Ekonomika
Výkon těch motorů v Avensis splňující EURO 6 bez turba je opravdu dobrý. Kdysi (1986 - 1990) jsem měl SX Celicu ST161 s 3SGE 2.0l motorem a dávala na tu dobu solidní výkon 102 kW a 170 Nm na bezolovnatý benzin a s EGR a katalyzátorem. Jen si tak říkám, co do těch nových motorů muselo jít nové technologie, že i s těmi stupidními emisními restrikcemi dokázali z 1.8 vykutat 108 kW a 180Nm a s dvoulitru dokonce 112kW a 196 Nm. Klobouk dolů Toyota... :-! :yes:
Mazda má z dvoulitru 121kW a 211Nm. To co má Toyota je podle mě spíš standard, třeba Civic má z 1.8 +- totéž, 99kW a 164Nm má Hyundai z 1.6GDI, 2.0GDI má 121kW a 204Nm...
Jasný. Ale víme přeci, že Mazda pracuje s vysokou kompresí a Honda na to, že se koncentrovala na výkonné čtyřválce celou svou historii tak nic moc a Hyundai kW jsou jak známo spíš dekawaty. Jo já měl také DC2 Integru VTiR 1.8l se 125kW a DC2 Integru Type R 1.8l se 147kW, ale to bylo kolem roku 2000, to nebyly emise ještě tak přísné.
Pokiaľ by bol v Avensise motor z GT86 (2.0, 147kW, 205Nm), tak je nad čím sa rozplývať, to sú na atmosféru, ktorá má aj niečo vydržať, veľmi slušné parametre. 112kW v dnešnej dobe na nikom dojem nespraví.
Samotný facelift T27 kvitujem, ale cena toho auta je prestrelená. Avensis bol kedysi hrdým zástupcom strednej triedy (T25 hlavne), teraz im ušiel vlak a spolu s Lagunou sú to v podstate trhové mŕtvoly.
Pokiaľ Toyota neplánuje zmeniť v Európe svoj prístup, tak to môžu rovno zabaliť.
Samotný facelift T27 kvitujem, ale cena toho auta je prestrelená. Avensis bol kedysi hrdým zástupcom strednej triedy (T25 hlavne), teraz im ušiel vlak a spolu s Lagunou sú to v podstate trhové mŕtvoly.
Pokiaľ Toyota neplánuje zmeniť v Európe svoj prístup, tak to môžu rovno zabaliť.
Design, který je už u menšího Aurise hodně diskutabilní, vypadá na větším Avensisu hrozně. A nabídka motorů je ještě větší ostuda. Největší automobilka světa musí brát diesel od konkurence? A co benzín? Atmosférický dvoulitr je fajn, ale ne jako strop a už vůbec ne výhradně s CVT. 8-s Značka, kterou mám ve svých očích dodnes zažitou jako největšího soupeře Lancii v rally a nad jejímiž sportovními modely (Celica, MR2, Supra, Soarer) jsem jako malej kluk slintal, si už několik let "úspěšně" buduje pověst aut pro důchodce. A na prodejích to je vidět, řekl bych. Neznám přesná prodejní čísla z německého trhu, ale čistě pohledem na ulici vidím, že Mazda pomalu přebírá roli nejprodávanější japonské značky na největším evropském trhu. Kromě segmentu B ve všech třídách, kde mají zástupce obě značky, vídám častěji z nových modelů Mazdy.
A neni nabidka mimo evropu nekde jinde? Nevim nehledal jsem ale myslim si , vzdycky tomu tak bylo ze v jp a usa se prodavalo uplne neco jinyho nez v eu.
Samozřejmě, že je. A tam taky padá těžiště všech prodejů. Nakonec, i u zavedených euroznaček dělá stále více prodejů neevropský trh.
To samozřejmě je, ale já žiji v Evropě, takže fakt, že si japonec může koupit krásnou Mark X, je mi vcelku na houby. V 80. a 90. letech měla Toyota zajímavou a z mého pohledu atraktivní nabídku modelů i na starém kontinentu, ale už několik let je to těžká bída.
v 80. a 90. letech byl evropsky trh zajimavy. Ve 21. stol. uz neni. Toyota to, myslim, dela chytre. Zde zijeme v bubline dowsizingu a nafty. Tahle bublina brzo splaskne a evropsky trh bude zase o neco zajimavejsi.
suhlasim... a pisal som to presne pri nedavnom clanku o facelifte avensisu.... ze tento typ face-u vyzera na mensom aurise fajn... ale velkemu avensisu nepasuje a neposobi to dostojne ... na aute strednej triedy to chce ine predne partie... a serioznu masku ....
motory su ok.. chvalabohu este klasicke atmosfery... uz len prekusnut dizajn... ale kto chce spolahlivost a netuctovost ( lebo nove passaty budu coskoro uz vsade ) tak nie je co riesit.... avensis je stale moc dobre a zaujimave ( sice nie krasne ) auto :yes:
motory su ok.. chvalabohu este klasicke atmosfery... uz len prekusnut dizajn... ale kto chce spolahlivost a netuctovost ( lebo nove passaty budu coskoro uz vsade ) tak nie je co riesit.... avensis je stale moc dobre a zaujimave ( sice nie krasne ) auto :yes:
Co je komu do zaostalé Evropy? Proč by pro ten pseudokontinent, který ani neví, čím chce být, vyvíjeli okrajový motor?
