Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeHyundai ix20: Modernizovaná verze stojí od 280.000 Kč (+cenové srovnání)
120 komentářů
3_diamanty
neviem presne kolko stoji litrova fabia v zaklade ale zakladna ix20tka bude bez debaty uz pouzitelna aj pre mladu rodinu.... nebude to sice trhac ale spolahlivostou to rodine istotne vynahradi.... cena mi pride moc slusna... auto je pekne.. facelift hodne ix20tke prospel.... rovnako aj venge.... zrazu su to celkom nove vozy.... dokonca by som si uz dnes nebol uplne taky isty ze ci skor ceed alebo faceliftovanu vengu ked sa na to pozeram z pohladu rodiny a priestoru......... ano .... facelift tymto MPV dvojickam hodne prospel.... drzim palce nech este so ctou svoj predajny cyklus doziju .... a potom ocakavam nastup crossoverov ako ich nepriamu nahradu 😉
JirkaV8
proč by měli testovat takového neřáda? raději si přečtu test od normální značky, typu Škoda Audi Volvo Ford atd. toto si kupují stejně nemotoristé
Toto je opravdu kvalitní názor >😁
Nebo si ho koupí ten, který si nehraje na značky, chce prostorné auto s dostatečně velkým kufrem na malém půdorysu, do kterého se dobře nastupuje, nekrade se a je za pár korun.
...a nezajímá je, že konkurence je jízdními vlastnostmi o level jinde.... komfortem, jízdní stabilitou... o kvalitě materíálů a zpracování nemluvě... Ano vozy Hyundai jsou povětšinou velice levné, to ale v žádném případě neznamená, že jsou kvalitativně srovnatelné s konkurencí. Lže sám sobě, kdo si toto odmítá přiznat...
Toto nalhávání pochopím ze strany importéra, který pro to má motivaci. Ale nechápu místní diskutéry, kteří za každou cenu lžou do kapsy sami sobě. Jestli je to jediná možnost, jak si mohou život udělat snesitelnější, je to velice, velice smutné... O svém Alcatelu v kapse taky tvrdíte, že je to největší dělo ve známém vesmíru? Je to tak těžké čelit realitě?
Toto nalhávání pochopím ze strany importéra, který pro to má motivaci. Ale nechápu místní diskutéry, kteří za každou cenu lžou do kapsy sami sobě. Jestli je to jediná možnost, jak si mohou život udělat snesitelnější, je to velice, velice smutné... O svém Alcatelu v kapse taky tvrdíte, že je to největší dělo ve známém vesmíru? Je to tak těžké čelit realitě?
Arese
Zajímalo by mě, jestli už Hyundai konečně něco udělal se špatně ultumenou zadní nápravou, kvůli které měla iX20 při přejezdu nerovností mimořádně "neposedný" zadek...
Neposedné to je až když s tím člověk jede vážně jako dobytek. Cílovka s tím jezdí dle očekávání, takže bez problémů... :-!
Mám ix20 1.6 ještě před FL, přesedlal jsem ze Swifta (MR 200😄, jezdím pořadá stejně a spíš mi přijde, že ten"neposedný zadek" měl Swift, už jsem řešil i krizovku, kdy jsem musel dělat "myšku" protože při předjídění kamiónu na mě v prostisměru zpoza kaminónu vyletěl magor na motorce, jel jsem asi 120 a ESP ani nebliklo...ten podvozek má sice jednoduchou konstukci,a le díky rozchodu i slušnou stabilitu.
Jinak jen dodám, že v limitu 300k nelze koupit nic lepšího (nový vůz), myslím tím, vyšší výkon, větší prostor, lepší záruka, pojistka atd.
Jinak jen dodám, že v limitu 300k nelze koupit nic lepšího (nový vůz), myslím tím, vyšší výkon, větší prostor, lepší záruka, pojistka atd.
Bican
Dobrý den,
Proč se srovnává MPV s SUV a kombi? Protože je to špatné MPV? Ve srovnání s FIAT 500L nebo Opel Meriva by asi propadlo.
Radovan
Proč se srovnává MPV s SUV a kombi? Protože je to špatné MPV? Ve srovnání s FIAT 500L nebo Opel Meriva by asi propadlo.
