při čtení článku jsem si málem zapíchl kávovou lžičku do oka. Věřím, že je to jen úlitba evropskému úřednictvu..."podívejte se, máme v nabídce superextraekomotor čili plníme vaše pokrytecká nařízení"... a moc nevěřím, že si tohle někdo koupí. Neměl bych kafrat, když jsem nevyzkoušel na vlastní nohy, ale i člověk se znalostí malé násobilky musí pochopit, že tohle už je málo...
To je věc. Takže kvůli CO2 a domnělé ekologii si řidiči kupují do střední třídy - Mondea motor vhodný tak do miniauta nebo zahradního traktorku. Člověk tak nějak přemýšlí, kam to půjde dál.... smutné, kam to Evropa dopracovala.
To ze je v nabidce neznamena, ze si ho nekdo koupi. Klidne at si do ceniku daji pohon na slapky pro celou posadku, je to jen kvuli ouradovi v Bruselu. Verim, ze ridici bude za stejnou cenu nabidnut motor 1.5 EB a vsichni budou spokojeny.
Nicmene ja kdyz reknu, ze v Smaxu mam 1.6 EB, tak si mnoho lidi tuka na celo, ale pak je svezu a jsou prekvapeny jak ta potvora oturbena jede pekne.
trochu sa budem opakovať, ale to že to jede pekne, neznamená, že to aj vydrží (viď môj smart po 150 mŕtvy valec). Nie je žiadny logický dôvod predpokladať, že maličký predopovaný motor bude trvanlivý.
Samozřejmě, že si to koupí hromada lidí. Kdyby nekoupila tak Ford nic nezíská a do limitů CO2 se nevejde, protože se nepočítá model v nabídce, ale skutečně prodaná auta a jejich emise. A tak jako je tříválec dnes zdaleka nejprodávanější motor ve Focusu tak v Mondeu bude také masovou záležitostí.
Zase tak skeptický bych nebyl, mě rozhodně tříválce taky nepřitahují, ale motor má 170 N/m v 1400 ot./min., a 92 Kw, to jsou identické parametry, jako měla dvoulitrová střední třída před 15ti lety, nástup krouťáku má litr lepší. Není to nakonec jedno? Tyhle motory se kupují na přepravu z bodu A do bodu B, a podobně.
Přesně tohle spousta lidí přehlíží, že dnešní parametry základních motorizací se vyrovnají nebo jsou i lepší než klasické (nejprodávanější) motorizace v předchozích modelech. Je ale pravda, že hmotnost byla nižší.
Ano, ale skus niektorym miestnym demagogom povedat, ze 100 kw ti dnes vo vyssej strednej staci, a ukamenuju ta tvrdenim, ze so 100 kw sa neda predbiehat, ze na dialnici to nestaci a z krizovatky sa nerozbehnes.
Takhle slabá vyšší střední je zajímavá v Nizozemsku atp. (kde se platí vysoké daně a poplatky podle výkonu, spotřeby atd.), ale nejprodávanější rozhodně nejsou motory do 100 kW (ani 110 kW). Ani u A6, ani u 5er.
Jenže ten motor nevydrží to, co ty před patnácti lety. Vždyť sami výrobci přiznávají, že je testují a projektují na dvěstě tisíc... A pak šup pro nové auto? Kde je ta ekologie, kde je to snížení emisí? Jen ta výroba vytvoří tolik, kolik auto nevyprodukuje za svůj život.
200tkm ...hmmm, to si asi prehnal. Zakladna zaruka je u FORDu vacsinou 60 tkm .... hmmm ... zeby vedeli preco ?
Mna by zaujimalo spravanie, spotreba a spolahlivost na DE dialnici. Bezne mam PREIMERKU cez 120 km/h, na urcitych usekoch cez 150 km/h. Takze take slusne zatazenie na dlhsom useku ... ktovie co by ten natlaceny hlinikac urobil po par takych jazdach napriec Nemeckom. Jedno aky objem. Zostavam u atmo, kym sa da.
Nevím co udělá takový natlakovaný hliníkáč ... Mě ten dvoulitrový ještě v rychlosti okolo 150 km/h jede čistě v "atmosférickém" režimu, resp. turbo při plynulé jízdě netlačí podle budíku vůbec nic ....
To asi nebude pripad 1.0EB a ani 1.5EB. Co vydrzi tvoje ST-cko, mozes skusit sam. Pisem priemerku, nie okamzitu. Useky 200 az 1000 km.
Nejake odpalene 1,6 EB najdes, aj tu na moje.auto bolo Mondeo s vymenou motora pri 80 tkm, ale chlapec to stiahol. Ja som stihol stiahnut nejaku tu fotku.
Nieco mas napr. tu [odkaz]
Vyzera to, ze im dlhodoba zataz nerobi dobre.
Najdes toho viac, ale nema to zmysel pre fandu.
Ale osobnu skusenost nemam a to ani s ST. Nie som tak bohaty, aby ... ved to poznas nie ?
clovek co jezdi takovyhle rychlostni prumery si prece nekoupi motor s 92kW.
pripada me, ze tady demagogicky tlachas.
chtěl bych videt prumer 150km/h na trase 1000km v beznem provozu, vpodstate do znamena jet porad 200+
Jenže pokud někdo potřebuje jezdit dlouhé trasy a rychle, tak si předpokládám logicky nekoupí základní motorizace. A je jedno, jestli se bavíme o současné době nebo době před 20 lety, kdy v této kategorii aut byly jako základní motory 1.6-ky s 66Kw ...
