Tohle auto mám s 2.0 MJT už 4 roky, ale tvrdit, že má malá vnější zrcátka je blbost. Jistě, Ducato má větší, ale v rámci stejné třídy jsou přinejmenším srovnatelná. Místa vzadu podélně by opravdu mohlo být víc, ale nic kritického to taky není. A pokud autor tvrdí, že je tlustý B sloupek, tak asi nikdy neseděl ve VW Caddy, tam je vzadu tma a výhled jako z tanku a výhled od řidiče dozadu vpravo jen do plastu!
V Caddy jsem seděl, nicméně tam jsem si problému nevšiml. Co se týče zrcátek - v rámci segmentu dodávek se jedná skutečně o standard, to ale nevylučuje fakt, že jsou malá. Vidět v nich fakt moc není :-)
Za ty zrcátka se budu hádat, nestalo se mi, že bych měl někdy problém, nebo v nich cokoli přehlédl. Jezdil jsem i s Kangem, Berlingem, Caddym, Scudem/Jumpy/Expertem předchozí generace, a právě s vyjímkou trojčat má Doblo nejlepší výhled přes zrcátka.
Předchozí Doblo - do 2010 měl zrcátka vysoká ale užší, to mě tahle vyhovují mnohem víc. Nedá se to srovnávat s Ducatem apod. ale to je už extrem, když předjíždím Ducato aj. za jeho zrcátko se mi v protisměru klidně schová i kamion
V Caddy jsem si problemu nevsiml... no to jste uderil hrebicek na hlavicku. Ono si redakce totiz zech problemu u koncernu tak nejak nevsima >:-[] >:-[]
Ak už bola reč o pozdĺžnom mieste vzadu, nerozumiem prečo zadné sedadlá nie sú posúvateľné, resp. aj polohovateľné u tejto XL verzie zvlášť. Jasne - pôvod dodávka. Ale u civilnej verzie by to nemuselo byť nutne veľmi drahé a komplikované riešenie a pomohlo by to celkovému dojmu z auta a následne aj predajom.
či ideál neviem, ale ako lacnejšia náhrada za plnotučné MPV za polovicu peňazí to je vcelku dobrý deal. A hlavne tento Fiat človeka nevytrasie tak ako mnoho jeho súperov.
Ktorí súperi? O vytriasačke viem len o jednej - Caddy. Ford nie je síce tiež práve mäkký, ale je na tom výrazne lepšie. Francúzi z teba rozhodne dušu nevytrasú. Tak kde máš tých mnoho súperov, čo ťa vytrasú?
Berlingo/Partner zmäknú až keď to zčasti naložíš, Caddymu treba naložiť viac. Ford mi príde o čosi komfortnetnejší. Najviac sa komfortom Doblu približuje už v článku spomenutý Citan a Kangoo.
Proč v tabulce porovnáváte doblo s combem, když to je to samé, jen v jiném kabátku? Nebylo by lepší vybrat třeba berlingo nebo caddy?
Mimochodem ta tabulka krásně ukazuje jak se u Fordu zbláznili, cena kdesi ve výšinách a ani šestikvalt to nemá :no: .
Výběr modelů v tabulce má následující důvody: Berlingo je výrazně kratší než Doblo XL. U Caddy pak díky mezigenerační výměně zatím nejsou k dispozici technické údaje nové generace.
Co tu mystifikujete ohledně Caddy? Je to velký facelift a rozměry jsou naprosto stejné jako v roce 2003. Takže rozměry k dispozici jsou, parametry motorů jsou také venku a ceny také, spíš je to o tom, že s cenovou politikou a úzkou karoserií by v přímém srovnání nedopadl moc dobře... :-!
Krásná slova Michaeli, sám bych to lím neřekl :yes: úzká karoserie a velmi sofistikovaná tuhá náprava VW s listovými pery . Tuhle koncepci měl i je to řešení bezúdržbové a asi nezničitelné, mám F. Doblo 1. generace, od r. 2007,
ale přeci jen jsou jízdní vlastnosti úplně jinde. Ještě doplním k "testovanému" exempláři - provedení XL má vždy zvýšenou nosnost, tedy v tomto osobním provedení 725kg, v plechovém a valník rovnou 1t. Jště k prostoru - v 5ti místném uspořádání vozím v "kufru" 5 jízdních kol tak, že vyndám přední kolo, bicykl otočím sedlem dolů a naskládám je napříč za sedadla. Kam to jinak dáte? PSA, VW ne, zkoušel jsem, Kangoo nevím, Dacia určitě ne. jedině o třídu větší auta.
kamarad si v auto esa kupoval predesly model dobla a zjistil po sleze ze koupil totalni rachotinu... nalita to 150000 kilometru a muzete to sestrotovat.
