Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
samael
4
ve všem možném a ještě vás za to platí. >😁
Machbuster
0
Nevýhoda je, že platí hodně málo a tedy majitelem těch vozů se opravdu stane málokterý novinář 😉 Ale je to dobré povolání, co baví a určitě je v tom mnoho bonusů a kontaktů i do budoucího života nebo kariéry jinde v autoprůmyslu...
MariAchi
1
Tak makej, makej, mozna ti taky nekdy nekdo pujci aspon Citygo 😉
iudex
Neviem, na čo redaktori nahrávali (ale tipujem bežné Hero), ale ten zvuk motorov je podľa tých videí hrozný, taký strašne umelý, syntetizátorový. Verím, že v reále to bude lepšie. Neviem presne, ktoré M modely púšťajú zvuk do reprákov, ale nedávna skúsenosť s Golfom R, kde mi najviac vadil práve ten umelý zvuk potvrdzuje, že je to čoraz rozširujúcejšia sa prax.
Z toho co je popsane v clanku myslim pridava umely zvuk uplne vsechno. 😄
Na druhou stranu v nejakem rozhovou s nekym z divize ///M se dusovali, ze pripousti jen 4% (myslim konkretne u M3/M4?) a zbytek je prirozeny. Najit se daji i videa od lidi co vyrvali pro sichr vsechny pojistky co maji neco spolecne s audiem, takze jen se zvukem motoru/vyfuku. 😉
Na druhou stranu v nejakem rozhovou s nekym z divize ///M se dusovali, ze pripousti jen 4% (myslim konkretne u M3/M4?) a zbytek je prirozeny. Najit se daji i videa od lidi co vyrvali pro sichr vsechny pojistky co maji neco spolecne s audiem, takze jen se zvukem motoru/vyfuku. 😉
Všechna nová M auta by to měla mít. A nejen M. I "standardní" auta včetně 35i, jako kdyby to ten motor nutně potřeboval. Chápu dilema mezi odhlučněním kabiny a zvukem motoru, ale jsou i citlivější způsoby, jak se s tím poprat.
Tiež si nemyslím, že radový šesťvalec či nebodaj V8 potrebuje zvukovo dopomáhať. Proti mechanickej dopomoci motoru vo forme klapiek vo výfuku či rezonátorov nič nenamietam, aktívny výfuk v F-type je skvelý a aj zvukovod vo Focuse ST robí z nezaujímavého R4 zvukovo akoby veľkoobjemový motor, ale to je stále len zvýraznenie existujúceho zvuku. Nejaká MP3 z reprákov už je však čisto ojeklam, skrátka falošní dobi. A ako sa javí z videí, je to na prvé počutie neprirodzené.
Udelat zvuk jen vyfukem lze, ale vzdy to bude znit neprirozene. BMW vzdy znelo hezky z pod kapoty spis nez ze by slo o zvuk honeny vyfukem. Osobne tipuju ze prave to chce BMW umele dotvorit, ten chybejici zvuk ktery preplnovany motor ve srovnani s atmosferou proste mit nemuze. Nema smysl ho hnat "ze zadu", oni chteji zvuk "ze predu", zvuk sani atd. a ten klapkama ve vyfuku prirozene nikdy nevycarujes. Zvukovod co ma focus neznam, to by stalo za skuseni.
Ze to u BMW dopadlo neslavne, no, to snad jinak ani dopadnout nemohlo.
Ze to u BMW dopadlo neslavne, no, to snad jinak ani dopadnout nemohlo.
Tak potom je riešením práve ten systém vo Focuse: je to zvukovod pred kabínou, teda počuješ to od motora, tá klapka sa tam tuším otvára od nejakých otáčok, resp. intenzity stlčenia plynu, takže zvýrazňuje iba zvuk pri ostrej jazde a neruší pri pokojnej. Mne sa to teda fakt páčilo, posúvalo to dojem športovosti Focusu o level vyššie a stratu zvukovo prirodzene schopného R5 z predchodcu vôbec necítiť. A hlavne na rozdiel od Golfu R to znelo úplne prirodzene.
Například u Panamery se přenáší vibrace ze sání do A sloupků, aby dostali více zvuku motoru do interiéru.
Všechna BMW M, a i nektere standardní verze (diesely i benziny) mají od loňského roku Active Sound Design. M5 F10 to začalo (tam přiznali, že zvuk je nahraný), M3/4 pokračuje (tam říkali, že nahraný není, ale lžou) a u normálních aut to snad tají. Přes kabel a program lze ASD nakódovat, aby Ti v 320i zněla M3 nebo M550d. Nebo to lze vypnout. Viděl jsem video M4 s vypnutým ASD a konečně jsem slyšel R6. Ale podotýkám, že jsem v M3 nejel, takže osobní dojmy nemám. Někomu to vyhovuje, a někdo si stěžuje, že je to ve Sport modu moc hlučné.
A přitom E8x/E9x 35i nezní vůbec, ale vůbec špatně. :no:
A přitom E8x/E9x 35i nezní vůbec, ale vůbec špatně. :no:
Dlouho jsem mel jedinou zkusenost s ASD z M550d a nemel jsem zadny srovnani. Kdyz jsem nedavno jel s aktualni M3, prvni, co me napadlo, kdyz jsem nastartoval, ze sedim v M550d 😃) neni to uplne totez, ale v urcitem spektru to je velmi podobne. Taky me chybelo to zakvileni po startu, kdy se motor na par vterin vytoci, ktery udela M3 E92. V M3 F80 po startu bezi motor hned na volnobezny otacky, zadny divadlo to nepredvede. Na druhou stranu pokazdy kdyz natocim E92 a motor vystekne, si rikam, co delas dyt je to studeny... 😉)
Aktuální BMW mají tři problémy, docela podstatné, pokud se má na ně člověk dívat jako na sportovně laděná auta.
