Novinky
To by mě zajímalo, co si pod tím autor článku představuje ... "Při jízdě na benzin pak umožňuje vypínání jednotlivých válců při brzdění".
Patrně tím myslel zastavení přívodu paliva do několika válců při režimu snižování otáček motoru.
Ak uberiem úplne plyn, každý moderný motor uzavrie prívod paliva - alebo nie?
Motor má třístupňový VTEC, který má krom režimu pro nízké a vysoké otáčky ještě režim, kdy zůstávají ventily zavřené. Do motoru sice nejde benzin ani tak, ale k jejich odpojení dochází z důvodu snížení tření, které naprázdno běžící ventily zbytečně vyvolávají.
Pekne vysvetlené.
Prínos okrem dlhšej životnosti ventilov?
Prínos okrem dlhšej životnosti ventilov?
Nejde ani tak o delší životnost ventilů, jako o to, že se sníží mechanický odpor motoru a zbývá tak více kinetické energie pro elektromotor, který v tomto režimu dobíjí akumulátory.
Zaujímavá vec, ale ktovier, koľko sa tým v reáli ušetrí. Babka k babce... U týchto systémov býva asi najkritickejšia otázka, či náklady na vývoj, konštrukciu a výrobu nie sú mnohonásobne vyššie ako konečný efekt. Ale mnohí radšej na technických finesách prerábajú, ukázať svetu svoje schopnosti má často väčší efekt.
Ďakujem za info.
Ďakujem za info.
Je to jen hraní si s běžně používanou technikou. VTEC je technicky už 20 let stará záležitost a třístupňový systém se používá u některých motorek, byť pochopitelně za jiným účelem. 😉
Vyzerá to jak žehlička, už len rúčku dorobiť...
Prečo to musí byť také hnusné...?
Prečo to musí byť také hnusné...?
A ten interier, "hezčí" už má snad jen multipla.
Multiple ale jej interiér sadne, hodí sa k celkovej vizáži auta, aj Multipla je hodna talianskych koreňov.
Tento japonský počin som dosť dobre asi nepochopil. Snáď to má byť útok myslený na Priusa?
Tento japonský počin som dosť dobre asi nepochopil. Snáď to má byť útok myslený na Priusa?
Utok na Priusa ale pro lidi co na Priuse financne nedosahnout. Krome predku a zade take mam smisene pocity, uvidime na prodejich, globalni cil prodat 200 tis kusu mi pripada prilis ctizadostivej?! ;-\ Nu uvidime!
To se tedy máš čím chlubit, Klaudie, žes to nepochopil...
Ale co bych neudělal pro rozšíření tvých obzorů: Insight vznikl jako hybridní auto pro ty, kteří nemohou nebo nechtějí dávat za tento typ auta přes 600 000 korun. Honda slibuje, že se bude cena pohybovat výrazně pod hranicí 500 000 Kč.
Ale co bych neudělal pro rozšíření tvých obzorů: Insight vznikl jako hybridní auto pro ty, kteří nemohou nebo nechtějí dávat za tento typ auta přes 600 000 korun. Honda slibuje, že se bude cena pohybovat výrazně pod hranicí 500 000 Kč.
Obávam sa, že si nepochopil celkom Ty mňa...nešlo mi o cenu, ani primárny dôvod a úmysel Hondy navrhnúť toto auto. Píšem o tvare karosérie, kde sa vzala nutnosť tak tvrdého nasledovania dizajnovej línie nasadenej Priusom. Pohon nevyžaduje inú stavbu, a ak chceme auto odlíšiť, vieme to spraviť aj oveľa sympatickejším spôsobom. ANi nižšia cena nemôže byť dôvodom. Proste to nejak neviem pochopiť.
