát navíc rovnostářsky smýšlející tady to rozevírání nůžek pude spíš pomalejš. Protože na Bentley nemám a včera sem 2 a půl miliardy nevyhrál tak aspoň doufám že pomalejš :-)
Jinak někde je lepší to někde zas ono [odkaz] >:-[]
nez 10 lete sjete znackove. Tento clanek ma vyvolat chtic obcanu po koupi novych "znackovych" pneumatikach. Uz jen cekam, az EU naridi vedle letnich a zimnich taky jarni a podzimni.
Jezdim na cinach Wanli a nezaznamenal jsem rozdil nebo problem. Rozdil by byl velmi citelny po prezuti ze "znackovych", tedy tech dobrych. Smerem dolu se rozdil vzdy pozna.
Jasne, vybrat krizovou situaci a naplivat na levne pneumatiky. To bych stejne mohl napsat clanek, jak je vase auto v krizove situaci na nic a ze si mate radeji kopuit Aventador, ten by tu zatacku urcite vybral.
Kecy, krizovou situaci můžeš zažít každý den. Do cesty ti vletí chodec nebo dítě co nedává pozor. Zabrzdím, ale tvoje Wanli pořád pojedou, mám tě v kufru. V tom lepší případě máme auto na kaši, ale pořád stojí na místě, v tom horším mě posuneš a ten na přechodu měl smůlu.
Bohužel je fakt, že čínské pneumatiky většinou nemají dobré vlastnosti, dokonce kvalitní zimní gumy jsou v létě lepší než většina čínských letních. Kdo ovšem na špičkových pneu nikdy nejel, těžko to posoudí.
Článek je samozřejmě tendenční, ale člověk může zapřemýšlet. A možná, že to někteří i zkusí, což je jedině dobře.
Otazkou je jestli se vyplati někomu kdo má průměrnou českou Oktávku koupit špičkové gumy. Neříkám to nejlevnejsi, ale takova kola stoji klidné 20 000 i na průměrné auto a to je sakra investice a když to vynasobis 2x ještě na zimu.... někde to muže byt klicove, ale radši nové wanli než desetilete značkové špičkové pneumatiky...
reálně záleží při krizovém okamžiku na tolika faktorech, že řešit, jestli bych s tou či onou pneu zabrzdil o metr dřív či později, je zcela směšné :-!
Navíc tímto pohledem je koupě čehokoliv jiného než vítěze testu zločinem, protože s tou nejlepší bys přece zastavil dřív. A kupuješ snad naprostý TOP? A co teprv dělat, když v různých testech dopadnou pneu různě >:-[] >:-[]
A proč se tu řeší jen pneu, proč tedy nezačneme řešit i brzdy? Kdybys měl brzdy z Golfa R na Octavii TDI, taky bys zastavil dřív... A co teprv rozměr pneu? Na takových širokých 18p asi taky zastavíš dřív než na základních 16p ... 8-s:-!
Tve přispěvky jsou hodny cenzury. To jakym zpusobem tu omlouvaš pneumatiky podřadne kvality je na zbliti. Pneumatika je ta věc ktera spojuje zbytek auta s vozovkou. A auto je věc ve ktere se mužeš dokonce i zabit a odřeknutim par krabiček cigaret mužeš tohle riziko eliminovat.
Stejně jako to, cos napsal ty. Koupě obyčejnějších gum není zločin. Před 10-ti lety nebyly zřejmě gumy lepší než dnešní čína. Tím nechci říct- zůstaňmě na stromech, ale stejně jako se dá žít bez adaptivního tempomatu, čtení dopravních značek a hlídání mrtvého úhlu, dá se žít i s "obyčejnými" gumami. Že je ideál mít špičkovou gumu, s tím nepolemizuji.
To čtení dopravních značek je jen sympatický ale mrtvej úhel je hodně fajn a kdo zkusí adaptivní tempomat.. :yes::-)
Slyšel sem že po revoluci lidi radši připlatili stejnou sumu za rádio než za airbag a tohle je podobný. Pneumatika neni vidět takže tam spousta lidí šetří. Často i na překvapivě drahejch autech
Cenzury? No jo, v kapse tě svrbí srp a kladivo, co 8-s
Pořádné kvality? A co je to prosím tebe "pořádná kvalita"??? Je to TOP1, TOP3, TOP5, nebo co??
Já jen tvrdím, že pokud pneu splňuje legislativu EU, nepropadá vyloženě v testech, a já jako řidič jsem si vědom, co na autě mám a jezdím podle toho, tak není jediný důvod pro kritiku...
Mimochodem,v životě jsem měl jednu nehodu a víš kdy? Přesně tehdy, když jsem na auto dal NOVÉ ZNAČKOVÉ KVALITNÍ ZIMNÍ pneu. Příčina? Smyk. Důvod? Vlastní hloupost, když jsem si myslel, však mám kvalitní zimní pneu... TOHLE je reálnou příčinou množství nehod. Jedno vím jistě, kdybych tehdy měl ještě staré letní, rozhodně bych nehodu neměl :-!:-!
Tve populisticke přispěvky je jedna věc ale hlasat pod tematem pneumatiky "ser.te na kvalitu čina stači" se mi jednoduše přiči. Na autě jsou věci kde by penize neměli byt až na druhem mistě. Nikdo tu netvrdi že musiš do košiku hodit to nejdražši.
ty kráso, spadl jsi z višně? Průměrné stáří aut přesahuje 14 let, většinu tvoří Fabie, Felicie, staré Octavie... Vážně máš pocit, že kvalitní čínská pneu (tj. +- pneu odpovídající lowendu z EU) představuje podstatný problém, který vyřeší nehodovost??
tak chlapce ty si este viacej vedla, nez som si myslel. 8-s
A koli podobnym ako ty, by sa mali povinne zaviest psychotesty a vobec, celkovo zmenit vychova v autoskolach.
Nieco na sposob kvalifikacie F1: 107% čas => Ak niesi schopny na rovnakom aute zajazdit pozadovany usek sposobom o 7% neprecnievajucim nad ramec tolerancie, tak ti to proste neumoznit.
Tych F1 107% by sa ale mohlo preklasifikovat dajme tomu na 110, alebo podla nejakej studie, ktora by urcila bezpecnu reakciu a zvladnutie danej situacie, tak na ten limit.
Kludne aj 120%.
Ale aby sa proste nestalo, ze niekto si len mysli, ze moze, ale nezvlada to, a preto nemoze !
Podobne by som to aplikoval aj na pneumatiky:
To, ako EU testuje vsetko - spotrebu v NEDC, bezpecnost v Euro NCAP...tak by uz nemal byt problem aj podobnym sposobom nastavit normy na kvalitu pneumatik a ich schvalenie / neschvalenie do predaja a ich nejake znackovanie napr. hviezdickami, alebo normami.
A v zavislosti na pneumatikach na aute a ich stave pocas eventualnej nehody by sa tomu prisposobovalo aj poistne plnenie, pripadne v zavinenej nehode aj sadzba pokuty - kupil si si zle gumy, nabural, sposobil skodu -zaplatis viac !
Potom by si podobny "myslitelia" ako ty rozmysleli, ci sa oplati setrit na pneumatikach a celkovo na starostlivosti o auto a aj o seba - ako sofera - s nejakymi schopnostami, ktore najskor musis dokazat, aby si bol vobec do prevadzky pusteny.
a ja ze to su tvoje oblubene discipliny >:-[]
Ty si ma vyzval na psychotesty, alebo uz ani pamät nesluzi...? 8-s
S tebou je to niekedy horsie, nez na prvy pohlad vypada...
