Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Talisman: Nástupce Laguny a Latitude přijíždí

Renault Laguna po třech generacích končí. Novinka francouzské automobilky dostala název Talisman. Je sympatické, že to značka s diamantem ve znaku ve střední třídě nevzdává.
Zpět na článek
6. 7. 2015 16:11
6. 7. 2015 16:59
6. 7. 2015 17:15
6. 7. 2015 17:22
6. 7. 2015 18:39
6. 7. 2015 23:32
6. 7. 2015 20:04
7. 7. 2015 11:52
6. 7. 2015 16:13
6. 7. 2015 16:16
6. 7. 2015 16:49
6. 7. 2015 16:25
6. 7. 2015 16:30
6. 7. 2015 16:32
6. 7. 2015 16:35
6. 7. 2015 16:49
6. 7. 2015 16:50
6. 7. 2015 17:07
6. 7. 2015 18:00
7. 7. 2015 06:18
6. 7. 2015 22:38
6. 7. 2015 17:03
6. 7. 2015 17:50
6. 7. 2015 17:59
6. 7. 2015 18:02
7. 7. 2015 06:23
6. 7. 2015 18:30
7. 7. 2015 06:28
7. 7. 2015 12:53
7. 7. 2015 12:55
7. 7. 2015 13:24
6. 7. 2015 18:38
6. 7. 2015 20:22
6. 7. 2015 18:32
6. 7. 2015 17:13
6. 7. 2015 17:15
6. 7. 2015 17:30
6. 7. 2015 17:54
6. 7. 2015 18:02
6. 7. 2015 22:04
6. 7. 2015 17:42
6. 7. 2015 18:18
6. 7. 2015 18:24
6. 7. 2015 18:42
6. 7. 2015 19:16
6. 7. 2015 18:59
6. 7. 2015 19:19
6. 7. 2015 19:26
6. 7. 2015 20:41
6. 7. 2015 21:04
6. 7. 2015 21:14
6. 7. 2015 21:25
6. 7. 2015 21:30
6. 7. 2015 21:35
6. 7. 2015 21:38
6. 7. 2015 17:59
6. 7. 2015 18:08
6. 7. 2015 18:41
6. 7. 2015 20:35
6. 7. 2015 21:12
6. 7. 2015 19:55
6. 7. 2015 20:06
6. 7. 2015 20:27
6. 7. 2015 20:28
6. 7. 2015 21:16
6. 7. 2015 21:18
6. 7. 2015 21:28
6. 7. 2015 21:39
6. 7. 2015 21:43
6. 7. 2015 21:46
6. 7. 2015 21:50
6. 7. 2015 22:02
6. 7. 2015 22:04
6. 7. 2015 22:05
6. 7. 2015 22:06
6. 7. 2015 22:09
6. 7. 2015 22:13
6. 7. 2015 22:17
6. 7. 2015 21:47
6. 7. 2015 21:47
6. 7. 2015 21:53
6. 7. 2015 22:07
7. 7. 2015 00:00
6. 7. 2015 23:32
7. 7. 2015 00:36
6. 7. 2015 20:22
6. 7. 2015 20:44
6. 7. 2015 20:46
6. 7. 2015 21:30
7. 7. 2015 08:30
7. 7. 2015 11:39
6. 7. 2015 21:55
6. 7. 2015 22:17
6. 7. 2015 22:56
7. 7. 2015 10:31
7. 7. 2015 11:54
7. 7. 2015 12:08
7. 7. 2015 13:17
7. 7. 2015 17:18
7. 7. 2015 17:27
7. 7. 2015 12:09
7. 7. 2015 13:15
7. 7. 2015 13:34
7. 7. 2015 13:37
7. 7. 2015 22:13
8. 7. 2015 11:57
6. 7. 2015 23:12
7. 7. 2015 00:56
7. 7. 2015 07:48
7. 7. 2015 12:41
8. 7. 2015 22:06
Avatar - Well-being
6. 7. 2015 16:09
Ty sloní kly
pod předními lampami, tak to je tedy hnus, velebnosti ... ;-)
Rozbalit vlákno
8
6. 7. 2015 16:11
Re: Ty sloní kly
je to vpredu prebumerangované, ale inak pekné
6. 7. 2015 16:56
Re: Ty sloní kly
No kdyby tam ty bumeragy nebyly, tak by to bylo na vlkohradí žalobu >:D
6. 7. 2015 16:59
Re: Ty sloní kly
[odkaz] Pouzivani prvku z konceptu aneb na papire to vypadalo dobre...
6. 7. 2015 17:02
Re: Ty sloní kly
Jj to souhlasím, tenká dlouhá LED linka vypadá pěkně :yes:
6. 7. 2015 17:26
Re: Ty sloní kly
niečo na tom bude
Avatar - Informátor
6. 7. 2015 17:54
Re: Ty sloní kly
Taky se mi to líbí. Dávám :yes:
6. 7. 2015 18:55
Re: Ty sloní kly
Nesouhlas, tohle se mi právě líbí.
7. 7. 2015 07:27
Re: Ty sloní kly
A mi se "tuze libi" ty tenisky: [odkaz] >:D
:-! Az jednou vyrostu, taky si takove koupim a budu delat manazera v automobilce.....
Avatar - pumpkin
6. 7. 2015 16:11
Podarené
Vyzerá to veľmi dobre. Už umiernený ale stále originálny dizajn. Pre mňa ako milovníka le Quémentových Renaultov je toto akceptovateľný kompromis medzi francúzskou avantgardou a nemeckou strohosťou. Bravo van den Acker!

Jedna live fotka z premiéry na zámku Chantilly:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
12
6. 7. 2015 16:59
Re: Podarené
Nemohu si pomoci, ale ten předek na mě působí, jako bych ho už někde viděl. Asi Passat CC aktuální generace, ten se mi zdá asi nejpodobnější. Ale jinak design celkem ok, ta motorová paleta se ale příliš mnoho podobá japonské cestě do zapomnění. Vrcholná benzínová motorizace ve střední třídě prostě nemůže být oturbená 1.6 a vrcholná naftová nemůže mít 118 kW. Ne, ne, a ne.
6. 7. 2015 17:15
Re: Podarené
Ty motory jsou proste renault no... 1.6 110kW bude prijemny motor na takove to rodinne jezdeni, dokonce ma slusny objem. VW ma na 150 koni 1.4ku... Vrcholovy benzin si stejne nikdo nekoupi (i kdyz 200 koni neni nic moc) takze k tomu nejaky sestivalec treba od nissanu dat mohli. No a dvoulitrovy diesel je v teto tride povinnost. I kdyz absence poradne dieselove motorizace treba nekoho primeje koupit si tu silnejsi 1.6ku benzin. Ale spis ne...
Re: Podarené
Naopak Renault nejde francouzskou cestou, zvolil jsi spíše německou, auto má blíž k Passatu a jednoduchým tvarům než např. minulé Renaulty. A 1.6 diesel je skvělý motor, ale jako strop by měl být aspoň dvoulitr.
Avatar - pumpkin
6. 7. 2015 17:22
Re: Podarené
Píšem niekde, že ide francúzskou cestou?
Re: Podarené
Píšeš originální design, pod pojmem originální design rozumím třeba Cactus, DS5 nebo Espace. Nový Talisman rozhodně není originální, Renault už nechce tolik vybočovat z řady a volí design, který je osvědčený, málo konfliktní.
Avatar - pumpkin
6. 7. 2015 23:32
Re: Podarené
Píšem o kompromisoch, neviem čo je na tom nepochopiteľné. Ale cením, že za originálny považuješ francúzsky dizajn. :yes:
Avatar - Informátor
6. 7. 2015 17:55
Re: Podarené
Byl jsi přímo tam? A pokud ano, jak to probíhalo? Jak to auto vypadá naživo?
Avatar - pumpkin
6. 7. 2015 20:04
Re: Podarené
Bolo to pekne spravené. Bolo to tak 20 km od predmestia Paríža v areáli zámku Chantilly, okolo ktorého sú pôsobivé vodné plochy. Medzi zámkom a umelým jazerom bol postavený stan, tak aby nebolo vidieť na vodnú plochu za ním. Síce sa konečne trochu ochladilo, mnohí zjavne ocenili klimatizované vnútro stanu.

Okolo trištvrte na tri sa novinárom prihovorila moderátorka, tuším nejaká známa pretekárka, nepoznám... potom mal príhovor Carlos Ghosn, hovoril nejaké fakty, napríklad, že ročne sa predá 8 miliónov limuzín D-segmentu, z toho 1 milión v Európe... Potom bolo tematické video, ktoré sa na nete objavilo už dávnejšie, po ňom odpočítavanie. Obrazovky išli do bokov, sklopili sa rampy a za nimi krásny výhľad na umelé jazero, na ktorom boli postavené z oboch strán pontónové cesty. Vtedy na ne oproti sebe vošli dva Talismany, v strede odbočili k divákom a vošli do stanu na točne. Voilá!

Je to taký ten prekvapivý pocit, aké je to mohutné, naposledy som ho mal pri novom Superbe, oproti Passatu určite svalnatejšie. Potom mal znovu chvíľu reč Ghosn, po ňom už Laurens van den Acker. Povedal, že mali neľahkú úlohu spraviť auto dostatočne dobré pre ázijský ale aj európsky trh. Kombi verzia spolu s Méganom sa má predstaviť na jeseň vo Frankfurte a viacmenej už len také tie kecy o dizajne.