Keby to spravili trošku na spôsob Civica hatchback (jednoliaty predok a mierne vystrčená "p r d e l", vyzeralo by to oveľa viac k svetu ako tento trochu osekaný kváder. 😄
Keby to spravili trošku na spôsob Civica hatchback (jednoliaty predok a mierne vystrčená "p r d e l", vyzeralo by to oveľa viac k svetu ako tento trochu osekaný kváder. 😄
Jde o to, že tenhle tvar karoserie zajišťuje nejlepší obtékání vzduchu a tudíž nejmenší aerodynamický odpor. Najdeš ho na spoustě ekokonceptů - Honda IMAS [odkaz] , [odkaz] , Small Hybrid Sports Concept [odkaz] , a nemusím doufám připomínat, že takové CRX [odkaz] je tu o trochu déle než Prius. A smyslem Insightu nebylo udělat kopii Priusu, ale spíše lidovou verzi FCX Clarity. Podvej se na fotky Priusu a FCX [odkaz] . Z Priusu toho tam mnoho není. Ostatně, Insight navazuje na původního Insighta [odkaz] , jen jeho tvar modifikoval tak, aby z dvoumístného auta uděli pětimístné.
Pôvodný Insight mal výrazne zreteľnejšie opticky oddelenú prednú časť od kabíny, to nie je modifikácia tvaru, to je úplne iná karoséria.
S Priusom má spoločné celkové línie, rozloženie hmoty...
Jeden celok, nízky predok a vysoký zadok, to nie sú záväzné podmienky pre aerodynamické hľadisko, keby boli, vyzerala by tak väčšina áut, nie iba dva hybridy. Ani všetky štúdie (ďakujem za odkazy) nie sú stavané podľa tohto pravidla.
Najideálnejšiu aerodynamiku má letiaca kvapka vody. Čím vyššia rýchlosť, tým je štíhlejšia a dlhšia, ale geometrický tvar v princípe ostáva.
Táto Honda vyzerá pre mňa nesympaticky, to je jediný dôvod, prečo sa do nej "obúvam". Mohli podľa mňa prejaviť viac fantázie.
S Priusom má spoločné celkové línie, rozloženie hmoty...
Jeden celok, nízky predok a vysoký zadok, to nie sú záväzné podmienky pre aerodynamické hľadisko, keby boli, vyzerala by tak väčšina áut, nie iba dva hybridy. Ani všetky štúdie (ďakujem za odkazy) nie sú stavané podľa tohto pravidla.
Najideálnejšiu aerodynamiku má letiaca kvapka vody. Čím vyššia rýchlosť, tým je štíhlejšia a dlhšia, ale geometrický tvar v princípe ostáva.
Táto Honda vyzerá pre mňa nesympaticky, to je jediný dôvod, prečo sa do nej "obúvam". Mohli podľa mňa prejaviť viac fantázie.
Jistě, kapkovitý design (Insight 1) je z hlediska aerodynamiky nejlepší. Ale tohle řešení poněkud vylučuje koncepce vozu se dvěma řadami sedadel, pokud bys za autem nechtěl mít ještě dvoumetrovou ploutev. Jak říkám, tohle je parafráze na FCX, Prius to nepřipomíná ani proporcemi, pouze základním klínovitým tvarem, který je ale společný pro mnohem více aut, jak jsem odkazoval.
Že ti ale může být Insight nesympatický, to ti neberu. Taky je mi nesympatická spousta aut. 😉
Že ti ale může být Insight nesympatický, to ti neberu. Taky je mi nesympatická spousta aut. 😉
Tvá averze k hybridům je všeobecně známá, ale teď už si fakt koleduješ, abych tě poslal k očnímu... 😲
ten interier pekny je a hlavne cela europska verzia je celkom pekna😒br />
[odkaz]
otazka je skor ako to bude s technologiou
[odkaz]
otazka je skor ako to bude s technologiou
Rád tomu autu přiznám, že vypadá líp než Prius, celkově mě to zvenku nijak neuráží, ale vnitřek je zma(e)tek. 😉
Povídej mi o tom! Já na tom nic špatného nevidím. Středový panel klasika - rádio, ventilace, přístrojový štít ve stylu Civic - dole otáčkoměr s displejem, nahoře v zorném poli rychloměr. K tomu 4 výdechy. Pohoda. Nevidím ani zmatek, ani zmetek. Hápu, že to postrádá ohavnost kokpitů BMW, ale to neznamená, že je to špatné. Musím říct, že mi mnohem víc vadí palubní desky s přístroji soustředěnými veprostřed. Chceš-li vidět zmatek, podívej se na bleší cirkus nového Priusu. :-!
