Po dlouhých 11 letech je tady nové vydání Volkswagenu Caddy. Největší změnou je zástavba moderních motorů splňujících Euro 6. Technika vychází ze stávající generace, byť je v řadě ohledů upravena.
Stálo by za to o "novém" Caddy mluvit jako o velkém FL, protože to nic jiného není. To, že se s FL přejde na motory splňující novější Euro normu, malinko se upraví přístrojový štít a pozmění optika světel je totiž běžné téměř u všech FL. Jen VW o tom mluví jako o nové generace.
Hlavní důvod je ten, že to auto tu je od roku 2003 ( tedy 12 let, poznámka pro redakci) a tak už jim bylo blbé to dál prezentovat jako současný model.
Velmi smutná zpráva ( tady asi zákazníci čekali o moc víc) je stále zadní tuhá náprava s listovými pery. U Furgonu to chápu a vlastně se to může i hodit, ale u Life verze, která se má tvářit jako rodinné MPV? WTF? Tady konkurence umí nabídnout o dost víc - například i zadní víceprvkovou nápravu ( Fiat Doblo /Opel Combo u osobního provedení) nebo aspoň vinuté pružiny.
Dosavadní Caddy se mi hodně líbil, ale z nového jsem zklamaný - hlavně z využití stávající platformi = úzký a zastaré řešení zadní nápravy.
Pokud bych dnes měl vybírat v této kategorii, tak bych vybíral jednoznačně mezi Fiat/Opel a Fordem, před 10 lety by to byl právě Caddy - bohužel.
Jestlize je kastle stejna tak jde o FL a tady je shodna jeste vetsina dalsich dilu. U FL se meni hlavne svetla, coz je tady take stalo. Prodeje vw nejsou o kvalitach, ale o zvyku, coz dokazuji prodeje aut prumerne, nekdy i podprumerne, kvality z dilu vysokeho stari.
Kde je rozdil mimo svetel a narazniku, coz se bezne dela u FL?
[odkaz]
[odkaz]
Vidim zrcatko a blinkr >:-[]
Ono toto je problem skoro vsekych automobiliek dnes a je za tym zasraty makreting! Uplne sa vytratilo slovo "facelift" a kazda mala zmena uz je propagovana, ako "novy model". Jasne - slovo "novy" predava lepsie ako slovo "faceliftovany stary". Je to ale trapne a je to klamanie.
Citujem Ta: "Kde jste prosím našli, že VW Golf má motor 1,0 TSI ". A na to si dostal odpovede. Tak tu teraz neplet CR do toho. Btw. v CR ho za mesiac budes mat tiez.
Proste si priznaj, ze si pochybil, ze si o tom nevedel.
dobry den,vasi definici pojmu caddy jste mne rozesmal,az jsem malem spadnul ze zidle >:D viz. "Caddy se původně říkalo člověku, jenž sbírá golfistům odpálené míčky".Dokazete si predstavit,ze nekdo plati za sbirani odpalenych micku-neni to nahodou "nosic" golfovych holi ;-) ?Jinak jsem zvedav,nakolik se caddy zlepsil,mame jich par a zeby ridici jasali nadsenim oproti partnerum atd.,to se rici neda ;-\ .
tech vyznamu je asi vice:-).. Mne "rozsekala" predstava,ze platim cloveka za to,aby mi vzal opaleny micek z greenu,ktery jsem se na nej usilovne snazil umistit ;-)
Asi jo ... V Rumunsku v Golf and Polo Club Selas mají takový výborný driving - asi 50 metrů široký vysekaný pás v kukuřici, takže většina míčků končí samozřejmě v kukuřici a je fakt, že tam mají takového týpka, co prolejzá kukuřici a snaží se ty míčky najít ...
pokud vim,tak tuhle sluzbu delaji na vsech hristich,pouze micky neodevzdavaji hracum,ale prodavaji.Caddyho si beru sebou pouze pro neseni bagu atd. urcite by mne dostal,pokud by mi sebral mnou odpaleny micek-pak by golf nemel logiku/smysl.
