Ok, tak Nissan konečně má k QQ2 adekvátní benzinovou motorizaci. Nicméně pořád k tomuto motoru jaksi chybí 4x4 a automat. Kupovat tato auta bez 4x4 nedává smysl, byť si někteří zákazníci myslí opak, protože v takovém případě dostanu za podstatně větší peníze prostorově vozidlo odpovídající hatchbacku nižší střední třídy a jako bonus (při srovnatelné motorizaci) horší dynamiku a jízdní vlastnosti. Obliba těchto vozidel pouze dokazuje, že zákazníci nepřemýšlejí racionálně.
Jinak k negativům vozu patří ještě příšerné řazení, které je skutečně v duchu té nejhorší francouzské tradice.
mna najviac prekvapuje aky velky predajny uspech ma kaskaj v eu .. ci uz stary model aky mal .. a aky ma aj ten novy..... volil by som inde ale inak moc pekne auto :yes:
No iste a kazde auto ma iny tvar a iny uchyt. CX5 to iste. Velky hluk od zrkadiel, ktory som v inom aute nepocul. A dalsie moznosti na ujcekovi menom GOOGLE:
"mazda cx 5 wind noise" (pre QQ to iste). Kazdy ma inu citlivost ucha... kapisto ?
Co jsou ty podstatne horsi jizdni vlastnosti? Ja totiz potkavam vetsinu SUV ve mestech a tam ma naopak SUV nehlede na to kolik ma hnanych naprav lepsi vlastnosti. Lip se vyrovna s "kvalitou" stredoevropskych mestskych cest, lip se s tim parkuje, najizdi na chodnik, opira kolama o klidne i vysoky patnik atd. Navic diky mestskym rychlostem se ani nijak negativne neprojevi vetsi odpor vyssi stavby takoveho auta. Podobne komfortni HB nizsi stredni jako obdobne velke SUV na rozumnych kolech (cti R16/R17 ktere na SUV patri) neznam.
Naopak, nakup podobneho vozu muze byt klidne racionalne podlozeny, sve nepopiratelne vyhody totiz ma.
Interiér vypadá pěkně. Exteriér... nevím, za mě nic extra. Ten trojúhelník plechu nad zadním kolem vypadá trošku samoúčelně, na menších kolech to bude brambora.
Ale jo, vypadá dobře (i když to už vypadala i současná generace, tedy zvenku, zevnitř to bylo poněkud horší). Klíčové pro "zmrtvýchvstání" této značky bude ovšem nová Insignia, která už má kapku zpoždění a navíc současná verze je pořád taková nějaká nepřesvědčivá - i když nelze přehlédnout, že Opel je kromě VW snad jediný, kdo ve ještě ve střední drží úplnou nabídku, včetně takových věcí, jako je benzín se čtyřkolkou a automatem, a donedávna i šestiválcem - kde jsem ovšem slyšel nepěkné věci ohledně spolehlivosti.
Nechci rýpat, přece jen, ban není žádná legrace ;-) , ale nemáte pocit, že 4* dáváte nějak moc často? Z posledních deseti testů dostalo osm aut 4*... méně než 3* už jsem neviděl ani nepamatuju (ok, pamatuju, je to Clio RS).
podla mna je stupnica pozostavajuca z 5 hviezd moc skromna a zahaluje chyby .... chcelo by to aspon 10 hviezd ako maximum... ved 4 hviezdy ma dnes uz kazde druhe auto.... zle auta uz nie su... ak chceme zvyraznit kto je skutocne lepsi... treba viac hviezdickovu mierku..... ktora vysledky zobrazi detailnejsie...
to je ako s pravitkom... tu uz nestaci meriat na centimetre.... ked vysledky rozlisujeme v milimetroch.....
lenze je to malo...... vsetky auta uz spadaju stejne do 3 plus... a vyssie ;-) takze sa vzdy pohybujes len v rozmedzi dvoch hviezd....
ked mas 10 hviezdiciek a budes davat aj pol hviezdy.... mas este viac moznosti... jedno auto by malo 7 ine 8 dalsie 8,5 ine 9,5 ... rozdiely by takto uz boli jasne viditelne ;-)
ale to len tak.... moj pohlad.... na hviezdy sa moc spoliehat asi stejne neda.... su len nazorne
Problem je v tom jak si nastavis pravidla spis nez v poctu moznych hodnoceni. Dnes mas k dispozici 10 hodnoceni. To musi stacit. Pokud nestaci je problem jinde a to aby ani navyseni na 10 hvezd (20 hodnoceni celkem) nevyresilo.
