Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
pargi
Tak nevím, spíše bych napsal průměrných, jelikož Fiesta nabídne myslím 134 a třeba Clio RS rovnou 147, tohle zapadá někam doprostřed, průměr. Líbí se mi však, že Polo dostalo 1,8, což by se dalo považovat trochu za nedostatek oproti konkurenci s podobnými výkony a 1,6 motorům, já v tom ovšem vidím jasný klad.
Na té 1.8 je nesmírně zajímavý ten krouťák (tedy u manuálu), ale jak vyplývá z odkazu, co jsem dal výše, ani to není všelék a s menším krouťákem zase jedeš jinak, třeba zábavněji.
Zrovna v týhle kategorii de předevšim vo zábavu. Jestli je konkurent vo nějakou desetinu rychlejší nebo pomalejší bych moc neřešil podstatný je celkový naladěnía pocit z auta
Taky jde o to, co je pro tebe zabava - jestli nechat se vrazit do sedadla 320Nm, nebo "jet rychle i spomalym autem", to pak muze to "silne" Polo podelat i SSS s "ubohou" 1,6 bez primeho vstriku, bez turba, bez DSG a prepinatelnejch tlumicu...
Podpis. U Swifta platí "kdo brzdí, ztrácí" a naučit se ho vodit, abys brzdit nemusel, jo - pro mě to zábava je. 😉
Ale aj to zarazenie do sedadla má svoje čaro. 😉
To je to co ti u auta odejde nejdriv, ten pocit jaky ti pri zarazeni do sedadel, po tydnu je z toho jen zatlaceni do sedadel a po dvou tydnech jen "neni to nejhorsi". 😄
Jasné, na výkon si zvykneš rýchlo, ale kým u výkonného auta sa časom dostaneš do fázy "nie je to najhoršie", pri bežnom aute príde "sakra, nutne by to chcelo o polovicu viac koní". >😁
Keď som prednedávnom šoféroval 300k kompakt, tak pri plnom plyne som si povedal: nie je to zlé, ale čakal som možno trochu viac, zatiaľ čo pán, čo jazdil po mne, pri polovičnom plyne len híkal od nadšenia.
Keď som prednedávnom šoféroval 300k kompakt, tak pri plnom plyne som si povedal: nie je to zlé, ale čakal som možno trochu viac, zatiaľ čo pán, čo jazdil po mne, pri polovičnom plyne len híkal od nadšenia.
Pakliže jde o zábavu, pak souhlas, neřešit desetiny. Znám auta nesmírně efektivní a rychlý, přesto s nimi zábava není, pokud se nebavíme o natírání souseda na semaforech. Bez diskuze ano 😄
Samotná rýchlosť nie je všetko, ale rozhodne je súčasťou zábavy. Raz na argument o nepodstatnosti rýchlosti povedal Dinar: a išiel si už tristovkou? Garantujem Ti, že pri tej rýchlosti sa na na nudu sťažovať nebudeš. 😉
Dle GPS 330+.
A znovu uz nechci, dekuji pekne.
No, ale to bylo na motorce, mozna v aute je to jine... Ten sileny pocit, ze uz je to davno v haji a pri sebemensi chybicce nemam zadnou sanci na preziti, spolu s uklidnujicim pocitem, ze az pri brzdeni utikam hrobnikovi z lopaty... Kdo nezkusil, mel by, to je fakt.
A znovu uz nechci, dekuji pekne.
No, ale to bylo na motorce, mozna v aute je to jine... Ten sileny pocit, ze uz je to davno v haji a pri sebemensi chybicce nemam zadnou sanci na preziti, spolu s uklidnujicim pocitem, ze az pri brzdeni utikam hrobnikovi z lopaty... Kdo nezkusil, mel by, to je fakt.
Tak motorka je iný svet, tam pomaly všetko nad diaľničnú rýchlosť je istota darovania orgánov. Mňa samotného tiež čisto rýchla jazda neláka, maximálku svojho auta asi nikdy nevyskúšam (aj na okruhu som šiel len cca. 200), ale viem si asi predstaviť, čo s hladinou adrenalínu spraví ešte 100 km/h navyše.
No...asi neumis, od nejakych 250-260 je kazdych 10km/h navic narez na druhou, ve chvili, kdyz jsem si rikal, ze uz musim jet tak 320, mrknul jsem na rychlomer a byl jen lehce pres 300, to odpovida cca 270-280... A ta bestie porad tahla na petku a sestka teprve cekala... Masakr, no.
Ako už písal woody, nejde len o ten absolútny výkon, ale aj o ten krútiak. Rozdiel Clio-Polo vo výkone je len 6 kW, čo sú zanedbateľné 4%, ale pri krútiaku má PGTI náskok 80 Nm, čo je 33% a to už je cítiť. Preto sa motor PGTI môže prejavovať ako silnejší, než motor CRS.
Pripada mi to tak, alebo sme tu my dvaja jedini, ktori by uprednostnili tie Nm s "fofrklackom" pred DSG-ckom a mensim krutiakom ? >😁
Podobné dilema jsem řešil před pár týdny. Pak jsem si střihnul oblíbenou horskou RZtu a bylo jasno. Ten pocit při přeřazení, kdy člověk zadupne plyn do podlahy, mu žádný automat nedá ...
Co je ta tvoje horska RZta?
Dušná od Malé Bystřice ...
Kolem Bystricky, nebo na opacnou stranu?
Tam kde jsme jezdili my na srazu, směrem nahoru k vrcholu trasy, kde pak u zastávky stála naše auta.
A pak dale pres ten kopec dolu, ano?
