Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI: Kdo s koho?

Začátečnická léta superbu se završují. Zlepšuje se ve všech směrech, od vnitřního prostoru k jízdnímu pohodlí. Jaké šance nechá staršímu bráchovi?
Zpět na článek
27. 6. 2015 08:27
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 6. 2015 08:31
27. 6. 2015 08:47
27. 6. 2015 09:18
27. 6. 2015 09:40
27. 6. 2015 12:17
27. 6. 2015 13:27
27. 6. 2015 16:14
27. 6. 2015 17:18
27. 6. 2015 20:16
27. 6. 2015 20:26
27. 6. 2015 19:49
27. 6. 2015 21:39
28. 6. 2015 00:06
28. 6. 2015 01:59
28. 6. 2015 07:07
28. 6. 2015 10:31
28. 6. 2015 11:39
28. 6. 2015 13:55
29. 6. 2015 00:47
29. 6. 2015 00:56
29. 6. 2015 08:21
6. 8. 2015 22:27
Avatar - nalimer
27. 6. 2015 08:15
Stačí čítať názov
A poradie už poznám.
A) ak je v teste škoda, je víťazom
B) ak v teste nie je škoda, ale vw, je víťazom
C) ak v teste nie je škoda, vw ale audi, je víťazom
D) ak v teste nie je škoda, vw, audi, test môže byť dokonca objektívny.
Žiaľ, takto to po rokoch nevnímam nielen ja. Sorry.
Rozbalit vlákno
11
27. 6. 2015 10:51
Re: Stačí čítať názov
holt jsme v Česku....a novináři prostě řeší tři věci:
a ) je to Škoda ?
b ) pokud ne,má to větší kufr než Octavia?
c ) máte auto ? pak s ním jedete do Chorvatska,tak každý rok vám uděláme návod

Nic jiné většinou novináře nezajímá
27. 6. 2015 12:37
Re: Stačí čítať názov
Novináři v drtivé většině píší o tom, co zajímá čtenáře. Kvůli prodejnosti reklamy.
Podívej se na nejčtenější články každý měsíc - přehled zde pravidelně vychází. To je ten důvod. ;-)
27. 6. 2015 13:21
Re: Stačí čítať názov
Myslim že v tomhle případě je to vítězství oprávněný. Už jen po stránce designu je ten novej Passat hroznej. Vypadá jak kdyby mu na čumák spadl panel.
Avatar - nalimer
27. 6. 2015 13:48
Re: Stačí čítať názov
Byť spravodlivý, do recenzie dám aj fakty typu - aká je tuhosť ocele pri vw a skoda? Aké sú príplatkové opcie pri týchto vozoch?
Pri dizajnovaní Superbu sa od začiatku vraveli požiadavky na technologickú časť. Auto je v neviditeľných vlastnostiach odľahčená verzia vw.
Preto sa ironicky pozastavujem nad víťazstvom. PR.
Avatar - Blue Sun
28. 6. 2015 08:36
Re: Stačí čítať názov
Nový Superb je taky hrůza, nafouklá oktávka s pár naprosto neladícími detaily (přední světla, například).
Avatar - grifith
28. 6. 2015 10:24
Re: Stačí čítať názov
Doporučím brýle ;-)
Avatar - Blue Sun
28. 6. 2015 11:37
Re: Stačí čítať názov
Názor fanatika nezmění ten můj...
Avatar - grifith
28. 6. 2015 11:39
Re: Stačí čítať názov
Ok, chyba nebude v brýlích... Názor ti měnit nehodlám. Ale Superb je po dlouhé době velmi originálním modelem, který nese designové rysy značky, ale zároveň je dostatečně svébytný.
Jo být tu srovnání Octavia-Rapid, mluvím jinak.
Avatar - white label
28. 6. 2015 12:59
Re: Stačí čítať názov
Stejnou logikou se dá napsat, že názor antifanatika nikdo/nic nezmění, včetně kvalitních brýlí...
29. 6. 2015 08:36
Re: Stačí čítať názov
hele neviděl bych to zase tak kriticky. Podle mě je to hezký povedený auto, rozhodně hezčí než dvojkovej Sup.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 6. 2015 08:27
V teste dvoch priemernych vyhral...
...ten priemernejsi...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - grifith
27. 6. 2015 09:06
Re: V teste dvoch priemernych vyhral...
A v čem spatřuješ ten mainstreamový vrchol třídy?
27. 6. 2015 12:38
Re: V teste dvoch priemernych vyhral...
Dozajista Mazda 6. ;-)
Avatar - grifith
27. 6. 2015 13:00
Re: V teste dvoch priemernych vyhral...
Po faceliftu jde o velice zajímavý model, dokonce bych ji bral jako kandidáta do první trojky.... ;-)
27. 6. 2015 13:06
Re: V teste dvoch priemernych vyhral...
Proč ne, auto je to pěkné. Jen mi osobně vadí zpracování a celková kvalita interiéru, hlučnost a ve finále mizerná (ne)možnost konfigurace.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 13:37
Re: V teste dvoch priemernych vyhral...
Zrovna kvalita interiéru po fl mi přijde již zcela ok, vyšší hlučnost než u konkurence jsem osobně nezaznamenal, ale s tou mizernou možností konfigurace naprosto souhlasím.
27. 6. 2015 21:34
Re: V teste dvoch priemernych vyhral...
Kvalita možná, ale úplně to posr... tou el. parkovací brzdou! Myslel jsem, že alespoň u mazdy myslí na řidiče-labužníky. Teď už jen chybí, aby ten idiotský vynález dali při modernizaci i do MX-5! 8-s 8-s 8-s
Avatar - grifith
27. 6. 2015 21:39
Re: V teste dvoch priemernych vyhral...
I to je pohled, ale ne každý řidič-labužník potřebuje klasickou ručku.
27. 6. 2015 23:22
Re: V teste dvoch priemernych vyhral...
hehe, si neodpustim rypnuti - rucku za jizdy nepouziva ridic labuznik, ale ridic pekny blbec ;-)
28. 6. 2015 06:39
Re: V teste dvoch priemernych vyhral...
A ty jezdis rallye navic v superbu? Ja jsem na okruhu nikdy rucku nehledal...
Avatar - demonicus
3. 7. 2015 21:57
Re: V teste dvoch priemernych vyhral...
Tak koupit Mazdu3 >:D
27. 6. 2015 08:28
Loketní opěrka
Uznávám, že je to minimální rozdíl, ale Passat i Superb má opěrku ruky na dveřích z plastu, kdežto Golf ji má polstrovanou. Bohužel jsem to pocítil na první dotek. Netvrdím, že v testu špatná auta, jen si myslím, že někdy to VW Group se šetřením přehání.
Další poznatek z testovací jízdy - Superb má sice adaptivní tempomat vyšší generace než golf, ale dosáhne "jen" 150 m. Golf to umí na 200 metrů a jak mám v praxi vyzkoušeno, to že auto zaregistruje dříve znamená plynulejší regulaci rychlosti.
Rozbalit vlákno
1
27. 6. 2015 09:50
Re: Loketní opěrka
Starsi passat ji mel ale polstrovanou, novy nevim
27. 6. 2015 08:31
škoda
škoda je holt nejlepší. fabie je nejlepší, octavie je nejlepší, superb je nejlepší. češi, české výrobky a vůbec všecko v česku je prostě nejlepší na světě. vždycky a ve všem. pomalu si na to zvykejme a nezáviďme sami sobě. :no: :-)
Rozbalit vlákno
0
27. 6. 2015 08:47
Mozna...
by stalo za to sebrat odvahu a zacit testovat Supy bez priplatkoveho podvozku. Alespon do te doby nez ho Skodovka zacne davat v zakladu, protoze ten standartni v kombinaci s aktualni platformou dela ze supa nepouzitelne auto.. resp.ono samozrejme pouzitelne je,ale ne tak jizdni projev ktery je nedustojny stredni tridy...(natoz vyssi stredni,ze :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
27. 6. 2015 08:53
tazko predpokladat ze superb
skonci vobec niekedy druhy a to v hocijakom teste..... kedze uz mensia octavia je najlepsie auto zemegule a vitazi aj nad autami ako su bmw 3 a podobne....

superb by podla mna porazil aj Ecko a to lavou zadnou...... teda aspon v zemi skodoviek urcite..... tam je skoda neporazitelna... ;-)
Rozbalit vlákno
7
27. 6. 2015 08:58
Re: tazko predpokladat ze superb
Ecko samozrejme bez problemov. To je snad vsetkym jasne... Test Mercedesu S a Superbu by mohol byt zaujimavy.
Avatar - Inferius
27. 6. 2015 09:01
Re: tazko predpokladat ze superb
To by vyhrál Superb ;-)
Avatar - Ozzman
27. 6. 2015 10:02
Re: tazko predpokladat ze superb
Jo, protože i když by byla Sklasse lepší, tak se pro tentokráte započítá i cena vozu a bum, vítěz je na světě >:D
Avatar - 3_diamanty
27. 6. 2015 09:06
Re: tazko predpokladat ze superb
S-ko by podla mna tiez padlo na kolena... superb je obratnejsi sikovnejsi.... kompaktnejsi ...menej zerie.... v neposlednom rade bude mat lacnejsi servis a naklady... k tomu nestarnuci dizajn ktory vydrzi cele polstorocie.... plus skrabka vo vicku a spusta dalsich chutoviek na ktore mercedes v podstate nema ziadnu odpoved.... S-ko je pritom fajn auto... ale vedla superbu sa v celej nahote ukazuje len ako podpriemerna velka obludka ;-)

no ale dost bolo srandy....... tento dnesny porovnavaci test je pre mna sklamanim, o passate som si toho precital uz vcelku dost... a paci sa mi ... aj ked nie v tejto striebornej a dizli....... tu snahu pretlacit skodu cez passata a upravit podmienky tak aby skoda opat vyhrala je z testu proste citit.... je jasne ze by to superbu k imidzu nepomohlo keby ho starsi passat porazil na jej domacej pode ...
Avatar - Inferius
27. 6. 2015 10:19
Re: tazko predpokladat ze superb
Jsem si jistej, že tomu kdo si objedná S class by Mercedes vyhověl pokud jde o tu škrabku nebo o deštník ;-) a nemusí si kvůli tomu pořizovat Superb >:D
27. 6. 2015 19:33
Re: tazko predpokladat ze superb
Teraz neviem, čo to bolo za časopis, tuším slovenský Autobild, porovnávali Supa a Ečko a Ečko nevyhralo...
Avatar - wakantanka
27. 6. 2015 20:29
Re: tazko predpokladat ze superb
Nebol to náhodou Autobild? O tom že naši novinári píšu na zakázku som presvedčený už dávno. Česť niekoľko málo výnimkám.
27. 6. 2015 08:57
nízká kvalita, vysoká nekultivovanost
Nepraskají těmhle motorům hlavy a klikové hřídele? Chudáci majitelé co si myslí jakou kvalitu nekoupili. Zlatý 1,6MPI.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - hedvin
27. 6. 2015 09:02
Re: nízká kvalita, vysoká nekultivovanost
v několika posledních číslech světa motorů nebylo zrovna hodně motorů od VW co by doporučovali, třeba se pokusí o nápravu
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2015 10:58
Re: nízká kvalita, vysoká nekultivovanost
Myslím, že se již jedná o úplně jiný motor než v předminulé generaci Passatu, která se tím "proslavila".
Avatar - Ja Prvni 123
27. 6. 2015 09:14
Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale pořád s
Říkal jsem si koncern x koncern, to by mohlo být normální.
A zase není.
:-(

Bomba je ta kritika minulého Superbu, co byl ještě před pár týdny vrcholem dokonalosti... a teď najednou: " dětsky fantaskní lepení oblých a hranatých tvarů určitě víc slušelo roomsteru"...