Havíř přijde domu utahaný z práce, manželka na něj něco zkouší, on jen tak leží, nevšímá si jí a ona mu řekne : Teda ty dneska nejsi moc při síle co? a on odpoví: Jak nejsem! Pojď na páku!
>:D Pořád máš potřebu se před někým předvádět, obhajovat, že jsi lepší, atd... k čemu bude třeba mé mámě, aby uměla něco projet na čas, jinak nedostane papíry? Proboha, na psychotesty jsi spíš zralej ty, jak napsal topten, silnice neni závodní dráha... >:D Hele, kolik ti je? Nic ve zlém
nejedna sa o ziadne preteky, alebo ti tvoja obmedzenost neumoznuje chapat pointu ?
a co napr. vyhybadzi manever - losi test, alebo vbehnutie chodca na vozovku - reakcny cas...atd...
ak toto by ste nezvladali v stanovenej norme, nemate na ceste co robit !
ver tomu, ze ta norma by ale bola nastavena tak, ze by ju kludne zvladla vacsina beznych soferov. Predsa EU potrebuje vela soferov, a z nich vela penazi ...
Nechcem sa do teba nejako navazat, len pokial mienis takto pokracovat, budem nuteny prejst z defenzivy do ofenzivy... :-!
To, jak si teď napsal co máš na mysli, zní daleko lépe, než to, co si napsal poprvé ;) Zamysli se nad prezentací svých myšlenek... s tímto, co píšeš souhlasím, nějaké cvičiště a alespoň si to vyzkoušet v rámci autoškoly, by bylo rozhodně dobře, ale vytahovat se tu nad někoho a závodit.. :-) notak, snad už jsi dospělý ne?
Preboha !!!!! a ja som si myslel, ze sa tu bavime o komplexe vlastnosti auta, kde pneumatiky tvoria len 1 jeho sucast.
Ak to z mojich predoslych ( a hlavne davnejsich ) prispevkov posobilo inac, potom pardon. :-!
Jasne ze povazujem za dolezite mat auto v 100% poriadku s adekvatnymi vsetkymi suciastkami, vdaka comu skoda, ktoru by si takto sposobil by bola mensia, nez v aute, ktore by malo "subor tychto vlastnosti" - alebo ako to nazvat, horsi.
Takze prestanme sa tu urazat, ide mi o nejaku tu celkovu technicku uroven, ktoru ale nechcem, aby "zabijali" nekvalitne pneumatiky.
Jazdit este akotak, ale vela vodicov ma problem poriadne zabrzdit, brzdu len tak zlahka posimraju a potom to mas v kufri.
Dnes som videl fokus 3 kombi napaleny zozadu oplom vivaro, focus mal zadne bocne plechy neposkodene , naraznik poskodeny ale drzal na aute a vivaro naraznik na ceste, poskodena kapota, mriezka. Klasika na krizovatke so semaformi, takze neslo o reakciu na krizovku, len na zastavenie na bliknutie z oranzovej na cervenu.
Takze rozdiel 10m brzdnej drahy z dovodu znacky pneu je nepodstatny, pokial vodic nevie riadne dupnut na brzdu ( sa boji, ze by ho zlomil, ale ved nema kazdy Aston >:D )
ty opravdu vůbec nevíš co píšeš. Právě že já naopak na pneu nešetřil!!!
Zbytek úplné bláboly. Podle tebe by asi řidič Aventadoru měl pojištění zadara, zatímco majitel žigulíka by platil bambiliony >:-[]8-s:no:
Pokud jis to myslel až po nehodě, pak je to naprostý nesmysl, protože po nehodě jsi odpovědný za ZPŮSOBENOU ŠKODU, a je úplně jedno, jestli tu škodu způsobíš autem za půl výplaty nebo za půlku rozpočtu dědiny na rok. Ta škoda na cizím totiž vždy bude stejná >:-[] >:-[] >:-[]
Krácení pojistného plnění v souvislosti s pneu je reálná věc.
A daší reálná věc je, že RS6 asi nečetl na co reagoval, nebo četl rychle nebo špatně chápe.
nepochopil si:
ak mas na aute gumy, ktore podla testov dopadli na normu "A", tak si z hladiska stavu svojho auta pred nehodou urobil maximum, a vysledok - nehoda je teda aj s mensimi nasledkami, za co zaplatis mensiu pokutu.
Ak si ale kupil pneumatiky s normou "C" alebo "D", tak si setril na nespravnom mieste, skoda, ktoru si sposobil je asi vdaka dlhsej brzdnej drahe vacsia a zaplatis pokutu vacsiu.
Neviem, co je na tomto nelogicke...
Samozrejme - je to moj uhol pohladu, pokial si je niekto na 100% isty, ze nehodu nikdy nesposobi, tak pokial su do cestnej premavky schvalene aj dubove kolesa, nech si ich tam da... :-! Len nech mi nesposobi nehodu, alebo krizovu situaciu, ktoru ja budem musiet riesit... :-!
Tohle mi zavání IQ houpacího koně. Nehoda s menším následkem podle kvality pneu?? Když nedobrzdím a rozstřelím RS6 na přechodu přede mnou, tak škoda bude úplně stejná, ať jsem měl na autě čínu nebo vítěze testu ADAC. Pořád jsem rozstřelil to stejné RS6!!
A jak si představuješ, že budeš prokazovat, že to bylo "kvalitou pneu"? Co když to bylo kvalitou brzd? Nebo stářím pneu? Sjetým vzorkem??
A nebo stojíš nebo eště jedeš třicítkou. Rozdíly bejvaj spíš větší než lidi chtěj slyšet
Rozdíl v rychlosti kdy nastane aquaplaning a kdy v pohodě projedeš často bejvá jen v jednotkách km/h [odkaz] Věřil bych příkladu Nokianu [odkaz] že rychlost potřebná pro aquaplaning je na kvalitní nový pneu 96 km/h zatimco na ojetý 76 km/h. A podobný je to se špičkovou a některejma no name pneumatikama
To co člověka drží na vozovce je ten malej proužek pneu. Paradoxně lepší špičková pneumatika za pár tisíc na středně drahym autě než levnej mist na dvakrát dražšim. Což překvapivě docela často vídám. Zvlášť u zimních
Do celoročky by mě nikdy ani nenapadlo jít ale tahle je fakt možná trochu jiná. Teď sem koupil normální letní takže mě se to netýká ale čet sem na to vážně dost pozitiv tak sem zvědavej [odkaz]
ked si niesi schopny posudit aj tebou spomenute parametre, z ktorych ja som vymenoval len 1, ale ty si doplnil pekne dalsie, tak je to na povazenie.
A je jasne, ze pokial nedobrzdis a naburas vo vacsej rychlosti, skoda bude vacsia.
Alebo je toto fakt problem pochopit ?
Nehovorim ze by sa nemali zohladnovat aj dalsie faktory - ved v pripade potreby sudny znalec posudi v akom stave si mal vsetky suciastky na aute...v tom by som problem nehladal.
to, ze tieto veci beres tak, ze by som ich ja nezohladnoval, svedci len o tom, ze ma dost skaredo podcenujes... :-!
A vyjadrenia na stranu mojho IQ som radsej prehliadol. Inac by sme sa museli presunut na inu temu debaty... :-!
Aha, takže to budeme každou nehodu řešit vedle dopravní policie a pojišťovny ještě se soudním znalcem v oboru doprava >:-[]8-s ?
A co budu dělat, když přezuji na zimní? To budu počítat váženej průměr z kvality obou pneu? A co když budu mít vepředu a vzadu jiný vzorek??
