Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Seat Leon X-Perience 1.8 TSI - One man show

126 komentářů

Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Hummer H1 .... a o spotřebě kolem 10ti litrů ani píp. Hezký test, jen co je pravda. Jestli tohle má 4* tak kolo sousedky musí mít minimálně 3,5 ... 4 nemá kvůli emisím.
Avatar - Stefič
Stefič
no nevim, ale ochrana karoserie a podvozku, stálý náhon na všechna kola, nějakíé elektronické kraviny snad na průjezd lehkým terénem stačí, ne? Jestli hledáš auto na výpravu na Ural, tak to asi dobrá volba nebude, ale na lesní cestu k horské chatě bude plně dostačující.
Snad každý čitatel s kapkou soudnosti (mimo Gilgita, ten soudnost nemá) pochopí, že se nebavíme o offroadu...
Avatar - Auto-fan
Auto-fan
To vis, kdyby se delala oplastovana i30, tak bychom zde od Gilgita slyseli oslavne ódy o tom, jak H-Faktor delá konkurenci Porsche Macan >😒] >😒] >😒]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Díky, že sis mne všimnul a označil >😁 😉 hezký vlastňák, Džiži
Avatar - fOE
fOE
Nejlip oplastovani funguje na Audi a Volvu, v zavesu je skodovka. VW/Opel uz mam tak na hrane, ale seat je jasne za ni. Designove mi ty plasty na seat vubec nesedi. 8-s
Avatar - Ozzman
Ozzman
Souhlasim za me porad vede kombík v FR verzi.Ale proti gustu. S Audi a Volvem souhlas a k nim bych doplnil starší Outbacky a O2 Scotty. Trojce to už dle mne ve Scoutu taky tak nesedi a ten Opel už vůbec ne. Ještě mi nepřijde špatný ten paket pro P508 ale tam se miji ucinkem, když nemá 4x4.
Velkoodběratel_kukuřice
Taky hodně záleží na barvě, třeba v té červené to nevynikne tak, jako v hnědé.
Avatar - fOE
fOE
Na outbacky vecne zapominam a pritom zrovna ttam, diky image a technice subaru, se hodi nejvic.
O2 scout byl v nekterych uhlech hezci, ale ani nad O3 scoutem bych nelamal hul, mozna se s tema plastama lehce biji vsudepritomne hrany, ale zase to auto proporcne funguje o dost lip nez kdy mohla fungovat O2.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak řekl řekl velkoodběratel, je to o barvě a u toho Leona či O3 to platí dvojnásob. Mne se třeba zase u O3Scouta líbilo barevné provedení interiéru a sedačky, škoda jen, že i v těchto vozech skoro za mega jsou ty levné plastové dveře.

Naopak od Škodovky mi zase ty plasty nejvíce nesedí na Superbu II, jak je dlouhej a úzkej, vypadá to zvláštně.

Poslední dobou jsou tu ti Leoni nějak často v testech, tak sem si trochu posteskl, že tohle auto se nedělá jako sedan/lift, mohlo by vypadat opravdu skvěle 😄
bubulak
No jo, jistěže ten kombík je lepší. Jenže teď je móda těhle oplášťovaných verzí, a aby se lépe prodávaly, nelze u spousty značek vůbec dostat 4x4 v normální verzi. To je i případ Seatu - pokud chci 4x4 s benzínem, musím si koupit tuto verzi a ještě připlatit za plasty, který jsou, co si budem povídat, k ničemu. Mimochodem, chtít za tohle bezmála 900k, to chce opravdu pořádný kus odvahy. Takový Freemont se 4x4, automatem a šestiválcovým Pentastarem se dá koupit za 800.
TomasPT
Akorát že žijeme v česku, kde řekneš šestiválcovej benzín a volají na tebe vymýtače ďábla, protože to musí žrát i trávu kolem cesty. 😄
Avatar - MadPete
MadPete
Ty voe freemont, to mi ani nepřípomínej. Moje osobní journey k osobnímu bankrotu.
Velkoodběratel_kukuřice
Jinými slovy říkáš, že to má blíž k Fabii Junior, než k terénnímu paketu, nj, taky to tak vidím.
MariAchi
Absolutni souhlas, tohle zvyseni a oplastovani, naroubovane na Leon kombajs, kor jeste v cervene barve, je proste nesmyslna kombinace, pripomina mi to zvednutou Alfu 156: [odkaz] A to se ji v testu snazili fotit tak, aby to zvednuti nepusobilo tak odporne, jak pusobilo nazivo.
Avatar - MadPete
MadPete
Je to rychlá záplata za chybějící SUV, které budou mít až příští rok. Jako před tím Exeo. Pořád hezčí než Altea Freetrack s dvěma akry černých plastů.
Nemal som pocit, ze by som cital test.

Ano, autor pise o svojich dojmoch, ale drviva vacsina textu je obycajnym vypoctom prvkov zakladnej a priplatkovej vybavy.

Priklad😒br />
"Testovaná verze Leonu by měla také zvládnout lehký terén."

Upoozornujem na 'by měla'.

Je absolutne nepochopitelne, ze autor pri teste auta neotestuje ZAKLADNU ODLISOVACIU CHARAKTERISTIKU tejto poloterennej verzie od klasickej. Rozum zostava stat.

Takze ako citatel sa dozviem to, co sa dozviem z katalogu, par veci, ktore si vyskusam aj v showroome (infotainment, pasy atd.). Ale to najdolezitejsie - oplati sa mi priplatiti si nemalu sumu za tuto poloterennu verziu - je odbyte slovami 'by měla'.

Pan redaktor, aky je zmysel testu auta, ked neotestujem jeho zakladnu charakteristiku?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Myslím, že jsem jeho základní charakteristiku testoval, nebo snad ne? Co by tam podle Vás mělo být? Jízda oranicí? To snad ne. Srovnání s klasickou tam je.
Ci ste to testovali alebo nie... urcite o tom v texte nepisete 😄

"Testovaná verze Leonu by měla také zvládnout lehký terén." je podla vas test klucovej vlastnosti auta?