Můj soukromý názor: minulý Superb je mnohem útulnější auto.
Rozbalit vlákno
39
Avatar - 3_diamanty
27. 6. 2015 09:18
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
starsi superb ma hlavne viac elegancie osobitosti a charizmy..... hoci bol uzky jazvecik ale bol originalom....... ten novy je uz defakto len taka predlzena octavia.... so zvetlami z leonu.... a interierom z rapida... klasicka koncernova skladacka.... postavena s co najmensimi nakladmi..... nevravim ze vyzera zle.... ale su iste aj krajsie auta... osobitejsie.... charizmatickejsie .... uz aj samotny passat ma v tomto smere viac stylu charizmy a elegancie.... pritom to tiez v minulosti nebol ziadny krasavec...
Avatar - praděda7
27. 6. 2015 09:57
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Starší Superb měl především V6. :-!
Avatar - grifith
27. 6. 2015 10:18
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Osobně mi lítost nad chybějící V6 přijde tak trochu jako pozérství. V případě, že by nový model neposkytl adekvátní náhradu, pak možná. Ale bohužel jsme v Evropě a díky "zelenému" šílenství by nad cenou V6ky všichni ohrnovali nos....
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2015 12:26
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Mám zato, že v minulém Superbu se jich pár prodalo, koneckonců konkurence už moc neměl. 2.0 TSI je určitě důstojnou náhradou, ale už je to "jen" další oturbený čtyřválec. :-(
Avatar - grifith
27. 6. 2015 13:06
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Ano, prodalo se jich snad nejvíce z celé benzínové palety, bohužel "zelenáče" nezastavíš a tak to mám "jen" ten další oturbený čtyřválec.
Avatar - sargis
29. 6. 2015 08:53
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Presne tak, V6 bo najpredavanejsi benzin... pomer oproti 2,0 TDI mizerny, ale to na tom nic nemeni.
Avatar - praděda7
27. 6. 2015 12:30
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Jo pozérství. Asi takové jako když se přestěhuješ z rodinné vilky do paneláku, že?
Avatar - grifith
27. 6. 2015 13:03
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Když myslíš... Ona naprostá většina (99,99%), komu vadí absence šestiválce, jej sice nikdy neměla, ani o něm nikdy neuvažovala, ale pro nový model tento krok považují div ne za automobilové harakiri.
Avatar - praděda7
27. 6. 2015 13:40
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
K tomu, aby člověk věděl, že 6ti válec je daleko kultivovanější motor, nemusí ten 6ti válec vlastnit. Asi tak, jako k tomu, abys věřil, že v Monaku se žije lépe než v Kotěhůlkách, v Monaku nemusíš bydlet.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 14:06
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Takže 2,0 TSI je méně kultivovaný než původní V6? A to ti povídali chlapi včera v hospodě?
Přirovnání skvělé, potvrzující definici pozérství. Ono je mnohem lepší žít v Monackém 1+kk než nové vilce na vyhnálkově v Kotěhůlkách.... hlavně že bydlím v Monaku >:-[] :yes:
27. 6. 2015 14:30
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
2.0tsi je z ela jiste mene kultivovane nez puvodni v6..
Avatar - grifith
27. 6. 2015 15:04
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Až vyzkoušíš, uvidíš ;-)
Jak si vůbec tu menší kultivovanost představuješ?
Avatar - praděda7
27. 6. 2015 16:01
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Z AutoRevue.cz Zapomeňte na vyšší střední, je to Golf

Atmosférický policejní šestiválec o objemu 3,6 litru se odebral do motoristické historie a na jeho místo se nastěhoval dvoulitrový čtyřválec, který známé třeba z Leonu Cupra nebo Volkswagenu Golf R. Ne, fakt nemá málo výkonu a fakt s ním Superb nejezdí pomalu, ale navzdory tomu všemu se nelze ubránit dojmu, že vrcholná prezidentská varianta něco ztratila. Ztratila svou „vysoce střední“ prémiovou image.

Testy | Kombi | Ford | Ford Mondeo

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Ať už je nový čtyřválec sebelepší, a on je opravdu hodně dobrý, jeho projev ze všeho nejvíce připomíná auta kategorie nižší střední třídy. Když se přeplňovaný čtyřválec trochu rozparádil, osobně jsem si připadal, jako kdybych seděl ve Volkswagenu Golf.

skoda_suprb-79.jpgskoda_suprb-5.jpg
Šestiválec je minulostí, moderní současnost nabízí papírově i prakticky silnější přeplňovaný čtyřválec. S jeho příchodem ale Superb přišel o image auta vyšší střední třídy

Přirozeně je tato výtka v hodně velkých uvozovkách, protože jde o věc čistě subjektivní, ale já si prostě nemohu pomoci. Šestiválec by speciálně novému Superbu ve verzi Laurin & Klement seděl opravdu náramně, jenže v zájmu všeobecné ekologie nic takového už možné není, což trochu zamrzí.Více na: */test-skoda-superb-20-tsi-206-kw-4x4-tr… />
Avatar - grifith
27. 6. 2015 16:13
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Ono je to o tom, ne že by nový motor byl špatný, výrazně méně kultivovaný, ale o tom, že ztrácí určitou image. Ale ztrácí ji doopravdy? V době, kdy se toto děje téměř u všech modelů segmentu? Nechal bych to spíš jako řečnickou otázku...
Jinak chce to vzít rozum do hrsti a i přes novinářská prohlášení nuceně necpat Superb tam, kam nepatří, tedy do vyšší střední třídy.... Ač by se to možná Škodě líbilo, tak jde stále o klasickou střední.
A že by šestiválec slušel? Ano, o tom se nepřu, ale kdo by si jej při ceně vyšší než 200 tis. (proti 2,0 TSI 206kw) pořídil?
27. 6. 2015 16:30
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Najednou kolem te kultivovanosti nejak tancujes... >:D ze by prece jen byl najednou v6 kultivovanejsi?
Avatar - grifith
27. 6. 2015 16:37
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Podívej, V6 je naprosto výrazně kultivovanější, nové motory mu nesahají ani po kotníky. Doufám, že jsi spokojen. >:D
27. 6. 2015 16:55
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Docela jo :-)
Avatar - praděda7
27. 6. 2015 15:19
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Je vidět, že jsi s 6ti válcem nikdy nejezdil a v Monaku nikdy nebyl. :-!
Avatar - grifith
27. 6. 2015 15:24
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Přesvědčovat o opaku nepotřebuju. Holt kluci od piva mají vždycky pravdu. >:-[] To mi jezdící Trabanty a bydlící na skalních převisech u Kotěhůlek nikdy nepochopíme :-!
27. 6. 2015 15:52
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Sice nevim v cem jezdis, ale pokud nam tu dnes chces tvrdit, ze 2,0tsi je kultivovanejsi nez v6, tak to je slusnej pocin >:D
Avatar - grifith
27. 6. 2015 18:25
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
To ani vědět nemusíš. Nikde netvrdím, že 2,0 TSI je kultivovanější, ale rozhodně velmi podobně kultivované jako předchozí V6. Ale chápu, že jsi zatím to TSi viděl jenom na internetu, tak se to těžko soudí.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2015 12:03
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
srovnej si zvuk oturbenýho 4hrnku a ševelní V6 atmosféry. Pak přijd něco pindat o stejné kutlivovanosti.

Problém šáde, resp. VW bylo, že ten 3,6 V6 byl naladěn na vroce 2014 ale totálně mizernej výkon, konkurence měla ze stejného objemuo 65 HP víc. Masakr že.
Avatar - white label
29. 6. 2015 14:02
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Jaká konkurence, zkus být konkrétnější...
Avatar - Barrichello
30. 6. 2015 08:52
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Projed si výkony motorů V6 o objemu 3,6 od světových výrobců, uvidíš jaké mají výkony. 260 Hp je k smíchu.

Kdybych byl škdolibý, tak moje CTS mělo už v roce 2007 (uvedení do prodeje) výkon 311 Hp ze stejného objemu.
Pak že amerika má malý litrový výkon vid >:D >:D >:D A od roku 2010 ten výron narostl na 322 Hp.
Dáš si tam cold air intake od KN a máš dalších 12 HP navrch. Ale běž si ho koupit na Superba, hehehe. Takže můžeš mít za hodinu, co trvá výměna, kterou ti udělám na parkovšiti před činžákem výkon 334 Hp. to už máš 74 Hp opěti Superbu. Drsný co.

On už první Superb vid - 2,8 V6 a 193 HP a 2,7 V6 a 203 HP.

:o)))
Avatar - white label
3. 7. 2015 22:07
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Psal jsi jasně o konkurenci pro Škodu Superb, a "americká hebla" pro Škodu Superb žádná konkurence nejsou, u nás skoro "nikdo" nové ameriky nekupuje a do US se Škodovky nedovážejí, tak jákápak konkurence? Passat R36 naladěný na 300PS ano, ale ameriky jako konkurence Superbu, nenech se vysmát. ;-)
Avatar - praděda7
27. 6. 2015 16:05
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Hned jsem tušil, že jsi nějaká socka... ;-)
Avatar - grifith
27. 6. 2015 16:17
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Baže dědo, jen ty jsi ředitel zeměkoule... >:D
Avatar - praděda7
27. 6. 2015 16:48
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Omyl! Ředitelem zeměkoule je Václav Klaus. Já jsem ředitelem všech galaxií. >:D
Avatar - grifith
27. 6. 2015 16:50
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
>:-[] :yes:
Avatar - Barrichello
29. 6. 2015 11:59
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Jojo, von nikdo v čr neměl V6, jenom já už mam třetí >:D
Podle sebe nesud jiné...
Avatar - grifith
29. 6. 2015 18:21
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Ty jsi měl 3 Superby se šestiválem? To nás taháš pěkně za nos....
Avatar - Barrichello
30. 6. 2015 08:55
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
ne měl sem 3 auta s motorem V6.

