pokud chce jít vážně k VW Group, tak snad měl radši skočit z toho okna... za takovouhle zradu bych střílel... co já bych dal za to, kdybych se jednou dostal k jakýkoliv značně z koncernu Fiat Auto S.p.A. a on opustí post šéfa Alfy Romeo, aby šel k nějakym německym sra*kám... :no::no::no::no: !!!
Tak pánové, musím vás všechny zklamat. Právě mi volali z Alfy, sice jsem jim nerozuměl ani slovo, ale ten flek jsem vzal. Nastupuji v pondělí. Plat je dobrý, k tomu stravenky, týden dovolené navíc a služební kára. Je to sice jenom Passat, ale čert to vem.
Takže o jaké modely byste měli zájem? Pro Klaudia jedno vytuněné supersportovní MPV, v dechtu samozřejmě, pro Navtecha to samé akorát bez motoru ať se mu nevykydá to kafíčko, ještě někdo něco?
tak Saaba si samozřejmě vyžádám po zkušební době. Do Bhutánu jsem plánoval v rámci katování kostů přesunout výrobu, jaks na to přišel, průmyslová špionáž?
Pánové, nechci předbíhat, ale do 3 let bude Alfa 2 největším výrobcem na světě (první bude samozřejmě VW, ale ty sejmu do 5 lět). Mám plán a myslím to úpřimně. Objednávky na nové modely mi můžete klidně posílat přes SZ, chápu že něktěří obdivavatelé vrtulí a hvězd se trošku stydí veřejně vyhlásit, že touží po Alfě, ale já znám vaše tajné sny. ;-)
tak a dost! Kdo je tvůj špion! Káča, Liba nebo Mařena? To jsem si mohl myslet, oni tak jak uvidí první Mercedes jet kolem hned do něj sednou a všechno vytláchají! :-|
Já toužím už roky po 2 věcech. Po Alfě a návštěvě nevěstince. Ani na jedno jsem zatím neměl odvahu, ale když to vezmeš do ruky, teda jenom tu Alfu. To druhý radši ne.
Ale kluci, nebuďtě tak pesimističtí. Buďte rádi, že tady s náma švejkama můžete žít. Vždyť i Vašek Klausů říkal, že žijeme v najlepčí době. Turek je zatím daleko, jídla a pití je dost a když udělám u soustruhu pár přesčasů, tak si od Kuka aji novů Alfu kůpím.
tak tak, Alfa pro každého soustružníka! A asi udělám i spešl edition SSE - Supersport Stravenky Edition, ke které budou 5 let stravenky zdarma. Nebudu přece soustružníkům nabízet servis zdarma, vždyť auto si opraví samy, ale ty stravenky, to bude terno. A samozřejmě budou speciální, jak se na speciální edici patří - bude se nimi dát platit i za alkohol, cigarety a čuňácké časopisy.
Ej, už jsem ale prozradil o strategickém směřovaní Alfy trochu moc, doufám, že mě to teď konkurence nevyfoukne! 8-s
tak ta SSE bude jezdit jenom na družstevní naftu! :-!
Teď jsem právě od armády odkoupil pár vyřazených Migů 21, takže Alfy v této edici budou mít i pořádný křídlo a sedadlo řidiče nebude žádný Recaro a podobný šmejdy pro bábovky z města, ale pořádný, chlapácký, katapultovací!