Doufám, že tě taky bude zajímat, jestli byly pneu správně nahuštěny, protože většina lidí jezdí s nesprávným tlakem v pneu. A pak je taky hrozně důležité,jestli je uvnitř jen vzduch nebo dusík...
Tvoje uvažování mě začíná zajímat >:-[] Jestli máš 20, ok, rozumím. Ale jestli máš 30 a vejš, tak by ses měl vážněji zamyslet :-!
hmm...
OK, zamyslel som sa.
Nemal by sa ale kazdy zamysliet aj nad tymi vecami ktore si tu teraz vymenoval ?
Pokial chcem mat auto v co najlepsiom stave a predist nehodam, tak riesim vsetky tebou vymenovane veci. Plus seba ako sofera.
Ja to robim. Pokial niekto iny nie a vdaka tomu su nasledky jeho nehody vaznejsie, je to potom na jeho posudeni, ci sa neoplati viac investovat do techniky, plus do seba ako sofera...
Ak este aj toto vsetko chces bagatelizovat, potom je dalsia debata zbytocna. :-!
Moj vek ta trapit sice nemusi, ale ver, ze prave vdaka jeho "vyske" uz mam tych skusenosti dost na to, aby som investoval dost do seba a aj do svojej 4 kolesovej techniky, aby som pripadnym problemom predchadzal.
Toto by totiz malo byt cielom kazdeho ZODPOVEDNEHO vodica.
Znáš někoho, kdo si dobrovolně koupí špatnou věc? Já tedy ne...
Podle mě bude na silnicích mnohem líp klidně ať půlka národa jezdí na Wanli z Číny, hlavně když ty pneu nebudou sjeté jak mladiství na Stodolní dnes večer a když nebudou starší jak 5 let :-!:-!
Bagatelizovat? Pokud chceš zlepšít stav na našich silnicích, tak ti garantuji, že naše silnice a doprava mají 1000 a 1 závažnějších problémů, než kvalita pneu. Jestli tohle nazýváš bagatelizováním, ok, je to tvůj problém.
Tak sme sa predsalen trochu posunuli... :yes:
Jasne, ze problemov na vasich aj nasich cestach je XY. Preco ale nezacat riesit aspon veci, ktore mozeme ovplyvnit my sami ako vodici / majitelia nasich aut, ktore v stave v akom ich mame, plus to, aky vodici sme tiez ovplyvnuje situaciu aku na cestach mozeme zazivat / sposobit / predist jej... ?
Nechap ma zle ( aj ked vidim z tvojej strany istu zaujatost ), mne ide len o to, co moze urobit kazdy z nas pre to, aby to na cestach bolo lepsie.
Za seba som uz veci uviedol - stav auta, moje schopnosti.
tieto veci ja mozem ovplyvnit tym, co autu doprajem, a ci na sebe ako doferovi pracujem - moje treningy krizovych situacii, a podobne akcie v organizovanych skupinach, kde sa tymito vecami zaoberame.
Jasne, ze neidem tu nikomu nariadovat aby 4x do roka absolvoval skolu smyku a kupoval len najdrahsie gumy, najdrahsie brzd. platnicky, kotuce, tlmice...atd...
PS: ty si Ostravak ?
Ak tam este na Stodolni predava ten Juhoš tie hamburgery s kuracim mäsom, tak ho pozdravuj :-) >:D:yes:
X razy som si urobil vecerny vylet ZA-OV s kamaratkou len koli tomu, ze som nanho dostal brutalnu chuť !!!! >:-[]:yes:
Tak hlavně jestli ses tim hambáčem necpal po celou cestu autem domů >:D Jinak ok, plně beru co jsi napsal. V roli řidičské individuality je to chválihodné :yes:
Ale diktovat a nařizovat tímhle směrem je prostě zle, zle a zle. Vždy fungovaly, fungují a budou fungovat jednoduché věci. Jakékoliv dělení, škatulkování, zesložiťování, které nic podstatného nepřináší, je prostě přítěží pro systém. Jednoduše naprosto marná byrokracie.
Za mě - chceš aby se zlepšil stav? Ok, začněme na silnicích systematicky odstraňovat nebezpečná místa, ať změnou či úpravou dopravního značení, ať stavebně-technickými úpravami... Zpřísněme podmínky pro přidělení řidičského oprávnění - tj. zabývejme se kvalitou autoškol. Neřešme stáří aut či emise, ale jejich technický stav - tj. vyřešme problém STK. Neřešme bagatelní dopravní přestupky, začněme vyhledávat závažná porušení na rizikových místech.
Pneumatiky? Dobře, pokud chceš řešit pneumatiky, zvyšme zákonné požadavky na pneumatiku. Stejně pokud tě něco z pneu bude ohrožovat nejvíc, tak to bude ta pneu z Tesca nebo Hornbachu... ;-):-!
Myslis, ze prumerny ridic koupi vice brzd a tlumicu, nez gum? Navic podstata je v tom, ze existuji, jak soucastky doporucene a odzkousene vyrobcem, tak neoriginalni, zatimco u gum mas uplne volnou ruku.
Samozřejmě jich víc nekoupí, naopak- koupí třeba tlumiče jen jednou za život auta a tím na mnohem delší dobu ovlivní chování auta. U gum může rozhodnutí častěji změnit.
Doporučení výrobce- jaké procento majitelů aut tohle řeší? Maximálně tak poslechnou radu svého neautorizovaného servisu.
Kam směřujeme? Já neobhajuju kupování šmejdů. Jen neodsuzuju lidi, co jezdí kolem komína a nekupují na auto to nejlepší.
Ja odsuzuju akorat rohypnoluv nazor, ze kupovat dobry gumy nema cenu, protoze to bych rovnou moch dat brzdy z aventadora. Ale tak teda jeste jednou - brzdy z aventadora netreba, jelikoz za me vhodne vybral a namontoval vyrobce. Gumy jsou na me. Jinak pode me vetsina aut jezdi s originalnimi dily.
Mám pocit, že tohle zrovna R. neříká. Jestli ho já správně chápu, tak jen říká- nedělejme z toho takovou vědu, z hlediska nehodovosti jsou i horší věci, než čínské gumy se slušným vzorkem.
Je rozdíl mezi řidiči, co najede za rok 50tkm, a řidiči, co jezdí autem jen do práce a nakoupit. U těch prvních by měly být vynikající gumy i zbytek auta prioritou.
Ti druzí mají často jako prioritu pravidelně novou ledničku, televizi, sekačku na trávu (protože je musíš kupovat čím dál častěji), jídlo, děti, hypotéka.....
To nemyslim. Mluvim o tom že stejný auto má pro různý země jiný pneumatiky a občas opravdu horší než si zaslouží
Problémy s řetězama bejvaj spíš konstrukční vada
Řetěz byl jen takový rejpnutí do vlastní garáže.
Ale je to příklad šetření, stejně jako ti výrobce ne vždy dá ty nejlepší možné brzdy.
Montování nic moc gum v některých zemích je stejná sviňárna jako Shell palivo u nás a v Německu. Pověsit z.mrdy za koule (u shellu, u pneu pouze předpokládám, že tím jen šetří, u Shellu jsem si jistej)
Jasne, ale je to daleko min závazný, nez ostatni dily. Kazdopadne gumy na zimu u auta kupovaneho v lete a naopak musis vybrat a koupit ty. Jinak ja nerikam, ze gumy jsou takova veda, taky mi to prijde, jako zbytecne plaseni lidi pomoci testu v hodne extremnich podminkach a ze bezny uzivatel mezi gumami rozdil nepozna dost mozna ani v krizi a ze i zimaky jete cely rok nejsou velka tragedie. Nadruhou stranu, pokud chci udelat pro bezpecnost maximum, tak gumy jsou na prvnim miste a jelikoz vetsinu dilu otestoval a namontoval vyrobce, tak nebudu zpochybnovat jeho volbu montazi "brzd z aventadora", ale koupim si prave ty kvalitni gumy.
