Novinky
Pre tych, co sa o F1 zaujimaju nie povrchne a nie len trochu, ale trochu viac do hlbky, a vedia po nemecky, doporucujem precitat aktualne veci na Formel1.de ....
Totiz😒br /> Tato situacia by nenastala, pokial by Lewis nebol brany tak, ako v Mercedese brany je - ze sice mozu bojovat s Nicom o vitazstva az na dren, ale bez rizika poskodenia auta...Ale aj tak je tam vsetkym jasne, ze Lewisa dotiahol do tymu Lauda a chce, aby on bol majster sveta.
Preto sa snazia podriadovat mu vsetko co sa len da.
Preto aj dnes - bali sa taktickej finty zo strany Ferrari - ze tzv. "undercutom" - teda skorsim pit-stopom pocas SC bude mat Vetel prezute na fungel nove super softy a mohol by byt nebezpecny.
Plus - boli si isty, ze podla live-timingu je Lewisov naskok na Vettela 23 sekund, a ze sa teda stihne vratit pred nim. Lenze v skutocnosti to bolo len 18 sekund, a to bolo o par milisekund menej, nez bolo potrebne...
Vdaka jeho casom vedeli, aky je rychly. Lewis pocas SC sa stazoval, ze tie pneu co mal strasne vychladli a ze su KO. Softy podla ich vyjadreni v Monacu nefunguju tak, ze ak vychladnu, je ich mozne znovu zahriat a znova frcat rychle kola...
Preto si mysleli, ze aj Vettel pojde menit a chceli byt proste skor na novych gumach.
Plus, Lewis - videl na obrazovke pri okruhu, ze v jeho boxoch su nachystani machanici ! - on si myslel, ze to bol Nico na vymene a preto aj on chcel ist !
Takze za cele toto nesie vinu AJ Lewis a jeho velke ego !
Nico na rozdiel od neho, ked sa pytal svojho inziniera na teplotu svojich gum a pocul teploty ( podla jeho vyjadrenia "cisla, ake v zivote na teplotu svojich gum este nepocul >😁 !!! ) , tak len zatal zuby a robil maximum, aby tie gumy znovu "zobudil" a dosiel na nich...
To, ako sa potom po restarte vzdialil od Vettela ale myslim ze nepotrebuje komentar: 3 sekundy za 2 kola, 4,7 za 3...a potom uz len udrziavacka 😄
Aj on sice priznal, ze na Lewisa nemal, ale no - nezober to darovane vitazstvo >😒]
OK, hadam som to nejako v skratke vysvetlil, rozhodne je to ale na ovela dokladnejsi rozbor, zajtra este pocitam, ako dopadlo "krizove sedenie" v Mercedese, ktore inicioval Lauda...
Tak dovtedy ... 😉
Totiz😒br /> Tato situacia by nenastala, pokial by Lewis nebol brany tak, ako v Mercedese brany je - ze sice mozu bojovat s Nicom o vitazstva az na dren, ale bez rizika poskodenia auta...Ale aj tak je tam vsetkym jasne, ze Lewisa dotiahol do tymu Lauda a chce, aby on bol majster sveta.
Preto sa snazia podriadovat mu vsetko co sa len da.
Preto aj dnes - bali sa taktickej finty zo strany Ferrari - ze tzv. "undercutom" - teda skorsim pit-stopom pocas SC bude mat Vetel prezute na fungel nove super softy a mohol by byt nebezpecny.
Plus - boli si isty, ze podla live-timingu je Lewisov naskok na Vettela 23 sekund, a ze sa teda stihne vratit pred nim. Lenze v skutocnosti to bolo len 18 sekund, a to bolo o par milisekund menej, nez bolo potrebne...
Vdaka jeho casom vedeli, aky je rychly. Lewis pocas SC sa stazoval, ze tie pneu co mal strasne vychladli a ze su KO. Softy podla ich vyjadreni v Monacu nefunguju tak, ze ak vychladnu, je ich mozne znovu zahriat a znova frcat rychle kola...
Preto si mysleli, ze aj Vettel pojde menit a chceli byt proste skor na novych gumach.
Plus, Lewis - videl na obrazovke pri okruhu, ze v jeho boxoch su nachystani machanici ! - on si myslel, ze to bol Nico na vymene a preto aj on chcel ist !
Takze za cele toto nesie vinu AJ Lewis a jeho velke ego !
Nico na rozdiel od neho, ked sa pytal svojho inziniera na teplotu svojich gum a pocul teploty ( podla jeho vyjadrenia "cisla, ake v zivote na teplotu svojich gum este nepocul >😁 !!! ) , tak len zatal zuby a robil maximum, aby tie gumy znovu "zobudil" a dosiel na nich...