Radovan
Nonsens
Ak díler odmieta dať auto na test, je to mínus pre dílera. Takýto díler by bol v zavedených krajinách eu roznesený na kopytách (tg). U mňa to zvyšuje nedôveru v jeho výrobky. Je jasné, že nie každý test vyjde podľa predstáv a že sa môžu objaviť aj odôvodnené výhrady k výsledkom, ale odmietanie zapožičania je pre mňa neakceptovateľné. Samozrejme je to ich súkromný biznis a právo na to majú, ale u mňa strácajú kredit.
Ty vubec nevis, co predchazelo nepujceni autam tak tady nevytvarej konspiracni teorie a nedelej zavery nad celou automobilkou.
neviem, to je fakt, ale ako zákazník ani nemusím. Konšpirácie vytvárať nechcem, popísal som ako to vnímam, automobilke to môže dokonca pomôcť, keď si môj príspevok prečítajú v soule, hneď zdvíhajú telefón 😄
alapli
Vážená redakce, vašimi "objektivními" testy jste známí široko, daleko. Pokud máte vždy vítěze z MB, také bych se zdráhal vám auto na test půjčit. Vrcholem všeho byl test s mazdou 2....to zrychlení za 4,25 aby škoda zvítězila je jen třešnička na hooodně špatném dortíku :no:
topten
benzin ix20
66kW/12.7s
92kW/10.8s
benzin fabia
66kW/10.9
81kW/9.4
nafta ix20
57kW/15.2
94kW/11.1
nafta fabia
66kW/11.1
77kW/10.1
zrychleni na 100km/h u ix20 podstatne horse nez u fabie. u benzinu bych to castecne pricital rozdilu mezi atmosférou a turbem, ale i tak je rozdil propastny, - viz 9.4s/81kW u fabie a 10.8s/92kW u ix20.
jak si ale vysvětlit propastny rozdil v dynamice a turborakovinometu, kdy 66kW fabia staci na 94kW ix20, tedy ix20 ma o 40% vyssi vykon??
kde udelali soudruzi z nosovic chybu??
66kW/12.7s
92kW/10.8s
benzin fabia
66kW/10.9
81kW/9.4
nafta ix20
57kW/15.2
94kW/11.1
nafta fabia
66kW/11.1
77kW/10.1
zrychleni na 100km/h u ix20 podstatne horse nez u fabie. u benzinu bych to castecne pricital rozdilu mezi atmosférou a turbem, ale i tak je rozdil propastny, - viz 9.4s/81kW u fabie a 10.8s/92kW u ix20.
jak si ale vysvětlit propastny rozdil v dynamice a turborakovinometu, kdy 66kW fabia staci na 94kW ix20, tedy ix20 ma o 40% vyssi vykon??
kde udelali soudruzi z nosovic chybu??
Iné sprevodovanie? Iná väčšia čelná plocha u ix20? Ak už porovnávať, tak porovnateľné nielen cenou ale aj triedou nemyslíš?
ix20 na tom je hur co se tyce dynamiky i v porovnani s o tridu vetsi octavii - když porovnavas podobne motory.
napr 1.2tsi/77kw 10.3 sec, nebo 1.6tdi/77kW 10.8.
ix20 na tom je porad hur nez podstatne vetsi octavia
napr 1.2tsi/77kw 10.3 sec, nebo 1.6tdi/77kW 10.8.
ix20 na tom je porad hur nez podstatne vetsi octavia
netvrdím, že nie, len Fabiu by bolo dobré porovnávať s i20, ix20 trebárs s Roomsterom či Yetim atď. Inak naskládaná prevodovka skôr do mesta by mohla byť tiež príčinou.
to mas pravdu, ix20 je cca o 15cm vyssi a o něco malo delší nez fabia.
to horsi zrychleni jde z casti na vrub hmotnosti, protože srovnatelne motorizace jsou dokonce tezsi nez O3. a pak je otázka jestli je O3 tak osizena, nebo ix20 tak technologicky strara.
ale i tak, ten rozdil ve vykonu ve prospěch ix20 a rozdil ve zrychleni v jeho neprospech je do oci bijici..
to horsi zrychleni jde z casti na vrub hmotnosti, protože srovnatelne motorizace jsou dokonce tezsi nez O3. a pak je otázka jestli je O3 tak osizena, nebo ix20 tak technologicky strara.
ale i tak, ten rozdil ve vykonu ve prospěch ix20 a rozdil ve zrychleni v jeho neprospech je do oci bijici..