ano aj tak sa to da vysvetlit.... ale detailnejsia mierka by iste pomohla... v tak vyrovnanom svete aut je uz moznost pohybu len medzi jednou ci dvomi hviedzami ( 3-5 ) ako dost obmedzena volba .... ja by som kludne daval body.... a nie hviezdy..... alebo by som bol za percenta.... kde maximum by bolo 100 percent ;-) .... ale to uz je vec testerov
Já myslím, že udělování hvězd je ok. Pokud například porovnáme malá SUV + malé terénní vozy mezi sebou, tak spodní okraj tvoří pravděpodobně Láďa Niva. To auto si odveze něco mezi 1-2 hvězdami, protože poslouží jen těm nejméně náročným. Přemýšlej vždy v kontextu. ;-)
Tak to není. Hvězdy se dávají v kontextu třídy, tedy i lowend - mainstream - prémie. No nic, já na hvězdách zase tak netrvám, je to hodně hrubé zjednodušení... ale dát všem 4* mi přijde spíš jako snaha nikoho se nedotknout a nic nezkazit.
a prave preto by som bol za sirsiu hviezdickovu stupnicu..... kde 7mickou este citelne nikomu neublizis ... ale 9tka uz jasne ukaze kto je lepsi... ;-) .. chce to sirsiu skalu rozsahu
Já to chápu, rozlili si to u Hyundaie a nechce půjčovat auta, tak si to nechtějí pokazit i u jiných zastoupení. Na druhou stranu by snad neměl být problém si to auto půjčit s minimem km z půjčovny a nebo nejlépe koupit a pak prodat...
Ringier je velmi velké vydavatelství, takže pokud chtějí udržet auto.cz na úrovni nejčtenějšího autowebu, tak bez investic se to neobejde. Náklady na test např. i20 by se měly určitě vejít do 40tKč, což i kdyby vyšlo 0 od 0 za za zisky z reklamy, tak kvůli čtenářské základně se vyplatí.
Ale jo. Otázka je... vnímají čtenáři negativně to, že tu vlastní test Hyundai i20 nebyl?
A ještě jedna věc - pokud Hyundai není ochotné poskytnout i20 k testu, tak je to hlavně k jejich škodě, že se o tom autě nepíše. Takže jaksi i z výchovných důvodů...
Naprosto souhlasím. Docela dobře chápu lidi, kteří na spol. Hyundai nadávají. Je škoda, když hloupými kroky si značka podřezává větev. Kvůli hádkám dovozce s prodejci mi kousek od domu prodejce zrušil i servis Háčka a živí ho již jen Ford a Mitsu...
A mrzí mne to o to víc, že na adresu mé Elantry, co se týká spolehlivosti, nemůžu napsat jediné špatné slovo. To švagr s konkurenční O1 si užil pěkné patálie. Ale taky jsem si vědom toho, že mám poslední kvalitní Hyundai a i když je líný, prodám ho s těžkým srdcem. Ceedům a spol. už se poruchy nevyhýbají.
Mne je hlavne veľmi čudné, že na tzv. priamy porovnávací test tú i20 proti Fabii III požičali viackrát a rôznym novinárom. Pri žiadnom z tých porovnávacích testov nepadlo ani slovo, že auto sme si zobrali z požičovne alebo máme ho od dealera lebo zastúpenie automobilky to a to. Takže pravda bude zrejme niekde uprostred.
Pokud by nula od nuly pošla, tak proč by to dělali? Aby dělali někomu, kdo jim nevyhoví, zdarma reklamu? Spokojenost čtenářské základny je argument, ale jak se říká, pro jedno kvítí slunce nesvítí. Dokud je to výjimka a ne pravidlo, tak je to tolik pálit nebude.
Jo... ale jaké auto by muselo být na jednu či dvě hvězdy? A jak to pak, v kontextu ostatních, starších testů, odůvodníš? Je třeba Logan na jednu hvězdu? Ve srovnání s Octavií asi ano, ale v rámci své kategorie? Clio RS na tři hvězdy... taky to redakce schytala.
Osobně se přikláním spíš k úplnému zrušení hvězdiček.
a co tak davat percenta.... ;-) .... ako to robia niekde inde....
je lepsie ak vidis ze jedno auto ma 85 percent a ine 92 ... ako keby dali obom zhodne po 4 hviezdy... ak pozadujeme verdikt na urovni mikrochirurga tak musime na to ist s niecim inym ako s krajcirskym metrom... ja som za percenta
Ne, žádná procenta ani hvězdičky, prostě slovní popis a hodnocení v testu a to je vše. Na závěr shrnout výhody a chyby a jinak nic víc. Pořád to neřeší šíři škály hodnocení, protože kdo dá autu pod 50%? A za co?
Dnes nevznikají špatná auta, jsou jen různí lidé s různými požadavky. Redaktor může zkritizovat (a s oblibou to tu dělají) rodinné MPV či kombi za nesportovní jízdu, ale kupci ocení klidný a komfortní podvozek s úsporným motorem... A tak dál a dál. Text testu tohle pojme, hodnocení hvězdičkami nikdy.
