Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Automobilové novinky v roce 2009: Velký přehled (3. díl, Mini až Volvo)

Mini Cabrio, Nissany Cube, 370Z a GT-R, nový Opel Meriva a Astra, Renault Scénic, Saab 9-4X, Škoda Yeti a Superb Combi, Toyota Prius, Volkswagen Polo nebo Volvo S60 – nejen na tyto modely se zaměříme v posledním dílu přehledu novinek pro rok 2009.
Zpět na článek
7. 1. 2009 22:22
anonym
8. 1. 2009 10:06
anonym
9. 1. 2009 18:34
neregistrovaný "507--"
8. 1. 2009 17:30
neregistrovaný "507--"
9. 1. 2009 12:53
neregistrovaný "507--"
7. 1. 2009 16:50
7. 1. 2009 18:02
7. 1. 2009 23:08
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 00:33
8. 1. 2009 19:39
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 20:13
8. 1. 2009 20:20
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 20:22
8. 1. 2009 20:23
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 20:17
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 20:54
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:07
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:26
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:45
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:53
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 22:47
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
9. 1. 2009 12:10
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
9. 1. 2009 19:53
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:23
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 22:50
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 14:13
8. 1. 2009 21:09
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
9. 1. 2009 21:57
9. 1. 2009 23:08
neregistrovaný "nrV"
7. 1. 2009 15:39
Yeti - podvozek
Páni odborníci - Yeti je postaven na platformě Octavie, nikoliv Fabie (ta nenabízí pohon 4 kol) ;-)
Rozbalit vlákno
13
7. 1. 2009 17:54
Re: Yeti - podvozek
A nebude to zase nějaký paskvil,půlka Fábie a půlka Octávie. ;-)
7. 1. 2009 18:41
Re: Yeti - podvozek
Ne, není třeba obav. Je to bráška Tiguanu a Seatu "Tribu". Dokonce i trošu větší než ten Tiguan. (Motory začínají od 77kW výš...)
anonym
7. 1. 2009 22:22
Re: Yeti - podvozek
Odkud to máš? Díky
8. 1. 2009 00:28
Re: Yeti - podvozek
Dejmetomu, že se okolo toho dost pohybuji v práci. ;-)
anonym
8. 1. 2009 10:06
Re: Yeti - podvozek
Tak mi prosímtě řekni, kde je nějaká oficiální zpráva, ze které má redakce čerpat.
8. 1. 2009 12:46
Re: Yeti - podvozek
1. když redakce neví, tak nemá vymýšlet blbosti a spekulovat
2. dá se to logicky odvodit (když to má být 4x4 a platforma FII to neumožňuje)
3. byly o tom zmínky už v x rozhovorech...
neregistrovaný "507--"
9. 1. 2009 18:34
Re: Yeti - podvozek
A reaakckia AutoTipu si už ako vymýšľa???
9. 1. 2009 19:12
Re: Yeti - podvozek
Tak redakce AutoTipu to auto asi nevyvíjí, takže...
neregistrovaný "507--"
8. 1. 2009 17:30
Re: Yeti - podvozek
Len tak neďakuj. Pokiaľ já viem, má to byť kríženec Octavie a Golfu IV.
8. 1. 2009 18:56
Re: Yeti - podvozek
Prosím nešiř bludy. Proč by to mělo používat věci z GIV (a tudíž i OI)?
neregistrovaný "507--"
9. 1. 2009 12:53
Re: Yeti - podvozek
A prečo nie?
8. 1. 2009 07:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2009 09:46
Re: Yeti - podvozek
panove, panove...motate pate pres devate...ani s Fabii, ani s Roomsterem a uz vubec ne s OI 4x4 nebude mit Yeti technicky nic spolecneho...to s tim Tiguanem/Tribu a velikosti je taky docela usmevne (staci si precist prohlaseni sefa tech.vyvoje)...
Avatar - petrumr
7. 1. 2009 16:50
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
7. 1. 2009 18:02
Re: fabia 4x4
Fabia S2000 MUSÍ mít pohon 4x4, jinak by ani nemohla být jako S2000 homologována.
7. 1. 2009 18:40
Re: fabia 4x4
LOL, už vidím, jak homologují auto pro běžný provoz na závodním podvozku, který sám je dražší než samotná fabia... prosím už to nehulit...
7. 1. 2009 20:58
Tak si to přiznejte....
redakce si neví rady s Yetíkem. Ale ta fábka to asi nebude že? Možná bude Yetík čerpat designovou filozofii fábky, ale techniku ne.
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2009 14:41
Re: Tak si to přiznejte....
Jestli bude čerpat její desingovou filosofii tak teda potěš :no:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
7. 1. 2009 23:08
2009
Čeká nás nepochybně pestrý rok, ale je jisté, že se bude v povědomí spoluobčanů vše točit kolem Yettiho. Jsem na něj velmi zvědavý. Konečně bude vlastnit nějaké to malé SUV okřídlený šíp na kapotě... :-)

