Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Bild: Zavedení mýtného na německých dálnicích se odsouvá

11 komentářů

topten
netvrdil bych, ze je jizda po dalnici ekologictejsi nez po okreskách.
ja jezdim dalnice se spotřebou 7+, okresky o litr min a nemám problém jet 6-.
poplatek za dalnice je za komfort, rychlost a bezpečnost.
osvobozeni elektromobilu je politické rozhodnuti s cilem podporit nakup elektromobilu, jestli se elektromobily rozsiri, osvobozeni se za par let zrusi...
topten
predpokladam, ze si to nemci nenechaj libit a poradne to ted osoli, ale tak, aby to samotne nemce o moc vic nestalo.
takze mozna nemcum zrusi silnicni dan a dane z vlastnictví vozidla a nezavedou znamky, ale po vzoru francie, italie, chorvatska, srbska.. primo myto s cenou 1-2kc/km s vyraznou slevou pro velke najete kilometry. takze zahranicni ridici co nemeckem projedou párkrát za rok zaplati podstatne vic nez kdyby platitli podle současného navrhu za znamku. a ukazte mi jedinou zemi, kde za rocni znamku plati jen 600kc, i když jde jen o to nejmensi a nejzelenejsi auto.
kazdej normalni clovek sice znamky nevital, ale chapal, ze je nemci zavadi.
Avatar - Bully_
Bully_
Podpora elektromobilu a obnova vozoveho parku zni sice logicky, jenomze je to v ramci puvodniho navrhu naprosty nesmysl. Pokud Nemci tak "nediskriminacne" chteji vybirat dalnicni poplatky pouze od cizincu, potom je nebude nutit vubec nic, aby si porizovali elektromobil, nebo novejsi vuz. Neusetri tim totiz ani cent.
Na druhou stranu cizinec, ktereho jedineho se puvodni navrh tyka, nebude pro dalkovy tranzit typicky pouzivat elektromobil a rozhodne si ho nekoupi (nebo ten novy vuz) kvuli usetreni par € rocne za jinou vinetu, pokud se pres to Nemecko obcas vypravi.
Avatar - Bully_
Bully_
Ano, Euro IV. . Dnesni benzinove primovstrikove turbo mikromotory vyprodukuji techhle rakovinotvornych castic minimalne stejne mnozstvi a skodlive latky nejsou zdaleka jenom pevne castice. Navic svym naftakem po Nemecku vozim 4-5 osob (+pes 😄 + naklad), pri cca 2-nasobne spotrebe u 2-mistneho coupe, se kterym jezdim sam, mne jednoduchou matematikou vychazi cca desetinasobna! spotreba na 1 prepravovanou osobu. Realny ekologicky dopad snad uz nijak zpochybnovat nechces. Proc rozebirat detaily (a jeste sporne), misto debaty o jadru problemu- ze jde o spatne nastavene ekovypalne a ne o nejaky opodstatneny dalnicni poplatek na obnovu dalnic podle miry poskozeni vozovky.
PS: nijak ses mne nedotkl, ten muj Accord sice neni nejnovejsi, ale ma porad polovicni vek, nez je prumerny vek osobnich automobilu v CR 😉 O jeho technickem stavu nemluve. Jeho provozovani je rozhodne ekologictejsi, nez ho nechat stejne provozovat nekym jinym a zadat si do vyroby treba novy Prius >😁
Edit- CTR uz celkem dlouho nemam, pisu o 2-mistnem coupe. A mel skutecne zhruba dvojnasobnou spotrebu nez Accord, muj dlouhodoby prumer byl cca 13 l./100 km.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To bychom ovšem my sami nezaplatili...
frite
Tak já myslím že proti zavedení známek není naše země ani evropská komise.
To co všem vadilo bylo jen to že by se týkala jen některých (ne-němců resp. aut registrovaných jinde než v Německu) což je v rozporu s evropským právem.
Pokud si plošní sníží či zruší silniční daň a známky zavedou všem, tak je to naprosto v pořádku.
To co ovšem chtěli zavést byla právní obezlička na kterou by jim neskočilo 8mi leté dítě.
Ten návrh byl naprostá blbost a ví ti i Merkelová a celá německá vláda, ale museli jej předložit protože si jej v rámci volebního populismu vymohla bavorská CSU.
topten
nechci se ti bully dotknout, ale ten tvůj obstarozni naftak s pravdepodobne euro4, tedy nejspis bez filtru pevnych castic, a tedy produkujici rakovinotvorne castice a jedy NOx, ma k ekologicnosti hodne daleko, podobne jako všechny dyzly. ano, ma nižší produkci neskodneho CO2, ale to je tak všechno.
ten tvůj motor vypoustejici rakovinu je na tom v nejlepsim pripade tak dobře, nebo spis tak spatne, jako benzinovy euro1, tedy uz skoro ctvrt stoleti stary motor, protože i ten ctvrtstoleti stary benzinovy motor dostane zelenou plaketu umožňující vjezd do nizkoemisnich zon a nechrli kolem sebe tolik rakovinotvorných castic, jako kazdej naftak.

