Design
V deailech přídě tu jistá inspirace Elise Mk I je, ale celek je poskládán blíže Porschi. Záď snad, ale bez typicky lotusí linie střechy. S tímhle zápasí kdekdo bez zjevného nalezení průniku tradice, funkčnosti a estetiky.
Až na pár nepodstatných detailů je celkové ztvárnění zcela jinde než je Elise. neříkám, zda dobře či špatně, ale jinde. Zejména řešení přídě je pak takové, no, neinvenční a leccos připomínající ze zjevně inspirujícího EUkontinentu. Za mně to není ani moc britské a ani moc lotusí a říkám si, zda nevzít papír a tužku a pěkně postaru neudělat nějaké případnější skicy.
Však aj predok prvej generacie Elisu sa podobal na Dino a mimochodom ked som toto zbadal tak som si myslel že to je reinkarnacia dina >😁
tak by bol veľký Colin Chapman určite spokojný :yes😒br />
Je úplne jedno, že z toho kuká Porsche, konečne to po dlhej dobe vypadá ako seriózne auto, bez väzby na "britské tradície", ktoré sú už v niektorých prípadoch doslova trápne...
Trápnejší je snáď niekedy iba Viessmann...
Už z prvého pohľadu to auto má gule - na rozdiel od tu prezentovaných niektorých akože super - hyper športov.
Že to určite nepôjde do výroby ? Škoda pre Lotus...
Je úplne jedno, že z toho kuká Porsche, konečne to po dlhej dobe vypadá ako seriózne auto, bez väzby na "britské tradície", ktoré sú už v niektorých prípadoch doslova trápne...
Trápnejší je snáď niekedy iba Viessmann...
Už z prvého pohľadu to auto má gule - na rozdiel od tu prezentovaných niektorých akože super - hyper športov.
Že to určite nepôjde do výroby ? Škoda pre Lotus...
Malovat může, vyrábět se nemusí, to ano. Ale podle článku se na designu Elise podílel, resp. ho navrhl, takže jistá vazba tu je.
Je tu ale moc dohadu a zadny realny zaklad. Designer, ktery u Lotusu nepracuje, si muze malovat co chce. Zvetsenou platformu Elise pouziva uz Lotus Exige V6 (MkIII.) a i ten se prodava jako roadster se soft-topem. Pochybuji, ze by se tenhle double prodaval a na exkluzivitu se u Lotusu nikdy nehralo, ten je pro puristy. Civilnejsi a luxusnejsi model uz taky v programu existuje nejaky ten patek- Evora. Ta navic prave prosla dost zasadni modernizaci, kterou snad ani nejde nazvat facelift, ale temer novou generaci. O nove Elisce uz Lotus kdysi psal, jak blizka je to budoucnost je ve hvezdach- zatim jde firma cestou evoluce a rozhodne nevyrabi specialni modely ve 20 kusech. Jine motory nez od Toyoty se do Lotusu sice davaji, ale jako tuning, nikdy ne oficialne od vyrobce. Kvuli par kusum budou tezko rusit smlouvy a uzavirat nove spoluprace. A jestli poslou Elise jeste o dalsich 30 mm niz k zemi nez je ted, pak bude zabijet mravence prechazejici pres cestu.