Auto pôsobí fakt elegantne, jediný nepekný pohľad bol spredu, mierne odspodu, lebo na masívnej karosérii pôsobia pneumatiky smiešne úzko, ale inak paráda. V tých "mrožích zuboch" sú okrem denného svietenia aj smerovky, full LED a celkovo z interiéru taký prémiový pocit, hlavne teda pri Initiale Paris. Prišlo mi to väčšie ako Mondeo. Jaj, a čo si sa pýtal? Nie, nebol som tam.
6. 7. 2015 22:24
Re: Podarené
pěkně popsáno, Renault překvapil :yes:
7. 7. 2015 11:52
Re: Podarené
Té francouzské avantgardy jak píšeš tam mohlo byt trochu víc, ale i tak se to auto povedlo. Ted už se nedá cekat tak velký převrat jako byl když vyšla laguna II. Přeji tomuto vozu dobry prodeje. :yes:
6. 7. 2015 16:13
KRÁL
Nádhera! to je proste skvost! :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - CHerokee
6. 7. 2015 16:16
Re: KRÁL
No nevím, vypadá to jak kopie posledního Passatu. :-|
6. 7. 2015 16:49
Re: KRÁL
Jasne ked niekto nevykrada audi tak napr. vw spamatajte sa ludia. >:D
6. 7. 2015 16:51
Re: KRÁL - ani omylem
No tak někde tu inspiraci vzít museli ;-) Btw opět plánované jen 1.6l motory u střední třídy? O 2l motorech ani zmínka, také žádné 4x4? Řekl bych dost velká konkurenční nevýhoda. Tady Insignia, Passat či Mondeo bodují :yes:
Avatar - Informátor
6. 7. 2015 17:57
Re: KRÁL - ani omylem
Ale prdlajs, mluví to jasnou designovou řečí Renaultu, mrkni na jiné nové modely a bude ti to jasné. Za mě dobře, že to nevypadá korejsky.
Avatar - Informátor
6. 7. 2015 17:56
Re: KRÁL - ani omylem
Jak říká klasik: To se bude líbit >:-[]
Avatar - woody-alien
6. 7. 2015 17:59
Re: KRÁL - ani omylem
Jenže on klasik říká: To je blbý, to se bude líbit. ;-)
6. 7. 2015 18:57
Re: KRÁL - ani omylem
Králem se určitě nikdo a nic nerodí, ale třeba bude úspěšný a stane se jím (já rozhodně nejsem proti). Konkurence je veliká, reklama, marketing a "nálepka" dělá svoje, uvidíme.
6. 7. 2015 16:20
Wolfsburg to prodal
šmarjá panno...Jak jen to hoši z Vlkohradu udělali, že Diamant na kapotě jim šlohnul pašíka? Budou dostávat tantiémy z každého prodaného kousku?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - CHerokee
6. 7. 2015 17:50
Re: Wolfsburg to prodal
Tež jsem si myslel nejdřív, že to snad je fotomontáž
Avatar - Informátor
6. 7. 2015 17:57
Re: Wolfsburg to prodal
Koukám, jak hned něco není od VW, je to špatný. Hoši hoši, radím vám rychlejc myslet než psát :no: Jinak budete za ...
6. 7. 2015 18:03
Re: Wolfsburg to prodal
koukám koukám, že se člověk nesmí vyjádřit, aby nebyl hned poučován všeználky. Ber to prostě tak, že to první, co mne napadlo při pohledu na tento vůz, je podoba s VW Passat. Velmi se omlouvám automobilovým odborníkům, že mne to napadlo. Jdu dát desetkrát Zdrávas...
Avatar - Informátor
6. 7. 2015 18:08
Re: Wolfsburg to prodal
Oukej, jak píšu dole, to je ale pro Renault vlastně pocta >:-[]
Avatar - miromen
6. 7. 2015 20:20
Re: Wolfsburg to prodal
A ty jsi co zač ? Ta jasna inspirace nebo podoba koncernu tam prostě je. A jak se mužeš dočist jen zde nejde o ojediněly nazor.
Avatar - 4hill
6. 7. 2015 21:55
Re: Wolfsburg to prodal
Tak tu podobnost nevidí snad jen ten kdo nechce..
Avatar - lukas06
7. 7. 2015 13:08
Re: Wolfsburg to prodal
Vážně? Kdo toho Pašíka vidíte???
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/h…
6. 7. 2015 16:25
proc
Proc to musi bejt zase hnusny, to uz v nikdo neumi vyrobit normalni hezky auto? Kdyby ten predek vzali z espace, udelali by mnohem lip. Vzhledem k aktualnimu designovymu jazyku znacky to vypadalo slibne, i zamaskovany prototipy nascedcovaly, ze to bude hezky auto, ale ne, oni to proate musi podelat. Fakt nastava doba, kdy patlaniny z autotipu vypadaji lip, nez skutecne auto.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - pumpkin
6. 7. 2015 16:30
Re: proc
Potom by zas podaktorí nadávali, že je to moc nudné, nie? Všetkým sa nezavďačíš.
6. 7. 2015 16:32
Re: proc
Jenze ono to nudne je. Ty kly jsou akorat osklive, nic zabavneho na nich neni. Pritom zadek se povedl.
6. 7. 2015 16:35
Re: proc
Neviem, ci sa divame na rovnake auto :-) , ale za mna je to za 2. Sklamalo ma, ze nema 4x4, v tomto je uz konkurencia dalej a nalejme si cisteho vina, taketo auta si kupuju väcsinou podnikatelia a tam asi par stoviek eur nebude hrat rolu. Passat s 4x4 ma napr. v Rakusku trzny podiel okolo 60%, Insignia dokonca este viac, takze v tomto ma Renault urcity handicap.
6. 7. 2015 16:49
Re: proc
Kdyz se clovek nezameruje jenom na ty kly, tak to jde, i kdyz je tam zase nesvar v podobe kratkeho a kvuli chodcum zvlastne hrbateho predku, ale ty kly jsou fakt hruza. Asi je to jenom krecovita snaha o oziveni, ale efekt to ma takovy, jako kdyby si nemecky manaher nasadil klaunsky nos.
Avatar - pumpkin
6. 7. 2015 16:50
Re: proc
A už sa aj vie, že štvorkolka nebude? Ešte ani nepredstavili kombi verziu a pokiaľ viem, u konkurencii, možno s výnimkou Škody, prišli štvorkolky až v druhej polovici životého cyklu.
6. 7. 2015 17:07
Re: proc
Predpokladam, ze by sa s moznostou 4x4 pochvalili, ako to urobili i ine znacky daleko dopredu pred zahajenim vyroby. A 4x4 a len v kombiku...je to mozne ako u Oktavie alebo mazdy 6, ale Passat, ci Insignia maju 4x4 i bez kombika. U mondea....tam presne neviem ale je mozne, ze tam to bude len u kombika.

Inac s tymi klami....to mas pravdu, to tam na takuto triedu nepasuje.
Avatar - Informátor
6. 7. 2015 18:00
Re: proc
Třeba se s ní vytasí, až ukážou kombi. Pak to bude mít ten patřičný drajf.
7. 7. 2015 06:18
Re: proc
"...až ukážou kombi. Pak to bude mít ten patřičný drajf. ..." Tsk. tsk. :-!
Prece kvalita auta se meri podle litru kufru. Kriticky bod je kdyz objem kufru se blizi k celkovemu vnitrnimu objemu. Trochu vic - a jedeme na zebrinaku. :-(
Auto je to hezke. Rikam auto...protoze to je sedan, do ktereho rad sedam. :yes:
6. 7. 2015 22:38
Re: proc
Octavia Liftback se jiz nabizi 4x4 minimalne rok
6. 7. 2015 16:40
tohle je srovnani
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
hlavne ten posledni paskvil >:-[] ty kliky jak kdyby tam nepatrily a vubec ten tvar od toho kocovnyho patlala
Rozbalit vlákno
4
6. 7. 2015 18:29
Re: tohle je srovnani
holden, čítam že sa ti konečne posunula prenoska v mozgu a zapadla do inej drážky.
To, že ti vynechala slovo "vandrák" však nič nemení na tvojom rankingu.
6. 7. 2015 21:32
Re: tohle je srovnani
[odkaz]
[odkaz]
Tak i oproti tomu Skodovackymu rapidnimu predku je Talisman o tridu vyse >:-[]
Na silnici to bude nadhera :yes:
6. 7. 2015 21:54
Re: tohle je srovnani
kks nemyslel som si že až taky rozdiel tam uvidím :-) ako superb je krásne auto musím uznať aj ked nejsom zrovna fanušik tejto značky ale teraz ked som si to porovnal tie dve fotky.. ako sorry. ale superb vyzera tak nudne a na detaile chudobne oproti talismanu...
7. 7. 2015 08:50
Re: tohle je srovnani
Tak to "chudobne" to plne vystihuje. Je videt, jak ten Superb ma blize k Rapidu nez k luxusne vypadajicim autum stredni tridy ;-)
Avatar - AUDIRS6
6. 7. 2015 16:48
Gratulacia Renaultu k ich A6-ke
>:D
Ze to bocne presklenie bude ozaj take A6-ovite som +/- cakal, trosku tam zdvihli tu linku na tom poslednom trojuholnikovom okienku a zakoncili ho hranatejsie, ale dobry vykon >:D
Interier - hmmm...co na to povedat ? Nieje to uplne zle, netrci z toho tablet do priestoru, takze defakto aj tam maju odomna pochvalu. Ale stvarnenie pristrojoveho stitu s centralnym otackomerom a asi len digitalnym tachometrom vyzera na danu triedu nedostojne. Nehovoriac o tych postrannych ukazovateloch teploty chl.kvapaliny a stavu paliva ;-\ Ked uz sa tak inspirovali u Nemcov, mohli aj tam vymysliet klasickejsie - elegantnejsie riesenie.

Podvozok - 4 Control hadam bude fungovat lepsie ako v nedavno testovanom Espace, chybajuce 4x4 je dnes uz skoro neodpustitelne... :-!