BTW:
Různé odkazy na totálky motorů jsou sice pěkné, ale jaksi tam nenajdeš naprosto základní věc - to, jak se člověk k danému motoru chová, tzn. jestli by obdobně neodpálil podobný motor jiné značky jen svým chováním k němu (interval výměny oleje, jeho kvalita, vytáčení za studena apod.).
Viz. třeba to Galaxy - nájezd 12tkm ročně. To mj. při každodenním použití znamená krátké trasy, kdy olej je zahřátý teprve po 10-12km. tzn. kolik to auto najelo s motorem v optimálních provozních podmínkách? Jaký dostávalo záhul ve chvíli, kdy v nich (obvykle) nebylo?
Zrovna v sobotu jsem diskutoval s jedním borcem, co prodal auto, jeho zkušenosti. Nový majitel si odpálil převodovku za pár týdnů tím, že když dojížděl ke křižovatce, řadil za jedna ... (kde normální člověk dobrzdí, vyřadí ...).
jeden odkaz na životnosť dopovaných 3valcov som sem dal aj ja. Smart 150 a valec v háji. Asi by som to sem nevypisoval, keby som vedel, že ho vytáčam za studena, jazdím bez oleja a prdím na servis. Ten motor mal dobrú starostlivosť, preto to sem píšem, nie že sused povedal, že susedovej prababke odišiel motor. Smarty pri 150 kilujú motory plošne, myslím, že na tom niečo bude, je to jedna z prvých značiek, ktorá jazdí 3valce turbo a aj keď si odmyslím koeficient, že je projektovaný nas nižší nájazd po meste, výkričník z praxe je to poriadny.
Mas pravdu.
Presne tak, na kazdom sprochu je pravdy trochu. Matematicky - urcita koleracia tam je.
TOPTEN:
Mozes prejst ine znacky, ine auta, motory a urob si sam obrazok. Testovat vsetko sa neda. Tu mas dalsi 1,6 EB [odkaz]
Na kazdom nieco najdes, otazka je - aka podstatna zavada to je. Motor KO z rozvodov, ventilov, vacka .... ? Alebo len prdne katik ? Dost podstatny rozdiel.
Na moje minule auto sedelo vsetko a nieco naviac.
150 km/h priemerku som pisal na urcitych usekoch - mozes si to skusit sam napr. na A92 v noci. Da sa to. Aj so 108kW v strednej triede so spotrebou uplne mimo dosah EB.
Jo, furt keď niekto vyťahuje problémy s 1.6EB, tak sa ukazuje ten tvoj odkaz a nič iné.
Ja mám 1.6EB spravených 90tis km, z čoho polovicu po ladení na vyše 200k a šlape ako hodinky.
A keď už veľmi chceš hľadať problémy, s 1.6EB, tak bolo pár prípadov s prasknutým piestnym krúžkom a viem o kuse z vymeneným turbom. Všetko opravené na záruke.
Takovychto odkazu najdes v podstate na jakykoli motor. Znam i par jednoduchy atmosferickych motoru, ktere umreli velmi brzo. Vzdy tu bude urcite procento/promile pripadu, kdy se vyskytne vyrovbni chyba a motor jde do haje. Jen to nesmi byt pruser jako TSI, presne jak pises.
zapni klimu na 2.5-litri, ani si to nevsimne, zapni klimu na 1-litrovom trojvalci a znamena to velku zataz, naloz 2,5-liter, co to spravi so spotrebou - ani si to nevsimne, naloz 1-liter... Poprehanaj 2.5 liter, poprehanaj liter...
Asi chapes kam mierim... Navyse je dnes nizsia stredna tak velka, ze strednu si ludia kupia bud kvoli prestizi - vacsinou premiu, alebo jednoducho potrebuju tu velkost a ten velky kufor - a v tom pripade je to zufalo podmotorizovane.
Zapominas na jednu vec a to, ze kompresor klimatizace umi regulaci, takze v pripade plneho plynu se umi i na chvili odpojit, proste reguluje svuj vykon dle potreby chlazeni a dle potreby motoru.
Klídek, už je všechno vyřešeno a zařízeno. Při servisních intervalech se ušetří čas na zdlouhavém vypouštění oleje tím, že se vymění hned celý motor... ;-)
No a? Ten motor stojí 1000 eur. Pokiaľ to bude jediný problém, tak nech mi ho v aute čo 200tis km kľudne menia. Sám ročne robím 20tis km, takže raz za 10r ak by som toľko jedno auto mal, si nechám kľudne motor vymeniť.
Když zavřu obě oči, odmyslím si paramtery motoru, jako že má jen 3 válce a objem 1.0 litru, tak to zas až taková katastrofa není. Vždyť MK IV se nabízelo s 1.6tkou atmosférou, Passat ještě v generaci B6 mělo MPI 75kw, podobné motorizace se objevovaly i u jiných automobilek. Parametry 12s na stovku a 200km/h, stejné či podobné měly tyto motorizace v nižší střední třídě (viz třeba Jetta 1.6MPI, v Passatu to jeste bylo horší).
Cena reálně bude kolem 500 tisíc za skladovku, možná i méně, když vidím za kolik se dá koupit základní 1.5EB a důchodci jistě postačí, nebo někomu, kdo jezdí ve 2 a chce kus auta, čímž Mondeo určitě je.