Zkusim se tam projet, ale je fakt, ze dyyyyzl asi nikoho lekat nebude, spis to bude na pohodu, jako s jezkometem >😁
Zkusim se tam projet, ale je fakt, ze dyyyyzl asi nikoho lekat nebude, spis to bude na pohodu, jako s jezkometem >😁
Od přehrady směr Vsetín. Před nějakými 25 lety se tady jezdily bodované závody do vrchu (evropské?), později už jen nějaké "lokálky". A něco podobného je z obou stran na trase ValMez - Malá Lhota - Velká Lhota. Oba kopce mám po cestě jako alternativní trasu do práce, takže když si náhodou přivstanu, tak tam vypálím karbon.
Tak za prvé, původně nastolená otázka byla srovnání 320 Nm u Pola GTI manual vs. 240 Nm u Clia RS. A k tomu se vázal můj odkaz a resumé, že s deficitem Nm musíš jezdit jinak, a klidně to může být i zábavnější.
Pokud se týká konkrétně Pola GTI, tak tam je ta volba dosti usnadněná. Plus 40 tisíc, mínus 70 Nm a ještě ke všemu suchá dvojspojka. Tady bych volil manuál bez váhání. Takže si mě klidně připiš na seznam, jakkoliv obecně se nářkům na automaty spíše směju. Iudex o něco níže píše, že do auta pro zábavu by automat ani neuvažoval....no, podle mého jednak hot-hatche nejsou auta čistě pro zábavu a druhak iudex v tomto ohledu jaksi není úplně nestranná osoba. Zeptej se ho schválně, jestli by tedy chtěl automat do rodinného auta střední třídy, pokud by měl možnost zvolit manuál. 😉 >😒]
Pokud se týká konkrétně Pola GTI, tak tam je ta volba dosti usnadněná. Plus 40 tisíc, mínus 70 Nm a ještě ke všemu suchá dvojspojka. Tady bych volil manuál bez váhání. Takže si mě klidně připiš na seznam, jakkoliv obecně se nářkům na automaty spíše směju. Iudex o něco níže píše, že do auta pro zábavu by automat ani neuvažoval....no, podle mého jednak hot-hatche nejsou auta čistě pro zábavu a druhak iudex v tomto ohledu jaksi není úplně nestranná osoba. Zeptej se ho schválně, jestli by tedy chtěl automat do rodinného auta střední třídy, pokud by měl možnost zvolit manuál. 😉 >😒]
S automatem je po výhodě 😄
MadPete
se mi vždycky dost líbilo. Dost podivné, protože je od značky a ve velikosti, ve které zřejmě už nikdy nakupovat nebudu. Ale mít ho a navíc v GTi je lákavá představa. Asi přestanu plkat na netu a najdu si pořádnou práci.
Mi se taky líbí jeho koncept. Jen by ho mohli udělat trochu odlišnější od běžných modelů. Třeba alespoň možnostmi individualizace.
MariAchi
Technicky popis je paradni, no chtelo by to popsat trochu i jizdu, ktera mi prijde - zvlast u sportovne ladeneho modelu - podstatne dulezitejsi, nez aby byla odbyta jen par nic moc nerikajicimi vetami.
Asi máte pravdu. Snažil jsem to nějak podpořit tou technikou, zejména toho motoru. Tohle mi ale nikdy moc nešlo.
Ja tu techniku celkem hltam, no nepomer mezi popisem techniky a jizdy je znacny. Tak se treba na testovani domluvte s nekym, kdo umi napsat jizdni dojmy a napiste test spolu.
Když testoval Seata Leon 😜erience1,8tsi, tak jsem si myslel, že to Dusil odflákl.
Teď si myslím, že to prostě neumí napsat tak, aby to bylo čtivé.
Teď si myslím, že to prostě neumí napsat tak, aby to bylo čtivé.
Asi jak kdy. Ono je paradoxně těžší napsat čtivý dlouhý text, než krátký. Upřímně taky radši píšu třeba ojetiny apod. Tam to není tolik o pocitech, jako spíš o faktech. Ale jasně, žádný literát nejsem. To uznávám. Na druhou stranu, k čemu je literát, který o autech nic neví. Asi tam nemusel být tolik popis té techniky. Tím pádem by to ale bylo samozřejmě kratší. Taky mi přijde divné neustále popisovat, jak se v autě sedí apod. To je na každém, navíc Polo tady bylo tak proč to psát znova? Ale možná to někdy vyžaduje. K tomu odfláknutí. Nepřijde mi, že bych něco odfláknul, naopak, jsou tam podle mě zajímavé postřehy. Nicméně není to taková dojmologie, jakou tady asi někteří chtějí. Ale to tak holt je. Někdo píše jen dojmy, jiný raději fakta. Jsem ten druhý.
Vzdyt pisu - nechte to projet jeste nekoho, kdo sepise jizdni dojmy a pak z toho ten test smichejte. Prece s tim testovanym autem nejezdite jen vy sam, nebo ano?
Za mně spokojenost Pane Dusile. Už měsíc koukám po nějakém malém HH a příští týden plánuji podepsat právě Polo GTI. Mám vlastní zkušenosti s jízdou a chyběl mi právě nějaký hlubší technický popis, který jste, dle mého názoru, odvedl na jedničku. Tím jste ještě podpořil mé rozhodnutí koupit.
Zkoušel jsem Fiestu ST a přesto, že nabídne dravější jízdu, tak nevzhledný a nepraktický interiér spolu s nepohodlnými (na dlouhou jízdu) sedačkami mi nedovolí zvolit Forda. Naproti tomu má nové GTI vkusný praktický interiér, nabízí 5-ti dveřovou variantu a běžná jízda je velmi pohodlná.
