Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel představuje nový celohliníkový čtyřválec 1.4 Turbo pro Astru K

Jan Mička
Diskuze (40)
Opel představil nový motor 1.4 Ecotec Turbo pro novou generaci modelu Astra. Má výkon až 150 koní a kombinovanou spotřebu pod pět litrů na sto kilometrů.

Nový celohliníkový čtyřválec s přesným názvem 1.4 Ecotec Direct Injection Turbo pochází ze stejné konstrukční řady jako dříve představený litrový tříválec Ecotec pro Adam a Corsu. Podle automobilky jsou tyto agregáty klíčovými hráči v ofenzívě motorů spuštěné v loňském roce. Do roku 2018 chce značka představit celkem 17 nových agregátů.

Podle Opelu má nová čtrnáctistovka vynikat kultivovaností, efektivností a silou. První uvedený atribut budeme moci potvrdit až po premiéře nové Astry na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, představu zbytku si ale můžeme udělat už nyní. V kombinovaném cyklu by si totiž měl čtyřválec říci o 4,9 l/100 km, což je vzhledem k výkonovým parametrům (92 a 110 kW a točivý moment 245 N.m v rozmezí 2000-3500 otáček) velmi zajímavé. Pro srovnání: patnáctistovka EcoBoost (110 kW) Fordu Focus dosahuje kombinované spotřeby 5,5 l/100 km, Volkswagen Golf 1.4 TSI/100 kW umí 5,2 l/100 km. Standardem je samozřejmě systém Stop/start snižující spotřebu při pohybu ve městě.

Čtyřválec s přímým vstřikováním paliva má vynikat lehkostí a nízkými třecími odpory. Hliníkový blok je o 10 kilogramů lehčí než litinový současné zážehové čtrnáctistovky turbo (88 a 103 kW), kliková hřídel je vytvořena z dutého odlitku, a nízkého tření vykazuje také nové olejové čerpadlo. Ruku v ruce s tím jde i použití nízkoviskózního oleje 5W-30, Opel nicméně nepíše interval pro jeho výměnu (olej s nízkou viskozitou by se měl rychleji vytrácet přes pístní kroužky).

Ve spojitosti s novým agregátem stanovil Opel velmi zajímavou filozofii. Zatímco většina nových agregátů podléhá takzvanému downsizingu, v Rüsselsheimu hovoří o „rightsizingu“, tedy dokonalé rovnováze mezi nízkou zátěží a vysokou efektivitou. Čtrnáctistovka vzniká v maďarském Szentgotthárdu, kde se v tomto týdnu vyrobili motor s pořadovým číslem 8 milionů. Není náhodou, že je jubilantem právě 1.4 Ecotec Direct Injection Turbo.

Jan Mička
Diskuze (40)
Avatar - Barry Lyndon
22. 6. 2015 11:09
Re: Boře chraň nás nízkoviskózních olejů...
ono by možná ani těch 30 tis nemusel být za určitých podmínek problém (dlouhé cesty mimo město, motor běžící většinu času v optimálních otáčkách), ale to by se v českých autorizovaných servisech nesmělo tolik krást. Pokud se olej běžně mění způsobem "půlku odsajeme, půlku dolijeme, zbytek necháme", tak není divu, že to dopadá, jak to dopadá (s tím ale výrobci předepisující intervaly 30tis jaksi nemohou počítat)
Avatar - Barry Lyndon
22. 6. 2015 11:02
Re: Jsem zvědavý, jestli bude i LPG verze
LPG je out, CNG je in :-!
22. 6. 2015 09:31
Re: To je vymyšlené ....
3,6 VR6 byl také FSI, nemluvě o dalších motorech v autech jiných značek.
22. 6. 2015 09:17
Re: Jsem zvědavý, jestli bude i LPG verze
To pro ně není problém. Pokud LPG nebude, tak prostě proto, že se jim nebude chtít. Stejně to dopadlo u VW/ Škody. Ještě několik let dozadu bylo LPG v plánu i pro novou generaci motorů. Stejně tak E85. Nakonec se do nabídky dostalo jen CNG. Pravděpodobně si nemyslí, že by na LPG/ E85 vydělali dostatek peněz.
21. 6. 2015 23:46
Opel jde správným směrem
Velice si cením, jak v poslední době Opel pilně zbrojí - nové modely, nové motory, nové převodovky. Teď hlavně aby už tu byla prostornější a podstatně lehčí nová Astra a po ní Insignia a Karl taky vůbec nevypadá špatně! :-)