Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Ibiza 2015: První jízdní dojmy z Barcelony

Vydali jsme se do Španělska, abychom vyzkoušeli modernizovaný Seat Ibiza. Na první pohled se toho nezměnilo mnoho, pod povrchem je ale novinek překvapivě hodně.
Zpět na článek
18. 6. 2015 13:29
18. 6. 2015 14:03
18. 6. 2015 14:06
18. 6. 2015 14:12
18. 6. 2015 14:42
19. 6. 2015 08:39
18. 6. 2015 15:39
18. 6. 2015 17:21
19. 6. 2015 08:43
18. 6. 2015 16:39
18. 6. 2015 17:52
18. 6. 2015 22:10
19. 6. 2015 03:33
Avatar - Ozzman
18. 6. 2015 13:29
Přesluhuje
Nic proti Ibize, je to hezké auto, ale myslím, že by to chtělo novou generaci. Jezdil sem s předchozí generací a měl sem tu čest i s touto, ale před xtým faceliftem kdysi v roce 2008, nebo 2009. Na tu dobu to bylo oproti Fabii opravdu povedené auto, až na obrovské plochy tvrdých plastů, což byla Seatí výsada.

Je pořád Ibiza taková "sportovněji" lazená? Co materiály?

Ještě by mne zajímalo, jak dlouho se počítá s udržením nabídky motorů 1.2TSI, když jim cenově i výkonnostně konkurují nové 1.0TSI? Radíte zájemcům rychle koupit Ibizu, nebo ještě chvíli jednadvojka v nabídce vydrží?

P.s. Co ta fialová zrcátka proboha? >:D
Rozbalit vlákno
14
18. 6. 2015 13:43
Re: Přesluhuje
Když to vezmu odzadu, tak zrcátka jsou fialový paket, kdy ve stejné barvě jsou i vnitřky litých kol, sedadla a dekorace v interiéru. Samozřejmě věc za příplatek.

Jinak stále je sportovněji laděná, určitě mnohem víc než Fabia či Polo. Podle nás v nabídce dvanáctistovka ještě vydrží, ostatně Fabia ji bude mít také ještě docela dlouho.

Materiály v interiéru jsou teď rozhodně lepší a celkově auto nepůsobí zastarale.
Avatar - Ozzman
18. 6. 2015 14:03
Re: Přesluhuje
Děkuji... fialový paket - to znamená, že mohu zvolit více paketů v nějaké barvě? Toto provedení se mi nelíbí, ale třeba Černé auto s paketem tmavě červené, nebo opačně, to může být hezké.

Jsem rád, že si Ibiza drží sportovnější charakter, za to palec :yes:
18. 6. 2015 16:46
Re: Přesluhuje
Ano, budou i jiné barvy :-)
19. 6. 2015 08:38
Re: Přesluhuje
Sú tie interiérové materiály aj mäkčené, výplne dverí majú aj textil, ...?
19. 6. 2015 10:16
Re: Přesluhuje
Ano jsou i textilní :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2015 13:45
Re: Přesluhuje
suhlas... rozhodne uz by to chcelo novu ibizu... ja verim ze coskoro sa uz dockame... ak sa nemylim tak pred rokom uz jeden facelift tato generacia mala... zvonku ibiza stale slusne maskuje svoj vek a vyzera stale atraktivnejsie ako nejedno novsie male auto... interier mi uz ale pride skutocne za zenitom ..... ale ma na to pravo.... v konecnom dosledku v malom aute aj tak cloveku netreba rozne vychytavky a ultra hypermoderne interiery takze ako celok je ibiza stale atraktivny a konkurencieschopny kus auta.... stale sa dobre predava v eu aj ked samozrejme ma aj na viac....

trosku sa obavam ako to bude ked tie stvorvalcove 1,2ky tsi skonca.... lebo predstava ze to bude mat len taketo pidi motorceky je desiva ..... najviac mi tu vsak chyba klasicka atmosfera --- nieco ako bola ta 1,4ka 63kw ktora bola vyborna.... kamarat ju ma v pole rocnik 2010 .... a do mesta je to zlaty a nesmrtelny motor :yes:
Avatar - Ozzman
18. 6. 2015 14:06
Re: Přesluhuje
Ja tu 1.4 63kw jel v minulé Ibize a teda oproti silnější HTP ve stejném autě to nebyl až takový zázrak. Možná v kopci s lidmi na palubě to poznáš více, ale po městě a příměststkém provozu, kam je auto stavěno, to opravdu nebyla taková raketa.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2015 14:11
Re: Přesluhuje
nemal som na mysli ze ci to bola raketa... slo mi hlavne o to ze ten motor mal vydrz... v meste netreba raketu ale skor spolahlivost..... a ta 1,4ka je do mesta idealny partak .... ;-)

u novych tsi mam velke obavy o zivotnost v mestkych podmienkach
Avatar - Ozzman
18. 6. 2015 14:12
Re: Přesluhuje
No... HTP najezdily i 300 tisíc, takže to taky neni špatný a měl výdrž proti čemu? :-) Jiné koncernové atmosféry najezdily taky stovky tisíc kilometrů :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2015 14:20
Re: Přesluhuje
proti turbomotorom.... zvlast tym pouzivanych v meste.....
Avatar - Ozzman
18. 6. 2015 14:42
Re: Přesluhuje
Já ti nevím, ale když opomenutí tsi, ktere měly problémy z principu jejich konstrukce a zdaleka neslo jen o downsizovane 1,2, ale i daleko větší kubatury, tak nevím o tom, že by jiné male turbo motory měly vyrazne nižší životnost.
18. 6. 2015 17:39
Re: Přesluhuje
Souhlas. Jezdil jsem s Ibizou 1.4 63 kW pár dní na dovolené a musím říct, že motoricky to bylo zklamání. Moc nerozumím tomu, jak stále může někdo tento motor považovat za optimum. V běžných otáčkách, řekněme do 4 tis., je neskutečně letargický, kromě zvuku a asi spolehlivosti nemá co nabídnout, pocitově i to HTP 51 kW se při běžné jízdě činí lépe.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2015 08:39
Re: Přesluhuje
"Moc nerozumím tomu, jak stále může někdo tento motor považovat za optimum"