Co se týče ostatních konkurentů, tak Corsa OPC začíná na Kč 554 900,-- což je od 94 tis Kč více než Polo GTI. A všichni tři Francouzi jsou mi nesympatičtí, takže nepřipadají v úvahu. Pokud někoho napadne ještě další srovnatelná konkurence, prosím podělte se 😄
Zkoušel jsem Fiestu ST a přesto, že nabídne dravější jízdu, tak nevzhledný a nepraktický interiér spolu s nepohodlnými (na dlouhou jízdu) sedačkami mi nedovolí zvolit Forda. Naproti tomu má nové GTI vkusný praktický interiér, nabízí 5-ti dveřovou variantu a běžná jízda je velmi pohodlná.
Co se týče ostatních konkurentů, tak Corsa OPC začíná na Kč 554 900,-- což je od 94 tis Kč více než Polo GTI. A všichni tři Francouzi jsou mi nesympatičtí, takže nepřipadají v úvahu. Pokud někoho napadne ještě další srovnatelná konkurence, prosím podělte se 😄
Žádná další neni. 3 frantíky si vyřadil stejně jako Fiestu a Corsa která je podle mě možná nejlepší je ti drahá. Vybráno 😄
Příliš jsi odseparoval prakticky veškerou konkurenci, jestli ti sedí Polo...pak ho vem. Nic dalšího nenajdeš, pokud apriori nesedí třeba frantíci 😉
Nápadně ten jeho výběr připomíná některá výběrová řízení ve státní správě. >😒]
Ale tohle jsou privátní investice a osobní preference, tedy akceptuji 😄
Jde o to, že auto se mi musí na první pohled líbit, pak si až sedám a zkouším. A u všech tří frantíků je buď venkovní nebo vnitřní design pro mně subjektivně nehezký. A chápu, že to není názor podložený daty nebo léty zkušeností, které nemám, ale budu v tom jezdit já 😄
Nic proti. Ode mě to byl opravdu jen pokus o vtip. 😉 A při svém vlastním výběru jsem pochopitelně zohledňoval i tuto stránku věci.
Rozumím 😄 Je to můj první nákup vozu, takže to hodně prožívám >😁
No, já jsem jako první nové auto kupoval dodávku a málem jsem tehdy před salónem stanoval. >😁 S odstupem času bych řekl, že i když jsem později kupoval lepší auta, tak napoprvé to bylo takové nejhezčí. Tak si to užijte. 😉 :yes:
Moc děkuji! Akorát ta 5-ti měsíční čekací doba mně deptá >😁 A taky trochu obava z toho, že EA888 má řetěz namísto řemene, ale s tím se asi nedá nic dělat.
Je tu jedno auto, ktere stoji za zvazeni, pokud budto mas vic penez anebo jsi ochoten ozelit kus vykonu.
Mini.
Budto obycejny Mini One, ja bych sel budto do Coopera nebo do S, jenze Sko cenou skutecne ulitava.
Duvodu proti je dost, prakticnost, nekomu nesedi design atd, ale
Duvody pro Mini ovsem jsou: O DOST lepsi podvozek nez Polo GTI (a to nejspis i obycejny One), pres vysokou potizovaci cenu se drzi cena ojetin velmi vysoko, takze to nemusi byt tak zla investice. Technika BMW.
Ja byt tebou dam si jeden den vylet a zkus projet idealne Mini Cooper a potom to porovnej s konkurenci. Je to zajimava alternativa.
Mini.
Budto obycejny Mini One, ja bych sel budto do Coopera nebo do S, jenze Sko cenou skutecne ulitava.
Duvodu proti je dost, prakticnost, nekomu nesedi design atd, ale
Duvody pro Mini ovsem jsou: O DOST lepsi podvozek nez Polo GTI (a to nejspis i obycejny One), pres vysokou potizovaci cenu se drzi cena ojetin velmi vysoko, takze to nemusi byt tak zla investice. Technika BMW.
Ja byt tebou dam si jeden den vylet a zkus projet idealne Mini Cooper a potom to porovnej s konkurenci. Je to zajimava alternativa.
Mi tam chybí ty emoce! Technika je popsána excelentně! Líbí se mi více, když je to podáno zábavnější formou.
topten
to by me zajimalo, jaka je zivotnost ridicaku při spotrebe 10 litru v normalnim provozu.
ja mam tu starsi 1.8tsi a na 10 litru se dostanu jen když je auto studeny.
představa ze nekde po okreskách nebo na dalnici jedu v normalnim provozu za 10 litru znamena, ze mam vysoke riziko ztraty ridicaku.
ja mam tu starsi 1.8tsi a na 10 litru se dostanu jen když je auto studeny.
představa ze nekde po okreskách nebo na dalnici jedu v normalnim provozu za 10 litru znamena, ze mam vysoke riziko ztraty ridicaku.
Jsou druhy silnic, kdy nemusíš výrazně překračovat rychlost a spotřebu neudržíš 😉
jo, když pojedu do kopce se zatáčka, tak budu klidne na 15, ale pak prijde kopec dolu a spotřeba bujde dolu.
když pojedu se zatazenou ruckou, tak se na to dostanu, ale po par kilometrech uvarim brzdy.
kde s tim chces jezdit v normalnim provozu za 10 litru třeba 100km v kuse, abys neprisel o ridicak??
když pojedu se zatazenou ruckou, tak se na to dostanu, ale po par kilometrech uvarim brzdy.
kde s tim chces jezdit v normalnim provozu za 10 litru třeba 100km v kuse, abys neprisel o ridicak??