Proste radeji auto postavene z originalnich, byt ne zcela spickovych a predimenzovanych dilu, tj. v podobe, v jake opustilo tovarnu, ale na kvalitnich gumach, nez zavodak na cinskych zimacich. Vyse zaznel argument, ze kdyz se stane bouracka, tak to muze byt taky kvuli tem brzdam atd., ale v pripade nezanedbaneho servisu se to jako pricina nehody oznacit neda, protoze vzdycky jde koupit lepsi brzdy, i na toho aventadora, zatimco pokud pojedu na cinskych gumach a zrovna se podminky sejdou tak, ze budou nedostatecne, tak je to jasne.
Souhlasím. Já, když si mám připlatit za gumy, tak spíš za zimní kvůli sněhu. Letní - na značku spíš kašlu, ale vzorek pod 4mm vyhazuju. Letos poprvé jsem si koupil snad špičkový letní, ale kvůli očekávané výdrži a nižší spotřebě.
"Snad špičkový" píšu proto, že kupodivu co test, to jiný vítěz. Guma v jednom testu první je v jiným klidně pátá.
Jasne, chleba se lame na snehu a mokru, to je v poradku. Taky si nedelam iluze, ze vysledky testu jsou kristalove ciste, ale stejne tak neverim v zazracnou kvalitu cinskych vyrobku. Jinak ty brzdy nebyly z aventadora, ale golfa r, popletl jsem si dva prispevky ;-)
Nojo de vo to jaký si nastaví kritéria. Ale to samý je v testech aut a nejen těch [odkaz]
Jak si řikal v jiný diskuzi je to vo tom čemu chceš věřit :-)
Myslim že to je jako v jako v tý politice jak sme se bavili. Chce to sbírat informace všude kde to de zkombinovat to se svou praxí a pak si to nějak zprůměrovat
Já měl teď zimní Alpin 4 a náhodou sem na podobnym autě jel nový Alpin 5 a skoro bych řek že sou horší
Dneska si mi hovorcom ! ;-):yes:
Ked skoncis, a zhodnotim to ako tvoje diskusne vitazstvo ( teda ze tvoja osveta padla na urodnu podu ) daj vediet, poslem ti udaje a posles mi fakturu >:D >:D >:D >:D
blbost. Pokud vůz nejezdí do autorizovaného servisu, není jediný důvod zůstávat u továrních náhradních dílů. Dokonce i v těch značkovejch servisech ti klidně namontujou neoriginální. A rovnou klidně z Číny...
Zatimco gumy budes u noveho auta resit nejpozdeji za par mesicu, na ostatni dily nesahnes klidne nekolik let. A u nich alespon existuje nejake voditko, kterym se muzes, nebo nemusis ridit. U gum ne. Fakt nevim, co je na tom tak slozityho.
asi vůbec nerozumím, co jsi tímto příspěvkem chtěl říct. U nich = u ND ?
Opravdu netuším, proč děláš rozdíl mezi pneu a dalšími spotřebními díly. Vždy máš možnost volby, vždy můžeš dát to samé co výrobce v prvovýrobě...
Mimochodem, pokud se tak úzkostlivě držíš doporučení výrobce, pokud si dobře pamatuji, tak Škoda dávala do svých origo zimních sad kol nějaké Barumy či dokonce Matadory mám pocit. A máš snad dojem, že to je špičková pneu? Přitom za to chtěli cenu jak za naprostou špičku... Tolik k nějakému vynášení výrobce do nebes :-!
Ano u nich = u ND. Rozdil mezi brzdami, tlumici a gumami nedelam ja, ten tam ptoste je. Fakt si asi jeste jednou precti, co jsem psal a na co jsem reagoval.
A co myslíš tím vodítkem u ND? Jako to, že si můžeš koupit originální ND?
Ale úplně stejně si přeci můžeš koupit originální pneu (=stejné jak dala tovární výroba). Takže já ten rozdíl prostě nevidím...
Navíc pneu z prvovýroby se prostě šidí, výrobci dávají lacinějšímu řešení přednost. Ano, zatím nejdou do pneu z Číny, ale co není může být.
A příklad: Cituji z ofic- škoda e-shopu:
"...Kompletní set kola a zimní pneumatiky vám ušetří starosti s výběrem zimního obutí vašeho vozu Octavia druhé generace. Pokud chcete 15“ plechová kola, dodáme vám je i s námi doporučenou zimní pneumatikou Kleber Krisalp HP2.
Tato osvědčená zimní pneumatika byla vyvinuta především pro rodinná vozidla a poskytuje velmi bezpečné a účinné brzdění v jakýchkoliv zimních podmínkách. Dobře funguje i při velkém množství vody na silnici, stejně jako na zledovatělém a kluzkém povrchu. Na sněhu má velmi dobrý záběr a zůstává stabilní ve všech rychlostech až do limitu 190 km/h. Kola jsou pro vás vyvážená a tedy připravená k okamžitému použití.
Nabízené zimní kompletní kolo je doporučeno ze strany ŠKODA AUTO pro použití na uvedeném modelu vozu. ..."
Tady jen vidíš příklad, že Škoda doporučuje (to je to tvé vodítko) naprosto mizernou pneu, Krisalp HP2 končila na chvostu v rámci značkových pneu ve všech možných srovnáních... :-!
Aha, tak to jsem nevedel. Ale stejne se pneumatika Krisalp HP2 neda povazovat za originalni ND, nebo prislusenstvi. Neco jineho je to treba u veyrona, ktery ma na miru site i pneumatiky. Taky si tam muzes dat jine, ale uz je to naruseni vyrobcem vyvazeneho celku. Ale puvodne jsem reagoval na to, ze kvalitni pneu nema smysl, jelikoz stejny vyznam pro bezpecnost by mely brzdy z golfa r, coz vyvracim tim, ze vetsina lidi jezdi na originalnich brzdach, takze pripadne nedobrzdeni jde na vrub vyrobci, zatimco pneumatiky resi svevolne dle ceny, vysledku testu, doporuceni pneuservisu atd. Ale to uz se fakt opakuju.
jen taková technická - pokud někdo nedobrzdí, NIKDY to není vinou sjetých pneu nebo horší kvality pneu. Vždy je to jen a pouze o tom, že řidič nedodržel bezpečnou vzdálenost. Je přeci úplně přirozené a logické, že pokud nazuju horší pneu, bezpečná vzdálenost před vozem musí být větší a je jen a pouze věcí řidiče, jestli to zohlední při svém stylu jízdy ;-)
Jinak barumy a matadory porad nejsou cina. Predstav si, ze by tam davali cinsky gumy. To by bylo revu. Ale porad mene, nez kdyby originalni brzdy menili za nejakou, byt homologovanou, cinu.
s tím nesouhlasím , co taková pneu s normou "A" po několika tisících km? na 50% vzorku? nebo po 5 letech? to už může mít vlastnosti klidně pneumatiky normy "D" . Myslím že člověk kterej není uplně blbej si koupi pneumatik promyslí , poradí se , minimálně koukne na testy , cena čínských pneu je velmi lákavá ale moc lidí jim nevěří a ti co si je pořídí a rozdíl poznají ,další takové si nekoupí alespoň ti co to poznat dokážou , ti co ten rozdíl nepoznají těm asi ani ta prémiová guma nepomůže.
