On se nějaký důvod pro vyřazení někoho mimo Skansku a spol. vždycky najde.
Dnes to byla podezřele nízká cena (cílem výběrového řízení je zřejmě nepodezřele vysoká), jindy chybějící doklad, příště podezřelé rodinné poměry jednatele firmy.
Ano, máš pravdu. My jednodužší nadáváme, ti chytřejší se pakují. Kdyby tentýž článek vyšel v Německu, to co jsem napsal bych zřejmě nenapsal. Tam bych možná věřil, že italové nevyhráli z objektivních důvodů.
Viděl jsi někdy schválený rozpočet na dopravní infrastrukturu od ŘSD? Já ano, možná jsem jednodušší, o to horší je, že i já hlupák vidím věci, který se už ani někdo neobtěžuje skrývat.
To je v cajku, však ono se na pokutách za rychlost vybere dost. >:-[]
Tahle firma staví po Evropě všechno možný a nikomu to na hlavu nepadá, že Eurovie?
Tak všem co kdy jeli po dálnici v Itálii musí být jasné, že postavit tady skutečnou dálnici o 150 mil. levnější než naše vlnovce naši Oligarchové skutečně nepotřebují. O tom jak probíhají tato výběrová řízení a jaké doklady se žádají víme svoje. S nepozorností Italů to nemá nic společného. Méně peněz a zakázek pro Skansku, méně peněz pro státní politiku. Aneb z daní a státního krev neteče.
Co sme si tady za těch 25 let vybudovali, to máme, je zbytečné plakat. Jsou následující možnosti:
- přizpůsobit se a něco si z toho taky urvat
- nepřizpůsobit se a jen blbě čumět a kafrat
- emigrovat do normální země
Jiné varianty nejsou, neb volby opravdu nic NEŘEŠÍ, jak ukázal hromadný přestup oligarchistické skupiny od ODS a TOPky do stran Sociální demokracie a Babišky. Elitářská společnost bohužel na jiných principech ani fungovat nemůže, protože pánové, PENÍZE nesmrdí. >:-[]
P.S. Jen nechytří a zmanipulování jedinci si na internetu nadávají do kreténských pravičáků a obráceně levičáků... S pravicovou a levicovou politikou to nesouvisí, je to jen o tom, pod jakou vlajkus e ten který gauner schová, je to jen divadlo pro lidi. Skutečná pravicová, či levicová vláda tady 80 let nebyla.
...tohle sem si myslel ještě před 5 lety taky. Ale vzhledem k tomu, že tě znám už dlouho (byť ne osobně), tak to beru jako fórek... Ale pokud bys to myslel vážně, tak bych s tebou musel rozebrat, jakým způsobem v rámci své profese ty a nebo tvoje firma přicházíte k zakázkám (a je jedno jestli veřejným a nebo soukromým). Ještě před těma 5 lety sem si taky myslel, že stačí být ve své práci nejlepší...
A teď už vím, že >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Malý EDIT: Vždyť dneska už nikdo nekoupí ani spoďáry, aniž by pro ně nešel ke známým... ;-)
1. nedělám si iluze o tom, jakým způsobem jsou přidělovány ve veřejné ale i soukromé sféře zakázky. Zlí jazykové tvrdí, že každý správný nákupčí bere.
2. nejlevnější se skutečně často nerovná nejvýhodnější, nejlepší poměr cena/výkon se obyčejně najde ve středu pole.
Ale jak to bylo konkrétně se D1 a Sere Costrou nevím a nepátrám po tom.
Český stát silnice stavět neumí. Dlouho a blbě o nich ne/rozhoduje, pak je divně zadá, málo kontroluje stavbu proces bez uspokojivých výstupů Naše velká slabina. Teoreticky by to zahraniční firmy postavili podle vyšších domácích standardů. Prakticky by možná zvlčily jak všichni ostatní, nažraly se, do podloží nasypaly odpadky a šly o dům dál. Celý proces návrhu a výstavby liniových staveb bych outsourcoval Svobodnému státu Bavorsko a kontroloval přímo u Seehofera.
Chápu že si zajetý firmy jako Skanska nebo Eurovia chtěj držet dobytej trh ale ti tak je vyřazování zahraniční konkurence třeba s odůvodněnim že nabízí nižší ceny než oni neskutečná zvlčilost :-|
Re: Nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci
Najlacnejšia určite nie je dobrou voľbou, veď by mali cca o 150 m menej na rozkradnutie.