Motory - ak to myslia s tou 1.6 maximom vazne, tak...nemam slov... 8-s

Ale uspech, ze to vyzera aspon takto, uvidime aka bude cenova politika a predaje...
Rozbalit vlákno
5
6. 7. 2015 16:54
Re: Gratulacia Renaultu k ich A6-ke
K tém posledním větám - souhlas. K ceně, jestli budou kopírovat Espace s přestřelenými cenami, tak asi smolík...
6. 7. 2015 17:00
Re: Gratulacia Renaultu k ich A6-ke
smolík?? prestreleným cenám?? prosím?? pokial ste čítali článok.. nový espace už objednalo kolko? vyše 13 000 zakaznikov a polovica z toho bolo initiale paris?? mam vlastnu skusenost že som videl dva razy zaparkovaneho espaca a obidva boli initiale paris.. sam som prekvapeny ale vidíte! ludom sa to pači! je to luxus a je to kvalita a na tak spracovane auto ako napr koža nappa.. ktoru napr použiva bentley vo svojích autach.. ešte stale vam to je vela?? >:-[] máte velke luxusne auto 7 miestne za 40 000 eur + -... neni to podla mna vela :-)
6. 7. 2015 21:52
Re: Gratulacia Renaultu k ich A6-ke
Spoj v jedné větě rendlík, kůži nappa a Bentley...a hned máš rendlík na úrovni luxusních značek :-) (v prémii ji používá kdekdo) Pokud jde o tenhle nový rendlík, platí to, co vždycky: jak je v promo klipu většina záběrů na prošití kůže a dřevěnou dýhu, zřejmě bude technika lehce v útlumu :-)
Avatar - pumpkin
6. 7. 2015 17:03
Re: Gratulacia Renaultu k ich A6-ke
13-tisíc predaných Espacov z toho približne polovica Initiale Paris za štvrť roka je zlý výsledok?
6. 7. 2015 17:20
Re: Gratulacia Renaultu k ich A6-ke
Co to podpořit nějakou statistikou? Na Left line jsou data jen do dubna - předpokládám ještě doprodej starého a na Mats blogu (nemám předplatné) je jen ve Francii cca 1800ks za 5/6 2015 ;-) Tak přemýšlím kde se těch 13 tis ks vezme, když Francie bude pro Espace asi největší trh?
Avatar - Pekelná Micinka
6. 7. 2015 17:00
Elysejský pán
Je to málo francouzské ale jinak docela povedené. Uvidíme naživo, zadní světla až neočekávané, jako dárek k americké nezávislosti.
Rozbalit vlákno
3
6. 7. 2015 17:06
Re: Elysejský pán
Jo ty zadní světla vypadají celkem dobře ;-)
6. 7. 2015 22:27
Re: Elysejský pán
cítím cítím dodgeovinu :-)
6. 7. 2015 17:03
4x4
Když má nahradit i Latitude, tak mu ten pohon 4x4 dát mohli. I když, na druhou stranu, pořád dobře, že se drží alespoň nějakých pokročilejších technologií podvozku jako 4control než je házet stranou jak to předvádí Citroen u Hydractive... Kromě 4x4 by měl všechno co potřebuji.
Rozbalit vlákno
12
6. 7. 2015 17:50
Re: 4x4
A na co že tu 4x4 potřebuješ ?
Avatar - CHerokee
6. 7. 2015 17:59
Re: 4x4
Tak vždycky bude lepší 4x4 než předokolka. Navíc bych nedal roku do ohně, že to bude mít vzadu víceprvek... Mi k tomu chybí větší motor, který by odpovídal této třídě.
Avatar - Informátor
6. 7. 2015 18:02
Re: 4x4
Jejdanánku, a von ti to auto někdo nutí? Podle nicku usuzuji,že když tam není minimálně osmiválec, je něco špatně. Probuď se, je rok 2015!
7. 7. 2015 06:23
Re: 4x4
"... když tam není minimálně osmiválec.." Hush. Na osmivalec mi nesahej, prosim. :-!
Objem kufru nicim nenahradis, ani rakvi na hrbitove.
>:D
6. 7. 2015 18:30
Re: 4x4
A nechceš si s tím zajít k lékaři? Tyhlety poruchy osobnosti se už dneska dají docela dobře léčit.
7. 7. 2015 06:28
Re: 4x4
"...A nechceš si s tím zajít k lékaři? Tyhlety poruchy osobnosti..." Aaaah, pan je psychiatr, a licenci mas? A kdyz dojde logika, fakta a argumenty, sahneme po universalnim stylu prispevku - ad hominem., eh. :-O Oooh, jak trapne.
7. 7. 2015 12:53
Re: 4x4
Mám diplom, ačkoliv působím v komerční, ne klinické sféře. Vlastně se ozval ten nejpostiženější - ten, kdo si dá do nicku (jméno neovlivníš, ale nick si volíš svobodně) technický parametr - V8 je motor dost velký i pro obrněný transportér - tak hledá řešení svých osobnostních problémů v projekci nějakého extrémního silového parametru na realitu. Auto je bohužel u takto postižených velmi nebezpečná zbraň - denně je potkávám na českých silnicích - že na takové latentní psychopaty v diskusích hned reaguji. Zůstává jen doufat, že ve tvém případě je ta "véosmička" pouze někde na plakátě v dětském pokojíčku a zatím ještě ne na silnicích.
Avatar - eXp10it
7. 7. 2015 12:55
Re: 4x4
4x4 je dražší na porizeni, dražší na servis, dražší na opravy, náchylnější na poruchy, zabira misto, ma větší třecí ztráty a hmotnost což se negativně projevuje na spotřebě. Určitě má své opodstatnění pokud se často pohybujete v bahně nebo bydlite mimo udržované cesty ale i tomu se zkušený řidič dokáže vyhnout. Naopak pro člověka co se do těchto podmínek dostane dvakrát či třikrát do roka představuje nebezpečí protoze vuz v zatáčce nejde jenom za přední nápravou ale tlačí ho i zadek což už chce trochu fistrona za volantem a ne jenom otáčet volant směrem ktery chcu jet. Úplný výsměch jsou pak takové ty připojovací nesmysly co pripnou zadek az po prokluzu přední nápravy nebo naopak... jako zábava je to fajn ale dost nebezpečná. Samozřejmě pokud toho mate najezdene hodně a bydlite mimo civilizací tak tam to potřeba je ale to by si asi člověk nekupoval Talisman. Píšu to jako člověk co se po 6 letech rad zbavil RAV4
7. 7. 2015 13:24
Re: 4x4
No vidím to dost podobně. Mám s autama 4x4 asi 300 tis km. Nějak nechápu jaká je logika na pořízení (v soukromém autě), pokud to u nafty bude cca 1 l/100km navíc a člověk to u auta střední třídy zřejmě opravdu použije v zimní kalamitě, tedy 3 x za pět let :-) Mimochodem na RAV4 rv 2008 2,0 benzín mám cca 100 tis km.
6. 7. 2015 18:38
Re: 4x4
Fakt neviem prečo nasilu 4x4, keď fúra ľudí kupuje SUV iba s predohrabom.
6. 7. 2015 20:22
Re: 4x4
Na to abych dojel v zimě do práce.
6. 7. 2015 18:32
Re: 4x4
Treba uznať, že oproti dizajnu Latitude je to naozaj krok vpred :-)
6. 7. 2015 17:13
Nono
Tak super, auto velikosti MB E s motorem 1,5 či 1,6 litru a předpokládám, že po vzoru Espace taky vlečnou nápravou, to bude high tech.
Renault technicky degraduje na úroveň snad Číňanů. Hlavně, že to zachrání milion elektronických serepetiček.
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2015 17:15
predok, zadok...
...dokonca aj interier celkom obstojny. no profil vozu onicom, Passat vyzera ovela proporcnejsie. Talisman ma oproti nemu prilis mohutnu kabinu a prikratku prednu kapotu :no:
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2015 17:15
Jsem spokojen
Vypadá pěkně a vzhledem k tomu, že jistá součástka vozu (stejně jako u espace) je vyráběna mým výtvorem, tak jsem spokojen :-) (ano, i díly na talisman/espace se vyrábí v ČR)
Rozbalit vlákno
3
6. 7. 2015 17:22
Re: Jsem spokojen
Může napsat kterou vyrábíš ?
6. 7. 2015 18:47
Re: Jsem spokojen
Díl je umístěn za volantem, dál to specifikovat nebudu, není to důležité. A to vyrábíš by spíš mělo být "vyrábíš". To bych totiž rovnou mohl říct, že jsem vyrobil 1 mil. vozů v Žilině... ;-) (v uvozovkách možná, snad ještě ta "operace" funguje :-) ) Chci tím také říct, že to není samozřejmě výsledek jen mého snažení jako jednotlivce, ale vícero lidí.
6. 7. 2015 17:30
grglavka
Pěkný Passat.
Rozbalit vlákno
4
6. 7. 2015 17:54
Re: grglavka
Toto je Renault a nie passat ale vlastne kvalita bude rovnaka >:D
Avatar - CHerokee
6. 7. 2015 18:02
Re: grglavka
No to nevím, Rendlík bude low end technika.
Avatar - Informátor
6. 7. 2015 18:04
Re: grglavka
Podle čeho proboha usuzuješ a proč to auto hned odsuzuješ? Stačí ti kouknout na fotku a už víš jaký to auto bude? Tak to klobouk dolů! A napiš si do redakce, ať tě zaměstnají, se jim vyplatíš >:-[]
6. 7. 2015 22:04
Re: grglavka
Už si konečně rozsviť a neobhajuj neobhajitelné... ;-)
Avatar - lukas06
6. 7. 2015 17:33
Opravdu povedené! :)
Z boku trošku připomíná Audi A6 a ve předu na světlech je vidět mírná inspirace Cadillacem CTS (LED linka) nebo Volkswagenem XL1, ale jako celek to působí famózně! :-) Renault se našel! :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 17:42
Můza?
Interiér se mi líbí, i dotykáč bych asi dal, když topení je klasicky tlačítky, kůže na palubce vypadá moc pěkně.
Vnější tvary mi ale přijdou jaksi vzájemně nepasující. Asi jako když skladatel píše píseň, a nenapadne ho žádný silný motiv. Ale protože už to dělá dlouho, tak ví, jaké kombinace akordů zní slušně, a tak cosi napíše. Ale nosný hit to není.
Espace tím hitem je, tam byl evidentně prvotní nápad a ten se jen vyladil. Tohle buď maloval někdo jiný, nebo došly nápady.Škoda. Ošklivý to není, ale vidět to bez znaku na kapotě, nepoznám, že to není nějaký číňan.
Rozbalit vlákno
15
6. 7. 2015 18:18
Re: Můza?
Lepší ubrat na originalitě a přidat na líbivosti. Mě se to líbí ;-)
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 18:24
Re: Můza?
Než originalita za každou cenu- pak určitě. Ale někdy něco vypadá spíš jako bezradnost- chybí můza. ;-)
Avatar - Emel
6. 7. 2015 18:42
Re: Můza?
Tohle má být konzervativní manažerský sedan, za mě to dopadlo dobře. Líbí se mi zadní světla a hodně dělají ta 19" kola. Myslím, že by se mohly ledy hnout a Talisman by to mohl v Evropě dotáhnout... no, na bednu s danou technikou ne, ale 4-5 jo.
Avatar - woody-alien
6. 7. 2015 18:59
Re: Můza?
Jo, tak nějak. Mně se to taky docela líbí. Horší je, že bych si nevybral motor. Přinejmenším dvoulitrovou naftu by to chtělo....
Avatar - Emel
6. 7. 2015 19:16
Re: Můza?
Jo, tohle je bída... a asi se to nezlepší.
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 18:59
Re: Můza?
Konzervativní manažerský sedan.... pokud je cílem jen nasytit francouzské manažery, proč ne. Ale mimo Francii touto optikou- pak nám stačí Passat, to je ztělesnění konzervativního manažerského sedanu. Proč kupovat Renault? Většina nových Renaultů vypadá výborně- počínaje Cliem, přes Captur, Kadjar až po Espace. Nechci tohoto nástupce Laguny za každou cenu kritizovat, jen mi tam chybí trochu víc Renaultu. Nemyslím si, že by důslednější dodržení designové linie bylo pro managery problémem. Nechce se mi věřit, že typického managera obtěžuje design.
Avatar - Emel
6. 7. 2015 19:19
Re: Můza?
Prostě proto, že Passata má každý a třeba se ti víc líbí Renault a je levnější? Myslím, že se to stylu nových Renaultů drží... vidím v tom návaznost na Captur, Kadjar i Espace... a vzdáleně i Clio.