To, ako sa potom po restarte vzdialil od Vettela ale myslim ze nepotrebuje komentar: 3 sekundy za 2 kola, 4,7 za 3...a potom uz len udrziavacka 😄
Aj on sice priznal, ze na Lewisa nemal, ale no - nezober to darovane vitazstvo >😒]
OK, hadam som to nejako v skratke vysvetlil, rozhodne je to ale na ovela dokladnejsi rozbor, zajtra este pocitam, ako dopadlo "krizove sedenie" v Mercedese, ktore inicioval Lauda...
Tak dovtedy ... 😉
No ono by stačilo, kdyby Lewis použil nějaké to slovíčko začínající na F 😉 ať je trochu emocí a né být za slušňáka...jinak by stačilo, kdyby chlapci při výměně nechrápali, protože přezout na skoro 4 sec je tragédie, a mohl to vedení uhájit...V boxech by měli dostat školení od italů...
.. celý závod NUDA, a pak tohle,... a pak že nás nic nepřekvapí,.... >😁 ,...ne teď vážně,...ten člověk, co to rozhodnutí učinil,...dnes doufám, u týmu Mercedes už nepracuje !!!!!!!!!!!!!!!!
F1 vzdy byla a dodnes je tymovym sportem, tedy vitezstvi, byt si ho nejvice vychutnava jezdec, je zalezitosti celeho tymu. Proto strategie, proto pneumatiky, proto tankovani, proto povinne zastavky v boxech, proto dva jezdci na startu a dalsi tym, ktery je "juniorkou"... A tak, jako muze udelat chybu jezdec, tak muze udelat chybu i kdokoliv jiny v tymu - uklizeckou pocinaje a hlavnim strategem konce. Jde jen o to, udelat behem cele sezony (a vlasstne uz dlouho pred ni pri vyvoji) tech chyb co nejmene.
Tak doufam, ze az pujde manazer Mercedesu po ulici, tak ho snad mistni diskuteri, kteri samozrejme perfektne vedi, co je to za praci v te efjednicce v Monaku a zvladli by to mnohem lip, neukamenujou.
A co s Hamiltonem? Vsak on si poradi.
Tak doufam, ze az pujde manazer Mercedesu po ulici, tak ho snad mistni diskuteri, kteri samozrejme perfektne vedi, co je to za praci v te efjednicce v Monaku a zvladli by to mnohem lip, neukamenujou.
A co s Hamiltonem? Vsak on si poradi.
Plivance na F1 jsou vděčný...pravej fanda motorsportu stejně jakýkoliv jiný fanoušek kritizuje, ale konstruktivně. Z canců nahoře může být leckomu akorát zle.
Nikomu netvrdím, že je nutný se koukat zrovna na výkladní skříň motorismu, stejně tak jako vnímat Monako jako extra zábavnej okruh pro každýho.
Nicméně bezbřehá kritika je nesmysl...
Pokud si někdo myslí, že má čím přispět, pak není s dnešními technologiemi problém kontaktovat tým kolem Bernieho nebo FIA a třeba právě konstruktivní kritika bude nápomocna k zlepšení ne vždy ideálního stavu. 😉
Nikomu netvrdím, že je nutný se koukat zrovna na výkladní skříň motorismu, stejně tak jako vnímat Monako jako extra zábavnej okruh pro každýho.
Nicméně bezbřehá kritika je nesmysl...
Pokud si někdo myslí, že má čím přispět, pak není s dnešními technologiemi problém kontaktovat tým kolem Bernieho nebo FIA a třeba právě konstruktivní kritika bude nápomocna k zlepšení ne vždy ideálního stavu. 😉
ja chodievam na preteky F1,ale s týmito novými motorami bolo pre nás totálne sklamanie zvuková kulisa.Ešte teraz keď si spomeniem na zvuk V8 tak mi naskakujú zimomriavky.
Jasné treba ísť dopredu,hybridná súčastnosť je zaujímavá,ale prenesú to do výroby?
Na starých atmosférach nebolo už moc čo zlepšovať,ale aspoň zvuková kulisa stála za to.
Jasné treba ísť dopredu,hybridná súčastnosť je zaujímavá,ale prenesú to do výroby?
Na starých atmosférach nebolo už moc čo zlepšovať,ale aspoň zvuková kulisa stála za to.
Sklamanie beru, uz to nerve tak, jako drive.
