jen dalsi zbytecnost v rade za kterou nekdo schramstnul tuznej balik penez, a ze tyhle nesmysli rocne CR stoji i nekolik miliard, to jaksi nikoho netrapi >:D
vite treba ze jen studie na presun brnenskeho nadrazi, respektive studie na to jestli presunout to nadrazi nebo ne, stali CR na tech studiich asi trictrvrte miliardy? a nejlepsi je ze vsechny 4 co jiz byli udelane spadaji pod jednu firmu a ta pata studie ma bejt zas pod tou samou firmou , trictvrte miliardy pro 1 firmu za to ze dela dokolecka nesmyslnou studii o tom jestli Brnenske nadrazi presunout nebo ne, tomu se rika "super" business :yes: >:-[]
Už loni se prodalo stejně aut na LPG a CNG, letos za 5 měsíců má CNG už dvojnásobnou převahu, takže LPG nezlikviduje nějaké nařízení, ale prostý nezájem zákazníků.
Ale obecně podporovat cokoli, co má mít do roku 2025 5% podíl je totální nesmysl.
A vy myslíte, že stát bude dávat dotace na přestavby? Já reagoval na to, že asociace LPG tvrdí, že podpora aut na CNG je zničí, což si nemyslím. Spíš si myslím, že pokud bude podle předpovědí do 10 let 50kwh baterie pod 150 000, tak bude mít smůlu všechno, co se nějak spaluje.
no ja se obavam ze jen cena baterek nic nespasi, protoze automobilky se nezmeni ze dne na den a i na elektromobilech budou chtit nadale vydelavat hlavne na servisu
druhou stranou mince jsou i lidi co elektromobily nechtej, a ac jich asi nebude vetsina, tak jak patrno treba ze stejsich diskuzi, tak zrovna tady jich spousta bohuzel je
Když se bude automobilkám dařit elektroauta dobře prodávat (rozuměj s hezkou marží), motivace rýžovat na servisu by nemusela být až taková. Navíc co chceš na elektromobilu servisovat? :-)
Naprostá většina LPG aut jsou přestavby, nikoliv prodeje nových aut. Proto bude LPG ještě dlouhou dobu nejrozšířenější alternativní palivo. Pokud něco LPG může ohrozit, tak je to buď zvýšení spotřební daně nebo nedoatatek aut na trhu vhodných k přestavbě.
Myslím, že dokud se toho nechopi výrobci už při návrhu auta a dokud budou instalace "dobastlené" a stejně "praktické" jako ta na obrázku tak to zůstane okrajovou záležitostí.
Podobně je to s hybridy. Myšlenka v zásadě správná, hybridní varianta existuje pro řadu modelů, ale taky je to v drtivé většině na úkor praktičnosti. ;-\
Jak si mohl zapomenout na G-Tec? Bylo tady o něm odhadem 50 článků v různých rubrikách, to je dost na to, aby se člověku jako synonym pro pohon na cng vryl zrovna g-tec :-)
Testy, srovnávací testy, srovnávací testy nákladů, první jízdní dojmy, už jsme ji řídili, G-Tec zná české ceny, pak bambilion článků o tom, že bude škoda auto na cng vyrábět, pak že už spustila výrobu... Opravdu bylo těžké se této mohutné kampani vyhnout :-)
Byla to úplná mediální masáž :-) Fiaty a Oply jezdí na CNG pomalu dvacet let (já skoro deset) ale najednou WOW Škoda CNG! :-)
btw Itálie má nejvíce aut a plnících stanic v Evropě...
Proto má také Fiat slušnou nabídku. Německo je na tom také slušně, proto nabídka Opelu/ MB/ VW. Škoda rozhodně není průkopník, ani nemá největší portfolio, nicméně pro rozšíření CNG v ČR to může být důležitý hráč.
S tím naprosto souhlasím. Když jsem byl na Velikonoce naposledy doma všiml jsem se že letištní taxi služba přezbrojila na CNG. za 1. jsou tím mnohem víc vidět auta na CNG, za druhé tradiční firemní naftofilové se přidají, za 3. jsou připraveni na nevyhnutelné zavedení emisních karet pro vjezd do centra. Jo a mimochodem fakt ušetří.
Já mám jen obavy, že až stát zjistí, že 50% národa jezdí na CNG, tak na něj uvalí daň jako na benzín a naftu a budem zas na začátku. A to nemluvím o loby naftařskejch společností, ty taky nebudou rádi.
To same si rikam, k cemu mi bude ze CNG zere 4 litry a benzin 8l, kdyz pak vlada zjisti ze ma vypadek v prijmu z PHM. Dan na CNG bude tak velika, ze CNG bude stat 60Kc a benzin 30 a vysledek bude pro nas zase stejny a prijem pro stat take. Stat nas bude skubat zase jinde
Jen cekam co budou danit, az ted lidem zakazou kourit v hospodach a oni se to pomalu zacnou odnaucovat, kde budou brat prachy >:D
Stát to bude danit to je jisté . Já budu mít , ale radost z toho že Saudské Arábii budou klesat příjmy. To budu mít nesmírnou radost jsem zvědav co si ti mohamedáni počnou.