PS: jsem rád, že se některé markanty Clia ztratily v propadlišti dějin - vysoká světla a nevzhledně udělané denní svícení.
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 19:26
Re: Můza?
Ano, přesně- protože se ti třeba Renault víc líbí. A já souhlasím s tím, že toto spíš nějak "zpassatovatělo", podobně jako 308-ka "zgolfovatěla". Pro někoho zaplaťpánbůh, pro někoho bohužel. Žádná tragédie, jen mírné zklamání.
Avatar - Emel
6. 7. 2015 20:41
Re: Můza?
Buď rád, že to nezesamsungovatělo ;-) . Já jsem naopak čekal, že evropská střední přeroste Renaultu přes hlavu. To se asi stalo po technické stránce, ale designově je tohle plnohodnotný hráč, výrazně překonávající jak Lagunu III tak (ještě víc) Latitude.
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 21:04
Re: Můza?
"nezesamsungovatělo"- tohle se tu v různých podobách poslední dobou používá často, je tím myšleno počínštění?
Jinak Latitude (možná neprávem) vůbec neberu vážně.
Avatar - Emel
6. 7. 2015 21:14
Re: Můza?
Ne, pokorejštění. Asi víš, že Latitude je multi-kulti model prodávaný v Asii i v Evropě (v Asii jako Samsung SM?... SM5 myslím). Latitude taky neberu vážně... a právě proto jsem se trošku bál, aby to Renault nezkusil odbýt korejskou verzí pouze se znáčkem Renaultu... tohle ale má té vlastní identity dost.
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 21:25
Re: Můza?
Uvnitř bych jezdit určitě dokázal, a venek- uvidíme naživo a v jiných barvách (pro mě hlavně bílá a červená. Čím víc na to koukám, tím se mi to zdá hezčí, ale wow efekt to nebyl, na rozdíl od jiných renaultů.
Avatar - Emel
6. 7. 2015 21:30
Re: Můza?
Jakých Renaultů? Mně se třeba Kadjar líbí, ale tam je podobnost s Qashqaiem příliš velká než aby byl nějaký wow efekt možný... prostě je to Qash s jinými detaily. Jo, Espace ve fialové... není sice dle mého vkusu, ale působivost mu nelze upřít.
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 21:35
Re: Můza?
Na mě Kadjar na první pohled zapůsobil dost dobře. No a Espace přímo pecka.
Avatar - Emel
6. 7. 2015 21:38
Re: Můza?
Ale jo, Kadjar je pěkné auto... ale pokud Talismanu vyčítáš nedostatek vlastní identity, tak pro Kadjar to platí dvojnásob... ne? Je fakt, že Passat je konkurent a Qashqai sourozenec...
6. 7. 2015 17:59
Hodnotim
Originalne, trochu sa ponaša na latitude ale konečne francuzov niečo napadlo a viem že niektrori v nom vidite passat ale to by mala byt vlastne uražka lebo passat je podla mna odpad >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Informátor
6. 7. 2015 18:06
Re: Hodnotim
Pokud přistoupím na tvoji filizofii, tak by to měla být hlavně pocta pro Renault >:D
Avatar - Stejsn
6. 7. 2015 18:08
Passat no.
zas furt lepší než Samsung :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
7. 7. 2015 08:08
Re: Passat no.
Jenže tohle JE Samsung. Ale lepší Samsung, než rendlík. Taky LG je lepší... :-)
7. 7. 2015 11:43
Re: Passat no.
"..Samsung, než rendlík. Taky LG je lepší."
Cituji mistry humoru a filosofie: "..Za hodinu už bylo úplně jedno, kdo v poledne jedl a kdo se postil a domů nás za tmy rozvážel Janeba na dvoukoláku.." :-!
A za 20 let bude jedno, jestli tu nejaky rendlik delal do aut. 8-s
6. 7. 2015 18:17
To nejlepší...
...z A6, Passatu a XJ. Renault nic nezkazil, přivezl sice nepříliš originální, ale hezký auto.
Teď už jen nějakou top benzínovou a naftovou motorizaci, slušnou cenu a nechá se slušně navázat na Lagunu I.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Skipper
6. 7. 2015 18:44
Re: To nejlepší...
To by mě zajímalo, co z XJ a A6 tam vidíš.
7. 7. 2015 06:21
Re: To nejlepší...
Viz níže, A6 pak celkový hmotový rozložení. Ale jak píšu, originalita mě úplně nezajímá... Spíš souhra celku a ta u Talibanu funguje.
9. 7. 2015 11:07
Re: To nejlepší...
Ten Taliban byl překlep, nebo záměr? >:D No málo platný, už to mám v hlavě, odteď je to pro mne Renault Taliban :yes:
6. 7. 2015 18:50
Re: To nejlepší...
Na Laguna I určitě navazují, což se mi také líbí.
6. 7. 2015 22:11
Re: To nejlepší...
Ano, tohle by si spise zaslouzilo jmeno Laguna, nez predchozi dve generace.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 7. 2015 00:58
Re: To nejlepší...
Který prvek z XJ tam vidíš. Nechci rejpat, ale vážně, já nic.
7. 7. 2015 06:20
Re: To nejlepší...
Tříčtvrteční pření pohled na linii zadního oblouku bočních oken ;-)
Avatar - Skipper
6. 7. 2015 18:41
Zklamání
Tak tady máme nový Renault. Sice asi nejsem cílovka, ale tak nějak jsem čekal od Renaultu víc. Když si vzpomenu na krásný Avantime, nebo dvojkovou Lagunu, které vypadají hezky i po letech, tak tento ocucaný bonbón je... slabota. Renault vytvořil vzhledově nudné a bezpohlavní auto. Ne, nevidím v tom design Passatu, ale určitou... Passatovitost? Jo, prodejům to asi pomůže, ale vidět to na silnici, tak mě ani nenapadne otočit se za tím. A licousy tomu rozhodně nepomůžou.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
6. 7. 2015 19:27
Re: Zklamání
Renault vytvořil to, co lidé chtějí. Kolik lidí si koupilo krásný Avantime, kolik si koupilo dvojkovou Lagunu nebo její nástupkyni? A kolik lidí jsou prostě trapné konzervy, které ve střední třídě chtějí tyhle tvary?
Avatar - Emel
6. 7. 2015 20:35
Re: Zklamání
Lagunu II si koupilo jen v roce 2002 skoro čtvrt milionu Evropanů. Nebýt problémů s kvalitou, bylo by to velmi úspěšné auto - po zásluze. Stejně jako Laguna III loni po zásluze prodala 16t.
Avatar - Blue Sun
6. 7. 2015 21:02
Re: Zklamání
Jeden rok ale zázraky nedělá. Kolik toho bylo celkem? (Ano, jsem líný to hledat.) Prostě to auto naplnilo prvními roky zájem a pak to upadlo... totéž bylo s trojkou. Takže ač jsem renaultista, v téhle věci zkrátka jsem pragmatik. Kreativitu čekám od Méganu.
Avatar - Emel
6. 7. 2015 21:12
Re: Zklamání
Od 2001:
226t - 247t - 182t - 137t - 110t - 76t - 70t - baj voko něco málo přes milion kousků.

S trojkou to právě nebylo to samé, ta prodala něco přes 300 a v nejlepším roce 90. Jsem si vědom krize i celkového poklesu mainstreamové střední, ale můj názor je, že trojka nedosáhla kvalit ani prodejů dvojky.

S tím pohledem na Megane a Lagunu souhlas... a s tím očekáváním je pro mě Talisman spíš příjemné překvapení.
Avatar - Skipper
6. 7. 2015 21:20
Re: Zklamání
Tak hlavně trojka byla dizajnově zase až moc úlet...
Avatar - Skipper
6. 7. 2015 21:14
Re: Zklamání
V podstatě souhlasím. Chápu, že ve střední třídě se konzervativnost nosí a Renault dělá auta ne proto, aby se mi líbila, ale proto, aby jich prodal co nejvíc.Jen mě to mrzí. Za Vel Satisem, nebo Avantime se otočím stále...
A další věc - konzervativní dizajn ano. Ale myslím si, že ve střední se to Superbu povedlo daleko líp. Asi jsem na hrany nebo co :-)
Avatar - Blue Sun
7. 7. 2015 09:42
Re: Zklamání
Mě zase právě neoslovuje škodovácká hranatost, takže já beru tyhle křivky. Střední sice není moje třída, ale očekávám podobný postup v nižší střední.
7. 7. 2015 06:34
Re: Zklamání
"..Nebýt problémů s kvalitou, bylo by to velmi úspěšné auto." >:D
Edsel byl taky uspesny!
Svym origo zpusobem.
6. 7. 2015 18:41
Odvolávám........
ach Svatý koncile Renaultí. Pochybil jsem. V tento den slavného Koncilu poslední....Odvolávám svá nemoudrá rčení o tom, že se to podobá na první můj pohled Volkswagenu. Odvolávám se vší vážností, neb nechci skončit na hranici z vyrvaných masek Phaetonů a Jett.
Svá slova jsem pronesl nemoudře, nevěda kolik bolesti a zmatků to způsobí v Království automobilovém. Tolik hořkosti a výroků zlostných.
Proto slavní hodnostáři vězte, že toto - toto je Diamant..........
Rozbalit vlákno
2
Avatar - woody-alien
6. 7. 2015 18:54
Re: Odvolávám........
Tolik popela na hlavu...a to všechno kvůli jednomu "donašeči"...nevěřím. >:-[]
6. 7. 2015 19:01
Re: Odvolávám........
pssst - až mne pustí, tak to rozjedu v poutních servisech ;-) . Už z dálky slyším ten chorál, před nímž se třesou všichni výrobci ošizených mixérů.....
"Ktož sú Boží osmiválce a Petrolheda jeho......."
6. 7. 2015 18:50
Vyzerá fajn ...
... ale zase ten nevyprofilovaný volant a la Renault. Keď porovnám stredový panel, tak ten volant je ako z iného auta.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
6. 7. 2015 18:52
Re: Vyzerá fajn ...
Jak by měl být vyprofilovaný? Renault zřejmě upustil od ovládání rádia na páčkách, jinak ale na volantu nevidím nic zajímavého... v jednoduchosti je krása, co bys tady chtěl vymýšlet?
6. 7. 2015 18:59
Re: Vyzerá fajn ...
Už mi je to jasné, ten istý má aj Kadjar. Áno, v jednoduchosti je krása, to však neznamená, že všetko bude "one-size-fits-all".
P.S. Chcel som tým len povedať, že sa mohli pohrať s dizajnom tlačidiel.
Avatar - rohYpnol
6. 7. 2015 19:14
Nebezpečně vydařený reparát
Exteriér se povedl, interiér pak nové éře Superbu dává řádně za vyučenou >:-[] Talisman se "nečekaně" velmi vydařil, nicméně jedmu poznámku si neodpoustím - 4-Control je možná prima hračka, ale spíše se domnívám, že by mnohem více zákazníků v téhle třídě ocenilo 4-wheel drive >:-[]