Nový Scénic mi nedá spát. Po shlédnutí nespočtu spekulačních fotografií (některé byly vzkutku kuriózní), jsem zvědavý, jak designéři Renaultu navážou na nadmíru povedenou a nadčasovou současnou generaci lídra segmentu kompaktních MPV, která nás svou přítomností spojuje s krásnou érou Avantime designu...kde jsou ty časy...ale i tak se o krásné Renaulty do budoucna nebojím.

Na co také netrpělivě čekám, je Superb Combi. Jsem zvědavý, jak bude ztvárněno pozadí modelu. Doufám, že stejně tak elegantně, jako na současné Octavii a Fabii Combi první generace.

No a Polo, to bude zajisté ve stylu Golfu, což značí o konzervativní eleganci, nově ale s jistým nádechem dynamiky, který je z pera mistra Waltera de Silvy...

Novinky roku (vzhledem k časovému pásmu autosalonu spíše pololetí), těším se na Vás na autosalonu v Brně... :-)
Rozbalit vlákno
86
8. 1. 2009 00:33
Re: 2009
Tak retuš podoby nového Superbu se objevila na jistém konkurenčním diskuzním fóru (nevím, jestli to tu můžu dát). A ačkoliv se v detailech dost odlišuje od reality, tak v základu dost jednoznačně ukazuje, jak to bude vypadat... :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 19:39
Re: 2009
Jednu spekulaci jsem viděl v jednom monoristickém časopisu a vypadala tragicky. Jsem přesvědčen, že to v reálu takové nebude...
8. 1. 2009 20:13
Re: 2009
Tak ve všech časopisech to byly jen designérské tragédie... jsem dnes pohledal, kde jsem to viděl a je to tady: [odkaz]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 20:20
Re: 2009
V reálu to bude vypadat přeci jen jinak. Co třeba takhle? [odkaz]
8. 1. 2009 20:22
Re: 2009
Ne, mohu tě ujistit, že dvoudílná zadní světla, navíc shodná se sedanem nebudou. :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 20:23
Re: 2009
To se mi ulevilo... :-)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 20:07
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
...zřejmě bude, ale obávala bych se, že automobily NEbudou to "nej-" co bude tento rok většinu lidí zajímat ;-\
Ale k vašemu "pohledu" na "nový rok" .. Já tedy "raději" 2 šípy, než ten "okřídlený" ;-) , ale co se Yetti týče .. pokud nezaujme obzvláště atraktivní cenou v kombinaci se zcela mimořádnou kvalitou (nechci "sýčkovat", ale to se spíše NEstane) tak jeho "prosazení" resp. nějaký VĚTŠí komerční úspěch jako NEpříliš reálný zdá se mi .. Jak všichni víme, konkrence VELMi silná, trh téměř ABSOLUTNĚ zasycen a nezdá se mi, že by v nejbližší době zájem o zrovna TENTO typ vozidel stoupati měl ...
Nový Scénic jistojistě velmi "variabilní" v reálu bude, "rozumnou" cenu bych očekávala, snad jen v slibovanou "solidní" kvalitu nevím (po poněkud NADprůměrných "trablech" v poslední "pětiletce") zda lze "věřit/doufat" ..
U Superb(u) bych žádné "překvapení" nečekala, tam je asi vpodstatně "dáno" ...
Design Polo a Golf (no vlastně ani Audi) už hóóóódně let (víceméně) nepřekvapil, jsou to jen takové drobné "retuše/cizelace" - a to se asi nezmění - spíše by mne zajímala technická stránka věci a hlavě motory - TAM je dle mne VELKÁ koncernová slabina
V Brně jsem byla na autosalonu 2x (poprvé a naposledy - snad se nějaký "domácí" neurazí), možná je "rozumnější" někam "ven" vyrazit, Leipzig je "kousek", Genéve nedaleko .. možná ten trošičku "delší" výlet za to stojí ..
Pěkný den ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 20:17
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Co se týká mne, mám také radši dva šípy (a to dosti podstatně), ale uvidíme, v jakém stylu pojme Škoda svou premiéru a segmentu. Osobně nestavím před prodejcem Škody stan a trpělivě nečekám příjezd sněžného muže, bojím se i motorů (no, HTP si pro tentokrát snad odpustí :-) ). O nějakém excelentním designu se mi taky nezdá, ale snad bude harmoničtější, než Fabia...