Jak psal někdo výše, vlk se nažral a koza zůstala celá. Ten motor sem jel ve FoFo Kombi a byl tak tak akorát ve 3 lidech.
vsetko zalezi od hmotnosti auta.... auto moze mat aj 6m ale ked vazi 800kg tak mu postaci aj dvojvalec z fiatu......
neviem kolko vazi toto mondeo .... ale ak to ma aspon 1400kg tak samozrejme to chce nieco s vacsim objemom aj vacsim poctom valcov... uz len kvoli zivotnosti..
ten vacsi stvorvalcovy 1,5 ecoboost vidim ako jednoznacny ideal :yes:
Ta auta byla taky o pár desítek až stovek kilo lehčí... A hlavně, tyhle motory byly ty "rodinné" typy, tedy pohodová jízda, dokud nás koroze nerozdělí... S touhle foukačkou stihne za dobu životnosti auta tři motory...
Jak to můžeš vědět? Pokud vím, tak Ecoboosty už nějakou dobu jezdí a výrazné problémy jako konkurenční první generace TSI rozhodně neměly. Proč by na tom stréc z venkova s babkou nenajzedil za 10 let klidně 100-150 tisíc? Nebo někdo, komu to prostě stačí, jezdí napohodu, mám takové lidi kolem sebe. Parametry vozu jsou stejné, jako starší vozy s 1.6tkami či i dříve s dvoulitry. Osobně za mne ne, nechci, ale klidnému řidiči to může stačit a s tim dostane i za dobrou cenu pořádný kus auta.
Ono se stačí podívat na naše dálnice, jak tyto super motory ze spodu nabíkdy automobilek bývají brzdou v provozu. Nechápejte mne špatně, ono to není tak o motoru, jako o lidech co v něm sedí. Protože základní motor při 130ti prostě žere. A tak Franta, co chtěl uspořit nějakou tisícovku, jede po dálníci 110. Jemu to stačí. Problém je, co ti ostatní co jedou 130, vyhývají se Frantovi, co právě předjíždí kamion co jede 90 a ono mu to více nejede či nechce....
Již delší dobu by se měla zvýšit minimální rychlost na dálnicích z 80 km, stejně jako by se mělo stanovit minimum kw na tunu.
Ono když tu tak spíláme jak se u nás jezdí špatně a jak v DE dobře, podívejte se, jaké motory ve většině případů mají auta v DE. 1.0 EB v Mondeu to nejsou. Prostě to bude jezdit stejně mizerně jako 1.6 MPI / FSI v koncernových vozech, když se do nich dával.
A povídačky, že si toto auto koupí pro 2 lidi či důchodci pro sebe...to asi nebude ta pravá cílovka nikde pro takto velké auto.
Souhlas, jen kecy, tyhle motory umí uplně s prstem v nose udržovat dálničí tempo, je vidět, že autor příspěvku výše v tom nikdy nejel, nebo je zmlsaný... je to o lidech a podívej, kolikrát jede 100-110Km/h i majitel BMW/Audi s daleko větším motorem, nebo žena v SUV typu Touareg. Né každý je závodník a 130km/h je maximální rychlost, ne minimální :-)
Klidně si kupte co chcete. Ale zkuste naložit Mondeo 4 lidma + botižou a vydat se na dovču. Rychlost to udrží, ale za cenu jaké spotřeby a schopni zvýšit rychlost a neomezit / neohrozit ostatní?
Samozřejmě jsem s tím nejel, jako jsi s tím nejel ty. Usuzujeme z podobných aut. Kombinovanou spotřebu vidím okolo 8-9 l. Opět nejel jsem, ale usuzuji z obdobně oturbených benzínových motorů - A ti rozhodně nejsem ten, který má rád atmosféry.
Takže... adekvátní vůz VW Jetta 1.6MPI 75kw Chorvatsko 3 lidi + kufr => 7,8l/100 130Km/h tempomatově + klimatizace. To mi nepřijde jako brzda provozu ;) Vím, jaké je to obdobné auto naložit batožinou, jenže ten, kdo si koupí ten 1.0EB to urcite udela maximalne 1-2x za rok a možná ani to ne a to tu cestu přežije uplně bezproblémů :-)
Jinak pro obrázek stejná cesta Mondeo TDCI 2.0 85kw => 6 l /100km 130-150km/h tempomatově + klimatizace. Nevidím zas tak extra velký rozdíl ve spotřebě, leda v tom, že v kopcích mělo více síly.
Pro cestu k moři postačí i ten Ecoboost... vždyť rodiče tam jezdívaly Favoritama...
V případě, že člověk jede plynule a "normálními" dálničními rychlostmi, tak rozdíly jsou zanedbatelné. Moje zkušenost už pár let stará s totálně rozdílnými motorizacemi na trase cca. 1.200 km po SK a A dálnicích, kterou jsem se stejným nákladem a srovnatelným tempem zajel v průběhu několika týdnů s auty stejné generace:
Superúsporné 1.9TDi 66kW v OI - 6,3
Atmosféra 1.8 85kW v Astře - 6,7
Nachipovaná 1.8T 148kW v OI - 7,3
Tohle ti nevěřím... leda by to TDI muselo být v hodně špatném stavu. TDI musí být při uvolněné jízdě úspornější o nějaké 2l a s rostoucím tempem z toho budou 3l+.
Jedna čerstvá zkušenost - 5 lidí ~80 Kg + "kufry" na týden, 1.0 EB v tourneo connect (s vysokou kastlí + pohotovostní kolem 1300 kg) ČR -> Slovinsko a zpět, tempomatových 120, kde to šlo (uzavírek je cestou dost). Výsledek 6,5/100 tam, 7,0 zpátky :-) Za 8+/100 je to jen proti větru nebo 140+/hod. Kupodivu zátěž na spotřebu téměř nemá vliv (1-2 lidi jezdí +- za stejno).