Já sa vyznám v tlačenici, snad mi všichni rozumí
mám nadusanou prkenici a to každej neumí
jsem velkej frajer na vysoký noze, celej svět hned oslním
velkej frajer jak se sluší, tuzexovej od hlavy až k patě
Já na to mám - to si vyskočím, to si poskočím
Já na to mám - jsem valnej kluk ale mám vše známí
Já na to mám, všechno utratím, všechno zaplatím
Já na to mám, předemnou hned každej hačačá
Předemnou se holky kroutěj, vždyť jim všechno zaplatím
jenom vyjdu na ulici, odhánět se nestačím
a když někdy prachy dojdou, tak to ještě nehoří
zastavím se za maminkou, ta mě ráda podpoří
Já na to mám - to si vyskočím, to si poskočím
Já na to mám - jsem valnej kluk ale mám vše známí
Já na to mám, všechno utratím, všechno zaplatím
Já na to mám, předemnou hned každej hačačá
Předemnou se holky kroutěj, vždyť jim všechno zaplatím
jenom vyjdu na ulici, odhánět se nestačím
a když někdy prachy dojdou, tak to ještě nehoří
zastavím se za maminkou, ta mě ráda podpoří
Já na to mám - to si vyskočím, to si poskočím
Já na to mám - jsem valnej kluk ale mám vše známí
Já na to mám, všechno utratím, všechno zaplatím
Já na to mám, předemnou hned každej hačačá
>:D >:D No, to mi uniklo, tak teď jen se dozvědět pravdu, jestli to nakonec nebylo tak, že po té, co Jarda De Meovi předvedl Breru II, tak Luca jen potichu shrnul tužky do aktovky, sbalil fotku svého labradora a se slovy, Jarda, Jarda je bůh, není zde již místa pro mne, odešel bouchat do Parmalatu. ;-)
Kdyz se takova firma jako AR snazi dohnat neco, co leta zanedbavala a pusti se do boje se segmentem do ktereho jeste vubec nepasuje, tak to muze dopadnout jen katastrofalne. Nema asi cenu se rozepisovat o detailech, ale pro toho, kdo neni zrovna novackem u AR a tato znacka ho leta doprovazi, je soucasna modelova rada mirne receno -dosti neradostna. Ano ano, vsechno se zlepsilo - kvalita i kvantita, ale to nebylo nikdy to z ceho Alfa zila. Alfa zila z toho, ze umela nabidnout ten "ultimativni stred", neco s cim se dalo jezdit v nedeli na okruhu a nebo s rodinou na vylet. V tom stejnem typu auta (jen v tmave modre barve) se dalo videt i Direttore nejake firmy, sedic na zadnim sedadle a nechajic se vezt, tak jak to zname v aktualni dobe, ale uplne jinem segmentu. Ty male sportovni a pritom elegantni limusiny jsme mohli obdivovat ve spouste italskych filmu, kde fascinovaly jako vozy Polizia a nebo Carabinieri. Kdo takove auto mel vi o cem je rec. Dnes ale nic takoveho vyrabet nejde, je jina doba a Alfa do ni proste nepasuje. Je spoustu jinych kteri se lepe pripravili na dnesni dobu, je spoustu jinych kteri lepe uspokoji to, co prave dnes Alfa uspokojit neumi. Kdo jezdil rad s Giulii a nebo s Alfettou, tezko bude dnes 159ka jeho zamilovane auto. To u Fiatu bohuzel znacne podcenili. Zapomeli na sve fanousky, zapomeli na sve koreny a misto toho delaji to, co uz na trhu v masach existuje. Sice jde o dobrou kvalitu, ale pohodli a velky luxus Alfista v tech uspesnych letech zrovna nehledal. To co hledal byla Bella Machina s musikou od Giuseppe Verdi.
Odstrasujici reklama na MiTo udela take sve. Nekde, v nejakem magazinu, jsem videl hruzostrasnou reklamu na MiTo a sice: Jaka krasna nedele !! Potom nasleduji Symboly pro GameBoy, Televize a PC, pod tim truni MITO, tedy jako vrchol nedelni zabavy. Proste reklama pro...
Bravo Alfa :no:
No co, Alfa má ještě aspoň jakž takž ucelený portfolio a některý fakt krásný modely(159,GT, Brera) a i technika je pořád hodně slušná. Ale podívej se co udělal Fiat z Lancie. To je teprve k breku. :-(
Lancia delala opravdu fantasticky auta, prvni samonosne karoserie, transaxle konstrukce, motory, jako je pozdeji VW prezentovalo za svou nejnovejsi inzenyrskou novinku - VR4, meli u Lancie uz davno a k tomu jeste a jeste...