V texte nikde nepisete o praktickych skusenostiach napr. na polnej/lesnej ceste, nikde mierne off-road vlastnosti neporovnavate s klasickou verziou.

Na oraninu vas nikto neposiela. Na to auto nie je urcene. Ale skvele, aspon viem, ze argumenty nemate, pretoze sa snazite debatu posunut z vecnej do absurdnej roviny.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Ano v terénu jsem vůz netestoval. S tím souhlasím. Nicméně důvody tady rozebírat nebudu. Sorry!
MariAchi
Duvody rozebirat nemusite, ani to po vas nikdo nechce, ale pokud testujete lehce terenni variantu normalniho vozu, tak by se hodilo najit si i nejakou trochu terenni trat a tuto vlastnost vozu otestovat vice. Je to precejen hlavni rozdil, a taky asi duvod pro koupi oproti standartni verzi.
Berte to jako namet na zlepseni pri dalsich testech.
Takze vase prispevky zhrniem.

'Testoval som terennu/poloterennu verziu auta. Ale v terene som ju netestoval. Ale nepoviem vam preco.'

Takze znovu sa pytam😒br />
Aky bol zmysel testu, ked ste netestovali zakladnu charakteristicku odlisnost testovaneho modelu.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
dal
Začínám mít dojem, že Dusil je nejslabším článkem Auto.cz, tedy alespoň jako testér.
MariAchi
Jsou tu i horsi, ver mi. U Dusila je aspon videt nejaka snaha se zlepsit.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Nevím jestli je Leon 😜erience tak terénním autem, aby bylo nutné jej testovat v terénu. Můj názor je ten, že NE. Ale tak třeba jste jiného názoru. K tomu nejslabšímu článku. To je Váš názor. Nikdo Vám ho nebere. Ostatně koho budete číst, je čistě Vaše volba.
_MT_
Podstatou kritiky je, že, vedle jiného vzhledu, jsou o něco lepší schopnosti v terénu tím hlavním, co tenhle model odlišuje od klasického Leonu ST. Člověk by tedy čekal, že to bude tvořit podstatnou část testu. Není to první test Leonu (ST). Nepamatuji si, do jaké hloubky jste šli v minulém testu 😜erience, pokud do větší (a ztotožňujete se s ním), dal se odkázat, a pořád je tu otázka, jak mimo zpevněné cesty funguje tenhle pohonný řetězec.
Ste redaktor asi najvacsieho ceskeho portalu o autach.

Takze mame pravo od Vas ocakavat nielen zmysluplne testy, ale aj trochu vyspelejsi postoj ku kritike.

V tomto pripade sa nam nedostava ani jedneho.
Avatar - Iv8
Iv8
Pokud tomu dobře rozumím, tak musím výšku sedadla přizpůsobit funkčnosti pásů a ne pohodlnému a bezpečnému nastavení pro řízení ? To si dělají srandu ne ? :no:
Střelec
No neni to krasa, za 700tis a ani si nesednes jak chces.
Ty diodove svetlomety jsou take dikutabilni plus, nekdo tvrdi ze nesviti nic extra, spise hure jak xenony.
Spotreba by mela byt take v minusech.
No 3,5 hvezdy by bylo asi OK
webpaja
Nevím, kdo co tvrdí, ale LED Leonu svítí fantasticky. Bez jakýkoliv diskuze a jsou xenonu lepší. pás je zbytečná chyba, ale já ani lidi co mají Leony s tím problém nemáme.
Freddka
Jo nekolikrat jsem to videl na dalnici (ono si toho nejde nevsimnout, hodne bile svetlo, rovnomerne pokryta obrovska plocha).
Leon s LEDkama sviti fakt paradne a za ty prachy bych to rozhodne koupil (snad nejsou/nebudou problemy s zivotnosti).
MariAchi
Pajo, jen takovy dotaz k tem LE😱 Jak je to se zarukou? Kdyz mi kixne H7, koupim ji klidne u pumpy za 35,-. Kdyz mi kixne xenon vybojka, je to drazsi a nekdy je nutne i napojit auto na diag a vynulovat chybu - a to si vsechno platim ze sveho, nebot i ta vybojka je brana jako spotrebak a zaruka se na ni tudiz nevztahuje.
Jak jsou na tom tedy ty LEDky? Kdyz mi prdne celej LED svetlomet, budu muset vyklopit dvacku za novej, nebo to davaj do zaruky, nebo co?
Freddka
Jsi si jistej ze na Xenony se nevztahuje zaruka? Nevim, jen se ptam.
Na druhou stranu xenony obycejne tech 10 let vydrzi celkem v pohode, vetsinou vic, ale samozrejme muzes mit vzdycky smulu na blbej kus, takze pokud na to neni zaruka, tak to je teda potom neprijemny.
U LED svetel to jiste bude fungovat se zarukou stejne, jen nikdo zatim nezna zivotnost.

A nejvetsi sranda bude, az si nekdo za 10 let koupi ojetou A8 s Matrix svetly, nebude mit na pojisteni a nekde to tukne na parkovisti ... oficialne stoji myslim pres 150 tisic, takze to uz asi nikdy nerozsviti, to bude tretina ceny te ojetiny ... 😄
Avatar - Qremp
Qremp
já i manželka (čti obr a skrček) si v Leonu sedačku nastavíme na pohodlné a bezpečné řízení a s nenastavitelným pásem opravdu problém nemáme - sedadla máme základní, výškově nastavitelná, látková

pokud tedy nějaký problém je, tak buď za to můžou jiná než základní sedadla (mám na mysli oproti klasickému Leonu) nebo je to celé nafouknuté 😄
overnight
Samozřejmě, že je to nafouknuté, někteří lidé si tu obzvlášť u některých aut daných značek léčí své komplexy tím, že na nich nenechají nit suchou, často aniž by v nich někdy seděli.