Jakákoliv m.dokleková silnička nižší třídy na Vysočině nebo kopcovitým terénu. Když jedu tvrději, pak věř, že i dolů to žere. 😉
takze spotřebu u tohodle auta budes udavat při jizde v kopcovitem terenu, nejlepe při závodech do vrchu, ale sazomet při klidne jizde po okreskách s kopce?
neznam zas tak moc useku i na silnicich 3. tridy, kde bys kvůli rychlosti nemoh prijit o ridicak a zrychleni tohodle vozitka je nekde jinde, nez toho mojeho lenocha ze 160k, takze tam tu rychlost dosahnes daleko drive...
a opravdu budes jezdit jenom kopcovite silnice treti tridy s plynem na podlaze??
neznam zas tak moc useku i na silnicich 3. tridy, kde bys kvůli rychlosti nemoh prijit o ridicak a zrychleni tohodle vozitka je nekde jinde, nez toho mojeho lenocha ze 160k, takze tam tu rychlost dosahnes daleko drive...
a opravdu budes jezdit jenom kopcovite silnice treti tridy s plynem na podlaze??
Každý auto má svý určení. Nebudu si takhle testovat nafotvýho kombíka, naopak chování HH na dálnici je pro mě druhořadý, pokud má jít o auto pro zábavu.
Nepřesahovat výrazně limity neznamená nepřijít o noty, ale pár těch nádherných je. Výjezd na Ještěd od Roztání, Mělník-Dubá, Opava-Česká Třebová, v zásadě celý Beskydy. Vesničky za Jaroměří, Tábor-Loket, Hustopečsko, Dolný Kubín-Terchová-Žilina... 😉
Nepřesahovat výrazně limity neznamená nepřijít o noty, ale pár těch nádherných je. Výjezd na Ještěd od Roztání, Mělník-Dubá, Opava-Česká Třebová, v zásadě celý Beskydy. Vesničky za Jaroměří, Tábor-Loket, Hustopečsko, Dolný Kubín-Terchová-Žilina... 😉
a co ty ostatní kde mas rovinu a vesnice?
když vezmes nejakej prumer, tak jezdit za deset litru tak aby to nebylo tech prvních 10km když je motor studenej, a nebat se ze neprijdes o ridicak chce určitou miru "talentu",
když vezmes nejakej prumer, tak jezdit za deset litru tak aby to nebylo tech prvních 10km když je motor studenej, a nebat se ze neprijdes o ridicak chce určitou miru "talentu",
Zrovna ty co jsem vypsal moc rovinnatých úseků nemají a spousta z nich je úzkch, nic moc povrch atp. Ve vesnicích zvolníš, aby jsi následně akceleroval. Opravdu odzkoušeno 😉
Moc to resis.
Sli projet sportovni verzi auta a podle toho jeli, na spotrebu kalel medved.
Normalni clovek s tim muze do prace / z prace klidne jezdit za set, pri blbnuti za dvanact a cestou domu to spadne pod osm = klasika.
Sli projet sportovni verzi auta a podle toho jeli, na spotrebu kalel medved.
Normalni clovek s tim muze do prace / z prace klidne jezdit za set, pri blbnuti za dvanact a cestou domu to spadne pod osm = klasika.
Prísť o vodičák môžeš aj na Fabii, to nie je o tom. Keď som skúšal Golf R, tiež som šiel po okreske 200, aby som odskúšal limity, normálne tak samozrejme nejazdím. Takže to auto tiež ukazovalo nereálny priemer spotreby.
ja když to tak před 5 lety zkousel cestou do jiznich cech, tak u tabora me tacho ukazal přes 230, ale výsledna spotřeba byla necelych 7l/100km při vzdalenosti přes 200km.
proto trochu pochybuju, ze normalni prumer tohodle auta bude 10 litru
proto trochu pochybuju, ze normalni prumer tohodle auta bude 10 litru
Ide o to, na akej dlhej celkovej trase to rozriediš. Je jasné, že ak spravíš 30 km ostrým štýlom a zvyšok nádrže ideš normálne, tak ten priemer stiahneš. Ja ale myslím, že na test majú tak málo času, že spravia maximálne jednu nádrž a v rámci toho redaktori hotheč nešetria, možno na spotrebu idú tých 30 km, takže tam ten pomer ostrej jazdy a úspornej je opačný. A možno v teste ani nehovoria o spotrebe na nádrž, ale len o nejakom úseku a to potom môže byť iné hausnumero.
přesne tak, takhle nejak to bude.
dostanou auto, který je celkem zivy a s kterym se prijemne jezdi, tak mu nalozi a pak z toho vyleze takovahle spotřeba.
ja si tohle auto dokazu představit jako druhy auto do rodiny a vůbec by to neznamenalo ze bych mu musel porad nakládat, a tipuju, ze bych s tim v prumeru jezdil kolem 7 proto me prijde, ze když vpodstate uvedou ze to jezdi za 10, tak to je moc
dostanou auto, který je celkem zivy a s kterym se prijemne jezdi, tak mu nalozi a pak z toho vyleze takovahle spotřeba.
