Přijde mi, že jde jen o evoluci stávajících tvarů s jinak řešeným "C" sloupkem, přiostřilo se, ale nějakou větší vazbu na Corsu nevidím.
Poměrně vysoký boky budou potřebovat větší kola, jinak je to obecně pohlednej, ale přesto HB unisex.
Tak já to vidím ještě trošku jinak. Z předu tam vidím inspiraci Mazdou3 a vzadu Hjundajem i20. Z boku to je mix obou. A vypadla z toho astra. Ale mě osobně se ten mix docela líbí.
Je to presne ako píšeš. Typický Opel posledných rokov. Pohľadné auto, ale žiadny boom, žiadne och, ani ovácie. Ak ponúkne voči súčasnej generácii viac, teda nižšiu hmotnosť, viac priestoru, či prehľadnejší kokpit a zacová to dobré, čo Opel tradične ponúka, budeme zakrátko na tento voz pozerať inak. Dovtedy nič nové pod slnkom.
Popravde nechápem tento trend púheho retušovania starých tvarov. Akoby sa niektorí báli tvoriť nový dizajn. História sa opakuje, svojho času mi VW prišiel konzervatívnejší ako Mercedes, teraz to s dizajnovou stagnáciou podľa mňa prepískol Opel - a nie iba u Astry. Môžu mať kvantá argumentov, hoci že všetky plechy sú nové, ale ak nový model na mňa nepôsobí novo, a mám tendeciu popliesť si ho so starým, niekde je chyba.
Čo sa týka interiéru, tak nechápem už úplne, je síce dizajnovo fajn, ale to zlé, čo sa dnes v autách vyskytuje, tak má - dotykáč a hromadu mrňavých tlačítiek. Budem dúfať v zázrak, že ergonómia a ovládanie budú super.
U Golfa či Passata tieto designové miniskoky fungujú. Prečo by to nemohlo - nemalo fungovať aj u Corsy či Astry ? Interiér z fotiek mi príde úplne do pohody, počkám si naživo.
Preto, lebo na všetko neplatí rovnaký recept. Čo je dobré pre VW, nemusí fungovať inde. Každá značka má vlastný dizajnový jazyk, vlastný image a je vnímaná verejnosťou špecificky. Bacuľatý oplácky dizajn a volkswagenovské strohé línie, to sú dva absolútne odlišné štýly, oslovujúce iných ľudí - konzervatívny štýl u oboch z nich tým pádom nemôže pôsobiť rovnako. Proste keď dvaja budú robiť to isté, nikdy to nebude to isté.
O interiéri som napísal, prečo mie nie je po chuti. Platí o ňom prakticky to isté čo o Fordoch, kde mi navrch prekáža ešte zväčša nepekný agresívny dizajn. Ale mraky drobných tlačidiel, to proste v aute mať nechcem a nebudem to chváliť. Stačí pozrieť na volant, ako tu už niekto podotkol.
Neporovnávam designové štýly, len spôsob. Myslím si že každý zo spomenutých výrobcov sa drží svojho designového jazyka a len ho ďalej viac či menej rozvíja. Veľa tlačidiel na volante ani ja nemusím, ale musím najprv vyskúšať. Mimochodom vo Forde síce je kvantum tlačítiek ale valnú väčšinu z nich človek použije tak raz za rok, možno ani to nie. Preto vítam to keď menej dôležité funkcie sa skryjú do menu trebárs infotainmentu. Ale nie je mi úplne po chuti keď mám cez infotainment ovládať skoro všetko ako to v poslednom vydaní predvádza P308.
Všetkého veľa škodí. Veľa tlačidiel je zle, žiadne ešte horšie. Táto Astra ich nemá tiež zrovna málo (aj keď Forda asi nedobehne už nikto), navyše je všetko maličké, tie najpoužívanejšie veci by mali mať rozmernejšie a intuitívnejšie ovládanie.
Táto Astra sa mi príliš nepáči asi aj preto, že sa mi vôbec nepáči tá pred ňou. Je síce trochu iná, ale štýl zachováva v každom smere, a ten je kameňom úrazu. Proste mi súčasný dizajnový jazyk Opla nesedí.
Myslím, že aj súčasná generácia je vcelku podarené auto, revolúcia preto nieje potrebná. Že to nie je väčší klon Corsy je myslím si len dobre. Každý modelový rad si zachová svoju identitu a pritom je jasné od akej značky sú.
zozadu uz by to hadam mohla byt aj alfa alebo bmw... zboku je to ale uz skor taky hybrid.... aj renault by to mohol byt.... ale ako celok parada... podla mna pecka.... vyzera to fajn.... interier fakt sanka dole..... ten je v uplne inom casopriestore ako ten kravatacky firemny styl ( archaizmus ) v golfe :yes:
Mno nevím, podle mě jich bude škoda. Čím je automobil lehčí, tím více je neposedný na nekvalitní silnici. To je druhá strana mince odlehčování automobilů a lehkých maloobjemových motorů. Proč je třeba Superb prakticky vždy předváděn/zapůjčen především s adaptivními tlumiči? :-)
Není to úplně tak, jde o (ne)schopnost vyladit podvozek. U lehčích aut nemusíš používat přehnaně tuhý pružiny a tvrdý tlumiče, aby jsi zajistil kontrolu pohybů těžký karoserie.
