Doprovázeli jsme Civic Tourer 1.6 i-DTEC, usilující o zápis do Guinnessovy knihy rekordů a přitom si vyzkoušeli, za kolik zvládneme jízdu stejným tempem my.
Tak 3L na sto je fakt hezká spotřeba. Vypadá to že s normální jízdou by se dalo jezdit za 4 litry, ale novodobý fenomén ničení motoru jeho podtáčením teda fakt nechápu. Indikátor řazení mi věčně ve služebáku ukazuje většinou tak o 1 až 2 stupně vyšší kvalt a to klidně při 1800 otáčkách! Nevím kdo se může těma nesmyslama co indikátor doporučený rychlosti ukazuje řídit.
Také ty otáčky moc nechápu. Já si na autě (nicméně to byl atmobenzin) zkoušel projet jeden kopec na tři různé kvalty s tempomatem na stejnou rychlost (a tedy s různými otáčkami) a světe div se, na všechny tři kvalty byla spotřeba v zátěži v podstatě stejná. Někdy to ale asi zkusím exaktněji na nějakém delším kopci, abych to naměřil přesněji.
...neni nutna, pokud jde o hodnotu spotreby, ne? Nejde o to kolikrat dotankuji, ale kolik ujdeou na celkove mnozstvi paliva, takze nejake kyvani autem by bylo jen zbytecne zdrzovani, jen by to oddalilo dalsi tankovani o par kilometru... Plomba by byla nutna, pokud bby slo o nejvyssi hodnotu dojezdu na plnou nadrz. Ale docela me udivuje, ze takuji na "kdejake" pumpe, rozdily v kvalite nafty jsou ve "vychodni" Evrope docela velke. Ptal jste se jich i na toto?
rozhodne nie je tak presne, aby sa z neho dali robit zavery na dve desatinne miesta. Pri dlhodobom teste na mnohotisic nie je rozdiel nejakeho pol litra az liter podstatny, ale pri jednorazovom merani ano. Tvrdit na zaklade tankovamia do plnej, ze spotrebovali 7,44 l nafty je nezmysel.
Jeden ekomaraton jsem na místě spolujezdce nedávno absolvoval, jelo se s 208 eHDI a upřímně, už nikdy víc.
Do kopce nás tlačil kamion a při nájezdu do slepý zatáčky, kterou jsem odhadoval na 60-70 km/h ve 120 protože "ten další kopec pak vyjedeme bez plynu", jsem už chtěl vystupovat.
To si delas legraci, ze? :-)
Civic nebyl krome Type-R nikdy urceny jako sportovni auto, to je i jako HH s vyhradami.
Novy Civic je (u Toureru) krome toho nejvetsiho kufru ve sve tride odborniky i verejnosti chvaleny za svoje vyborne jizdni vlastnosti, vyspelou techniku a ted bude rekordmanem zrejme i v te spotrebe. To chces s rodinnym dostavnikem jeste rekord na Nordschleife? Na to si porid jeho jinou motorizaci >:D
To byly, casto sportovnejsi, nez kdejaky dnesni pseudosportak. Ale to byly tehdejsi vozy tak nejak obecne, i kdyz mezi nimi Honda jeste o kousek vynikala. U Civica ale o sport prvoplanove neslo nikdy. To v te dobe castecne snad u VTI (a jasne CRX :-) ), ale porad min, nez u pozdejsich Type-R.
To je pekný blábol, že v deväťdesiatych rokoch boli autá vo všeobecnosti športovejšie. Čo bolo prosím Ťa športové na takom Escorte, Golfe III či IV či Astre F či G? Naopak Civicy V sú dodnes prototypom športovo ladeného kompaktu a sú stále obľúbené v rukách športovaniachtivých mladých. Práve vtedy si získala Honda v Európe image športovo orientovanej automobilky, ktorý s každou ďalšou generáciou len strácala.
Auta byla lehci, ekono/ekolo neseskrcene NA benzinove motory uz byly vykonove na soucasne urovni (objem/vykon i dal) a s papirovym autem hybaly daleko vic, nez dnesni silnejsi motory s autem o mnoho tezsim. Posilovace rizeni bud nebyly, nebo jejich hydraulicke varianty poskytovaly zpetnou vazbu takovou, ze si o tom dnesni vozy muzou nechat leda zdat. Auta nebyla tak komfortni a utlumena a zprostredkovavala tim daleko syrovejsi jizdni zazitky.
Pisu to obecne a urcite se toho da o tehle "zlate ere automobilu" napsat nepomerne vic. Stejne tak muzes jako vzdycky najit i vyjimky. O tom, ze by starsi Civicy neposkytovaly sportovni svezeni nepisu ani slovo, prave naopak, kdyby sis muj prispevek (tradicne) vubec precetl a nepsal hned o blabolech. Snad jakykoli starsi Civic ti pri jizde na hrane prinese vic emoci, nez nejake nove GTI. I kdyz mu v nem ujedes.
