Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Super Elise: Stříbrná vize Juliana Thomsona

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Je možné, aby designér Jaguaru odhaloval budoucnost jiné značky? Proč ne? Julian Thomson od britské kočky se o to pokouší. A nutno dodat, že velmi působivě.

Julian Thomson není příliš známé jméno. Rodák z anglického Rugby toho ovšem má za sebou už hodně, navrhuje pro Jaguar a další britské automobilky. Prostě lokální patriot každým coulem. Právě on je kupříkladu zodpovědný za vnější tvary hybridního turbínového konceptu C-X75. Zatím posledním jeho dílem jsou dvě skici Lotusu Super Elise, které odhalil na svém účtu na Twitteru. Sám pevně doufá, že se jeho výtvor bude vyrábět.

Stříbrné kupé už takřka dvacet let existující Elise hodně připomíná, podobou přední části se vrací k první sérii představené na IAA 1995. Tu totiž také navrhoval on sám, ale nyní si myslí, respektive přiznává, že konečný výsledek nebyl úplně tím pravým ořechovým. Mimochodem, jméno pro vůz s tradičním písmenem E na začátku vybral podle své vnučky ještě Ital Romano Artioli, který kromě Lotusu vlastnil před dvěma dekádami i Bugatti.

Auto je ale mnohem širší a plošší než současný model. Zemi se konkrétně přiblížilo o 30 mm a ostrovní designér tvrdí, že by mohlo být o 75-100 mm širší. Thomson se při práci na agresivním, ale čistém vzhledu nechal do značné míry inspirovat Porsche 911. Ovšem tím klasicky moderním od Singeru! Pokud se do alespoň malosériové výroby skutečně dostane, tak se určitě může těšit na nové jméno, název Super Elise je samozřejmě pracovní.

Ačkoli v Hethelu v současnosti používají hlavně agregáty od Toyoty a ubírají se jiným směrem včetně plánovaného SUV pro Čínu, tady se jeví jako nejvhodnější varianta Honda VTEC v kombinaci s robotizovanou převodovkou. Dvoulitr s turbem? Samozřejmě jej najdeme uprostřed a točivý moment půjde jen na zadní kola. Jeden z přispívajících na fóru LotusTalk.com odhaduje, že vznikne v limitované sérii dvaceti kusů. Kéž by!

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Avatar - petr164
9. 6. 2015 11:32
Re: Elise
V deailech přídě tu jistá inspirace Elise Mk I je, ale celek je poskládán blíže Porschi. Záď snad, ale bez typicky lotusí linie střechy. S tímhle zápasí kdekdo bez zjevného nalezení průniku tradice, funkčnosti a estetiky.
Avatar - petr164
9. 6. 2015 11:27
Nic polečného s Elise
Až na pár nepodstatných detailů je celkové ztvárnění zcela jinde než je Elise. neříkám, zda dobře či špatně, ale jinde. Zejména řešení přídě je pak takové, no, neinvenční a leccos připomínající ze zjevně inspirujícího EUkontinentu. Za mně to není ani moc britské a ani moc lotusí a říkám si, zda nevzít papír a tužku a pěkně postaru neudělat nějaké případnější skicy.
8. 6. 2015 12:11
Re: Čo mi to len pripomina
Však aj predok prvej generacie Elisu sa podobal na Dino a mimochodom ked som toto zbadal tak som si myslel že to je reinkarnacia dina >:D
Avatar - Petrolhead_CZ
8. 6. 2015 10:49
Re: Čo mi to len pripomina
Ale houby, je to první generace Lotusu Elise jak vyšitá...
Avatar - HitmanPB
7. 6. 2015 23:50
Ak by takto vypadal nový Lotus,...
tak by bol veľký Colin Chapman určite spokojný :yes:

Je úplne jedno, že z toho kuká Porsche, konečne to po dlhej dobe vypadá ako seriózne auto, bez väzby na "britské tradície", ktoré sú už v niektorých prípadoch doslova trápne...
Trápnejší je snáď niekedy iba Viessmann...
Už z prvého pohľadu to auto má gule - na rozdiel od tu prezentovaných niektorých akože super - hyper športov.
Že to určite nepôjde do výroby ? Škoda pre Lotus...