Pozri ja ti to fyzikálne neodvôvodním na to sa hrať nebudem, že viem. >😁 Ale dám názorný príklad. Mám Carnivala s 2,9 VGT, 136 kW, krútiaku vďaka objemu dobludu, váži to 2,2 tony. Ale v zrýchlení a maximálke ma urobí zrejme každý cca 2,0 diesel ktorý nájdeš dnes v mainstreame. To moje auto očividne nemá za prioritu šprint 0 - 100. Na tento účel je prevodovka naskladaná absolútne nevhodne. Očakávam niečo podobné aj u ix20 vzhľadom k tomu že to je malé MPV. Pri pružnom zrýchlení na 3,4 či 5 stupeň sa naopak sťažovať nemôžem.
Tak ono to zrychlení ix20 0-100 dle Autobildu je 10.1, FIII dosahuje max. krouťáku dríve, kdyby se měřil 1 kilometr s pevným startem, tak tam by škůdka už na to tak dobře nebyla ix20 1180kg/125 hp).
nevim na zaklade ceho usuzujes, ze na kilometru na tom fabie nebude dobře.
když porovnam nejsilnejsi benzinove motorizace, tak Hyundai i přes o 11kW (tedy o 14😖 vyssi vykon, ma zrychleni na stovku o 1.4sec pomalejsi, je tedy o 15% pomalejsi nez fabie.
maximalku ma ix20 o 11km/h nižší - nejspis diky vyššímu aerodynamickemu odporu.
tak nechapu z ceho usuzujes, ze na 1km na to fabia nebude oproti ix20 lepe, naopak se rozdil bude ještě zvyšovat.
když porovnam nejsilnejsi benzinove motorizace, tak Hyundai i přes o 11kW (tedy o 14😖 vyssi vykon, ma zrychleni na stovku o 1.4sec pomalejsi, je tedy o 15% pomalejsi nez fabie.
maximalku ma ix20 o 11km/h nižší - nejspis diky vyššímu aerodynamickemu odporu.
tak nechapu z ceho usuzujes, ze na 1km na to fabia nebude oproti ix20 lepe, naopak se rozdil bude ještě zvyšovat.
hmotnost, čelní odpor. Nevím, co je na tom tak složitého.
tak to porovnej s vetsim roomstrem, kterej je starej snad uz 10 roku😒br />
benzin 77kW/10.9, nafta 77kW/11.5.
vyrazne silnejsi (o15kW) ix20 je na stofce jen o desetinku dřív a u nafty ix20 silnejsi o 17kW je rychlejsi o 0.4sec coz vhledem k vykou není zas o tolik.
otázka je, proc je novej model huyndaje tak tezkej, když vsem automobilkam se dari hmotnost snižovat.
aerodynamicky odpor se vice zacina uplanovat az od vyssich rychlosti, dejme tomu od 70km/h, a napr. superb potřebuje pro udrzeni ryshlosti 100km/h cca 10kW vykonu. takze když to prezenu fabie bude potrebovat pro 100km/h třeba 8kW a ix20 12kW, tedy rozdil 4kW a při nižších rychlostech podstatne min. ale rozdil ve vykon ix20 které srovnavam s fabii je podstane vetsi nez ty 4kW
vyrazne silnejsi (o15kW) ix20 je na stofce jen o desetinku dřív a u nafty ix20 silnejsi o 17kW je rychlejsi o 0.4sec coz vhledem k vykou není zas o tolik.
otázka je, proc je novej model huyndaje tak tezkej, když vsem automobilkam se dari hmotnost snižovat.
aerodynamicky odpor se vice zacina uplanovat az od vyssich rychlosti, dejme tomu od 70km/h, a napr. superb potřebuje pro udrzeni ryshlosti 100km/h cca 10kW vykonu. takze když to prezenu fabie bude potrebovat pro 100km/h třeba 8kW a ix20 12kW, tedy rozdil 4kW a při nižších rychlostech podstatne min. ale rozdil ve vykon ix20 které srovnavam s fabii je podstane vetsi nez ty 4kW
Klidně to může být jen převody. ix20 bude mít kratší převody, tudíž nedá 100 kmh na dvojku...