Pravda, na pětku a šestku to do kopce už moc nezrychluje, ale stačí podřadit na 3 nebo 4 a už to jede, rezerva na otáčkoměru je slušná.
A je z toho 2.0 EB V6 :D:D Tohle udělal kamrád u starhé Mondea 1.8 >:D Když přestala stačit, koupil 2.5 V6 motor a přestavěl..... sice do toho dal 2x tolik, jako kdyby si koupil cely auto... ale posílil výkon >:D
a take sandero RS bude mat poctivy dvoliter.... len skoda ze u nas nebude... najlepsie auta uz dnes nekupis v eu.... ale v azii a amerike.... europa uz ide z kopca.... coskoro tu skoncime s trojdecovymi kosackami a budeme nuteni kupovat auta kazde 4 roky kvoli tomu ze sa nam rozpadavaju a kazia viac ako tie co maju v cine a indii.....
presne tak, a jedina obrana je nekupovat blbosti a preforovat atmosfery, stvorvalce, aspon liter-a-pol. a pod.
Ja som kupil dvojliter a keby bol za normalnu cenu 2.5 liter, kludne by som do toho siel, motor nema ist na doraz...
Jenže problém je, že ani zákazníci to takhle z nějakých důvodů nepreferují. Když se kouknu na Spritmonitor, tak u srovnatelných Focusů 1.6 77kW a slabšího 1.0 EB je počet záznamů 9 : 83. U silnějších, 92kW verzí do roku 2014 (atmosféra prodávána pouze jen do faceliftu?) je to dokonce 3 : 140 .... To o něčem svědčí. A na údajích o spotřebě jde krásně vidět, jak ten downsizing nefunguje.
Me spis fascinuje, ze tomu tak nejak vsichni skocej "dnesnimu svetu a mysleni viz. EU" na hacek, ok, papirove je auto ekologictejsi a zere min (vsechny maloobjemovy foukacky) a to je absolutne jediny pro. Mame papir ourado z Bruselu hele!!! A pak zacina realita, nejen ze nakonec auto samozrejme min nezere protoze kdyz uz mate nejaky 1.2tsi nebo 1.0 ecoboost tak s nim chce clovek normalne jezdit a ne denne poradat ecorun a tudiz pak zere vic nez atmosfera o kus objemu vetsi. No ale nejhlavnejsi aspekt je prece ekologie ne? Pry v ramci toho se toto deje. A sme u toho, motor je samorzejme slozitejsi a tudiz vyroba je narocnejsi a tudiz urcite ne ekologictejsi atd., no a uplne nejhlavnejsi aspekt kolik pak asi mondeo (a nemusi byt s firemni flotili kde se bude stridat jeden frajer za druhym) s motorem 1.0 vydrzi? Sem opravdu zvedavej...urcite ne moc, zkratka nazyvat to muze dnesni svet jak chce ale jedna se pouze o lzi a propagandu uplnejch nesmyslu v ramci "pokroku" ale jedna se tutove spis o krok zpet. Podle me je toto vrcholne neekologicke protoze se z auta pomalu stava ten nejspotrebnejsi material
Ale Brusel nenařizuje turba a snižování objemů, nařizuje akorát emise CO2, což je převlečená spotřeba. A jak to dopadá, kdo kupuje atmosféry? Japonci je stále nabízí a zajímavé. Všichni víme ale kolik prodají kusů. Takže všechno na EU bych neházel.
nerozporuji, ale definovat japonské atmosféry jako motory s "mizernou" dynamikou je poněkud přehnané. A opravdu jsem přesvědčen o tom, že spotřeba není výrazněji jiná, než u TSI motorů. Mohu porovnávat 1.4 TSI a 1.8 TSI s 2.0i Skyactive. Žádné výrazné rozdíly ve spotřebě nevnímám.
Zlatej blbuvzdornej nafťák ;) Já jsem zvědav, jak bude jezdit Mondeo s 1.6TDCI 85kw. Mám stejně výkonný dvoulitr (který bohužel už nenabízí) a je pro auto tak akorát pro normalní jízdu i občasné předjíždění, té 1.6 se bojím, jezdil sem ji ve Focusu se 77kw a bylo to tak tak...
Tak benzínový motor z "pokusu" byl i v mé první Mazdě3. V automatu to byl panečku nenažranec, ale zase 280000 nebyl problém a pořád ještě jezdí na nákupy. Těch 77 kW je tak tak. Do Mondea bych nic pod 100 kW asi vzhledem k hmotnosti auta nechtěl. I když moje zkušenost s MKII (320000 - pak už pro korozi odpadávaly kusy karoserie) s 1.8i 85 kW zetec motorem byly více než pozitivní.. jenže současné Mondeo s výbavou je mnohem těžší vůz. Jó, kde jsou ty časy...
No, ten Zetec jel velmi dobře, pamatuji si kamarádovo MK I (těsně před tim MKII faceliftem), to na svou dobu bylo nadprůměrně jezdící auto (Když všichni ostatní jezdili Favoritama :D), akorát v zatáčkách měké jak peřina. Pokud vím, tak tenhle konkrétní kus také sežrala koroze, ale motoricky pořád jezdil. Ještě sem se v této generaci svezl s 2.5V6 s automatem, to byla jiná káva, holt vůně 90tek z USA ;)
Já věřím, že těch 200 tisíc při správné údržbě najedou i Ecoboosty, koneckonců až na pár kousků se jim problémy až zázračně vyhýbají ve velké míře (a to jsem konzultoval i s mechaniky od Forda). Ale asi to u jako ten Zetec už takovej držák nebude :-)
No jo chlape, jenže při mém ročním nájezdu cca 40000 km je zkrátka životnost motoru 200000 km málo. Spoléhám (možná bláhově), že moje současná Mazda3 s dvoulitrem zvládne alespoň těch 300k
Současné Mondeo je pro mně moc veliké... ale slintám, když ho vidím v akci.