Scénic podle mého asi nebude tak stylový jako ten současný, přesto doufám v konkurenceschopnost designu. Snad se z něj sestane takový kačer Donald, jako ne spekulačních fotografiích... :-)

Situaci u VW víceméně zachraňuje jen Walter de Silva, který svůj talent nesporně má. Akorát mu VW spoutala ruce natolik, že od něj novou Alfu 156 či Seat Leon nemůžeme čekat... :-(

Brno tradičně neodmítnu. V kterém roce jsi zde byla? Ale je jasné, že Genéve či Frankfurt by stály za to. Nebo i Paříž?... :-)

Rovněř přeji pěkný den ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 20:38
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Přiznávám že přesný rok v Brně si NEpamatuji - kolik to může být ... 4-5 roky? V Brně je "logicky" daleko "horší" nabídka a dojet třeba i do té Paris už dávno NEní problém, do Frankfurt jsem nedávno jela "na otočku" - dnes to chce spíše správně naplánovat "čas" - pro co nejslabší provoz, jinak i s "průměrným" vozem typu Brumla (C5) to NEní až tak problém (a kousek PŘED Frankfurt je docela pěkný VELKÝ outlet [odkaz] - slušná nabídka, dobré ceny) a centrum Frankfurt je takový místní N.Y. a .. a to nemluvím o návštěvě Paris - tam se vyplatí jet alespoň na týden - 2 dny autosalon, zbytek ... uteče člověka ani neví jak .. tak TAKhle nějak jsem to myslela s oním doporučením "jiné" varianty (prostě KDYŽ už, tak UŽ .. a co se AUTomobilů týče - ten rozdíl v "nabídce" je docela VELKÝ).
Designová "politika" koncernu (ať vw či audi)je opravdu už trochu "otravná" (já bych na místě profi-novináře NEzvládla psát, kterak je 9tá verze golf "nová" "jiná" "inovativní", neb tvar světlometu je o půl centimetru užší a celý je posazen o 4 milimetry výš ..), WdS asi "pomůže", ale "zázrak" bych nečekala ..
Já bych se "nových" HTP motoru trošičku "obávala", neb na jednu stranu sice kritiku zleva/zprava "schytaly", ale to "nikoho nezajímá", prodeje byly VELMi slušné! Vzhledem k "reálné" kvalitě doslova FAMÓZNÍ!
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 20:54
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Brněnský autosalon bývá vždy jednou za dva roky a vychází to zrovna na ten letošní. Chodím tam jen proto, že to mám za humny. Jinak bych neváhal a upaloval do Frankfurtu či tak na týden do Paříže... :-)

K tomu HTP: to výš, kdyby Škoda vyráběla motorizovaný kontejner, osazený motůrkem z Babety, měla by v Česku obdobný úspech jako HTP, alias "H* To Pojede". V jeho tříválcové koncepci nevidím ani jeden klad. Na dálnici a ve městě (nota bene naložené) žere jako divé a vyluzuje nelibý zvuk...

Myslím, že ty, díky Tvé slohové nápaditosti by jsi dokázala vtipně a trefně pospat i Golf... ;-)
8. 1. 2009 21:00
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Tak pokud si někdo dneska koupí auto s pomalu litrovým motorem a pak se diví, že mu to na dálnici žere a do kopce to ve 4 lidech ztrácí dech, tak to IMHO není neschopností toho motoru, ale neschopností majitele, že si kupuje auto s motorem, který je určený pro úplně jiný styl jízdy (město apod...)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:07
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Jistě, ale od auta, jako je Fabia, není očekáváno, že celý svůj život stráví nenaložena ve městě. A co potom Roomster 1,2 HTP? Z toho mi vlasy na hlavě stojí úplně...dávat tento motor do miniMPV...
8. 1. 2009 21:17
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Od toho jsou právě v nabídce i jiné motory než HTP. Nechápu, proč všichni vždycky dělají, jako by tam nic jiného nebylo. Jezdím převážně po městě (v západní evropě jsou auta typu Fabia brána právě jako x-té auto do rodiny na přemisťování převážně po městě), koupím HTP. Hodlám s ní lítat po dálnici, nebo často naložený => koupím 1.6, nebo naftu... a toto neplatí jen o fabii, ale o všech autech. Ad HTP v Roomsteru - dtto, stačí se podívat, co nabízí konkurence, třeba Idea 1.2 apod...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:26
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Zkrátka mi nad 1,2 HTP v Roomsteru stojí rozum. Snad se ho nedočká nejzákladnější varianta Yettiho (po zkušenostech s Roomsterem ybch se ani nedivil)...
Mám celkem pozitivní zkušenosti s motorem 1,4 16V, o kterém se říká, že je nejpovedenější z nabídky Fabie. Troufnu si říct, že ani. Nešel bych do nafty (1,4 TDi je bída, vyšší motorizace jsou pro malé auto zbytečné)
8. 1. 2009 21:31
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Jak jsem psal výše, Yeti bude začínat na 77kW, takže HTP v základu nebude. :yes: Mimochodem již letos by mělo dojít u Škodovky k "zcommonrailování" u všech modelových řad. Yeti bude od začátku plně commonrailový, Octa se dočká 1.6TDI, který půjde i do Fabie a můžu říct, že co se týče kultury chodu, tak si nic nezadá s takovým 1.6HDI apod, ba dokonce bych řekl, že subjektivně má zvukový projev i daleko lepší. (VW si prostě dával teď dost záležet na tom, aby po létech kritiky na hlučnost nafťáků se dostal opět na špici.)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:45
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Tak to je dobře, že se z HTP nestane spolupracovník s miniSUV... :-)