Takže :yes: :yes:

P.S. Japonci to v téhle třídě vzdali? Avensis FL, nová Mazda 6 ... 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
1
6. 7. 2015 19:16
Re: Nebezpečně vydařený reparát
Ano souhlas, prostě mít v nabídce od začátku 2,0 dCi a 4×4 by vypadalo lépe, tak snad časem, platforma to jistě umožňuje.
Avatar - del42sa
6. 7. 2015 19:55
design
Kladu si otázku, jestli už francouzští výrobci úplně rezignovali na vlastní design, protože to co vidím je podivná splácanina Volkswagenu (přední část) a Audi do rádoby francouzského auta. To už ti jejich designeří neumí nic víc, než se jen o***t po němcích ? Dejte pryč znak Renaultu a neuvidíte nic víc, než upravený VW Passat.

Interiér je napohled o.k. , ale zároveň takový strohý (opět spíše německý) než francouzský, ale přesto v porovnání s např. Audi působí jako o generaci pozadu... Kde je sakra ten Renault z konce 80 tých let ??

Výbava včetně různých pomocníků je fajn, ale to je už tak nějak povinnost mít tyhle serepetičky ve výbavě, ale nejvyšší motor 1,6l ? to už ty výmluvy na euro 6 došly tak daleko, že nejsou schopni navrhnout pořádný dvoulitr ?

A evidentně se ten problém s designem nevyhýbá jen Renaultu, Citroen C5 je "unmistakably german" a nová Alfa Romeo je designem všechno jen ne Alfa....

kam ten svět spěje....
Rozbalit vlákno
24
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 20:06
Re: design
To jsem si oddechl, že nejsem sám s pohledem na novou Alfu.
6. 7. 2015 21:18
Re: design
Rozhodně nejsi ;-)
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 21:28
Re: design
Sakra, kluci, kde jste všichni byli, když jsem dostal 13 :no: za vcelku nevinný názor na design Giulie? >:D
Avatar - AUDIRS6
6. 7. 2015 21:39
Re: design
tam to mozno poriesilo par horkokrvnych "italo multinickovcov" >:-[]
Ako vidis, tu je ta debata absolutne v pohode, ja sa pozeram, ako to tu pribuda a som rad, ze sa s väcsinou z vas zhodujem. ;-)
Toto by si mali dat v Renaulte zaramovat - tvrdy Audi-fan im praje uspech :-)
Ale je to tak trosku tou mojou nostalgiou za L I. Ta ale mala motor V6 so skoro dvojnasobnym objemom... :-! :yes:
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 21:43
Re: design
To sem ani nevěděl, že L.I měla třílitr :-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
6. 7. 2015 21:46
Re: design
ved aj taka malicka mazda 323 uz mala kedysi V6 ;-) ale ten uz bol mensieho objemu 2.0V6
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 21:50
Re: design
Pokud vím, tak to byla 1,8 V6 ;-)
Avatar - Emel
6. 7. 2015 22:02
Re: design
2.0V6 byl i v MX-3 a Xedos 6. Xedos bylo mimochodem moc pěkné auto...
Avatar - 3_diamanty
6. 7. 2015 22:04
Re: design
xedos 6 ... krasna limuzina... :yes:
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 22:05
Re: design
V mx-3 byla přece 1,8V6 ?! :-O [odkaz]
Avatar - Emel
6. 7. 2015 22:09
Re: design
Asi máš pravdu. 323F měla ale určitě dvoulitr... tedy ta bez vyklápěček.
Avatar - _Karel_
6. 7. 2015 22:13
Re: design
Máte oba pravdu, i ten byl V6. Což mě udivuje, tak objemově blízké motory, a oba V6.
6. 7. 2015 22:17
Re: design
Ano, 323F mela 2,0 V6, cca 106 kW.
Avatar - AUDIRS6
6. 7. 2015 21:47
Re: design
Joooo, mala. :-) Kamarat ju mal v riadnej fullke. V tej dobe sa mi to auto fakt ze pacilo - elegantne a prakticke zaroven. :-) :yes:
Ked sa pozriem, ako zufalo vyzeraju niektore dnesne liftbacky, ktore sa snazia tvarit ako 5/4 dverove kupe, tak L I. by im mohla davat riadne lekcie elegancie ! ;-)
Avatar - Emel
6. 7. 2015 21:47
Re: design
Laguna II měla 3.0V6 taky, trojka už myslím jen jako kupé.
Avatar - 3_diamanty
6. 7. 2015 21:53
Re: design
ano... suhlas... ono vtedy mali 3.0V6 vsetci francuzi strednej triedy... aj 406tka aj xantia aj laguna.... a passat mal vtedy tusim nejaky 2,8 litrovy 6valec ako maximum .....
Avatar - Emel
6. 7. 2015 22:07
Re: design
Nevím jestli si to řadím správně časově, ale Laguna I měla myslím 123kW a později 140kW. PSA mělo stejné údaje... dokonce nevím, jestli ty motory neměly něco společného.

Passat měl v B5 2.8 142kW... a taky 4.0W8 (někdy 2002 +-).
7. 7. 2015 00:00
Re: design
Ty motory byly skoro stejné :-)
Šlo o jednotku PRV (Peugeot, Renault, Volvo), která se montovala do frantíků, Volva, Lancií, Chryslerů, Alpinů nebo třeba i DeLoreanů.
6. 7. 2015 23:32
Re: design
Bohužel si myslím úplně to samé - stejně jako design Giulie rezignoval na "italskost", tak Talisman rezignoval na "francouzskost"... :-( :'-( Všichni to teď ve střední třídě hrají na německý styla doufají, že zde dosáhnou podobných úspěchů, jako BMW a VW... :'-( :no:
7. 7. 2015 00:36
Re: design
Presne tak jeste bych do vyctu pridal novy peugeot 307. A to renaultu fandim. Jmeno safrane by taky bylo lepsi. Designove to neni ani ryba ani rak. Tvary passat, detaily optima plus nejaka cinkrlatka. Treba to renaultu vyjde ale dle meho spis osobitost prodava: prvni twingo, cactus, megane II, picasso I, laguna I, p 206
Avatar - Achernar9
6. 7. 2015 20:02
Náhrada za Lagunu ?
Paráda ! Já bych si ho z dovolením vzal ! :-) Až teda na ten motor... svět se v pr...l obrací. Suprbéčko začíná s 1,4 ale má naštěstí ještě navíc i nějakej motor. Tady je jenom ta 1,6 kterou bych nacpal tak do Clia ale ne sem ! Jinak nevím kde na topřišli, že tohle je nástupce Laguny. Na stránkách Renaultu se píše o Grand limuzíně, což tohle teda je ale Laguna je rozměrově menší. Nebo to bude jako u Forda, že ten vypustil Scorpio a Mondeo začalo narůstat a narůstat... ;-) tak že by i Talisman opustil rozměry Laguny a mířil jinam ? Když jsem viděl Talismana za Asie (SM7), litoval jsem že ho tady neuvidím... moc se mě líbí. Tenhle Talisman je ale úplně něco jinýho. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sargis
6. 7. 2015 20:22
neviem neviem
tento rok nejak strednej triede nepraje....Alfa nie je velmi alfovita, Audina A4 je naklonovaná a tento talizman pre stastie....po podarenom Cliu ci Kadjare... uvidíme ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
6. 7. 2015 21:35
Re: neviem neviem
suhlas... je to take vsetko nijake ;-\ .... cosi tomu chyba.... alfa uz nie je alfou a na tomto talismane asi tiez marne hladam renaulta....

aj tu je problem ale len v exterieri .... interier je opat ok....
Avatar - MGRR
6. 7. 2015 20:29
A nový Superb už je starý :)
A nový Superb už je starý...
Rozbalit vlákno
1
7. 7. 2015 10:21
Re: A nový Superb už je starý :)
Taky me to napadlo... postavit je vedle sebe a sup vypada ja dacia logan
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2015 20:44
Dobré
Trochu jsem se obával, že směr nastolený menšími modely zde fungovat nebude a s nástupcem Laguny by to nemuselo dopadnout nejlépe. Ale obavy se ukázaly být liché a Talisman je důstojný manažerský sedan, kterému to docela sluší. Možná je škoda, že už nebude liftback...ale tak Superb děkuje. :-) ... Jsem skutečně zvědavý, jak se mu bude v Evropě dařit. Tipuji, že lídry segmentu asi neohrozí.
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2015 20:46
Renault Vagina
Superb, Octavia, Fabia atd. zkrásněly a Rencek s Fordem dělají čím dál větší zrůdky. Předek je tragický a to obří logo působí jako nějaký kýč.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
6. 7. 2015 21:30
nuz neviem
pride mi ze laguna 2 je ( v dizajne a imidzi ) nadalej neprekonana....... talisman mi pride taky nejaky jalovy.... a bez identity.... asi com cakal kusok viacej ;-\

neviem co sa to deje.... ale povedal by som ze nova velka alfa ma podobny problem.... je tiez vsetkym moznym len bohuzial na alfu to moc nevyzera...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - pumpkin
7. 7. 2015 00:10
Re: nuz neviem
Možno máš len ty problém. Mám kamoša, ktorý má starú nokiu a mercedes 190...tiež nejak nezvláda nové veci, čo už.
7. 7. 2015 07:13
Re: nuz neviem
ano,toto vyjadřuje dobře jeho cit pro minulost :-)
7. 7. 2015 06:23
Re: nuz neviem
Laguna 2 byla nepěkná, stejně jako trojka. Nejhezčí byla I.generace. Ta byla ve svý době jako zjevení.
Avatar - Emel
7. 7. 2015 08:30
Re: nuz neviem
Na svou dobu byla 1 nejlepší, jo. Ale dvojka se mi líbila... záď u kombíku je moc pěkná.