To je otázka vkusu, mně se to třeba líbí fakt dost - je to stylisticky výstřední, což byl záměr, a přitom velice pohledné. :yes:
ta spotřeba co je uvedená (5.9 litru) se mi zdá fakt vysoká... Nevidím stále žádný smysl hybridů, když ekonomicky vycházejí lépe dieslové motory (pořizovací cena + provozní náklady). Samozřejmě, že mají možná větší emise některých škodlivých plynů, ale v hybridech jsou taky zážehové motory, takže emise jsou podobné a navíc se na konci životnosti musejí recyklovat baterie, což zatíží ekologii víc než ty diesly. Jedinou viditelnou devizou je čistě městský provoz, kde mají svoji výhodu, ale není to až tak výrazná výhoda. Nedivím se tedy např. Audi, že zastavila svůj vývoj hybridů a soustředí se na další vývoj dieslů, které by měli jít o cca. 20% dolů se spotřebou.
Jde o americkou homologaci, evropská čísla nebyla potvrzena, ale neoficiální info najdeš tady. [odkaz] Jinak co se týče zplodin - procházel by ses raději po ulici, kde jezdí benzinová nebo naftová auta? 😉
to si tu prave nikto neuvedomuje!!! Jasne, ze nafotve auta smrdia a maju zle emisie podla mna najhorsje skodliviny a to NOx.
Cest TOYOTE, ktore v novom D-CAT obetovala vykon a dali tam novy NOx katalyzator (aj ked nieco podobne ma aj VW pre USA, len tam clovek do nafty musi snad este na... aby splnala normy). Ono sice aj Toyota to mozno robi, aby sa pripadne mohla presadit s dieslom na americkom trhu.
Su ale teorie, ze aj vypalovanie castic z DPF je zle, dokonca ze pri tom vznika este viac ravkoinotvornych latok.
Ja myslim, ze diesel lobby casom v EU konecne opadne a ludia zacnu premyslat realnejsie
Cest TOYOTE, ktore v novom D-CAT obetovala vykon a dali tam novy NOx katalyzator (aj ked nieco podobne ma aj VW pre USA, len tam clovek do nafty musi snad este na... aby splnala normy). Ono sice aj Toyota to mozno robi, aby sa pripadne mohla presadit s dieslom na americkom trhu.
Su ale teorie, ze aj vypalovanie castic z DPF je zle, dokonca ze pri tom vznika este viac ravkoinotvornych latok.
Ja myslim, ze diesel lobby casom v EU konecne opadne a ludia zacnu premyslat realnejsie
Nejen NOx, ale i pevné částice. Filtr zachytí jen ty největší částice, jenže nejškodlivější jsou ty malé, co projdou. Pokud jde o FAP, každé jeho vypálení je pochopitelně nápor na emise a při spálení spousta bordelu uteče. S Euro4 to nebyl problém, docházelo k tomu jednou za uherák. Ale Euro 5 klade na pevné částice větší nároky, jenže technologie dieselů se nezměnila, tak se udělaly FAPy jen méně propustné. Jenže se víc zanášejí a tak potřebují ten spalovací proces dělat častěji. Takže v konečném důsledku je to podfuk, emise v reálu nejsou tak dobré, jak je udáváno, i když asi lepší než Euro4, to zase jo. Močovina v Americe je dobrá věc, minimalizuje tvorbu NOx.
>😁 Ano, s tymto tiez suhlasim, len som to uz nechcel dalej rozvadzat...
Ze europa veri, ze diesel sa strasne naramne uzasne oplati finacne, to este ako tak chapem... (aj ked je pri 20 tis. km rocne navratnost kludne 5 rokov a to ked sa nic nepokazi...), ludia si to neprepocitaju, len vida spotreba 9l vs 6.5l a to im staci (ze to 6.5 moc casto nedosiahnu je vec dalsia).