Máš samozřejmě pravdu s caddym. S drivingem je to tak, že se používají speciální míče, které nejsou tak dobré, jako ty co se s nima normálně hraje. U nás (v ČR) se tyhle míčky sbírají autem se sběrákem a vracejí se do výdejního automatu.
.... no a máme to tady všechno hezky napsáno od odborníků.... jedno je jasné, konkurence pomalu může zavírat svoje výrobní linky, protože tento "nový" Caddy trh zcela ovládne....
Pogratulujme tedy německým inženýrům a poklekněme do prachu u silnice....
Dovolím si vypíchnout ty největší hity:
1) "proč měnit něco, co funguje" - tak tak, můj děda takhle 15 let obhajoval Trabanta....
2) "tuhá zadní náprava je vítaným řešením" - věřím, že příště nás VW oblaží třeba žebřiňákem
3) "1.0 TSi stačí pětikvalt a je dostatečně dynamický" - ale jako jo, pokud s tím chci jet koupit rohlík a nemám to daleko, asi to bude stačit....
4) "Mimo město není problém jet za 5.5"... já jezdím občas v Doblu 1.6JTD a na takovou spotřebu bych se musel hodně snažit.... ale jako jo, pokud někdo má nervy jezdit 80kmh a nepředjížďet, asi to je teoreticky možné.... (pánové raději asi nezkoušeli kolik to žere třeba při 130, že....)
5) "pod kapotou trůní tříválec".... no.... >:D >:D >:D >:D
6) "Řídí se jako dobrý osobní automobil" & "Odolná a věčná tuhá zadní náprava s listovými péry"... no ty wole proč ostatní výrobci dobrých osobních automobilů ztrácí čas s nějakými multilinky a nevalí tam listové pera,když to stačí....
Suma sumárum, jdu zapálit Doblo a zapsat se do pořadníku k VW, pospíchám, brzo nebudou.... ;-)
Počul som, že nový Roomster pôjde ešte ďalej, zadná náprava bude odpružená jedným listovým perom naprieč nad nápravou. Konkurencia to dokonca dávala dopredu. Vyskúšané v praxi na 15 000 000 kusoch! >:D
Když koukám na tu odpornou krabici a představím si, že této dodávky bude Škoda krouhat svoje MPV, tak si říkám, že Roomster I. bude doceněn až s příchodem nové generace.
Tomáši, vzhledem k tomu, že se jedná o nepříliš výrazný facelift a nebude se zásadně lišit od předchůdce, pak se domnívám, že by ses měl občas projet nějakým osobním autem.
Caddy jsem jednou dostal jako náhradní vůz od dealera Audi.
Čekaje osobák upravený na dodávku byl jsem překvapen opakem. Nový auto se všemi průvodními znaky dodávky, uhopsaným a tvrdým podvozkem, rezonující zadní částí kabiny.
To co jste sepsal by i nestor příspěvků ACZ, nick GTI nazval perlami do Zlatého ventilku a to, že mu Wolfsburská produkce byla blízká...
Nereagovat na růžový klišé podobnýho typu, sepsaný profesionálem se opravdu nedá. Neumím si představit co by mě mohlo donutit sepsat podobný článek.
Mimochodem, Caddy považuji za velmi slušnou dodávku...ale s osobákem jízda s ním nemá nic společnýho. :-!;-)
... zdálo se mi že už jsi tady něco podobného psal, vidím že si to pamatuju správně.... Já mám najeto nějakých 20tkm v tom Doblu, co má vzadu víceprvek a všichni se +/- shodují, že to je z pohledu jízdních vlastností jedna z nejlepších dodávek.... A přesto prostě okamžitě poznáš že to není osobák.... Zadek teda neskáče, ale třeba při přejezdu tvrdších nerovností to celkem kope do volantu.... Směrová stabilita je logicky taky horší, prostě se holt všude projevují rozměry a zaměření auta....