No mne opravdu zaujalo, jenže do Mondea je ideální nafta, já teď na tom TDCI mam 213 tisíc km a naprosto bezproblémové auto. Když máš takový nájezd... To s tim EcoBoostem bych asi s takovým jízdním režimem asi radši neriskoval :-)
Ja jazdim cca. 22000 rocne a tiez nemam potrebu predavat auto po 4 rokoch a 90000 km za tretinu ceny. Auta si jednoducho nedrzia cenu, bez ohladu na znacku, ci je zostatkova hodnota napr. 38 alebo 42 percent nikoho nespasi...
Stavim sa, ze mazda6 so zakladnym dvojlitrom do stovku o dve sekundy rychlejsie a zozerie o 2 litre menej pri 2- a viacnasobnej zivotnosti ako toto mondeo. Nie vzdy je menej viac...
Ano. Správně by mělo být s "bídnou". To nejlepší, co lze u nás koupit, je 165G v M3. Dynamika této vrcholné motorizace je na úrovni (pod)průměrných evropských motorů 1.4T. Ostatní motory (G120, 1.8VTEC, nemluvě třeba o 1.8 MIVEC) už jsou dnes dnešním pohledem skutečně líné.
Nemám zkušenost ani s Hondou, ani s Mitsubishi ani s Toyotou. Pouze s Mazdou (co se Japonců týká). Nemohu tedy hodnotit ostatní "japonské" motory a klást ti sofistikovaný "odpor". :-)
To je přesně o tom úhlu pohledu. 1.4TSI v kompaktu není rozhodně podprůměrná motorizace, ani průměrná... ostatně, v Golfu je to fakticky benzínový top pro běžné verze.
Stejný motor ve střední třídě je už v obou případech (Superb/Passat i Ma6) základ. Pokud ti to nestačí, máš u Mazdy problém.
Ano, Golf zřejmě vzhledem k popularitě GTI nenabízí 1.8TSi. Ale u mnoha automobilek lze tyto motory (1.4/1.5 o výkonu 103-110kW), ve třídě kde je základ okolo 74kW a topky lezou i přes 200Kw, považovat za průměr. Samozřejmě ne co do počtu prodaných kusů, ale co do pozice na výkonové škále.
Hm, Renault má 1.2TCe a pak až 2.0TCe, PSA myslím končí s 1.2THP (a pak je GT), H&K mají 1.6GDI a pak TGDI pro GT, Honda má 1.8VTEC a pak TypeR, Toyota má nějaký hybrid.
2.0G nemá ambice konkurovat hot motorizacím, ale mezi těmi "běžnými" se neztratí... naopak, bude to moc pěkné svezení.
Proto nahoře píšu u "mnoha automobilek". Třeba Seat, Škoda, Opel, Ford ...
A já osobně dnes jako "hot" motorizace vnímám něco jiného, než stále vcelku běžné "civilní" motory typu 1.8TSi,silnější 1.5EB, základní 2.0TSi nebo 2.0TCe, mimo jiné často už jen s ohledem na pohled do ceníku.
Golf je specifický případ, kdy jeden čas byl v nabídce mezistupeň, moc se však myslím neprodával (zákazníci upřednostňovali GTI). I když ty bys asi ani GT nepočítal jako běžnou motorizaci, když nepočítáš ani jinak civilní GTI, nad kterým je pořád ještě R.
Jde o to, čemu budeme říkat průměr. Z pohledu tesnava jo, (221kW + 63kW)/2=142kW průměr je to bída, ale... po reálném svezení s 1.4TSI 110kW nebo 2.0G 121kW v kompaktu bych to tak určitě nenapsal, na českých silnicích je to pořád štika v rybníce plném kaprů.
Tak konkrétně u 121 kW 2,0 v Mazdě 3 je větší problém, s čím ten motor můžeš, respektive nemůžeš mít. Než že by byl tak slabý (podprůměrný). A také, jaký dopad na dynamiku má ten jejich automat (ne že by sis tuhle kombinaci mohl koupit).
Passat není Superb, že (ale nekoukal jsem na základ Passatu v ČR a Superbu v Německu).
V tom s tebou úplně souhlasím, kombinovatelnost motor + převodovka + výbava je u Mazdy velký problém... ještě větší u 6 než u 3. U 3 by mi úplně stačila výbava Attraction... ale nakonec Revolution je snesitelných +25 a je za to celkem zajímavá výbava.
Co se Superbu týče, tak vím že na Slovensku má tu slabší 1.4TSI taky, u nás ne...
G120 v m3 líné? Šiel si v tom? Je to ako stredna motorizacia o dve sekundy rýchlejšie ako ceed, 308, auris, megane, suzuki a zerie to menej. Pocit pomalosti je sposobeny dlhymi prevodmi a kvalitnym autom, to zrychlenie jednoducho tak nepocitujes...
Ne, nejel jsem v tom. Ale jel jsem ve spoustě jiných aut různých výkonů a kategorií, takže mám představu o tom, jak s autem o 13 metrácích hýbe 88kW, sic s průběhem, který odpovídá přiškrcenému turbu s plochým vrškem, než točivé atmosféře s výkonovou špičkou. Viz. srovnání třeba s Golfem 1.4 TSi 92kW.