Superba s V6 bych si nikdy nekoupil, nejsem šílenec, abych si kupoval tuctovku, která má navíc horší výkon.

Superb I 2,8 V6 - 193 HP
Muj Sebring 2,7 V6 - 203 Hp

Superb II 3,6 V6 - 260 Hp
CTS II 3,6 V6 - 311 resp. 322 HP

Sranda vid, amerika poráží národní modlu Škoda a její vrcholný model.

Stejný typ motoru, stejný objem. Vše atmosféra.
Avatar - grifith
30. 6. 2015 19:11
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Sranda to opravdu je, hlavně jak jsi vůbec, ale vůbec nic nepochopil....
Avatar - Barrichello
1. 7. 2015 09:02
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Je absolutně fuk, jaká to je třída aut, resp, SDA to řadí obé do vyšší střední, takže papírově konkurenti.

Gro je v tom, že se ejdná o stejný typ motorů, kde škodovka má mizerný výkon, jednak díky tomu, že VW benzíny neumí a jednak díky tomu, že Sup musí stát pod passatem, ale těch jeho 300 HP z 3,6 už dnes taky není nic moc.

Takže tak no. Nepochopil si to ty.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 09:40
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Pocity mám odlišné, nový Superb mi přijde o jako násobně lepší kousek než předchůdce. Snad jedině v oblasti prostoru pro hlavy vyšší cestujících vzadu u liftbacku mě nový kousek nenadchl...
Avatar - Ja Prvni 123
27. 6. 2015 10:09
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
mluvím o útulnosti...
;-)

Vůbec to nehodnotím technicky - na to nemám dost informací.
A tady je fakt nedostanu.

Ale ve starým bylo prostě příjemněji... a ani při cílené snaze nenalézám "dětsky fantaskní lepení oblých a hranatých tvarů...".
Avatar - grifith
27. 6. 2015 10:22
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
To i já, i když to vnímám opačně, minulá generace mě tolik neoslovila jako její nástupce.
Avatar - Blue Sun
28. 6. 2015 08:41
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Po faceliftu jo... tam to zmršili mícháním hran na kulatý tvar.
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 11:54
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
100% souhlas.

Viz jeden z testů zde na ACZ:
"Vlastně jde o první novou Škodu po mnoha letech, která má výrazně agresivní příď. Přední polovině vozu lze jen málo co vytknout, snad jen z profilu je možná příď až přehnaně vysoká. Až po B-sloupek jsou hmoty celkem konvenčně rozloženy, pak ale přichází - pro jméno Superb charakteristický – extrém. Je jím dlouhý rozvor, který má zajistit výjimečný prostor pro cestující na zadních sedadlech."
27. 6. 2015 09:18
:D
Paradni test, tesil jsem se jak se autor vyporada s interierem a musim smeknout, nejprve obecne popise, ze nekdo muze byt prekvapen z kontrastu venek - vnitrek, ale nesmi chybet historiska vsuvka na golf a porovnani s audi. Nejlepsi je zaver, to, ze obsahuji prvky z aut nizsich rad - je vlastne pro tyto auta (octavia etc.) vyhoda, protoze jsou obsazena i v passatu/superbu. >:D
Rozbalit vlákno
1
27. 6. 2015 09:40
Re: :D
Staci se zamyslet, kdo sm kupuje. Ti lide jeste stale veri... Byli zvykli akceptovat prezentovane nazory jako vlastni. Tady je to vazne uz hodne nepatricne. Vsichni sice vime, jak to tu chodi, ale byt k smichu kvuli kazdemu koncernovemu testu???
Ctenari sm za chvili vstanou a diskuse nabere obratky...
Zaujala menapr. "Pruchodnost kufru" zde patrne zamenena za velikost vstupniho prostoru, nebot je znama vec, ze minimalni sirka kufru u supa je tristni. Tech par litru kufru se ztrati, ale nakonec jsou dulezitejsi nez sedadla, na kterych clovek celou dobu sedi. Btw srovnali jste kvalitu sedadel v predchozi a nove octavii? To je vazne des... Vezmete za operadlo a prsty se propadnou az na ram - to bylo naposled snad ve favoritu! Stejne hodnoceni za ovladace a interier? Ackoli se horsimu zprevodovani venuje prekvapive prostoru, v hodnoceni pruznosti jsme se omezili na motor samotny. Prevodovka se totiz nehodnoti... Zato dostava superb body za priplatkovy podvozek ( passat zadne body za priplatkovou vybavu jaksi nema). Podvozek supa casto atakujici dorazy (v jakem aute jste to zazili?) je jasne komfortnejsi :-) ve zdejsich testech se nas snazili presvedcit, ze sup je vyjimecne tichy. A ejhle, hluk od kol i prednich sloupku je borsi nez u pasika, sedacky jsou mnohem horsi, ergonomie je horsi, materialy jsou horsi, pristroje zastarale uz v dobe vzniku minule generace, ale za komfort ma budy superb. Bravo!
27. 6. 2015 10:08
Středový panel v Passatu???
Ten středový panel v Passatu okolo navigace - to je děs a hrůza. Pardon, ale tohle dělal někdo naprosto bez vkusu? [odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ja Prvni 123
27. 6. 2015 10:14
Re: Středový panel v Passatu???
no co - ale má to useknutej kus volantu - takže je to nápadité!
Lídr třídy, myslím...
;-)
Jedinej, kdo ho dokáže porazit je SuperB.
Avatar - 3_diamanty
27. 6. 2015 10:55
Re: Středový panel v Passatu???
je pravda ze palubovka napriklad takej novej optimy alebo mazdy 6 je uz ine kafe ako tieto koncernovky ale podla mna interier passatu je ovela dalej ako ten v superbe .. uz len vizualne
27. 6. 2015 11:41
Re: Středový panel v Passatu???
Jak je v článku uvedena podoba s Golfem, tak mě trochu překvapilo jak moc je to poskládané ze stejných dílů viz [odkaz]

U Superbu je si to sice podobné s Octavií, popř. Rapidem, ale spíš jen vzhledově...ale v novém Passatu ani Superbu jsem neseděl, takže hodnotím jen "plakátově" :-)

Aspoň když kolem mě (v Golfu) projede Passat, tak si nemusim připadat jak socka >:D
27. 6. 2015 15:35
Re: Středový panel v Passatu???
Ve Sciroccu několikrát předělávali středový panel, zřejmě jen aby mělo nejnovější ovládací prvky. Možná proto, aby nevypadalo tak zastarale. Na druhou stranu, ne vždy vše, co vypadá stejně, je stejné.
Avatar - Blue Sun
28. 6. 2015 08:44
Re: Středový panel v Passatu???
No, jestli se Fordům vyčítá vzhled hifi z čínské tržnice, pak tohle je retro do socialismu...
27. 6. 2015 12:17
Vyssia trieda?
"...superb jako jediné evropské auto vyšší třídy..."

Superb uz patri do vyssej triedy? Tak to mi zase nieco uniklo. Preco ho potom porovnavate s Passatom, ktory patri do strednej?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 12:28
Vítězství víry nad rozumem
Český novinář věří. Věří v poselství Škody. Věří v to, že Superb je zkrátka něčím víc než autem. Passat? Klasické das Auto. Ale Superb? To je das überAuto!

Jinak zkrátka nelze obhájit vítězství komplexně horšího vozu. Právě přímé porovnání s Passatem ukazuje, kde všude musí Superb ponechávat místo výše postavenému Passatu. Jsou to detaily. Ale právě detaily v téhle třídě rozhodují. Stačí se podívat na výplně dveří, plast v Superbu působí takřka nemístně. Couvací kamera, v Passatu umně schovaná do výklopného loga, ofuky předních bočních skel vytažené do A-sloupků, stop&start tlačítko přirozeně usazené na středový panel, vkusné analogové hodiny, užití broušeného dekoru celistvě na celém středovém panelu, do dveří umístěné tlačítko otevírání kufru a další a další detaily... Jak jsou vyřešeny v Supebu? Copak tohle nikdo nevidí?

Stejně tak přímé porovnání velmi zdůrazňuje určitou těžkopádnost linií Superbu. Boční zasklení zkrátka nekoresponduje s celkovou boční plochou, záď vozu je uměle protažená a těch 10 cm jednoduše dokonale boří harmonii profilu. Passat má "tornado" linii v přirozené výšce, umně zakomponovává kliky dveří. Superb si tohle nemůže dovolit a kliky dveří jsou nelogicky nízko. Celkový boční profil Passatu tvoří jednu nádhernou obloukovou křivku střechy, jemně zakončenou plynule navazující zádí. Superb nabízí jen zploštělou střechu a nepřirozeně protaženou záď. Až příliš komplikované detaily se pak snaží rozbíjet neharmonické plochy. Bočnní ponton karoserie Passatu představuje poměrem zasklené plochy a plechu lehkonohého atleta, zatímco Superb působí stejně lehce, jako bunkr v maginotově linii...

Ano, Superb zaujme tvarováním detailů, ale tohle je zkrátka jen a pouze "laciná" krása, která se po chvíli rozplyne jak pára nad hrncem. Passat naopak nutí neustále obdivovat základní čistotu a jednoduchost, která je v naprosté symbióze s detaily.