P.S: Najlacnejšie ponuky u nás ani zďaleka nie sú lacné. Preštuduj si za aké sumy sa stavajú cesty CZ/SK a za aké po eu a zistíš, koľko bije, ale ty to asi vieš, lebo tvoj príspevok hovorí, že ti vyhovuje voľba drahšej ponuky.
Re: Nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci
Obecně to platí, o tom žádná. Jenže Eurovia staví dálnice tak, že se propadají téměř okamžitě. A ještě draze. Hlava mi nebere, že ji nemůžou vyřadit ze všech výběrových řízení, dokud uspokojivě nevyřeší reklamaci.Tohle je k zblití. Když te tu bude stavět pořádně, za přiměřený ceny, budu souhlasit s pořádným zkoumáním "podezřele nejlevnějších nabídek".
Re: Nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci
vyradiť ju určite môžu (minimálne nevybrať), ale asi nechcú. Je ilúzia myslieť si, že pri štátnej zakázke vyššia cena znamená vyššiu kvalitu. Existuje suma x za ktorú sa to postaví na hranici rizika (snáď to nespadne) a zbytok ide vieš kam, takže efekt drahý nákup sa tu využíva len na marže provízie, jednoducho zlodejinu. A keď to spadne ako na Slovensku, tak povedia, že verejná mienka ich tlačí do nízkych cien a poddimenzovania parametrov (bez ohľadu na to, že identické stavby po eu sa za menšie peniaze robia bez problémov)
Myslim že možná sem místní král odkazů takže mě to fakt nevadí :-)
Hlavně na slovech: "Seš vedle jak ta jedle" těžko hledat něco vulgárního :-!
Jsem přesvědčenej že se mýlíš a že tyhle 3 vyřazení sou naprosto účelový. Že stavění silnic a dálnic v česku má do optimálního stavu sakra daleko spíš víš nebo? ;-)
Na třech úsecích D1 si 3x našli důvod pro vyřazení levný zahraniční konkurence. Dva totálně banální třetim důvodem je nejnižší cena opravy :yes: >:-[]
Dle mě de primárně o to nepustit sem nikoho cizího. Vem si jakej by byl průser kdyby to fakt udělal za míň než je tady zvykem a stejně kvalitně. Nedejbože kvalitnějš :-)
To všichni kterejch se to týká prostě nedopustěj ;-)
??? tak je to vyřazení účelové, nebo odůvodněné? Pokud by bylo odůvodněné, není důvod, aby bylo účelové.
Ty uznáváš, že je možná účelové, ale je to pro tebe ok, pokud má ŘSD papíry v pořádku?
Já bych sem zahraniční konkurenci určitě pustil. Strašná škoda že už uzavřenou smlouvu na dálnici D47 blázen Špidla vypověděl. Za tu jeho absurdnost sme zaplatili mastnou megapokutu a hlavně dálnice co měla s 30ti nebo kolika letou plnou garanci bejt už roky v provozu doteď ani nestojí ;-\
Tam nastal zásadní zlom ve výstavbě českejch dálnic. Kterej skončil karikaturou na kvalitu termíny i cenu
má to i jiné aspekty. Pustit sem zahraniční firmu znamená dát práci cizincům na úkor našich zaměstnanců.
Že nám tu Italové za lacinější peníze postaví dálnice by mohlo být hezké, ale pak bude vedlejším efektem, že budeme naše lidi platit na úřadu práce jako nezaměstnané...
Výstavba dopravních staveb má zkrátka i výrazné sociální dopady... :-!
!!! čti mě prosím pozorně. POKUD je vyřazení odůvodněné a podložené, je vše v cajku. A tahle věta, jak jsem napsal výš, nijak nevyllučuje tu možnost, že vyřazení třeba bylo i čistě manipulativní.
stejně se většina peněz neprostaví, ale rozkrade. Něco tomu kdo to přiklepnul, něco jeho straně na kampaň (přes prostředníky samozřejmě). Stavba se přeprodá po kouskách subdodavatelům kteří ji fyzicky postaví, ale dostanou za to jen zlomek peněz, takže se nepředřou a stavbu prostě musí ošidit aby aspoň něco vydělali. Ale to nikomu nevadí, protože stavební dozor v tom jede vždy taky a nevidí, neslyší. Když se potom dálnice propadá a mosty padají, odpovědnost na sebe zůčastnění hází tak dlouho, až se to zahraje do ztracena. A aby byl volič spokojený, občas někomu dají směšnou pokutu v řádu milionů zatímco rozkradeny byly miliardy.
Skončí to nejdřív se zavedením nejen politické, ale taky hmotné odpovědnosti za spravovaný státní majetek. Jinak řečeno - zúčastnění budou ručit za svoje rozhodnutí svým nakradeným majetkem. Ale to je v ČR sci-fi, protože žádný kapr si sám rybník nevypustí...