ja si tohle auto dokazu představit jako druhy auto do rodiny a vůbec by to neznamenalo ze bych mu musel porad nakládat, a tipuju, ze bych s tim v prumeru jezdil kolem 7 proto me prijde, ze když vpodstate uvedou ze to jezdi za 10, tak to je moc
Přesně. Když jsem měl půjčený Clio RS, jezdil jsem do dotankování cca 7 hodin v kuse. A najel jsem nějakých 400 km. Takže rychlostní průměr nula nula prd. A spotřeba mi vyšla cca 10,3 litru. To je prostě o tom, jak moc to dáš tomu autu sežrat. Každej razantní odpal od cedule obec, každý serpentýny do kopce, kde zkoušíš limity....to všechno dělá vír v nádrži. V denním provozu takhle nejezdíš, dáš si pár kilometrů na ostro a pak zas klídek. A to ani nemluvím o tom, když někoho vezeš, kdo na tohle není zvědavej... 😉
Ide o test hotheču, tam nemôžeš očakávať podobný štýl jazdy, ako na Tvojom rodinnom aute (Octavia 1,8TSI, ak sa nemýlim, naviac tuším len so 118 kW). Ver, že mať to auto doma, tak na ňom jazdíš dlhodobo za 7.
Myslíš? Mít ho jako car4fun, tak klidně i 11 a nelitoval bych 😄
Čistě pro zábavu si asi takovýhle auto koupí málokdo. HH je povětšinou stále jen HH, žádná víkendovka. A novej není v našich reáliích úplně za hubičku. Takže se předpokládá četnější než jen víkendový provoz....a spotřeba jde dramaticky dolů.
Ja mám aktuálny priemer 7,98, takže pri slabšom a ľahšom Pole by som tých 7 videl ako reálnych pri rovnakom spôsobe používania.
Já na jednom na úseku přes Terchovou přes 26 a celkově na celý cestě Košice-Ostrava pak 11,7. Takže pokud auto pro zábavu v kombinaci se správnou silnicí, pak i dlouhodobě může být vyšší. Pravda, že HH má i civilnější tvář. Vůbec se v tom nechci hádat, jen naznačuju, proč mohla mít redakce 10 u Pola. 😉
Arese
Velice oceňuji, že VW uznal svoji chybu a začal své malé hot-hatce nabízet i s manuální převodovkou (Ibiza Cupra s motorem 1.8 TSI a manuálem bude brzy následovat). Věčná škoda, že se této výzbroje nedočká i nová Fabia, určitě by jí to moc slušelo a jezdila by parádně! 😒
Neboj, docka, ale nemuzou s tim prijit hned, nechteji osbournovat Polo a Ibizu.
Vidím to tak 50:50... nebo možná spíš 40:60 v neprospěch RS.
Neboj, ostatne v minule generaci taky nejprve RS Fabka byt nemela a pak najednou byla. Koukni na Octavii RS - ma hned 3 verze pohonu + 2 verze kastle, a Fabka, ktera bude soutezit by skoncila na 1,2 TSI bez sport verze? NAvic u koncerny VW obecne se postupuje takto: Nejprve normalni verze, pak nejaka sportovni (GTI, R, S, RS...) a z ni pak odvozene vybavove pakety exterierove a interierove na ty standartni verze. Funguje to tak u vsech znacek koncernu, to su klidny 😄
Z úst oficiálních představitelů zaznělo, že RS nebude. Nemyslím že by jen tak mlžili...
Prosimte, to jsou mlzici z povolani, mlzej tak, ze by zamlzili celou polabskou nizinu >😁
Dej tomu par mesicu a uvidime 😉
Dej tomu par mesicu a uvidime 😉
Když chtějí mlžit, tak mlží a řeknou něco ve smyslu že to závisí na situaci na trhu nebo zpětné vazby od zákazníků. Pokud si to dobře pamatuju, tak na téma Fabie RS ale zaznělo poměrně rezolutní "ne".
Bohužel důvody prodejního neúspěchu Fabie RS II nebyla v tom, že by o malý hot-hatch Škoda v principu nebyl zájem, ale v nesportovních proporcích karoserie a nešťastně zvolené pohonné jednotce (dvojité přeplňování, DSG). Jenže právě tyto důvody by nyní Fabia III RS mohla krásně odstranit a mohla by díky tomu být nabízena i za přijatelnou cenu.... 😒
Bohužel důvody prodejního neúspěchu Fabie RS II nebyla v tom, že by o malý hot-hatch Škoda v principu nebyl zájem, ale v nesportovních proporcích karoserie a nešťastně zvolené pohonné jednotce. Jenže právě tyto důvody by nyní Fabia III RS mohla krásně odstranit.... 😢
miromen
Za manual a dostupnou cenu. :yes:
HH i když spiš hatch s teměř 200 koniky pod 500tkč. :yes😒br />
[odkaz]…
HH i když spiš hatch s teměř 200 koniky pod 500tkč. :yes😒br />
[odkaz]…
tom_hardy
Nechcem byť nejaký hnidopich ale...
Uznanie za LED svetlá v tomto segmente? Pri mazde 2 som si niečo takéto nevšimol.
Takisto technológie popísané pri tejto 1.8, dobiehajú napr. takú toyotu z pred 15 rokov, kde variabilné časovanie, a variabilný zdvih vo vtedajšej celice boli už vtedy samozrejmosťou, dokonca v motore o objeme 1.8 a s výkonom 141kW, no bez turba a s polovičným točivým momentom...
Uznanie za LED svetlá v tomto segmente? Pri mazde 2 som si niečo takéto nevšimol.
Takisto technológie popísané pri tejto 1.8, dobiehajú napr. takú toyotu z pred 15 rokov, kde variabilné časovanie, a variabilný zdvih vo vtedajšej celice boli už vtedy samozrejmosťou, dokonca v motore o objeme 1.8 a s výkonom 141kW, no bez turba a s polovičným točivým momentom...