Ale ze uz europa veri, ze je to ekologicke, tak to je des :no😒br />
A ze v autocar vidi ROAD TESTY COUPE typu 3er A5, laguna GT v konfiguracii 2.0d 2.0TDI, ci 2.0 dCi, tak to je uz hranici zdraveho rozumu, za chvilu to bude jediny srpavny motor do cabrioletov a roadsterov :😉
Ze europa veri, ze diesel sa strasne naramne uzasne oplati finacne, to este ako tak chapem... (aj ked je pri 20 tis. km rocne navratnost kludne 5 rokov a to ked sa nic nepokazi...), ludia si to neprepocitaju, len vida spotreba 9l vs 6.5l a to im staci (ze to 6.5 moc casto nedosiahnu je vec dalsia).
Ale ze uz europa veri, ze je to ekologicke, tak to je des :no😒br />
A ze v autocar vidi ROAD TESTY COUPE typu 3er A5, laguna GT v konfiguracii 2.0d 2.0TDI, ci 2.0 dCi, tak to je uz hranici zdraveho rozumu, za chvilu to bude jediny srpavny motor do cabrioletov a roadsterov :😉
No, to jsou rány. Ono to vypadá, když se člověk podívá na ty všechny céklasse a áčtyřky, ceeleska, passaty, octavie... že udělat auto není vlastně vůbec žádný kumšt. Dokud tedy se nepodívá jinam. Přemýšlím, jak to s tou výstředností má vlastně King na mysli. No, jsou výstřednosti chtěné a nechtěné, úmyslné a neúmyslné, originální i trapné. Co je v tomto kontextu horní plejstejšn 2 nechť hodnotí každý dle svého voka. Já jen... snad... že uvnitř bych nechtěl trávit ani dvě minuty.
Je mi jedno, jestli svou káru dopuju naftou, benzínem vodíkem či eletřinou, hlavně, hlavně musí fantasticky vypadat. A jak známo, auto jezdí podle toho jak vypadá. Tos nevěděl?
Je mi jedno, jestli svou káru dopuju naftou, benzínem vodíkem či eletřinou, hlavně, hlavně musí fantasticky vypadat. A jak známo, auto jezdí podle toho jak vypadá. Tos nevěděl?
Jak Toyota Prius tak Honda Insight byly zcela úmyslně projektovány v tomto designu a to vč. interiéru,účelem toho je zcela se odlišit od ostatních modelů s "normální" pohonnou jednotkou. Dokud se hybridní vozy této třídy neprosadí v masovějším měřítku můžeme určitě očekávat další modely v podobném stylu, toť současný trend. Zítra může být vše jinak.
Jooo, kámo, je to kříž. S Hondou máte něco společného - dost konzervativní přístup. A tak si Honda před lety řekla, že nejlepší bude, když hybridní technika pošlape pěkně nenápadně v normáním autě. Ne, zas taková nuda jako VW produkce, ale na Hondu ve velmi konzervativním - v sedanu Civic. Jenže smolík, lidi ukázali, že když chtějí takovýhle hi-tech, že chtěj´ všem ukázat, jakou super káru si koupili, nechtějí se schovávat v šedi davu. A tak je tu Insight. Takový VolksFCX Clarity - nepochybně nejhezčí čistě hybridní model na planetě - dost možná proto, že jsou zatím jen dva. Ale stále dost svojský na to, aby se určité skupině lidí nelíbil. A ty displeje? To je součást té hry.
Vykašli se na měření dráhy vygumované při rozjezdu předními koly VW Fox, udaď se do Insightu a přidávej lístečky na strom - to je ta pravá challenge v době, kdy nám hrozí, že se zalkneme těmi "čistými" diesly. 😉
Vykašli se na měření dráhy vygumované při rozjezdu předními koly VW Fox, udaď se do Insightu a přidávej lístečky na strom - to je ta pravá challenge v době, kdy nám hrozí, že se zalkneme těmi "čistými" diesly. 😉
ze to Ty GTI nechapes... Presne ako pise King.. Pozri si celkom pohladny CIVIC SEDAN HYBRID vs. obluda hnusna PRIUS...
Prius prevalcoval hlavne zasluhou dizajnu... Sice je hnusny, ale kazdy na prvy pohlad vie, ze je to HYBRID, dobra reklama. V londyne tusim PRIUS bol oprosteny poplatkov za prejazd mestom a podobne...