Copak tohle nikdo nevidí? Nebo nehcce vidět?? A to nehovořím o tom, že modrá lava blue je k liniím Superbu ještě značně milosrdná... Ale co teprv v takové stříbrné nebo bílé, kde vyniká právě samotná prostotoa tvarů...?
Rozbalit vlákno
61
Avatar - 3_diamanty
27. 6. 2015 12:35
Re: Vítězství víry nad rozumem
je jasne ze passat je elegantnejsi.... uz na pohlad.... mam rovnaky nazor .... a co sa tyka dizajnovej invencie a elegancie... ani v interieri nema superb na passat

inak ako uz tradicne.... hodne trefny nazor :yes:

PS: dost sa obavam ze sucasny superb rychlo moralne zostarne a okuka sa ( ovela ryhlejsie ako ten predosly ktory je stale zaujimavy ).... z isteho uhla pohladu je tento novy uz teraz vizualne zastaraly a zrely na facelift a vyzera ako auto uz 5 rokov vo vyrobe
27. 6. 2015 12:37
Re: Vítězství víry nad rozumem
Ja to vidim, presto ocekavam, ze tvuj prispevek ziska spoustu palcu dolu, bez jakychkoli argumentu...
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 12:42
Re: Vítězství víry nad rozumem
palcovače neřeším ;-)

Přitom nepochybuji, že Superb je velmi dobrým vozem. Z praktického hlediska je to "víc auta" než Passat. Ale opravdu více marných cm vzduchu před koleny zadních cestujících a více litrů v zavzadelníku mají potvrzovat, že Superb je lepším vozem? Podle mě tedy rozhodně, resp. naprosto rezolutně, NE :-! :-!
Avatar - 3_diamanty
27. 6. 2015 12:45
Re: Vítězství víry nad rozumem
suhlas... clovek nie vzdy potrebuje "co najvacsie auto" ... navyse stredna trieda a jej najlepsie premiove kusky su rozmerovo stejne mensie ... len vacsimi rozmermi auto hned lepsim nespravime..... ale podla mna je to do istej miery aj schvalne takto .... aby passat a superb odlisili od seba.... ak by totiz mali vsetko uplne navzajom rovnake aj razvor aj dlzku .... asi by takto koncern zobral menej zakaznikov konkurencii ... s istou rozmerovou odlisnostou sa takto spolocne koncernu bojuje v tejto triede lahsie proti zbytku sveta....
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 13:52
Re: Vítězství víry nad rozumem
samozřejmě, že Superb je přesně takový, jaký jej chtěli mít. Já zkrátka jen tvrdím, že Passat je mnohem dotaženější a vyváženější celek. Superb nabízí více místa a praktičnosti na úkor lacinějších detailů a jednodušších řešení. Takto to kocern chtěl a tak to zkrátka je.

Jinak řečeno - podle metodiky SM jsou asi ve VAG úplní trotli, protože v koncernové hierarchii níže postavený model je lepší než Passat.
Avatar - wakantanka
28. 6. 2015 13:32
Re: Vítězství víry nad rozumem
Absolútne súhlasím so všetkým čo píšeš. Hlavne by sa mali páni na zákazku píšuci novinári vlastne zamyslieť kým a pre koho bol jeden či druhý model postavený. Ak by zapli trošku mozgových závitov prišli by na to, že Passat bude vždy vyššie (nielen cenou) na SuperB-om a nad Passatom vždy bude Audi. Tak to proste v hierarchii koncernu je a novinári hoc sa na hlavu postavia to nezmenia. Každý jeden model je určený danej cieľovej skupine a podľa toho je prispôsobený jeho vzhad, výbava a koniec koncov aj cena. Takýto akože test Škodovke skôr škodí ako pomáha.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 13:15
Re: Vítězství víry nad rozumem
Tolik "náročných" řádků a přitom stačilo jen napsat, že ti je Passat prostě bližším vozem ;-)
Jako názor samozřejmě akceptuji, jen se osobně nedokážu přenést přes fakt, že se Passat nikam neposouvá, ale "pouze" přešlapuje namístě. Psal jsem to již stran designu německých prémiovek, zde se klidně budu opakovat. Chápu, že někomu se tento, dle mého až do krajnosti vyvedený, konzervatismus zamlouvá, ale já bych dal přednost domácímu matadorovi.
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 13:46
Re: Vítězství víry nad rozumem
VW nabízí se svým Passatem stále stejně zacílený model stejně jako o třídu níž s Golfem. Passat se nepotřebuje nikam posouvat, resp. v zásadě se ani příliš nemá nikam posouvat ve smyslu zacílení. Přesto aktuální gnerace určitý posun má, a to v TOP výbavě a motorizaci, kde se snaží přebrat část "prémivých" zákazníků.

Ne, je vidět, že jsi mě nepochopil. To, co jsem napsal, nemá příliš společného s mými preferencemi, to jsou zkrátka objektivní skutečnosti. Vůbec nejde o to, jestli se mě víc líbí Superb nebo Passat, ale naopak o to, že design Passatu je objektivně mnohem čistší, bez kompromisů. Ale to vůbec neznamená, že se ti má design Passatu líbit. Ne, ani mě Passat dvakrát neoslovuje a volil bych Insignii nebo Mazdu 6...

Chápeš?
Avatar - grifith
27. 6. 2015 14:15
Re: Vítězství víry nad rozumem
Chápu, jsou konzervy, kterým by jakákoliv změna přivodila infarkt. Ok, nemám s tím problém, ale nedělal bych z toho ctnost.
Víš, nepochopil jsi základní věc, design si můžeš hodnotit vždy subjektivně a při vydávání svého názoru za objektivní je něco špatně... Pro druhého může objektivně čistší design být vyčpělý, silně okoukaný a neinovativní. Své zákazníky si najde, ale prostě to není u mě ono.
On v TOP výbavě a motorizaci bude prémii zatápět i ten Superb.
27. 6. 2015 14:32
Re: Vítězství víry nad rozumem
Ale subjektivnim nazorem na design argumentujes ty, nikoli Rohypnol. Cti co pise
Avatar - grifith
27. 6. 2015 15:08
Re: Vítězství víry nad rozumem
Pochopil jsi, super. Design můžeš prakticky vždy hodnotit pouze subjektivně.
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 14:36
Re: Vítězství víry nad rozumem
Takže ještě jednou - můj subjektivní náror na design Passatu je takový, že mě nijak zvlášť neláká. Ale objektivně je vůz naprosto vyvážený, linie, proporce, podíl zasklené plochy... vše je v naprostém pořádku.

Superb je přesný opak - zajímavé detaily, dokáže zaujmout. Ale jako celek notně strádá, vyloženě vyžaduje tmavé odstíny, působí těžkopádně.

Design zkrátka lze hodnotit zcela objektivním pohledem. Výsledkem objektivního hodnocení designu však nikdy nelze dospět k verdiktu líbí/nelíbí. A já nikde netvrdím, že Superb je škaredý nebo že se mi nelíbí, jen že jeho design je na základě zcela objektivních skutečností (které jsem uvedl) neharmonikcký a nevyvážený.
27. 6. 2015 14:43
Re: Vítězství víry nad rozumem
V poradku neni to, ze predek vypada, jako nabourany. Nulovy predni previs a celkove zvlastni sklon pride proste vyvazeny neni.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 15:10
Re: Vítězství víry nad rozumem
V pořádku, svůj subjektivní pohled vydáváš za objektivní. >:D :yes: To mi stačí. Popisuejš zde stále tvé dojmy z obou. Stejně tak zde mohu uvést, že Superb má vyvážené linie, proporce, vše hraje jak má a Passat je objektivně neharmonický a nevyvážený.
Ale pořád to budou jen subjektivní dojmy. Design nezměříš, nejsou na něj ani žádné tabulky.
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 21:09
Re: Vítězství víry nad rozumem
naopak. I design má měřitelné atributy, poměr zasklené plochy lze vyjádřit, výška dolní hrany skel lze změřit stejně jako převisy, poměr převisů k rozvoru atd. atd. Křivky lze pojmenovat. Design má zkrátka i objektivní hledisko. To nejsou mé dojmy, mé pocity. Tyhle čísla jsou pro všechny oči zkrátka stejné >:-[] :-!
27. 6. 2015 21:10
Re: Vítězství víry nad rozumem
No, ale uz obektivne neurcis, jaky pomer zasklene plochy je spravny, jak dlouhy previs jeste vypada dobre...
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 21:14
Re: Vítězství víry nad rozumem
Ženská krása je ryze subjektivní, přesto existuje ideál 90 - 60 - 90 ;-) :-!
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 21:16
Re: Vítězství víry nad rozumem
Ten ideál je maximálně tak mediální ;-)
Avatar - grifith
27. 6. 2015 21:29
Re: Vítězství víry nad rozumem
To nevadí, hlavně že se máme čeho chytit a jak si ho poměřit .... >:D
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 21:46
Re: Vítězství víry nad rozumem
Ty si ho měříš? >:D ;-)
Avatar - grifith
27. 6. 2015 21:48
Re: Vítězství víry nad rozumem
Právě že ne, měřit ho potřebují jiní..... teda bavíme se pořád o tom ideálu? >:D
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 22:05
Re: Vítězství víry nad rozumem
Jasně, na cokoli jinýho jsou čísla 90 i 60 trochu moc >:-[]
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 22:24
Re: Vítězství víry nad rozumem
já jen tvrdím, že objektivně změřit a popsat jde. To je celé. Samozřejmě i skvělé míry nemusí vždy nutně znamenat úspěch, ale správné míry (resp. poměry) jsou prvním předpokladem k úspěchu :-!
Avatar - grifith
27. 6. 2015 22:31
Re: Vítězství víry nad rozumem
Změřit design fakt nejde. Můžeš zde zkoumat proporce, o kráse celku ti to prakticky nic neřekne. Popsat jej můžeš, respektive popíšeš jej tak, jak to vidíš sám.
Každopádně beru tuto diskuzi za uzavřenou, ve výsledku to vidíme každý jinak.
27. 6. 2015 21:19
Re: Vítězství víry nad rozumem
No dobre. A kde mas ekvivalent tech 90-60-90 u aut?
Avatar - grifith
27. 6. 2015 21:29
Re: Vítězství víry nad rozumem
Poměříme Passat a víme to hned >:-[]
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 22:30
Re: Vítězství víry nad rozumem
Například:

Passat: délka 4767, rozvor 2791

Superb délka 4861 (+94 mm), rozvor 2841 (+50mm)

Což znamená, že Superb tahá o 5 cm delší zadní převis. To není zrovna málo.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 22:41
Re: Vítězství víry nad rozumem
Kdepak jsi našel, že těch 5 cm připadá na zadní převis?
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 22:46
Re: Vítězství víry nad rozumem
bingo.
Avatar - white label
27. 6. 2015 22:51
Re: Vítězství víry nad rozumem
Podle těch tvých čísle je zřejmé akorát to, že součet předního a zadního převisu je u Supa o 44 mm větší. Kde jsi z těch čísel vyčetl jistých + 5cm jen na zadním převisu netuším.