A dlouhé převody nezpůsobují pocit pomalosti, to způsobuje plochá křivka točivého momentu. Co ale způsobují je to, že proti konkurenci má ten lepší sprint, protože předpokládám, že stovku dá na II-ku, zatímco veškerá konkurence řadí za III., což je významná časová ztráta.
V trojce je to fajn, tam je 2.0G nadstandardní motorizace. Stejné 2.0G v šestce je už spíš základ... a co jsem slyšel tak ani 2.5G AT není žádná raketa.
Na rozvážnou jízdu stačí 2.0i i v šestce, ve vyšších otáčkách tě také nezklame a ani nesežere (a neochabne v polovině otáčkoměru). Tu 2.5 jsem nejel ani nezkoušel, tak nemohu soudit. Když já už jsem stařec... za těch téměř pětadvacet let moje noha v kotníku přivykla na "normální" motor :-)
Ale jo. Kdyby EU tlačila na skutečně škodlivé emise, na jejich redukci ve městech a osídlení, dojdeme k jiným řešením. Tím by vykonala prospěšnou práci. Zatím koná... co vlastně? Zájmouvou lobby?
Ruku v ruce s tím jdou samozřejmě média, která od západu na východ tlačí "jediný spráVWný názor", že malé turbo je to pravé.
To ani tolik neřeším, i když ty pohádky jsou samozřejmě směšné. Spíš mi jde skutečně o zaměření se na neškodný plyn vůči zaměření se na reálně problematické oxidy dusíku a síry nebo na saze... To se jaksi přehlíží v honbě za nejzlejším CO2...
No ale na těch 200 to budeš rozjíždět jako letadlovou loď Enterprise, když si chce sáhnout na maximálku 33 uzlů. ;-) /dovolená a půl zeměkoule podmínkou :-) /
Zrovna mne nieco pisat o Korejcoch... 8-s
Uzle su rovnake internacionalne, tak neviem o com tliachas. Bojove lode od cca 1. sv. vojny po sucasnost su pre mna dost zaujimava "disciplina". Davnejsie dokonca zaujimavejsia nez auta...
OK.
Od doby 1. jadroveho pohonu, maju vsetky US liet. lode Vmax. 35 uzlov. - priznanu...A po skusenostiach s tym, ako kvalitne ich konstruuju, tak ked odtajnia niektore ich zaznamy o plavbach, necudoval by som sa keby sme sa docitali aj o vyssich rychlostiach.
Moja oblubena trieda - bitevne lode: Najrychlejsie bitevne lode boli Amricka trieda Iowa. Konstrukcna rychlost pri standardnom vytlaku 32,5 uzla. A pri navrate z jedneho z cviceni, po minuti znacnej casti paliva a v plytkych vodach dosiahla ( neviem ci to bol Wisconsin ) rychlost 34,6 uzla. ;-) A to este nepouzili "overload" - mozne prekrocenie tlaku v turbinach az o 20% v pripade nutnosti...
Nízká spotřeba kde? V laboratoři na stolici? Na skákání po městě si lidi střední třídu nekupují a na dálnici se vsadím, že bych jel za menší spotřebu s dvoulitrovou Mazdou 6.
tu ani tak nejde o maximalku.... ta je uplne ale uplne v praxi nepodstatna
zivotnost litrovych kosaciek je to co sa tu riesi ak si si nevsimol... ;-)
kedysi motory vydrzali v autach dlhe roky ... cele desatrocia .... to ale asi pri litrovom vytunenom trojvalci nehrozi.... a ked mu slapnes na krk... tak zozerie viac ako bafkajuci trojlitovy sestvalec... no nekup to ;-)
moj sused o par poschodi vyssie ma toyotu camry este z prelomu 80tych a 90tych rokov.... dodnes ju ma.... a slape perfektne .. ma 3.0V6... mal by si vidiet ten pohlad pod kapotu..... to je motor a ten zvuk a spolahlivost... ako nove :yes: ten jeho 25 rocny motor prezije aj tieto vsetky dnesne ekoskvosty pardon ecoboosty ... neskutocne ake kvalitne kedysi auta vyrabali.... to boli masiny.... :yes:
Jenže který z těch litrových polomotorů najel čtyřista tisíc, jako starší šestnáctky a osmnáctky atmosféry? O to tu celou dobu jde. Samozřejmě, že do dvou set nebudou moc problémy...
presne tak, kamarad ma taky camry, 20 let stary auto a je jako novy, ma ho v lpg a najeto cca 400 tisic kilometru!!! pouze menil rozvody, to je auto to ostatni je modni vystrelek, bohuzel jak sem psal...ty kecy s ekologii at si strcej do *, jinak samozrejme at si kupuje kdo chce co chce, a i tak neni najezd jako najezd, ano kdyz budu jezdit hodne tak treba i s mondeem 1.0 najedu 200.000km ale dejme tomu 10-15 let a tech 200.000 ,,,ani omylem
stare toyoty su nesmrtelne...... aj corolly aj camry ci hiluxy.... zlate vozy.... auta ktore nas preziju....... dnes uz taketo parady najdes jedine v amerike...... tu v eu je to mrtve.... ekoskvosty nas polozia na lopatky... este par rokov... a letim prec....
problem je v tom ze ta nasa europska ekologia vobec nie je ekologicka..... vyrabame viacej lebo nam to konzumne h...o co vyrabame vydrzi stale menej a menej... a viac vyrabat znamena viacej zatazovat zivotne prostredie....
otazka znie..... co zlepsime na zivotnom prostredi ked miesto jedneho auta si musime kupit 3 lebo sa nam dve predosle rozpadli? hlavne ze zrali o liter menej a hrali sme sa na ekologov...... ja som toho nazoru ze sa tymto nasa priroda len viac a viac nici ked vyrabame nekvalitne veci s kratkou zivotnostou....