Do čeho tedy investovali: chemický průmysl nebo něco dokonce vynalezli?
Já to vidím tak jak říkal jeden Arab až dojde ropa vrátíme se na velbloudy.
v důsledku mají jenom jedno a to je Alláh.
do solarni energetiky a ukladani energie, plati spousty vyzkumu okolo baterii a kondenzatoru jiz asi 10-15 let, a samozrejme to bude patentovane a jiste maji i podily ve firmach co to fakticky pak vyrabej po celem svete
ja delal jen par vizozek do prezentaci k baterkam a kondenzatorum pro ruzne instituce, a hakturoval jsem vzdy do Emiratu do nejake z tamnich firem co stala za financema daneho projektu, pritom vyzkum a prezentace probyhaj v US, Australii, Eu , Cine a podobnych zemich
mimochodem v Emiratech maji i jiz postavene treba Masdar City, aneb "mesto" ktere je energeticky samostatne a funguje jen z udrzitelnych zdroju jako slunecni a vetrna elektrina a do toho mesta dokonce nesmi zadna auta co nejsou elektromobil, a takovich mest se tam planuje postavit nekolik, oni moc dobre vedi ze si musi zajistit budoucnost jinak :-)
co jsou idelani podminky? to je dost realtivni pojem :-) a prave proto do toho investujou a plati vyzkum aby se to zlepsovalo, to ze dnes se treba solar zaplati v nasich podminkach za 20 lel bez dotaci a za 5 s dotacema jeste neznamena, ze za dalsich 10-15 let to nebude jinak a paneli muzou mit pak treba dvoj nebo troj nasobnou ucinnost nez dnes, ostatne v EU drzi ceny visoko techto technologii jen EU, ty same panely si v Cine koupis za tretinovou cenu, pritom kuprikladu solarni nanofolie je cesky vynalez a dobudoucna se s nim pocita treba na solarni karoserie aut, ale vsechno ma sva ale... >:D
Třeba do skupování firem a patentů spojených s výrobou a skladováním elektřiny a elektromobily. Vždyť to byl takový krásný cyklus. Cena ropy šla nahoru, investoři se hrnuli do projektů alternativních zdrojů energie, pohonů atp., cena ropy klesla, investoři se vypařili jak pára nad hrncem, projekty krachovaly a začal výprodej.
Oni hlavně bohužel nenápadně skupují co se dá... třeba jim patří půlka centra Londýna, podíly ve velkých firmách, státní zakázky... Podívej se na dresy anglické ligy a uvidíš za koho kopou. nebo většiny hlavních sportovních akcí na "starém" kontinentu. Jen doufám že to uplacené MS jim seberou.
CNG žere 4 kg, nikoliv 4 litry. U toho CNG je výhoda, že jej lze tankovat i nezávisle na sítích čerpacích stanic přímo z potrubí, přičemž stát nědokáže rozlišit, zda ten plyn skončí v plynovém kotli nebo v autu.
To si musíš pořídit tlakový zásobník, pak máš naplněno za pár minut. Ale je pravda, že plnící stanice pro jedno auto nedává moc smysl. Musíš ji být schopen vytížit (čemuž zásobník pomáhá, protože může pracovat, i když je auto pryč; na druhou stranu zvyšuje náklady), aby se investice vrátila v rozumné době.
A za 150 tisíc by to měly být spíš 3 hodiny než celá noc (samozřejmě záleží, co máš za auto).
Tohle pořád hrozí, jediné co tomu brání že že ČR musí snižovat nebo držet emise. Pokus s "biopalivy" nevyšel. jediné co z toho zbylo je zničená krajina řepkou a pár bio miliardářů. Teď se už dováží a míchá palmový olej z Asie, sbohem deštné pralesy.
Takže teď musí chtě nechtě držet CNG kvůli emisím. Narozdíl od rakouska, nemecka atd ho tu žádná vláda pořádně nepodporovala (při srovnání s bio lobby). proto to s plnícími stanicemi vypadá tak jak vypadá. A E-on si nenápadně udělal téměř monopol.
Měl jsem dva identické ML320 na CNG i LPG = CNG je peklo...
Dva identické Mercedesy ML 320 předchozí generace.
;-\ CNG ;-\
1. abíralo 2x tolik místa, resp. na zavazadla bylo o polovinu méně místa než u verze s LPG (originál fabrická přestavba, zvýšená podlaha, identické čalounění, ale uvnitř bylo snad pět propojených užších nádrží, které prostě zabírali strašně místa proti LPG).