První, a jednoduše odstranitelný - runflaty (ten se naštěstí netýká alespoň emek)
Druhý - řízení s elektromech posilovačem. Přechod na el. chápu, neschopnost nastavit ho tak, aby bylo srovnatelné s hydraulikou, ne. A to "ne" proto, že porsche nebo jaguar tohle zvládli o kus líp. A poznámka k i8, můj dojem byl úplně stejný, jako autora tohoto článku, nejlepší řízení z akt. BMW má jeho hybrid. Divné, a minimálně to znamená, že naladit elmech. posilovač jde.
Třetí - zvuk benzinových šesti/osmiválců. Zvenku dobrý, uvnitř nesmysl, snaha o osmiválcové bručení u řadového šestiválce prostřednictvím dohrávaného zvuku je naprosto mimo, R6 benz. motory mají dokonalý zvuk právě od sání plus jeho samotný mechanický rytmus slyšitelný a výrazný právě proto, že motor je prakticky napůl v kabině. Proto, a tak jsem to vždy chápal, bmw moc neřešilo výfuky, resp. ladění jejich zvuku. Teď to celé staví na hlavu.
První, a jednoduše odstranitelný - runflaty (ten se naštěstí netýká alespoň emek)
Druhý - řízení s elektromech posilovačem. Přechod na el. chápu, neschopnost nastavit ho tak, aby bylo srovnatelné s hydraulikou, ne. A to "ne" proto, že porsche nebo jaguar tohle zvládli o kus líp. A poznámka k i8, můj dojem byl úplně stejný, jako autora tohoto článku, nejlepší řízení z akt. BMW má jeho hybrid. Divné, a minimálně to znamená, že naladit elmech. posilovač jde.
Třetí - zvuk benzinových šesti/osmiválců. Zvenku dobrý, uvnitř nesmysl, snaha o osmiválcové bručení u řadového šestiválce prostřednictvím dohrávaného zvuku je naprosto mimo, R6 benz. motory mají dokonalý zvuk právě od sání plus jeho samotný mechanický rytmus slyšitelný a výrazný právě proto, že motor je prakticky napůl v kabině. Proto, a tak jsem to vždy chápal, bmw moc neřešilo výfuky, resp. ladění jejich zvuku. Teď to celé staví na hlavu.
1) nejen ///M neni na runflatech, i nahore testovane M135i a M235i maji normalni gumy (a k tomu pry adekvatni nevymekly podvozek?) a RF jen pro blazny co si je zaskrtnou jako chtenou vybavu.
2) K tomu tvemu vyctu, ktery z vlastni zkusenosti priznam se nemohu soudit, pridam jeste hondu s2000. Auto z minuleho tisicileti a elektricky posilovac umelo lip jak kdejaka hydraulika. Ze to BMW nezvladne dnes je velice smutne.
3) Neresim novou M3/M4, ale takova M135i ti zni uvnitr jako V8?
2) K tomu tvemu vyctu, ktery z vlastni zkusenosti priznam se nemohu soudit, pridam jeste hondu s2000. Auto z minuleho tisicileti a elektricky posilovac umelo lip jak kdejaka hydraulika. Ze to BMW nezvladne dnes je velice smutne.
3) Neresim novou M3/M4, ale takova M135i ti zni uvnitr jako V8?
ad1) V ČR jsou runflaty standard, bohužel. Taky jedna z nepochopitelných věcí, když v D je to option a přitom silnice o řád lepší.
ad2) To jsem ani nevěděl, že S2000 má elektriku. 😲
ad3) M135i má dohrávaný zvuk z repro?
ad2) To jsem ani nevěděl, že S2000 má elektriku. 😲
ad3) M135i má dohrávaný zvuk z repro?
Problém je v tom, že inženýři kolikrát chtějí dosáhnout něčeho jiného, než by se nám líbilo. Takže to vůbec nemusí být o tom, že by to nedokázali udělat "lépe."
Může být, i když u toho řízení si nějak neumím představit, čeho jiného, než dobrého vyvážení (základ, o citu ani nemluvím), by chtěli dosáhnout. Nebýt to stejně špatné u 316d jako u M3, pak bych na sledování různých cílů mohl i věřit, ale bohužel i u té M3 to je stejně blbě.
Neříkám, že je to jediný faktor. A čeho? Například izolace. Nerušení řidiče nějakými "zbytečnostmi." Zřejmě nějaký důvod za naladěním řízení M3 bude.
Moser75
upřímně, nadšení vypadá jinak. Myslím, že recenze přesně vystihuje současná BMW: jako dobrý, ale....
Při charakteristice motoru v M3 by dával smysl nějaký sportovně nastavený AWD, jako třeba v F type, kde zejména ve verzi R dává absolutně smysl. Doba točivých atmosfér je pryč a RWD je u takového monstra horší volbou. Kdo rád driftuje, koupí si GT86, BRZ nebo MX5.
BMW by se pomalu mělo přejmenovat na Audi AG, pobočka Mnichov.
Při charakteristice motoru v M3 by dával smysl nějaký sportovně nastavený AWD, jako třeba v F type, kde zejména ve verzi R dává absolutně smysl. Doba točivých atmosfér je pryč a RWD je u takového monstra horší volbou. Kdo rád driftuje, koupí si GT86, BRZ nebo MX5.
BMW by se pomalu mělo přejmenovat na Audi AG, pobočka Mnichov.
webpaja
...zážitky z evidentně parádní akce. Moc fajn Ondro 😄