A ty myslíš, že se vyrábí víc a víc proto, že auta mají menší životnost? Ne, právě naopak. Menší životnost mají proto, protože první majitel se auta obvykle zbavuje proto, že si za lepší peníze koupí novější, lépe vybavené, výkonnější, bezpečnější ... a nějakou životnost v řádu 0,5M km prostě nepotřebuje.
Opravdu ve svém okolí neznám nikoho, kdo by chtěl mít své současné auto 15-25 let a najezdit s ním 300-500tkm.
A když tak pějěš ody na "vykopávky", tak se občas podívej, jak dopadnou takové auta a jejich pasažéři ve chvíli, kdy se potkají s autem konstrukčně novějším, které jsou z hlediska bezpečnosti úplně někde jinde.
s bezpecnostou mas pravdu..... v minulosti nebola na takej urovni ako dnes.... toto sa uz neda zrovnavat.... dnes bude aj smart bezpecnejsi ako 30 rocny mercedes E..... to mas pravdu..... :yes:
Problém je, že než zabere turbo, máš motor atmo 1 litr. Já měl minulé Mondeo 1,8TDCi, stejný výkon, výrazně vyšší krouťák- když se auto rozjelo, ani na dálnici nemyl problém s naloženým autem. Ale rozjezdy tragédie. A tady budou ještě horší. A další problém vidím v tom, že ten motor bude pravděpodobně velkou část života jezdit v horní části svých možností. Což mu stran životnosti moc neprospěje.
Z mého pohledu není nic (alespoň v ČR), co by mě přesvědčilo pro jeho koupi (motoru, ne Mondea).
Nevím, proč by měl tento motor jezdit velkou část života v horní části svých možností (to pak musí ovšem jezdit i ostatní auta této kategorie, kde první motorizace začínají na 81 - 88kW ...). Pokud ano, tak není chyba v motoru, ale v kupujícím, který si koupí motor nevhodný pro jeho použití.
Obecně si myslím, že větší motor podladěný na obdobný výkon bude mít větší rezervy... ale při vhodném dimenzování dílů nevidím důvod se toho bát, zatím se nezdá že by se 1.0EB Fordu nepovedl.
inu stale to jeste spouste lidi prijde jako pritazene za vlasy ze auto jako krava ma pod kapotou motor jenz hledame lupou, s obsahem ktery nedavno nestacil ani do Fabie.
Ale doba postoupila, a minimalne papirove parametry motoru jsou proste o cislech, ktere naopak prekonavaji zakladni motory Mondea predchozi generace, tak vlastne zadny problem neni.
Auto je spotrebak, cili pokud tem motor vydrzi alespon 100.000 nez se rozsype, nevidim problem, a na vyssi najezdy si asi zakaznik vybere nejaky jiny motor.
Kazdpadne jel jsem s podobnym motorem ve Focusu a moje pocity byly znacne rozporuplne, proste to netaho ani trochu ( a muj Roomster 1,2TSI mi proti tomu paradoxne pripadal jako dravec), ale na poklidnou jizdu asi ok.
Starsi budou se slzou v oku vzpominat na tocive atmosfery 1,8 apod., jejich zvuk a linearni prubeh, ale to uz se asi nevrati, alespon ze v motorkach to jeate na chvili mame....
Já jel 92kW a ve Focusu fajn. Ne že by to bylo nějaký žihadlo, ale jelo to hezky a bylo to lehký a mrštný.V přímém srovnání (viz. můj blog) jízdně rozhodně zajímavější než Mondeo se 110 kW dieselem. Ovšem taky jsem jel 74 kW v Tourneu Connect a to bylo utrpení. A vzhledem k váze a rozměrům Mondea si nedělám moc iluze, jak se s tím i ta silnější verze 1.0 EB popere. Na AutoExpressu z toho tedy moc odvařený nebyli. ;-)
[odkaz]
Mám stejnou zkušenost, ale 110Kw mi vzhledem k mé motorizaci přišlo jako přímý nástupce i dynamicky mého MK IV, takže za mne u TDCI 110kw naprosto dostatečné auto. Já to jel teda v kombiku ten EB92kw, vůbec ten Focus jezdí prostě hezky :-)
Jel jsem se silnejsi variantou 1.0 EB a naopka jsem byl dynamikou prijemne prekvapeny. Na dojizdeni do rpace a obcasny vylet s rodinou mi prijde motor uplne v pohode. Napriklad 1.6 atmosfera je linejsi.
Ono to srovnani s atmosferou neni uplne fer, kazdy motor je jiny, kazdy potrebuje jiny styl jizdy a priznejme si, vetsina jezdi mezi 2 - 3 tisici otacek, kde turbo nabizi vice nez atmosfera.
Turbodiru jsem u litru nepocitil.
EB se montuji uz nekolik let a problemy s nima nejsou. Naroky na servis jsou stejne jako atmosfera. Dobre olej je o nejakou tu stovku drazsi, ale jinak je vse stejne jako s atmosferou.
I sami výrobci předpokládají, že výdrž motoru je cca někde za hranicí 200 000 km. Turba často odcházejí dříve. Navíc si nedokážu představit jak takový motor na dálnici při 150 rozhýbě Mondeo se 4 lidmi. Bude se trápit a žrát.