Zmíněné "zcommonrailování" už bylo potřeba. Systém čerpadlo - tryska už zkrátka nestačí. Když už jsme u dieselů, co říkáš na dCi? Máš s ním nějaké zkušenosti?
8. 1. 2009 21:49
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
No tak já jsem v práci spíš přes ty benzíny, takže si můžem pokecat třeba spíš o TCE >:D Ale nedávno jsem měl možnost se povozit s 3.0dCi V6 a :yes: Sice jsem čekal, že bude trochu dravější, ale zase se s tím krásně pohodově jede. :-!
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:53
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Sice jsem neměl tu čest, svézt se s TCE (které považuji za skvělý tah - 1,2 s nízkou sazbou povinného ručení a se skvlělými 100 koníky). Jak se Ti s tím jezdí? Jinak 3.0 dCi...báseň. Sice jsem s tím nejel, ale slýchávám chválu :yes:
8. 1. 2009 22:11
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Jezdí se s tím parádně, leč doufám, že se v další verzi pustí ta verze s 180Nm. 1.2TSI od VW má 175 a oproti těm 145 u TCE to jde celkem poznat. V každém případě lepší svezení, než s kdejakou atmo 1.6, jen si je třeba zvyknout na trošičku "tenoučký" hlásek...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 22:47
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Je to typický příklad downsizingu. TCE je skvělý motor a těším se na 1,4... :-)
8. 1. 2009 22:49
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
mám zkušenost jak s dCi tak s TDI, co se týče kultury chodu a průběhu otáček motoru tak dCi vede, co se týká spotřeby a nákladů na provoz tak zlaté staré TDI. Další auto bude benzín.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
9. 1. 2009 12:10
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
...já to vidím na Clio, s 1,2 TCE... :-)
9. 1. 2009 19:24
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
Já budu muset řešit něco většího, tak uvidím jak bude vypadat nový Scenic včetně nabídky motorů. Další varianta je Scout 1,8 TSI. Současný Scenic zatím slouží, tak uvidíme.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
9. 1. 2009 19:53
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
O nabídku motorů u nového Scénicu se nebojím. Určitě Rencek vytáhne z rukávu nějaký ten trumf. No a Scout (Octavia, nebo spíše Roomster?) je taky slušná volba. Každopádně přeji hodně šťastných chvil se Scénicem... :yes:
9. 1. 2009 21:00
Re: "PESTRÝM" tento rok ...
očekávám u Scenicu nějakou alternativu 1,4TSI nebo 1,8TSI, atmosféru už nechci.Vzhledem k tomu co kluci chtěj vozit pořád sebou tak další auto bude spíš multivan nebo něco podobného.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 21:51
Re: 100 octan(ů) sice ...
...svému vozu pravidelně dopřávám, ale s vaším příspěvkem NE zcela souhlasím ;-)
Že vw konečně do svých vozů (jako POSLEDNí na světě) common rail zavádí je .. danné (ono to už ani jinak nelze - a staré linky na výrobu TDi PD, chybného to směru vývoje - jsou snad již zaplaceny) - už to že i v letos (pardon vloni) nového Superb je stále ještě použit TDi pumpe-düse - to je snad i "ostudné", domnívám se já.
1.6 TDi? Opět poslední na světě (POZOR! To NEní ironie!)? Já vím že je očekáván - jak víte, jak funguje? V čem jste v něm jel? "Lepší" než 1.6 HDi? To by byl docela ÚSPĚCH ... ale jak asi víte, zrovna tenhle motor po letech "končí" - zrovna letos, když vw konečně se svou verzí/soupeřem přišel ..
Naftové motory vw byly "prima/bezva/výjimečné/chválené" zhruba do konce minulého tisíciletí, poté přišel "chybný směr vývoje", navíc nečekaně kombinovaný i s překvapivě vysokou poruchovostí .. velké a NEgativní překvapení přinesl test na 100.000 km nového common rail(ového) 2.0 TDi v německém Auto Tip, kde se zařadil mezi nejhorší tam kdy testované pohonné jednotky - takže na nové 1.6 TDi jsem opravdu zvědava ..
8. 1. 2009 22:00
Re: 100 octan(ů) sice ...
No jsem rád, že čtete kdejaký časopis. (A na základě testu JEDNOHO kusu víte, jaké to auto celé je. Btw když jsem měl Fiata, tak ho taky v nějakém testu rozcupovali a já s ním za léta neměl jediný problém...) Kde jsem s tím jezdil? Však jsem psal, že se kolem vývoje motorů pohybuji, ba dokonce mě to živí. (Odtud vysvětlení, kde jsem s tím tak asi jel - mimochodem jel jsem i v té nové generaci HDI a ta 1.6 od VW je i tak lepší) >:D Takže se této větě:

"a staré linky na výrobu TDi PD, chybného to směru vývoje" - jaksi směji na celé kolo. On to jaksi chybný směr vývoje nebyl. stačí se podívat jakých výsledků PD oproti CR dosahovalo. Doporučuji porovnat třeba vstřikovací tlaky, množství Nox apod. VW si prostě mohl vybrat - buď přejde na CR z rotaček hned a bude se x let piplat s tím, než se dosáhnou i u CR pořádné vstřikovací tlaky apod, nebo vsadí hned na osvědčené PD (schválně, paní odbornice, jestli uhádnete, kde se tento systém tak osvědčil) a na CR přejde, až bude dosahovat úrovně právě těch PD, nebo je předčí, což nastává právě teď. Takže být "poslední" neznamená být "nejhorší." Vzpomeňme na "první" Alfu a jak byly ty motory "skvělé" >:D . Teprve další generace Alfáckých (Fiaťáckých) motorů jsou špičkové, což se o těch prvních říct nedalo.
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 22:19
Re: 100 octan(ů) sice ...
Nu - to jste "nasadil" VYSOKOU laťku! Jel jste již OBĚMA ještě NEvyráběnými motory? Ehm, to pracujete "tajně" pro OBA konkurenty? Nebo JAK a KTERAK se vám to podařilo? Nebo vy něco jako takový "motorový" James Bond?
Tak mi alespoň prozraďte - v ČEM jste jel s tím novým 1.6 HDi a jaký (tedy jaKÉ) bude mít výkonové verze a na kolik se dostali Nm? Jsem moc moc zvědavá ..!!!
To kterak jste "odstřelil" testy v Auto Tip - to "klobouk dolů" - to si nedovolili ani zástupci samého vw - a některé "chyby/problémy" přiznali.
To s tím "chybným směrem vývoje" - to je přeci OFICIÁLNí prohlášení koncernu VW - tak JAK to tedy je?
Děkuji za označení "odbornice", tou se tedy opravdu NEcítím a o nákladních automobilech věru NIC nevím (ty mne tak nějak "vůbec" NEzajímají), takže nic bližšího o technologii pumpe-düse vám asi NEřeknu ;-)
8. 1. 2009 22:24
Re: 100 octan(ů) sice ...
Žádný z výrobců automobilů si vše nevyvíjí a netestuje sám. Některé části se berou od stejných dodavatelů (POZOR! to neznamená, že jsou ty díly stejné, nebo stejně kvalitní - automobilka dostane jen to, co si objedná - mohl bych vyprávět), stejně tak se příprava výroby, nebo testování dílů zadává externím dodavatelům, takže mám dost příležitostí se podívat k vzájemně konkurenčním firmám. Jinak ohledně těch nových HDI vám nic konkrétního neřeknu - jednak NDA ;-) a jednak jsem tady psal, že jsem přes benziny...(jinak bych měl nick 100Cetanů >:-[] )
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 22:44
Re: 100 octan(ů) sice ...
Tedy 100 octan(ů) svému Brumlovi jako pokrm opravdu ráda dávám, 100 cetan .. to by asi ani HODNĚ "kvalitní" motor "nepřežil" .. ale 62 cetan od Aral to ráda doporučím, myslím že to je momentálně NEJ- nafta na světě, domnívám se já.
Hm, nechci se vás dotkout, ale "vycouval" jste z toho sice "fik fik", ale tak nějak NEvím, kterak si tak JISTÝ oním srovnáním TDi/HDi jste - můžete být!
Víte, já sice žádná "odbornice" na motory, ale pro jednu automobilku jsem vskutku pracovala, takže "maličko/malilinko" "in" jsem ;-)
8. 1. 2009 22:48
Re: 100 octan(ů) sice ...
Jsem si víc než jistý a to jak již po konstrukční stránce, tak i po "pocitové" stránce řidiče. Leč na konkrétní výsledky si musíme počkat do konkrétních produkčních aut. Jednak ani jeden z těch motorů dosud není oficiálně v nabídce a i skvělý motor se dá zabít špatnou vestavbou do konkrétního auta a nakonec totálně zabít cenovou politikou...(ale to už je jiný příběh že...)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 23:05
Re: 100 octan(ů) sice ...
Hmm, "kličkujete" sice "solidně", ale (promińte) - já pocit že JEN "vymýšlíte si" mám :no:
PS: Tak nějak jste NEřekl JEDINOU konkrétnost - je mi "líto" - všechno se holt "okecat" nedá ..
8. 1. 2009 23:11
Re: 100 octan(ů) sice ...
Pocit mít můžete jaký chcete, mi to je naprosto fuk. Já mám zas pocit, že tu vaříte z vody vy, takže to bude "vzájemné." >:D A s tou konkrétností? No na tu čekám celou dobu od vás, v čem je teda to HTP takový "hyperpropadák" oproti ostatním 1.2kám... stále jen pindáte, ale důkazy žádné...

Btw o tom, kdo tady jen pindá a kdo má pravdu se můžou všichni přesvědčit již za pár týdnů, jak jsem tady dnes poopravil článek ohledně paramterů Yetiho (včetně motorizací) a dal odkaz na vzhled Superbu Combi. Každý se bude moci přesvědčit, že mám pravdu a z vody nevařím, narozdíl od vás. ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 23:40
Re: 100 octan(ů) sice ...
Dobrá, tak otázečka z 1.třídy: čemu říkám "PODčtvercový motor"?
8. 1. 2009 23:45
Re: 100 octan(ů) sice ...
Hehe, někdo googlil co? >:-[] Podčtvercový motor (typicky F1 >:-[] ) je motor, který má nižší zdvih pístů, než vrtání...
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 23:42
Re: 100 octan(ů) sice ...
To "pindat" - to trošičku "přeháníte" - já vím, že je to "nepříjemné" být takhle "na švestkách nachytán", ale přeci jen ...
Tak otázečka z 2. třídy, co "preferujete" delší zdvih, nebo větší vrtání? Ehm, a PROČ?
8. 1. 2009 23:50
Re: 100 octan(ů) sice ...
Pokud si chci zajet od srdce, tak větší vrtání a nižší zdvih. Na cestu do práce a hopsání v kolonách radši vyšší zdvih. A proč? Nevím, proč bych tu měl vykládat něco o pístových rychlostech, rychlostech hoření apod... NEMÁM zapotřebí se nechávat zkoušet od někoho, kdo umí jen vykřikovat "to a to je šmejd" a místo aby přinesl důkaz, tak dělá chytrou tím, že si někde něco vygooglí... (což by vysvětlovalo, proč ta vaše odpověď na můj předešlý příspěvek trvala tak dlouho) >:D

(A hned otázka z 3. třídy: KDY použijete čtvercový motor? :-! - chci typickou aplikaci a zdůvodnění...

a ještě si dáme něco z třídy 4.: Jaká je zhruba střední pístová rychlost u sériových atmosférických benzinových motorů? Jsem zvědav, co do rána vygooglíte ) >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 00:09
Re: 100 octan(ů) sice ...
Vidím že NEustoupíte a budete "hrát" až do poslední chvíli :no:, smutné ;-\ kam až člověk je ochoten zajít.
Jak jsem napsala, já NEjsem žádný "motorář" (k vaší smůle jsem s pár odborníky v životě už mluvila - opravdu myslíte, že se "vyrovnáte", nebo dokonce "po kotníky" saháte?). Já POZNÁM s kým mluvím ..
Tedy z "googlování" mne NEobviňujte, já KLIDNĚ (což se dá hravě ZPĚTNĚ dohledat) přiznám, když něco nevím (to je "chlapečkovský" problém - říká se tomu "přeměřeování penisového pouzdra") - čtvercový motor věru NEvím - pokud si pamatuji, to používala honda u svých vysokootáčkových dvoulitrů (stejné vrtání i zdvih) - v čem je největší výhoda této koncepce věru NEtuším (ale "charakerem" jsou tyhle motory "příjemné", tedy pro "sportovně" laděnou duši (pár jsem jich zkoušela, jeden i vlastnila) - nějak jste "zapomněl" rozvést tu vaši otázečku kousek níže o "původu" pumpe-düse ..
Mimochodem ten PODčtvercový motor jsem si nevyGOOGLila, ale pár let jeden měla - vlastně to i vítěz oné vámi "opovrhované" ankety Engine of the Year byl ...
9. 1. 2009 00:15
Re: 100 octan(ů) sice ...
Kam bych ustupoval? Co bych měl vzdávat? To jen vy tady bezdůvodně začnete obviňovat z neznalosti a vymýšlení a přitom si sama cucáte z prstu (viz ty náklady na výrobu HTP) Normálně jsem tady v diskuzi doplnil informace, které díky svému zaměstnání mám a byly pro někoho zajímavé a vám se to jaksi nehodí do kránku, tak hned začnete plivat. Holt i takoví jedinci jsou mezi námi. Bohužel... 8-s

(Btw kdybch chtěl být drzý, tak taky napíšu, že k vaší smůle jsem už mluvil s několika inteligentními ženami, a tak poznám, že jim zřejmě nesaháte ani po kotníky... pokud s tím nesouhlasíte, tak nemusíte, leč v obviňování druhého používám stejnou logiku jako vy...)
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 00:34
Re: 100 octan(ů) sice ...
Tak ještě jednou, ale už naposledy!
Ohledně HTP - vybral jste si ŠPATNÝ motor pro "chvalozpěv"
Jak tak čtu ten poslední váš příspěvek, vy se chcete JEN hádat, JEN neumíte přiznat barvu - těch vašich 100cetanů - to byl také docela dobrý vtip :-)
Kolikpak vám je a v kolika vozech jste VE SKUTEČNOSTI jel?
PS: To mne těší, že o své paní učitelnce říkáte, že je inteligentní, škoda že to ona nemůže říci o vás ;-\
Sbohem
9. 1. 2009 00:40
Re: 100 octan(ů) sice ...
LOL, líbí se mi, jak se chytáte každého stébla... ty cetany byly s nadsázkou a bylo to jen o tom, že kdybych se zabýval naftovými motory (vzpomínáme na tu diskuzi o PD ještě?) tak bych měl v nicku místo "oktanů" slůvko "cetanů", leč paní odbornice (která se nechce hádat, ale už tak činí celý večer se hned chytla číslovky 100. (Proč tam byl asi ten smajlík hmmm?) Inu, když není se ničeho jiného chytnout... Btw stále jste nám tu neprozradila, v čem je to HTP tak nepovedené, já na něj žádné "chvalozpěvy" nedělám, jen vyvracím vaše žvásty, jak je to "nepovedený motor" (kdy konečně hodíte do placu nějaké důkazy a průkazné argumenty?)...a že byl tak udělán jen kvůli penězům (ony ty vyvažováky a spol jsou asi zadarmo že...)
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 00:52
Re: 100 octan(ů) sice ...
To vám není ze sebe samotného "trapně"? Před kým myslíte, že "uhájíte" svou "tvář" - před tím kdo trochu znalostí má věru ne - dobrá, vezmu "českého" odborníka - znáte Martina Vaculíka? JEHO názor na vámi vychvalovaný tříváleček se blíží mému (ostatně nejen jeho - viz ono Engine of the Year) - na CO si to hrajete? Vám se tohle "líbí"? Vám ze sebe samého není špatně?
9. 1. 2009 00:55
Re: 100 octan(ů) sice ...
Ne, špatně mi je z toho, co akorát plive na ostatní a není schopný argumentovat. Navíc se loučí "sbohem" a pak stejně plive dál...

(Btw a co třeba takový pan Čech? I když možná lepší bude, když to necháte bez odpovědi...)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 21:19
Re: 100 octan(ů) sice ...
Klad tříválcové "hrůzy" vw je zcela JASNÝ! Peníze - naprosto BEZ ironie - jedná se o obrovské úspory (je to sice k nevíře, ale nějaký ten "miblion" lidí si opravdu raději koupil nepříliš povedený 3válec, než za NIŽŠí cenu KVALITNĚJŠí 4 válec od konkurence .. skvělé to vítězství marketing(u) nad "zdravým rozumem", bohužel ..
Och, děkuji za "chválu" mého "slohopisu" ... Ano, "problém" bych s "popsáním" kteréhokoliv automobilu asi spíše NEměla, ale "maličkým" problémkem se jeví, KDO by to chtěl (a riskl) "vyda(va)ti" :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:23
Re: 100 octan(ů) sice ...
Zde je hodně ušetřeno při výrobě. Myslím, že bych před 1,2 HTP sáhl spíše po čtyřválci 1,2 od Renaultu (například), který je mnohdy jevnější, než HTP.