Ale Ty píšeš že autá boli všeobecne športovejšie, čiže logicky máš na mysli i Golf, Astru, Ecsort a pod. A tvrdiť že toto bola zlatá éra automobilizmu, to chce hodne ružové okuliare. Typické auto tej doby malo balónové pneu s 65% profilom a výkon tak 66 kW, posilovače samozrejme boli a o nejakých surovejších jazdných zážitkoch sa nedá hovoriť. Ak veci vytrhneš z kontextu a napíšeš, že vtedajšie 66 kW auto bolo živšie, ako dnešné 66 kW auto, tak máš samozrejme pravdu, lebo hmotnosť, lebo emisné normy atď. Ale 66 kW vtedy znamenalo niečo iné, ako dnes, typický kompakt vtedy mal výkonové rozpätie povedzme 44 až 110 kW (Golf III), kým dnes to je povedzme 66 až 221 kW (Golf VII).
Že by nějaká starší Honda měla nějak úžasný řízení jsem si nevšiml. Podvozkově taky nic moc i přes Double wishbone byl náklon karosérie dost velký a filtrování nerovností mizerný. Motory jo, ale i tehdy měla Honda eco motory stejně jako dnes. Jen to nebyla nafta. Jo když jsi dal na auto sportovní tlumiče a kratší pružiny, tak to byla motokára, ale v sérii nic moc.
Řízení měly skvělé. Náklon karoserie sice byl, ale podstatnou je poloha kola vůči silnici, díky lichoběžníku byla výborná. Hondy pěkně zaklekly a zatáčku projely. Náklon byl podle odladění podvozku, byl rozdíl mezi VTi, TR a ostatními.
Jen malá poznámka, Golf III měl rozpětí až do 140kW (VR6) :-)
Jinak souhlasím s tím, že je potřeba to dát do správného kontextu a tady bych to posunul ještě dál a zpřesnil. 66kW auto je stejně živé dnes tak, jak bylo i v minulosti. Vtip je v tom, že jak se zvětšují rozměry a hmotnosti, tak se tento výkon posouvá do jiných tříd. Takže rozměry a hmotnosti pro daný výkon plus minus zůstávají podobné.
Takže zatímco kdysi bylo 66kW středem v nižší střední při 1000-1100kg a lepším základem ve střední s 1100-1200kg, dnes je to střední motorizace v malých autech (opět 1000-1100kg) a základem v nižší střední (cca 1150-1250kg).
Jistě, Escort a Golf nebyla sportovně laděná auta, ale rozdíl mezi nimi a Civicem byl podobný, jako dnes, tedy malý. image "co Honda, to sporťák", vybudovala spíš tunerská komunita a samotná existence Integry a NSX.
Je pravda, že tehdejší motory Hondy byly ostřejší, ale nejen Hondy - Japonci obecně měli v osmdesátkách a devadesátkách motory, o kterých se Evropě až na pár světlých výjimek ani nesnilo. Jenže čas a s ním se měnící požadavky zákazníků a zpřísňující se emisní limity nás dostaly do éry downsizingu a udušených atmosfér. ;-\
Kolega Micka snad ma jezdit dnes a kolega Fokt snad vubec, coz je skoda. Je tedy otazka, jak se k testu, autu, kolega Micka postavi ;-)
Obecne ale subjektivni hodnoceni testera nema moc smysl, si musi kazdy udelat sam, kazdemu sedne a i vyzaduje neco jineho.
Tak zrovna CTR asi nebude auto, ku ktorému sa každý dostane (bude zázrak, ak bude jedna predvádzačka na celé Slovensko), takže tu nezostane iné než sa spoľahnúť na ten názor redaktorov.
P.S. Snáď to bude Honza, lebo písať to pán Foking, tak to je dopredu jasný chválospev na najlepšie auto v galaxii.
Takhle to zas bude v porovnani s jinou zde oblibenou znackou, resp. koncernem horsi auto kam se podivas >:-[]
Proste to chce precist recenzi nekde jinde, pokud o to auto mas zajem ;-)
Mno, Iudexi, jsi úplně mimo. Asi nepamatuješ zlatou éru Autofunu, Michal měl zdaleka nejlepší testy na českém internetu. Nejen že umí jezdit, ale umí o tom i napsat, takže každého testu sportovního auta, který nenapíše na auto.cz, je škoda. Ondra očividně také umí jezdit, ale na dostat to na papír už není takové terno. :-!
Zlatá éra autofunu trvala veľmi krátko a teraz po ňom ani pes neštekne.
A k Michalovi Foktovi alias Kingovi: možno písať vie, ale vo vzťahu k Japoncom, notabene k jeho srdcovke Honde je absolútne neobjektívny a zaujatý, a to tak, že ho to ako novinára absolútne diskvalifikuje. V rámci vášho Honda klubu je možno vhodný predseda a king (resp. King), ale ako novinár s týmto jasným a nezakrytým fandením značke nemôže obstáť a jeho prípadný názor v recenzii či článku nemôžem brať za relevantný.
Myslím,že to trošku dramatizuješ. V testech na hondaclubu najdeš více kritiky, než na masmediálních webech. Je třeba rozlišovat nadšení a objektivitu, nemusí se nutně vylučovat.
Motoristický novinář v zásadě nemůže být objektivní, protože pokud by byl, znamenalo by to, že ho jednotlivá auta a značky nemohou zajímat, nevyvolají v něm žádné emoce a tudíž to není srdcař a jako takový nemůže do psaní o nich odevzdat maximum a v tom případě není vůbec třeba je číst.
Chápu ovšem, že ti příznivce japonských aut pije krev, zatímco nepokryté sympatie k německým značkám, kterými trpí většina českých žurnalistů, je pochopitelně v pořádku. >:-[]