[odkaz]

Na předek před fl jsem si pravda musel zvykat, ale časem se mi zalíbil. To auto je harmonický, proporčně vyvážený... vypadá dobře i na 16".
7. 7. 2015 09:15
Re: nuz neviem
Jasně, neberu ti to...ale podívej s jakou grácií zestárla první generace.

[odkaz]

To je prostě dodnes naprosto bez připomínek.
Avatar - pumpkin
7. 7. 2015 11:16
Re: nuz neviem
To isté si myslím o druhej generácii. Pre mňa zatiaľ najkrajšia.
[odkaz]
7. 7. 2015 11:24
Re: nuz neviem
Laguna I fungovala i na plechových kolech s poklicemi, naprosto bez příkras. Tak se pozná hezký auto. U dvojky to už chtělo něco navíc. Ano, byla originální, ale hezkou bych ji nenazval.
Avatar - pumpkin
7. 7. 2015 12:24
Re: nuz neviem
Názor ti neberiem, ale to máš zaujímavé meradlo. >:D Dnes podľa teba ktoré auto vyzerá dobre na plecháčoch s puklicami?
7. 7. 2015 13:11
Re: nuz neviem
Takový, který je primárně tvarově povedený. Velký kola vylepší každý auto. Znovu opakuju, postav vedle sebe první a druhou generaci Laguny na malých kolech a uvidíš, která bude fungovat líp.
Avatar - Emel
7. 7. 2015 11:39
Re: nuz neviem
Nic proti tomu... a to ještě facelift na kráse přidal.
Avatar - KANKUNEN
6. 7. 2015 21:55
Smutny real
Obkresleny pasik a technikou to nema ani na koncernovy lowend Superb.. To se to koncernu kraluje, kdyz ostatni to sidi.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
6. 7. 2015 22:01
Re: Smutny real
tie predne svetla .... ja neviem.... ale na druhy pohlad.... alebo pohlad z dialky.... nevidis v tom spredu citroen? samozrejme logo si musis zakryt

ta 1,6tka turbo benzin moze byt super :yes:
Avatar - nalimer
6. 7. 2015 22:49
Re: Smutny real
Pre mňa nezvládnutý dizajn. Veľa dodatočne dávaných detailov. Zle lámana línia pri bočných oknách. Etc.
Dizajnovo -3.
6. 7. 2015 22:17
ehm?
Jsem jediny kteremu prijde interier jako katastrofalni?

[odkaz]

Stredni panel...usi, oci, pusa....
Rozbalit vlákno
14
Avatar - rohYpnol
6. 7. 2015 22:56
Re: ehm?
ano. Renault v Talismanu předvedl orpavdu hodně:
1) výtečná materiálová a barevná sladěnost - když vezmu přístrojovku, tak postupně (nepochyně) měkčený plast, hodnotná dřevěná dekorační lišta, kůží potažená přední část přístrojovky, ambientní osvětlení, a u kolen opět solidně vypadající plast. Vše výborně barevně sladěno. Ovládací prvky umně lemovány chromem.

2) výborná ergonomie a čistota - "tablet" umístěný co nejvýše a nejblíže zornému poli řidiče. Ano, přesně takovýto je dnešní trend. Tesla, Mercedes, Volvo, Renault pochopili. Ostatní na to taky přijdou. Tak za 10 let... >:D >:-[]

Sorry, ale když Talisman porovnám se Superbem, tak Superb se vůbec nechytá. Ergomomie na draka (infotainment kdesi u kolen), tvarově nic než hodnotnější Rapid či Octavia (tedy už asi 20 let stejná koncepce), a materiálově? Superb všude samý plast, plast, plast. A dekorační lišta na palubce má být jakože "vodvaz" 8-s

Takže právě třeba v kontextu novinky Superbu 3 hodnotím Talisman o to výš. Renalut fakt extratřída :-!
7. 7. 2015 07:18
Re: ehm?
prohlížel jsem si nový Espace,kde je ten interier docela podobný, myslím, že kvalita je rozhodně na úrovni Passatu, je na každém, čemu dá přednost, třeba ty sedadla v nejvyšší výbavě jsou výborný,ale věřím že to umí VW taky.. pro svý ježdění bych vzal 1,6 benzín Renault a na služebku 2,0 tdi :-)
7. 7. 2015 10:31
Re: ehm?
Naprosty souhlas. Superb to podelal prave v tom, co zde talisman predstavuje. Skodovka se proste zamerne posouva tam, kam ji poslali moderatori top gearu uz pred lety... je to proste volkswagen pro lidi bez fantazie - seda mys nereagujici na nove trendy. S podivem je, ze zaroven take s vyssi marzi, coz jaksi nedava smysl... respektive ze zakazniku dela hlupaky. A pro takove je zde svet motoru, ktery da stejne vybavenemu superbu prednost pred realne stejne drahym passatem. Svet motoru do kazde ceske rodiny!
Avatar - Emel
7. 7. 2015 11:54
Re: ehm?
Naprostý nesmysl.

- Vyšší marže jsou dané prostě výrobou v ČR, to je snad zřejmé.
- Samozřejmě že Superb je technicky Passat, ale třeba karosářsky a designem je tam odlišnost minimálně stejná, jako mezi Passatem a Talismanem.
- Nevím jak to myslíš s tou fantazií... k čemu potřebuješ u koupě auta fantazii? Stačí vědět co chceš a pak si to projet. Snad i u Renaultu bude předváděčka, aby sis to nemusel představovat, ne? Pokud ve mě něco budí nějaké emoce, tak je to 2.0TSI s 200kW...

PS: dle Top Gearu jsou 3 nejluxusnější auta Rolls-Royce Phantom, Mercedes třídy S a Škoda Superb, protože je hezčí a také poctivěji vyrobený než typické německé luxusní auto před dvaceti lety. Je z něho cítit ušlechtilost a upřímnost.
7. 7. 2015 12:08
Re: ehm?
V čem je Talisman technicky mimo špičku třídy. Třeba v porovnání se Superbem.
Avatar - Emel
7. 7. 2015 13:17
Re: ehm?
Zejména v nabídce top motorizací. Uvidíme co 4x4, adaptivní tlumiče, multilink...
7. 7. 2015 17:18
Re: ehm?
Větší objem motoru je podle tebe lepší technika? To snad ne. Bude mít Superb řízení všech kol? Pokud ne, tak to bude spíš lowendová střední třída. Dle tvojí a spol logiky.
Avatar - Emel
7. 7. 2015 17:27
Re: ehm?
Větší výkon a širší nabídka motorů je lepší technika.
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2015 12:09
Re: ehm?
To ovšem platilo pro předchozí generaci >:-[] >:D
Avatar - Emel
7. 7. 2015 13:15
Re: ehm?
Z nového jsou ještě víc nadšení, stačí pohledat recenze... ta poslední začíná:

What’s this, then?
It’s Skoda’s new Rolls-Royce rival, the third-generation Superb.

[odkaz]
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2015 13:34
Re: ehm?
Vzhledem k odchodu JC, JM a RH z TG budou v TG zřejmě nadšení ze všeho včetně nafukovacího hradu s logem VW >:D >:D
Avatar - Emel
7. 7. 2015 13:37
Re: ehm?
Starý Top Gear byl nadšený ze starého Superbu, nový z nového. Udělat z toho nějakou negativní zprávu zkouší dost nešťastně Ted... bez vědomí toho, že Top Gear patří všeobecně k (nekritickým) fanouškům Škody a kdyby tu někdo na auto.cz uveřejnil třeba jejich test Yetiho, měli by z toho místní hysterky záchvat nejmíň na měsíc :-)
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2015 22:13
Re: ehm?
Jenže TG bere Škodu s hooodně velkým nadhledem a humorem a v zásadě si z ní i díky minulosti rád střílí.
Avatar - Emel
8. 7. 2015 11:57
Re: ehm?
Celý TG je s humorem a nadhledem... o Škodě ale pokud vím jen v dobrém.
Avatar - nalimer
6. 7. 2015 22:46
Dizajnové prešlapy
Na môj vkus pár zbytočných dizajnových prešlapov. Chýba mi jednoduchosť
Rozbalit vlákno
3
Avatar - pumpkin
7. 7. 2015 00:12
Re: Dizajnové prešlapy
Veď to už jednoduchšie ani nemohlo byť. 8-s
Avatar - white label
7. 7. 2015 00:25
Re: Dizajnové prešlapy
Vážně? [odkaz]
7. 7. 2015 07:21
Re: Dizajnové prešlapy
dyť je to Francie, kraj vína, sýru, stávkování :-) bez těch kudrlin by to nebyli oni, je fajn že dělají věci po svém :yes:
6. 7. 2015 23:00
U mě dobrý.
Velmi povedený soudobý sedan. Pokud naplní očekávání i po jízdě, tak Renault může zase po letech výraznějc promluvit do prodejů ve střední třídě. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
6. 7. 2015 23:12
Šmarjá lidi,
asi jsem slepý, ale kde vidíte tu podobnost s Passatem? Já ji nevidím ani uvnitř, kde je přísně horizontálně členěná palubka u Passatu vs. kombinace horizontálního a vertikálního členění (středový panel) u Laguny
[odkaz]
[odkaz]
a už vůbec ne u exteriéru
[odkaz]
[odkaz]
Laguna má jiné poměry usazení kabiny (trochu cab-forward design), větší přední převis (alespoň opticky) zcela jinak řešený C sloupek i zadní dveře, jiný poměr prosklení vůči pontonu (Laguna má mohutnější ponton a nižší zasklení), jinak řešená boční linie (passat ostrá rovná linka přes celé auto, Laguna vlnka nad zadním kolem), jinak řešená kapota (Laguna přetažená nad přední blatníky jako u Supa, Passat klasika), jinak řešené víko kufru (useknuté vs. poměrně velký vytažený spoiler), zcela jiný pohled zpředu (passat jeden jednoduchý pruh tvořený světly a maskou přes celou šíři auta, které vytváří dojem širšího a nižšího auta než ve skutečnosti sedan je, Laguna má řešení předku v několika patrech a s celkově mohutnějším dojmem z přídě podobnému SUVčkům Kadjar a Captur), snad jediné co je může spojovat na předku je použití více chromu, ale to není ani výsada passatu ani Laguny, to je prostě trend u řady automobilek poplatný asijským a u passatu i US trhům. Prostě designově zcela jinak pojatá auta. Nehodnotím, které je hezčí, to záleží na vkusu každého, ale troufnu si říci, že komu se líbí Passat s ostrým řezáním vně i uvnitř, tak o boubelatou Lagunu asi moc zájmu neprojeví a naopak komu lahodí plynulé přechody, navazující křivky a celkově jakoby zakulacený dojem z celého auta (jméno Laguna by mi k němu sedělo jak * na hrnec), tak naopak nezakopne o ostře řezaný Passat.
Rozbalit vlákno
6
6. 7. 2015 23:21
Re: Šmarjá lidi,
Přesně. :yes:
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2015 01:20
Re: Šmarjá lidi,
no tak vidíš sám - celý Passat >:D >:-[]
7. 7. 2015 07:23
Re: Šmarjá lidi,
kdo hledá passat, vždycky ho někde najde, napsal jsi to pěkně, toho jména je vážně škoda..
7. 7. 2015 07:37
Re: Šmarjá lidi,
Měl jsem na mysli přední část a spíš CC než klasický Passat