Někdo, kdo nic jiného nezná ;)
Avatar - rohYpnol
19. 6. 2015 19:29
Re: Přesluhuje
Nemyslím, že přesluhuje.

V zásadě nikdo nepřichází s kompletně novou generací. Vyjma Fabie, která ovšem jen maže starý dluh předchozí 3/4 generace, a i20, který musel přijít s evropským modelem.

Corsa i Polo zůstali při starém...
Avatar - iudex
18. 6. 2015 13:34
1,0TSI vs. 1,2TSI
Až nečakane pozitívne hodnotenie, Ibiza už nie je najmladšia a ten facelift nevyzeral zásadný, zdá sa ale, že Seat sa zameral viac na podstatu než na efekt. Zaujímavá je paleta motorov, taký výber motorizácií, najmä benzínových asi nemá žiadny konkurent: od atmo trojvalca po 1,8TSI, naviac je (asi len krátkodobo) na výber medzi R3 a R4 s podobným výkonom. V tejto súvislosti jedna otázka na redaktora: ako by si po skúsenosti s novým 1,0TSI volil benzínovú motorizáciu: nový a o niečo výkonnejší trojvalec, alebo kultivovanejší starší štvorvalec?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ozzman
18. 6. 2015 13:40
Re: 1,0TSI vs. 1,2TSI
Jestli mne zrak nešálí, tak tam je i ta silnější jednadvojka, ne? :-) 81kw verze. Bojím se, že ty čtyřválce budou za chvíli v této třídě pasé :-(
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2015 13:54
Re: 1,0TSI vs. 1,2TSI
1.0 tsi uz prichadza aj do leonu.... mame ich aj v golfe a podla mna coskoro uz uplne nahradia tie starsie 1,2ky tsi ... je to asi len otazka casu.....

uprimne... kupil by si si auto s litrovym trojvalcovym turbom do mesta?
Avatar - Ozzman
18. 6. 2015 14:04
Re: 1,0TSI vs. 1,2TSI
Ano, upřímě bych si Ibizu klidně s litrovým TSI koupil :-) Dynamika bude jistě lepší, než u HTP a to byl taky tříválec ;) Jezdil sem třeba s litrovým Ecoboostem v o třídu větším FoFo a neměl sem žádný problém, a to to byl kombik :)
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2015 14:13
Re: 1,0TSI vs. 1,2TSI
vdaka za nazor ;-)
18. 6. 2015 13:45
Re: 1,0TSI vs. 1,2TSI
Zcela upřímně nevím. Musel bych se s auty projet hned po sobě, ale celkově co si pamatuji z jízdy s 1.2 TSI, tak by mi asi stále víc seděl čtyřválec.
18. 6. 2015 14:20
Re: 1,0TSI vs. 1,2TSI
Chvála bohu, že si ještě Ibiza i Fabia ponechala 1.2 TSI. Jak dlouho ale vydrží odolávat tříválcové diktatuře? :-(
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2015 14:20
Re: 1,0TSI vs. 1,2TSI
pol roka

vsadim sa ze v zeneve 2016 uz fabka nasadi iba 3 valce
Avatar - Emel
18. 6. 2015 15:39
Facelift
SEAT to vzal od podlahy, když jsem viděl článek tak jsem se dokonce lekl že mi nějak utekla nová generace. Asi i proto jsem v interiéru čekal víc než fialové rámečky kolem ventilace... optikou faceliftu ale ok.
Rozbalit vlákno
2
18. 6. 2015 17:21
Re: Facelift
tak například rozdíl mezi starým [odkaz] a novým panelem [odkaz] je zcela evidentní ;-) nehledě na lepší materiály
19. 6. 2015 08:43
Re: Facelift
To je bez debaty. Mne tu však chýba foto interiéru základnej verzie.
18. 6. 2015 16:39
trojvalce
ešte pred nedávnom som v kľude písal, že na smarte mam 150 a zatial v poho, dnes už to povedať nemôžem, odišiel valec. Ako som pozisťoval, 150 býva väčšinou u smarta konečná. Dá sa síce povedať, že to auto nie je dimenzované na dlhý nájazd, ale niečo to o životnosti nadopovaných turbo trojvalcov napovedá.
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2015 17:52
seat
seat je celkem v pohode, ani se na noveho dlouho neceka, jako treba na fabii, jinak to muze byt fajn auto, otazkou je jak dlouho... ;-\
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2015 22:10
1,0 TSI
Mne do auta v zivote 3-valec nepojde, kupim jedine 4-valec a kupim u toho, kto to bude ponukat.
Rozbalit vlákno
0
19. 6. 2015 03:33
Rozporuplné auto
Vypadá fakt pěkně, jak zvenku, tak konečně i zevnitř. Kdo ale může chtít připlácet min 10 000 za tříválec??? A 80 000 za diesel?
Rozbalit vlákno
0