Člověk si musí udělat vždy obrázek sám, jít se posadit do toho auta, projet se v něm a hlavně brát s velkou rezervou vše, co kde nějakej pan jouda píše...
Avatar - Iv8
Iv8
Ano, v autě jsem neseděl, jen jsem reagoval na "zasvěcený komentář" testéra. Že by Španělé pustily do světa auto s takovým problémem se mi taky zdá divné, ale ne nemožné.
overnight
Jak jsem tu už kdysi psal, problémem je to jak pro koho. Je to jednoduché, když s tím někdo má problém ať si to auto nekupuje... Když takové auto mohli pustit do světa Němci z BMW, proč by nemohl SEAT?
Aha, takze jeden urobi kravinu, vsetky ostatne rovnake kraviny su legitimizovane a stavaju sa normou?

Nerad to robim, ale pouzijem Godwinovo pravidlo internetovych debat: Ked mohol Hitler zalozit koncentracne tabory, preco by to nemohli robit aj Spanieli....
overnight
Nevim o co ti jde... Většina lidí nastavení pásů a to nejen nejen v Leonu vůbec neřeší... Proč taky, když si sedneš do auta, zapneš si pás a nemáš nikde sebemenší problém s jeho vedením, jako jsem to vnímal já na předváděčce Leona. Ty "kraviny" tu řešíš akorát ty. Jak jsem psal, komu to vážně vadí si to auto nekoupí. Věškeré další debaty na toto téma jsou zcestné. 😉
_MT_
A co teprve Volvo, viď. Viz C30, S40, V50, pokud se nepletu.
Avatar - Covenant
Covenant
Běž si do toho auta sednou a svez se....okolo těch pásu se tu hystericky mele v každém testu a diskusi, přitom praxe je jiná...zatím koho jsem svezl pásy neřešil .. byli to lidi s větší mi i malými postavami.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Ano, někdo s tím problém má, jiný ne. Jde o zvyk. Zdůraznil jsem to proto, že to auto je jinak dobře udělané. A výškově stavitelné bezpečnostní pásy mělo už Scorpio z roku 1985. Dnes to moc nedělají, možná proto, že je to drahé nebo si myslí, že už to není potřeba.
Avatar - Covenant
Covenant
Jasně v jedničkové oktávce je taky mám a najdou se určitě výjimky, kterým ten pás nesedne, to nepopírám... jen mi šlo o to, že se to moc řeší a dělá se z toho obecně větší problém než je.... 😉
kalousek
By mě zajímalo kde pan redaktor přišel na ten nesmysl, že Haldex představuje STÁLÝ pohon všech kol. Haldex je řízená spojka která se cíleně rozpojuje, takže o nějaké stálosti nemůže být ani řeč.
No to mas tak, je staly vzdy, ked je zadny pohon zapojeny 😄

Takze je to full AWD okrem pripadov, ked to full AWD nie je. Vsjo jasno.
kalousek
>😁
Habakuk14
Myslím, že toto platilo u Octavie I generace kde šlo všechno trvale na předek a zadek se připojoval při zjevném prokluzu. Další generace (spojek i aut) již nějaké procenta posílala dozadu trvale.
kalousek
Ne, je to složitější, přenos síly dozadu ovlivňují například i valivé polměry kol, jejich dráha apod. a systém proto není schopen stále a za všech okolností zadek pohánět i kdyby chtěl. Kromě toho se zadek úplně odpojuje i při brzdění, což je v naprostém rozporu s chováním skutečně stálých pohonů.
Avatar - Covenant
Covenant
Protože HALDEX 5 posílá část výkonu trvale na zadek ....tu to máš jasně vysvětlené i s pěkným videem [odkaz]
No, kedze Chvalu naozaj nemusim, nasiel som si info inde.

V zasade, za predpokladu, ze implementacia je naozaj taka, ako pises, odchadza na zadnu napravu 5% vykonu (2.5% na koleso). Z konstrukcneho hladiska (rozdiel medzi V a predchadzajucimi generaciami) je to vlastne nevyhnutnost.

Technicky by teda islo o full-time AWD, ale nakolko je to realny prinos a nakolko vtip pri rychlosti 50 km/h si odpovedz sam 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to ze ho nemusis je nam vsetkym naokolo asi jedno... tu nejde o rasta predsa ale ide o auto 😉 .. a Rasto to dobre ukazal ako to funguje :yes:
Tym som chcel povedat, ze som nemal sil pozerat jeho video, pretoze zlocinov, ktorych sa dopusta proti faktom, slovencine a videu je skratka privela.
kalousek
Covenant + KIA: pánové vy opravdu považujete to nesmyslné Rasťovo plácání za seriózní technické objasnění funkce Haldexu ?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja len pisem ze na videu je pekne vidiet ako to funguje.... 😉 .. tak nejak v praxi ..... ostatok uz neriesim.... kto aky je a ine zalezitosti ja tu uz neriesim.... nie je to v mojej kompetencii ani tym nikomu nepomozem
Avatar - Covenant
Covenant
kalousek
Já proti Rasťovu vysvětlení nic nemám, ale pokud ti to nevyhovuje, je ve videu tuším i grafické znázornění.....mě se naopak libí zpomalené záběry, kde si dali práci a je krásně vidět, jak Haldex 5 funguje a jaký udělal krok kupředu. 😉
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Nesmysl to není. Nebo Vy dokážete u spojky Haldex sám ovlivnit jaká náprava bude poháněna? Možná tak tím, že vytáhnete konektor z elektrického čerpadla generující tlak kapaliny ve spojce. Pak to skutečně nebude stálý pohon všech kol. Pokud toto neuděláte, jde přece o stálý pohon všech kol. Některá auta mají tlačítko 2WD/4WD, jímž lze vyřadit pohon jedné z náprav. To pak stálý pohon všech kol být nemusí, ale může. Záleží na poloze tlačítka.
Hendly
Stálý pohon všech kol se snad neurčuje podle tlačitek. Haldex je systém připojujici zadní napravu.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Ano, Haldex připojuje zadní nápravu, ale zcela dle svého uvážení. Prostě jestli tam něco jde řeší auto samo a nečeká na pokyn od vás jakožto řidiče. Proto je to dle mého názoru stálý pohon všech kol. Přiřaditelný by to byl v případě, že byste jako řidič mohl svoji vůlí ovlivnit, zda bude poháněna jen jedna náprava nebo obě.
MariAchi
Myslím, že význam slova "stálý" je jasně daný, pokud něco někdy je a někdy není (případně může být, ale nemusí), není to "stálé", byť mi to stálé slovíčkaření připadá být jen snahou VW haters zdůraznit, že Haldex je s.h.i.t.

