Sedmimístné kombi Peugeot 307 SW zaujme prakticky založené uživatele. Řidiče ale moc nenadchne a bohužel se stále potýká s problémy se spolehlivostí. Motory jsou ale solidní.
Prý "Občas zazlobí elektronika" >:D ... jste rádi, když vůbec někdy funguje. Motory jsou totálně našrot. Nápravy, ložiska, .. všechno odchází jak kdyby to bylo z papíru 8-s
Píšeš tady hovadiny. Ty jsi ho někdy měl, že ho tady tak haníš ? Mám 307 1.6 HDi, najeto přes 200 000, problémy s motorem ? Jednou dotažené vstřiky a výměna řemenu. Klidně bych si ho koupil znovu. Spotřeba na delší cesty pod 5 litrů. a to se určitě neloudáme. Nikomu ho tady nevnucuju, jen nemám rád, když někdo pomlouvá a ví ho.no :-)
maros - ďaľší virtuálny mudrlant:
Mal som P307 Break 1,6 benzín. Odkrútených 12 rokov a 270 tis. km. Z toho polovica v meste.
Opravy/výmeny: spojka, rozvody, spodný čap ľavého ramena, otváranie kufra, batéria, výfuk.
Asi tak. ;-)
a jsou ty PSA motory našrot i ve vozech Ford, Mazda, Volvo, Jaguar ....? Apropos znám jednu 206 1,4 HDi co má najeto přes milion a to s původním motorem i vstřikováním.
věřit nemusíš, zajdi si do pražského Federalcars a zeptej se tam na ni. Mají její kompletní servisní historii, ten meloun to auto natočilo za 6 let a celou dobu k nim jezdilo na servis.
ne začal tak podnikat, vozil noviny na letiště po Evropě, v době záruky tam natočil přes 500.000 km a pak si řekl, že to dotáhne na meloun. Točilo se na tom 25 šoférů.
jak píšu výše dojdi si do servisu a tam mají o tom autě vše. Co vím tak se kromě pravidelných prohlídek a rozvodů,se dělaly opakovaně věci na nápravách, tuším dvakrát tlumiče (viděl jsem zakázku když to mělo najeto tuším něco okolo 900.000 a v ní bylo napsáno - výměna tlumičů, naposledy měněny před 600.000 km), dvakrát se měnily ložiska v převodovce a pak už nevím. Byl o tom autě taky článek ve Světě Motorů když to auto mělo přes mega.
Věř je to celkem známej a hlavně zdokumentovanej případ. Konstrukci motoru 1,4 HDI prostě předimenzovali asi víc než chtěli. Dalo se o tom svýho času dočíst jak v SM tak v Autorevue
Peugeot má nejlepší motory, já za deset let provozu s 307sw 1,6 benzín nenastartoval ani jednou napodruhé, ale baterku jsem měnil.
To auto má obrovský vnitřní prostor, obrovskou variabilitu, řazení OK , ještě jsem měnil výfuk a zadní tlumiče a komplet brzdy. Jinak opravdová pohoda.
Integrita a konzistentní názor. To jsou vlastnosti, které se ti nedají upřít. Někdo by třeba řekl zadubenost a odtržení od reality, ale jak se říká, když nemůžeš říct nic dobrého... Tak aspoň tohle se mi na tobě povedlo najít.
I když je SW trochu vyšší, přijde mi, že ji trochu přeceňujete, stran konkurentů.
Maroši, díky, zachránils mi úspory. Právě jsem se chystal do áček pro pěknou 307-ku, ale když ty radíš že to nemá smysl- kdo jiný by to už měl vědět. Takže fakt dík!!
V okolí znám dvě 307.Že by se nějak vychylovaly z normálu ani náhodou. Jedna má už 170 tis. a snad jen pravidelný servis.Napsat ,že občas zazlobí elekronika se dá použít na mraky aut. Jde o to co je občas.
Chlapci, to byla ironie, do áček pro 307 se nechystám, jen jsem si chtěl z Maroše udělat srandu. Reagovat na něho s vážnou tváří nemá cenu, když je duševně na úrovni, na jaké je. ;-)
Jsou ze 70% otázkou interpretace faktů, obecného názoru a tradování. Ty samé závady, které u frantíků a italů tzv. potvrzují pověst nespolehlivosti jsou u němců bagatelizovány jako naopak výjimky z neprůstřelné spolehlivosti a kvality. Takže si těžko vybrat. Snad jen japonce, ale vyrobené v Japonsku!, bych bral za zaručené.