edit - ale už ti to (o deset minut dřív) napsal i grifith
Avatar - grifith
27. 6. 2015 22:53
Re: Vítězství víry nad rozumem
Navíc když na žádném rozměrovém snímku není délka zadního převisu zřejmá...
Avatar - white label
27. 6. 2015 22:57
Re: Vítězství víry nad rozumem
Platilo by to pouze za předpokladu, že by byla délka předních převisů u obou aut shodná, pak by zadní převis u Supa narostl o celých 44 mm.
Ale pokud je to např. +22 mm vpředu a +22 mm vzadu, tak není vůbec co řešit.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 22:59
Re: Vítězství víry nad rozumem
Přesně tak. Rád si počkám na ty pravé rozměry. ;-) Taky myslím, že těch 44mm bude rozdělených mezi obě části.
Ale slovy samotného rohypnola se zde bavíme o tom, jestli je hezčí ideál 90-60-90 nebo jestli by ta 95-62-95 nemohla mít víc do sebe... >:-[]
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 23:10
Re: Vítězství víry nad rozumem
Já hlasuju za 95!!! ;-)
Avatar - white label
27. 6. 2015 23:18
Re: Vítězství víry nad rozumem
To já jsem skromnější, mě bohatě stačí těch 90... ;-)
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 23:29
Re: Vítězství víry nad rozumem
Lepší hezkých 90 než ošklivých 95, čímž se ale opět dostáváme k popření názoru Rohypnola. ;-)
Avatar - white label
28. 6. 2015 00:02
Re: Vítězství víry nad rozumem
Ano, viz 0:01. :-)
Avatar - grifith
28. 6. 2015 10:19
Re: Vítězství víry nad rozumem
A jsme u toho, obě hodnoty budou pěkné a každému padne do oka trochu něco jiného ;-)
Avatar - rohYpnol
28. 6. 2015 01:11
Re: Vítězství víry nad rozumem
Superb 3: přední převis 897 mm, zadní 1123 mm
Passat B8: přední převis 874 mm, zadní 1102 mm

Takto to je. Problém těžkopádnosti zádě Superbu tedy není v samotné délce převisu, máte pravdu.
Avatar - white label
28. 6. 2015 01:50
Re: Vítězství víry nad rozumem
Dík za info.
Takže přední převis +23mm, zadní +21mm, dohromady těch 44mm.
Skoro jsem se s těmi 22mm/22mm trefil...
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 21:15
Re: Vítězství víry nad rozumem
Můžeš mít ideální poměry zasklené plochy (jaké jsou?), poměry převisů k rozvoru a všechny ty ***čandy, a nakonec se to nemusí líbit nikomu. Tyhle čísla pro všechny oči nejsou stejné ani náhodou.
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 22:20
Re: Vítězství víry nad rozumem
co je to pro VŠECHNY? Nikdy nic není 100%.

Ale věř tomu, že pokud bys podrobil zkoumání jednotlivé prvky designu, dospěl bys k jesnoznačně preferovaným závěrům.

Říká ti třeba něco zlatý řez? ;-) Ten poměr zkrátka oku lahodí...
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 22:39
Re: Vítězství víry nad rozumem
Teorie designu mě moc nezajímá, a nevím, jestli jde na auta aplikovat zlatý řez. Ale když vezmu třeba Corvette a nějaký Lambo, poměry tam budou dost rozdílný, a přece ty tvary většinově oku lahodí.
27. 6. 2015 23:08
Re: Vítězství víry nad rozumem
ty jo, tady uz se to poekne tahne: mne se treba extremne nelibi ty kapsy na blato pod prednimi svetly superbu. take se mi moc nelibi ta zprohybana kapota, co vypada jak po nehode a jeste ta chromovana tlusta sipka tvorena rameckem oken vzadu za zadnimi dvermi. na passatu se mi zase nelibi ta tlusta chromovana linka delici masku/svetla od kapoty a v interieru ten hlinikovy dekor verze comfortline. leskly cerny lak verze highline se mi naopak libi moc... vse ciste subjektivni. ;-)

edit: jo a ani u jednoho auta se mi nelibi rafky...
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 23:17
Re: Vítězství víry nad rozumem
Tak to seš úplně mimo 90-60-90 >:D
Nevidím to úplně stejně(tvoje designové výhrady) , ale máme slušnou shodu.
27. 6. 2015 23:28
Re: Vítězství víry nad rozumem
... ja se take (ohledne designovych prvku) vubec nesnazim s nikym shodovat ;-). jen jsem chtel take nekam pripnout svuj pohled (nejak jsem to soupl pod tebe). Jo a pri pohledu na svou zenu jsem samozrejme mimo 90-60-90, ostatne jako prakticky vsichni ;-). azrovinka 90-60-90 me osobne neoslovuje. ja chci poradny "motor", prijemny "interface" a at to moc nezlobi :-)
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 23:31
Re: Vítězství víry nad rozumem
Tak s poslední větou se shodneme ;-)
Avatar - white label
28. 6. 2015 00:01
Re: Vítězství víry nad rozumem
Myslíš, že ženy s cca 90-60-90 se prakticky téměř nevyskytují?
Napsat, že mě neoslovuje zrovna 90-60-90 je v principu stejně nesmyslné zobecnění jako naopak napsat, že mě oslovují pouze (cca) 90-60-90.
Rozměry ľogicky nejsou to, do čeho se normální chlap zamiluje, takže 90-60-90 by nemělo být ani podmínkou, ale rozhodně ani ne případnou "překážkou"... ;-)
28. 6. 2015 08:51
Re: Vítězství víry nad rozumem
... trosku spatne to chapes, to, ze me neco neoslovuje, preci neznamena, ze mi to vadi. proste to neni pro me kriterium... ale zase popravde, kdyz ma zena miry 60-90-60 ;-) nebo ja nevim treba x-90-120, tak by mi do oka urcite take nepadla ;-).
Avatar - grifith
27. 6. 2015 21:26
Re: Vítězství víry nad rozumem
Pokud v rozměrech vidíš měřitelnost designu, tak to já osobně vnímám jinak. Rozhodně to však nelze považovat za objektivní hledisko... ;-)
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 22:17
Re: Vítězství víry nad rozumem
ne v rozměrech, ty oko nevnímá. Ale v poměrech, na ty je oko velmi citlivé.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 22:25
Re: Vítězství víry nad rozumem
Pokud ti jde o poměry, tak v tom případě, ti musí Superb připadat téměř dokonalý... >:-[]
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 22:32
Re: Vítězství víry nad rozumem
Dvojsmysl mi uniká, a jinak právě ty poměry jsou u Suupa méně příznivé a oko to prostě velmi vnímá.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 22:39
Re: Vítězství víry nad rozumem
Prostě jen máš jiné oko...
27. 6. 2015 14:28
Re: Vítězství víry nad rozumem
Dnes mi nezbyva nez s tebou zcela souhlasit... Rict, zeobnektivni skutecnosti beru jako preferenci a nasledne argumentovat subjektivnim pohledem na design mi nedava moc smysl
27. 6. 2015 15:49
Re: Vítězství víry nad rozumem
Kde je ten posun? Předchozí vrcholný Passat měl šestiválec, 220 kW a pohon všech kol. Jo, tys myslel posun vzad, už to chápu. >:-[] Na něco silnějšího si budeme muset počkat a kdo ví, jestli se dočkáme.
Avatar - Skipper
27. 6. 2015 17:04
Re: Vítězství víry nad rozumem
Tak snaha o objektivní hodnocení dizajnu je sice obdivuhodná, ale zároveň nesmyslná. Na Passatu vidím kompromisů docela dost. Když si vezmeš obloukovou linii střechy plynule navazující na zadní kapotu - výsledkem jsou absurdně tenké C sloupky, které navozují dojem levného spotřebáku. Taky snaha o přiblížení klasického sedanu siluetě kupé není podle mého názoru ničím obdivuhodná. Celkově je kabina vizuálně posunutá moc dopředu, auto ,,padá na nos,,. Absence jakýchkoliv zajímavých detailů z auta dělá vcelku bezpohlavní vůz, který možná zaujme v US, případně v Číně.
Naopak, se Superbem problém nemám. Poměr prosklení k boční ploše je pro mně zcela adekvátní.Boční profil je taky zcela vyhovující a navozuje dynamický dojem a to i bez výše zmíněného naklonění dopŕedu. Jediná výhrada je možná k trochu těžkopádné zádi. Co se týče detailů, tak se mi moc líbí natažení přední kapoty až do hlavní linie vozu i její vykrojení nad předními koly. Zakomponování předních světel do přední masky vysloveně tleskám - konečně ve střední třídě něco originálního. A co se týče interiéru, tak prázdná plocha kolem navigace u Passatu je něco, co by možná bylo přípustné v devadesátých letech. Ale dnes? Co to koho napadlo?
Za mně aspoň po vizuální stránce vítězí Superb. Na rozdíl od Octavie vypadá v reálu lépe, než na fotkách, u Octavie to bylo docela zklamání. Řekl bych, že je to pro mně osobně po dlouhé době první Škodovka, která se mi líbí.
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 21:12
Re: Vítězství víry nad rozumem
jenže ten panel v Passatu je základ, zatímco u Škody je příplatkový systém. Podívej se, co má v základu Superb a pak ti bude jasné, jakou pitomost jsi napsal >:-[]
27. 6. 2015 15:37
Re: Vítězství víry nad rozumem
Já ti nevím, vkusné ( >:D ) analogové hodiny nebo velká plocha stříbrného plastu (nebo je libo velkou plochu černého lesklého plastu) pro mne rozhodně nejsou silné stránky Passatu. Hlavně že jsou to objektivní skutečnosti. >:-[]
27. 6. 2015 15:50
Re: Vítězství víry nad rozumem
A neni nahodou ten stribrnej plast hlinik? Pokud ano, zaroven sis odpovedel. Jiste to ale nevim, v predchozi generaci slo o hlinik...
27. 6. 2015 16:01
Re: Vítězství víry nad rozumem
Pochybuji o tom, že to byl kov. Je to základní dekor pro Comfortline. Ale všechno je možné.

PS: Narychlo jsem se koukl na seznam výbavy a nic o hliníku nepíší, jen že jde o dekor "Silver".
27. 6. 2015 13:01
zajímavé rozdíly
Superb této generace passata jednoznačně předčí co se designu týče v předku a zadku, tam teda passat těžce zaostává. protože po stránce designu je passat usedlý, obyčejný, taková šedá myš. To si teda dovolím tvrdit, že passat minulé generace byl po stránce designu teda lepší.

Ale v interieru je to zase přesně naopak, tam se mi líbí víc passat, superb je uvnitř taková větší octavie a to je tak všechno.