Tak konkretne Plusy a Minusy ma na auto.cz casto pobavia, najma ked je plusom vedla "nizkej nadobudacej ceny" (nizkeho stupna vybavy) "moznost priplatkovej vybavy", ktora posle cenu auta do inej galaxie :-)
Procenta? To se na mě nezlob, ale 100 bodovou škálu beru jen jako velmi přitroublou sebereklamu.
5* stačí, zvlášť když se dávají půlhvězdy. Spíš jde o kritiku.
Mělo by každopádně platit, že 2.5* je průměr.
Z mýho pohledu je dost průměrných aut na to, aby v zásadě nedosáhlo ani na tříhvězdičkový ohodnocení.
je fakt ze latka je uz posadena tak .... ze uz teraz zrazu nemozu davat kazdemu autu zrazu 2-3 hviezdy... ked doteraz aj lepsi priemer mal pomaly vzdy 4 hviezdy....
Třeba bych se nebál dát max průměrnou známku stávajícím řadám Citroenů, Laguně, Insignii, nebo třeba Octa 1,6TDI apod. Obzvláště v některých motorizacích.
Pokud jde o průměrný auto, tak nevidím důvod dávat víc než právě 2 1/2*. To je přesný průměr. Nebo se ti zdá, že většina aut je nadprůměrných?
Podle toho, co hodnotíš. Jo, zdají se mi nadprůměrná, každý máme svůj náhled na věc. Mně je u prĐele sportovní kostitřasový podvozek a škodovácky nudný interiér, jiní to tu vyzdvihují jako nutnost. Ocením dobrý prostor při menších vnějších rozměrech. Netrápí mě šíře motorové nabídky, pokud i ta stávající mi dostačuje. Prémie mi vůbec nic neříká, přínos opravdu v dnešní době nevidím...
Takže bych klidně vůči tobě hodnotil opačně. Pravdu budeme mít oba a přesto ani jeden.
Presne, niekedy mám pri čítaní testov pocit, že všetci sú nadpriemerní; tak sa potom pýtam, kto je ten priemer a podpriemer?
Redaktor by sa nemal báť veci jasne pomenovať: napr. za špičku strednej triedy považujem BMW M3, za najhoršie v triede napr. Kiu Optima 1,7d; M3 má 5 hviezd, Optima 1; priemerné auto (trebárs 508 2,0HDI) má 3*.
Jenže to je právě ta blbost, která by vznikla. Už se srovnává nesrovnatelné a naopak v rámci srovnatelného jsou rozdíly skutečně minimální. To pak ale neospravedlní třeba jednu hvězdu pro Hyundai (beztak to plácáte všichni jen ze značkové nenávisti) vůči pěti pro tak adorovaný Passat (který na to taky nemá).
Passat nemôže mať 5 hviezd, keďže je tu ešte prémia so 6 či 8 valcami. A ak hodnotenie 5* by dosiahol trebárs Jaguar XE V6S či BMW 335d, tak Passat môže mať v závislosti od motorizácie a výbavy 3,5 až 4,5*. Ak dáš 3/4 áut v triede hodnotenie v rozmedzí pol hviezdy, ako odlíšiš tie rozdiely, ktoré tam jasne sú?
Btw. i40ke by som nedal 1*, za najhoršie auto v triede ho nepovažujem, na druhej strane ten odstup od Passatu tam je, nie že nie.
Jenže srovnávání prémie (jakkoli ji neberu vážně) s mainstreamem je taky pěkná blbost. Jak srovnávat třídy, když střední prémie odpovídá prostorem spíš nižší střední v mainstreamu? Pořád jsou ty hvězdičky zavádějící.
>:D
Sice ani staru Optimu nepovazujem za najhorsie auto v strednej triede, ale budiš. Ma defakto 1 nie optimalny motor, riadenie vraj nic moc, sice priestranny, ale nie zrovna najkvalitnejsi interier ( jeho architekturu ale berem skor ako plus ) no a potom su to uz len prkotiny, ktore jednemu mozu vadit trochu, inemu extremne...
Takze dajme tomu, ze by dostala 1 * .
Co potom, ak niekto vyrobi auto, ktore by malo dostat horsie hodnotenie ? >:D
Dostalo by 0 *, alebo -1* ? >:D
Pak prostě zpřísním hodnocení dalších testů a ty starší pětihvězdy devalvují, s vědomím toho, že pět hvězd před dvěma lety už by dnes pět hvězd být nemuselo. Podobně jako devalvuje pět hvězd v EURO NCAP. No nic, jsou to jen hvězdičky, už jsem k nim napsal víc než jsem chtěl :-)
Nejhorší... takže Insignia třeba za jednu, Superb dvě, Mondeo tři, Mazda čtyři a Passat pět? Stejná kategorie, minimální rozdíly a přesto tak rozdílné hodnocení?