Právě - nemusíš používat tuhé pružiny. Jenže co se pak stane, když auto naložíš, resp nasednou si tam děcka, hodí nějakou batožinu. Hned tam je místo 80 kg klidně i 250. Tam adaptivní tlumiče pomáhaly. Stávají generace Astry má podvozek velmi bytelný. To je vidět např i u odlehčené Mazdy 6, kde při plném obsazení je změna charakteru velmi citelná.
Minulý týden jsem byl překvapenej, jak o třídu nižší auto s pohotovostní o víc jak 300kg menší umí být komfortnější než moje řada a přitom pevnější. Lehkost není na škodu, ba právě naopak. Aktuální Astra mi přišla neohrabaná, když jsem ji jel single, natož pak naložená. Jedinou výhodou byla jakási "tankoznost" při přímým směru na dálnicích.
Presne tak, vysoká hmotnosť a určitá robustnosť síce prispievajú ku komfortu jazdy v priamke, auto sa skrátka valí ako tank a nerozhodia ho hneď kadejaké nerovnosti. Ale aby malo aj nejaké jazdné vlastnosti v zákrutách, treba tuhšie tlmiče/pružiny, aby sa eliminovali presuny hmoty a auto úplne nezakľaklo do tlmičov, a to zase ide proti tomu komfortu.
Plus musí mať adekvátne silný motor a poriadne brzdy, holt viac kíl je viac kíl. Jeden môj známy, starý konštruktér, tvrdí, že auto na bežné jazdenie pod jednu tonu nikdy nebude dosť dobre jazdiť, aby auto dobre sedelo, proste ho k tej ceste musí niečo tlačiť. Asi bude mať kus pravdy.
Par tisic km mi trvalo, nez jsem poznal rozdil ucinku adaptivnich tlumicu. Nic co by stalo za 13tisic Kc za jeden tlumic a nevim kolik za RJ, msto tech tlumicu meli radeji nechat primy vstrik pro 1.4Turbo u predesle Astry.
Evoluce pěkná, ale chybí mi tam ten "wow efekt" nového modelu.
Palec nahoru za lepší interiér.
Bez palce za pouhý facelift ala Corsa.
Palec dolů za C sloupek, který vypadá jak vypadá, jen aby to vypadalo jinak.
Šíří se to jak mor a to především u Němců. Golf, A3 a možná i to BMW1 souhlas.
Octavia je zatím naštěstí svébytná v každé generaci.
Civic se podobal snad jen mezi 5. a 6gen.
Také nemusím drastické změny, které v každé generaci šokují převratným novátorským designem (což bývali obvykle asijaté a francouzi), ale tohle mi zkrátka přijde málo na NOVÉ auto. Stejně jako u Corsy... osvěžující facelift.
Octavia a svébytná? Achjo...
Civic 8. a 9. generace je jen designová evoluce UFO.
Další do sbírky v evoluci mě napadají Korejci i30 a cee'd, i když tam je pokrok zatím ještě větší.
Není nač vzdychat. Všechny tři generace mají jasnou signaturu, že jde o Octavii (a tím nemyslim plaketku na kufru ;-) ), přesto jsou naprosto nezaměnitelné.
Neviem, ale wow efekt každú generáciu nie je dobré ani pre výrobcu, ani pre zákazníka. Pri aute patriacom do top 10 predajnosti v Európe a top 3 v triede sú extravagantnosti principiálne vylúčené. Aj ja osobne čím som starší, tým menej ma oslovujú autá, ktoré ohúria expresívnym dizajnom na prvý pohľad (hovorím o bežných autách ako je táto Astra, nie o Huracáne) a po pol roku sa okukajú; takisto po príchode novej dramaticky odlišnej generácie zostane majiteľom pocit horkosti, že už majú starú nemodernú šunku.
Za mňa Astra veľmi dobrá, ostatne páčila sa mi aj doterajšia generácia, takže evolúciu jej vydarených tvarov len vítam.
Astra mi vzdy prisla podcenovana, nebylo to asi spatne auto, ale uz jen papirove parametry z ni delaly outsidera - zejmena vysoka hmotnost v porovnani s konkurenci. K tomu nemastny-neslany design a o nezajem bylo postarano.
Ale tahle nova generaace, pokud bude vypadat jako na fotkach, uz vypada dost dobre jak vzhledove, tak papirove.
Takze Golf a Focus uz by mohli konecne dostat poradneho (misto podradneho) soupere :-)
Tak drzim Astre palce.