Roomster nemá čelní odpor nijak výrazně větší jak Fabia (předek je takřka totožný). Ix 20 je výrazně větší čelní plochy...
Fakt nevím, kde vidíš problém. Stačilo by, kdyby sis dohledal pružná zrychlení 80-120, pak bys pravděpodobně viděl ten tebou požadovaný rozdíl ve výkonu :-!
Roomster nemá čelní odpor nijak výrazně větší jak Fabia (předek je takřka totožný). Ix 20 je výrazně větší čelní plochy...
Fakt nevím, kde vidíš problém. Stačilo by, kdyby sis dohledal pružná zrychlení 80-120, pak bys pravděpodobně viděl ten tebou požadovaný rozdíl ve výkonu :-!
vyska/sirka/celni prurez (mm)
fabia 1467/1732/2.54m2
roomster 1607/1684/2.70m2
ix20 1600/1765/2.82m2
roomster jako krabicoidni vysoky auto (vyssi nez ix20) ma celni odpor vyrazne vyssi nez fabia (vyssi cx i celni plocha).
ale jak pisu vyse rozdil v pozadovanem vykonu mezi fabii a ix 20 pro 100km/h je hodne prehnanych 4kW, spis bych ty videl do 2kW, coz by mel s klidem prebyt vyssi vykon ix20.
tak dohledej ty pruzny zrychleni, porovnatelny to bude ale nejspis jen u dyslu, u benzinu vzhledem k vyššímu tocivymu momentu turbomotoru (ale na druhou stranu i delsim prevodu) asi ne
fabia 1467/1732/2.54m2
roomster 1607/1684/2.70m2
ix20 1600/1765/2.82m2
roomster jako krabicoidni vysoky auto (vyssi nez ix20) ma celni odpor vyrazne vyssi nez fabia (vyssi cx i celni plocha).
ale jak pisu vyse rozdil v pozadovanem vykonu mezi fabii a ix 20 pro 100km/h je hodne prehnanych 4kW, spis bych ty videl do 2kW, coz by mel s klidem prebyt vyssi vykon ix20.
tak dohledej ty pruzny zrychleni, porovnatelny to bude ale nejspis jen u dyslu, u benzinu vzhledem k vyššímu tocivymu momentu turbomotoru (ale na druhou stranu i delsim prevodu) asi ne
2.70 - 2.54 = 0.16
2.82 - 2.70 = 0.12
Z uvedeného ti jasně vyplývá, že rozdíl mezi Fabií a Roomsterem je takřka stejný jako mezi ix20 a Roomsterem. Tedy ano, rozdíl mezi Fabií a Roomsterem v ploše je, ale to, co jsi napsal, jen potvrzuje zbytek toho, co píšu výš.
ix20 má výrazně větší čelní plochu, výrazně větší čelní odpor. K tomu váha a není se čemu divit :-!
2.82 - 2.70 = 0.12
Z uvedeného ti jasně vyplývá, že rozdíl mezi Fabií a Roomsterem je takřka stejný jako mezi ix20 a Roomsterem. Tedy ano, rozdíl mezi Fabií a Roomsterem v ploše je, ale to, co jsi napsal, jen potvrzuje zbytek toho, co píšu výš.
ix20 má výrazně větší čelní plochu, výrazně větší čelní odpor. K tomu váha a není se čemu divit :-!
ix20 344.790,-
Fabia Combi 348.800,-
V textu: Levnější než ix20 je pak rovněž Fabia Combi...
No, to bych si opravdu rád přečtl to zdůvodnění >😁 >😒]
A dotaz - kdy si na ACZ přečtu test FL ix20? Doufám, že se to stihne v příští pětiletce >😒]
Tak je Fabia Combi levnější nebo ne? Si to rozmyslete ... 😉
Co se týče, kdo je dražší: Fabia Combi může být levnější, ale nemusí. Záleží na každém, jaké má preference a co si zvolí v nabídce příplatkové výbavy. Příplatky jsem vybíral podle toho, jaký o ně podle mého názoru bude zájem.
