Vydali jsme se do Španělska, abychom vyzkoušeli modernizovaný Seat Ibiza. Na první pohled se toho nezměnilo mnoho, pod povrchem je ale novinek překvapivě hodně.
Nic proti Ibize, je to hezké auto, ale myslím, že by to chtělo novou generaci. Jezdil sem s předchozí generací a měl sem tu čest i s touto, ale před xtým faceliftem kdysi v roce 2008, nebo 2009. Na tu dobu to bylo oproti Fabii opravdu povedené auto, až na obrovské plochy tvrdých plastů, což byla Seatí výsada.
Je pořád Ibiza taková "sportovněji" lazená? Co materiály?
Ještě by mne zajímalo, jak dlouho se počítá s udržením nabídky motorů 1.2TSI, když jim cenově i výkonnostně konkurují nové 1.0TSI? Radíte zájemcům rychle koupit Ibizu, nebo ještě chvíli jednadvojka v nabídce vydrží?
Když to vezmu odzadu, tak zrcátka jsou fialový paket, kdy ve stejné barvě jsou i vnitřky litých kol, sedadla a dekorace v interiéru. Samozřejmě věc za příplatek.
Jinak stále je sportovněji laděná, určitě mnohem víc než Fabia či Polo. Podle nás v nabídce dvanáctistovka ještě vydrží, ostatně Fabia ji bude mít také ještě docela dlouho.
Materiály v interiéru jsou teď rozhodně lepší a celkově auto nepůsobí zastarale.
Děkuji... fialový paket - to znamená, že mohu zvolit více paketů v nějaké barvě? Toto provedení se mi nelíbí, ale třeba Černé auto s paketem tmavě červené, nebo opačně, to může být hezké.
Jsem rád, že si Ibiza drží sportovnější charakter, za to palec :yes:
suhlas... rozhodne uz by to chcelo novu ibizu... ja verim ze coskoro sa uz dockame... ak sa nemylim tak pred rokom uz jeden facelift tato generacia mala... zvonku ibiza stale slusne maskuje svoj vek a vyzera stale atraktivnejsie ako nejedno novsie male auto... interier mi uz ale pride skutocne za zenitom ..... ale ma na to pravo.... v konecnom dosledku v malom aute aj tak cloveku netreba rozne vychytavky a ultra hypermoderne interiery takze ako celok je ibiza stale atraktivny a konkurencieschopny kus auta.... stale sa dobre predava v eu aj ked samozrejme ma aj na viac....
trosku sa obavam ako to bude ked tie stvorvalcove 1,2ky tsi skonca.... lebo predstava ze to bude mat len taketo pidi motorceky je desiva ..... najviac mi tu vsak chyba klasicka atmosfera --- nieco ako bola ta 1,4ka 63kw ktora bola vyborna.... kamarat ju ma v pole rocnik 2010 .... a do mesta je to zlaty a nesmrtelny motor :yes:
Ja tu 1.4 63kw jel v minulé Ibize a teda oproti silnější HTP ve stejném autě to nebyl až takový zázrak. Možná v kopci s lidmi na palubě to poznáš více, ale po městě a příměststkém provozu, kam je auto stavěno, to opravdu nebyla taková raketa.
nemal som na mysli ze ci to bola raketa... slo mi hlavne o to ze ten motor mal vydrz... v meste netreba raketu ale skor spolahlivost..... a ta 1,4ka je do mesta idealny partak .... ;-)
u novych tsi mam velke obavy o zivotnost v mestkych podmienkach
No... HTP najezdily i 300 tisíc, takže to taky neni špatný a měl výdrž proti čemu? :-) Jiné koncernové atmosféry najezdily taky stovky tisíc kilometrů :-)
Já ti nevím, ale když opomenutí tsi, ktere měly problémy z principu jejich konstrukce a zdaleka neslo jen o downsizovane 1,2, ale i daleko větší kubatury, tak nevím o tom, že by jiné male turbo motory měly vyrazne nižší životnost.
Souhlas. Jezdil jsem s Ibizou 1.4 63 kW pár dní na dovolené a musím říct, že motoricky to bylo zklamání. Moc nerozumím tomu, jak stále může někdo tento motor považovat za optimum. V běžných otáčkách, řekněme do 4 tis., je neskutečně letargický, kromě zvuku a asi spolehlivosti nemá co nabídnout, pocitově i to HTP 51 kW se při běžné jízdě činí lépe.
V zásadě nikdo nepřichází s kompletně novou generací. Vyjma Fabie, která ovšem jen maže starý dluh předchozí 3/4 generace, a i20, který musel přijít s evropským modelem.
Až nečakane pozitívne hodnotenie, Ibiza už nie je najmladšia a ten facelift nevyzeral zásadný, zdá sa ale, že Seat sa zameral viac na podstatu než na efekt. Zaujímavá je paleta motorov, taký výber motorizácií, najmä benzínových asi nemá žiadny konkurent: od atmo trojvalca po 1,8TSI, naviac je (asi len krátkodobo) na výber medzi R3 a R4 s podobným výkonom. V tejto súvislosti jedna otázka na redaktora: ako by si po skúsenosti s novým 1,0TSI volil benzínovú motorizáciu: nový a o niečo výkonnejší trojvalec, alebo kultivovanejší starší štvorvalec?
1.0 tsi uz prichadza aj do leonu.... mame ich aj v golfe a podla mna coskoro uz uplne nahradia tie starsie 1,2ky tsi ... je to asi len otazka casu.....
uprimne... kupil by si si auto s litrovym trojvalcovym turbom do mesta?
Ano, upřímě bych si Ibizu klidně s litrovým TSI koupil :-) Dynamika bude jistě lepší, než u HTP a to byl taky tříválec ;) Jezdil sem třeba s litrovým Ecoboostem v o třídu větším FoFo a neměl sem žádný problém, a to to byl kombik :)
SEAT to vzal od podlahy, když jsem viděl článek tak jsem se dokonce lekl že mi nějak utekla nová generace. Asi i proto jsem v interiéru čekal víc než fialové rámečky kolem ventilace... optikou faceliftu ale ok.
ešte pred nedávnom som v kľude písal, že na smarte mam 150 a zatial v poho, dnes už to povedať nemôžem, odišiel valec. Ako som pozisťoval, 150 býva väčšinou u smarta konečná. Dá sa síce povedať, že to auto nie je dimenzované na dlhý nájazd, ale niečo to o životnosti nadopovaných turbo trojvalcov napovedá.