Osobně s čínskými pneu zkušenosti nemám tak nemůžu říct jestli jsou vyloženě nebezpečný nebo je tam tak veliký rozdíl mezi lowendovými pneumatikami světových výrobců , já osobně si za pneu připlatím a kupuji kvalitnější pneu , mám už jich pár vyzkoušených a mám i své oblíbence. ;-)
legislativa pozaduje, aby brzdna draha osobního auta ze 100km/h za standardnich podmínek byla 76 metru. tomu by snad vyhovely i dreveny kola. presto pochybuju, ze by se je na auto někdo dal...
proč ne. Pokud je podle státu (EU) takováto pneu bezpečná, proč tu vůbec je článek na téma levných pneu z číny >:D >:-[];-)
Pak neřešme levné pneu z Číny, ale řešme, proč máme tak mizerně nastavenou legislativu a normové požadavky. Nepředstavuje snad právě tohle ten reálný problém ;-) ?
ta legislativa ma spoustu navaznosti, třeba i na casovani semaforu, takze kdyby legislativa zkratila brzdnou drahu, zmenilo by se i casovani a starsi auta by mohly mit problém.
ale ja te chápu, na stare nevýkonne auto typu Felicia ktery jezdi malo a pomalu, není zas tak velky prohřešek dat horsi gumu, nez na auto, s kterym se jezdi hodne a rychle.
problém to není, ale takovy ty mrtvy casy, které snizuji propustnost křižovatky se snazi dostat na minimum a jednim z takových casu je delka zlute, která vychazi z brzdných drah pozadovanych legislativou. když brzdnou drahu zkratis, muzes zkratit i delku zlute, a mas problém. anebo musíš vydat novy predpis specielne pro delku zlute.
i dnes se setkáš s krizovatkou, kde delka zlute neodpovida brzdnym draham stanovenych legislativou, a pak muzes mit velky problém dobrzdit a neprojet na červenou a policajti a města o takových mistech samozrejme vedi a kasiruji. ja jednomu uradu co me pristih na červenou rok dokazoval ze to maj blbe a skončilo to az zalobou u soudu.
slo o křižovatku, kde je před semaforem povoleno 70 a za semaforem uz ne.
soud rozhod, ze 50 musim jet uz před semaforem, coz je blbost, takze to je v odvolani. nicmene delka zlute uz opravena je a mestskej urad, kterej proti me ved spravni rizeni a chtel pokutu, to vzdal. a ja ted zaluju mestskej urad za neopravnene vybirani pokut na semaforu, nejde o me, ale o tech vic jak 3tis postizenejch ridicu. a mnozi prisli o 5 bodu a někdo mozna i o ridicak. ale nevim jestli mam silu to dotáhnout. kazdopadne se na urade zalekli a opravili, ale od mého prvního upozorneni ze to maj spatne to trvalo skoro rok
Neni nad žlutou co se rozbliká než přijde červená jak to je v Německu Rakousku a nevim kde eště :yes:
Některý chytrý úředníci dávaj měření rychlosti těsně za značku vesnice která je ale klidně set metrů před prvnim domem. Eště chytřejší pak pár metrů před značku konec vesnice :no:
Tak Felicia -jezdí pomalu.....Rozdíl brzdné dráhy ze 100kmh 4m se týká i feldy, jak píše Miromen- tohle s tím moc nesouvisí, že starší auta nejezdí běžně 180kmh.
Stáří auta maximálně souvisí s finančními možnostmi majitele, ne s vhodností pneu.
vliv pneu na rozdíl brzdné dráhy u horšího vozu bude povětšinou menší právě u horšího vozu, protože hůře dokáže využít limitu přilnavosti těch lepších.
delší brzdnou drahu muzes aspoň castecne eliminovat třeba tim ze budes mit vetsi odstupy, budes davat pozor kdo se mota kolem silnice atd.
nikdy se nedostanes do situace, ze mas na aute to nejlepší co je k dispozici, takze jezdis na to horsim nez je aboslutni vrchol. kde je ale ta hranice primerenosti kam az slevit?
ta hranice je pro rychle/vykonne a pomale/slabe auto jina. taky je jina pro toho, kdo s autem jezdi dynamicky a rychle - jak jeden mistni psychous, a jina pro toho kdo jezdi s davem a defenzivne. taky bude samozrejme jina, pro toho kdo je zodpovedny a kdo nezodpovedny. ale nikdy se dostanes do situace, ze na aute budes mit ty nejlepší mozne pneu.
Já s tebou souhlasím. Jen tvrdím- pro koupi čínských gum je jediný důvod- finanční. Pokud budu mít feldu, a koupím na ni čínský gumy (a mluvím hlavně o zimních, letní jsou podle mě relativně jedno), pak jen z fin. důvodů, ne proto, že vůbec nejsou potřeba lepší.
Pneu je hodně důležitý prvek mezi autem a silnicí, to je neoddiskutovatelné. Ale pravdu máš v jedné věci, dokonce ADAC udělal test stejných typů a rozměrů pneu, které ale dal na dvě různá auta - předokolka vs. zadokolka. Výsledky byly v některých parametrech dost různé. :-)
>:-[] , ať se na mě nikdo nezlobí, ale trochu žasnu nad tím, jakých řečí jsem tu svědkem. >:-[] . Každý den se tu řeší detaily jako maximálka aut, jak sedí v zatáčkách, na limitu, při brzdění, nikdo většinou neodpouští ani milimetr, nebo rozdíl jednoho koníku. A teď se tu dozvídám, že ten jezdí na čínách, ten taky, ten říká že je to promo prémiových značek výrobců pneu. Pánové, pokud jste aspoň trochu petrolheadi, tak si na auto čínu nedáte. A odpověď je zcela jasná - každá sjetá guma je na how....o, i ta značková, nízkoprofil je na vodě na how..o už když je sjetý ze 2/3. Ale to není vůbec žádný argument / ! / k tomu, abych koupil místo toho značku wanli, nebo něco podobného. A značky typu kléber, sava a pod. ...... jsou kvalitou pořád ještě blíž k těm prémiovým, než k těm čínám.
Ja bych si žádný činy na auto nedal. Teď jezdim na Barumkach a úplná spokojenost i na mokru. Dávám jim dost. Na zimu jsme na jiném aute měli polaris 3 a taky dobré. Nejhorší na čem jsem kdy jezdil byly kormoran snowpro b2. To bylo uplne hrozny na mokru jsem ani nepomyslel na nějaký rychlejší zastavení. Koupil jsem je s autem a hned jsem je vyměnil. Teď mam na zimu dunlopy a na léto barum a je to ok.
no vidíš. A já zas vím, že Barumy jsou pneu úplně na ho.... Letos snad dojedu ty zmetky a rozhodně další budou jiná značka. Klidně z Číny, pokud dopadnou v testech líp než Barum (což nedá zas tolik práce...).
A jaký máš, jak starý a na jakým autě? V čem ti nevyhovujou. Zajímá me jinej názor. Kamarád mel ty kormorany co jsem psal taky a ten si je chválil. Mel o 3 roky novější a jinej rozměr. A barum nepatří úplně k tem budgetum jako je kormoran. Nekde jsem nasel ze jsou nekde mezi premii a budgetem. Hlavně pneumatika barum na multivana v rozmeru 255/45/18 se vyrábí na lince continentalu v Německu, rozdíl v sadě mezi např Continental a Barum vycházel cca 9000kc což není úplně málo. Kilometrovy probeh je obdobný rozdil v ovladatelnosti a krizovkach neznatelny. Je jasny ze budou continentaly (nebo jina premie) lepší, otazkou je o kolik.
nevyhovuje mi především - mokro. Na mokru naprosto nedrží (ok, teď už jsou vážně tak 2mm, ale nedržely nikdy). A nevyhovuje mi životnost, sjížděj se jak papír. Jsou to Bravirisy v rozměru, ve kterým dle tstu dopadaly slušně. Reálně ale nespokojenost :-!