Ale co se exterieru týče, tak tam superb nemá chybu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2015 16:01
Re: zajímavé rozdíly
Mně zase design Passatu v reálu velmi zaujal, ale chce to LED (nejlépe ty dražší), nějaký pěkný lak (tahle stříbrná je hrozně obyčejná) a slušná kola. Třeba takhle - [odkaz] Pak je to dokonalý elegán. Zkrátka detaily dělají hodně. U Superbu mám pocit, jestli těch hran není snad až moc, proti Passatu má ale zajímavěji tvarovanou záď, a tuplem u kombíku. Nejlepší je na něm ta modrá Lava - vážně krásná barva! :-)
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 17:09
Re: zajímavé rozdíly
Já zase jak se mi obecně víc líbí kombíky a u Passata dvojnásob, tak nový Passat je podle mě jeden z nejhezčích sedanů vůbec.
Avatar - bystron
28. 6. 2015 20:04
Re: zajímavé rozdíly
Designem se mi líbí nové Mondeo a Superb, Passat je vzhledově slabší. I když bych si z jmenované trojice vybral asi jeho
Avatar - rokyta.p
27. 6. 2015 13:02
hierarchie je daná
Oba jsou to krasavci. A koncern si samozřejmě pohlídá hierarchii, takže Passat bude o kousek dotaženější. ;-)

Osobně se mi na Superbu líbí design, ale zabil to nuzným interiérem. Jízdně si Passata pohlídají, to se nebojím.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rimow11
27. 6. 2015 13:27
Nuda
Ani jedno nie je pekne..
Rozbalit vlákno
0
27. 6. 2015 14:03
spatne provedene srovnani
z hlediska ceny seovnavate superb holobyt o 92000,- levnejsi nez passat, ale v testu vyzdvihnete u superbu komfort dcc tlumicu a nastavovani elektrickeho kresla (mj.). bylo by alespon fajn, kdybyste uvedli ceny a vybavy tstovanych vozu. u superbu navozujete dojem lepe vybaveneho auta za nizsi cenu. a to je silne zavadejici.
Rozbalit vlákno
38
Avatar - grifith
27. 6. 2015 14:18
Re: spatne provedene srovnani
Ono je to snad naopak? Ve stejné motorizaci a výbavě bude Superb vždy o něco cenově výhodnější. Passat dokáže nabídnout prvky, které Superb nedostal, tím může být pro některé zajímavějším.
27. 6. 2015 15:53
Re: spatne provedene srovnani
1) verze comfortline je oproti verzi active vyrazne lepe vybavena
2) cenikova cena stejne vybaveneho superbu a passatu je velmi podobna (neni tam 90000 rozdil)
3) ja na passata dostal oproti ceniku slevu 140 000,- (vysledna cena cca 820 000), tohle u skodovky nedostanes
4) zejmena se pozastavuju nad tim, ze srovnavaji jinak vybavena auta (vyrazne ve prospech superbu a promitaji to do hodnoceni), neuvadeji jejich celkovou vybavu ani cenu a jako cenu uvadeji nejaky zaklad. duvod (mimo jine), proc je v zakladu passat o tolik drazsi je take treba ten, ze volkswagen v cz nenabitzi zakladni verzi trendline.

edit: takze ano, realne v cr bude stejne vybaveny passat levnejsi nez superb
Avatar - grifith
27. 6. 2015 16:03
Re: spatne provedene srovnani
To ano, verze Active je hůře vybavena než Comfortline. Mnohem zajímavěji vybavený Ambition je stále levnější a jen o něco více než Comfortline stojí Style. Takže srovnáme-li podobně vybavené kousky, Škoda vyjde vždy levněji. Ale souhlasím s tím, že by bylo dobré v testech SM i přesné ceny srovnávaných vozů.
I na Superba můžeš dostat podobnou slevu, pochybuji, že běžná marže VW u modelu Passat je 15%....v dnešní době určitě ne.
27. 6. 2015 16:19
Re: spatne provedene srovnani
hele, na superba nevim, ale na octavii nam nabidli max. 65000,- - vysledna cena 845 000. byl to laurin a klement, 4x4 2,0 tdi 110 kW. kluci vzali prakticky stejne vybaveneho passata za stejnou cenu, tam byla sleva 155 000. Pravda, jiste rozdily ve vybave tam presto jsou, ale tohle je realita v cr. z toho soudim, ze superby budou drazsi nez passaty.

edit: mimochodem, prave verze style se sposutou dalsich prvku (min. couvaci kamera a dcc) zde stoji realne v testu proti passatu comfortline. co ma ten passat proti ceniku pripadne navic nevim.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 16:28
Re: spatne provedene srovnani
Tu slevu u VW bych pochopil u vozu v předváděcím režimu (ač reálně nemusí mít najeto žádný km). Běžně se u Superbu dostaneš na 7% slevu. Pokud by běžně byl Passat nabízen se slevou jednou takovou, tak to smekám, to snad je nejziskovější značkou trhu. ;-)

Ano, testovaný Superb je Style, Passat má minimálně ty přední LED světla navíc.
27. 6. 2015 16:39
Re: spatne provedene srovnani
ne, to je sleva na novy a nakonfigurovany vuz. byli jsme tam v breznu, prodejce daval automaticky slevu 50000 na comfortline a 80000 na highline a pak jeste 7,5 procenta na zbytek. tech 7,5 procenta daval firmam.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 16:50
Re: spatne provedene srovnani
Pak jasné, má-li VW "slevový program" pro firmy, pak je to jasné. Pak jsou diskuze o srovnatelných cenách, respektive slevách, vcelku zbytečné.
27. 6. 2015 16:53
Re: spatne provedene srovnani
ale program pro firmy ma kazdy, 75% aut v cr kupuji firmy, u skodovky jsme byli se stejnym zadanim, dali max 65000,-. jinak ta svetla toho passatu na fotkach jsou standard halogeny, ledky mam objednane na tom svem ;-)
Avatar - grifith
27. 6. 2015 17:02
Re: spatne provedene srovnani
Zrovna Škodovka jej nemá, při koupi jednotlivého kusu ti na firmu nic nedají. U ní se bavíme o možné slevě až od třech kousků. Při větším odběru pak samozřejmě lze dosáhnout na slevy takové, o jakých píšeš.
27. 6. 2015 17:55
Re: spatne provedene srovnani
srovnavam srovnatelne, bral jsem jedno auto. uprimne, chapu, proc skoda nedava vetsi slevy, kdyz ma trietinu trhu, nicmene uvadim konkretni priklad, kdy passat je cenove na urovni octavie, tzn. zrejme pod cenou superba. nevim, proc to porad otacis jinam
Avatar - grifith
27. 6. 2015 18:11
Re: spatne provedene srovnani
Pokud to chceš mít takto, pak za specificky nastavených podmínek můžeš sehnat Passata s větší slevou jako Superb. Nikam to neotáčím, jen zde zobecňuješ jeden konkrétní případ.
27. 6. 2015 18:35
Re: spatne provedene srovnani
ale vubec nezobrcnuju jeden pripad, kdyby octa nebyla na firmu, tak ti 65000 slevu nenabidnou. tech 80000 na highline passat daj kazdemu, to ti u superba nehrozi. proste jsi v cr, je tu levnejsi golf nez octa a zrejme passat nez superb. to je vsechno. duvod je zcela zrejmy, skoda na trhu dominuje, nemusi s cenou dolu... nehlede na dalsi detaily - couvaci kamera u superbu je z minule generace (mam ji na sharranu), je na pocasi a spini se. lpassat ma novou, shovanou. lepsi svetla u superba jsou bixenony (rovnez minula generace), passat presel na ledky. takze srovnatelna cena dobre vybavenych verzi ma u supa jeste jistou pachut prekonaneho. proste skoda je v cr draha.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 19:00
Re: spatne provedene srovnani
Takže u VW ti automaticky dají slevu 80 tisíc a dostaneš tam ještě něco? A z jaké ceny tady ta sleva je? Bavme se pro srovnání jako normální soukromí zákazníci.
Samozřejmě ti nehodlám brát názor, pouze není informace o levnějším a vybavenějším Passatu pravdivá. Ano, Passat jako "vlajková loď" střední třídy koncernu bude mít několik extras, které Škoda nedostane. Ale zároveň bude také ve srovnatelné výbavě běžně dražší.
Z technologického hlediska mohou LED světla znít lépe, ale jaká je nová generace bixenonů, když Superb má tu minulou?
27. 6. 2015 20:19
Re: spatne provedene srovnani
hele, jeste jednou po lopate:

u passatu davaji pausalne 80000 slevu na jakoukoliv verzi highline a 50000 na jakoukoliv verzi comfortline. kazdemu.
na zivnostak nebo firmu, atd. davaji jeste 7,5% z vysledne ceny po sleve, vezmes li naraz tri a vice aut, tak 8,5%. ja mam na auto slevu 80000 a 7,5%.

nicmene kazdy muze prijit a chtit passat highline 2,0 tdi, 110kW, cenikove za 776900 a odjede s nim za 696900. u superba v te same motorizaci ve verzi style mas cenikovou cenu 755900, neco je tam navic (bixenony) neco tam neni (kuze/alcantara), detaily jsem nehledal, ale po zkusenostech s octavii pochybuju, ze by ti dali slevu aby ses dostal pod passata.

co se tyce tech bixenonu, tak ty pokladam za minulou generaci lepsich koncernovych svetel, tzn. nova generace lepsich koncernovych svetel jsou ledky. to same s tou couvaci kamerou. presne takovou, jaka je na obrazku u supa mam v sharranu, spini se, nova generace reseni je integrovana do loga vw - vyklapi se na otevreni kufru nebo kdyz tam mas kameru a zaradis zpatecku, tzn. nespini se to za normalni jizdy ;-)
Avatar - grifith
27. 6. 2015 20:35
Re: spatne provedene srovnani
Slevy u Škody dávají na základě výše kupní ceny, nikoliv paušálně. Pro firmy do 3 aut nemají prakticky žádnou slevu, pak myslím kolem 6%.
LED je sice novějším řešením, zda-li lepším, to je pomalu hodno akademické debaty. S parkovací kamerou se nehádám, viz, můj minulý příspěvek, Passat potřebuje nějaké extras pro sebe. ;-)
27. 6. 2015 20:50
Re: spatne provedene srovnani
... mas nejakou predstavu, kolik by ti mohli dat jako soukromnikovi na toho supa ve verzi style tak jak tam je v tom zakladu za 755900? ... co se tyce ledek, tak nevim jak je to se spektralnimi vlastnostmi a celkovym svetelnym tokem, ale s jistotou vim, ze maji mnohem vice pokrocilych moznosti regulace osvitu prostoru pred autem. jednoduse vypinas ruzne smerovane segmenty diod. prakticky jsou nevysvititelne, je tu mene mechaniky a nemusis mit v aute zdroj vysokeho napeti (tedy ne ve svetlech). v kazdem pripade je to pokrok, az to budu mit, porovnam se sharanem, kde mam adaptivni bixenony, ktere sviti fantasticky ;-)

edit: tech 6% odpovida tomu, co nam davali na tu octavii. nejde vubec o averzi nebo neco takoveho, ale proste nam za cenu octavie u vw nabidli passata.

