A poradie už poznám.
A) ak je v teste škoda, je víťazom
B) ak v teste nie je škoda, ale vw, je víťazom
C) ak v teste nie je škoda, vw ale audi, je víťazom
D) ak v teste nie je škoda, vw, audi, test môže byť dokonca objektívny.
Žiaľ, takto to po rokoch nevnímam nielen ja. Sorry.
holt jsme v Česku....a novináři prostě řeší tři věci:
a ) je to Škoda ?
b ) pokud ne,má to větší kufr než Octavia?
c ) máte auto ? pak s ním jedete do Chorvatska,tak každý rok vám uděláme návod
Novináři v drtivé většině píší o tom, co zajímá čtenáře. Kvůli prodejnosti reklamy.
Podívej se na nejčtenější články každý měsíc - přehled zde pravidelně vychází. To je ten důvod. ;-)
Byť spravodlivý, do recenzie dám aj fakty typu - aká je tuhosť ocele pri vw a skoda? Aké sú príplatkové opcie pri týchto vozoch?
Pri dizajnovaní Superbu sa od začiatku vraveli požiadavky na technologickú časť. Auto je v neviditeľných vlastnostiach odľahčená verzia vw.
Preto sa ironicky pozastavujem nad víťazstvom. PR.
Ok, chyba nebude v brýlích... Názor ti měnit nehodlám. Ale Superb je po dlouhé době velmi originálním modelem, který nese designové rysy značky, ale zároveň je dostatečně svébytný.
Jo být tu srovnání Octavia-Rapid, mluvím jinak.
Zrovna kvalita interiéru po fl mi přijde již zcela ok, vyšší hlučnost než u konkurence jsem osobně nezaznamenal, ale s tou mizernou možností konfigurace naprosto souhlasím.
Kvalita možná, ale úplně to posr... tou el. parkovací brzdou! Myslel jsem, že alespoň u mazdy myslí na řidiče-labužníky. Teď už jen chybí, aby ten idiotský vynález dali při modernizaci i do MX-5! 8-s8-s8-s
Uznávám, že je to minimální rozdíl, ale Passat i Superb má opěrku ruky na dveřích z plastu, kdežto Golf ji má polstrovanou. Bohužel jsem to pocítil na první dotek. Netvrdím, že v testu špatná auta, jen si myslím, že někdy to VW Group se šetřením přehání.
Další poznatek z testovací jízdy - Superb má sice adaptivní tempomat vyšší generace než golf, ale dosáhne "jen" 150 m. Golf to umí na 200 metrů a jak mám v praxi vyzkoušeno, to že auto zaregistruje dříve znamená plynulejší regulaci rychlosti.
škoda je holt nejlepší. fabie je nejlepší, octavie je nejlepší, superb je nejlepší. češi, české výrobky a vůbec všecko v česku je prostě nejlepší na světě. vždycky a ve všem. pomalu si na to zvykejme a nezáviďme sami sobě. :no::-)
by stalo za to sebrat odvahu a zacit testovat Supy bez priplatkoveho podvozku. Alespon do te doby nez ho Skodovka zacne davat v zakladu, protoze ten standartni v kombinaci s aktualni platformou dela ze supa nepouzitelne auto.. resp.ono samozrejme pouzitelne je,ale ne tak jizdni projev ktery je nedustojny stredni tridy...(natoz vyssi stredni,ze :-)
skonci vobec niekedy druhy a to v hocijakom teste..... kedze uz mensia octavia je najlepsie auto zemegule a vitazi aj nad autami ako su bmw 3 a podobne....
superb by podla mna porazil aj Ecko a to lavou zadnou...... teda aspon v zemi skodoviek urcite..... tam je skoda neporazitelna... ;-)
S-ko by podla mna tiez padlo na kolena... superb je obratnejsi sikovnejsi.... kompaktnejsi ...menej zerie.... v neposlednom rade bude mat lacnejsi servis a naklady... k tomu nestarnuci dizajn ktory vydrzi cele polstorocie.... plus skrabka vo vicku a spusta dalsich chutoviek na ktore mercedes v podstate nema ziadnu odpoved.... S-ko je pritom fajn auto... ale vedla superbu sa v celej nahote ukazuje len ako podpriemerna velka obludka ;-)
no ale dost bolo srandy....... tento dnesny porovnavaci test je pre mna sklamanim, o passate som si toho precital uz vcelku dost... a paci sa mi ... aj ked nie v tejto striebornej a dizli....... tu snahu pretlacit skodu cez passata a upravit podmienky tak aby skoda opat vyhrala je z testu proste citit.... je jasne ze by to superbu k imidzu nepomohlo keby ho starsi passat porazil na jej domacej pode ...
Jsem si jistej, že tomu kdo si objedná S class by Mercedes vyhověl pokud jde o tu škrabku nebo o deštník ;-) a nemusí si kvůli tomu pořizovat Superb >:D
Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale pořád s
Říkal jsem si koncern x koncern, to by mohlo být normální.
A zase není. :-(
Bomba je ta kritika minulého Superbu, co byl ještě před pár týdny vrcholem dokonalosti... a teď najednou: " dětsky fantaskní lepení oblých a hranatých tvarů určitě víc slušelo roomsteru"...
Můj soukromý názor: minulý Superb je mnohem útulnější auto.
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
starsi superb ma hlavne viac elegancie osobitosti a charizmy..... hoci bol uzky jazvecik ale bol originalom....... ten novy je uz defakto len taka predlzena octavia.... so zvetlami z leonu.... a interierom z rapida... klasicka koncernova skladacka.... postavena s co najmensimi nakladmi..... nevravim ze vyzera zle.... ale su iste aj krajsie auta... osobitejsie.... charizmatickejsie .... uz aj samotny passat ma v tomto smere viac stylu charizmy a elegancie.... pritom to tiez v minulosti nebol ziadny krasavec...
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Osobně mi lítost nad chybějící V6 přijde tak trochu jako pozérství. V případě, že by nový model neposkytl adekvátní náhradu, pak možná. Ale bohužel jsme v Evropě a díky "zelenému" šílenství by nad cenou V6ky všichni ohrnovali nos....
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Mám zato, že v minulém Superbu se jich pár prodalo, koneckonců konkurence už moc neměl. 2.0 TSI je určitě důstojnou náhradou, ale už je to "jen" další oturbený čtyřválec. :-(
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Když myslíš... Ona naprostá většina (99,99%), komu vadí absence šestiválce, jej sice nikdy neměla, ani o něm nikdy neuvažovala, ale pro nový model tento krok považují div ne za automobilové harakiri.
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
K tomu, aby člověk věděl, že 6ti válec je daleko kultivovanější motor, nemusí ten 6ti válec vlastnit. Asi tak, jako k tomu, abys věřil, že v Monaku se žije lépe než v Kotěhůlkách, v Monaku nemusíš bydlet.
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Takže 2,0 TSI je méně kultivovaný než původní V6? A to ti povídali chlapi včera v hospodě?