Trochu vlastní zkušenosti s 307: vlastnil jsem krátkou 307 v benzinu 1,6/80kW ve výbavě XT tzn. s prakticky plnou elektronickou výbavou, např. AC klima, všechna el. okna, zrcátka včetně sklopení, alarmu, senzor světel, dešťový senzor ad. od nova v roce 2002 do 2011, najeto 110 000km. Citované poruchy elektroniky v článku odborníka? - já NIC. Známa neřest poruchy přepínání páček pod volantem opravena svépomocí ve spolupráci s šikovným automechanikem a především Peugeot club za min. náklady 200,-Kč. Jediná mechanická porucha za uvedené období byly výměna tyček stabilizátoru (kostí). Pro pořádek nejsem zarytý fanoušek Peugeotu, od roku 2011 vlastním koncernové SUV VW vynášené v testech do nebe (většinou 1 pořadí), ale rozhodně není 307 podprůměrné auto, jak se nám snaží říci uvedený „test“, určitě naopak.
toho stihne hodně. Sem píše o ojetinách, na autorevue stíhá práci redaktora a ještě v meziplynu dělá Honzovi šoféra. :yes:
Konkrétně s tímto článkem se shoduji skoro na 100%. Dieselové 307 bývají olítané je*ky, ale benzínový vůz může být dobrý kup. 307 je na poměry Peugeotu robustní, ale ta elektronika... Pokud někdo potřebuje MPV, tak je otázka, jestli nevzít, co se spolehlivosti týče, neprůstřelnou "zrůdičku" jménem H. Matrix (v 1,6i ho má už 11. rokem strýc, najeto 120tkm a musíme zaťukat na dřevo, jinak by šel z garáže :-) ).
Obecně bych na téma spolehlivost řekl - Němci mají problém s motory, frantíci s elektrikou, ale zase jim jdou dýzly, japonci celkově dobrý, ale taky se občas s něčím perou. Asi neexistuje koupě bez nějakýho kompromisu, nebo mě aspoň nenapadá.
Japonci mají problémy s korozí.
Němci a elektroinstalace taky mají problémy. Superb II nebo Fabia měly problémy (Škodu beru za Němce).
Peugeot není špatnou volbou, antikorozní ochranu umí, což je základ u ojetiny. Motory až na THP dobrý (a THP naopak vzniklo pod německým diktátem), interiéry snáší opotřebení přinejmenším podobně jako VAG.
S korozí má problémy Mazda, asi ne japonci obecně, ale jak jsem psal- "občas se s něčím perou".
Koroze jako základ- měl jsem za svůj život 25 ojetin od šeti značek, často desetiletých, a nikdy jsem s korozí neměl vážný problém. U mondea MkIII mě spodky dveří štvaly, ale že bych to považoval za základ u ojetiny.....Ale každý máme jiné priority.
Koroze je jediný problém, který pokrok v konstrukci skutečně vymítil. Protože kastle teď vydrží dýl fyzicky a auta odchází dřív ekonomicky. Ten zbytek těžko soudit. Ale japonským japoncům stále věřím, koukni někdy na spáry kapoty minulé Mazdy 6 made in Hirošima, tak tenkou a stejnoměrnou jsem na evropském autě nikdy neviděl. To by tomu museli na přípravku dlouho domlouvat gumovou paličkou (to jsem naopak viděl).
Šetří se, ale pozink a testy v solné komoře se dělají pořád. Občas někdo zkouší strčit někam jen černé železo s KTL, ale to mu pak, světe div se, zrezne při testech a rychle se jde do zinku. Díry v nosných dílech a zvětralé celé plochy jsou podle mě minulostí, na pár nešťastných výjimek (třeba ty mazdy).
To jsem jednou udělal u svýho posledního auta, co ještě rezlo. Když jsem ho pak prodával jediný zájemce co se přihlásil mi po sdělení toho faktu řek, že jsem to auto tím zabil a vztekle odjel ve své škodě 100MB.
Měl jsem 25 ojetin ... o tom to asi je. Jestli u tebe ojetina vydržela průměrně půl roku, tak bavit se o korozi vůbec nemá smysl. Pokud si ale auto držíš dýl, tak koroze je to, co rozhoduje, jestli do auta má smysl "sypat" další peníze nebo ne ;-)
Zkrátka pokud je kastle OK, pak ostatní se vždycky dá řešit. Ale neměl jsem zrovna na mysli jen korozi karoserie, ale u japonců často hnijou i podvozkové díly. Je to logické, středoevropské zimní zasolené silnice jsou prostě extrém.
Hezké auto, ale pokud člověk chce prestiž, tak by se měl kouknout po Škodě Octavii, nejlépe v dieselu, ideál 2.0 TDi, brutální zátah, klid a nízká spotřeba.
Mám 307sw od novoty r.v. 2005 s 1,6 benzín a auto jezdí parádně.
Mám už přes 200 000 km a spotřeba se držela kolem 7l.
Páčky blinkrů mi měnili v záruce, jakmile jsem vyhodil blinkr, současně se sepla dálková světla
Zdravim, koupil jsem ojety peugeot 307 SW v auto esa, auto zacalo mit problem se spojkou a prevodovkou asi po 800km, po dalsich 500km klekla elektronika, auto za vsechny prachy!!! Toto auto si nekupujte.
No jo no, to auto může být klidně někde z povodní, totální bouračky, kde super-český-automechanik zbastlil co se dalo. Já mám kamaráda, co má z bazaru Mercedes C 2.2 diesel (2006) a mohl by psát to samé.... Prostě český bazar no 8-s Nedávno kamarád po mnoha letech zjístil, že jeho bazarový C3 je složen ze dvou aut...atd.atd..:-)