A nebo věc vezmu objektivně, tj. zohledním, že každý vyžaduje jinou výbavu. ale pak nebudu tvrdit, že Fabia Combi je levnější Nebo napíšu, že Fabia Combi je V ZÁKLADU levnější... 😉
Za mě v textu matoucí (nebo snad manipulativní?) a nesrozumitelné :-!
V sobotu se čtenáři dotazovali, kdy se na Auto.cz objeví redakční test Hyundaie i20, v diskuzi pod článkem Diskuze: Třikrát a Dost jsem na to odpovídal. V případě ix20 FL je situace úplně stejná - záleží na tom, kdy nám dovozce tento vůz zapůjčí. Těžko tedy říct, jestli to stihne ještě v této pětiletce.
Na druhou stranu pokud je ix20ka tak dobře prodejná, v testu bude jistě co nevidět a pokud ne, tak u mě Hjondé celkem klesne.
P.S. A možno, že si ho aj otestovali. A pretože dopadol dobre, tak to odkladajú koľko to len ide. 😉
Nic bych nedal za to, že pokud mezi tebou a redakcí bude kus typické české cesty, dobrovolně si vystoupíš a necháš auto u krajnice. ...tak moc je to auto nepohodlné.... 😉
Samozřejmě je otázkou, zda by měl test Hjondé i20/FL ix20 od Auto.cz vůbec smysl...v porovnání s nejlepší značkou v celém známém vesmíru mohu konečný verdikt odhadnout s prstem v nose...
A že by páni redaktoři hodnotili skutečnou cenu, na kterou si koncový zákazník sáhne, v to také nedoufám... v této disciplíně by totiž Hjondé tu nejlepší značku v celém známém vesmíru absolutně zadupalo do země :-!
Jinak - kdo stanovuje ta pravidla? Nevidím jediný důvod, proč si nesehnat vůz přímo od dealera...
Nebo to pak testy ojetin nemají naprosto žádnou vypovídací hodnotu, nebo je záruka bazaru AAA nebo autoESA snad garancí jednotného technického stavu? Není :-!
Ta pravidla jsou obecně známá a řekl bych, že si je stanovili sami dovozci tím, že zakázali svým dealerům půjčovat vozy novinářům. Mě je kdysi dávno "naučil" můj první šéf Tom Hyan, když mě přijal do Auto Tipu.
Bavíme se jenom o nových vozech. Ojetiny dovozci neřeší.
Novinářské vozy se dožívají 15 tis. km ... jestli je to myšleno, že pak jdou do dalšího prodeje a novinářká flotila se buď obmění, nebo zmizí až do představení FL nebo nové generace daného modelu, pak tomu plně věřím. Taky věřím, že opotřebení bude mnohem výraznější a kosmetických vad bude více než je zdrávo. Ale že by auto po 15 000 novinářských km bylo na odpis, tak tomu nevěřím ani za mák 😉
Ta pravidla jsou známá... no možná mezi V8mi novináři... Možná námět na reportážní článek, co všechno stojí za testem jednoho auta. Pro nás čtenáře by to možná bylo velmi zajímavé a zároveň bychom třeba pochopili některá úskalí, takže by v diskusích bylo méně kritiky 😉
To ktorí importéri, dovozcovia vám dávajú ešte na test takéto kalfasy?
Jakou spojitost má ACZ a Hyundai ČR? ACZ testuje jimi zapůjčené vozy?
Tak tomu opravdu říkám paralela >😒] 8-s :no:
Jen doplním (opět a zase), že to, že testy nových Hyundaiů se zde prostě neobjevují nepřičítám ACZ, ale spíše si myslím, že Hyundai má nějaké vnitřní problémy.
A nebo Hyundai odmítá ACZ z důvodu protěžování Škody... Ale to já se můžu jen domnívat 😄
Prostě po Hyundaii v českých médiích zameteno jak kdyby zejtra stěhovali výrobu do Ulanbátaru >😁 >😁
Předpokládám, že nový Superb by deklasoval Genesis jedním vrzem... >😁
Na konkurenčních serverech i20 i Genesis testovali. Nejsou to technické unikáty, ale slušně zkonstruované a vyrobené vozy, které si zaslouží komentář. Tečka.