a neverim, ze jestliže naftovej accord pojede dalnici za 6, tak benzinovej civic pojede ve stejnem tempu za 12.
Avatar - Bully_
Bully_
Jestli ma nekdo nizsi spotrebu nebo emise na dalnici nebo mimo ni nic nemeni na faktu, ze je navrhovany system vypoctu poplatku za nemecke dalnice jenom hodne spatne nastavenym ekovypalnym- nijak totiz nereflektuje miru opotrebeni vozovky. Ad "eko"- za svuj jeste relativne cisty 2,2i-CTDi bych mel zaplatit tusim 125€ a za sportaka +-70, i kdyz bude mit pri stejne a bezne dalnicni rychlosti temer dvojnasobnou spotrebu a tim i mnohem horsi emise. Podobnych pripadu, i kdyz treba ne tak vyraznych, bude urcite spousta. Nehlede na to, ze se jizdou mimo dalnici budou auta casto pohybovat po mestech a obcich a tam ta spotreba i emise (+ primy dopad na zivotni podminky mistnich obyvatel) budou proste o dost horsi.
topten
jj, uvadi se, ze 1 nakladni auto opotrebuje dalnici jako 16tis osobních.
samozrejme nevim jak moc to je realny, ale podle toho by osobní auta nemela platit nic, nebo nakladni astronomicke castky
IPace
2 tunove auto nici ty dalnice asi tak jako 1 nebo 5 tunove, o to v mytu nebo dalnicni znamce vubec nejde 😉

Nemecko chce do roku 2020 dostat na sve silnice alespon 1 milion elektromobilu, proto nulova cena pro elektromobily, je to jedna z forem zvyhodneni, u ostatnich osobnich aut je to zase snaha o celkove prodeje novejsich aut, kdy ty stara se starsi normou jsou proste znevyhodnena vice

osobni doprava vpodstate dalnice nenici, kdyby na dalnicich nejezdili kamiony, tak bude dalnice chatrat zhruba tak jako kdyby po ni nejezdilo nic a chatrani bude mit nastraosti jen podnebi/klima, dalnici ale i silnici nici az zateze nad ramec na ktere je projektovana, takze se bavime preba o 20 tunach a vice na urcity pocet naprav 😉
Avatar - daffyduck
daffyduck
Takže dvoutunová Tesla S zaplatí mýtné 0,-€, zatímco starý malý automobil s váhou kolem 1t s E2, zaplatí 130,-€. Protože? Protože splodiny ničí německé dálnice více, než tlak na nápravu 😄
Logika né?!
Německé mýtné, nemá nic společného s výběrem peněz na stavbu/opravu dálnic. Je to čistá eko daň + negativní motivace pro nákup E6 motoru nebo elektrokola.

Ustálená dálniční rychlost na nejvyšší možný převodový stupeň vs. poskakování kolem dálnice přes vesnice a města. Co je ekologičtější?