Pořád nevidíš tu absurditu?
Ať se leknou. Tam, kde jsou průměrný nebo podprůměrný vlastnosti vyváženy cenou, může chlapům v hospodě vyprávět o tom, že ušetřil, tam kde zaplatil stejně jako u naprůměru, ať si to omlouvá třeba originalitou.
Jestli bys ty dal i40 5* není tématem diskuse. Tématem je to, že pokud se obecně nepoužívají známky pod 3*, tak si redakce vlastně redukuje škálu na 4-5 stupňů. Aby auto dostalo 3*, tak už to musí být propadák... a to pak vede k tomu, že všechna normální auta mají prostě 4*, špatná 3-3,5* a dobrá 4,5-5*, ten rozptyl je dost malý.
Proto říkám, že hvězdičky, procenta či jakékoli jiné hodnocení je nesmyslné. Rozdíly mezi auty nejsou tak výrazné, aby se daly hodnotit podobnou škálou.
Ja súhlasím s Emelom, že treba väčší rozptyl. Ak budú mať všetky autá 4 až 4,5*, tak to bude ako v animáku Rodinka úžasných povedal hlavný záporák Syndróm: ... a potom bude každý super. A keď budú všetci super, nebude ním nikto". ;-)
Kdyz porovnas s atmosferou, tak je i sekunda hodne a prijde ti to pri rychlem razeni jak kdyz motor vypovedel sluzbu a je KO. 2 až 3 sekundy musi byt hodne neprijemne, snad neni ani mozny, jestli je to vubec pravda. QQ ma oproti Yetimu vetsi objem, mensi kroutak, spise si myslim, ze jde ta prodleva na ucet el.plyn. pedalu.
Pochvala Ondrovi za pútavý, dobre napísaný test, ktorý som bez problémov dočítal do konca, hoci ma tento typ áut vôbec nezaujíma. Samotný QQ dobrý, nemám s ním problém a v danej triede bude asi patriť k tým (naj)lepším, akurát ja akosi nevidím zmysel predokolkového SUV (naopak kvitujem benzínový motor).
Inak schopnosť Ondra pútavo popísať aj zvezenie s jazdne nezaujímavým SUV/crossoverom ma privádza k návrhu, aby Ondro testoval tie emotívnejšie autá, ako bolo nedávne Polo GTI (kde technický pohľad p. Musila až taký žiadúci nie je, skôr to pýta emotívnejšie a na jazdné dojmy zamerané písanie Ondreja).
Spíš poslechnout si druhej názor. Harrisů se moc nenarodí a kolikrát si protistrana všimne věcí, který ty ne nebo naopak :-).
Jsem zvědavý, jak na tebe zapůsobí hybrid. Tento, nebo příští víken bych ho měl mít ;-)
Chápu, despekt vůči i8 funguje i u skeptika do prvního seriozního sešlápnutí plynu a první zatáčky. A to říkám se vší vážností s přihlédnutím k "zajímavosti" akce Driving experience s dvoulitrovými naftami a xDrivem. Čekal jsem v zásadě něco podobnýho a ejhle...budoucnost zásadně lepší běžný přítomnosti ;-)
Qahqai je dokonalým úspěchem marketingu. V době, kdy evropský zákazník sám netušil, co vlastně chce, přišel Nissan s dokonalou pastí na zákazníka. Běžný hatchback s genotypen SUV.
Ano, právě Qashqai dokázal spojit jako jeden z prvních, ne-li jako úplně první, přednosti SUV s klasickým zástupcem nižší střední a nabídnout provozní efektivitu. Zatímco ostatní výrobci šli cestou ohlodávání SUV a nabídli tak zákazníkovi dokonalé pozérské divadlo, které skončí s první letní přeháňkou na kempingové louce, tak Qashqai nabídl polohu, ve které se nikdo nebude muset stydět za tradiční větu - "silničáři zase zaspali"...
Qashqai nabídl tolik uživatelské srozumitelnosti, že ani naprosto zoufalé jméno nezmařilo úspěch tohoto modelu. S druhou generací už se pomalu učíme toto jméno přijmout za své. Samotná nová generace však nastupuje silnější než kdy před tím. A přesně tak, jak to má evropský zákazník rád - úsporný, praktický, velmi pohledný.
Vlastně právě Qashqai jako jeden z opravdu mála modelů dokáže dát otázce "proč nekupovat Golf?" racionální význam. Je to zkrátka tak - proč Golf, když Qashqai je po všech stránkách praktičtější a všestrannější pro každodenní život?