Zkrátka stálý pohon všech kol by měl být jen ten, u kterého nemůže nastat situace, kdy by nějaké kolo bylo od pohonu odpojeno (Subaru?).
Freddka
Ach jo tahle debata nema konce.

Haldex STALE posila nejake procento vykonu na zadek (mozna jen u nekterych aut, to nevim presne, ale ty bys vedet mohl?). Takze je to stale nebo neni?

Pro tebe je asi staly pohon vsech kol jedine synchronni reseni, ktere jiz velmi brzy nebude v zadnem aute teto tridy/cenove relace, i Subaru prechazi na Haldex, pokud se nepletu.

Dale se muzeme bavit o tom jak obrovsky je to problem. Pokud musis domu na chatu pres kilometr rozoraneho pole, asi si koupis neco skutecne do terenu a ne toto auto.
Ale pokud jsi normalni clovek, ktery potrebuje napr. obcas vyjet po zablacene skarede polni ceste ke sve chate, neboj se, tohle te tam doveze, i kdybys Haldex oznacil za s*acku milionkrat. Ona to totiz az takova s*acka neni.

Rekni mi kdy naposledy te Haldex 5. generace nechal v uzkych, ze je to podle tebe tak spatne reseni (rikam schvalne 5. generace protoze ten uz zvaldne v pohode i dve kola do krize ve vzduchu).

A jeste tady Rasto Chvala ti to ukaze primo na tomhle seatu😒br /> [odkaz]
MariAchi
Ja prece netvrdim, ze Haldex je s.r.a.c.k.a., prave naopak, podle me je to asi nejpromakanejsi system dneska. Plne automaticky, spolupracuje se vsemi systemy, nenarocny na zdroje - tohle je system budoucnosti a v pate (tedy soucasne) generaci je v podstate neprustrelny.
Ja jsem psal o tom slovickareni "staly" vs "pripojitelny", at uz automaticky, nebo rucne. Podle me se to tu zbytecne moc resi...
Freddka
Ajo jsem to spatne precet a blbe pochopil 😄 Takze s tebou souhlasim :-!
MariAchi
😄 :yes:
kalousek
Haldex 5 nezvládne dvě kola do kříže ve vzduchu. Takovou situaci dovedou vyřešit buď nápravové uzávěrky, nebo nouzově alespoň přibrždovací náhražky typu EDS ale Haldex nemá s tímhle nic společného.

A za druhé hlavním úkolem Haldexu je co nejvíc se odpojovat kvůli spotřeby při běžné jízdě, odpojovat se při ubrání plynu, odpojovat se při brzdění atd. Haldex je proto připojovací systém a já netuším proč se za to výrobci stydí když je to taky funkční.. Proti stálým pohonům to má sice své nevýhody, ale i výhody. Za mě sice nevýhody převažují, ale jiným to vyhovovat může.
MariAchi
Kdyz to tak pises, tak me napada...Chtelo by to vyjet si nejakou statistiku z ridicich jednotek, kolik casu mi v aute ten pohon vlastne opravdu tlacil na vsechna kola (a je fuk, v jakem pomeru) a kolik casu jsem jel bez nej. I kdyz to by pak asi rada lidi procitla a ctyrkolkam by mohly spadnout prodeje 😄
Hendly
To až šlo a čekal bych to třeba v nějakém článku od novinare velké stránky o autech😊
kalousek
Jo, haldexovým čtyřkolkám by prodeje ubyly a snad by přibylo těch s fulltime. Bohužel ale nabídka fulltime je poměrně mizerná, za což můžou především převádající konstrukce aut s motorem umístěným napříč.
Freddka
Jo i ne. Jasny ze mezinapravova spojka to nevyresi, ale na druhou stranu haldex 5. gen. ma toto reseni vzdy, cili je to soucasti reseni haldexu.
Hendly
😁S je jen software brzd. Neříkám ze Haldex je špatný, jen z něj reklama děla něco jiného než je a novináři to jen opisuji.
" snahou VW haters zdůraznit, že Haldex je s.h.i.t."

Kritika VAG nema nic spolocne s Haldexom.

Haldex je vyrobkom korporacie BorgWarner (svedska firma Haldex je sucastou Borgu).