A myslis, ze kdyz montovali motory pred 10 - 15 lety, tak byli projektovane na milion km ? Muj odhad je ten, ze byli projektovane na uplne stejnou hodnotu.
No maximalka 200, odhaduji, ze 150 a nalozeny to pojede, spotreba sice vetsi, ale jako trapeni bych to uplne nevidel, rekneme ze z toho bude zpoceny az na zadku :-)
Ty si obyčejny trouba. Meleš tu nějake sve doměnky a přitom viš uplně prd.
Zrovna 1.0EB je konstruovan aby vydržel bez většich problemu 320tkm. A ten motor muže najet samozřejmě podstatně vic.
Fordy nepatří k nijak zvlášť kvalitním vozům ve srovnáních (TUV), nemyslím si, že nějaké turbo vydrží 300 000. To bych dle zkušeností viděl tak na půlku při běžném provozu.
:D, to chci videt, vis co se rika? vis ktery auta sou nejhorsi? ford a vsechny francouzsky, jak by rekl pan bata, dobry zbozi nepotrebuje reklamu naopak henry ford by i poslednich 5 dolaru pry dal do reklamy, od takovyho idiota bych fakt nekoupil nic,,,ale kazdemu co jeho jest, jo kamarad dojezdil focuse 1.6 rok 2008 nebo 2007 ve 160.000, motor KO, nejhorsi motor snad vsech dob 1.8td, ford? dalsi dotazy, jezdim mnoho znacek krom nejakejch vip temer vse a ford je opravdu velmi slabouckej, velmi
Jak rika Miromen, nemas pravdu. Na 200tis jsou navrzeny herky od vw. Jestli se nepletu 220 nebo 240 tis.km a pak do srotu i s autem, GO bude asi pak vesela, kor u 10, 15 let stareho auta >:D
Jinak mas pravdu v tom, ze ty vw motory odchazeji mnohem drive, problem za problemem >:D
No když vidím údaje o motoru, vzpomenu si na Fabii Junior, která tehdy měla litrový čtyřválec, ale to auto bylo postaveno z důvodu šetření, kdežto tento nesmysl byl do Mondea nasazen z důvodu emisí. Že auto bude živořit, motor se udře k smrti tak ve stovce tis km, to už pak nikoho nebude zajímat...možná toho, kdo si tento nesmysl pořídí.
litrovy stvorvalec mala aj stara dobra skoda 105-ka ( 1050ccm ) .... dodnes predpokladam ze mnohym dedom aj zaciatocnikom soferom na dedinach sluzi ......sami sme taketo auto mali 15 rokov a tazko sa s nim lucilo.. bol to clen rodiny .. proste bola ina doba... veci boli trvacnejsie kvalitnejsie, poctivejsie.... neslo az tak o to co najviac zarobit a usetrit a cim skor kupit zase nove....
no to je pravda... nemalo sa tam moc co pokazit... ta nasa nemala ani opierky hlavy.... ale principialne boli auta vtedy robene inak.... nie iba na par rokov...
V evropském kontextu to byly od poloviny 70. let zastaralé šmejdy, ale vzhledem k tomu, že zde nic lepšího nebylo, tak se pak udržovaly při životě, dokud to šlo. Ale spolehlivost? I to málo, co v těch autech bylo, vyžadovalo neustálou údržbu a dodnes si pamatuji, jak jsme při výletech kvůli korunovým položkám objížděli Mototechny v okruhu 100 kiláků.
poloosi bol najvacsi problem.... a dost casto sa aj prehrieval motor v lete pri zatazi .... ale na druhej strane auto si opravil aj na kolene doma v garazi... za par drobnych.... dnes kvoli ziarovke sa musis obejdnavat do servisovv a zabijes cely den.... ano vsetko malo svoje vyhody aj nevyhody.... aj dnes je to tak... niektore veci sice mame super ale ine zase robime komplikovanejsie a zlozitejsie ako pred 30 rokmi ....
my sme zvlast nejake problemy nemali... az na spojku, poloosi, motor... >:D .. ale nie vazne..... to auto roky vydrzalo a nikdy nezradilo
Aha, máš na mysli ta auta, které běžně při 100tkm potřebovala GO motoru? Kde servis a údržba s ohledem na ujeté kilometry byly časově náročnější možná o řád, než u dnešních aut? U kterých se delší cesta na dovolenou (třeba Jugoška) rovnala malému dobrodružství, zatímco dnes podobnou porci km v autě dáš bez mrknutí oka klidně za jeden den a bez jakékoliv přípravy auta?
nebola taka technika vyroby a know how ale auta sa robili poctivejsie a jazdili dlhe roky .... taka skoda 105 by dnes obstala aj v nejednom suboji s SUVeckom v terene....
Hochu ty si uplně mimo obraz. Dnešni motory jsou oproti těm šrotum co byvali ve 120 atp. uplně jinde. Jsou podstatně meně poruchove neni třeba o ně tolik pečovat a neni na nich potřeba GO po par desitkach tisic.
Neni ani potreba menit olej, ten se u TSI, TDi doleva pravidelne, takze po 30tis km je vymenena komplet napln >:-[] Jen to musi vw jeste dotahnout a zavest dozivotni filtr >:D
Ale jinak souhlas, kdyz je motor dobre navrzena a ne osizen, tak neni duvod proc by mel odejit tento 1,0T. Skodovacky herky meli problemy uz v navrhu, proto odchazely hlavy na ventily, nasavalo to spony z katu a ztracelo po 100tis. kompresi, atd. Kvalitni navrh a vyrobce je vetsi zaruka nez velky objem ;-)