Když jsem v minulosti kupoval auto, byly na tom letní Barumky 205/55 R16. Než jsem dojel domů, byl jsem v naprostém šoku jak auto plave po silnici. Druhý den jsem přezul na Fuldy 215/45 R17 co mi zbyly z předchozího auta a byl to naprosto jiný svět. A zpětným pohledem ani ty Fuldy nejsou žádný zázrak. Byly to moje první a poslední Barumky. Jestli se nezlepšily (je to už 6let), tak od nich pneu nechci nikdy... pokud pominu, že v mém rozměru je ani nevyrábí.
A to pořád Barum i Kormoran patří pod křídla velkých pneumatikářských výrobců a drží se někde kolem středu na pomyslném žebříčku kvality + - . Potom ještě mezi těmito značkami a čínou je řada korejských firem, které se také dají kritizovat, nicméně jsou pořád o několik levelů výše.
Mám Sava eskymo a ještě sem nenasazoval ani řetězy! !! Sice s nima nemůžeš tak svihat zatáčky, ale na zimní režim bohate staci za ty prachy. :-) Je to sice o autě, ale s jinými vozem s lehcim benzínem na funglnovych Nokianech co stoji jedna jako moje 4 sem si byl na sněhu méně jisty;) Na Savu nedám dopustit :))))
Mám 215/55 r16 a mimo ciny to byla nejlevnější pneu. Ale v tomhle méně typickém rozměru je ta cena stejné jako značkova 205tka. Jak říkám, jsem spokojeny a zatím vzorek mají solidní a ještě minimální dvě sezóny odjedou.
Dobry standard?
Dle tady testu jsou horsi a s nimi spousta znamych znacek na mokru nez cina Nexen a Nankang
[odkaz]
Osobne jezdim Alpin A4, ale ty ciny jsou lepsi nez protektory Vraniky a na protektorech a na celorocnich lidi jezdili jeste nedavno miliony km, takze ta cina asi nebude az takova bida, jak prezentuji radoby placene testy pneufirem.
Tak to si kup Vraníky. Ty mají vzorek asi 2cm a můžeš s nima i na Sněžku >:-[]
Kolega s nimi byl velmi spokojen... tedy do té doby, než se na bočnicích začaly dělat boule ;-)
Sice to sem nepatri, ale nedavno mali Mitasky problem s vypadavajucim dezenom ! a vyrobila ich SAVA, boli to nejake enduro gumy. Nokiany zimne su dobre, aj pri 20 st. C . Neviem, co by mi Bridgeston poradil, ked rano pri ceste do prace su 3st.C a poobede cestou z prace 20 st.C, mam mat zimne ci letne, lebo podla poucky od gumy firiem pod 7 st.C su letne na... HLAVNE BEZPECNE.
Ale zas Michelin Pilot Primacy po 6tich rokoch pri necelych 4mm vzorku po skoro 40.000 km idu do kosa, aj na suchej ceste v zakrute ide auto do pola, nastastie kukurica ma len 10 cm >:D
Kedysi som takto menil letne Continentaly co boli z prvomontaze na Octe1, na mokru tragedia, kupil i sme Matador Aquila a po ani nie 1000 km som ich vratil ( 3sady z 3 aut ) po ojazdeni odformovacej hmoty boli hlucne...
Skoda, ze v clanku nie je vysledok brzdenia s pneu Bridgestone s nizkym valivym odporom, klasickym dezenom, a nejakou lepsou cinou, rad by som vedel, ktora guma by skoncila na 2om mieste
VZDY !!! testuju nove gumy, preco neotestuju 4 rocne gumy s polovicnym dezenom, to by mnohi jazdci znackovych gum zistili, ako sa jazdi na novych cinskych... :no:
být fandou do aut přeci neznamená, že musím vlastnit automobilové porno, ne 8-s ?
Podstatný snad je, abych neohrožoval okolí a abych měl technicky způsobilý vůz v dobrém stavu. Jestli toho dosáhnu díly z Číny, Brazílie nebo Indonézie, je přeci úplně buřt :-!
Jinak řečeno - kvaitní Čínský produkt klidně může být lepší volbou než nekvalitní z EU :-!:-!
Nebylo to myšleno osobně, to za prvé, a určitě když si nějaký pneumatikářský gigant přesune výrobu do číny, tak to budou kvalitní pneu. Ale mám obavu, že zatím co je na netu z čínské produkce, tak to není dobrá volba. A jasně, že idiot je nebezpečnej i na slickách značky Avon. ;-)
Je to tak.... možná by se nejeden zdejší závodník divil, kolik věcí má ve svém značkovém Vágenu dílů z Číny... myslím, že pneumatiky jsou buď dobré, nebo špatné, respektive vyhovující a nevyhovující.... jiné nejsou, alespoň ne pro běžný provoz :-) Je otázkou, jestli to obouvám na Fabii, nebo na M3ku... (myslím teď výjmečně BMW :D)
Když jsem měl Lagunu, tak sem ji již koupil na značkových wan-li 225/45 r17. Díky velkému rozměru auto sedělo velmi dobře, mel sem mal penez jako student tak sem je tam nechal, vzorek byl ok. Na zimu sem koupil nejlevnější čínské pneumatiky. Světe div se, ani zasnezene kopečky me nenechavaly na cestě. Určíte to nebude nic extra ale za ty peníze službu od vedly. AZ na Mondeo sem loni koupil nové pneumatiky dle výsledků testů a prilnavost se rapidne zvedla (nutno podotknout že sjete byly také značkové a ne z ciny). Určíte to někomu kdo jezdí obyčejnými autem do prace, nakoupit a na dovcu 2* za rok staci. Na okruh asi už ne...;)
zasnezenej kopec nejlíp vyjedes s drapakem, ale jinak ta guma bude k nicemu.
doby, kdy se zimni gumy s poradnym vzrokem davaly na auto kvůli tomu abys vyjel saznezenej kopec, jsou davno pryc.
vsadim boty, ze s protektorem s poradne hrubym vzrokem bys vyjel vic nez s kvalitni zimni pneumatikou, ale dal by sis to tam na normalni jezdeni???
Ne ale s tou Čínou sem fakt nemel problem.Uz jsem si vzpomel jak se jmenovaly Goodride :))))) staly 800 /ks to bylo super pro mne tenkrát. Dnes už bych taky koupil trochu dražší.
ja se za svých studentských let nadelal blbosti, a ani potom to nezkoncilo ...
ja zazil i zlatou eru protektoru a nastup zimaku, kdy i v zime bylo normalni jezdit na letnich a v lepsim pripade na univerzalech. pamatuju jak jsem si dal moje první 2 zimni gumy jen dopředu na predni nahon a po 200 metrech v první zatáčce malem skončil v prikopu... tak jsem se otocil a jel pro zadni i na zadek ..
jo, to byly zlaty casy. z dnešního pohledu kaskader a nezodpovednej frajirek, z tehdejšího pohledu neschopnej frajirek, který neumi v zime jezdit, tak musí mit zimni gumy
Když sem se probíral testy pneumatik, tak mi z toh vyšlo, že ty rozdíly jsou opravdu malé a to nemyslím jen čína vs TOP, ale i mezi jednotlivými výrobci a že největší rozdíl mezi tou levnější a drahou pneu může být spíše v životnosti. Čínu dojedeš za 2-3 zimy, lepší za 5-6 :-)
Když si člověk uvědomí, že posádku i tu tunu a půl železa gumy na silnici drží jen na ploše čtyř lidských dlaní, tak je jasné, že tady šetřit je velmi hloupé. Samozřejmě to nemusí být to nej na trnu, ale alespoň solidní pneumatikářský průměr považuju za nezbytnost! (nehledě na to, že mít na autě čínské pneu bych se přímo styděl :'-( )
A za protektory by ses taky stydel, nebo za Sava, ci Firestone, Kleber, Vredestein?