[odkaz]…
Avatar - del42sa
7. 7. 2015 08:04
Re: Šmarjá lidi,
špatný úhel :-)
Avatar - Blue Sun
7. 7. 2015 09:50
Re: Šmarjá lidi,
Je to sedan, tak to musí být Passat. Všichni jsou Passat.
Avatar - pumpkin
6. 7. 2015 23:59
Ja tomu nerozumiem
Keď spraví talianska, či francúzska automobilka profil nového modelu podobný koncernu tak je zle. Keď spravia niečo prudko originálne a avantgardné, tak je ešte horšie. Aj sa zamýšľate ako by podľa vás teda mal vyzerať veľký sedan od Renaultu alebo je to už tak nejak z princípu zlé?

Volkswagen roky vstupoval do Renaultom dláždených segmentov, prečo by teda Renault nemohol spraviť klasickú limuzínu s lepšou cenou?
Rozbalit vlákno
7
7. 7. 2015 07:29
Re: Ja tomu nerozumiem
kdo má doma octávku nebo Audi, ten ti to prostě nepochválí, uniforma svazuje ;-) jinak je třeba uznat, že Renault tím dobře položeným tabletem provedl menší revoluci, zkoušel jsem ho v Espace a pro mě zatím nejlepší a nejčistší řešení :yes: jediná vada na kráse je pro mě výkon motorů, zasloužil by jak benzín 2,0 turbo tak i nějakej pořádnej diesel pro cestáky
7. 7. 2015 08:24
Re: Ja tomu nerozumiem
S motory souhlas, jinak vertikální umístění monitoru odzkoušeno v XC90 a je opravdu lepší ;-)
7. 7. 2015 08:44
Re: Ja tomu nerozumiem
myšleno lepší než v Espace nebo obecně? a co ta "devadesátka", jaký jsou dojmy? :-)
7. 7. 2015 09:08
Re: Ja tomu nerozumiem
Zase jsem nejel Espace, takže těžko porovnat. XC90 super až na vzduchový odpružení...to se u prvních kusů nepovedlo. ;-)
7. 7. 2015 09:31
Re: Ja tomu nerozumiem
mě přišlo, že Espace se snaží dosáhnout do prémie, chvilkama mu to i jde, ale nakonec člověk stejně zjistí, že je to spíš Renault (v dobrým), no a co ten vzduch u XC90, je to záležitost jen prvních kusů nebo o co vlastně jde, viděl jsem zatím jednu v provozu a je to zjevení
7. 7. 2015 09:36
Re: Ja tomu nerozumiem
O co jde a zda-li se jedná jen o první kusy radši napíšu až v srpnu, kdy budu mít XC90 na delší dobu. Ráb bych ji zkusil taky na klasickým podvozku. Jinak velká paráda...až na tu (ne)komfortní minelu :-)
7. 7. 2015 13:06
Re: Ja tomu nerozumiem
tak jo,budem se těšit :yes:
7. 7. 2015 00:15
Tak si to shrňme...
No tak proti zoufalé Laguně III je Talisman pokrok o několik délek, v tom se tu doufám shodneme. Dále: 1) Buďme rádi, že se Renault vůbec odhodlal s tímto modelem přijít, vzhledem k tomu, jaké poměry v tomto segmentu v posledních letech v Evropě panují. 2) Vzhledem k tomu, že design Talismanu musel obstát nejen v Evropě, ale hlavně v Asii, dopadlo to ještě velmi slušně 3) Asi nejvíc mě na vnějším vzhledu auta vadí podivné napojení kapoty na světlomety
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2015 00:56
Pokud by...
... na kapotě byl klikihák Volkswagenu, zatleskal bych a gratuloval automobilce, že konečně naverbovali designéra.
Bohužel ale na kapotě je diamant Renaultu. Francouzi mají teda designově na víc. ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rimow11
7. 7. 2015 07:48
renault
celkom pekný :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
7. 7. 2015 08:55
Až zas bude debata
o tom, jak jsou německá auta z hlediska designu mezigeneračně málo jiná, málo nová, vzpomeňte se na tuto diskusi pod novým talismanem. To, že jednomu připomíná audi, druhému vw, třetímu kompilát kdovíčeho, jde právě na vrub absence vlastního designového stylu renaultu, resp. jeho neustálého tápání a hledání, talisman prostě nenese žádné pro renault typické prvky, nedá se s ničím ztotožnit, chybí designová kotva značky.
Auto jako takové nevypadá špatně, je to prostě sedan střední třídy v úhledném balení, jeho design nebude nikoho dráždit, názorově rozdělovat. Vnitřek obšitý kůží neurazí, pocit luxusu ale ani vrcholná verze nabídnout neumí, je to pure mainstream. Prodeje bude dělat cena, a tu, alespoň na českém trhu renault umí, jako fleetové auto se může talisman klidně chytit. Od renaultu je to další krok správným směrem, na rozdíl od počinů PSA dává jeho počínání smysl. :yes:
Rozbalit vlákno
25
7. 7. 2015 09:12
Re: Až zas bude debata
Renault se evidentně vzpamatoval. Dnes nabízí pohledný Clio, stejně tvarově povedený Captur (byť technicky ničím nevyniká, ale prodává se jedna báseň), Kaďáka, nástupce Laguny se povedl (četl jsem o novém motoru 1,8TCi...že by i sem?), Espace následuje trend doby, rodí se Alpine...

Celkově to vůbec nevypadá špatně! ;-)
Avatar - Dinar
7. 7. 2015 09:19
Re: Až zas bude debata
Otazník je technika, ty jednašestky a dvě převodovky renaultu v nižších třídách stačí a budou stačit, ve střední je to otázka. Uvidíme právě na prodejích jak espace tak talismanu. ;-)
7. 7. 2015 09:26
Re: Až zas bude debata
Jestli chtějí výrazněji promluvit do prodejů, budou muset nasadit odpovídající motorizace. Taliban mít potenciál může. Minimálně na úkor i40.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2015 09:31
Re: Až zas bude debata
Každpoádně, jdou velmi dobrým směrem a proti Hyundai jim nejvíce chybí ještě nový Megane. Doufám, že bude v takovém duchu. Kadjar se určitě chytne, ale včera sem viděl nového Tucsona a i když to nerad přiznávám, je to pohledné auto. Možná trochu nízké. Ale bylo v plné výbavě a které takhle vybavené vypadá zle? :-)
Avatar - Emel
7. 7. 2015 11:39
Re: Až zas bude debata
Osobně myslím, že největší problém bude mít 508... její místo v top 5 je nejvíc ohroženo.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2015 09:26
Re: Až zas bude debata
Mne to auto přijde elegantní, nekontroverzní, krok správným směrem. Tohle je jak už někdo psal výše důstojným zástupcem Renaultu z 90. let. Když se podívám na Safrane, Lagunu 1 a podobné, tak tohle je opravdu moc hezké auto, hlavně zadek. Interiér jakbysme i když nejsem uplně fanda toho dotykáče alá Tesla, je to jen o zvyku.

Motory.... tady nebudu soudit, nejel sem, jednačtyřka vypadala v Passatu taky směšně a dnes je to normální, ale dvoulitr to chce.

Někdo ještě vzpomínal Lagunu II, ta za mne byla majstrštyk doby, hlavně dizajnem, ale to už asi jentak někdo nezopakuje. Dle mne nejhezčí počin Renaultu všech dob, hlavně liftback na 17". Bylo to auto budoucnosti i svou technikou (která bohužel ne vždy sloužila).

Nejlepší, teda spíš nejubožejší jsou ty breky nad kvalitou a technikou.... škoda, že ti lidé neseděli v Renaultech od 90tek, ale co si pamatuju tak i ten Safrane na tom špatně rozhodně nebyl. A dnes? Viz recenze na Kadjar :-)
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2015 09:42
Re: Až zas bude debata
Renault je budgetovou značkou pouze v ČR vlivem zabržděnosti a naprosto zoufalé kupní síly, kdy obnova vozového parku v zásadě spočívá výhradně na bazarech, zatímco nová auta kupují převážně firmy...

Nvím, co všichni máte s neurčitostí designu Renaultu, když se podívám na poslední modely počínaje Cliem, Capturem, Espacem, Kadjarem a nyní Talismanem, tak modely mají jasnou identitu, jasnoé a nezaměnitelné designové prvky, nezaměnitelný styl.

Pravda, s Talismanem se Renault držel poněkud "zkrátka" a je vcelku decentní. Ale právě tohle se snad v téhle třídě nosí a právě na výstřelky v téhle třídě Renault dříve pohořel... Učí se z vlastních chyb, a to je jen dobře. Talisman je esteticky hodnotný, naprosto svébytný model.

Jestli bude či nebude mít úspěch, těžko soudit. Passat se vydařil, Mondeo také není zlé (byť je otázkou, jestli zákazníci změnu identity modelu přijmou), Mazda 6 je výtečná, Superb vydařený...