Srovnávejte srovnatelné. Yaris má třináctistovku se 73 kW respektive patnáctistovku pro hybrid s 55 kW. Nic víc Zrychlení z 0 na 100 za 11 sekund. Nic víc Toyota nabídnout nedokáže.
Mal som na mysli iba motor a technológie v ňom, áno môžete namietať ohľadom emisií, ktoré boli v tom čase EURO3, atď... Ja som skôr narážal na nasadenie technológií variabilného časovanie alebo zdvihu ventilov, ako keby to bolo niečo prevratné, pritom v toyote sú tieto technológie bežné vyše 15 rokov, a približne 8 rokov sa nachádzajú aj bežných autách ako auris/corolla.
A takisto porovnávajte porovnateľné a nie športový model s bežným modelom. Toyota nemá momentálne v ponuke v tomto segmente športovo ladený model, teda yaris 1,33 73kW treba porovnávať s polom 1.2TSi 81kW. BlueGT a GTI už z názvu radím do športovo ladených modelov.
A takisto porovnávajte porovnateľné a nie športový model s bežným modelom. Toyota nemá momentálne v ponuke v tomto segmente športovo ladený model, teda yaris 1,33 73kW treba porovnávať s polom 1.2TSi 81kW. BlueGT a GTI už z názvu radím do športovo ladených modelov.
BlueGT není sportovní, ale úsporný (má vypínání válců a blue v názvu, což je u VW to samé jako green u jiných značek). I když, mají ještě BlueMotion. Že by tedy svižný spořílek? 😄
posun link na ten variabilny zdvih ventilov... >😒]
the ZZT231 powered by a higher-performance 1.8 L 4-cylinder 192 hp (143 kW) (in Europe and Japan) 2ZZ-GE version, co-developed with Yamaha, the latter featuring a two-step variable valve lift control in conjunction with its variable valve timing.
[odkaz] nech sa páči, alebo ak by to bolo nedostatočné, tak googliť 2ZZ-FE VVTL-i . Na internetke je toho popísané dosť 😉
Dobíhají? V článku přeci není napsáno, že je valvelift novinka. To skutečně není. A i tahle generace motoru je na trhu už několik let.
A teď kontrolní otázka, co nabízí Toyota dnes? 😉
A teď kontrolní otázka, co nabízí Toyota dnes? 😉
Momentálne ponúkajú prakticky to čo v dobe celicy, rozšírené aj na výfukovú stranu. Netvrdím, že dnes majú nejak technicky pokrokovú techniku (teda okrem hybridov, tam klobúk dole). Len som sa pozastavoval nad tým, že pri teste napríklad aurisa novinári neskáču od radosti nad rovnakými technológiami ako pri tomto pole. Pričom tieto technologie sú dostupné naprieč spektrom mnohých iných automobiliek už dosť dlho.
Akorát že v té vaší Toyotě to bylo z úplně jiného důvodu. Navíc je to na sání a ne na výfuku a ten motor byl jen ve dvou autech v Evropě: Celica TS a Corolla TS. Srovnáváte nesrovnatelné. tenhle motor má i Superb a jiná auta koncernu VW a ne jen nějaké speciály pro blázny.
GregorZV
keď ja mám toto nové Polo 1,2 TSI 81kw Highline a keď sa snažím tak jazdím v pohode aj za 4 litre, pritom moja najlepšia spotreba je 3,6 litra na cca. 60 km 😄 čo je oveľa lepšie ako trojvalcová klepotavá 1,4 TDI >😁
na margo ten spotreby v palubnom PC, na rádiu sa dá v nastaveniach nastaviť čo chcete aby vám ukazovalo na palubnom PC 😄
na margo ten spotreby v palubnom PC, na rádiu sa dá v nastaveniach nastaviť čo chcete aby vám ukazovalo na palubnom PC 😄
dnesne male benzinove turba ak im neslapes na krk a ides mestom klido pido uz vedia byt usporne to je pravda.... a aj bezny yaris bez turba tiez pojde za 5L ... dizle tu v tejto triede robia ozaj maly rozdiel na spotrebe .... pritom su cenovo o rovnaky kus drahsie ako aj rozdiel benzin/dizel u auta o dve triedy posadeneho vyssie.... navyse u maleho auta sa predpoklada casta jazda na kratsie vzdialenosti pripadne jazda v meste.... a takato drezura dizlu moc dobre nerobi.... ja som tiez prekvapeny kolko testov roznych novych malych aut uz nachadzam s dizlami a moc tomu tiez nerozumiem... ale budis..... kto povazuje dizel za to prave orechove do mestskeho maleho auta ...prosim.... su to jeho peniaze..... ja som naopak zastanca benzinu a to napriec vsetkymi segmentami s vynimkou skutocne velkych SUV..... 😉 ....
white label
...znovu ukázal jak na tomto webu chybí (redaktorům) patřičná "dělba práce". Místo, aby každý dělal to co umí a čemu rozumí, dělají všichni všechno.
V tomto "testu" je z celkového obsahu věnováno samotné jízdě a pocitům s ní spojených naprosté minimum. Chodí tu minimálně několik uživatelů, kteří by to byli schopni popsat mnohem podrobněji, výstižněji a přitom by to byla radost číst.
Dlouhý úvod se zbytečně podrobně věnuje historii modelu, což by samo o sobě tolik nevadilo, kdyby autor např, netvrdil, že notoricky známá III. generace Pola z roku 1994, byla čtvrtou generací Pola!?!
Viz jeho: "Čtvrtá generace z roku 1994..."