edit 2: a za pausalizaci jednoho konkretniho pripadu bych povazoval, kdybych tu vytruboval, ze passat stoji stejne jako octavie ;-)
Avatar - grifith
27. 6. 2015 21:36
Re: spatne provedene srovnani
Podle mých informací by to u štědrého prodejce mohlo být 7%.
LEDky jsou opravdu dalším vývojovým stupněm, ale i bixenony Superbu umí to samé díky Smart light assist.
28. 6. 2015 12:34
Re: spatne provedene srovnani
To samé to úplně není. I když se to těžko porovnává, když hodně záleží, co se automobilka rozhodne zahrnout. Například Audi má xenony s různými pokročilými funkcemi snad přes deset let, ale nikdy, pokud vím, neměly spotlight, byť to možné bylo. To mají až jejich LED. LED umožňují jiný přístup ke konstrukci.
Avatar - grifith
28. 6. 2015 12:51
Re: spatne provedene srovnani
Šlo mi spíše o výsledek, kterého je třeba dosáhnout a to je zamezení oslnění proti a souběžně jedoucích řidičů díky odstínění dané oblasti. Určitě je LED osvětlení dalším vývojovým krokem.
28. 6. 2015 14:29
Re: spatne provedene srovnani
Pokud odebíráte vozidlo na IČ, cenově a výbavově (led světlomety, active info display) výjde lépe VW passat. Na Superba jsem dostal nejlepší nabídku - 7% z celkové ceníkové ceny a na passata, kterého jsem nakonec objednal -18% z celkové ceny (Porsche ČB). Auta ve stejných výbavách se stejným motorem - 1.8TSI DSG Higline
Ikdyž se zdá na první pohled passat dražší, ve výsledku výjde levněji a s lepší technikou.
Avatar - grifith
28. 6. 2015 14:39
Re: spatne provedene srovnani
Už jsem to psal, u Škodovky není pro IČ do 3ks žádná "podpora" a v tomto případě dostaneš větší slevu u VW.
28. 6. 2015 15:28
Re: spatne provedene srovnani
... ale i tak jsme si tu ukazali, ze i obycejny smrtelnik bez firmy dosahne na prakticky strjnou cenu a vybavu (passat zrejme stale lehce levnejsi), ze? ;-)... a tedy tvoje tvrzeni:" ve stejne motorizaci a vybave bude superb vzdy o neco levnejsi" minimalne tady v cr momentalne neplati, souhlas? ;-)
Avatar - grifith
28. 6. 2015 15:47
Re: spatne provedene srovnani
Podívej, zkus se pořádně podívat na ceníky porovnej si výbavy a uvidíš. Ano, mohou být specifikace, kde se dostaneš (pokud sleva 50 a 80 tisíc je paušální a obecně platná) s VW níže. Jsou kombinace, kde jsi níže u Škody. Vcelku mě překvapila hodně malá možnost konfigurace u Passatu, což dříve bylo jeho výsadou.
Takže ano, máš pravdu a v tomto jsem to uvedl nepřesně, Superb nebude VŽDY levnější. V některých specifikací tomu tak, při platnosti paušální slevy, není.
28. 6. 2015 16:03
Re: spatne provedene srovnani
no, ja bych tedy byt tebou zasel k vw a nechal si nejakeho passata nakonfigurovat. bylo tam mraky blbin na vyber (tim tedy nerikam, jestli se toho da vybrat vice nebo mene nez u supa, nevim).
Avatar - grifith
28. 6. 2015 16:16
Re: spatne provedene srovnani
Spíše jsem myslel konfigurovatelnost výbav a motorů, Chci-li 1,4 či 1,8 TSi, manuál, v Highline, tak mám prostě smůlu. Základní diesel jakbysmet. To zde dříve nebývalo a pomalu to připomíná politiku Mazdy, kde se však díky výrobě na druhé straně planety dá pochopit.
28. 6. 2015 18:27
Re: spatne provedene srovnani
Proč smůlu, snad není takový problém 1.8 TSI v manuálu v Comfortline doplnit na úroveň Highline. Nevšiml jsem si, že by nějaký prvek o který se HL liší od CL nešel individuálně doplnit v konfigurátoru.
Avatar - grifith
28. 6. 2015 18:39
Re: spatne provedene srovnani
Není? Najdeš v příplatcích 17" London nebo čalounění kůže/alcantara? A kolik tě samostatně tyto prvky proti cenovému rozdílu Comfort/Highline budou stát navíc?
Tak nějak doufám, že chápeš rozdíl v lepší kombinovatelnosti motorizací a výbav proti dovybavování základní verze....
28. 6. 2015 19:42
Re: spatne provedene srovnani
1,8 s manuálem Passat v Německu snad vůbec nemá (jinde myslím ano), ale Highline s 1,8 i 1,4 má. Musel by ses u dovozce zeptat, jestli je ta možnost, na ceníky se v tomhle nedá spolehnout (už vůbec ne na ty zjednodušené). Tenhle přístup je zřejmě o tom, že se snaží zjednodušit nabídku. Což je celkem otravné.
Avatar - grifith
28. 6. 2015 19:48
Re: spatne provedene srovnani
Jde o princip, pokud by měli tu možnost takovou kombinaci nabídnout, tak ji přeci v ceníku nebudu "zatajovat" a spoléhat na to, že se zákazník případně zeptá, když něco podobného bude chtít... Pochopil bych to u té Mazdy, ale u značky, která se velice dlouhou dobu pyšnila jednou z největších možností modifikací svých modelů?
Nabídku současný systém zjednodušit může, ale je to zrovna to, co zákazník od VW očekává?
28. 6. 2015 21:09
Re: spatne provedene srovnani
jo, v tomhle mas pravdu. ja jsem take chvili pokukoval po 1,4 110kW, ale nebyla v highline, a tak to vyhral 2,0tdi 140kW ;-). a u nej mi chybelo 4x4 s manualem. s dsg ho delaji, ale dsg od koncernu je pro me omyl prirody - spojuje nevyhody automatu a manualu ;-) (uznavam, mam na to specificky nazor).

edit: pocitam, ze po plnem rozbehu vyroby se paleta kombinaci dostupna v nemecku rozsiri treba i k nam. preci jen je to porad jeste novinka.
Avatar - grifith
28. 6. 2015 21:37
Re: spatne provedene srovnani
Jelikož mám něco málo odjeto právě s 2,0 TDi 140 kw DSG tak vím, že automat v režimu D výkon motoru značně degraduje. Běžně řadí do 2000, kde však motor teprve začíná něco ukazovat. Takže pomůže jen S režim nebo páčky pod volantem a manuální režim. Manuál je jistě vhodnější a ona ani ta slabší 110kw verze není moc od věci.
28. 6. 2015 22:00
Re: spatne provedene srovnani
no pro me je automat predevsimo komfortu. komfort pri rozjizdeni, komfort pri ***ni v zacpe. k tomu potrebujes hdm. kolega ma suche dsg, nevim, jak je to s tim olejovym, ale s timhle takove to jemne ladeni ppzice na parkovisti vypada spise jako cuk sem a cuk tam. je to spis o naraznik :-). navic ty klasicke spojky se celkem opotrebovavaji. kdyz chci automat, tak hdm, a kdyz chci, aby to jelo, poradny motor. s@ru na brusel!

navic tohle mam jako sluzebni, nejpozdeji za ctyri roky (kdyz me v mezidobi nevyhodi nebo neodejdu ;-) ) budu vybirat nove... dva kluci od nas sahli po 110 kW 4x4 manual kombi. maj to do rodiny, pro rodinu mam sharan 4x4 103kW, my se jako rodina neposkladame ani do passatu combi, a tak jsem to bral jako druhe auto do rodiny ;-) - nakupy, blbnuti, prace :-)
Avatar - grifith
28. 6. 2015 22:07
Re: spatne provedene srovnani
Co s pomalé jízdy týká, pak k tomu nemám prakticky žádnou výtku, i při parkovacích manévrech žádné cukání. Navíc velice dobře fungující adaptivní tempomat celkový jízdní komfort opravdu korunuje. Ale dle mého na běžné ježdění bude vhodnější 110kw.
28. 6. 2015 23:41
Re: spatne provedene srovnani
no, my mame zkusenosti s sefovo suchym dsgckem v octavii a je to vopruz. co se automatu obecne tyce, tak mam manzelku, tri prime nadrizene, co si me vsimaji, tudiz nepotrebuju jeste nejaky kram v aute, co bude dale potlacovat mou svobodnou vuli :-)). no a na bezne jezdeni mam sharana, tohle mam uz pro tu prd@l, takze 140kW. (vic to zatim neslo ;-) ).
29. 6. 2015 04:50
Re: spatne provedene srovnani
A proto má od začátku suchá pověst nežádoucí volby oproti té mokré, která je o poznání kultivovanější. I když má poslední zkušenost s ní byla pozitivní, zvládla i zaparkovat do řady v kopci (plynule). Na druhou stranu, projev se mění s nájezdem, i když této "jemnosti" snad dosáhli přes přibrzďování, takže by to mohlo fungovat i po čase.
29. 6. 2015 04:42
Re: spatne provedene srovnani
Jak jsem napsal, je to otravné. A rozhodně ne vše, co bez problémů zvládnou vyrobit, se dá objednat (platí hlavně pro různé kombinace v pohonném ústrojí - zřejmě kvůli kvótám). Když si to však mohu koupit jinde v EU (s levostranným řízením), obzvláště v sousedním Německu, tak očekávám, že mi to prodejce zvládne sehnat. I když to normálně není v nabídce. Konfigurovatelnost je pořád vysoká, ale rozhodně to není stoprocentní; pořád je co zlepšovat. Že Highline nejde koupit se slabšími motory, to tu bylo i dříve (asi ještě víc to platí pro L&K u Škody). Normálně mi to ani nevadí, protože po slabších ani nekoukám.