Spíše je obecně smutné, že tedy v určitých obdobích test Škody střídá test VW a Seatu a ostatní produkce jde bokem, přitom prodeje především fyzickým osobám za 1-4/2015 říkají o preferencích něco trochu jiného - Škoda, Hyundai, Dacia, Kia....
Zkus rozklíčovat kolik z těchto lidí si koupí domů auto pro rodinu na IČO a kolik na soukromou osobu!
Zloděje vidím spíše toho kdo čeká na to až mu někdo něco dá. Aby jsi byl v obraze já jsem ještě nikdy nebral nemocenskou, podporu, když jedu na dovolenou, tak nevydělám ani korunu. Ale ty o tom víš prd, přiživovat se umí každej blb ale uživit se sám i když mu hážou klacky pod nohy chce alespoň trochu odvahy a flákat se opravdu nemůžeš.
Jen pro zajímavost jen na DPH odvedu každý rok víc než stojí ta ix20.
Což může být i jeden z důvodů, proč Hyundai nepůjčuje vozy k testu. Naprosto jim vyhovuje, že zákazníci vozy kupujou na základě prospektu a masivní vymývací reklamy.
Evidentně není v zájmu aby si četli názory fundovaných odborníků, kteří mají velice dobré povědomí o konkurenci a dokáží tak auto lépe zhodnotit.
V ČR je 10 mil. obyvatel...
Nákup na IČO a nákup "za své" je diametrálně odlišný pohled, protože na IČO máš jiné podmínky daňové, jiné podmínky u dealera, a auto je pro tebe nákladovou položkou.
Když kupuješ za svý, tak kupuješ ze svých peněz. Když kupuješ na firmu, nekupuješ ze svýho. Ano, musíš si na auto vydělat, ale auto je tvojí nákladovou položkou, takže auto ti platí tvoji zákazníci. Když kupuješ auto soukromně, tak ti nikdo nic nezaplatí a na vše si musíš buď půjčit, nebo našetřit. A stát tě po zásluze potrestá DPHčkem...
Bez urážky, pokud auta pro rodinu máš na firmu, tak zloděj jsi. A nemá to nic společnýho s tím, že se tak chová 99% živnostníků. Auto na firmu/ŽL má sloužit pro účel podnikání. A jaký je účel vozu, se kterým jezdí dcera do školy??? Určitě to má s podnikáním P-R-D společné. Takže ano, jsi zloděj a okrádáš stát.
To, že ti to přes fin. úřad bez problému projde, a že se tak chová 99% živnostníků, je kapitolou úplně jinou. :-!
Já jsem chtěl jen poukázat na to, že je úplně jedno, jestli si auto koupí lékař který má soukr. ordinaci nebo lékař který pracuje v nemocnici auto užívají prakticky stejně ale nákup, registrace i cena je trochu něco jiného.
Rodinná firma je stále firma. Manipuluješ s pojmy. Samozřejmě, že ti na firemní auto nikdo nikde nedá a musíš na ně vydělat. Jenže znovu opakuji - auto je tvojí nákladovou položkou, takže si ji promítáš do nákladů. A čím máš vyšší náklady, tím máš menší zisk a platíš menší daně. A náklady promítáš do ceny služeb/produktů tvé firmy! Takže auto ti zaplatí tvoji zákazníci.
Jenže když kupuješ na sebe, tak nic takového neplatí, auto si zaplatíš sám, ze svého!!!
takze když pouzivas k soukromym ucelum auto za 500tis bez DPH, tedy 605tis s DPH, rocne si musíš zvednout danovy zaklad o skoro 73tis, takze se ti zvedaj dane, zdravotni i socialni pojisteni a auto vpodstet za 8 let zaplatíš.
a i když si koupis třeba 2 roky stary auto třeba uz jen za 300tis, platis z prvni porizovaci hodnoty, tedy z tech 500tis.
a moje zkušenost je, ze financak po autech co jsou ve firmách zejmena zivnostniku jdou jako slepice po flusu, a jestliže nemas prokazatelne podobny auto v osobním vlastnictvi, tak jim ze sparu nevylezes.
zamestnanci co maj k dispozici auto pro osobní uzivani - a ze jich je - maj podobnej rezim, a proc to lidem jako ty nevadi, ale u zivnostniku vidíš rude???
