Technika
0
Brawo Volvo :yes: :yes: :yes:
Navtech
0
Tohle bych napsal tak před 4-5 lety ;-\
0
Kusuj ty jsi proti klukum svedskym zaujaty- co by za to ve Stuttgartu dali 😉
Navtech
0
Nejspíš výpověď >😁
0
Ja bych rekl ze povyseni 😉
kuko
0
pozor, Navtech je provokatér! >😁
Na papíru to vypadá dobře, co dobře, výborně. Tak konečně už víme, kam to Volvo s naftou směruje. Tři litry to nebudou, ale tenhle lifting, ten tedy sedí :yes:
Lifting sedí, ale snad bude ještě výkonnější varianta, z dvačtyřky se dvěma turby by těch cca 170kW dostat měli, tohle mi přijde tak na půl cesty.
...DLOUHO směřuje, myslím tím, že řadový pětiváleček v "mnohavariacích" (benzín i nafta) neustále "variuje/vylaďuje".
V případě tohoto motoru (D5) však za "chybnou" strategii výrobce pokládám (dlouhodobě), neb konkurenční V6 2.7 HDi, který v ostatních "koncernových" vozech Ford najdete (a Volvo ho do svého portfolia mohlo převzít - tak jako menší jednotky 2.0 a 1.6 HDi) je jednoduše "lepší" pohonnou jednotkou (bylo to tak dříve, bude to tak i v budoucnu - V6 3.0 HDi 202 kW i 176 kW).
Sice asi chápu důvody, které Volvo k další a další "evoluci" tohoto motoru vedou (ta první verze byla :no: , ta současná je už "ok"), ale i tak ... aby "nějaké" pežoty a citróny měly LEPŠí motory než Volvo - to NEbýt "dobře", to NEzdát se mi "správné", to pro kupce volvo trochu "ponižujícím" být zdá se mi
V případě tohoto motoru (D5) však za "chybnou" strategii výrobce pokládám (dlouhodobě), neb konkurenční V6 2.7 HDi, který v ostatních "koncernových" vozech Ford najdete (a Volvo ho do svého portfolia mohlo převzít - tak jako menší jednotky 2.0 a 1.6 HDi) je jednoduše "lepší" pohonnou jednotkou (bylo to tak dříve, bude to tak i v budoucnu - V6 3.0 HDi 202 kW i 176 kW).
Sice asi chápu důvody, které Volvo k další a další "evoluci" tohoto motoru vedou (ta první verze byla :no: , ta současná je už "ok"), ale i tak ... aby "nějaké" pežoty a citróny měly LEPŠí motory než Volvo - to NEbýt "dobře", to NEzdát se mi "správné", to pro kupce volvo trochu "ponižujícím" být zdá se mi
... ponižující neponižující. Skoro bych řekl, že je jednou z mála automobilek, které nemají zapotřebí podřizovat se technokratickým trendům, které nikterak výraznou přidanou hodnotu pro vlastní typické zákazníky Volva nepřinesou, a spousta z nich si toho naopak cení. Volvo se právě rozhodně odlišovat umí řadě specifických tech. řešení které každý jejich model nese - koneckonců ve světě atypického usořádání R5 nesnesou její agregáty v automobilovém světě konkurenci. S řadou laiků bych se tady mohl hádat, ale ačkoli zní V6 oproti R5 možná okázaleji, každý mechanik a konstruktér by v tomto případě zaplesal a potvril že málo je více. O důvodech, které jste zmínil výše jsem s pár lidmi vedl poměrně vzrušenou a podrobnou diskusi již dřívě pod článkem s totožným obsahem - doporučuji zkouknout 😉
[odkaz]
[odkaz]
Že zaplesá mechanik, tak tomu bych celkem věřil. Takovou raketu, co si řekne Volvo při inspekci D5 ve 160tkm jsem ještě neviděl. To i BMW 7 může závidět a práce 11 tisíc za 5 hodin v servisu u Volva je poněkud imbecilní.