Rovnaky system pouzivaju automobilky Ford, GM, Volvo ci Land Rover a v minulosti aj Mazda (v Mazde MPS6).
MariAchi
Ne, oni si kritici VAG - v tomto ohledu jeste specialne ti od Subaru - neuvedomuji, ze kritizuji neco, co budou muset za par mesicu vynaset do nebes.
Provocateur
Proč za pár měsíců? Už nějaký ten pátek nabízí Subaru dle modelů a typu převodovek různé druhy pohonů 😉 A že by se Subaru vzdalo stálého pohonu 4x4, o tom si můžeš marně nechat zdát 😄
MariAchi
Zdat si o tom nenecham, ja Subaru tu jejich jinakost preju, ostatne to je to, co je drzi nad vodou. Jakmile ale prejdou na Haldex komplet (mozna s vyjimkami ala WRX), uvidis sam to prevlekani kabatu.
_MT_
Jen některá Subaru. Nebo některá Audi (A4 a výše).
Hendly
Přítomnost tlačítka přece neurčuje typ pohonu. Jak by se pak nazývala klasika s dif? Ten rozdíl mezi mechanikou a připojováním pouze zadku je značný a technicky novinář by tohle mohl napsat lépe. Haldex není stále sepnut. Rozpojen je pri zpomalovani a i za jízdy jsou udávána procenta jen oblast regulace.
topten
není to spis - lze jezdit za 6, při sviznejsim tempu dvakrát tolik??
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Za 6 litrů tady jezdit asi nejde. Možná někde mezi vesnicema předpisovou devadesátkou. Jinak ne. S autem jsem jezdil normálně a spotřeba byla těch 9 litrů. Ano převažovaly jízdy městem. To je fakt.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sa mi paci leon najviac.... ( viac ako cupry ) a nielen co sa tyka motora ale aj karoserie ....... a prave aj s tymto outdoorovym paketom je moc podareny .... dokonca aj farba autu moc sekne... trefa do cierneho ( alebo lepsie povedane do ceveneho ) uz som sa bal ze cervene seaty vymreli.. ked v testoch je to sama sed... alebo biela farba...... takze trefna kombinacia z mojho pohladu... 😉 ... asi je zbytocne pisat o tom co som pisal nedavno pri cupre ( inak je zaujimave vidiet dva testy leonu kombi v priebehu par dni, ked na trhu je tolko roznych aut.... ).... ze kombik od leona je v tejto triede skratka nadherny ... ano paci sa mi.... len som zvedavy ako dlho mu to pekne 1,8TSi pod kapotou vydrzi ..... v dnesnej dobe downsizingu za kazdu cenu.... presne tento leonik uz bol testovany na autoroade vo februari... ale test tohto auta som si opat rad precital, priznavam :yes:
overnight
zrovna v této kombinaci bych si Leona nekoupil, ale než suvéčko s předním pohonem, menším kufrem a vyšší spotřebou jenom pro ten pocit, že mám suv... tak to raději všestranný X-perience nebo Scout
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne sa tento styl aut paci... velakrat teren nezdovalas... ale postaci len kusok vyssia svetla vyska plus nejake oplastovanie a k tomu 4x4....ono dnes uz aj s SUV do terenu malokto jazdi ... take 😜erience by mi stacil.... a co som videl video test Pepu ( video je na autotv sk ).... kde to zrovnaval s defenderom kdesi po kopeckoch s hlinou tak leon prekvapil aj v terene.... docela narez co to auto dokaze... aj ked plastiky utrpeli iste sramy 😉
overnight
nejde jenom o terén někde na poli, stačí jet v zimě na hory a co tam vyjede oplastovaný kombík s pohonem všech kol, na tom si nesmyslná suvéčka s pohonem předních kol vylámou zuby
tím chci říct, že tato auta typu Scout mi dávají smysl, i když já jsem jim na chuť nikdy nepřišel
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas...... 4x4 je dobra vec... len skoda ze tie priplatky za 4x4 su dost drahe a zvacsa uz spojene u roznych znaciek s roznymi drahymi paketmi a silnymi motormi..... skoda ze 4x4 nie je nejako masovejsie dostupny standard ....raz by mohla mat uz vacsina aut 4x4 ako standardny pohon... ( ako sucast aktivnej bezpecnosti ).... ale to je asi daleka buducnost....
bubulak
Tak stačí si koupit něco od Suzuki, tam za 4x4 nechtějí přemrštěné peníze, a třeba S-Cross je podle mě celkem schopné auto, kterému by nicméně slušel nějaký silnější benzinový motor, než atmosférická 1.6.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
S-coss je vcelku uz kus pridrahy ( teda z pohladu sirsej vrstvy obyvatelstva ) ... zvlast este so 4x4.... ceny su od 17 700 eur a to este v akcii.... skoda ze na trhu nie su nejake stvorlkolky v rozmedzi za 10-15 tisic..... ak neratam staru vybehovu SX4ku.... skoda ze toto vyrobcovia ignoruju .... ja verim ze za 12 tisic eur by sa dnes uz dalo spravit slusne male sikovne auto aj so 4x4.... ved kedysi sme tu mali aj mensi ignis..... a bol aj v 4x4 a kolko och stale este jazdi..... skoda ze taketo auta miznu ...
rapper
na ty "oplastované" Octavky a Leony se pořád kouká líp než na ta nateklá, bachratá suv :-!
4bytelnýkola
jojo, radši octávku než range rover 😄
Hendly
realizovaný známou
elektrohydraulickou spojkou Haldex páté generace. Její součástí je čidlo
příčného zrychlení. To znamená, že až
50 procent celkového točivého
momentu při jízdě v zatáčce za
předpokladu normálních adhezních
podmínek přenáší zadní náprava.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Nie je to kvalitny test a vyznieva to ako predpredajna reklama (mozno preto nemohol tester okusit auto v mensom neterene - aby mohlo ist do showroomu bez lizanca), ALE
jednu vec kvitujem a konecne to niekto spomenul.

"V praxi to znamená, že motor běžně točí kolem 1500 otáček za minutu. A tady se subjektivně nezbytných newtonmetrů příliš nedostává, jakkoliv technické údaje mluví o opaku."

Tento pocit mam aj ja - generalne. Na papiery mam v turbach moment hadam aj z V8, ale ked idete jazdit, tak pozerate, ci netahate nejaku kotvu za sebou. Nemyslim len konkretne tento motor. U niektorych je asi zabeh, ale to vraj uz neexistuje (aj ked u mna na novej kare bol urcite).
Divny je rozdiel medzi spomenutymi autami z koncernu s tymto motorom a tu.
Freddka
Udavany tocivy moment se tyka motoru (nokilov kol), tudiz bez ohledu na aktualni prevod.
To co popisujes je dlouhe zprevodovani, ktere vsechny ty newtonmetry spolkne. Jinymi slovy na papire tam ty newtonmetry jsou, ale v realite se moc neprojevi.

