Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Volvo Buses uvádí nový elektrický autobus

8 komentářů

Avatar - Bubáq
Bubáq
Konečně realistický projekt. Ano, je to malý autobus, ale v jaké jiné třídě je možné zahájit masivní elektrifikaci dosud naftové autobusové trakce?!
Dokud nebudou akumulátory na takové úrovni, aby umožnily celodenní provoz i velkých busů, je tento krok Volva logický a velmi vítaný.
Ano, vím že Solaris nabízí elektrická řešení také, stejně jako Škoda Electric. Nemůžu dodat nic jiného, než že je třeba spojit síly, aby se netříštila infrastruktura pro provoz elektrických vozidel městské veřejné dopravy.
Avatar - wakantanka
wakantanka
sa moc neraduj, o xvíľu ti petrumr vysvetlí prečo je to křáp z Polska a podobné hovadiny. >😁
A nemá náhodou aj Volvo elektrifikovaný veľký autobus? Síce nezvláda celodennú prevádzku, ale aj tak zaujímavá vecička.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Záleželo by na způsobu dobíjení. Kdyby to mělo, plácnu tři nezávisle nabíjitelné baterie, tak by se celková kapacita mohla nabíjet 3x rychleji, ne? Vždyť to už dneska musí být téměř banální elektronika.
Avatar - wakantanka
wakantanka
To že je niečo utópia u vás v Kroměříži, neznamená že je to apriori nevhodné riešenie pre iné mestá aj v našich končinách.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Máš do jisté míry pravdu, na druhou stranu, kdyby se podařilo vyřešit bezdrátové nabíjení (velké zastávky) plus nabíjení na konečných (kabelem), pak by ani celodenní provoz nemusel být nutnost. Nebo si to myslel s ohledem na životnost akumulátorů?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nevidím důvod, proč by to nešlo, resp. ano, a tím je cena. Konečnou snad nejde zrušit, to je blbost, někde ten řidič parkovat s busem musí, navíc ty plochy jako takové jsou a nic nestojí. Nebo jsem nepochopil co si měl na mysli. Pantograf - umožní nabíjet za jízdy, ale ony jsou většinou linky vedeny tam, kde není trolej, jinak je to nepraktické, drahé na infrastrukturu a hlavně se z toho stane vpodstatě trolejbus. Bezdrátové dobíjení na některých zastávkách, případně v dedikovaném pruhu plus kabel na konečné, rekuperace a přednabití z vozovny je podle mě efektivnější. V současné době je opravdu v praxi použitelnější plyn, v tom souhlasím.