A nikdo ti přeci nebrání, aby sis koupil jako živnostník auto na své RČ a ne na IČO... Stejně tak tě nikdo nenutí používat služební i k soukromým účelům. A finančák navíc rozhodně nedokáže rozlišit, jestli jsi zrovna jel "služebně" nebo "soukromně"...
Nic rudě nevidím, ale prostě pokud někdo nakupuje auta pro rodinu na firmu, tak je jednoduše zloděj a okrádá stát. Jen stačí nazývat věci pravými jmény, tak to zkrátka a jednoduše je. Že bych se choval stejně? No jistě že choval. Ale nebudu si pak nalhávat, že nejsem zloděj. Chápeš o co mi jde?
Srabem jsem tě nazval, protože urážet schovaný v anonymitě to dělá jen srab.
samozrejme, muzes si uplatňovat cestovni nahrady vlastního auta, ja to takhle dlouho delal, jenze je to na ukor zákazníka, protože tim ze si neulatnis odpis DPH, tak samozrejme bud musíš jit s cenou nahoru, nebo mit mensi zisk. a ony ty cestovni nahrady najsou zase tak maly. ja pamatuju ze jako zamestnanec ještě cca před 15 lety pro me bylo velmi vyhodny jezdit služebky vlastním autem, takze jsem si i sluzebky snazil planovat na dny kdy jsem vedel, ze zadny volny auto není.
Nejraději mám lidi co si myslí, že si jako živnostník můžeš dělat co chceš a kradeš jak mourovatej. Ono totiž pro úředníka jsi nejsnašší kořist když podnikáš na svoje jméno.
Je vidět, že vůbec nerozumíš tomu, co píšu. Nikde jsem nic takového nenapsal ani v náznaku. Takže znovu - POKUD NĚKDO NAKUPUJE AUTA PRO RODINU NA FIRMU, TAK JE JEDNODUŠE ZLODĚJ A OKRÁDÁ STÁT. Ještě jednou - P R O R O D I N U .
Už chápeš nebo stále nic?
Závist? No ty si mi komediant... A protože závidím, tak píšu, že bych se choval stejně... Jo, to fakticky sedí >😒] >😒] 8-s
Do očí bych ti to neřekl? Ok, napiš adresu, když to bude do 30 km, tak ti zítra zvoním u dveří a pronesu ti tu větu osobně >😒] :-! Kdybych ti chtěl oponovat stejnou úrovní, tak ti napíšu - a když mi sem tu tvoji adresu nedáš, tak jsi srab >😒] >😒] Ale to dělat nebudu, nemám to zapotřebí.
pak se o zadny zdanitelny prijem nejedna.
Poradim ti jednoduchu vec, lebo to co tu predvadzas s tymi obvineniami a davas tu ludi na zlodejov, to je v lepsiom pripade zavist, v tom horsiom...( nechcem dostat ban :-! )
Takze ak ti vadi, ze 99% rozumnych zivnostnikov pouziva svoje auta tak, ako im to umoznuje zakon, neostava ti nic ine, len sa stat tiez zivnostnikom.
Podla rozumov ktore tu predvadzas, by to pre teba nemal byt najmensi problem... >😒]
Ale nenut ma, nech sa do toho znovu obujem a objasnim ti, za akych okolnosti (predpokladam) aj u vas je mozne pouzit firemne osobne auto na osobne ucely.
A s tymi tachometrami, ak si si nevsimol, som si chybu priznal a nechapem, co to tu teda znovu vytahujes. :-!
niekoho mi to strasne pripomina...... 8-s :no:
no nepřizná, zase mu to někdo bude muset vykopírovat z gůglu nebo z nějaké encyklopédie >😁
PS: A mohli by ste uspokojit aj mna a napisat mi, co je s O.P., ked si este neprecital moju SZ ohladom mnou kritizovaneho jeho clanku, ktory bohuzial stale vyzera tak, ako vyzera... :-! ( lebo nemal moje podklady, ktore ma v SZ odo mna - kedze ju este necital...)
OP - zjistím, předám mu informaci.