Proto benzin turbo 1.4-1.6l se 100kW 250Nm zrychluje v realu rychleji nez 2.0 turbo diesel se stejnym vykonem ale tocivym momentem 350Nm (o 100Nm vyssim, ale benzin ma o dost vyssi otacky -> vyssi ztraty jako teplo, treni atd -> vetsi zvyseni spotreby pri zatezi).
Takze to, co jsi popsal, je dopadem dlouheho zprevodovani (staly prevod). Dnes bezne 6st. benziny jedou na trojku 140-160km/h, u drtive vetsiny turbo benzinu se dosahuje maximalka na nizsi nez posledni prevodovy stupen, na sestku lze jezdit treba od 70km/h az po maximalku klidne pres 200km/h, coz diesel nedokaze, ten ma proto mnohem delsi staly prevod, sestka se u nekterych 6st radi treba az v 90km/h anebo naopak maji nizsi maximalku (coz plati pro diesely obecne) - to proto ze ve 180 potom maji pres 4000 ot/min a tam uz dieselu dojde dech.
V pripade tohoto vozu k tomu jsou jeste ztraty kvuli pohonu 4x4 + asi o 80kg vyssi hmotnost oproti verzi bez pohonu vsech kol. Takze takhle se ten kroutak ztratil a presto tabulka nelze.
Nejsem technik, tak me kdyztak opravte.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ne a ano. Prevody su mi jasne, ty si nepochopil o com pisem.

Pozri sa na krivku. Ak mam max moment na kluke v 1500 a dajme tomu v 3000 je ten isty, tak do kopca to auto musi tahat na rovnakom prevode rovnako v oboch pripadoch. A ono ... eeeeeääääeee. Daj 3ku , aby sa neboli vysoke "ine" odpory.
Ono je za tym totizto nieco insie ... a to v momentovom grafe nenajdes.
Freddka
Pravda pravda.
Tam bych rekl, ze to bude roztacenim turba, ale nejsem si jistej. Tj turbo je pohaneno "vyfukovym vzduchem", v nizkych otackach je ho malo, a tak to trva, nez se turbo naplni (to uz muzses mit klidne o 100-200 otacek vic, tj. trva to nekolik vterin).

Napada me (ale nevim jiste), ze na brzde zacinaji na extremne nizkych otackach (nekde od volnobeznych otacek) a tudiz uz je turbo v 1500 otackach uz roztocene a ma svuj potrebny tlak. Pritom za normalnich okolnosti se ta situace nestane, mas svych 1500 otacek (minimum) a turbo v podstate stoji, slapnes na plyn a ted teprve se turbo roztaci.
To by taky vysvetlovalo proc to je u nekterych aut znat vic a u nekterych mene - podle toho jak rychle se jim podari naplnit skoro stojici turbo pri nizkych otackach - tam bude mit vliv predevsim velikost turba, jeho plnici tlak, ale i dalsi specifikace motoru (napr. jak rychle se "smi" to ktere turbo roztacet - max povolena akcelerace otacek turba). To vse spojeno s elektronikou, ktera hlida splodiny opet u kazdeho auta trochu jinak.
To je mysleno na turbo benziny, u dieselu si snizte otacky.
Budu rad kdyz nekdo prida nejake znalosti, ja na to jdu jen selskym rozumem 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
tak by si ale nikdy nezmeral maximalny vykon 😄
predsa ak chces merat max. vykon, musis ist z max. otacok a brzdit motor ( preto je to motorova brzda ) az do jeho defakto volnobehu, teda skoro zadusenia.
Vdaka tomu co ti z grafu vylezie, tak vidis, ze ake max. odpory pri danych otackach motor BRZDILI - teda vykon, aky uz motor nebol schopny prekonat...
v tomto pripade je teda turbo vzdy roztocene a motor v plnej zatazi a vdaka tomu ma ten toc. moment aj v tych najnizsich otackach ake sa uvadzaju.
Je jasne, ze v praxi taky toc. moment pouzijes len v pripade, ze mas zaradeny nejaky "tazky " prevodovy stupen a ides do takeho kopca, ze ti tie otacky klesaju az na tu hranicu...
Samozrejme ze je to nevhodny sposob pouzivania motora. Pokial ale stupanie polavi, tak si tie Nm mozes zase uzivat. 😉

EDIT: vidim, ze si editoval - rychlost roztocenia turba nieje nijako limitovana. Kazdy vyrobca sa snazi konstruovat / vybrat turbo take, ktore sa roztoci co najrychlejsie a jeho mnozstvo a pretlak vzduchu, ktory dokaze danemu motoru dodat, im najlepsie vyhovuje...
Freddka
Dik za info, dozvedel jsemse zase neco noveho 😄
Chapu to tedy spravne, ze to teda potvrzuje tu myslenku, ze duvodem je nejspis to, ze to trva, nez se turbo za normalnich okolnosti v 1500 ot. roztoci?

Myslis, ze napr. kvuli splodinam muze mit stejny motor v ruznych autech odlisnou charakteristiku? (tj. ze napr. tato 1.8 TSI 4x4 muze treba kvuli splodinam byt schopna roztacet turbo pomaleji nez stejne auto se stejnym motorem bez 4x4 ciste kvuli jinak nastavene ridici jednotce?)
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
nemas zac. 😄