Jinak si neumím vysvětlit ty zjednodušené ceníky. Jestli je to správný odhad, těžko říct. Už jsme se ale o tom jednou bavili. Jednou z největších děr v nabídce VW je pohon všech kol, obzvláště ze zážehovými motory, kde velkou roli hrají, co vím, právě kvóty. Haldex je nedostatkové zboží. Další věc je, že se nabídka ještě může rozšířit. Lidem se to nemusí líbit, ale trvá i několik let, než se na trh dostane komplet nabídka.
27. 6. 2015 15:54
Re: spatne provedene srovnani
To není vůbec jisté. Pokud se tedy bavíme o ČR. Už jen to, že Trendline, tedy základní stupeň výbavy, myslím v ČR vůbec nenabízí. A i když je v ceníku třeba dražší, VW umí dát lepší nabídku.
Avatar - grifith
27. 6. 2015 16:15
Re: spatne provedene srovnani
Ono Comfortlinu, jak jsem zběžně koukal, odpovídá Ambition a tam jsme cenově níže. Kdyby tu byl Trendline, věřím, že by se s Active srovnal a že by byl cenově níže? Těžko říct.
Avatar - eXp10it
27. 6. 2015 16:14
Passat
Nevím proč tu tolik lidi trucuje. Nepíše se rok 2000 a passata už umí porazít opravdu kde co a to jak v ergonomi, jízdních vlastnostech tak i vzhledu. Osobně jsem z něho dost zklamaný. Podivně vyosené sedadlo vůči pedalum v kombinaci s ostrou hranou středového tunelu mě, moji páteř a moje koleno dohání k šílenství. Nedovedu si představit že by Superb nebyl lepší, musím zkusit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
27. 6. 2015 17:18
Redaktoři SM
Redaktoři SM musí být psychicky velmi odolní jedinci. Já bych se pod takovéto testy styděl podepsat a chodil bych kanálama. Druhá varianta je, že si svou trapnost neuvědomují, ale tomu nevěřím.
Říct, že lacinost interiéru Superbu není laciností, ale vlastně luxusem Octávie, to chce buď hodně sebezapření, nebo málo soudnosti.
Tenhle test je opět takovou jízdou na Ještěd a i když se mi Superb mimořádně moc líbí, nevěřím testu ani písmenko.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - woody-alien
28. 6. 2015 06:55
Re: Redaktoři SM
Většinou už nářky nad tendenčními testy ignoruji. Až příliš často si totiž v diskusích přihřívají polívčičku očividní hateři. Nicméně SM je opravdu klasa a neustále mě přesvědčuje, že trapnosti není nikdy dost. Neřeším, jestli je v reálu lepší auto Sup nebo Passat, argumentace redaktora se ovšem v tomhle testu dostala na úroveň maximálně tak první třídy mateřské školy. Schopnost překroutit realitu ve svůj prospěch, slovní tančení mezi kapkami deště...to vše ovládá Martin Frei na jedničku. Ať už v "geniálním" konstatování, že manažerovi musí stačit, když jeho auto ocení obchodní partneři zvenku (naopak tatík od rodiny si užívá zaslouženého interiérového luxusu ve svém kompaktním kombíku >:D ) a tedy je vše v pořádku, nebo (jak psal výše On První raz dva tři) znectěním předchozí generace modelu, aby o to více vynikla ta aktuální. Tady se pan Frei ovšem s ničím nepáral, netrápil se konzistencí názorů a tak se dočítáme o "dětsky fantaskním lepení tvarů". >:-[]
BRAVO. Potlesk na otevřené scéně a pochvala od šéfredaktora "před nastoupenou jednotkou" jsou myslím zaslouženou odměnou za takovou šichtu. Aneb jak zpívají Faith No More - Yeah it's a dirty job but someone's gotta do it ! >:D :yes:
Avatar - _Karel_
28. 6. 2015 08:19
Re: Redaktoři SM
Přesně tak. I kdyby byl Superb opravdu lepší než Passat, tímhle stylem to snad nemá zapotřebí :-)
27. 6. 2015 19:38
Superb
Vraj bude aj Sup s V6, Akurát bude mať o 51 mm predĺžený rázvor a bude o 4 mm znížený a kvôli hrubším plastom na výplniach dverí o 6 mm rozšírený, a bude sa predávať ako Phaeton...

Edit.: Tak V6 nebude, zato bude 3x prepĺňaný 1.4 TSI...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2015 20:16
Re: Superb
Trochu vážně - spekulovalo se o Passatu V6, nemá o tom někdo nějaké seriozní informace?
27. 6. 2015 20:26
Re: Superb
leda by sis dal do kufru motor z trabanta... ;-). ted vazne, nic o tom nevim, ale zaroven tomu nic nenasvedcuje (2,0 tsi i 2,0 tdi lezou do velmi vysokych vykonu).
27. 6. 2015 19:49
...
Hneď 4. veta - Superb je odkedy "vyššia trieda"? Ďalej som už ani nečítal...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Merrill
27. 6. 2015 21:39
popravdě
..nejrozumnější bude počkat si na novou A4.
Rozbalit vlákno
0
27. 6. 2015 21:41
Škoda poprvé v historii
zcela sebekriticky uznala a pochopila největší nedostatek minulého modelu - jeho děsný vzhled. Trochu jsem se bál, že nový "český" koráb bude mít o dvacet litrů kufru a 2cm místa na zadních místech navíc s šlus, ale místo toho nám Škoda naservírovala objektivně hezké auto (pokud nemáte šedý zákal vlastní omezenosti). Samozřejmě je to stále auto horší než Passat. To je snad jasné. Rozdíl se však smazává. Ve článku je navíc dobře pojmenováno Volkswagenovské konzervativní tápání. Superb je atraktivnější.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
27. 6. 2015 22:37
Re: Škoda poprvé v historii
Ano, je to tak jasné, že redaktoři SM to jsou schopni popřít >:-[] >:D 8-s
28. 6. 2015 00:06
popravde
ja som tiež zástancom toho že Škoda je v mnohých testoch na môj vkus až moc stavaná do pozície víťaza neoprávnene ale čo sa týka Superb vs Passat, proti víťazstvu Supa nič nemám...mám len jednu radu pre kecálkov ako Topper a spol ktorý sa ani v jednom z týchto áut neviezli..písať tu kraviny o škrabke v nádrži a ironizovať Superb ako auto dokáže len blb...

nový Passat som jazdil už dávnejšie a tento štvrtok sa mi do ruky dostal nový Superb, taktiež 2.0TDI akurát s manuálom zatial čo Passat bol DSG. Nový Superb je omnoho lepším autom než ten predošlý. Nehovorím o dizajne ako takom pretože Superb je fakt krásne a elegantné auto, To že sa podobá na Octaviu može povedať len niekto so zrakovou vadou. Interiér je spracovaním o generáciu ďalej než predošlá verzia a na užívanie je velmi príjemný, funkčný ale velmi priestorný. To isté ponúkne aj Passat. Sup mi ale oproti Passatu príde viac praktický a funkčnejší. Konkrétne mám na mysli miesto vzadu a kufor. Čo sa týka jazdných vlastností, je nový Superb taktiež iné auto. Dokonale odhlučnený, sebaistý podvozok ktorý ale dokáže zásobiť velkou dávkou komfortu. Passat nemá podvozok zlý ale ten v Supe mi príde lepšie vyladený. Za mňa osobne je Superb skvelé auto a v tomto prípade je víťazstvo Superba oprávnené.

Len jedna rada pre miestnych expertov- radšej skúsiť pojazdiť ako len teoretizovať a potom písať kraviny.. ;-)
Rozbalit vlákno
0
28. 6. 2015 01:59
Škoda
Koncernová technika vždy zaručeně "nezklame". Průměrné vozy za nadprůměrné ceny.
Rozbalit vlákno
1
28. 6. 2015 07:07
Re: Škoda
Zatímco ty kupuješ nadprůměrná auta za podprůměrný ceny...tak se pochlub ;-) Jsem nesmírně zvědavej...
28. 6. 2015 07:33
tak superb mi prijde,
obzvalste pri pohledu zepredu, takovy "tezky" a rozplacly na predek....a ty predni svetla s tou spodni sikmou "seatovskou" linkou se mi nelibi ani trochu. parkrat jsem jej videl a rekl bych,ze mu tedy daleko vice svedci svetlejsi barvy. nevim jetsli se mi to zda, ale pan redaktor ma predni hlavovou operku pomerne dost nizko (u supa)?
Rozbalit vlákno
1
28. 6. 2015 13:53
Re: tak superb mi prijde,
ja treba nepochopim (a nedela to jen skoda) ty rafky - maji cistokrevne smerovy design, zatimco na jedne strane vozu miri jednim smerem, na druhe strane vozu opacnym. ja vim, ze to nelze videt najednou, ale mne takoveto detaily vadi.
Avatar - Ada je zase tady
28. 6. 2015 09:20
Passat!
Smysl porovnávat uvedené vozy by mělo pouze v kategorii, která by mne jako potenciálního spotřebitele zajímala. Tedy v provedení variant (kombi), 4motion (4x4) a Scout (Alltrack). Bohužel tyto modely na trhu zatím nejsou, takže není co porovnávat. Pokud si dovolím odhadnout jistou kontinuitu z předchozího modelu, tak Passat nad Superbem vítězí hranatější budkou v oblasti posledního sloupku, ergonomicky správně umístěnými čísly na tachometru a otáčkoměru a nakonec, samozřejmě, lepším společenským postavením. Superb má totiž renomé dobrého taxíku, Passat spíše manažerského vozu. Tomu bude po letech odpovídat i rozdíl v prodejní ceně. Faux pas obou vozů je absence ruční brzdy. Samozřejmě předpokládám, že oba vozy budou ve výše zmíněném modelu mít plnohodnotnou rezervu a zcela rovnou ložnou plochu po sklopení sedáků i opěradel zadních sedadel...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - grifith
28. 6. 2015 10:31
Re: Passat!
Ádo, byl ses někdy podívat trochu dál, než za hranice vlastního bydlení? Tvá informace o dobrém taxíku a manažerském voze mě utvrzuje, že nejspíš ne. Rozdíl v cenách aut při následném prodeji myslíš také vážně? Už ses někdy díval na aktuální nabídky jetých vozů?
Jinak absenci ruční brzdy či jinak orientovaných čísel na budíku beru jako osobní preferenci.
Avatar - Blue Sun
28. 6. 2015 11:39
Re: Passat!
Od senilního dědka čekáš rozhled?
28. 6. 2015 13:55
Re: Passat!
ado, ta tvoje prvni veta nema chybu. da se z ni odtusit, ze ma smysl porovnavat jen veci, ktere te zajimaji. ze by prezident zemekoule ;-) ?
29. 6. 2015 00:47
To to trvalo !
Konečně přišli na to kam jejich produkce patří. [odkaz] přišli na to kam patří.
Rozbalit vlákno
0
29. 6. 2015 00:56
To to trvalo !
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
29. 6. 2015 08:21
vítěz
Jakýkoliv test škoda v.s. cokoliv končí vítězstvím škody. Takže vítězem je superb. A teď si mohu předčíst článek. Říká se tomu anální akrobacie co předvádí redaktoři vůči škodě.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Merrill
6. 8. 2015 22:27
ruku na srdce
když se podíváte na přístrojovku obou vozů, tak je to tragédie, žádná inovace, pořád sto let za opicema.. Nová A4 bude mít interiér o generaci lepší a skoro za stejný peníze. Ano, obě auta vypadají z venčí huj, ale uvnitř fuj..
Rozbalit vlákno
0