A to není jediná dezinformace v této části textu. První Polo GTI z r. 1998 (3000 ks) nemělo 92 kW, ale 88kW , 92 kW mělo až na bázi modernizované III. g (typ 6N2), tedy od října 1999.
Pro pořádek jak šly jednotlivé generace Pola včetně jejich modernizací:
Polo I (Typ 86) 1975 - 1981
Polo II (Typ 86C) 1981 - 1990
Polo II (Typ 86C 2F) 1990 - 1994
Polo III (Typ 6N) 1994 - 1999 (GTI od 03/199😄
Polo III (Typ 6N2) 1999 - 2001 (GTI od 10/1999)
Polo IV (Typ 9N) 2001 - 2005
Polo IV (Typ 9N3) 2005 - 2009 (GTI od jara 2006)
Polo V (Typ 6R) 2009 - 2014 (GTI od 05/2010)
Polo V (Typ 6C) 2014 - (GTI od 11/2014)
Chápu, že to zrovna při čtení testu vozu příliš mnoho lidí nezajímá, a právě proto by to tam nemuselo být vůbec (tím spíš na úkor prostoru pro informace o jízdních vlastnostech apod.), a když už, tak aspoň správně.
Ne poprvé je přitom vidět, že automobilová technika je to, co Tomáše Dusila zajímá na autech (podrobněji) zřejmě nejvíc a v tomto ohledu bych mu dal na webu naopak větší prostor, přičemž opravdu věřím, že by to pro web bylo přínosem.
Jízdní testy, zejména hh a sportovně orientovaných vozů, jdou Ondrovi Chamilovi (viz i ohlasy v diskusích pod jeho testy), a proto by je měl logicky dělat především on.
Zdejší redaktoři nutně potřebují určitou formu specializace, nikdo přece neumí dobře úplně všechno a ani každý nemá ke všemu stejně kladný vztah, to je jako např. chtít od lékařů, aby léčili opravdu kvalitně a fundovaně, ale přitom byli každý den na jiném oddělení nemocnice.
V tomto "testu" je z celkového obsahu věnováno samotné jízdě a pocitům s ní spojených naprosté minimum. Chodí tu minimálně několik uživatelů, kteří by to byli schopni popsat mnohem podrobněji, výstižněji a přitom by to byla radost číst.
Dlouhý úvod se zbytečně podrobně věnuje historii modelu, což by samo o sobě tolik nevadilo, kdyby autor např, netvrdil, že notoricky známá III. generace Pola z roku 1994, byla čtvrtou generací Pola!?!
Viz jeho: "Čtvrtá generace z roku 1994..."
A to není jediná dezinformace v této části textu. První Polo GTI z r. 1998 (3000 ks) nemělo 92 kW, ale 88kW , 92 kW mělo až na bázi modernizované III. g (typ 6N2), tedy od října 1999.
Pro pořádek jak šly jednotlivé generace Pola včetně jejich modernizací:
Polo I (Typ 86) 1975 - 1981
Polo II (Typ 86C) 1981 - 1990
Polo II (Typ 86C 2F) 1990 - 1994
Polo III (Typ 6N) 1994 - 1999 (GTI od 03/199😄
Polo III (Typ 6N2) 1999 - 2001 (GTI od 10/1999)
Polo IV (Typ 9N) 2001 - 2005
Polo IV (Typ 9N3) 2005 - 2009 (GTI od jara 2006)
Polo V (Typ 6R) 2009 - 2014 (GTI od 05/2010)
Polo V (Typ 6C) 2014 - (GTI od 11/2014)
Chápu, že to zrovna při čtení testu vozu příliš mnoho lidí nezajímá, a právě proto by to tam nemuselo být vůbec (tím spíš na úkor prostoru pro informace o jízdních vlastnostech apod.), a když už, tak aspoň správně.
Ne poprvé je přitom vidět, že automobilová technika je to, co Tomáše Dusila zajímá na autech (podrobněji) zřejmě nejvíc a v tomto ohledu bych mu dal na webu naopak větší prostor, přičemž opravdu věřím, že by to pro web bylo přínosem.
Jízdní testy, zejména hh a sportovně orientovaných vozů, jdou Ondrovi Chamilovi (viz i ohlasy v diskusích pod jeho testy), a proto by je měl logicky dělat především on.
Zdejší redaktoři nutně potřebují určitou formu specializace, nikdo přece neumí dobře úplně všechno a ani každý nemá ke všemu stejně kladný vztah, to je jako např. chtít od lékařů, aby léčili opravdu kvalitně a fundovaně, ale přitom byli každý den na jiném oddělení nemocnice.
Ďakujem !!!!
Uz som tu jedneho casu ja v nejakom prispevku pisal nieco podobne o specializacii konkretnych redaktorov na konkretne veci, takze s tymto tvojim sa zhodnem na 100%.
Kde sa to da podpisat ? 😉 :yes:
Uz som tu jedneho casu ja v nejakom prispevku pisal nieco podobne o specializacii konkretnych redaktorov na konkretne veci, takze s tymto tvojim sa zhodnem na 100%.
Kde sa to da podpisat ? 😉 :yes:
Ani případná petice nás zřejmě v tomto ohledu nevytrhne, je to především na vůli šéfredaktora.
K těm generacím, to je věc názoru, jak to berete. Já třeba považuji Polo 1994 za 4. generaci a za tím si stojím. Jo 88 kW to možná mělo ale možná taky ne. Taky záleží z jakého zdroje čerpáte. Třeba Francie to má jinak než Němci apod.