Ano, motor 1.8 TFSi bol vyvinuty Audi, ako odvodenina od 2.0 TFSi. Bol primarne ladeny viac do "pohody", teda na prijemnu odozvu a slusny toc. moment v sirokom spektre otacok, s ohladom na lepsiu spotrebu oproti 2-litru.
Od tej doby sa ale objavil hadam vsade, a kazda automobilka ktora ho pouziva si ho este zvykne ladit podla svojich specifickych potrieb, aj ked z parametrov v katalogu tie motory mozu vypadat totozne. Nie je to ale pravidlo. Seat praveze vdaka svojej "sportovej imidzi" sa aspon v minulosti snazil svoje motory ladit na "ostrejsiu" odozvu na pokyn plynoveho pedalu. Vypada tak, ze ale nove emisne limity tieto ladenia do "ostra" sposobili novym ladeniam existujucich motorov trochu problem... :-!
Takze ano, s velkou pravdepodobnostou je to mozne, ale na 100% by som musel mat k dispozicii vstrekovacie mapy oboch motorov vedla seba, aby som ti vedel potvrdit rozdiel. 😉
Freddka
Nemam vic co dodat nez: jo :-!
Avatar - CommonUser
CommonUser
Pane baaaaco, rekni daaaco.
Popisovane spravanie nema ziadny suvis s turbom, podobne to funguje pri atmosfere.
Vezmi si motor ako aktivny clen (black box), ktory popisuje momentova krivka.
Tak co teraz, ako to, ze v spodnom pasme to taha horsie ako o nejake +delta vyssie, kde je rovnaky moment ? :-!
Freddka
Mas pravdu, ale nejdriv si precti tu predchozi debatu - resime roztaceni turba (turbo lag), to se ti v atmosfre nestane 😄
Avatar - CommonUser
CommonUser
Riesis turbo lag ako moznu odpoved preco to taha dole horsie, ale preco, ked berieme situaciu podla krivky - teda s plnym momentom ?
Neries reakciu motora na plyn, ale ked ides v plnej zatazi v roznych otackach.
Freddka
Ne, my jsme resili proc je toto auto liny pri seslapnuti plynu pri 1500ot a dospeli jsme k zaveru, ze za to muze (nejspis hlavne) turbo lag. Tedy ze jedna vec jsou tabulkove hodnoty / krivka vyjadrujici mozne maximum pri urcitych otackach a druha vec je realna situace pri tech nizkych otackach, kdy to trva, nez pomseslapnuti plynu dostanes ten tabulkovy max. tocivy moment, potazmo vykon.
U atmosfery mas max hodnotu okamzite (samozrejme se zpozdenim podle toho co povoli/vyhodnoti ridici jednotka, ale v porovnani s turbem je to u amosfery v podstate okamzite).
Avatar - CommonUser
CommonUser
To ale nie je povodna otazka. Lenivost a reakcia motora na pedal nie je to iste.
tesnav
O tom, jak auto "tahá" rozhoduje dostupný výkon v daných otáčkách, ne točivý moment. A ve výkonu jr v tebou uvedeném případě rozdíl 100%...
MariAchi
Vykon = tocivy moment x otacky.
Freddka
Presne tak. Vykon je odvozen od tociveho momentu.
tesnav
Tudíž jak píšu, rozhodující je výkon. Průběh točivého momentu jen zobrazuje, jak auto "relativně" zrychluje na daný rychlostní stupeň. Nejlepší absolutní zrychlení při dané rychlosti je při maximálním možném podřazení do oblasti okolo maximálního výkonu.

Takže pak je zřejmé, proč auto okolo 1.500 ot. "netáhne". Protože to zrychlení jsem schopen porovnat třeba s běžně využívaným podřazením až na dvojku, takže tam je pak rozdíl zrychlení II.ka vs. VI.-ka i pocitově naprosto zásadní. Ale pokud na VI.-ku točím už třeba těch 3.000 ot., tak tam, i když je zrychlení obdobné jako při poloviční rychlosti a při 1.500 ot., tak jsem schopen jej porovnat třeba už jen se zrychlením na IV.-ku, protože níž se už třeba nepodřadím. A to už takový rozdíl není a řidiči připadá, že auto táhne i na vyšší kvalt ....
Freddka
Protoze je vykon odvozen od tociveho momentu, zmenou prevodu menis tocivy moment na kole (na klice muze byt stale stejny). Pokud mas dlouhy prevod, mas i nizky tocivy moment na kole a z toho plyne, ze mas mensi zrychleni.
Ale aby ti bylo jasno mame pravdu oba dva, to totiz vubec nepopiramto co rikas, naopak se to doplnuje.
Střelec
Tento dvoutakt neni asi zadny zazrak. Spotrebu ma tady vysokou a to jak benzinu tak oleje. Kolega ho v Octavii napaji 2 litry oleje na 10tis/km. To je opravdu velka bida, ale na pomery koncernu asi bezny stav.
Freddka
Nechapu to sice s tim dvoutaktem, ale jedno je jasny - pokud ctyrtaktni motor sezere deci oleje na 500km (2 lirty na 10tis km), mel by to nechat opravit :-!
Střelec
Co nechapes u teto 1,8TSI? Vzdy jsem si rikal, ze jen stare Skodivky zraly olej, pamatuji na vlastni zkusenost se S100. Od te doby jsem myslel, ze doba pokrocila a motory olej nezerou. U stavajicich aut mam zkusenost ze nezerou ani deci na 20tis km. Ale tady tento dvoutakt je jina liga, ale ono se neni cemi divit, vzdyt se to na forech resi, konstatuje u TSI casto.
Ono se rekne opravit, ale zakolik a co? Kvalita servisu je znama. Chci si koupit auto a ne bych pak mel doma dilu, ze muzu postavit druhe. Takze spise je lepsi takoveto nekvalitni motory nekupovat. Uz konecne chapu, proc to ma intervaly vymeny oleje LL 30tis, za tu dobu to ma komplet vymenenou napl >😒]
_MT_
Samozřejmě, že i dnes motory pálí nějaký olej (nechceš snad říct, že tvůj motor má naprosto suché stěny válců). Stačí se podívat do USA na žaloby za nadměrnou spotřebu oleje. 😄 Byť náplň jako taková může klidně i přibývat, což však neznamená, že motor olej vyrábí, jen ho kontaminuje rychleji, než ho stíhá pálit. Spotřeba se bude odvíjet od režimu, ve kterém je motor provozovaný.

2 litry na 10 tisíc pravděpodobně dnes nikdo na záruku nevezme. Nevím, co považuje Škoda za normální, ale není neobvyklé, aby jako přijatelná spotřeba byl litr na 1000/ 1500/ 1600/ 2000/ 2500 km (tedy od 4 do 10 litrů na 10 Mm).
Avatar - _Karel_
_Karel_
Litr oleje na tisíc- můžeme se bavit, že to není neobvyklá vyčůranost výrobce označit to za běžnou spotřebu oleje. Ale u běžných aut to považuju za prasárnu.
U 1,8tsi pokud vím problémy se spotřebou oleje bývaly řešeny i kulancí, ale určitě ne plošně.
_MT_
Také by mi litr na Mm nedělal radost a záleželo by, jak se ta spotřeba objevila, nicméně tyhle klauzule v manuálech najdeš a není to výsada Němců. Například Honda má myslím v USA litr na 1,6 Mm (u toho jejich šestiválce). Ne že by je to ochránilo před žalobami.