Něco Vám poradím, bežte si spravit náladu do rubriky auto na idnes.cz nebo na automix.cz, to jsou přesně servery pro typy jako Vy. To že jsou diskuse na auto.cz anonymní NEZNAMENÁ ŽE OBSAH VAŠEHO PŘÍSPĚVKU NENÍ KATEGORIZOVATELNÝ !!! :no:
To s tou konkurencí jste maličko "přestřelil", milý camillator(e) - to zas TAK "výjimečné" řešení věru NEní - dávno PŘED místní "revolucí" jsem jedním takovým vozem (a spokojeně) jezdila a dodnes docela povedené řadové pětiválce najdete třeba ve Fiat, Lancia a Alfa.
Mrknu se, ale já celkem "obeznámena" PROČ Volvo tuto "raritku" volí a dle méhou "rozoumku" to je z úplně JINÝCH důvodů .. onen současný motor V6 2.7 HDi jednoznačně LEPŠí jest, než D5 - to "neokecáte" - je mi líto (doporučuji se jím, tedy oběma, "jen" projet) - podívám se na ten váš odkaz, ale "příčina/důvod" proč volvo stále onen R5 "upravuje" a znovu a znovu používá NENí v tom, že by ho za "lepší" považovalo .. 😉
Mrknu se, ale já celkem "obeznámena" PROČ Volvo tuto "raritku" volí a dle méhou "rozoumku" to je z úplně JINÝCH důvodů .. onen současný motor V6 2.7 HDi jednoznačně LEPŠí jest, než D5 - to "neokecáte" - je mi líto (doporučuji se jím, tedy oběma, "jen" projet) - podívám se na ten váš odkaz, ale "příčina/důvod" proč volvo stále onen R5 "upravuje" a znovu a znovu používá NENí v tom, že by ho za "lepší" považovalo .. 😉
milá Kylie, nerad bych se Vás dotknul, ale po tom co jste uvedla příklady Fiat, Lancia a Alfa je velice obtížné hledat smysl v další polemice, k tomu opravdu nemám odvahu a jsem ochoten to přiznat 😄 (míněno ironicky) Ve V6 HDi jsem nejezdil to máte porvdu, na druhou stranu mám za sebou 290.000 km s 2.5i V6 Fordem Mondeo, poté 415.000 km s Volvem S60 2.5T které jsem dal pryč před čtvrt rokem a nyní jezdím v nové V70 D5. Předem se ohradím proti nařčení, že by moje příspěvky byly z oněch důvodů jakkoli alibistické - ANO nyní jsem Volvista, ale rád objektivně porovnávám, logicky zdůvodňuji a vážím si příležitostí v diskusi odborně přispět - zabývám se počítačovou grafikou mimo jiné i v kategorii technických animací strojních součástí, vč. spalovacích motorů apod. Jsem přiměřeně inteligentní abych proto dovedl usoudit, že mám co říci! Snažím se o to pomoci diskutujícím pochopit a vysvětlit to, na co občas není vybaven ani autor článku a totéž možná naivně očekávám i od diskutujících. Bohužel dnes jsem se opět přesvědčil, že úroveň diskuse si někdy holt prostě nelze poručit. Zkrátka (jak jsem zmínil výše), z vlastní zkušenosti s vlastním dlouholetým srovnáním obojí víceválcové koncepce se rozhodně necítím být diskvalifikován pro to abych ostatním sdělil svůj názor, kterým se prosím v žádném případě nesmíte Vy cítit být konfrontována 😉
Gratuluji k "solidnímu" nájezdu, já na podobný počet kilometrů potřebavala poněkud VíCE vozů (ne že by se "rozpadly", ale auto tak po 4 letech (cca 150.000 km) většinou měním (míněno NEironicky). Motor Volvo 2.5T jsem párkrát zkoušela a za docela povedný jej považuji a to jak jeho (pra)předchůdce kdysi v jakémsi renault, tak nedávno v S40. Krom toho "nástupu" kolem 1500 (?) otáček, na který jsem si musela maličko "zvyknout", velmi příjemný na předjíždění apod. Osobně bych ho jednoznačně preferovala PŘED naftovým D5, který NEpovažuji za "nejlepší" volbu (to asi raději sice provozně dražší, ale opět "lepší" T6). Já věru NEjsem "autoprofík", ale tatínek mne odmala k autíčkům vedl, a jistý "přehled" (snad i NADhled) za ty roky mám.