Jo bohužel to tak je a navíc stavební dozor neznamená odborník ve stavitelství. Najdou nějakýho joudu, dají mu funkci i když ten vůbec neví která bije. Zajímalo by mě, jak si vůbec může řsd dovolit nevzít nejnižší nabídku ? Tak snad to bude řádně zasmluvněno.
Nejlevnější sice vždy neznamená nejlepší, ale jak ti co v současnosti staví již dokázali, tak drahé taky neznamená kvalitní. Taky mě udivuje, že firmu která vyloženě ojebe stavbu a ještě má drzost se odvolávat a tvrdit, že tam je co má být, i když není vůbec připustí k dalšímu výběrovýmu řízení. Jenže jak již bylo řečeno, tady se hraje o obrovský prachy a když se každýmu po cestě něco odlije tak furt zůstane víc než dost. Chtěl bych vidět v čem bydlí ta banda z ŘSD, protože to je snad stát ve státě. Všechny bych vyházel a tyhle stavební firmy co už něco ***i a ještě se chcou soudit bych k dalším řízením nepřipustil. Du blejt.
trh je omezený, velkých firem, co jsou schopné realizovat velké stavby zas tak mnoho není. Takže pokud bys vyřadil nějakou firmu kvůli špatným referencím, za chvíli bys neměl s kým uzavřít smlouvu... ;-)
Problém není ani tak na straně firem, je vcelku českou přirozeností věci ojeb... ehm odrbávat. Problém je v nastavení systému kontrolních mechanismů. Stát si zkrátka neumí (resp. bohužel spíš nechce) pohlídat kvalitu prováděných staveb. Nejsou jasně nastavené kontroly, jsou nejasně vymezené odpovědnosti. A celou mizernou kontrolu navíc stát přenechává spřízněným firmám stavebních společností...
Takže primárně problém není ve stavebních firmách, ale především na tom, kdo stanovuje pravidla hy, tedy ŘSD. Ale není se čemu divit, odborníky vyházely, navíc za ty směšné prachy řadových pracovníků jim tam nikdo nevydrží. A když už to někdo prubne díky tomu, že je magor (Pošvářová), tak ji raději vyrazej...
Nevzít nejlacinější firmu je úplně běžné. A pokud je k tomu důvod, tak je to jen na místě... Ve stavebnictví je taková krize, že firmy vezmou cokoliv a cenově to jsou schopni tak podstřelit, že to za ty částky kvalitně prostě postavit nejde :-!
A nepříjde ti divný že ty taloše už dvakrát vyšoupli ? Mě příjde, že si je nechcou pustit na píseček, pač by se možná ukázalo, že stavět za méně lze a aji to bude kvalitní. Velká firma většinu outsourcuje a tam to skope na minimum. Zajímá je jen vlastní vývar a ten rozdíl 150 mega nebo kolik to bylo je jen část ze zisku. Ten je mnohem větší. Obecně rozum stojí třeba nad Blankou, kde když jsem to četl jaké tam je zpoždění a kolik už se promrd... - prostavělo navíc oproti plánu tak mám fakt zlost. Kdybych zákazníkovy dodal výrobek se spožděním a ještě za dvojnásobnou cenu tak mě pošle někam. A tady stát neřeší. Vlastně ani ANO, které jsem já blbec volil, toto neřeší. Ta finanční chobotnice musí již být spíš krakatice.
To mi připomnělo ten vtip...Jak jakýsi úřad vyhlásí veřejnou zakázku na oplocení jeho budovy a pozemku, nebo tak něco. Přihlásí se Vietnamec, Ital, a Čech. Vietnamec říká, že dle jeho propočtů vše zvládne zhotovit za 300 tisíc. Ital prohlásí, že se vším všudy je schopný to udělat za 500 tisíc. A nabídka Čecha činí 2 300 000 Kč. Úředník na něj vykulí oči a ptá se, jak došel k tak obrovské ceně. A on na to: "To je jednoduchý - milion tobě, milion mně, a za 300 tisíc to udělá ten Vietnamec."
Tak nějak si představuji i výše probíranou zakázku. Už teď snad ani nikdo nepochybuje o tom, že vítěz byl předem určený a součástí zakázky je tučná provize. Nemluvě o tom, že za chvíli si Skanska, nebo kdo to vyhrál, začne účtovat nesmyslné vícepráce a nakonec se dálnice ještě před otevřením zvlní...A mezitím Ťoka ze všeho nejvíc trápí, jak zvýšit kontrolu nad řidiči.