Pokud vím, při výběru olejů zohledňují emise produkované při jejich spalování. I z principu, zdravý motor musí něco spálit. Což neznamená, že to musí být litr na Mm. Jen mě dostávají ty řeči ve stylu, "můj si nevezme ani deci."
Avatar - donPedro
donPedro
Tož aby snad úplně všichni pochopili nač jsou "terenní" schopnosti Seatu Leon 😜erience a jakým způsobem funguje Haldex páté generace si dovolím připojiti následují video s odborným komentářem té nejvyšší kvality, jaké lze na internetu nalézti [odkaz] . Debatu lze vésti toliko o volbě motoru a úrovni výbavy, dle mého soudu lze říci že v tomto případě nafta patří nejen do kamen a s výbavou to není nezbytně nutné zas až tak moc přehánět, barevné provedení ve videu je o několikero řádů lepší nežli tato červená. Tož tak.
Hendly
To video ukazuje, ze autor toho videa technice haldexu moc nerozumí. Záběr kdy se zadní kolo toči rychleji než přední a komentář k tomu je vyložene zavádějící. Myslel jsem, ze novináři jsou od toho aby reklamni řeči automobilek odhalili a ne je papouškovali.)
Freddka
Ehm Rasto Chvala tam popisuje naprosto presne jak se chova Haldex, da ti k tomu zpomalene zabery i animace atd... co je tam podle tebe zavadejiciho?
Hendly
Třeba ze dává záběr jen na jednu stranu vozu když ma různý podklad. Haldex neumí roztočit zadní kola rychleji než přední. Stejně tak funkce rozjíždění když jsou kola do krize odlehčena není funkce haldexu.
Freddka
Ja nevim jestli umi haldex poslat na zadek vic nez 50% vykonu, to je pravda, asi ne, ale zas tak mimo misu to video rozhodne neni.
Tady [odkaz] se podivej na rozdil mezi haldexem 4. gen (Yeti) a 5. gen (Octavia 3) a vysvetli mi co jineho nez haldex zpusobuje ten rozdil mezi jejich chovanim pri odlehcenych kolech do krize.
Pokud reknes ze to neresi samotna spojka haldex, mas pravdu, ale je to soucast reseni haldexu 5. gen vzdy, ikdyz nevim jak presne (jestli pribrzdovanim kol anebo limited slip diff tedy 😁S). Ale kazdopadne kazde auto s Haldexem 5. gen se chova takto si myslim.
Hendly
Píšu o otackach kola, ne o výkonu. Haldex je jenom spojka připojujici zadní napravu. Co si pamatuju Haldex ma limit někde kolem 2500 Nm. Existuji i verze Haldexu která dělí moment i mezi zadní kola, ale v Seatu tuším není.
Freddka
Haldex neni pouze mezinapravova spojka, je to komplexni reseni vcetne softwaru, ktery potrebuje samozrejme informace o otackach jednotlivych kol (propojenim s ridici jednotkou auta) a v teto pate generaci si poradi i s koly do krize, tedy musi umet resit rozdelovani vykonu nejen mezi predni a zadni napravou, ale i mezi koly predni napravy a koly zadni napravy. To je soucast reseni haldexu a i tento seat toto reseni ma (tedy umi rozdelovat vykon i mezi koly predni napravy pomoci 😁S Plus a zadni napravy ale tam nevim jestli taky nejakym 😁S anebo jestli brzdi kola). Jinak by nemohlo oficialni video haldexu obsahovat jak rozdeluji vykon na jednotliva kola.
Jinak tech 2500Nm mi celkem sedi, musi se vyporadat se situaci kdy mas jednicku (tj mnohem vyssi tocivy moment nez toc. moment na klice), predni kola se prosmekavaji a v tu chvili se haldex sepne, takze tam je tech Nm potom na nejakou chvili hromada.
_MT_
Odkud máš, že je Haldex komplexní řešení? Ano, tohle auto je vybaveno přibrzďováním kol, jako mnoho aut před ním (😁S tomu VW říká pro silniční využití, pro "kola ve vzduchu" tomu říkali EDL, respektive EDS), nicméně různá auta můžou mít elektroniku různě naladěnou a to i tu řídící přímo spojku. Pokud vím, měly to i vozy se staršími Haldexy, není to novinka 5. Což nevylučuje, že si s tím novější poradí lépe. Není důvod, aby to muselo být ucelené řešení od BorgWarner (Haldex Traction). Haldex je spojka, komponenta, s kterou automobilka typicky dál pracuje. Můžeš si někdy porovnat například Tiguan a Evoque, oba systémy jsou postavené na Haldexu.

Pravděpodobně i na šestku budeš mít na kolech více než na klice. Nechce se mi hledat zpřevodování, ale 335i má myslím na šestku něco jako 1,1 kNm (manuální). Nemluvě o jedničce (snad přes 5 kNm). Kolik Nm budeš potřebovat, je do jisté míry dané maximální rychlostí.
Avatar - MadPete
MadPete
Pěkný test. Příště tam ještě posadit někoho z místních neskonalých "e😜ertů" a bude to naozaj dokonalé.
campse
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Xperience1
Ahoj, auto z testu mám doma…
Jezdí bez závad, všechno funguje jak má.
Spotřeba okolo komína 8,5 časté krátké jízdy, jinak okolo 7. Podvozkově lepší než scout, přesnější řízení. 4x4 využívám často, přizvedl jsem podvozek a dal pod motor pořádný plech abych nepraskl plastovou vanu. 185cm a pás jsem nikdy neřešil. Jen občas mě štve, že se motor zbytečně podtáčí. Koroze podvozku stejná jako u stejně starých oktávek, pasatů i audin.
Za mě dobré auto i přes to, že je uvnitř menší než oktávka. Koupeno před 4 lety mělo najeto 51tis od 1. majitele za 320tis.
Dnes mám najeto 80tis, na delší trasy superb najedu 50tis ročně.