Ale jednak to dnes nikoho moc nezajima a potom je pravda i to, ze ty konstrukce byly tak drahe, ze s nimi proste neslo prezit. Fiat byl odjakziva jinak orientovan, vsadil na spravnou kartu, ne drahe specialni konstrukce, ale hlavne masa dela kseft a zarucuje preziti. To zvladnul u Alfy jen jeden inzenyr a to byl pan Orazio Satta Puliga. Od typu Giulietta az po Giulii vznikla masova vyroba secialu, jake tehda nikdo nemel. Pak se zmenila doba (jednoduse receno)Alfa to s Alfettou znacne prepiskla, zmenila se cela generace nejen u aut, ale i u lidi. K tomu pak ty chyby s Alfasudem ;-\ . Tam byla dobra idea spatne provedena, byla tam sance se jako masovy vyrobce chytit a s dobrym produktem prolomit trh. Jenze, tenkrat jeste nebyl otevren vychodni blok a tak kde sehnat levnou pracovni silu?? No a s tim, co stalo na jihu k dispozici, se dira do sveta udelat nedala. Alfa se udelala proste bankrot uz davno a jen parkrat se jakoby podarilo se opet uchytit. Naposled myslim, ze se darilo s typem 156, ale 159 uz pusobi, jako kdyz se Italka konecne v petadvaceti vdala ;-).
Trh to ocividne jako Alfu nechce brat a radeji jde jinam. Kdyby na te 159ce stalo neco jineho nez zrovna Alfa Romeo, tak by se to asi dalo akceptovat 8-s.
Zakaznik a fanousek AR se sem tam nekdy podival i pod kapotu, jen kvuli tomu, se opet nadchnout pohledem na umelecke dilo, kteremu se rika MOTOR. Dnes v tlacitkove dobe a motory zadeklovanymi umelou hmotou, by mi osobne prislo zbytecne haubnu vubec otevirat, max. kdych se chtel rozcilit... ;-\
Alfa měla v době kdy uvedla 156, 166 a 147 velmi slušnou šanci dostat se na dobré prodejní pozice, protože ta auta byla krásná(pořád jsou), jízdně skvělá a v řadě případů s velmi moderní technikou(JTD, atd.). Jenže to bohužel zazdila problémama s kvalitou a za ty jejich 16tiventilový twinsparky by měl jít někdo sedět. Ikdyž je 159 spolehlivostí už někde jinde, tak to bude lidem už jenom horko těžko vysvětlocat. Zvlášť v cenové kategorii, kam se tlačí.
Myslím, že pro Alfu byla obrovská trefa 156ka. Opravdu sportovní, opravdu řidičské auto, které bylo cenově citelně POD německou prémií (ačkoli poměrem užitná hodnota/cena zase citelně nad mainstreamem střední třídy). To je to, co by Alfa měla dělat. Bohužel, nástupce je těžký, luxusní a drahý. Je to krásné auto, pořád ještě je "sportovní" (v porovnání takřka s čímkoli běžné produkce), ale už to není ono. A na prodejích se to podepisuje.
Ano, ale i kdyz 156ka designove oslovila asi kazdeho, byl to mozna jiz zacatek konce. Je totiz mozna chyba, se jako AR chtit libit kazdemu. Tak prisla k Alfe klientela, ktera nema tradicionelne se znackou nic spolecneho a prave ta skace kazdy druhy rok k necemu jinemu, k tomu, co ji jen designove uchvati. To se sice podarilo Alfe s typem 156, ale na nej uz nedokazala fabrika navazat. Potom je jeste jedna totalne zapomenuta vec u AR a sice ta, ze se nebral ohled na milovniky techniky, coz vetsinou kupci AR byli. Barevne prospekty a hora doplnku, luxus, prihloupla reklamni kampan, ale pod kapotou designovy plasticky dekl, to zadneho Alfistu proste ohrat nemuze a take se jim nikdo nove ani nemuze stat. Reklamni agentury se sice muzou pretrhnout sugerovanim sportovnosti a stale je mluveno o nejakem mythos, ale pravda je posledni dobu uplne jina. To co by Alfa mela vyrabet maji uz davno jini a tuto mezeru se Alfe nepodari dohonit. Ne bachraty luxus s prednim pohonem, ale krehka elegance s viditelnou technikou, co oslovi vsechny smysly a v posledni rade i srdce. Ne velikost a nadvaha, ale normalita, spravna mira, pritom spojena s vykony, ktere nejen na papire dobre vypadaji. Tady mozna u AR chybi konstrukterum ta spravna predstavivost, nevi kam ten svuj vyrobek vubec zaradit, cim ma byt a koho oslovit. Ocividne neoslovuje ty, ktere oslovit bylo planovano a naopak jeste odpuzuje i ty kteri byli se znackou dlouho spojeni.
