Šéfinženýr Alfy Romeo prozradil pár zajímavostí ze zákulisí "záchranného" modelu značky. Mimo jiné se pochlubil i extrémně krátkou dobou vývoje Giulie.
tie predne svetla, celkova zaoblenost aj zadok su hodne zvlastne... ono vobec.... ja na celom tom narychlo spravenom "globalnom" dizajne moc tej alfy nevidim...... kludne by to mohlo byt aj infiniti.... cakal som ze oprasia dizajn 156tky alebo 166tky to boli krasne alfy.... za mna je to dizajnove sklamanie ... aj take starsie male MiTo sa mi paci ovela ovela viacej ako tato rozkysnuta knedla ;-\ ... ale tak.. proti gustu ziaden disputat..... kazdy mame svoj pohlad, chapem ze ak chce mat alfa uspech ... musi zmyslat uz viac globalne ako lokalne.... aj ked tym pride o iste kuzlo osobitosti
Tak, jsou názory, že alfa měla udělat designovou pecku, aby vůbec měla šanci, ale já to tak dramaticky nevidím, myslím, že pokud dodrží, co slíbili, tj. že julča bude střední třída s ambicemi na premii hlavně technikou, tj. super jízdní vlastnosti a motorizace vč. šestiválců s kvalitním automatem, pohon rwd plus nezbytná awd, pak bude mít velkou šanci, pokud ji nezabijí cenou. Vzhled není tak podstatný, resp. to auto vypadá natolik dobře, že vzhled mu nebude nijak na škodu. To, že jsme Giulii ještě neviděli, jsem myslel tak, že tu zatím máme jen QV a to není totéž.
o uspechu nemam pochyb..... ono sa to asi preda ...... len tej genetiky alfy by som na tom aute privital keby bolo podstatne viacej... podla mna taka stara 15 rocna 166tka vyzera aj dnes lepsie a hlavne alfovitejsie ... tento novy vytvor mi pride uz len ako taky lacny "falzifikat" a nie skutocna kultova alfa.... povedane metaforicky
Metafora nemetafora, AR ukázala jako první motorizaci topovku. S motorem připraveným ve Ferrari. To nazvat laciným nebo ještě navíc fakzifikátem chce hodně ustřelit.
Navíc je to RWD, tudíž má víc DNA z pravověrný Alfy než cokoliv od dob AR75.
Já doufám, že to bylo řečeno jen nepřesně. Jaký má smysl mít šestiválec u dieselu a u benzínu ne? To by bylo velké zklamání, kdyby "znovuobrozená" Alfa neměla benzínový šestivál :-|
alfa 156 aj 166 bol alfovitejsia.... videl som uz aj strieborno-modry RR wraith tusim 2 alebo 3 krat ( jeden u nas beha ) .... a nepustil som to..... vsetko som zadrzal.... ;-)
Keby si ty viac rozmyslal, ako chorobne pisal, tak by ti doslo, ze ziadny extravagantny dizajn si dovolit nemohli.
Potrebuju auto, ktore oslovi co mozno najsirsie mnozstvo ludi, ked chcu rozbehnut predaje.
Co z toho, ze Giulietta je sympaticky vytvor, ked sa toho mnoho potencialnych kupcov boji?
Také jsem čekal, že to konečně po všech těch "pidlookých" světlech z posledních modelů ALFY bude konečně pořádná kára s hezkým čumákem. Ale tohle je jako kdyby si pravověrní designeři hodní sloganu CUORE SPORTIVO vzali mnoholetou dovolenou a stěžejní model ALFY se designoval stylem - jako když PEJSEK S KOČIČKOU vařili dort... . Sorry, ale jestli tohle myslí vážně, tak si budu muset změnit nick. :no:
nie som alfista ale som tiez sklamany... 166tka bola alfa s velkym A ..... rovnako 156tka... to bol dizajn panecku..... zral som vtedy tie vozy od alfy..... vtedy mala alfa krasne znovuzrodenie..... ( 156, 166, 147, GT, brera ) ..... ale dnes je opat v akomsi podivnom utlme.... a dizajnovej nekonzisentnosti.....
Ona si to Alfa asi ještě neuvědomuje, ale naprostná absence designové osobitosti a hlavně pravého italského stylu může být u nové Giulie pro zákazníky zásadní problém, protože to se prostě od každé Alfy jaksi samozřejmě vyžaduje. Věčná škoda, že už na tomto autě nemohli dělat fachmani jako byl Cressoni nebo De Silva, popřípadě machři od Pininfariny či Ital Designu. To, jak Giulia nyní vypadá, je opravdu slabota, to auto prostě mělo být designová pecka a hlavě na privní pohled Italka!
Každopádně odhaduju, že facelift, který by tomuto autu dal pořádný alfácky zamračený kukuč bude následovat velmi rychle... :-!
Design opodál. Já vidím největší problém v tom, že se AR už roky neobjevuje na světových motoristických kolbištích. Tam byla to pravá symbióza mezi sportem a prodejem. Ta dnes chybí a bez znovuzapojení AR do motoristickém sportu už této a dalším generacím značka AR nic neřekne. Ano, je to nákladná aktivita a Ferrari lehce spolkne celý rozpočet Fiatu na motorsport a pro AR už nejsou Jura. Škoda... ;-\
Zrovna Ital Design a Giugiara osobně bych za nepřiměřené finanční požadavky v těžké době za nekomplexně pojatý design nejraději zažaloval. Ono být tak na peníze jako GG se nevyplatilo žádnému z jeho zákazníků. DeSilva také jde tam, kde více platí, nikoli tam, kde by mělo být jeho srdce a rozum. Audi? No, žádný zázrak, i když solidní zrození současného stylu. Ale ten gril jako od čtyřnápravového Frightlinera, no, nevím nevím... Víte, trocha patriotismu neškodí a když zrovna národní tvůrci mnoho nepředvádějí je slušností slíbit pomoc na první požádání v trochu lepších časech, jež se dnes trochu falešně představují. Ani jeden z italských "mistrů" to neučinil...