2. Pro mne peklo spočívalo v tom, že jsem na plné nádrže (objemově čtyři příčně uložené nádrže 125L, nechci řešit kila která se tankují) najel jen 220-230km
3. Tankování bylo strašné, 15-20min, než člověk otevřel kapotu, našrouboval tam tu věc, zoufalství bylo atypické placení u stojanů kartou, někde speciální kartou o kterou se musí zažádat
4. nejsou čerpačky, takže vždy se najíždí kilometry navíc, hledá se na neznámých místech, kde že to NG vlastně je, často jde o opuštěné autobusové parkoviště, staré ČSAD kde ale nelze zaplatit jinou než jejich kartou, stane se, že nikde nikdo, natož to zaplatit, prostě někdy odjedete nenatankovaný i z frekventovaných čerpaček, protože nejde on-line karta :-(
4a. Fronta u stojanů... někdy jste trefili dvě auta a stáli tam 3/4 hodiny, no děs.
4b. Třeba jste blízko Jižní spojky, plnička CNG je v České plynárenské, nebo jak se to jmenuje, ale aby jste se tam dostali, musíte si vystát ve špičce i 20min. kolonu, absolvovat zdlouhavé tankování a menší kolonou zase zpět na Jižní spojku :)
5. prošli nádrže, ta kovbojka kolem výměny, hlavně jen málo kdo to umí opravit... prostě zbytečný stres, nervy a velké náklady pro obyčejného člověka.
-------------------------------- :-) LPG :-)
1. Naprostá pohoda, na podobné nádrže (pokud beru "litráž" 125L) jsem ujel 2-3x takovou vzdálenost, natankoval jsem vždy naprosto v pohodě, bez stresu, placení primitivní u pokladny, prostě vše funguje
2. LEVNĚJŠÍ 1L LPG + provoz bez problémů a vyšších nákladů proti CNG
3. Opraví jej všude
4. prošli nádrže, výměna levná, nenároční, servisy jsou všude, pohoda a klid bez starostí.
---------------------------------
Neustále se řeší kila CNG, litry LPG, ale ve finále je podstatné, kolik za 1.000kč ujedu kilometrů a v tom LPG vyhrává (je mi jedno jestli tankuji L, Kg, nebo Kw :) cena 1.000kč je daná, ujetá vzdálenost na LPG je vždy 2x taková.
:-) Za mne absolutně vede LPG :yes:
Za mne CNG už nikdy, když si představím, že bude přibývat výrazně aut +fronty a než se to natankuje, trvá to mnohem déle než u LPG... děkuji pěkně, bouda státu a výrobců.
Pak taková blbost, ale běžná ženská CNG nedokáže natankovat, natož komplikovaně zaplatit i když to 10x vidí, stejně je nějaký problém s něčím kolem tankování, nebo nefunguje on-line placení a pod.
Další věc, že když jsem měl děti v CNG autě v autosedačkách a tankoval jsem CNG, musel jsem je vytahovat ven, odpoutávat, pak zase připoutávat...
Nechtěli při tankování CNG v autě sedět, báli se toho podivného zvuku. CNG při plnění vydává takový podivný zvuk, vrčí tam často kompresory které to tlakují.
Jsem zvyklý na ledacos, ale třeba CNG na Evropské za MC Donalds, musíte z auta ven, projet kartou, vjedete dovnitř (pokud vůbec funguje otevírání železných vrat/brány), zavřou se za vámi snad třímetrová vrata (někde bývá i ostnatý drát) a jste de facto zavřený v kleci.
Neumím si představit, kdyby se něco stalo, ven se prostě z čerpačky nedostanete... ale tohle většině lidí zřejmě neřeší, protože svět je bezpečný a pravděpodobnost, že se něco stane je téměř nulová, že :)
U různých čerpaček CNG jsou různé plnící tlaky, takže někde naplníte běžně za 500, jinde už při třech stovkách plnit dál nejde. Takže plnění přerušíte, komplikovaně zaplatíte a zkusíte plnit opět, někdy to jde, jindy už ne.
Re: Měl jsem dva identické ML320 na CNG i LPG = CNG je peklo
To bych od MB nečekal. Mám zkušenosti hlavně s Pandou na CNG a naprostá spokojenost. Nádrže zabraly jen prostor pro rezervu ale dnes už je stejně skoro všude jen "lepidlo". Dobírání plynu trvá stejně jako tankování plné nádrže benzínu. Dojezd stejný jako u tvého MB. Nasazení tlakové pistole je otázka dvou pohybů a zvládne ho každý. Jo zvuky to vydává šílené :-) "kohout" je hned vedle víčka nádrže na benzín. Podobně to mají všechny Fiaty. za těch skoro 20 let co CNG dělají už to umí.
Naposledy jsem otevíral kapotu při tankování Trabanta...
Máš pravdu. Síť a umístnění plnících stanic na CNG je v ČR naprosto tragické. Moje zkušenost je z Rakouska, Německa a Itálie.
Petrolejářské unii se nelíbí nárůst obliby CNG. No ještě aby ano když nemůžou ovládat či manipulovat s cenou zemního plynu.
Upřednostňují LPG. Ano protože jeho cena je závislá na ceně ropy. (přes všechny své výhody)
Připomínají biopaliva. To ještě někdo věří že jsou bio?