Tak Astra vždy bola silným hráčom, najmä na západe a v Nemecku sa dlho vnímala ako "tá druhá po Golfe" a predajne na tom nebola zle. Verím, že s týmto dizajnom a technikou bude opäť v TOP3, minimálne v Nemecku vysoko pravdepodobne preskočí Focus.
Bude opět bojovat s Focusem o místo druhýho ve třídě. Tam podle mě i patří...bez ohledu jestli dokáže být lepší než Golf. Zatím ho mockrát nepřekonala.
Btw.: když jsme jeli s Dinarem na XE, na benzínce stál FF I, krásnej stav, originál 16" a to auto vypadá zvenku stále in... Škoda, že to Ford neudržel takhle dál.
FFI se mi nikdy nelibil laciny kosmicky dizajn, nejlepsi byl solidni elegan FF2facelift.
Domenou Astry a Oplu vseobecne, byl vzdycky dizajn. Ford vynika v jizdnych vlastnostech a mechanice no a Golf to je tak zevseho neco na dostacujici urovni.
U sučasnýho 9G Civicu souhlasím, ale u 8G to vidím opačně- minimálně zvenku. Žádný kudrlinky, který naopak u akt. CTR dotáhli do maxima (i když jsou asi funkční).
9 g., to je hrůza a u 8 g. beru na milost jen CTR, běžná verze pro mě byla kolotočářské UFO, které se u nás až překvapivě často trefovalo do vkusu seniorům.
..nazivo som vcera stretol 2 nove TypeR v bielej a cervenej farbe ako isli z okruhu a vyzerali na ceste famozne a aj zaujimavy zvuk motora mali ked tomu nalozili..sam som bol milo prekvapeny ako dobre vyzerali v reale na ceste..
Všetky Focusy doteraz vyzerali po f/l lepšie (akurát jednotka to na rozdiel od dvojky a trojky ani nepotrebovala). Aj ja považujem celkovo za najvydarenejší Focus dvojku po f/l (a vôbec nie preto, že som ho vlastnil >:-[] ).
Súhlas, FF1 bol svojho času ako zjavenie a stále vyzerá výborne (zvonku, vnútri ten čas jasne vidieť). Kamarát ho má a aj s na dnešné pomery slabučkou 1,6kou to jazdí výborne.
Ja ji neradim pod, nebo nad neco, nejsem z tech, kteri prectou prvni predstaveni, shlednou prvni fotky a uz maji jasno o krali tridy.
Ale jde mi o to, ze posledni generace se prodavala docela dobre hlavne proto, ze byla dost levna, tahle by mohla nabidnout i opravdovy kus dobreho auta a pokud Opel dodrzi, co automagaziny slibuji, tak to bude taky hodne dobry technicky a technologicky zaklad do budoucna - neco jako byl ve sve dobe ten FF I.
a jeste takove ty veci, jako prevodovka M32 kdyz vis, ze je uplne spatna, tak ji tam nebudes cpat 20let bez uprav jen aby si usetril 1 euro a stratil 10 zakazniku potom se hosi nemuzou divit, ze po Nemecku beha Audi s napisem, Jsem rad, ze nejsem Opel.
Interiér fajn, exteriér za mně nic tak extra... vysokej ponton, ten trojúhelník nad zadním kolem trošku samoúčelný... dej na to 17" a bude to zase taková brambora. Osobně mě design neoslnil, je to tak na úrovni současné generace.
Focus už pořádného konkurenta má, Octavia za Q1/15 ztrácí řádově 10%. Golf je ale na nějakém dvaapůlnásobku Focusu...
Jinak angláni psali, že 180cm člověk se posadí sám za sebe s dostatkem prostoru pro kolena i hlavu a podvozek lépe filtruje nerovnosti než generace "J".
Celkom by ma zaujímalo ako tento "únik" prebieha. Prečo k nemu tak často dochádza a či zaň sú vôbec nejaké postihy alebo je to naozaj vopred dohodnuté s automobilkou?
V každom prípade podarený dizajn, aj keď z minulej generácie som bol viac paf. Interiér vyzerá teda na slušný medzigeneračný posun. :yes:
Inak nejak som teraz jej príchod moc nesledoval... je to tiež "len" poriadne prekopaná minulá generácia, tak ako v prípade Corsy?
ja viem prečo, lebo má v sebe niečo z adama, niečo z corsy a niečo z astry a to všetko si už videl. Je to také deja vu. Kľudne by sa to dalo nazvať festovný fejslift.
Tak tato Astra vypadá opravdu velmi slibně. Konečně se zbaví nadváhy a prý se zásadně zlepšilo i využití obestavěného prostoru. Designový návrh coby povedená evoluce předchůdce mi vůbec nevadí, rozhodně se to zde povedlo lépe než u Corsy, která velmi trpá "vykouslými" světlomety. Doufám, že tentokrát už auto nebude trpět nesmyslně dluhými převody! A taky doufám, že stejně jako u předchůdce bude možné zvolit poctivou mechanickou parkovací brzdu a vyhnout se tak té elektrické zrůdnosti, co je na fotografiích interiéru... :-O