co na tom chtej testovat? navic za 1 rok kdy otestujou tak maximalne velke kulove?
kdyby misto nesmyslnych kampani za ktery vyhazujou prachy v milionech rovnou tech autobusu nasadila tak 100, tak udelaj aspon neco prospesneho, takhle to je zas jen kapicka na ktere si za rok vyslapu cesticku pro penezovod do vlastnich kapes
onehda v metru jsem narazil na jejich uzasny slogan, "vedeli jste ze?" za kazdy rok utrati DPP 15 milionu na napravu toho co zpusobi vandalove,.... mel jsem sto chuti misto toho nalepit plakat kde by stalo, "vedeli jste ze" kazdy rok za manazery a vedeni DPP utratime skoro pul miliardy,.....a stejne to zadny z nich nedokazal dostat do stadia, kdy by na DPP muselo mesto a potazmo stat platit dotaci v radu dalsich necelich 4 miliard >:D
co nejaka Blanka, nejvetsi tunel Prahy je jeji dopravni podnik, ten dohromady sporada vic nez nejaka Blanka >:D
nejake blizsi info by nebylo, treba alespon clanky ktere to potvrzuji/vyvraceji?
pac ja muzu argumentovat jen takto [odkaz] a proti tomu treba data DPP [odkaz] kde nejdulezitejsi pro to srovnani je asi ta prvni tabulka a sloupecek tykajici se autobusu
mám to od dispečera a řidiče DPO v jedné osobě. A nemám důvod mu nevěřit. SOR EBN10,5 jsou poruchové a mají malý dojezd. Zkrátka se od nich v tichosti opouští. A to se původně měly nakupovat ve velkém.
Takže možná EBN11 už vychytali, ale opatrnost je na místě.
To je škoda. Jinak tomuhle řešení bych fandím. Ale proč se upínat na jednoho výrobce? Chápu, že je některé komponenty jsou pak opravitelné i z dílů pro "normální" bus, ale opustit celou koncepci jen proto, že jeden typ jednoho výrobce je na prd mi připadá hloupé. A že by byl SOR jediný nebo o tolik levnější tomu se mi nechce věřit.
Ostrava fičí na Solarisech, SORů tu jezdí jen pár co by trolejbusy. A od podzimu se DPO zbaví de facto všech Karos/Irisbusů, přičemž jako náhradu dostanou Solarisy na CNG.
nejlepším vozidlem MHD do města je podle mě trolejbus
smrdutý hlučný dieselbus, nemotorný předražený elektrobus nebo ještě nemotornější drncavá hlučná tramvaj nemohou trolejbusu konkurovat. Škoda, že v Praze žádné trolejbusy nemáme - v pohodě by nahradily tramvaje (jsou i velkokapacitní trolejbusy) a autobusy dohromady.
Re: nejlepším vozidlem MHD do města je podle mě trolejbus
S tím, že je lepší trolejbus jak tyhle nesmysli a i jak normální autobus souhlas, ale tramvaj nejde nahradit možná tak vlakem, ale ten nebude stavět každých pár metru. Zajímalo by mě jak se takový 40m dlouhý troleják bude otáčet na kruháku? >:D A pokud použiješ menší tak půlka lidí zůstane na zastávce. Večer a mimo špičku případně v odlehlých místech, kde jedou 2lidi za hodinu by to šlo, ale poněkud by se to prodražilo, protože by jsi ty tramvaje musel stejně koupit a navíc bys ještě potřeboval ty trolejbusy a a takhle stačí jenom jeden typ...
Re: nejlepším vozidlem MHD do města je podle mě trolejbus
tam, kde projede tramvaj, projede trolejbus v pohodě taky a tam, kde ne, by se nasadily kratší trolejbusy >:D
Jinak tramvaj 15T má 31,5 m a takový dvoukloubový trojejbus (s ohledem na řešení pohonu trakčními motory rozhodně více v pohodě než dvoukloubový autobus) by měl cca 25 m a to už není v kapacitě až takový rozdíl. Tramvaj o váze dvou trolejbusů drkotající po křivých kolejích a výhybkách třese celou ulicí >:D
Re: nejlepším vozidlem MHD do města je podle mě trolejbus
No vzhledem k tomu, kolik by stálo zatrolejování, bych řekl, že pro Prahu by byly daleko lepší právě takovéhle elektrobusy a busy na CNG. A tramvaje vzhledem k rozsahu stávající sítě asi nic nenahradí.