Jsou dobré dodávky a horší dodávky, ale ŽÁDNÁ z principu nemůže jezdit jak osobák.... Moje ex-Bravo (které naopak dnes už patří podvozkově k někam k průměru možná i níž) je na jízdu 1000x příjemnější než Doblo....
Já ten článek výše beru jako vyvolání GTI-ho a snaha oživit zlatý ventilek... jinak si to nedokážu vysvětlit.... ;-)
Caddy s listovými pery funguje, když ho naložíš, tedy jedeš tak, k čemu je určen. Ale napsat, že jezdí jako dobrý osobák je zřetelně mimo.
Dobló jsem nezkusil, ale vím, že s Caddym bych delší trasu místo osobáku jezdit nechtěl. Ani VW ho tak neplánoval...od toho mají Touran. ;-)
Nabídnout to samý jako právě v Touranu, kradou sami sobě zákazníky. Proto to obstarožní, ale na van funkční řešení, proto se Caddy NEDÁ srovnávat s osobákem.
jazdil som starsim caddy kedysi davno..... dva mesiace s rocnikom 2008 upravenym pre prevoz imobilnych pacientov a trvam na tom ze ako auto pre firmu ok.... proste tank .... posluzi... ako ma... je to pojazdna robustna skatula.... ale ako osobneho spolocnika na zivot by som ho nechcel... interier je doslova pochmurny akoby za trest.... vonkajsi dizajn to je kapitola sama o sebe.... v podstate stary pohrebak skoda 1203ka vyzera lepsie .... v praxi som sa na jazdu tymto autom nikdy netesil.... nuda... a v reale ani lacny caddy moc nie je.... a v original vw servise sa plati za kazdu blbost... pre sukromneho zakaznika ( ktory sa musi takto nechat osklbat ) je to defakto nevhodna volba.... ale kto na to ma prosim....
moja volba by bola v tomto segmente fiat doblo bez vahania...... :yes:
To čo píšeš je to logické,caddy je primárne dodávka so všetkými pozitívami aj negatívami.To že ako remeselník môžeš mať cez deň auto na prácu a večer na prevoz rodiny je tiež ok, len musíš podstúpiť nejaký ten kompromis (úžitok vs. komfort vs. jazda).
Slovo nevhodná voľba u súkromnej osoby by som nepoužíval, keďže každý máme iné priority a požiadavky...
Málo to nie je, cena by asi nebola pre tejto konfigurácií cenníková a pokiaľ chceš malý náklaďák a štvorkolku tak prečo nie. Je to len o potrebách, využití a veľkosti peňaženky
S Caddy a nosičem golfových míčků jsem se fakt netrefil. Za to se omlouvám. Ano je to samozřejmě člověk, který nosí tašku golfistům. Je fakt, že mě golf vůbec nezajímá, nicméně tohle bych asi vědět měl. K té zadní nápravě. Doblo využívá podobnou konstrukci jako Alfa Romeo Giulietta s tím, rozdílem, že podélná ramena jsou z oceli namísto hliníku. Pouze jsem to viděl, bohužel s autem nejel.
Nicméně asi se shodneme na tom, že z hlediska životnosti je řešení VW Caddy lepší, než v případě Fiatu Doblo. Jasně z pohledu jízdy asi ne, i když jak jistě víte, jen víceprvková náprava sama o sobě dobré jízdní vlastnosti nezaručí. Stará korejská auta (myslím ta z 90. let) měla také víceprvky že by jezdila nějak dobře si tedy nepamatuju. Ale možná na to máte jiný názor. Jasně, Caddy není žádná nová generace, ale jen výrazná modernizace, stejně jako Polo či T6. A le to tam přece píši. Nikde netvrdím, že je to auto úplně nové. :-)
Zdravím,
s touto dodávkou mám bohaté zkušenosti a mohu jen doporučit. Když jsem přemýšlel, jestli koupit, nebo ne, hodně mi pomohla firma dodavky-express.cz , která mi poskytla pronájem za rozumnou cenu.