Přirovnání skvělé, potvrzující definici pozérství. Ono je mnohem lepší žít v Monackém 1+kk než nové vilce na vyhnálkově v Kotěhůlkách.... hlavně že bydlím v Monaku >:-[]:yes:
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Z AutoRevue.cz Zapomeňte na vyšší střední, je to Golf
Atmosférický policejní šestiválec o objemu 3,6 litru se odebral do motoristické historie a na jeho místo se nastěhoval dvoulitrový čtyřválec, který známé třeba z Leonu Cupra nebo Volkswagenu Golf R. Ne, fakt nemá málo výkonu a fakt s ním Superb nejezdí pomalu, ale navzdory tomu všemu se nelze ubránit dojmu, že vrcholná prezidentská varianta něco ztratila. Ztratila svou „vysoce střední“ prémiovou image.
Testy | Kombi | Ford | Ford Mondeo
Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré
Ať už je nový čtyřválec sebelepší, a on je opravdu hodně dobrý, jeho projev ze všeho nejvíce připomíná auta kategorie nižší střední třídy. Když se přeplňovaný čtyřválec trochu rozparádil, osobně jsem si připadal, jako kdybych seděl ve Volkswagenu Golf.
skoda_suprb-79.jpgskoda_suprb-5.jpg
Šestiválec je minulostí, moderní současnost nabízí papírově i prakticky silnější přeplňovaný čtyřválec. S jeho příchodem ale Superb přišel o image auta vyšší střední třídy
Přirozeně je tato výtka v hodně velkých uvozovkách, protože jde o věc čistě subjektivní, ale já si prostě nemohu pomoci. Šestiválec by speciálně novému Superbu ve verzi Laurin & Klement seděl opravdu náramně, jenže v zájmu všeobecné ekologie nic takového už možné není, což trochu zamrzí.Více na: */test-skoda-superb-20-tsi-206-kw-4x4-tr… />
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Ono je to o tom, ne že by nový motor byl špatný, výrazně méně kultivovaný, ale o tom, že ztrácí určitou image. Ale ztrácí ji doopravdy? V době, kdy se toto děje téměř u všech modelů segmentu? Nechal bych to spíš jako řečnickou otázku...
Jinak chce to vzít rozum do hrsti a i přes novinářská prohlášení nuceně necpat Superb tam, kam nepatří, tedy do vyšší střední třídy.... Ač by se to možná Škodě líbilo, tak jde stále o klasickou střední.
A že by šestiválec slušel? Ano, o tom se nepřu, ale kdo by si jej při ceně vyšší než 200 tis. (proti 2,0 TSI 206kw) pořídil?
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Přesvědčovat o opaku nepotřebuju. Holt kluci od piva mají vždycky pravdu. >:-[] To mi jezdící Trabanty a bydlící na skalních převisech u Kotěhůlek nikdy nepochopíme :-!
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
To ani vědět nemusíš. Nikde netvrdím, že 2,0 TSI je kultivovanější, ale rozhodně velmi podobně kultivované jako předchozí V6. Ale chápu, že jsi zatím to TSi viděl jenom na internetu, tak se to těžko soudí.
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
srovnej si zvuk oturbenýho 4hrnku a ševelní V6 atmosféry. Pak přijd něco pindat o stejné kutlivovanosti.
Problém šáde, resp. VW bylo, že ten 3,6 V6 byl naladěn na vroce 2014 ale totálně mizernej výkon, konkurence měla ze stejného objemuo 65 HP víc. Masakr že.
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Projed si výkony motorů V6 o objemu 3,6 od světových výrobců, uvidíš jaké mají výkony. 260 Hp je k smíchu.
Kdybych byl škdolibý, tak moje CTS mělo už v roce 2007 (uvedení do prodeje) výkon 311 Hp ze stejného objemu.
Pak že amerika má malý litrový výkon vid >:D >:D >:D A od roku 2010 ten výron narostl na 322 Hp.
Dáš si tam cold air intake od KN a máš dalších 12 HP navrch. Ale běž si ho koupit na Superba, hehehe. Takže můžeš mít za hodinu, co trvá výměna, kterou ti udělám na parkovšiti před činžákem výkon 334 Hp. to už máš 74 Hp opěti Superbu. Drsný co.
On už první Superb vid - 2,8 V6 a 193 HP a 2,7 V6 a 203 HP.
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Psal jsi jasně o konkurenci pro Škodu Superb, a "americká hebla" pro Škodu Superb žádná konkurence nejsou, u nás skoro "nikdo" nové ameriky nekupuje a do US se Škodovky nedovážejí, tak jákápak konkurence? Passat R36 naladěný na 300PS ano, ale ameriky jako konkurence Superbu, nenech se vysmát. ;-)
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Je absolutně fuk, jaká to je třída aut, resp, SDA to řadí obé do vyšší střední, takže papírově konkurenti.
Gro je v tom, že se ejdná o stejný typ motorů, kde škodovka má mizerný výkon, jednak díky tomu, že VW benzíny neumí a jednak díky tomu, že Sup musí stát pod passatem, ale těch jeho 300 HP z 3,6 už dnes taky není nic moc.
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
Pocity mám odlišné, nový Superb mi přijde o jako násobně lepší kousek než předchůdce. Snad jedině v oblasti prostoru pro hlavy vyšší cestujících vzadu u liftbacku mě nový kousek nenadchl...
Re: Opakovaně si říkám, že už to tady číst nebudu... ale poř
100% souhlas.
Viz jeden z testů zde na ACZ:
"Vlastně jde o první novou Škodu po mnoha letech, která má výrazně agresivní příď. Přední polovině vozu lze jen málo co vytknout, snad jen z profilu je možná příď až přehnaně vysoká. Až po B-sloupek jsou hmoty celkem konvenčně rozloženy, pak ale přichází - pro jméno Superb charakteristický – extrém. Je jím dlouhý rozvor, který má zajistit výjimečný prostor pro cestující na zadních sedadlech."
Paradni test, tesil jsem se jak se autor vyporada s interierem a musim smeknout, nejprve obecne popise, ze nekdo muze byt prekvapen z kontrastu venek - vnitrek, ale nesmi chybet historiska vsuvka na golf a porovnani s audi. Nejlepsi je zaver, to, ze obsahuji prvky z aut nizsich rad - je vlastne pro tyto auta (octavia etc.) vyhoda, protoze jsou obsazena i v passatu/superbu. >:D
Staci se zamyslet, kdo sm kupuje. Ti lide jeste stale veri... Byli zvykli akceptovat prezentovane nazory jako vlastni. Tady je to vazne uz hodne nepatricne. Vsichni sice vime, jak to tu chodi, ale byt k smichu kvuli kazdemu koncernovemu testu???
Ctenari sm za chvili vstanou a diskuse nabere obratky...