Uvidíme. Ale přinejmenším vzhledově na úspěch rozhodně má :-!
Avatar - Dinar
7. 7. 2015 10:17
Re: Až zas bude debata
Ke kupní síle, např. počet obyvatel domovské země talismanu, Francie, je 6,6 krát větší než počet obyvatel ČR a počet prodaných aut v průměru 7,5 krát větší, to není rozdíl, kdy bys mohl kupní sílu ČR hodnotit jako zoufalou. Zajímavé by navíc bylo podívat se na poměry prodejů v rámci tříd, kde bych si klidně tipnul, že třídní průměr modelů bude v ČR vyšší než ve Francii. Jinými slovy, nevidím nikde zabržděnost a zoufalou kupní sílu.

Nová laguna (talisman) vypadá dle diskutujících jako tohle nebo tamto, nezaznamenal jsem žádný příspěvek ve stylu, "jo, typický renault/laguna", resp. nepamatuji větu při představení auta jiného výrobce, "tohle není xy, vždyť to vypadá jako renault". To je prostě realita, a o ní píšu.

Jinak, chápu, že vidíš-li můj nick, musíš se vymezit, ale je to zbytečné, pokud srovnáš moje hodnocení talismanu a jeho potenciálu se svým, nijak zvlášť se neliší.
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2015 12:07
Re: Až zas bude debata
Tak úspěch a povedenost modelu zkrátka nejde vždy ruku v ruce, tak to zkrátka chodí. Kupní síla u nás zoufalá je (a vůbec se nedivím), vozový park stárne a % prodaných nových vozů je tristně nízké.

Dovolím si citovat:

Každoroční obměna vozového parku novými osobními automobily v ČR je dlouhodobě jedna z nejnižších v Evropě. V roce 2013 se tento parametr opět snížil a dosáhl hodnoty 3,51 %. V motoristicky vyspělých zemích Evropy se nyní tato hodnota pohybuje v rozmezí 6 % až 10 %.

Rovněž tak věková struktura dovážených ojetých osobních automobilů se každoročně zhoršuje. V roce 2007 byl podíl dovážených ojetin ve věku nad 10 let necelých 30 % a v roce 2013 činil tento podíl více než 38 % a za leden 2014 dosáhl již 41 %.

A trend vidíš např. zde:
[odkaz]

Jedna velká zoufalost :-! :-!
Avatar - Dinar
7. 7. 2015 13:00
Re: Až zas bude debata
Chce to umět údaje číst, například slovo obměna, co obměňujeme? Z té tabulky plyne, že za třináct let stoupl celkový počet aut o 38%, to je naprosto zásadní. V těch motoristicky vyspělých zemích je to za dekádu v průměru 8%. Jinými slovy dovozy starých aut nenahrazují stávající, ale jsou to nově pořízená auta, nemluvě o jiných efektech podobných statistik, například nedávno probírané polopřevody, které vyřazením skoro 700tisíci starých šunek z evidence velmi zahýbou těmito statistikami.

Prodej nových aut v ČR a ve Francii jsem srovnal, ta čísla jsou naprosto jasná bez relace na růz. okolnostní vlivy statistik, a z nich je zřejmé, že o žádnou zoufalost nejde. Při srovnání s ostatními záp. evr. zeměmi to bude podobné. Může být, že se někomu zdá jeho příjem příliš malý na to, aby si mohl pořídit nové auto, ale nemůže z toho hned dělat případ zoufalé kupní síly celé země. ;-)
7. 7. 2015 13:15
Re: Až zas bude debata
Zoufalý je jen tvüj mozek, Odečti si reexporty a mudruj chytrolínku
Avatar - Dinar
7. 7. 2015 13:21
Re: Až zas bude debata
Tak sláva, Pogokuříoko26 dorazilo se svým stéblem reexportů, neklamný to znak, že jiných argumentů se jaksi nedostává. >:D
7. 7. 2015 13:30
Re: Až zas bude debata
Na ty tvoje bláboly nemá cenu reagovat. Napiš konečně něco rozumného a můžu to s tebou zkusit.
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2015 13:37
Re: Až zas bude debata
vzhledem k počtu prodaných nových vozů reexporty nejsou pro ČR zrovna zanedbatelným faktorem.
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2015 13:24
Re: Až zas bude debata
Čísla napřl leden až září 2014:

Francie cca 1.500.000 prodaných vozů - na 65.000.000 obyvatel
ČR cca 160.000 prodaných vozů - na 10.000.000 obyvatel

Poměr na obyvatele si snad dokážeš spočítat sám :-! :-! Výsledek je nad slunce jasný, obnova v ČR je zoufalá díky mizerné kupní síle.

"Prodej nových aut v ČR a ve Francii jsem srovnal, ta čísla jsou naprosto jasná." ... no právě že jsou opravdu naprosto jasná >:D >:-[] >:-[]
Avatar - Dinar
7. 7. 2015 13:19
Re: Až zas bude debata
Výše jsi napsal, "Renault je budgetovou značkou pouze v ČR vlivem zabržděnosti a naprosto zoufalé kupní síly..."
Tak jsem ze zvědavosti mrknul do konfigurátoru megane v Polsku, cena od 62 250 zl, což je 405 tis. Kč. Tak buď je v Polsku kupní síla ve srovnání s ČR výrazně vyšší nebo ty nízké ceny Renaultu v ČR nemají důvod v tom, co píšeš.
Avatar - rohYpnol
7. 7. 2015 13:26
Re: Až zas bude debata
Samotná cena nic neřeší. Vždy záleží na poměru vzhledem ke konkurenci. Renault v ČR je výrazně pod cenou konkurence, v zahraničí je tomu kolikrát právě naopak.
Avatar - Blue Sun
7. 7. 2015 09:55
Re: Až zas bude debata
Co si představuješ pod pojmem "designová kotva značky" u Renaultu? Jeho modely neměly nikdy žádnou "dějinnou průchozí linii", na rozdíl od neustálého faceliftování Passatu.
Avatar - Dinar
7. 7. 2015 10:05
Re: Až zas bude debata
Ano, o tom píšu, chybí kotva, a proto se v diskusi dočteš, že se to podobá všemu možnému.
Avatar - Blue Sun
7. 7. 2015 10:29
Re: Až zas bude debata
Ano, má to čtyři kola a je to sedan, tak se to podobá všemu... Renault prostě nikdy (doufám) nebude VW...
Avatar - Dinar
7. 7. 2015 10:35
Re: Až zas bude debata
Já vím, že od tebe nemůžu chtít nějaké intelektuální výkony, ale zkus si přečíst o čem píšu, o tom, že v této diskusi je x příspěvků, kde se design talismanu přirovnává jednou k vw, podruhé k audi, potřetí a počtvrté k něčemu dalšímu. Jsou tyto příspěvky v diskusi nebo ne? Co vlastně rozporuješ?
Avatar - Blue Sun
7. 7. 2015 12:52
Re: Až zas bude debata
S ohledem na první větu už nic. Debata s nadčlověkem pro mne ztrácí smysl.
Avatar - miromen
7. 7. 2015 11:33
Re: Až zas bude debata
Neboj nebude , na to opravdu nema a pochybuji , že kdy bude mit. :-!
7. 7. 2015 11:14
Nove COTY2016 je tu.
Renault neni ma oblibena znacka (jezdim Renault jen z musu), ale tu musim rict:
Renault, klobouk dolu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
7. 7. 2015 11:45
Re: Nove COTY2016 je tu.
Na COTY nevěřím... na Talismanu není nic revolučního, nic nového... technicky mimo špičku třídy, zejména pokud se potvrdí vlečná náprava vzadu.
Avatar - Ghostyx
7. 7. 2015 12:41
Tohle chci!
Vypadá to fantasticky z venku i zevnitř! :yes: :-! Bravo Renó. :-)
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2015 14:15
konečně velký renault a zklamání?
Jeden zoufalý výkřik pro otrlé čtenáře. Na tohle auto jsem se jako ten, který si ho určitě v nejbližší době nekoupí, těšil. Překvapil mě tím, že mě na pohled vůbec nezaujal (stejně jsem to měl u Safrane, ale tam se to postupně vylepšilo v obdiv). Teda vlastně zaujaly mě detaily, které opakují mnozí výrobci, takže osobnost se vytrácí (myslím ty zakroucené linky uvnitř světel, kvůli kterým zakulacená příď silně připomíná něco mezi VW Passat/Audi A7, které se mi upřímně doopravdy líbí a taky si ho asi nikdy nekupím :-). Těžko říct čím to je, jestli u VW zvolili optimální zaoblení přídě, které lze v budoucnu jen kopírovat... nevím. Ale ty linky ve světlech jsou prostě laciné. Maska je pěkná a kdyby světlomety byly minimalistické, jen navazující na masku bez těch zákrutů uvnitř. Nejsem designer a práci těchto lidí obdivuji, cokoliv vytvořit je kumšt. Ale nesnáším laciné samoúčelné detaily, jako třeba ty LEDky protažené dolů. Proč? Protože na prototypu sporťáku byly taky? Ale tam rámovaly celou příď a uvnitř byla obrovská díra. Tady jsou jen proto, aby tam byly, za mě KO. Proč teda přední světla nekopírují ten tvar? Že by to bylo neobvyklé? Amíci se s tím uměli vypořádat, frantíci by to taky zvládli, ale museli by mít trochu koule. Tohle je bezpohlavní. LEDky navozují dojem něčeho, co tam potom není - mj. zajímavá paralela s umělým zvukem motoru - oboje KO. Že by obecným trendem a etalonem bylo šidítko? Stejně tak výdechy v blatnících, copak foukaná 1.6 musí mít po straně výdechy (mj. jako bych už je někde viděl)? To zadní víko, které se snaží odkázat na nádherné pozadí Laguny Coupé, ale tak nějak aby se to jako nepoznalo? Proč tomu nedají jasný tvar? Za mě KO. Celkové proporce nicneříkající bublina na obrovských kolech (KO) splývavá, ale není to liftback, takže z uživatelského hlediska další KO. Zlatej Safrane, čert vem spolehlivost, to je jiná kapitola. Snad na vlastní oči se mi bude líbit, jinak tímhle způsobem mě ty auta fakticky přestávají bavit.
Rozbalit vlákno
0
8. 7. 2015 22:06
Renault
Renaultu by pomohlo, kdyby začal vyrábět něco jiného než auta.
Rozbalit vlákno
0