Opel představuje nový celohliníkový čtyřválec 1.4 Turbo pro Astru K
Nový celohliníkový čtyřválec s přesným názvem 1.4 Ecotec Direct Injection Turbo pochází ze stejné konstrukční řady jako dříve představený litrový tříválec Ecotec pro Adam a Corsu. Podle automobilky jsou tyto agregáty klíčovými hráči v ofenzívě motorů spuštěné v loňském roce. Do roku 2018 chce značka představit celkem 17 nových agregátů.
Podle Opelu má nová čtrnáctistovka vynikat kultivovaností, efektivností a silou. První uvedený atribut budeme moci potvrdit až po premiéře nové Astry na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, představu zbytku si ale můžeme udělat už nyní. V kombinovaném cyklu by si totiž měl čtyřválec říci o 4,9 l/100 km, což je vzhledem k výkonovým parametrům (92 a 110 kW a točivý moment 245 N.m v rozmezí 2000-3500 otáček) velmi zajímavé. Pro srovnání: patnáctistovka EcoBoost (110 kW) Fordu Focus dosahuje kombinované spotřeby 5,5 l/100 km, Volkswagen Golf 1.4 TSI/100 kW umí 5,2 l/100 km. Standardem je samozřejmě systém Stop/start snižující spotřebu při pohybu ve městě.
Čtyřválec s přímým vstřikováním paliva má vynikat lehkostí a nízkými třecími odpory. Hliníkový blok je o 10 kilogramů lehčí než litinový současné zážehové čtrnáctistovky turbo (88 a 103 kW), kliková hřídel je vytvořena z dutého odlitku, a nízkého tření vykazuje také nové olejové čerpadlo. Ruku v ruce s tím jde i použití nízkoviskózního oleje 5W-30, Opel nicméně nepíše interval pro jeho výměnu (olej s nízkou viskozitou by se měl rychleji vytrácet přes pístní kroužky).
Ve spojitosti s novým agregátem stanovil Opel velmi zajímavou filozofii. Zatímco většina nových agregátů podléhá takzvanému downsizingu, v Rüsselsheimu hovoří o „rightsizingu“, tedy dokonalé rovnováze mezi nízkou zátěží a vysokou efektivitou. Čtrnáctistovka vzniká v maďarském Szentgotthárdu, kde se v tomto týdnu vyrobili motor s pořadovým číslem 8 milionů. Není náhodou, že je jubilantem právě 1.4 Ecotec Direct Injection Turbo.