Zaujala menapr. "Pruchodnost kufru" zde patrne zamenena za velikost vstupniho prostoru, nebot je znama vec, ze minimalni sirka kufru u supa je tristni. Tech par litru kufru se ztrati, ale nakonec jsou dulezitejsi nez sedadla, na kterych clovek celou dobu sedi. Btw srovnali jste kvalitu sedadel v predchozi a nove octavii? To je vazne des... Vezmete za operadlo a prsty se propadnou az na ram - to bylo naposled snad ve favoritu! Stejne hodnoceni za ovladace a interier? Ackoli se horsimu zprevodovani venuje prekvapive prostoru, v hodnoceni pruznosti jsme se omezili na motor samotny. Prevodovka se totiz nehodnoti... Zato dostava superb body za priplatkovy podvozek ( passat zadne body za priplatkovou vybavu jaksi nema). Podvozek supa casto atakujici dorazy (v jakem aute jste to zazili?) je jasne komfortnejsi :-) ve zdejsich testech se nas snazili presvedcit, ze sup je vyjimecne tichy. A ejhle, hluk od kol i prednich sloupku je borsi nez u pasika, sedacky jsou mnohem horsi, ergonomie je horsi, materialy jsou horsi, pristroje zastarale uz v dobe vzniku minule generace, ale za komfort ma budy superb. Bravo!
je pravda ze palubovka napriklad takej novej optimy alebo mazdy 6 je uz ine kafe ako tieto koncernovky ale podla mna interier passatu je ovela dalej ako ten v superbe .. uz len vizualne
Jak je v článku uvedena podoba s Golfem, tak mě trochu překvapilo jak moc je to poskládané ze stejných dílů viz [odkaz]
U Superbu je si to sice podobné s Octavií, popř. Rapidem, ale spíš jen vzhledově...ale v novém Passatu ani Superbu jsem neseděl, takže hodnotím jen "plakátově" :-)
Aspoň když kolem mě (v Golfu) projede Passat, tak si nemusim připadat jak socka >:D
Ve Sciroccu několikrát předělávali středový panel, zřejmě jen aby mělo nejnovější ovládací prvky. Možná proto, aby nevypadalo tak zastarale. Na druhou stranu, ne vždy vše, co vypadá stejně, je stejné.
Český novinář věří. Věří v poselství Škody. Věří v to, že Superb je zkrátka něčím víc než autem. Passat? Klasické das Auto. Ale Superb? To je das überAuto!
Jinak zkrátka nelze obhájit vítězství komplexně horšího vozu. Právě přímé porovnání s Passatem ukazuje, kde všude musí Superb ponechávat místo výše postavenému Passatu. Jsou to detaily. Ale právě detaily v téhle třídě rozhodují. Stačí se podívat na výplně dveří, plast v Superbu působí takřka nemístně. Couvací kamera, v Passatu umně schovaná do výklopného loga, ofuky předních bočních skel vytažené do A-sloupků, stop&start tlačítko přirozeně usazené na středový panel, vkusné analogové hodiny, užití broušeného dekoru celistvě na celém středovém panelu, do dveří umístěné tlačítko otevírání kufru a další a další detaily... Jak jsou vyřešeny v Supebu? Copak tohle nikdo nevidí?
Stejně tak přímé porovnání velmi zdůrazňuje určitou těžkopádnost linií Superbu. Boční zasklení zkrátka nekoresponduje s celkovou boční plochou, záď vozu je uměle protažená a těch 10 cm jednoduše dokonale boří harmonii profilu. Passat má "tornado" linii v přirozené výšce, umně zakomponovává kliky dveří. Superb si tohle nemůže dovolit a kliky dveří jsou nelogicky nízko. Celkový boční profil Passatu tvoří jednu nádhernou obloukovou křivku střechy, jemně zakončenou plynule navazující zádí. Superb nabízí jen zploštělou střechu a nepřirozeně protaženou záď. Až příliš komplikované detaily se pak snaží rozbíjet neharmonické plochy. Bočnní ponton karoserie Passatu představuje poměrem zasklené plochy a plechu lehkonohého atleta, zatímco Superb působí stejně lehce, jako bunkr v maginotově linii...
Ano, Superb zaujme tvarováním detailů, ale tohle je zkrátka jen a pouze "laciná" krása, která se po chvíli rozplyne jak pára nad hrncem. Passat naopak nutí neustále obdivovat základní čistotu a jednoduchost, která je v naprosté symbióze s detaily.
Copak tohle nikdo nevidí? Nebo nehcce vidět?? A to nehovořím o tom, že modrá lava blue je k liniím Superbu ještě značně milosrdná... Ale co teprv v takové stříbrné nebo bílé, kde vyniká právě samotná prostotoa tvarů...?
je jasne ze passat je elegantnejsi.... uz na pohlad.... mam rovnaky nazor .... a co sa tyka dizajnovej invencie a elegancie... ani v interieri nema superb na passat
inak ako uz tradicne.... hodne trefny nazor :yes:
PS: dost sa obavam ze sucasny superb rychlo moralne zostarne a okuka sa ( ovela ryhlejsie ako ten predosly ktory je stale zaujimavy ).... z isteho uhla pohladu je tento novy uz teraz vizualne zastaraly a zrely na facelift a vyzera ako auto uz 5 rokov vo vyrobe
Přitom nepochybuji, že Superb je velmi dobrým vozem. Z praktického hlediska je to "víc auta" než Passat. Ale opravdu více marných cm vzduchu před koleny zadních cestujících a více litrů v zavzadelníku mají potvrzovat, že Superb je lepším vozem? Podle mě tedy rozhodně, resp. naprosto rezolutně, NE :-!:-!
suhlas... clovek nie vzdy potrebuje "co najvacsie auto" ... navyse stredna trieda a jej najlepsie premiove kusky su rozmerovo stejne mensie ... len vacsimi rozmermi auto hned lepsim nespravime..... ale podla mna je to do istej miery aj schvalne takto .... aby passat a superb odlisili od seba.... ak by totiz mali vsetko uplne navzajom rovnake aj razvor aj dlzku .... asi by takto koncern zobral menej zakaznikov konkurencii ... s istou rozmerovou odlisnostou sa takto spolocne koncernu bojuje v tejto triede lahsie proti zbytku sveta....
samozřejmě, že Superb je přesně takový, jaký jej chtěli mít. Já zkrátka jen tvrdím, že Passat je mnohem dotaženější a vyváženější celek. Superb nabízí více místa a praktičnosti na úkor lacinějších detailů a jednodušších řešení. Takto to kocern chtěl a tak to zkrátka je.
Jinak řečeno - podle metodiky SM jsou asi ve VAG úplní trotli, protože v koncernové hierarchii níže postavený model je lepší než Passat.
Absolútne súhlasím so všetkým čo píšeš. Hlavne by sa mali páni na zákazku píšuci novinári vlastne zamyslieť kým a pre koho bol jeden či druhý model postavený. Ak by zapli trošku mozgových závitov prišli by na to, že Passat bude vždy vyššie (nielen cenou) na SuperB-om a nad Passatom vždy bude Audi. Tak to proste v hierarchii koncernu je a novinári hoc sa na hlavu postavia to nezmenia. Každý jeden model je určený danej cieľovej skupine a podľa toho je prispôsobený jeho vzhad, výbava a koniec koncov aj cena. Takýto akože test Škodovke skôr škodí ako pomáha.
Tolik "náročných" řádků a přitom stačilo jen napsat, že ti je Passat prostě bližším vozem ;-)
Jako názor samozřejmě akceptuji, jen se osobně nedokážu přenést přes fakt, že se Passat nikam neposouvá, ale "pouze" přešlapuje namístě. Psal jsem to již stran designu německých prémiovek, zde se klidně budu opakovat. Chápu, že někomu se tento, dle mého až do krajnosti vyvedený, konzervatismus zamlouvá, ale já bych dal přednost domácímu matadorovi.
VW nabízí se svým Passatem stále stejně zacílený model stejně jako o třídu níž s Golfem. Passat se nepotřebuje nikam posouvat, resp. v zásadě se ani příliš nemá nikam posouvat ve smyslu zacílení. Přesto aktuální gnerace určitý posun má, a to v TOP výbavě a motorizaci, kde se snaží přebrat část "prémivých" zákazníků.
Ne, je vidět, že jsi mě nepochopil. To, co jsem napsal, nemá příliš společného s mými preferencemi, to jsou zkrátka objektivní skutečnosti. Vůbec nejde o to, jestli se mě víc líbí Superb nebo Passat, ale naopak o to, že design Passatu je objektivně mnohem čistší, bez kompromisů. Ale to vůbec neznamená, že se ti má design Passatu líbit. Ne, ani mě Passat dvakrát neoslovuje a volil bych Insignii nebo Mazdu 6...
Chápu, jsou konzervy, kterým by jakákoliv změna přivodila infarkt. Ok, nemám s tím problém, ale nedělal bych z toho ctnost.
Víš, nepochopil jsi základní věc, design si můžeš hodnotit vždy subjektivně a při vydávání svého názoru za objektivní je něco špatně... Pro druhého může objektivně čistší design být vyčpělý, silně okoukaný a neinovativní. Své zákazníky si najde, ale prostě to není u mě ono.
On v TOP výbavě a motorizaci bude prémii zatápět i ten Superb.
Takže ještě jednou - můj subjektivní náror na design Passatu je takový, že mě nijak zvlášť neláká. Ale objektivně je vůz naprosto vyvážený, linie, proporce, podíl zasklené plochy... vše je v naprostém pořádku.
Superb je přesný opak - zajímavé detaily, dokáže zaujmout. Ale jako celek notně strádá, vyloženě vyžaduje tmavé odstíny, působí těžkopádně.
Design zkrátka lze hodnotit zcela objektivním pohledem. Výsledkem objektivního hodnocení designu však nikdy nelze dospět k verdiktu líbí/nelíbí. A já nikde netvrdím, že Superb je škaredý nebo že se mi nelíbí, jen že jeho design je na základě zcela objektivních skutečností (které jsem uvedl) neharmonikcký a nevyvážený.
V pořádku, svůj subjektivní pohled vydáváš za objektivní. >:D:yes: To mi stačí. Popisuejš zde stále tvé dojmy z obou. Stejně tak zde mohu uvést, že Superb má vyvážené linie, proporce, vše hraje jak má a Passat je objektivně neharmonický a nevyvážený.
Ale pořád to budou jen subjektivní dojmy. Design nezměříš, nejsou na něj ani žádné tabulky.
naopak. I design má měřitelné atributy, poměr zasklené plochy lze vyjádřit, výška dolní hrany skel lze změřit stejně jako převisy, poměr převisů k rozvoru atd. atd. Křivky lze pojmenovat. Design má zkrátka i objektivní hledisko. To nejsou mé dojmy, mé pocity. Tyhle čísla jsou pro všechny oči zkrátka stejné >:-[]:-!
já jen tvrdím, že objektivně změřit a popsat jde. To je celé. Samozřejmě i skvělé míry nemusí vždy nutně znamenat úspěch, ale správné míry (resp. poměry) jsou prvním předpokladem k úspěchu :-!
Změřit design fakt nejde. Můžeš zde zkoumat proporce, o kráse celku ti to prakticky nic neřekne. Popsat jej můžeš, respektive popíšeš jej tak, jak to vidíš sám.
Každopádně beru tuto diskuzi za uzavřenou, ve výsledku to vidíme každý jinak.
Podle těch tvých čísle je zřejmé akorát to, že součet předního a zadního převisu je u Supa o 44 mm větší. Kde jsi z těch čísel vyčetl jistých + 5cm jen na zadním převisu netuším.
edit - ale už ti to (o deset minut dřív) napsal i grifith
Platilo by to pouze za předpokladu, že by byla délka předních převisů u obou aut shodná, pak by zadní převis u Supa narostl o celých 44 mm.
Ale pokud je to např. +22 mm vpředu a +22 mm vzadu, tak není vůbec co řešit.
Přesně tak. Rád si počkám na ty pravé rozměry. ;-) Taky myslím, že těch 44mm bude rozdělených mezi obě části.
Ale slovy samotného rohypnola se zde bavíme o tom, jestli je hezčí ideál 90-60-90 nebo jestli by ta 95-62-95 nemohla mít víc do sebe... >:-[]
Můžeš mít ideální poměry zasklené plochy (jaké jsou?), poměry převisů k rozvoru a všechny ty ***čandy, a nakonec se to nemusí líbit nikomu. Tyhle čísla pro všechny oči nejsou stejné ani náhodou.
Teorie designu mě moc nezajímá, a nevím, jestli jde na auta aplikovat zlatý řez. Ale když vezmu třeba Corvette a nějaký Lambo, poměry tam budou dost rozdílný, a přece ty tvary většinově oku lahodí.
ty jo, tady uz se to poekne tahne: mne se treba extremne nelibi ty kapsy na blato pod prednimi svetly superbu. take se mi moc nelibi ta zprohybana kapota, co vypada jak po nehode a jeste ta chromovana tlusta sipka tvorena rameckem oken vzadu za zadnimi dvermi. na passatu se mi zase nelibi ta tlusta chromovana linka delici masku/svetla od kapoty a v interieru ten hlinikovy dekor verze comfortline. leskly cerny lak verze highline se mi naopak libi moc... vse ciste subjektivni. ;-)
edit: jo a ani u jednoho auta se mi nelibi rafky...
... ja se take (ohledne designovych prvku) vubec nesnazim s nikym shodovat ;-). jen jsem chtel take nekam pripnout svuj pohled (nejak jsem to soupl pod tebe). Jo a pri pohledu na svou zenu jsem samozrejme mimo 90-60-90, ostatne jako prakticky vsichni ;-). azrovinka 90-60-90 me osobne neoslovuje. ja chci poradny "motor", prijemny "interface" a at to moc nezlobi :-)
Myslíš, že ženy s cca 90-60-90 se prakticky téměř nevyskytují?
Napsat, že mě neoslovuje zrovna 90-60-90 je v principu stejně nesmyslné zobecnění jako naopak napsat, že mě oslovují pouze (cca) 90-60-90.
Rozměry ľogicky nejsou to, do čeho se normální chlap zamiluje, takže 90-60-90 by nemělo být ani podmínkou, ale rozhodně ani ne případnou "překážkou"... ;-)
... trosku spatne to chapes, to, ze me neco neoslovuje, preci neznamena, ze mi to vadi. proste to neni pro me kriterium... ale zase popravde, kdyz ma zena miry 60-90-60 ;-) nebo ja nevim treba x-90-120, tak by mi do oka urcite take nepadla ;-).
Dnes mi nezbyva nez s tebou zcela souhlasit... Rict, zeobnektivni skutecnosti beru jako preferenci a nasledne argumentovat subjektivnim pohledem na design mi nedava moc smysl
Kde je ten posun? Předchozí vrcholný Passat měl šestiválec, 220 kW a pohon všech kol. Jo, tys myslel posun vzad, už to chápu. >:-[] Na něco silnějšího si budeme muset počkat a kdo ví, jestli se dočkáme.
Tak snaha o objektivní hodnocení dizajnu je sice obdivuhodná, ale zároveň nesmyslná. Na Passatu vidím kompromisů docela dost. Když si vezmeš obloukovou linii střechy plynule navazující na zadní kapotu - výsledkem jsou absurdně tenké C sloupky, které navozují dojem levného spotřebáku. Taky snaha o přiblížení klasického sedanu siluetě kupé není podle mého názoru ničím obdivuhodná. Celkově je kabina vizuálně posunutá moc dopředu, auto ,,padá na nos,,. Absence jakýchkoliv zajímavých detailů z auta dělá vcelku bezpohlavní vůz, který možná zaujme v US, případně v Číně.
Naopak, se Superbem problém nemám. Poměr prosklení k boční ploše je pro mně zcela adekvátní.Boční profil je taky zcela vyhovující a navozuje dynamický dojem a to i bez výše zmíněného naklonění dopŕedu. Jediná výhrada je možná k trochu těžkopádné zádi. Co se týče detailů, tak se mi moc líbí natažení přední kapoty až do hlavní linie vozu i její vykrojení nad předními koly. Zakomponování předních světel do přední masky vysloveně tleskám - konečně ve střední třídě něco originálního. A co se týče interiéru, tak prázdná plocha kolem navigace u Passatu je něco, co by možná bylo přípustné v devadesátých letech. Ale dnes? Co to koho napadlo?
Za mně aspoň po vizuální stránce vítězí Superb. Na rozdíl od Octavie vypadá v reálu lépe, než na fotkách, u Octavie to bylo docela zklamání. Řekl bych, že je to pro mně osobně po dlouhé době první Škodovka, která se mi líbí.
jenže ten panel v Passatu je základ, zatímco u Škody je příplatkový systém. Podívej se, co má v základu Superb a pak ti bude jasné, jakou pitomost jsi napsal >:-[]
Já ti nevím, vkusné ( >:D ) analogové hodiny nebo velká plocha stříbrného plastu (nebo je libo velkou plochu černého lesklého plastu) pro mne rozhodně nejsou silné stránky Passatu. Hlavně že jsou to objektivní skutečnosti. >:-[]
Superb této generace passata jednoznačně předčí co se designu týče v předku a zadku, tam teda passat těžce zaostává. protože po stránce designu je passat usedlý, obyčejný, taková šedá myš. To si teda dovolím tvrdit, že passat minulé generace byl po stránce designu teda lepší.
Ale v interieru je to zase přesně naopak, tam se mi líbí víc passat, superb je uvnitř taková větší octavie a to je tak všechno.
Ale co se exterieru týče, tak tam superb nemá chybu.
Mně zase design Passatu v reálu velmi zaujal, ale chce to LED (nejlépe ty dražší), nějaký pěkný lak (tahle stříbrná je hrozně obyčejná) a slušná kola. Třeba takhle - [odkaz] Pak je to dokonalý elegán. Zkrátka detaily dělají hodně. U Superbu mám pocit, jestli těch hran není snad až moc, proti Passatu má ale zajímavěji tvarovanou záď, a tuplem u kombíku. Nejlepší je na něm ta modrá Lava - vážně krásná barva! :-)
z hlediska ceny seovnavate superb holobyt o 92000,- levnejsi nez passat, ale v testu vyzdvihnete u superbu komfort dcc tlumicu a nastavovani elektrickeho kresla (mj.). bylo by alespon fajn, kdybyste uvedli ceny a vybavy tstovanych vozu. u superbu navozujete dojem lepe vybaveneho auta za nizsi cenu. a to je silne zavadejici.
Ono je to snad naopak? Ve stejné motorizaci a výbavě bude Superb vždy o něco cenově výhodnější. Passat dokáže nabídnout prvky, které Superb nedostal, tím může být pro některé zajímavějším.
1) verze comfortline je oproti verzi active vyrazne lepe vybavena
2) cenikova cena stejne vybaveneho superbu a passatu je velmi podobna (neni tam 90000 rozdil)
3) ja na passata dostal oproti ceniku slevu 140 000,- (vysledna cena cca 820 000), tohle u skodovky nedostanes
4) zejmena se pozastavuju nad tim, ze srovnavaji jinak vybavena auta (vyrazne ve prospech superbu a promitaji to do hodnoceni), neuvadeji jejich celkovou vybavu ani cenu a jako cenu uvadeji nejaky zaklad. duvod (mimo jine), proc je v zakladu passat o tolik drazsi je take treba ten, ze volkswagen v cz nenabitzi zakladni verzi trendline.
edit: takze ano, realne v cr bude stejne vybaveny passat levnejsi nez superb
To ano, verze Active je hůře vybavena než Comfortline. Mnohem zajímavěji vybavený Ambition je stále levnější a jen o něco více než Comfortline stojí Style. Takže srovnáme-li podobně vybavené kousky, Škoda vyjde vždy levněji. Ale souhlasím s tím, že by bylo dobré v testech SM i přesné ceny srovnávaných vozů.
I na Superba můžeš dostat podobnou slevu, pochybuji, že běžná marže VW u modelu Passat je 15%....v dnešní době určitě ne.
hele, na superba nevim, ale na octavii nam nabidli max. 65000,- - vysledna cena 845 000. byl to laurin a klement, 4x4 2,0 tdi 110 kW. kluci vzali prakticky stejne vybaveneho passata za stejnou cenu, tam byla sleva 155 000. Pravda, jiste rozdily ve vybave tam presto jsou, ale tohle je realita v cr. z toho soudim, ze superby budou drazsi nez passaty.
edit: mimochodem, prave verze style se sposutou dalsich prvku (min. couvaci kamera a dcc) zde stoji realne v testu proti passatu comfortline. co ma ten passat proti ceniku pripadne navic nevim.
Tu slevu u VW bych pochopil u vozu v předváděcím režimu (ač reálně nemusí mít najeto žádný km). Běžně se u Superbu dostaneš na 7% slevu. Pokud by běžně byl Passat nabízen se slevou jednou takovou, tak to smekám, to snad je nejziskovější značkou trhu. ;-)
Ano, testovaný Superb je Style, Passat má minimálně ty přední LED světla navíc.
ne, to je sleva na novy a nakonfigurovany vuz. byli jsme tam v breznu, prodejce daval automaticky slevu 50000 na comfortline a 80000 na highline a pak jeste 7,5 procenta na zbytek. tech 7,5 procenta daval firmam.
ale program pro firmy ma kazdy, 75% aut v cr kupuji firmy, u skodovky jsme byli se stejnym zadanim, dali max 65000,-. jinak ta svetla toho passatu na fotkach jsou standard halogeny, ledky mam objednane na tom svem ;-)
Zrovna Škodovka jej nemá, při koupi jednotlivého kusu ti na firmu nic nedají. U ní se bavíme o možné slevě až od třech kousků. Při větším odběru pak samozřejmě lze dosáhnout na slevy takové, o jakých píšeš.
srovnavam srovnatelne, bral jsem jedno auto. uprimne, chapu, proc skoda nedava vetsi slevy, kdyz ma trietinu trhu, nicmene uvadim konkretni priklad, kdy passat je cenove na urovni octavie, tzn. zrejme pod cenou superba. nevim, proc to porad otacis jinam
Pokud to chceš mít takto, pak za specificky nastavených podmínek můžeš sehnat Passata s větší slevou jako Superb. Nikam to neotáčím, jen zde zobecňuješ jeden konkrétní případ.
ale vubec nezobrcnuju jeden pripad, kdyby octa nebyla na firmu, tak ti 65000 slevu nenabidnou. tech 80000 na highline passat daj kazdemu, to ti u superba nehrozi. proste jsi v cr, je tu levnejsi golf nez octa a zrejme passat nez superb. to je vsechno. duvod je zcela zrejmy, skoda na trhu dominuje, nemusi s cenou dolu... nehlede na dalsi detaily - couvaci kamera u superbu je z minule generace (mam ji na sharranu), je na pocasi a spini se. lpassat ma novou, shovanou. lepsi svetla u superba jsou bixenony (rovnez minula generace), passat presel na ledky. takze srovnatelna cena dobre vybavenych verzi ma u supa jeste jistou pachut prekonaneho. proste skoda je v cr draha.
Takže u VW ti automaticky dají slevu 80 tisíc a dostaneš tam ještě něco? A z jaké ceny tady ta sleva je? Bavme se pro srovnání jako normální soukromí zákazníci.
Samozřejmě ti nehodlám brát názor, pouze není informace o levnějším a vybavenějším Passatu pravdivá. Ano, Passat jako "vlajková loď" střední třídy koncernu bude mít několik extras, které Škoda nedostane. Ale zároveň bude také ve srovnatelné výbavě běžně dražší.
Z technologického hlediska mohou LED světla znít lépe, ale jaká je nová generace bixenonů, když Superb má tu minulou?
u passatu davaji pausalne 80000 slevu na jakoukoliv verzi highline a 50000 na jakoukoliv verzi comfortline. kazdemu.
na zivnostak nebo firmu, atd. davaji jeste 7,5% z vysledne ceny po sleve, vezmes li naraz tri a vice aut, tak 8,5%. ja mam na auto slevu 80000 a 7,5%.
nicmene kazdy muze prijit a chtit passat highline 2,0 tdi, 110kW, cenikove za 776900 a odjede s nim za 696900. u superba v te same motorizaci ve verzi style mas cenikovou cenu 755900, neco je tam navic (bixenony) neco tam neni (kuze/alcantara), detaily jsem nehledal, ale po zkusenostech s octavii pochybuju, ze by ti dali slevu aby ses dostal pod passata.
co se tyce tech bixenonu, tak ty pokladam za minulou generaci lepsich koncernovych svetel, tzn. nova generace lepsich koncernovych svetel jsou ledky. to same s tou couvaci kamerou. presne takovou, jaka je na obrazku u supa mam v sharranu, spini se, nova generace reseni je integrovana do loga vw - vyklapi se na otevreni kufru nebo kdyz tam mas kameru a zaradis zpatecku, tzn. nespini se to za normalni jizdy ;-)
Slevy u Škody dávají na základě výše kupní ceny, nikoliv paušálně. Pro firmy do 3 aut nemají prakticky žádnou slevu, pak myslím kolem 6%.
LED je sice novějším řešením, zda-li lepším, to je pomalu hodno akademické debaty. S parkovací kamerou se nehádám, viz, můj minulý příspěvek, Passat potřebuje nějaké extras pro sebe. ;-)
... mas nejakou predstavu, kolik by ti mohli dat jako soukromnikovi na toho supa ve verzi style tak jak tam je v tom zakladu za 755900? ... co se tyce ledek, tak nevim jak je to se spektralnimi vlastnostmi a celkovym svetelnym tokem, ale s jistotou vim, ze maji mnohem vice pokrocilych moznosti regulace osvitu prostoru pred autem. jednoduse vypinas ruzne smerovane segmenty diod. prakticky jsou nevysvititelne, je tu mene mechaniky a nemusis mit v aute zdroj vysokeho napeti (tedy ne ve svetlech). v kazdem pripade je to pokrok, az to budu mit, porovnam se sharanem, kde mam adaptivni bixenony, ktere sviti fantasticky ;-)
edit: tech 6% odpovida tomu, co nam davali na tu octavii. nejde vubec o averzi nebo neco takoveho, ale proste nam za cenu octavie u vw nabidli passata.
edit 2: a za pausalizaci jednoho konkretniho pripadu bych povazoval, kdybych tu vytruboval, ze passat stoji stejne jako octavie ;-)
Podle mých informací by to u štědrého prodejce mohlo být 7%.
LEDky jsou opravdu dalším vývojovým stupněm, ale i bixenony Superbu umí to samé díky Smart light assist.
To samé to úplně není. I když se to těžko porovnává, když hodně záleží, co se automobilka rozhodne zahrnout. Například Audi má xenony s různými pokročilými funkcemi snad přes deset let, ale nikdy, pokud vím, neměly spotlight, byť to možné bylo. To mají až jejich LED. LED umožňují jiný přístup ke konstrukci.
Šlo mi spíše o výsledek, kterého je třeba dosáhnout a to je zamezení oslnění proti a souběžně jedoucích řidičů díky odstínění dané oblasti. Určitě je LED osvětlení dalším vývojovým krokem.
Pokud odebíráte vozidlo na IČ, cenově a výbavově (led světlomety, active info display) výjde lépe VW passat. Na Superba jsem dostal nejlepší nabídku - 7% z celkové ceníkové ceny a na passata, kterého jsem nakonec objednal -18% z celkové ceny (Porsche ČB). Auta ve stejných výbavách se stejným motorem - 1.8TSI DSG Higline
Ikdyž se zdá na první pohled passat dražší, ve výsledku výjde levněji a s lepší technikou.
... ale i tak jsme si tu ukazali, ze i obycejny smrtelnik bez firmy dosahne na prakticky strjnou cenu a vybavu (passat zrejme stale lehce levnejsi), ze? ;-)... a tedy tvoje tvrzeni:" ve stejne motorizaci a vybave bude superb vzdy o neco levnejsi" minimalne tady v cr momentalne neplati, souhlas? ;-)
Podívej, zkus se pořádně podívat na ceníky porovnej si výbavy a uvidíš. Ano, mohou být specifikace, kde se dostaneš (pokud sleva 50 a 80 tisíc je paušální a obecně platná) s VW níže. Jsou kombinace, kde jsi níže u Škody. Vcelku mě překvapila hodně malá možnost konfigurace u Passatu, což dříve bylo jeho výsadou.
Takže ano, máš pravdu a v tomto jsem to uvedl nepřesně, Superb nebude VŽDY levnější. V některých specifikací tomu tak, při platnosti paušální slevy, není.
no, ja bych tedy byt tebou zasel k vw a nechal si nejakeho passata nakonfigurovat. bylo tam mraky blbin na vyber (tim tedy nerikam, jestli se toho da vybrat vice nebo mene nez u supa, nevim).
Spíše jsem myslel konfigurovatelnost výbav a motorů, Chci-li 1,4 či 1,8 TSi, manuál, v Highline, tak mám prostě smůlu. Základní diesel jakbysmet. To zde dříve nebývalo a pomalu to připomíná politiku Mazdy, kde se však díky výrobě na druhé straně planety dá pochopit.
Proč smůlu, snad není takový problém 1.8 TSI v manuálu v Comfortline doplnit na úroveň Highline. Nevšiml jsem si, že by nějaký prvek o který se HL liší od CL nešel individuálně doplnit v konfigurátoru.
Není? Najdeš v příplatcích 17" London nebo čalounění kůže/alcantara? A kolik tě samostatně tyto prvky proti cenovému rozdílu Comfort/Highline budou stát navíc?
Tak nějak doufám, že chápeš rozdíl v lepší kombinovatelnosti motorizací a výbav proti dovybavování základní verze....
1,8 s manuálem Passat v Německu snad vůbec nemá (jinde myslím ano), ale Highline s 1,8 i 1,4 má. Musel by ses u dovozce zeptat, jestli je ta možnost, na ceníky se v tomhle nedá spolehnout (už vůbec ne na ty zjednodušené). Tenhle přístup je zřejmě o tom, že se snaží zjednodušit nabídku. Což je celkem otravné.
Jde o princip, pokud by měli tu možnost takovou kombinaci nabídnout, tak ji přeci v ceníku nebudu "zatajovat" a spoléhat na to, že se zákazník případně zeptá, když něco podobného bude chtít... Pochopil bych to u té Mazdy, ale u značky, která se velice dlouhou dobu pyšnila jednou z největších možností modifikací svých modelů?
Nabídku současný systém zjednodušit může, ale je to zrovna to, co zákazník od VW očekává?
jo, v tomhle mas pravdu. ja jsem take chvili pokukoval po 1,4 110kW, ale nebyla v highline, a tak to vyhral 2,0tdi 140kW ;-). a u nej mi chybelo 4x4 s manualem. s dsg ho delaji, ale dsg od koncernu je pro me omyl prirody - spojuje nevyhody automatu a manualu ;-) (uznavam, mam na to specificky nazor).
edit: pocitam, ze po plnem rozbehu vyroby se paleta kombinaci dostupna v nemecku rozsiri treba i k nam. preci jen je to porad jeste novinka.
Jelikož mám něco málo odjeto právě s 2,0 TDi 140 kw DSG tak vím, že automat v režimu D výkon motoru značně degraduje. Běžně řadí do 2000, kde však motor teprve začíná něco ukazovat. Takže pomůže jen S režim nebo páčky pod volantem a manuální režim. Manuál je jistě vhodnější a ona ani ta slabší 110kw verze není moc od věci.
no pro me je automat predevsimo komfortu. komfort pri rozjizdeni, komfort pri ***ni v zacpe. k tomu potrebujes hdm. kolega ma suche dsg, nevim, jak je to s tim olejovym, ale s timhle takove to jemne ladeni ppzice na parkovisti vypada spise jako cuk sem a cuk tam. je to spis o naraznik :-). navic ty klasicke spojky se celkem opotrebovavaji. kdyz chci automat, tak hdm, a kdyz chci, aby to jelo, poradny motor. s@ru na brusel!
navic tohle mam jako sluzebni, nejpozdeji za ctyri roky (kdyz me v mezidobi nevyhodi nebo neodejdu ;-) ) budu vybirat nove... dva kluci od nas sahli po 110 kW 4x4 manual kombi. maj to do rodiny, pro rodinu mam sharan 4x4 103kW, my se jako rodina neposkladame ani do passatu combi, a tak jsem to bral jako druhe auto do rodiny ;-) - nakupy, blbnuti, prace :-)
Co s pomalé jízdy týká, pak k tomu nemám prakticky žádnou výtku, i při parkovacích manévrech žádné cukání. Navíc velice dobře fungující adaptivní tempomat celkový jízdní komfort opravdu korunuje. Ale dle mého na běžné ježdění bude vhodnější 110kw.
no, my mame zkusenosti s sefovo suchym dsgckem v octavii a je to vopruz. co se automatu obecne tyce, tak mam manzelku, tri prime nadrizene, co si me vsimaji, tudiz nepotrebuju jeste nejaky kram v aute, co bude dale potlacovat mou svobodnou vuli :-)). no a na bezne jezdeni mam sharana, tohle mam uz pro tu prd@l, takze 140kW. (vic to zatim neslo ;-) ).
A proto má od začátku suchá pověst nežádoucí volby oproti té mokré, která je o poznání kultivovanější. I když má poslední zkušenost s ní byla pozitivní, zvládla i zaparkovat do řady v kopci (plynule). Na druhou stranu, projev se mění s nájezdem, i když této "jemnosti" snad dosáhli přes přibrzďování, takže by to mohlo fungovat i po čase.
Jak jsem napsal, je to otravné. A rozhodně ne vše, co bez problémů zvládnou vyrobit, se dá objednat (platí hlavně pro různé kombinace v pohonném ústrojí - zřejmě kvůli kvótám). Když si to však mohu koupit jinde v EU (s levostranným řízením), obzvláště v sousedním Německu, tak očekávám, že mi to prodejce zvládne sehnat. I když to normálně není v nabídce. Konfigurovatelnost je pořád vysoká, ale rozhodně to není stoprocentní; pořád je co zlepšovat. Že Highline nejde koupit se slabšími motory, to tu bylo i dříve (asi ještě víc to platí pro L&K u Škody). Normálně mi to ani nevadí, protože po slabších ani nekoukám.
Jinak si neumím vysvětlit ty zjednodušené ceníky. Jestli je to správný odhad, těžko říct. Už jsme se ale o tom jednou bavili. Jednou z největších děr v nabídce VW je pohon všech kol, obzvláště ze zážehovými motory, kde velkou roli hrají, co vím, právě kvóty. Haldex je nedostatkové zboží. Další věc je, že se nabídka ještě může rozšířit. Lidem se to nemusí líbit, ale trvá i několik let, než se na trh dostane komplet nabídka.
To není vůbec jisté. Pokud se tedy bavíme o ČR. Už jen to, že Trendline, tedy základní stupeň výbavy, myslím v ČR vůbec nenabízí. A i když je v ceníku třeba dražší, VW umí dát lepší nabídku.
Ono Comfortlinu, jak jsem zběžně koukal, odpovídá Ambition a tam jsme cenově níže. Kdyby tu byl Trendline, věřím, že by se s Active srovnal a že by byl cenově níže? Těžko říct.
Nevím proč tu tolik lidi trucuje. Nepíše se rok 2000 a passata už umí porazít opravdu kde co a to jak v ergonomi, jízdních vlastnostech tak i vzhledu. Osobně jsem z něho dost zklamaný. Podivně vyosené sedadlo vůči pedalum v kombinaci s ostrou hranou středového tunelu mě, moji páteř a moje koleno dohání k šílenství. Nedovedu si představit že by Superb nebyl lepší, musím zkusit.
Redaktoři SM musí být psychicky velmi odolní jedinci. Já bych se pod takovéto testy styděl podepsat a chodil bych kanálama. Druhá varianta je, že si svou trapnost neuvědomují, ale tomu nevěřím.