Chápu váš "přístup" (a líbí se mi), nicméně na motor D5 mám ODLIŠNÝ názor, než-li vy. OBA pravděpodobně víme PROČ ho volvo dál používá a NENí to tím - že by byl "lepší", nebo alespoň "konkurenceschopný" třeba onomu konkrétnímu V6 co v koncernových Jaguar a dalších lze nalézt - to bohužel opravdu říci nelze. Jak říkám, byť CHÁPU důvody proč volvo zůstává u této "koncepce", její "přínos" je dle mého názoru ale NEdostatečný (já bych prostě raději celkem objektivně "lepší" pohonnou jednotku použila, byť by to něco stálo ..).
Fiat jsem zmínila v souvislosti s řadovým pětiválcem - NEchápu CO se vám "nelíbí" či "nesedí" - používají ho také "dlouhodobě", jeden naftový pětiválec 2.4 (něco přes 200 PS?) mám v alfě dokonce v širším příbuzenstvu ... NErozumím proč vám to "nevhodné" přišlo ... vy jste koncepci R5 za "výjimečnou" označil ...já na celkem "běžné" používání tohoto motoru v uvedených značkách poukázala (a dříve také v audi, ostatně dodnes se v něčem používá a z NĚJ byl onen MASTODONT V10 TDi "vyvinut", nebo spíše "složen") .. nebo KDE (v čem) jsme si "nerozumněli"? Opravdu netuším .. 😐
Chápu váš "přístup" (a líbí se mi), nicméně na motor D5 mám ODLIŠNÝ názor, než-li vy. OBA pravděpodobně víme PROČ ho volvo dál používá a NENí to tím - že by byl "lepší", nebo alespoň "konkurenceschopný" třeba onomu konkrétnímu V6 co v koncernových Jaguar a dalších lze nalézt - to bohužel opravdu říci nelze. Jak říkám, byť CHÁPU důvody proč volvo zůstává u této "koncepce", její "přínos" je dle mého názoru ale NEdostatečný (já bych prostě raději celkem objektivně "lepší" pohonnou jednotku použila, byť by to něco stálo ..).
Fiat jsem zmínila v souvislosti s řadovým pětiválcem - NEchápu CO se vám "nelíbí" či "nesedí" - používají ho také "dlouhodobě", jeden naftový pětiválec 2.4 (něco přes 200 PS?) mám v alfě dokonce v širším příbuzenstvu ... NErozumím proč vám to "nevhodné" přišlo ... vy jste koncepci R5 za "výjimečnou" označil ...já na celkem "běžné" používání tohoto motoru v uvedených značkách poukázala (a dříve také v audi, ostatně dodnes se v něčem používá a z NĚJ byl onen MASTODONT V10 TDi "vyvinut", nebo spíše "složen") .. nebo KDE (v čem) jsme si "nerozumněli"? Opravdu netuším .. 😐
bohužel točivý moment se moc nezvětšil, to na twin turbo zase neni takový zázrak, čekal bych takových 500Nm a ne jen od 20 víc...
No to bude možno tým že to nie je twin turbo, ale bi turbo
"Volvo použilo moderní způsob přeplňování dvěma různě velkými turbodmychadly – menším pro nižší otáčky a větším pro vyšší otáčky."
"Volvo použilo moderní způsob přeplňování dvěma různě velkými turbodmychadly – menším pro nižší otáčky a větším pro vyšší otáčky."
Ono to s tím označením není tak jednoduché, třeba bmw, které nabízí obě varianty dvouoturbení vůbec výraz bi-turbo nepoužívá a používá twin-turbo jak pro 35i (dvě stejná turba), tak pro 23d nebo 35d (malé a velké turbo). Nejsou v tom žádná pravidla, např. známý 2,7T od audi byl označován coby bi-turbo a přitom to jsou dvě stejná turba. U dvouturbých motorů prostě nemá smysl řešit označení. 😉
To je zajímavé :yes: