Ojetiny

Zpět na článek

Ojetá Škoda Roomster: Boleslavská skládačka

104 komentářů

šmolko
"Na rozdíl od jiných modelů Roomster dosud existuje pouze v jedné generaci, která se stále vyrábí."
Výroba sa predsa mala ukončiť k 30. 4., nie?
[odkaz]
Avatar - nalimer
nalimer
Ano, skončila.
Nový bude vyrabaný v Poľsku od septembra.
Arese
Srovnání Roomsteru s Talbotem Matra Rancho je zajímavé a celkem na místě, po designové stránce ale Roomster tomuto vozu bohužel nesahá ani po zrcátka... 😒
Avatar - KubikCv
KubikCv
Rancho si pamatuju jako prcek..jezdila u nás ve městě...to auto mělo nadčasový design,dodnes by málokdo hádal dobu vzniku :yes: :yes:
standavfr
To jsou zase slinty,páni redaktoři.Zadní silentblok př.nápravy samozřejmě na autě vyměnit jde,je k tomu třeba přípravek v ceně zhruba 1000 Kč,rozvodově kolo na klice u TSI samozřejmě jde vyměnit bez demontáže motoru,autorizované servisy přípravek mají.Roomster je nedoceněné auto a je škoda,že končí.Kdyby měl trochu konzervativnější design,měl by kupců daleko víc.
kyklop
V com je roomster nedoceneny?
standavfr
Kdybys ho měl tak to pochopíš,těžko ti budu vysvětlovat,jak je variabilní a ke všemu ještě celkem kompaktní.
TomasPT
Předtím byla felicia pickup dvojče s VW Caddy. Teď tomu bude stejně. Kdyby to tak zůstalo i v tom mezidobí, byl by roomster jistě úspěšnější.
standavfr
No nevím,jak jsi přišel na to dvojče,ty auta mají úplně jiný základ.Jestli bude Roomster založen na Caddy tak určitě nebude stát to co teď.
TomasPT
Felicia a Caddy bylo to samé. Roomster je jiné auto a to je právě ta chyba. Mělo to tak zůstat.
V nějakých článcích už bylo zmiňováno, že jeho nástupce by měl být opět Caddy s přelepeným logem.
standavfr
To samé v čem?Felicia byla pick-up s možností laminátové nástavby,caddy bedna.To mi nepřipadá to samé.Podvozek jiný,motory až na 1,6 benzín a 1,9 d jiné.Prostě to jsou úplně jiná auta.
TomasPT
Tak si o tom něco najdi. Druhá generace Caddyho = Felicia.
Třetí generace teprve byla bedna.
standavfr
Sorry,na tuhle epizodu jsem pozapoměl... ;-\
Muron
Caddy I vycházel z Golfu I. Caddy II. byl pouze epizodický, ano byla to Felicia Pick Up. Caddy III. byl dvojče Seatu Inca a postaven na podvozku Ibizy (Cordoby, Pola Classic). Teprve Caddy IV. je ta bedna (cca od 2003).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
[odkaz]
kyklop
Mám, teda presne povedané používam ako firemné a márne hľadám jeho výnimočnosť v rámci jeho segmentu. Nebudem riešiť dizajn, je to každého osobná záležitosť,ale čo sa týka variability a využiteľnosti, tak tam to kríva na obe nohy. Začneme sedačkami, ktoré je nutné vyberať, pokračovať môžeme tým schodom v kufri, takže keď prevážaš ťažsí predmet, tak ťahať ho von je porno :-! . V kategórií mpv prepadák, v kategórií užitkáč detto, ani ryba ani rak.Na mpv som vysadený a súkromne ich používam už dosť dlho 😉 , takže mám s čím porovnávať
standavfr
Všechno je subjektivní,nám vyhovuje víc než třeba ix20,meriva a jim podobné,potřebujeme hluboký kufr,odďelené sedačky.Využíváme ho na stopro.
kyklop
píšeš o subjektivite, ja som podložil fakty, roomster nie je o nič lepší ako konkurencia. Každé má svoje pre a proti, ale písať o nedocenenosti je mimo
koos323
Ano jde vyměnit, ale spodní reozetu neobjednáte zvlášt. Ono s přípravkem jde ledacoc, ale ne každý ho má. Když budu měnit zadní slentbloik doma tak to na autě neudělám.
standavfr
Podle mě je nesmysl měnit u řetězových rozvodů jen kola nebo jen řetěz,když to stojí 3 tis komplet.Samozřejmě každý přípravek nemá,ale v autorizáku ho mají a cena je kolem 5-6 tis.s prací,což není nic co by někoho porazilo.K tomu silentbloku,s přípravkem to jde samozřejmě i doma.Dokonce znám jednoho blázna,co to udělal na zemi bez přípravku na autě,ušetřil 350+300 za geometrii,za tolik to děláme.
standavfr
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Smaž ty s jen http😐/ jinak odkazy nefungujou
standavfr
Nejde mi to editovat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Teď už ne protože sem na tvuj příspěvek reagoval. Musíš znova a když to dáš do příspěvku smaž ty s
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Gvick2
A co lepšího než toto
[odkaz]
bys chtěl vymýšlet?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě je může dát na střechu, když se mu to nezdá >😒] >😒] >😒]
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Gvick2
Foto z tvého odkazu znamená schování sedaček do podlahy a tudíž ztrátu nějakých 15-20 cm svislé výšky ložné plochy.
kyklop
Napríklad podlahu zarovno s nakladacou hranou kufra a sedačky sklápatelné do podlahy 😉 . Ako som písal vyššie, ani užitkáč, ani mpv...
Somewhere je už preč
Toto: [odkaz]
Avatar - hedvin
hedvin
U firemního roomstera s TSI 63 kW se ztrácí pravidelně 1 litr vody za 2 měsíce a to má najeto 70 000 a ještě mu reznou ramínka u stěračů
Gangrel
Nám zase odpadávají mřížky výdechů větrání v interiéru :-! Kvalitka >😒]
Avatar - hedvin
hedvin
jsem zapoměl že guma na horním rohu řidičových dveří zrovna moc nedrží a odchlipuje se
Avatar - Nadzvukovy
Nadzvukovy
[odkaz]
standavfr
Bohužel je Yaris o dost menší,no ale skoro stajně ošklivý.
Ani by som nehovoril o konkurencii... skor sa zda, ze sa 'dizajner' Skody ehm... 'inspiroval' 😄

Okrem toho, Yaris Verso bol asi tak o triedu praktickejsi ako Roomster.
RS
Dost odfláknutá recenze. Zatímco benzinové motory rozebrány do šroubku, k naftovým ani tečka. Stejně tak tam chybí mnoho dalších výhod a záporů konstrukce, i když beru že to bylo omíláno již stokrát.
Za mě velmi dobré auto, ale článek je slabý polotovar.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
K naftovym tam je. To podstatne: nebrat.
😉
Jinak je to bohuzel typicka soucasna skodovka = vlastne dobry auto, se spatnymi motory.
😒
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Roomster měl snad 1.9 TDI, popř. 1.4 TDI, což i ve verzích PD patřilo stále k tomu dobrému, ne? Byť legendární 1.9 TDI 66/81 kW už to nebyly...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, 1.4 taky nebrat.
1.9 by sla... ale tu zase nekoupis v modernizovane verzi zbytku auta.

Proste tezka volba.
Za me taam zustava jen noveksi verze s jedinym motorem 1.4 benzin.
A nejezdit s tim naa dalnici.
😉
Tu neslo o recenziu.

Uz sa nevyraba, ale vyrobene kusy treba stale predat.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Takova rekapitulace.
Stejne se vetsina uz vi, to je fakt.
Ta vyroba skoncila, to je pravda. A asi je to trosku skoda - je to vosklivy, ale pro svuj ucel to nebylo spatny. S benzinovou atmosferou.
😉
michalpneu
...je fakt, že já mám už toho skoro posledního z roku 2012, takže takový ty mouchy, které auto mělo na začátku nějak nepozoruju a autíčko slouží dobře.

je fakt, že to TSi je choulostivka, určitě je nesmysl měnit olej u tohoto motoru po 30 tis. u něj určitě po 15. Obzvlášť, když je to firemní auto, na kterém cvičí víc pilotů nebo jezdí po městě.

Ale co se jízdních vlastností týče, tak ty si teda moc chválím. Měl jsem tehdy docela strach z přechodu z octavie I, ale roomster je pohodlnější a sedí lépe v zatáčkách. Ale je taky pravda, že už už musí mít tu lepší přední nápravu, protože rozdíl mezi tou první generací od 2006 a tou po FL tam jízdně je, můžu to sice posoudit jen z náhradního auta, když byl na prohlídce, ale rozdíl tam byl.

co bych mu teda spíš vyčetl já je přeposilované řízení, které u těch novějších verzí mění intenzitu podle toho, jak trháte volantem. či li na moc sportovní jízdu to není, protože jezdím pořád po stejným místech, kde to trochu k ostřejší jízdě v serpentýnách svádí, tak si to v nim člověk moc neužije.

Co mi trochu vadí je hluk od rázů od kol a že jsou hlučnější brzdy. Nevím, co myslí autor tím pískáním. Ale jestli myslí zvuk přenosu hluku od brzd, tak to ano. Taky je ale fakt, že rázy od kol slysím jen u 16" kol, které nemám origo a jsou o 5 mm posunuté ven ne kraji lemu, takže ten hluk ty mezery mezi blatníkem a výplní jsou přímo proti. U originálních 15ek je ten hluk minimální.

co se té variability týče, tak je opravdu skvělá, ten systém zadních sedadel je výborný když si vezmu, jak blbě to měla třeba řešené zafira, tak tohle je daleko lepší. Na systém v sharanu nebo s-maxu to nemá, ale na tak malé autě jako je roomster je tohle řešení výborné.

co si teda chválím je výhled z auta a jak se s ním parkuje. S octavii jsem měl problémy, s tou se mi parkovalo blbě, ale tohle je paráda.

Od roomstera nelze očekávat žádné zázraky je mnoho lepších aut a to i po stránce designu i velikosti i techniky. Třeba touran a zafira jsou jízdně i prostorově jinde, ale to už je taky trochu jiná třída. Na drouhou stranu za ty prachy co se dal pořídit před těma 3 lety to byl kauf roku. Za 240 litrů v plný výbavě to byla výborná volba.
Th0r
A to se nestydis v ty zrude jezdit?
Avatar - Auto-fan
Auto-fan
A proc by se mel jako stydet?? Roomster je povedeny maly van, jini museli sve vyrobky jiz po par letech stahnout z trhu viz. Renault Avantime, Vel Satis atd.
michalpneu
já spíš přemýšlím, co čeká za odpověď na tak obecně debilní otázku.....😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes:
Somewhere je už preč
Však tiež dostal na tú debilnú otázku podobne debilnú odpoveď...
Avatar - martin.filak
martin.filak
Variabilita je možná ucházející, ale co ta šířka sedadel? To je pro MPV prostě ostuda! A nepomůže ani vyzdvihované posunutí doprostřed, protože se tím sedadlo vážně nerozšíří. Pro mě osobně se takovéto auto nedá nazývat ani MPV, ani Van, ani mini Van... prostě je malé...
Avatar - tune.lar
tune.lar
Mam 188 cm, kolega 195cm, horsi vyhled jsem nezazil. Oba mame naklonene hlavy ke stredovemu tunelu. Nikomu jinemu to nevadi?
Gangrel
Nevadí!

Škodovku tu všichni milujeme, takže jí všechno odpouštíme a z negativ děláme jen samá pozitiva. Vítej na Auto.cz 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nepochybně není dokonalý, nepochybně obsahuje nepřesnosti. Ale kdo z nás je dokonalý...

Za mě chválím, jsou zde popsané problémy i řešení, a to vč. které doby výroby se týkaly. Není Roomster jako Roomster, není Škoda jako Škoda...

Za mě pro autora :yes:
Makovnik
" Možná si mysleli, že to více pojede… " --- a ono? --- H.0vn0 To Pojede >😁

Zaujimalo by ma, aky typ ludi si taku ohavu dobrovolne kupuje, natoz v bazari ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Michas to dohromady.
Motor HTP se nepovedl, zvlast puvodni - ale to neni specifikum Rumstra.
S 1.4 benzinem je to prave jako bazarovka dobra volba!
Za stejny penize nic lepsiho, proostornejsiho nekoupis.
Akorat to fakt neni hezky, ale zaase - u bazarovky je "hodnota za penize" jeste dulezitejsi, nez u novyho auta.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
S tím, že za daný peníze nic lepšího nepořídíš, bych byl veeelmi opatrný. Pokud zůstanu ve třídě Roomstera, tak je v bazarech hodně dovozových Meriv a docela i Modusů. Zvláště Meriva pak podle mě bude lepší volbou za míň peněz (není to prostě předražená Škoda).

A pokud budeš ochotný jít třeba i do o něco staršího vozu, tak Chrysler Voyager měl tak drsný cenový pád, že dnes jde sehnat i opravdu hezký kousek velmi levně. A Voyager je úplně někde jinde než Roomster... Ale jakože úplně.
standavfr
Meriva je s prostorem a využitelností horší a modus snad ani nemůžeš myslet vážně.A voyger?Proč myslíš,že to dávají skoro zadarmo?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Velké MPV dnes nikdo nechce. Tím spíš Voyager s pověstí nespolehlivé ameriky. Dnes každý raději velké SUV. Velká MPV obecně mají drsný cenový pád, úplně stejně na tom je Espace nebo C8 a další.
standavfr
Jedna plečka vedle druhé.Jediné co připadá v úvahu je s-max a ten rozhodně levný není.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jestli je podle tebe Espace nebo Voyager plečka, pak Roomster se asi vůbec nedostává do kategorie automobil >😒] :😉
kyklop
Meriva horsia nie je, sedacky mozes sklapat (vznikne rovina), posuvat (na ukor kufra). Priestornost je podobna…
standavfr
Jde z Merivy vyndat jedna nebo dvě nebo všechny sedačky?Myslím,že ne.Já to takhle potřebuju.
kyklop
Prečo by si ich vyberal keď ich sklopíš do podlahy. Aspoň sa cestou naspäť nemusíš pre ne vrátiť 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a to je přesně to o čem píšu. Ty jsi opravdu případ pro případ. Potřeba je, aby vznikla rovina po sklopení sedadel. Meriva tohle dokáže, aniž by bylo sedadlo potřeba vyjmout. Roomster musí sedadlo ven. Ale ty potřebuješ sedadlo ven...
Berlingo má o 1/3 větší zavazadelník než Roomster, ale ty potřebuješ posuvné sedadlo v Roomsteru... 8-s 8-s
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, nevím... Voyager je úplně mimo... prostorem, cenou i poruchovostí... takže toho bzch nesrovnával.
Ano, Meriva je dobrá volba... existuje i se srovnatelným 1.4 benzínem... ale pořád mi vychází o cca 20 až 30 tisíc dráž!
Srovnáno jen tady na Seznamu... nepřu se, že v reále v bazaru třeba jde u Merivy víc tlačit na cenu... ale o 30%?
Mluvíme o ojetině z let 2009 až 2010... to jest s cenou něco málo přes 100tis.
😒

To je právě výhoda Roomstera - je tak vošklivej, že netrpí obecným cenovým handicapem škodovek.
😉

Kdybych si měl vybrta zdnešní nabídky, tak bych vzal asi tuhle Merivu😒br /> [odkaz]

Nebo tohodle Roomstera😒br /> [odkaz]

nebo spíš tohodle😒br /> [odkaz]

a ten je mladší, ale pořád levnější...
😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Voyager právě zas tak mimo není. Ano, přirozeně bude citelně starší v ceně Roomstera, ale rodině toho nabídne mnohem víc. A s poruchovostí to tak horké taky není.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No sorry... ale Vyager je fakt jiná liga... velikostí... nákladama na provoz... prostě vůbec.
Kupec tohodle autobusu je někdo jinej, než kupec Roomstera.

[odkaz]

A to, že se mi jinak obecně líbí!
Ale konkurence to není... myslím.
😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
náklady na provoz u dieselu nemusí být dramatické a navíc slušný Voyager koupíš výrazně levněji než Roomster. Cenový rozdíl pak můžeš mít jako finanční rezervu + rezervu na vyšší provozní náklady.
Za stejné peníze se tak můžeš vozit ve voze úplně jiné kategorie. Nesrovnatelně více prostoru, pohodlí, vyšší užitné vlastnosti. A nedáš ani halíř navíc. Ale každý ať si zvolí sám, co je mu bližší 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
no tak z uvedeného Meriva úplně jednoznačně, tady opravdu není co řešit 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
v zásadě souhlas... ale lidem, co dají přednost Roomsterovi se nedivím.. tím méně, abych se jim posmíval.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tak Roomster k posměchu není, koneckonců ať si každý koupí co chce, když to bude v OK tech. stavu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a ten voyager, např.

[odkaz]

ve srovnání s roomsterem úplně jinej svět 😉 A jezdí to za 6,5 až 7 na 100...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No právě - je to jinej svět!
Proti tomuhle bych zvažval třeba tohle...

[odkaz]

A nebo ještě lépe tohle - do toho bych asi šel.. kdybych chtěl autobus!
[odkaz]

😉

Jako, že nechci...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jasně, ale podle mě si rodiny často neuvědomují, jakou možnost volby dnes mají. A automaticky jdou pro Škodu, aniž by se rozhlédli. Velká MPV obecně jsou v bazarech hooodně levná a pro rodiny to může být zajímavou volbou. Protože Roomster je pro 4-člennou rodinu malý, resp. zadní sedadla jsou vhodná leda tak pro děti. Pokud ale jsou děti už větší, Roomstera bych prostě do rodiny nevzal.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no.. třeba ty rodiny tuší, že občas budou potřebovat i parkovat...
>😁

Už mlčím... nechci Tě provokovat. Jak říkáš - každýho věc.
😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
když už zaparkuješ, tak posuvný zadní dveře jsou mnohem lepší než obyč. u Roomstera
standavfr
Jeden můj kamarád kupoval před rokem a půl roomstera za 150 1,4,druhý ve stejným čase 807 za 145,smál se tomu prvnímu,co to má za šuplík,jenže ten první jezdí a ten druhý opravuje,pořád.
kyklop
Kolko ma nalietane 807 (vek, km) za rovnaku cenu ako roomster, ked v bazare maju rovnaku cenu, kedze cena noveho je nasobna. Porovnavas neporovnatelne
standavfr
Roomster měl 110,807 180,to se ti zdá na naftu moc?Porovnávám jen spolehlivost,nic víc.Nahoře chlapci staví proti roomsteru espace,voyager.Nejdřív si přečti,na co jsem reagoval já.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
180 na naftu není ani tak moc, jako spíše nájezd, který odpovídá stavu vozu - "vylítáno". Vstřiky, rozvody, tlumiče, a další budou ke konci své životnosti. Jenže vyměníš rozvody, uděláš repas vstřiků, poměníš pár spotřebních dílů, což tě třeba vyjde na 50 papírů, ale dalších 180 tis. se budeš jen vozit.

Roomster s tímhle nájezdem bude sice dalších 50 000 km sloužit bez investic, jenže pak se začne sypat...
kyklop
koľko krát bol pretočený, aká je výbava, atď.....Väčšina roomsterov je oholená ako psia kosť, porovnávať to s niečím naloženým všetkým možným je mimo. Okrem toho porovnávať dva vylietané kusy z bazáru a na základe toho súdiť nie je moc objektívne
Muron
Porovnával dvě ojetiny za skoro stejné peníze. Kriteriem srovnání je cena. Velký se malému smál, že je ošklivý, malý a chudý, malý se teď velkému směje, že je poruchový a drahý na provoz, byť v naftě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a to dokazuje co?

Úplně stejně to mohlo být naopak, vždy záleží na konkrétním kusu ojetiny.
kyklop
absolútne nič, vo firme kde momentálne pracujem máme pomerne veľkú vzorku roomstrov, fábií a OII s TSI. Áno , podvozkové časti odolné sú, ale tým to končí. Keď sa už ako tak podarilo poriešiť retiazky (3 pokusy a nejaký ten rozpadnutý motor, áno po poslednej výmene je zatiaľ pokoj) tak prišlo na iné závady - odchádzajúce turba (priebežne, bez ohľadu na nájazd, samozrejme veľa zohráva vodič), škrtiace klapky (ak jazdíš hodne po mesta, tak si nachystaj každé dva roky jednu), odchádzajúce olejové čerpadlá (pár motorov pridretých, keďže ani snímač tlaku oleja nič na palubovke nezahlási) a snímače tlaku oleja)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:yes:
kyklop
ten voyager ti za 7 na sto s veľkou pravdepodobnosťou jazdiť nebude 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
vzhedem k tomu, že s jedním se mám možnost vozit, tak věř že bude, a to úplně bez omezování, v 5 lidech... 😉
Makovnik
Tak to radsej Multiplu >😁
Za menej ako polovicny peniaz a s rovnakou variabilitou a nejakymi bonusmi k tomu >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, my dva asi jo... ale chápu, že pro spoustu lidí to bylo "moc", zvlášť ta původní.
Delfínek.
😉

Ale třeba tahle je fakt super.. a s CNG levnější na provoz, než nafťák.
[odkaz]
Jiří K.
Já, ale ne z bazaru!
megacruiser
Bohuzel ho Skodovka osekala tak, ze ztratil smysl. Roomster mel mit puvodne podobny vychytavky jako treba Doblo, Kangoo nebo dnesni Dokker- pusuvny bocni dvere a vzadu rovnou nakladaci hranu. Byl by potom pouzitelnej jako MPV i prakticky pracovni auto.
Jiří K.
Mám ho, 77kw s dsg a naprostá spokojenost, neboť za ty prachy, bych měl maximálně vychrochtanýho pašíka od německého "důchodce". A k té ošklivosti: Mňo.... když se koukám co jezdí za ošklivosti, tak bych raději pomlčel... a to nemyslím jen auta 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z pohledu praktičnosti si raději pořídím Berlingo za polovic, a s prostorností a praktičností se může jít Roomster klouzat...
standavfr
Berlingo je dodávka,jezdí jak dodávka,vypadá jak dodávka.Roomster je v první řadě osobák.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...z pohledu praktičnosti. Rozumíš?
standavfr
Seděl jsi v berlingu vzadu?Nic moc.Jdou u něj posouvat sedačky?Nejdou.Jdou nějak jednoduše vyndat?Ne.Tohle jsou pro mě praktické věci.
kyklop
Podla toho co pisrs si v tom berlingu nesedel ty
standavfr
Kdyby stálo nové berlingo to co roomster a vyhovovalo mi tak ho mám.Při svojí práci jsem neseděl jen v jednom.Jediné co bych z toho bral jsou šoupačky a to je dost málo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Berlingo😒br /> - Vnitřní šířka 1470 mm a čelní profil krabicovité karosérie umožňují na zadních sedadlech pohodlné cestování třem osobám vedle sebe. Všech pět cestujících má dostatek místa ve všech směrech.
- 624 litrů základního ložného objemu může závidět kdejaký velký MPV a dokonce i naše populární Octavia ztrácí celých 74 l objemu. Prostor pro zavazadla v Berlingu je výborně přístupný velkými zadními výklopnými dveřmi otevírající ke kufrům maximální možný vstupní průřez.
- lze snadno sklopit zadní lavici a k dispozici pak je prostor srovnatelný s užitkovou verzí Berlinga 2800 litrů. Užitečná hmotnost naší motorové varianty (2.0 hdi) je přes 600 kg.

Roomster? Porovnej si sám. Vzadu se pohodlně neusadí ani dva dospělí, vnitřní šířka pouze pro dva, zavazadelník takřka o 1/3 menší...
kyklop
K tomu ten geniálny schod v kufri 20 čísel pod nakladaciu hranu....

Márne sa snažíš, roomster deklasuje celú konkurenciu medzi mpv, úžitkáče si pri ňom neškrtnú >😁 >😁 >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ne, mě opravdu udivují tihle případi, co vyzdvihujou variabilitu a praktičnost úzkého Roomstera s relativně malým zavazadelníkem ve srovnání s Berlingem, když u toho Berlinga většinou vystačíš beze sklopení sedadel... No ale hlavně že u Roomstera jdou vydělat, to je přeci mnohem důležitější! >😁 >😒]
kyklop
"keby stál to čo roomster" - odhliadni od ceny a porovnaj úžitkové vlastnosti, kľudne aj ostatné. Cena nie je jediným kritériom
Arese
Roomster jezdí díky široké zadní nápravě líp než Fabia II a má zajímavou variabilitu zadních sedadel. Ta je ale zaplacena jejich značnou nepohodlností a velkým rodinám vadí fakt, že na zadní sedačku nelze ukotvit tři dětské sedačky vedle sebe. Zvláště vyšší řidiči pak budou neštasní z velmi problematického výhledu dopředu a i přes B sloupky (kvůli tvaru oken předních dveří). Na druhé straně se Roomster v poslední době nabízel za velmi zajímavé ceny 😉
Avatar - switch.man
switch.man
máme jeden kus v práci.
Bezproblémový provoz.. na to že je to firemní a tedy namáhané vozidlo s ním nebyly nikdy žádné zásadní problémy.

článek jsem tedy prolétnul relativně rychle, nicméně si dovolím pár bodů do + a -

+ když se 1,6 drží v otáčkách, je možné s ní jezdit i relativně svižně.
+ auto je celkově relativně lehké, což dynamice prospívá.
+ za 140tis nás ve štychu nenechala
+ ideální do města a na středně dlouhé cesty
+ prostor na zadních sedačkách v podélném směru. Seděl jsem tam jednou, mám skoro 2 metry a dal jsem si tam nohu přes nohu.. .)
+ obecně vyřešení vnitřního prostoru
+ otočí se na pětníku, městské "přeposilované" řízení

- lehký předek je při mokrém / zmrzlém povrchu hůře ovladatelný..
- lehká vysoká krabice dostává solidně zabrat při nárazech bočního větru. při 130 na dálnici je to už dost znatelné a nepříjemné
- ne zrovna nejlepší výhled z pozice řidiče. Možná je to tím, že sedačku mívám úplně dole a úplně vzadu.. B sloupek široký, střecha v místě dotyku s čelním sklem vytváří "kšilt" = špatná viditelnost semaforu, když člověk stojí na pole position
- škodovácké tvrdé sedačky. Do města ok, na delší cesty nepříjemné
- absence loketní opěrky - nevím, jestli máme nějakou lowcost verzi, ale citelně chybí.