Ale F1 nebyla vzdy jen o tom samotnem zavodeni, byla vzdy tahounem automobilove techniky, konstrukcni technologie v ni byly vzdy o nekoilk generaci napred proti seriovym autum, ale F1 ukazovala smer. Chapu a souhlasim, ze hybridni V6 turbo neni takovy odvaz, jako NA V8, nebo nedejboze NA V12 pri 16 000 otackach, ale F1 se v podstate nijak nevzdalila svym idealum, jde s dobou, to jen nam, konzumentum, ta doba, respektive jeji soucasny charakter, neni po chuti.
Ale F1 nebyla vzdy jen o tom samotnem zavodeni, byla vzdy tahounem automobilove techniky, konstrukcni technologie v ni byly vzdy o nekoilk generaci napred proti seriovym autum, ale F1 ukazovala smer. Chapu a souhlasim, ze hybridni V6 turbo neni takovy odvaz, jako NA V8, nebo nedejboze NA V12 pri 16 000 otackach, ale F1 se v podstate nijak nevzdalila svym idealum, jde s dobou, to jen nam, konzumentum, ta doba, respektive jeji soucasny charakter, neni po chuti.
:yes: souhlas, současné pohonné jednotky F1 mají k produkčním autům velmi blízko, rozhodně daleko blíže než atmosférické osmi či dvanáctiválce. Snižování objemu, přeplňování, rekuperace energie při brzdění, vyhlazování křivky výkonu pomocí elektromotoru nebo el. poháněnými turby a celková snaha o co nejnižší spotřebu je společným jmenovatelem jak velkosériové produkce, tak pohonných jednotek v F1 ať se nám to líbí či nelíbí.
súčastná hybridná technika je fajn,keby ju ale FIA neobmedzovala prietokom paliva a otáčkami.To by bol rock n roll - unlimited
Zadne ulimited nebude, aspon ne v F1.
F1 = formule 1, formule = vzorec, predpis.
Ze se z formule (predpisu) cislo jedna stala znacka F1, je veci vyvoje, ale predpis, podle ktereho se zavodni vozy stavi, je v nazvu zakodovan odjakziva, takze zadne unlimited (ze ktereho by pak jednoduse vyplynulo vitezstvi toho, kdo dokaze narvat do podniku nejvice penez) nastesti nehrozi.
F1 = formule 1, formule = vzorec, predpis.
Ze se z formule (predpisu) cislo jedna stala znacka F1, je veci vyvoje, ale predpis, podle ktereho se zavodni vozy stavi, je v nazvu zakodovan odjakziva, takze zadne unlimited (ze ktereho by pak jednoduse vyplynulo vitezstvi toho, kdo dokaze narvat do podniku nejvice penez) nastesti nehrozi.
To by ma zaujímalo čo sa asi tak Fernandovi deje v hlave pri pohľade na tohoročné výsledky Ferrari! 8-s
pri tých peniazoch ktoré berie mu to môže byť jedno >😁 ale vážne išiel do nového tímu, novej neodskúšanej techniky, musel čakať, že to nebude med lízať.
2 - Hamík prodělal body a Rosbergovi byly darovány
3 - Vettel se udržel na dohled oběma
Směje se Rosberg a Vettel.
Někdo by měl přijít o pár platů - na konec roku při dobré formě rudých a Vettela to může stát Mercedes OBA TITULY !!!!!!! Technický náskok už skoro nemají. Dnes se dotáhl i Red Bull.
Ach jo ...
Zatím se na F1 dívají odzadu s velkým odstupem.
Každý WEC objeví a uzná ho dříve nebo později jako vrchol motorsportu, já mám to štěstí, že jsem prozřel od začátku 😄 Rozdíl v úrovni závodění, obecné zajímavosti a atraktivity a nyní už i technologií je mezi WEC a F1 vskutku propastný, pokud je v něčem dnes tak podřadném, jako je F1 stále tolik peněz a sponzorů, je to chyba systému a integrace, o to smutnější celá situace je. Finanční obnosy nereflektují úroveň závodní série, nadšení pilotů a týmů, ohlasy a sledovanost fanoušků ano. Na každém závodě WEC jsou vyprodané tribuny, na F1 se člověk cítí jak na amatérském závodě v Mostě. Letos WEC zažije v Le Mans jedno z nejpočetnějších startovních polí v historii vytrvalostních závodů, náhoda to rozhodně nebude...
PS: tá fotka je hodne dobrááá
My prece dobre vime, kde se jezdi nejlip a na krev, no nemam pravdu? 😉 😄
A nejsem žádný fanboy ani zaslepenec, F1 sleduju aktivně od r. 1998, dále nevynechám jedinej závod WEC, ELMS, Blancpain GT Sprint i Endurance, WTCC a International GT Open. WEC ve světovém motorsportu jasně září, F1 je jak stahaná stará bába, který dávají pořád nové protézy a makeup, ale tu mizérii nezakryjí >😁