Jasně generace jsou vlastně pouze věcí názoru , záleží jen na tom, jak to bereš a za kolikátou generaci to považuješ ty...
Přece nám nebude pořadí generací (nedemokraticky) diktovat výrobce/automobilka. >😒]
Polo z r. 1994 je oficiálně! jeho třetí generací, bez ohledu na to, co si ty (nebo já) myslíš, nebo jak to zrovna cítíš.
I tady na webu to naštěstí většina lidí ví😒br /> [odkaz]
.
Přece nám nebude pořadí generací (nedemokraticky) diktovat výrobce/automobilka. >😒]
Polo z r. 1994 je oficiálně! jeho třetí generací, bez ohledu na to, co si ty (nebo já) myslíš, nebo jak to zrovna cítíš.
I tady na webu to naštěstí většina lidí ví😒br /> [odkaz]
.
Ohľadom VW sa s Tebou rozhodne nejdem hádať, ale to rozlíšenie, kedy ide o facelift a kedy o novú generáciu je niekedy diskutabilné. Mňa napríklad prekvapuje, že tieto odlišné autá sú jedna generácia: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Tak to tě překvapuje správně, všechny tři totiž určitě ne. Na tvém prvním odkazu je třídveřové Polo GT IV. g., na druhém pětidveřová verze III. g. po modernizaci a na třetím IV. generace po modernizaci a v pětidvířku.
Ta fotka na druhém odkazu je v galerii ke IV. g. omylem (Jakubův "překlep"), stejné auto (ale zezadu), viz i stejná RZ, najdeš taky v jeho galerii ke III. g., kam naopak patří. Ta jedna fotka si tak zjevně zahrála na "škatule škatule hejbejte se!". 😄
[odkaz]
Ta fotka na druhém odkazu je v galerii ke IV. g. omylem (Jakubův "překlep"), stejné auto (ale zezadu), viz i stejná RZ, najdeš taky v jeho galerii ke III. g., kam naopak patří. Ta jedna fotka si tak zjevně zahrála na "škatule škatule hejbejte se!". 😄
[odkaz]
Takže mi to bolo podozrivé dôvodne. 😉 Takto to už má logiku. Inak to rozlíšenie novej generácie a f/l je nielen u VW problém, napr. ja stále neviem presne zaradiť jednotlivé generácie a facelifty Imprezy. Mal by sa akceptovať ten úzus, že jedna generácia predávaná typicky 6-7 rokov má v strede životnosti jeden facelift a hotovo.
Verze do 2008 GTI neměla. Nesmíte se řídit tím co je v tabulkách v Auto Kelly, tam je to často blbě. Kolikrát tam mají verze, které se prodávaj třeba v jižní Americe a ne v Evropě
Jo, tak ona verze GTI do r. 2008 nebyla??? A tohle je co, Polo "Auto Kelly"? >😁
[odkaz]
A to: "88 kW to možná mělo ale možná taky ne", to je taky perla. 😉
[odkaz]
A to: "88 kW to možná mělo ale možná taky ne", to je taky perla. 😉
zane
Chcem upozorniť na zlý link -> V texte ak kliknem na Fiestu ST tak ma hodí na test panamery 😉
Shindou
Bylo by dobré zjistit si info o motoru, než něco plácnete. Tak za prvé vodní čerpadlo není poháněné od vačky, ale od vyvažovacího hřídele. Za druhé při nízkém zatížení nebo nízký ch otáčkách, tento motor drží vyšší teplotu kvůli tření, jakmile dojde k zatížení, motor se automaticky ochladí na 85°C
Spíš naopak. Polo konečně dohnalo konkurenci
Protoze za sebe muzu rict jedine - zatim u zadneho auta se nerozchazela moje osobni zkusenost s novinarskymi testy tolik, jako u techto malych vzteklounu.
Prozradíš mi konečně co tě to to ráno v diskuzi nad testem SM chytlo? Že tě to dodneska nepustilo? >😒]
Byl to test SM ale to je fuk 😄
[odkaz] = [odkaz] ?
Já sem někde uprostřed 😄
Mě neřeš, chodím sem kvůli autům ne kvůli zjišťování věku přispivatelů, ale nepotřebuju ani jedny 😄
(vtip)
Corsu OPC bych taky zkusil. Nikdy sem Opel nemusel ale soudě podle Insignie OPC hodně se zlepšili
Novinarum si klidne ver, ale pak aspon nerozumuj, jako kdybys ta auta opravdu znal 😉
Nevis o nem nic, ale vis, ze pred tim byla konkurence lepsi a ted uz ji Polo dohnalo, no ja se kolem malych HH motam dost dlouho a nic podobneho bych netvrdil.
Přitom zrovna tady se přímo nabízí nechat kluky, kteří srovnali v daný kategorii kde co (Mariachi a Woody) vypsat se a případně se max zeptat. Jejich jízdní zážitky a popis jsou pro mě mnohem cennější, neboť vím jak umí řídit. 😄
Já jsem tady třeba naprosto mimo...takže šoupu nohama 😉
U toho Pola ideálně obě verze i 1,4 TSI i tuhle novinku
[odkaz]
No ja to spis myslel tak, ze Ford je malej a tvrdej, ale Ceed je velkej a mekkej... No, furt je to o autech >😁
Můžu napsat nějaké řeči o tom, jak se ty dveře hůř otevírají mezi auty na parkovišti nebo jak se hůř dosáhne pro pás, ale faktem je, že bych nic z toho jako argument při koupi asi moc neřešil.
To je jako říct, že někdo dojel do cíle nejprvnější.
Konec gramatického okénka, přepínám.