Opel představil nový motor 1.4 Ecotec Turbo pro novou generaci modelu Astra. Má výkon až 150 koní a kombinovanou spotřebu pod pět litrů na sto kilometrů.
ono by možná ani těch 30 tis nemusel být za určitých podmínek problém (dlouhé cesty mimo město, motor běžící většinu času v optimálních otáčkách), ale to by se v českých autorizovaných servisech nesmělo tolik krást. Pokud se olej běžně mění způsobem "půlku odsajeme, půlku dolijeme, zbytek necháme", tak není divu, že to dopadá, jak to dopadá (s tím ale výrobci předepisující intervaly 30tis jaksi nemohou počítat)
To pro ně není problém. Pokud LPG nebude, tak prostě proto, že se jim nebude chtít. Stejně to dopadlo u VW/ Škody. Ještě několik let dozadu bylo LPG v plánu i pro novou generaci motorů. Stejně tak E85. Nakonec se do nabídky dostalo jen CNG. Pravděpodobně si nemyslí, že by na LPG/ E85 vydělali dostatek peněz.
Velice si cením, jak v poslední době Opel pilně zbrojí - nové modely, nové motory, nové převodovky. Teď hlavně aby už tu byla prostornější a podstatně lehčí nová Astra a po ní Insignia a Karl taky vůbec nevypadá špatně! :-)
Seš nějak úplně mimo. FSI mělo objem pouze 1,6 a 2,0 l a u Škodovky se montovalo jen do Octavie II. Jednalo se o přímovstřikový motor bez přeplňování. Původně používal vrstvenné spalování směsi ve válci (předepsaný benzín min 98 oktanů), pak jej rychle přepracovali na homogenní spalování (této verzi už stačilo oktanové číslo 95). 1.4 FSI snad ani neexistoval a pokud ano, tak do Fabie se určitě nemontoval!
"ale pak jsou idiotů plná technická oddělení různých automobilek..."
Nejsi daleko od skutecnosti. Byvavaly casy, kdy pomer idiotu k fachmanum byl 20:80, dnes to je tak skoro obracene. Pisu z osobni zkusenosti.
Ten clanek na ktery se odkazujes potvrzuje to co jsi psal ty sam a ja zastavam stejny nazor, jestli ti to tvoje IQ
"...nemám ve zvyku planě útočit, ale ty sis začal.."
Jazykova lekce: Spojky odporovací – ale, avšak, však, leč, nýbrž, naopak
Utocis a to je jeste trapne, protoze o tematu vis ho5no a dovolovas se nadprirozene sily. :-!
". jako příspěvek na obecné diskuzi, nikoliv jako odborný článek..." s nulovou information hodnotou.
To stara Blazkova na rohu rynku ktera sdeli kolemdoujci ze k reznikovi dovezli cerstva jelita ma vetsi informacni hodnotu nez tvuj prispevek (slint). :-!
".Nicméně ti přeji plné zdraví a obecnou pohodu. .." Ja ti preji infestaci tveho podpazniho ochlupeni blechami tisice velbloudu?
Já myslím, že už toho bylo řečeno dost a nebudeme do toho dál rýpat. V motorsportu se používají různé a nejrůznější oleje, podle toho, do jakého motoru a na jaké použití.
Takže ano, najdeš i 10W/60.
To, o čem jsem mluvil já je, že v honbě za nízkými emisemi a normovanou spotřebou předepíšou výrobci olej třeba kategorie 0W/20... a aby to dobře vypadalo, tak předepíší výměnu po 30 tisících kilometrů.
A to je prostě zločin.
Víš, na co se ve sportu použije olej téhle třídy? Pro kvalifikaci... nebo pro rallycross, kde se jede rozjížďka pár minut.
Škodovka LPG program ukončila před několika lety, Subaru také. U Volkswagenu jde koupit s LPG už jen výprodejový model Caddy, pak už asi nebude nic. Mercedes míval na LPG jen některé dodávky, pokud si pamatuju.
stacilo aj to ked 1,0 ecoboost kombinovane 5,5... tabulkove sracky od vyrobcu, otazka je ci by opel svojimi realnymi hodnotami neodpisal marketing, stale tomu vela ludi veri...
nemám ve zvyku planě útočit, ale ty sis začal: amen nemá nic společného s motorovými oleji, ale s první polovinou té věty - tedy "bože chraň nás"... myslím, že to pochopil každý, kdo má IQ vyšší než 1. ;-)
A za druhé: až sám zjistíš, co ty zkratky znamenají, do té míry, abys byl schopen pracovat s myšlenkou a nikoliv jen opisovat zkratky, tak si nafackuješ před zrcadlem, protože zjistíš, že to, co pan Černý píše na svých stránkách nejen, že není v přímém rozporu, ale je to zcela v souladu.