Říct, že lacinost interiéru Superbu není laciností, ale vlastně luxusem Octávie, to chce buď hodně sebezapření, nebo málo soudnosti.
Tenhle test je opět takovou jízdou na Ještěd a i když se mi Superb mimořádně moc líbí, nevěřím testu ani písmenko.
Většinou už nářky nad tendenčními testy ignoruji. Až příliš často si totiž v diskusích přihřívají polívčičku očividní hateři. Nicméně SM je opravdu klasa a neustále mě přesvědčuje, že trapnosti není nikdy dost. Neřeším, jestli je v reálu lepší auto Sup nebo Passat, argumentace redaktora se ovšem v tomhle testu dostala na úroveň maximálně tak první třídy mateřské školy. Schopnost překroutit realitu ve svůj prospěch, slovní tančení mezi kapkami deště...to vše ovládá Martin Frei na jedničku. Ať už v "geniálním" konstatování, že manažerovi musí stačit, když jeho auto ocení obchodní partneři zvenku (naopak tatík od rodiny si užívá zaslouženého interiérového luxusu ve svém kompaktním kombíku >:D ) a tedy je vše v pořádku, nebo (jak psal výše On První raz dva tři) znectěním předchozí generace modelu, aby o to více vynikla ta aktuální. Tady se pan Frei ovšem s ničím nepáral, netrápil se konzistencí názorů a tak se dočítáme o "dětsky fantaskním lepení tvarů". >:-[]
BRAVO. Potlesk na otevřené scéně a pochvala od šéfredaktora "před nastoupenou jednotkou" jsou myslím zaslouženou odměnou za takovou šichtu. Aneb jak zpívají Faith No More - Yeah it's a dirty job but someone's gotta do it ! >:D:yes:
Vraj bude aj Sup s V6, Akurát bude mať o 51 mm predĺžený rázvor a bude o 4 mm znížený a kvôli hrubším plastom na výplniach dverí o 6 mm rozšírený, a bude sa predávať ako Phaeton...
Edit.: Tak V6 nebude, zato bude 3x prepĺňaný 1.4 TSI...
leda by sis dal do kufru motor z trabanta... ;-). ted vazne, nic o tom nevim, ale zaroven tomu nic nenasvedcuje (2,0 tsi i 2,0 tdi lezou do velmi vysokych vykonu).
zcela sebekriticky uznala a pochopila největší nedostatek minulého modelu - jeho děsný vzhled. Trochu jsem se bál, že nový "český" koráb bude mít o dvacet litrů kufru a 2cm místa na zadních místech navíc s šlus, ale místo toho nám Škoda naservírovala objektivně hezké auto (pokud nemáte šedý zákal vlastní omezenosti). Samozřejmě je to stále auto horší než Passat. To je snad jasné. Rozdíl se však smazává. Ve článku je navíc dobře pojmenováno Volkswagenovské konzervativní tápání. Superb je atraktivnější.
ja som tiež zástancom toho že Škoda je v mnohých testoch na môj vkus až moc stavaná do pozície víťaza neoprávnene ale čo sa týka Superb vs Passat, proti víťazstvu Supa nič nemám...mám len jednu radu pre kecálkov ako Topper a spol ktorý sa ani v jednom z týchto áut neviezli..písať tu kraviny o škrabke v nádrži a ironizovať Superb ako auto dokáže len blb...
nový Passat som jazdil už dávnejšie a tento štvrtok sa mi do ruky dostal nový Superb, taktiež 2.0TDI akurát s manuálom zatial čo Passat bol DSG. Nový Superb je omnoho lepším autom než ten predošlý. Nehovorím o dizajne ako takom pretože Superb je fakt krásne a elegantné auto, To že sa podobá na Octaviu može povedať len niekto so zrakovou vadou. Interiér je spracovaním o generáciu ďalej než predošlá verzia a na užívanie je velmi príjemný, funkčný ale velmi priestorný. To isté ponúkne aj Passat. Sup mi ale oproti Passatu príde viac praktický a funkčnejší. Konkrétne mám na mysli miesto vzadu a kufor. Čo sa týka jazdných vlastností, je nový Superb taktiež iné auto. Dokonale odhlučnený, sebaistý podvozok ktorý ale dokáže zásobiť velkou dávkou komfortu. Passat nemá podvozok zlý ale ten v Supe mi príde lepšie vyladený. Za mňa osobne je Superb skvelé auto a v tomto prípade je víťazstvo Superba oprávnené.
Len jedna rada pre miestnych expertov- radšej skúsiť pojazdiť ako len teoretizovať a potom písať kraviny.. ;-)
obzvalste pri pohledu zepredu, takovy "tezky" a rozplacly na predek....a ty predni svetla s tou spodni sikmou "seatovskou" linkou se mi nelibi ani trochu. parkrat jsem jej videl a rekl bych,ze mu tedy daleko vice svedci svetlejsi barvy. nevim jetsli se mi to zda, ale pan redaktor ma predni hlavovou operku pomerne dost nizko (u supa)?
ja treba nepochopim (a nedela to jen skoda) ty rafky - maji cistokrevne smerovy design, zatimco na jedne strane vozu miri jednim smerem, na druhe strane vozu opacnym. ja vim, ze to nelze videt najednou, ale mne takoveto detaily vadi.
Smysl porovnávat uvedené vozy by mělo pouze v kategorii, která by mne jako potenciálního spotřebitele zajímala. Tedy v provedení variant (kombi), 4motion (4x4) a Scout (Alltrack). Bohužel tyto modely na trhu zatím nejsou, takže není co porovnávat. Pokud si dovolím odhadnout jistou kontinuitu z předchozího modelu, tak Passat nad Superbem vítězí hranatější budkou v oblasti posledního sloupku, ergonomicky správně umístěnými čísly na tachometru a otáčkoměru a nakonec, samozřejmě, lepším společenským postavením. Superb má totiž renomé dobrého taxíku, Passat spíše manažerského vozu. Tomu bude po letech odpovídat i rozdíl v prodejní ceně. Faux pas obou vozů je absence ruční brzdy. Samozřejmě předpokládám, že oba vozy budou ve výše zmíněném modelu mít plnohodnotnou rezervu a zcela rovnou ložnou plochu po sklopení sedáků i opěradel zadních sedadel...
Ádo, byl ses někdy podívat trochu dál, než za hranice vlastního bydlení? Tvá informace o dobrém taxíku a manažerském voze mě utvrzuje, že nejspíš ne. Rozdíl v cenách aut při následném prodeji myslíš také vážně? Už ses někdy díval na aktuální nabídky jetých vozů?
Jinak absenci ruční brzdy či jinak orientovaných čísel na budíku beru jako osobní preferenci.
Jakýkoliv test škoda v.s. cokoliv končí vítězstvím škody. Takže vítězem je superb. A teď si mohu předčíst článek. Říká se tomu anální akrobacie co předvádí redaktoři vůči škodě.
když se podíváte na přístrojovku obou vozů, tak je to tragédie, žádná inovace, pořád sto let za opicema.. Nová A4 bude mít interiér o generaci lepší a skoro za stejný peníze. Ano, obě auta vypadají z venčí huj, ale uvnitř fuj..