...jo kamarád :-)
...a koupil v Auto Esa :-)
Hele, až si koupíš nové Doblo a najedeš s ním 150.000, tak můžeš objektivně hodnotit. Jinak to jsou jen plky :-)
to muj kamarad dostal doblo loni jako nové v praci a po cca 3/4 roce ho vraceli výrobci. Mraky závad. Ma takovou specifickou práci, Na autě se točí asi pět lidí je ve službě 24h a z auta se denně vystoupí a otevře kufr snad 100x stihli za tu dobu najet cca 80tis. zajimave je, že caddyna tento režim v pohodě zvládá a jako tří letá šla pryč s cca 350tis km bez závažnější závady
no, JÁ jsem dostal služebního Passata... má najeto asi 90 tis km... a je to dlouhá řada závad.
Ale výrobce mi ho nechce vzít zpátky - prý je to standart vozidla...
V práci jezdím Fabií 1.2TSI, dokud jsem se střídal s kolegou, žrala olej, teď jí jezdím sám a je to v pohodě. Nájezd je 4tis km za měsíc. Takže stačí jedno hovádko a můžeme tu psát o křápech jakýkoliv značky.
Vzhled faceliftu je pod me ponekud kontroverzni, ale to uz u fiatu je u mpv/van takova tradice. Nicmene je videt, ze Fiat vnima kritiku a nove modely znamenaji vyyznamny posun v kvalite interieru.
Takze ve svem dusledku tu stoji model, ktery je pres ponekud netradicni vzhled v dusledku pohledny, v interieru velmi vkusny, a vyborne odladeny co do motoru a jizdniho projevu. Ano, Caddy nabidne miliony variant a modreni elektronicke hacapindy za tucne priplatky. Nicmene Doblo zustava nohama na zemi a nabizi maximum pro bezne zakazniky.
Doblo se vazne povedlo :yes::yes::yes: Tedy, nove modely Fiatu se vlastne vubec nebyvale povedly.
"Zavazadelník pětimístného Dobla s prodlouženým rozvorem je opravdu mamutí, jeho základní objem činí obřích 1.050 litrů. Po sklopení a překlopení zadních sedadel vznikne ložný prostor dokonce čtyři krychlové metry." To nemáte v redakci korektora? Protože tohle se nedá číst - "mamutí" jako vážně? A hned za tím "obřích", nedalo by se to napsat víc česky?
"Ložný prostor" je označení plochy, ne objemu, tak proč s tím mícháte metry krychlové?
Klady: Výkon, prostotr, pohodlí (vpředu).
Nedostatky: nemá české menu na displeji. grafika je dosti nepřehledná. Chybí denní údaje, které by se po určitém časovém úseku mimo provoz automaticky vynulovaly. Při provozu na denní svícení trvale svítí přístrojová deska. U Škody, či Volkswagenu jsem zvyklý na to, že když se setmí a nevidím na přístroje, přepnu na plné světlomety. V noci je přístrojová deska zcela nepřehledná. relativně malé rudě svíticí piktogramy splývají ve změť bodů. Umístění vypínačů v řadě (např. přední/zadní mlhová světla, vyhřívání zadního okna a pod.), je dosti nevhodné a nepřehledné. Tempomat i se svou kontrolkou je schován pod příčkou volantu tak, že při běžném pohledu není vidět. Ovládání telefonu přes bluetut je poměrně dobré, až na příliš hlasité zvonění. Dá se sice v průběhu vyzvánění zeslabit, ale pak zase není slyšet hovor. Pokud za jízdy zayvoní telefon, je to šok nejen pro řidiče, ale i pro všechny spolujezdce. Zásuvka 12 v funguje pouze při zapnutém zapalování. Se zadními posuvnými dveřmi má mnoho pasažérů problémy Odjišťovací páčka je nenápadná a těžko ovladatelná. Ve srovnání s VW Caddy, se kterým jsem jezdil dosud, se mi veškeré ovládací prvky zdají u Volkswagenu mnohem intuitivnější.