Mercedes bere dodávky od VW a Renaultu, je kvůli tomu méně Mercedesem? BMW má motory z Peugeotu, je kvůli tomu méně BMW?
Stejně bys Toyotu nekoupil, kdyby nabízela cokoli jiného... prostě budeš jen hloupě kopat a kousat.
Mercedes bere dodávky od VW a Renaultu, je kvůli tomu méně Mercedesem? BMW má motory z Peugeotu, je kvůli tomu méně BMW?
Stejně bys Toyotu nekoupil, kdyby nabízela cokoli jiného... prostě budeš jen hloupě kopat a kousat.
Souhlas. To co Toyota předvadi posledni roky je ubohe a ostudne. Pro mě jako by tato značka ani neexistovala.
Ja ked sa pozriem v Londyne (zijem tu) na auta, tak z japoncov vidim samu toyotu a nielen hybridne motory. Mazdu nevidiet skoro vobec a som z toho ja sam prekvapeny, pretoze aj pre mna Mazda je krajsia lepsia
Toyota má daleko víc modelů, než se u nás prodává, Toyota má daleko víc motorizací, než které nabízí v EU. Proč ostuda? Spolupráce je vzájemná a oboustranně výhodná.
Už se těším na Supru s N55. To bude další zajímavé auto.
Už se těším na Supru s N55. To bude další zajímavé auto.
Že má Toyota mnohem více modelů, než dováží do Evropy, samozřejmě vím. Ale Mark X ani Century tady nekoupím. Hodnotím to, co mi jako evropskému zákazníkovi nabídnou. Speciálně japonské značky měli vždycky nejzajímavější nabídku na domácím trhu, ale to je mi jaksi na h.... 8-s
Zcela určitě nejsem fanoušek tohoto japonského koncernu. Toyota pro mě byla a je synonymem pro beztvará nudná bezpohlavní auta pro všední den. Ale co se týká designu u faceliftu si dovolím nesouhlasit. Rozhodně avensisu velmi prospěl a musím říct že se mi i líbí. Nejen exteriér ale i interiér. Působí na mě mnohem věrohodněji než nové mondeo. To ale nic nemění na tom že prodejní trhák to určitě nebude. Důvodů je mnoho ale hlavní je děsivá konkurence zejména německá a mazda6 a Superb které v Evropě avensis válcuje.
No Mazda6 až takový prodejní trhák není...11161ks vs 9320ks Avensisu za 4měsíce není takový rozdíl jak bychom čekali že? 😉
Ono i těch 16587 Superbu není žádné terno...
Passat pak dlouho nic, pak Insignia a Mondeo a pak drobky...
Ono i těch 16587 Superbu není žádné terno...
Passat pak dlouho nic, pak Insignia a Mondeo a pak drobky...
na diskusiach sa kazdy dusuje o slabych motoroch, ale ked pride na sukromnu kupu tak nikto by si nic silnejsie ako 1.8 aj tak nekupil... a ak ano aj tak by chcel automat a vtedy moze nad 2.0 uvazovat
obdobne preto stiahli 1.8 z aurisu, pretoze to nikto nekupoval...
tych par kusov sa neoplati riesit...
a toyota auta nie su standardne fleet vozidla, kazdy chce skodu, vw ci audi a tam si vyberie diesel... honda ci mazda je na tom obdobne ako toyota
obdobne preto stiahli 1.8 z aurisu, pretoze to nikto nekupoval...
tych par kusov sa neoplati riesit...
a toyota auta nie su standardne fleet vozidla, kazdy chce skodu, vw ci audi a tam si vyberie diesel... honda ci mazda je na tom obdobne ako toyota
Mazda 6 Attraction s xenonama je za 699... takže pokud chceš třeba kombík, tak máš za méně peněz auto s větším motorem a lepší výbavou. A samozřejmě za ty peníze můžeš mít i Superb Ambition 1.4TSI třeba.
A pokud se během 300tkm něco pokazí, tak se to prostě spraví... není to pro mě tak fatální, abych kvůli tomu volil auto, které mi jinak vyhovuje méně.
EDIT...no, měl jsem i Mondeo...dobrý s 1.8 ZETECEM
JEn to modre podsviceni. Vadilo mi uz u Golfa IV a tady je to to same.