Napsal jsem totéž, jednoduššími slovy - jako příspěvek na obecné diskuzi, nikoliv jako odborný článek.
"...Dát ho do normálního auta, a nejlépe předepsat výměnu po 30tis km... .."
Pouze idiot (ci ignorant) necha v motoru olej 30,000 km. :-!
[odkaz] Tento idiot si rekl, kdyz 30 tisic je OK, 130 tisic nemuze byt az takovy rozdil. Treba to auto melo vice idiotu, vysledek je jasny ;-)
Nechapu co ma "amen" spolecneho s motorovymi oleji, budiz, pisatel zrejme ano. Avsak dnesni motorove oleje jsou tak komplexni jak motory ktere maji mazat. To Pepik nema sanci pochopit kdyz presedla z 1.9 TDI na treba tento motor o kterem se tady pise. Az pochopis co je parametr HTHS a jak se meri, ci pochopis chemicke slozeni oleju a jak souvisi s oxidaci oleje coz neprimo ovlivnuje jeho zivotnost...pak pis nejaky smysluplny komentar. :-! Treba se pak das do reci s ceskou kapacitou na toto tema - coz je:Ing. Jaroslav Černý, CSc. Jeho clanky si nastuduj, treba, zde: [odkaz]
Je to smutny, ale ne o moc.
Moje Alfa 164 ma najeto pres 600 tisic a je v pohode.
Motory Mercedes a nebo nektery Fordy ten milion davaly standartne.
Brachova 1.8 TSI vydrzela prave dva roky a sla na vymenu motoru.
A bylo to tesne po zaruce, takze mu automobilka jen neco prispela a tvarila se, jaci jsou dobraci. :-(
Parametry super , ale ne z běžného provozu . Motor 1,4 FSI jezdí za 5,5 litru !!!!!! Ve Fabii se člověk horko těžko dostanou na 7 litrů když řidič využívá výkon motoru ...a ten použitý olej to je smrt pro motory
No - právě. ;-)
Je to jeden z kořenů toho, proč motory vydržely milion kilometrů... a teď vydrží jen do konce záruky.
Problém není s tou nulou na začátku... a ani 5W není špatně.
Potíž je s tou 30 na konci - o té 20 ani nemluvě.
Potřebují to zejména použitá turbodmychadla. Ale dost rychle klesá kinematická viskozita... což má za následek omezenou ochranu skutečně mechanických částí - typicky těch kluzných ložisek.
Omezíš tím celkovou životnost motoru jako takového.
Třeba Ti to nevadí - mně ano.
Já když si na auto zvyknu, tak ho chci používat dlouho.
Ženu taky neměním jen proto, že trochu zestárla... asi stejně jako já. ;-)
Začnu tím, že hloupého lékárníka si neumím představit - to si tak nějak protiřečí. ;-)
No ale k té technické stránce věci: oleje těchto specifikací jsou prostě jednoznačně jednoznačně určeny pro sportovní nasazení... ostatně právě tento konflikt zájmů, srovnatelná snad jen s Babišem na postu mistra financí, byl smrtelným pro první TSI motory.
Oleje s nízkou viskozitou jsou řídké a jako takové dobře mažou periferie, třeba turba, ale mají nízkou pevnost filmu, která je potřeba například pro mazání ojničních ložisek.
Motory s takovým olejem se dobře točí... ale olej je potřeba brzy vyměnit.
Takže závodní motor bez problémů.. ale po každém závodě vyměnit... a po třech závodech vyměnit ojniční ložiska.
Dát ho do normálního auta, a nejlépe předepsat výměnu po 30tis km... je terno, ale pro servisy.
Takové představení je k ničemu, daleko přínosnější je pro mě článek v Ojetinách, kde se to zhodnotí po x letech provozu. Tady jen milion papírových zlepšení a výsledky stejně ve hvězdách
Opel je jedním z posledních, který nabízí originální LPG přímo z fabriky. Jsem zvědavý, zda nové generace motorů bude mít LPG verzi. Dnes by to bylo zvlášť přínosné, protože přestavovat dnešní motory je obtížné.