[odkaz]
Dle testu je treba Nankang, Nexen mozna stejny jako levne znacky. Jezdim Alpin A4 a klidne bych jezdil i cinany, ktere dopadly lepe nez zname znacky nahore.
Zajímavý test. Pokud není cinknutý, pak tato debata téměř postrádá smysl. Čína nemá na špičku, ale ve středu pole se v pohodě vyrovná západním značkám.
Jasně. Není čína jako čína. Třeba Goodride jsem koupil kdysi na Mazdu 323 už asi před 10 lety. Loni znovu. Mezitím spousta různých, většinou nečínských značek. A vzhledem k mému stylu jízdy (nejezdím v dešti po dálnici 200) jsem nikdy neměl pocit, že mám problémový gumy.
Mimochodem, ty poslední Goodridy byly zimní, nový (možná jsem to s nimi vážně trochu podstřelil?) ale kupodivu jsem s nima vyjel všechno stejně jako s manželčinýma rok starýma Savama. Obě gumy téměř identický rozměr.
Nemám s tim praktickou zkušenost ale věřim že cenou příznivější čína se dneska hravě vyrovná Savam a podobnejm. Ale na Pirellky Goodyeary Micheliny Dunlopy prostě tuhle úroveň zatim nemá. V některý elektronice svět dohonili tu a tam dokonce určujou standardy viz to Oppo na který sem dal odkaz ale špičkový pneu sou zatim mimo jejich dosah. A myslim že zatim i docela hodně
Jak píšu o pár příspěvků níž, na špičku nemají. Ale ne každý potřebuje špičku. Ve slušné kvalitě se evidentně dají koupit.
Já si nedokážu představit, že bych si koupil čínský auto, ale možná jednou (určitě jednou) přijde i taková doba.
Taky myslim že dojde i na auta. Vem si jak nahoru šli během pár let korejci a čína je nekonečně větší ;-)
U těch aut to asi eště chvíli bude trvat ale tak za 10-15 let to dost dobře může bejt plnohodnotná náhrada Fiatů PSA a podobnejch aut. Obávám se že auta jak je známe pomalu končej a blíží se tohle [odkaz] :-|
Už mě to napadlo i dřív takže se obávám se že se fakt nemýlí :-|
Něco podobnýho už proběhlo v audio video technice. Přineslo to extrémní zdražení těch řekněme klasicky pojatejch špičkovejch výrobků a popravdě solidní zvuk za překvapivě dobrou cenu u těch masovejch. Myslim že u aut to dopadne podobně
Cital som to asi 2 tyzdne nazad na WCF, kde ale priznal, ze z marketingoveho hladiska bude potrebne, aby aj novy model vykazoval o nejaky ten symbolicky PS viac... ;-)
Ale toto zacalo uz davnejsie.
Audi este pocas ery techmickeho riaditela pre vyvoj Michaela Dicka ( ktory dohliadal este na RS6 V10 biturbo - a uz vtedy vyjadril nespokojnost...) ohlasilo, ze spirala vykonov a hmotnosti sa musi otocit naopak. ( Vid nova RS6 - o 20 PS slabsia, ale o skoro 100 kg lahsia).
Ale ano, je dobre, ze sa uz ( aspon co viem tak aj podla realnych cisel - Audi, BMW, Porsche, vypada to aj na Jag, RR... ) zamerali hlavne na znizovanie hmotnosti.
O Ferrari a Lambe hadam pochybovat netreba. ;-)
vsetko sledujem...aj hento nestastne interview... :-!
ale ako bolo povedane - je to preferencia zakaznikov, podla ktorej sa vyrobcovia budu orientovat. To ale neznamena, ze by sa mali jazdne vlastnosti aj normalnych Audi zhorsit. Skor naopak - vdaka ustavnemu znizovaniu hmotnosti a zdokonalovaniu pohonov budu lepsie, ale zakaznikov - tych novodobych - to uz nebude tak trapit. Preto uz aj dnes citame takmer u vsetkych aktualnych testoch: presnost riadenia +/- OK, cit v riadeni : 0,00 prd... :-!
Kedze ale riadenie za teba prevezme nejaky "elektronický šváb", tak ta to trapit nebude, bude ta trapit ako auto filtruje nerovnosti, ako prezivas prejazd zatackou... ( a aj na toto uz ma Audi velmi zaujimavu odpoved - prejazdy zatackami budu za par rokov ovela menej citelne - teda tie bocne G-cka ! ...ale o tom na buduce ;-) )...
Chalabohu, aspon RS modely sa budu ale vo vsetkych ohladoch dalej zlepsovat ( ked bude treba, najdem rozhovor s S. Reilom - o podvozku RS4...)
To neni o Audi tam vývoj zřejmě fakt směřuje. Říct že to tak je bylo možná takticky nešťastný ale vědi to u všech značek
Jestli to bude mít podobnej průběh jako u toho hifi asi se cenově docela pobavíme. Tam kvalitní koncovej zesilovač během desetiletí poskočil třeba z 20-30 t. eur na 100 t.! Na druhou stranu zvukovou kvalitu systému za třeba 4-5 t. € dneska pořídíš možná za tisícovku
No prave. Kdyz ted budu dojizdet letni Micheliny 225/45R17, tak co koupit? O Barumkach se tu tvrdi ze jsou bida, takze tedy spise Matadory. Nebudou nakonec treba ty Nexeny lepsi, nez stara osvedcena slovenska znacka patrici Goodyearu? Nexen nebo ty Matadory??? >:D
Nakonec to budou urcite Pirelli P7, protoze maji velmi nizke opotrebeni a narozdil od Cintiku vydri tak 2x tolik a ve vysledku nebudou tak drahe a budou se na netu blizit po prepoctu na najezd tem Matadorum >:-[]
Matador patri pod Continental. ;-)
A je si z coho vybrat, myslim, ze chybu s nimi neurobis.
Otazka je, za aku cenu ich mozes mat. Z mojej skusenosti viem, ze dealeri su pri nich radi nenazrani a maju na nich dost slusne marze. Tak radsej pohladaj na nete poriadne, nech najdes dobru cenu. ;-)
PS: Pirelli - pokial zozenies pre teba dobru cenu, nepoviem nie ;-):yes:
Matadory vycházejí obvykle ještě hůř než Barum ;-) Docela se vzmáhá Sava, z laciných bývá slušný Semperit, ale ty mi nedopuuručoval v pneuservisu kvůli slabé kostře pneu.
No to ale zatim nedopadly. Dřív byly všechny úplný *** teď už se objevujou trochu použitelný. Asi se to dál zlepší ale zatim bych za čínu za Alpin 4 radši neměnil ;-)
No vždycky vidím ty ceny, tak mě zajímá jestli někdo nemá zkušenost. I ty off-roadové T3 jsou protektory? A dá se dohledat, na jaké původní pneu to nalisují?