Myslíš, že by někdo plesal, kdyby v roce 2009 otevřel kapotu alfy a tam viděl hromadu zmuchlaných kabelů, motexpásek, zaflákaných trubek a jiného bordelu? Je dávno jiná doba, nejen, že stejně nemáš šanci cokoliv opravit, ale automobilka si to hlavně nepřeje aby ses v tom hrabal, ale radši navštívil servis. Krom toho sundat pár plastových deklů zvládne každý. Jinak vize jak na zahradě stojí s otevřenou kapotou AR159 za milion a s úsměvem na tváří se v ní rochní kutil šroubovákem... to bych chtěl fakt vidět >:D Problém Alfy byl a i stále je cena.
Mas pravdu, drzet dnes sroubovak v ruce plati za neco, no rekneme, asocialniho a pravda je i to druhe co pises, ze konzerny nechti aby se jim pletl nekdo do zeli. Ano je jina doba a tak je i docela dobre mas-li i jine hoby nez zrovna auta.
Pokud nechapete jak funguje akciovy trh, tento pribeh by vam to mohl osvetlit:
1. Kdysi v Indii do jedné vesnice přijel muž a oznámil vesničanům, že vykupuje opice a za každou dá 3 dolary.
2. Vesničané věděli, že v okolí je mnoho opic, a tak přestali
hospodařit na své půdě a všichni šli chytat opice.
3. Muž opravdu koupil stovky opic za dohodnutou cenu. Ale počet opic v přírodě se drasticky snížil. Tím vesničané polevili v úsilí a vrátili se k farmaření. Na to muž zareagoval oznámením, že bude vykupovat opice po 7 dolarech. Toto znovu vyburcovalo vesničany a ti opět začali chytat opice.
4. Ale počty opic se zase snížily a lidé se vrátili na své farmy. Muž zvýšil nabídku na 10 dolarů, ale již bylo velmi těžké chytit nějakou opici.
5. Muž tedy oznámil, že bude kupovat opice za 50 dolarů za kus, a
protože musí na čas odjet do města, bude ho zastupovat jeho asistent, který bude jeho jménem opice vykupovat.
6. Jakmile muž odjel, asistent svolal vesničany a řekl:"Podívejte se,v těchto klecích je 5 tisíc opic, které muž od vás koupil. Každá má teď cenu 50 dolarů. Já vám je prodám za 30 dolarů a až se šéf vrátí z města, vy mu je můžete prodat po 50 dolarech.
7. Vesničané dali dohromady všechny úspory a opice koupili.
8. Od té doby už nikdy neviděli šéfa ani jeho asistenta. Pouze opic bylo všude okolo jako na začátku.
Různé pohledy na hospodaření.
ISLÁM - máš dvě krávy. Jednu si necháš, druhou vyměníš za manželku.
KŘESŤANSTVÍ - máš dvě krávy. Jednu dáš sousedovi
SOCIALISMUS - máš dvě krávy. Stát ti obě vezme a dá ti trochu mléka.
KOMUNISMUS - máš dvě krávy. Stát ti obě vezme a zavře tě.
NACISMUS - máš dvě krávy. Stát ti vezme obě a zastřelí tě.
EU - máš dvě krávy. Stát ti vezme obě, jednu zastřelí, druhou podojí a mléko vylije do řeky.
KAPITALISMUS - máš dvě krávy. Jednu prodáš a koupíš si býka. Stádo se zvětšuje a hospodářství roste.