Preto honda ide cestou ludoveho FCX Clarity... A tie 0.03 Cx dole tiez potesia k spotrebe a dost vyrazne
Prius prevalcoval hlavne zasluhou dizajnu... Sice je hnusny, ale kazdy na prvy pohlad vie, ze je to HYBRID, dobra reklama. V londyne tusim PRIUS bol oprosteny poplatkov za prejazd mestom a podobne...
Preto honda ide cestou ludoveho FCX Clarity... A tie 0.03 Cx dole tiez potesia k spotrebe a dost vyrazne
Prius prevalcoval hlavne zasluhou dizajnu. To letí dúfam do ZLATEHO VENTILKU. V poslednej dobre sa tuším perlí. 😄 :yes:
Proč musíš ze zásady vždy a všude dokazovat, že jsi mimoň, který nemá ani páru o tom, co se řeší? To převálcování není pro krásu, ale pro stylistickou výlučnost, kterou majitelé hybridů hledají. ;-\ :no:
asi ako napial King... Kazdy, kto ma IQ cez 100 (co nebude Tvoj pripad). Prius prerazil presne vdaka dizajnovej vylucnosti. Ved hned pisem, ze je hnusny... Ale akzdy na prvy pohlad vie, ze aha, to je ten.. ako sa tomu hovori? Hybridny automobil!!!
Civic Sedan je daleko krajsi, ale ani z vonku nerozoznas, ci je to 1.8, alebo prave 1.3 IMA.
Do ventilku zapis sam seba, Ty odbornik
Civic Sedan je daleko krajsi, ale ani z vonku nerozoznas, ci je to 1.8, alebo prave 1.3 IMA.
Do ventilku zapis sam seba, Ty odbornik
Jestli je udávaná spotřeba reálně kolem 6 litrů benzínu, nechápu co je na tom autě ekologickýho. Do 6 se vejde i otec s Citroenem C4 1.6 16V. Navíc to asi bude zatraceně těžký a při výrobě složitějších technologií a recyklaci po životnosti se vyrobí taky o mnoho víc CO2 než u srovnatelnýho klasickýho auta. Ale pár boháčů, co se rádi prezentují jako ekologové, bude mít čisté svědomí... Co se týká ekologie, je taky zajímavý že recyklace auta bez auro normy stojí 70x míň než recyklace srovnatelnýho auta s Euro4. A s CO2 zatížením prostředí při výrobě + recyklaci je to podobný.
Takže i když se dnešní auta tváří ekologičtěji, ničí životní prostředí ještě víc než ty starý "křápy".
Stejně tak jako je ekologická výroba biolihu co se dává do benzínu: na jeden litr biolihu se spotřebuje z fosilních zdrojů ekvivalent energie 0,7 - 1,5 litru benzínu v závislosti na technologii výroby a nikomu to nevadí. Každej vidí jen to obilí co samo roste na poli ale že se musí něčím zasít, hnojit, postřikovat, posect, odvést a pak velice energeticky náročně zpracovat... No raději budu už končit nebo mě ty ekolži zase naštvou 😄
Takže i když se dnešní auta tváří ekologičtěji, ničí životní prostředí ještě víc než ty starý "křápy".
Stejně tak jako je ekologická výroba biolihu co se dává do benzínu: na jeden litr biolihu se spotřebuje z fosilních zdrojů ekvivalent energie 0,7 - 1,5 litru benzínu v závislosti na technologii výroby a nikomu to nevadí. Každej vidí jen to obilí co samo roste na poli ale že se musí něčím zasít, hnojit, postřikovat, posect, odvést a pak velice energeticky náročně zpracovat... No raději budu už končit nebo mě ty ekolži zase naštvou 😄
S tim "bio" lihem souhlas, ale s temi 6 litry bych byl opatrnej. Pokud jezdi nekdo s C4 za 6, tak s timhle bude mozna za 4.
Škoda, že už nemáme vládu jedné strany, propagandistické žvásty a demagogie ti jdou náramně. Už jsem na toto téma psal příspěvek myslím u článku o slevě ze silniční daně, ale proč nediskutovat znova, pokud to má smysl.