Chlapče, ono jde hlavně o jízdní vlastnosti. Design Giulie není vůbec špatný, reminiscence na staré hranaté kastle jsou sice i u mne na denním pořádku a 164ku považuji za mistrovské dílo Pininfariny, ale realita moderního zadohrabu a požadavky na bezpečnost a účinné obtékání tyhle představy rychle zahánějí. Obávám se, že nejvíce design kritizují ti, kteří sami nic v životě nenavrhovali a nebyli konfrontováni s realitou. Takže buďme rádi, že tu Giulie je s kvalitou a vlastnostmi, které na hlavu porážejí nejapné pokusy se 166kou (hezká, ale technicky horší a nákladnější na provoz a opravy než 164ka) a otylou Brerou (opět krásná, ale mizerně ovladatelná). Takže buďme realisté.
otazne je ci nakoniec by nebolo lepsie keby to bola "povodne planovana" predokolka s dizajnom alfy..... ako narychlo spravena zadokolka s dizajnom "random" alebo "global" ......
A to je přesně ono: "Já jsem sice vzhled taky ještě nestrávil..." - proboha, měl to být suverénně nejkrásnější a vzhledově nejagresivnější sedan střední třídy, z kterého měl být každý na první pohled unešený, jako tomu bylo u 156, a ne abychom si na design tohoto auta "museli zvykat"!
Hele, já jsem se v poslední době už víckrát přesvědčil, že živé setkání úplně změnilo můj názor na vzhled a to oběma směry. Dnešní design je hodně prostorově "členitý" a 2D foto to dost často deformuje. Takže soud až naživo.
pritom taka 156tka v strednej triede sa predavala dobre... velmi dobe svojho casu a bola to predokolka a zaroven tusim vyhrala aj anketu europske auto roku 1998 ;-) ktora v tom case este nieco znamenala ..... 156tka vlastne opat prebudila ( dovtedy polomrtvu ) alfu opat k zivotu... takze suma sumarum.... problem 159tky asi nebude v tom aku napravu mala pohananu.... kedze jej predchodca 156tka predokolka uspech mala
Přesně tak, neúspěch 159 rozhodně nespočíval v použití předního pohonu, nýbrž v jejím dost humpoláckém designu (ve srovnání se 156), šílenou hmotností a celkovou "neohrabaností" či chceš-li absencí hravosti. A taky v tom, že zpočátku nenabízela žádné slušné benzinové motory!
159ku zavraždila neochota pochopit, že se systematicky pracuje na finanční krizi a že je nutné prodávat usedlé pseudojistotě požadující pohodlí a nikoli agilnost jízdy na limitu. Závodit Alfa ostatně oficiálně přestala ještě dříve... Jinak já jse místo 159ky raději pořídil švédský expres starší výroby pro bytelnou konstrukci a výdrž daleko nad 15 let do doby, kdy přeživší opět rostou na ceně. Ostatně moje šlechtěná 164ka Busso TB má již hodnotu, za níž jsem ji před deseti lety kupoval...
No těmi 2,5 roky bych se nechlubil...vzhledem k itakskému původu tam zřejmě bude hodně nedostatků a nedodělků, protože to nemohli ani pořádně otestovat (najet pár miliónů km v různě extrémních podmínkách atd.).
souhlas, s těmi 2,5 lety bych se vůbec nechlubil a nepouštěl tuto informaci na veřejnost. Většina se jenom poleká .... já mimo jiné taky bych z toho měl špatný pocit.
No tak minimálně motory co budou pravděpodobně použity už byly nachystány. 3.0V6 benzín je od Mase(Ferrari), 1,8TBi (AR4C a Giulieta), dál 2,0D (Giulietta) a 3,0D (Ghibli). Dál převodovky (8st ZF a nějaký manuál) už taky existují a FCA je používá a řešení zadního pohonu a podvozku bude taky pravděpodobně z Ghibli, protože je to nejlogičtější řešení, použít ho. ;-)
Kromě toho testování pravděpodobně ještě neskončilo, takže celkem to nebude jen 2,5 roku, ale minimálně víc jak 3 roky.
No, v tydenniku "Mercedes-Renault weekly" to nenajdes, to su klidny, musis hledat jinde.
[odkaz]
A samozrejme se nejedna o "Ghibli" s jinymi panely karoserie, ale o sdileni platformy, pokud jsi tedy ochotny za platformu povazovat i neco jineho, nez komplet cele auto...
No v tom článku píšou, že nástupce Giulietty má být taky RWD. Tak to jsem teda zvědavej, jestli to tak fakt bude. Jestli ano, tak to fakt Alfa bere pěkně od podlahy. :-)
Ono je taky otázka, jak si to kdo vyložil, protože z prvních informací spíše vyznělo, že QV vyvíjeli 2,5 roku, nikoliv celé auto.
Nemluvě o tom, že stejně jako u Giulietty se auto předělávalo na "příkaz" Sergia.
Jistě tak to je...
Jen zase všichni to přebrali a pobrali po svém...
ZA 2,5 roku se opravdu takové auto postavit ve 12 lidech nedá... Prostě se bavil o QV a tam je to tak nějak v cajku...
O tom, že to bude zadokolka se ví někdy od roku 2010 (tedy těch udávaných 5 let). Design prodloužil uvedení na trh o cca 1,5 roku, byl to jen redesign, nikoliv předělávka celého auta...