To netuším jestli se to da zjistí. Ale co jsem si tak všiml tak dávají vzorek téměř stejnej jako mají premiovy pneu, a myslím ze se tak i jmenujou podle ty původní pneu. Třeba tyhle jsou stejný jako michelin primacy ale jestli jsou i na jejich zakladu nevím. [odkaz]
Já odjezdil na Vraníkách, na R Cliu r.v. 2000, 6 letních sezón a musím říct jedním slovem POHODA. Dvakrát HR, IT alpy..nikdy nezklamaly. Jinak dizajnově naprosto stejnej vzorek jak na orig rezervě Continental v kufru >:D a jak již je zde psáno, doporučil mě je tehdy taxikář.
byly sjetý celoročky na škodovce po dědovi, co nešlo vyjet napoprvé, vyjel jsem se "stodvácou" s delším rozjezdem, Jeseníky, Krkonoše, cokoliv, občas jsem sice skončil v závěji,ale to zas vyřešil traktor :-)
Tak ja vám, ľudia, neviem. Samý rýchlojazdec je tu, a polovi
Môžeš mať fáro aké chceš, znížený podvozok, stabilizátory, kvalitné tlmiče, špičkové brzdy....a pokojne si to všetko môžeš strčiť za klobúk, keď nahodíš čínske gumy za pár šupiek... To akoby si špičkový alpinista vzal na nohy babkine papuče...
Jazdím len "poľudštenú" dodávku, ale obúvam Continental alebo Michelin, ceny "strednej triedy" pneumatík nie sú voči iným investíciám do auta nijak prehnané. Na zimu môže byť pokojne fajn aj Barum, Matador alebo Kormoran, všetky sa všeobecne vyznačujú mäkšími zmesami a kratšou životnosťou, čo nemusí byť na prekážku, pretože po 4-5 rokoch sú aj tak už staré, hoci je na nich ešte polovica vzorky. V prípade väčšieho nájazdu je samozrejme lepšie investovať trochu viac, v prípade pneu určite platí, že nie sme tak bohatí, aby sme si mohli kupovať lacné veci...
Re: Tak ja vám, ľudia, neviem. Samý rýchlojazdec je tu, a po
Přesně tak, ušetřit 2 tisíce za horší gumy je jako koupit si Lambo a jezdit na N91 a dát do něj ten nejlevnější olej. Nejde tu o to, že se Čína zlepšila, ani o to, že člověk ušetří pár peněz, ale o zdraví, které je člověk schopen vyměnit za 4 pneu na kterých ušetří jednu plnou nádrž nebo dva víkendové nákupy. Popřípadě novou mikinu. Prostě proč? Šetřit na pneu je hloupost, ještě když rád jezdíš a užíváš si to :-) ale kdo chce kam :yes:
Re: Tak ja vám, ľudia, neviem. Samý rýchlojazdec je tu, a po
Jaký to je ten nejlevnější olej? Pokud má stejnou specifikaci jako ten drahý, tak je stejný jako ten drahý, jen v nákladech nemá započítanou např. odměny za "objektivní" testy aj. Některé oleje či pneu upoutají cenou a jiné zase reklamou.
„Nakoupili jsme různé výrobky nejlevnějších výrobců a řádně je otestovali,“ vysvětluje Gert Meylemans z Bridgestonu
Nechat jedneho vyrobcu aby hodnotil produkty ineho vyrobcu? To uz je skutocna zumpa zurnalistiky. Redaktori SvetaMotoru si zrejme myslia, ze citatelia si este vacsi hlupaci, ako oni sami. Za jeden vylet do Rima ktory im zaplatil Bridgestone su ochotni hodit na ten svoj platok hocijaku blbost...
Pamatuji jak tu jednou někdo psal, že má k těmhle testům přístup, a zkrátka při testu "nevhodné konkurence" se auto v disciplíně "100kmh/0kmh natankovalo do plna a přidal se spolujezdec. Například. Nešlo o test čína/zbytek světa. Tohle asi bude důvod rozdílných výsledků testů pneu, které by v podstatě měly být exaktní, a tedy by měly všechny testy mít +- stejné výsledky.
já bych to spíš přičítal jinému zkušebnímu vozidlu. Pochybuji, že OATMC má stejný testovací vozový park jako ADAC atd. A každé vozidlo má jinak nastavenou brzdovou soustavu, jinou váhu... A neochybně se rozdíly najdou i v samotné metodice...
Nehovoriac o tom, ze v sucasnosti popredne automobilky spolupracuju pri vyvoji svojich novych modelov s poprednymi pneumatikarskymi firmami a prisposobuju si pneumatiky na svoj ten ktory konkretny model. Ine naroky su na vozy s co najnizsou spotrebou, ine na vysokovykonne modely a ine na SUV. Ako priklad uvediem Audi A6 allroad 1. generacie, kde automobilka spolupracovala s Pirelli a specialne na Allroad bola vyvinuta guma Pirelli P6 allroad odvodena od standardnej Pirelli P6 . ;-)
A tych prikladov je XY kvantum... ;-)
Určite zmysel tohto článku je podporiť značku a tradičné výrobky voči čínskemu nebezpečenstvu, al faktom je, že nevaria z vody, ale majú racionálny podklad. A za to :yes:
Tak nevím, jakej z toho udělat závěr. Jestli je to důkaz, že skutečně asijský gumy nejsou taková tragédie , nebo to tragédie je a Škoda šetřením ohrožuje životy nejen svých zákazníků ?
A nebo c) je správně, a Nexen je nahony vzdálen čínám?
Bude to trochu fabulace ale myslim že Nexen sou dneska vo fous nad průměrnou čínou. Některý povedený čínský pneu se jim ale dost možná už vyrovnaj. Asi tak
Škodovka svý zákazníky přímo neohrožuje ale tady šetří víc než je zdrávo :no:
Doufám že stejně to nedělá v případě dílů který nejsou takhle vidět :-|
Loni jsem vybíral náhradu za Potenzy a při hledání mne zaujali španělsko čínské Membaty...pozitivních recenzí stovky a tak jsem do toho šel. Gumy mne neuvěřitelně překvapily, ani jednou jsem se s nimi nedoslal do průseru. 130km/h do kopce (více síly na kole)v dešti v zatáčkách? Žádný problém. Prudké brždění? Stejně tak...celá sada 17" za 5 litříků a zbytek můžu nasypat do oleje, filtrů nebo fetu...
vyprázdnit sklady předražených pneumatik. Všechny pneu musely projít zkouškami, žádný výrobce by neriskl prodávat nekvalitní pneu. Čína dokáže vyrábět špičkové výrobky v různých oborech a že by nedokázala vylisovat dobrou gumu? Navíc kašle na recyklaci a do gum nedává různé odpady, jejichž použitím se chlubí např. evropští výrobci gum.
Spočítaj, koľko má Čína automobiliek, koľko zahraničných výrobcov áut u nich vyrába a priniesli svoj know-how, tak sakra jak je možné, že doteraz neboli sami schopní vyrobiť dobré auto? Skladáš jednu blbosť za druhou, kokso... :no:
Je bezesporu, že čínské pneumatiky nepodávají stejný výkon jako třeba značka Michelin nebo i Barum. Kupovat nejlevněji se někdy prodraží - na spotřebě, výdrži neřku-li když dojde k nehodě z důvodu horší trakce. Jenže taková sada pneumatik se občas pěkně podraží. Osobně bych si radši koupil starší DOT než Čínu, jenže i tady je dost malý výběr, takže nakonec to stejně dopadne na tu Čínu. Pěkně o tom píšou na https://www.pneu-***/cinske-pneumatiky - nemůžu než souhlasit, že pro někoho je čínská pneumatika prostě chytrá volba. Ale kdo najezdí hodně kilometrů měl by si koupi Číny třikrát rozmyslet.