FRANCOUZSKÝ KAPITALISMUS - máš dvě krávy. Jdeš do stávky, protože chceš tři.
ČÍNSKÝ KAPITALISMUS - máš dvě krávy. K tomu 300 lidí, kteří je dojí. Vykazuješ plnou zaměstnanost, vysokou produktivitu skotu a zatkneš novináře, který tato čísla zveřejňoval.
RUSKÝ KAPITALISMUS - máš dvě krávy. Spočítáš je ještě jednou a zjistíš, že jich máš pět. Spočítáš je ještě jednou a zjistíš, že jich máš 42. Spočítáš je ještě jednou a zjistíš, že jsou jen dvě. Přestaneš počítat a otevřeš další láhev vodky.
Alfa, je jeden smutný príbeh. Myslím si, že celý problém Alfy Romeo je v tom, že akosi nerovíja svoje portfolio. A čo viac, ona sa ani nerozvíja. Prestarnutá zošednutá Alfa Romeo 149 je síce pekná, ale to jej už nepomôže. 166, to je nekonenčý príbeh. A to si môže dovoliť leda Lada, ale rozhodne nie výrobca prémiových automobilov. A Alfa Romeo 159? >:D Nuž, v tomto segemnte musí každý, každý kto chce čo i len trochu uspieť, ponúknuť niečo naviac. Akúsi špecialitku. BMW M3, to je auto, s ktorým môže majiteľ s trochou nadsázky absolvovať aj závody. :-) Mercedes-Benz je kočiar a Audi je akási zmes, ktorá je v každej oblasti prvotriedna. Alfa Romeo 159 je síce výborná, ale dizajn ju nezachráni, a nielen, že neponúka niečo naviac, nevyrovná sa ani Audi. Hoci je MITO HNUS, tak nepochybujem, že sa bude predávať. Ale Mito, to nestačí. Škoda, že Taliani za budli na to, že pomalý "metabolizmus" znamená doslova cestu do pekiel.
Ďříve určite nepôjde ku dnu. Môj názor je, že Alfa Romeo nepôjde vôbec k ľadu. Já fakt nie som odborník, len hovorím svoje pocity. Pokiaľ ide o ten model 169, už dlho, dlho sa o ňom špekuluje, ale zatiaľ stále nič. Len aby to nedopadlo ako v prípade Saabu. Tam tiež sa špekulovalo a čo viac sa o ňom hovorí, o to viac sa odkladá. Podľa Markovo článku by sa mala Alfa Romeo 169 predstavi už v polovici tohoto roka. V AutoTipe hovoria, že 169 bude už tento rok, a v roku 2010 model 179. Neviem či sa nemýlia, že by konkurent pre BMW 7 a spol? A mimochodom, pre rok 2012 sa uvádza v tom istom AutoTipe model označený ako 169 ako nástupca 159. Tak neviem... V každom prípade, zrejme to bude už tento rok. :-) Ale dúfam, že to nedopadne ako v prípade Mita. Tam tiež boli prenádherné skica, ale auto je hnusné. Teraz, aby tu namiesto skvelých skíc nebolo skvelé "SPY-PHOTOS"(NAOZAJ?). Tu je, z Markovho vynikajúceho článku: [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ale zdá sa mi to pritiahnuté za uši. Moc "pekné" na prototyp a kam by preboha takýto prenášali? Žeby išlo o maketu? A tú by už načo prenášali?
Nuž, Marko hovorí, že má byť postavená na platforme nové Maserati Quattroporte a má ísť o niečo ako CLS. O akési športové štvordverové kupé. Tešme sa. Azda bude pekná.
Mimochodom, na tom poslednom odkaze môžeš videť aké mohlo byť Mito. A tiež skutočnosť, že nové SUV od Alfy má byť akési SUV-COUPÉ.
Nechápem toľko poviku kôli jednému človeku. Ak sa mu nepáčila práca pre Alfu (aj keď uznávam, že nie každý sa dokáže postaviť výzve), tak treba hľadať schopnejšieho človeka a ak šiel len kôli lepšiemu platu, tak sa ho mali zbaviť dávno sami.