1/ Zatraceně těžký Insight má o 50 kg víc než ta C4, to je teda peklo...
2/ Reálnou spotřebu ti nikdo nepoví, krom majitelů. Na Spritmonitoru jezdí majitelé Civicu Hybrid v průměru za 5,6, zatímco majitelé C4 1.4 za 7, C4 1,6 za 8,3.
3/ Vývoj složitých technologií je motorem pokroku. S tvým přístupem bychom neměli ani parní stroj
4/ Recyklace - jasně, že stará auta se recyklují levně - ono na nich totiž není co recyklovat. Použiješ kovy - vše ostatní jde na smeťák, protože je to z materiálů, co recyklovat nejdou. Nová auta jsou až z 80 % recyklovatelná, to pochopitelně prachy stojí, ale neplní se skládky.
5/ Dopad každého konkrétního auta se nedá ekologicky vyčíslit. Co myslíš, že bude ekologicky náročnější - vyrobit auto komplet v Japonsku a dovézt ho sem nebo do Ameriky, nebo dovézt komponenty pro Jettu z Německa do mexické továrny VW, tam je smontovat a pak je přivézt zpátky do Evropy? A to je jen malý příklad globalizovaného autoprůmyslu. Recyklace celkem neškodných NiMH článků je proti tomu sranda. Jestlipak používáš výhradně akumulátory do domácích spotřebičů? Těžko, co?
6/Do výroby biolihu bohužel nevidím, těžko ti k tomu něco mohu říct. Snad jen to, že by mě zajímalo, jak se ti výrobci mohou uživit i tam, kde to nen subvencované?
1/ Zatraceně těžký Insight má o 50 kg víc než ta C4, to je teda peklo...
2/ Reálnou spotřebu ti nikdo nepoví, krom majitelů. Na Spritmonitoru jezdí majitelé Civicu Hybrid v průměru za 5,6, zatímco majitelé C4 1.4 za 7, C4 1,6 za 8,3.
3/ Vývoj složitých technologií je motorem pokroku. S tvým přístupem bychom neměli ani parní stroj
4/ Recyklace - jasně, že stará auta se recyklují levně - ono na nich totiž není co recyklovat. Použiješ kovy - vše ostatní jde na smeťák, protože je to z materiálů, co recyklovat nejdou. Nová auta jsou až z 80 % recyklovatelná, to pochopitelně prachy stojí, ale neplní se skládky.
5/ Dopad každého konkrétního auta se nedá ekologicky vyčíslit. Co myslíš, že bude ekologicky náročnější - vyrobit auto komplet v Japonsku a dovézt ho sem nebo do Ameriky, nebo dovézt komponenty pro Jettu z Německa do mexické továrny VW, tam je smontovat a pak je přivézt zpátky do Evropy? A to je jen malý příklad globalizovaného autoprůmyslu. Recyklace celkem neškodných NiMH článků je proti tomu sranda. Jestlipak používáš výhradně akumulátory do domácích spotřebičů? Těžko, co?
6/Do výroby biolihu bohužel nevidím, těžko ti k tomu něco mohu říct. Snad jen to, že by mě zajímalo, jak se ti výrobci mohou uživit i tam, kde to nen subvencované?
Ked uz hnusne auto tak nec je to aspon Clarity. Som zvedavy ze ci ta za svoj cyklus stvorenia tiez tolko skodlivyn nevypusti ako Prius. Prius sa svoj zivot viac nici plany nez discovery :no: :no: :no😒br />
JA TU CHCEM VIDIET FCX CLARITY
JA TU CHCEM VIDIET FCX CLARITY
A k novemu Insightu - zda sa mi trosku smiesne, ze Honda napriklad Civic Hybrid reklamovala ako auto, ktore vyzera ako auto a nie nejaky futuristicky zlepenec. A hop, Insight vyzera ako vytunena kopia Priusu 😄
Presne honda sa snazila tlacit hybrid nenapadne v relativne konzervativnom sedanku a ako vidis, obludny prius ju prevalcoval. Pri tom nie zasadnym rozdielom v technologii, ani sptorebe, ale akejsi reklame -> "ja mam hybrid"