Myslím, že by jsi neměla problém s uplatněním ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 22:37
Re: 100 octan(ů) sice ...
Díky za "důvěru", ale "měla" - já totiž bych JEN to co za "správné" považuji a "pravdu" bych se psáti pokoušela a to by se NElíbiti mohlo .. ;-)
Ano! Samozřejmě! Malý čtyřváleček 1.2 v renault je samozřejmě daleko "příjemnějším" společníkem, než tento - bohužel opravdu možná nejHORŠÍ motor své kategorie - a NEjen ten, opravdu i litrový tříválec "z kolína" jej, celkem jednoznačně, "poráží" :no:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 22:50
Re: 100 octan(ů) sice ...
Měl jsem tu čest jet i tříválcem 1,0 od Toyoty v modelu Yaris. Jede to velmi líně, stejně tak jako HTP, možná trochu pružněji...

Co říkáš na motor 1,2 TCE (klasická jedna - dvojka s turbem)?

Takové lidi automobilý svět potřebuje. Ty, co píší pravdu. To se ale, pravda, mnohým nelíbí, bohužel.
8. 1. 2009 21:27
Re: 100 octan(ů) sice ...
Ach, odbornice promluvila. :-) Ne ale bez ironie - kolem vývoje motorů se dost pohybuji. Bude to sice znít divně, ale to HTP má VÍC dílů, než taková fiaťácká 1.2 8V, nebo i 1.2R4 od VW. Důvody 3 válců jsou jiné. On je totiž ideální objem válce (a k tomu odpovídající zdvih a vrtání) v téhle kategorii motorů okolo 400ccm, kdy mají písty nejmenší styčnou plochu se stěnami válce, tudíž dochází k menšímu tření apod => motor je úspornější/čistší na emisích (umí splňovat přísnější exhalační normy bez zásadnějších úprav.) Navíc u HTP je v důsledku navíc položeno maximum točivého momentu v nižších otáčkách oproti čtyřválcové konstrukci. Proč si myslíte, že 3-válce u malých objemů používá i třeba Toyota, Daihatsu, Suzuki, nebo se na to chystá Fiat? Prosím doporučuji nešířit bludy na základě "svých pocitů."
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 22:10
Re: 100 octan(ů) sice ...
Výborně! Jsem ráda že "odborníka" potkávám!
Nuže jistě "znáte/chápete" rozdíly v motoru 1.0 v malých autech z kolína a Toyotě Yaris a onom Daihatsu(jistě víte, že jde o tutéž pohonnou jednotku) a oním "proklínaným" 1.2 HTP, který se věru NEpříliš povedl - oproti onomu Daihatsu/Toyota - co vy "na to"?
Když už NEchcete šířit bludy - řekněte NA ROVINU jaká je PRAVÁ geneze "vzniku" onoho nepříliš povedeného konernového tříválce!
ANO - já TRVÁM na tom, že JEDINÝM a HLAVNíM důvodem tohoto "nedodělku" je finanční úspora, stejně jako že "konkurenční" 4válce byly LEPŠí motorovou variantou (jak na základně svých "pocitů", tak na základě "fakt") - víte je to až "tragikomické", že "doma" jsou mnohé výrobky vw NÁSOBNĚ "více" kritizovány, než zde ...
Na vaši odpověď se OPRAVDU těším ... ;-)
8. 1. 2009 22:17
Re: 100 octan(ů) sice ...
No odpovím, až mi řeknete, v čem se "nepovedl"? Že má vyšší točivý moment než srovnatelné motory konkurence? Že je o pár kg lehčí než ostatní? Že dosahuje nižších emisí (nemyslím teď CO2, ale i ty ostatní složky emisí)? Že nepoužívá rozvodový řemen, ale řetěz? Nebo vás jen v mládí přejel wartburg a od té doby nesnášíte tři válce? =>Ad finanční úspora - již jsem vysvětlil výše, HTP NENÍ výrobně levnější a finanční úspora NEBYLA důvodem použití 3-válců. (A důkaz uvidíte již brzy, neb VW udede zanedlouho i 1.2 16V - snad teď neprozrazuji moc ;-) , která bude právě onou výrobně levnější alternativou...)
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 22:30
Re: 100 octan(ů) sice ...
Tak to VŠE mění! On je HTP POVEDENÝ motor?!? Tak to se omlouvám - to jsem věru NEtušila :-)
Nějak jste "opomněl" (jakožto profesionál-motorář) zmínit, JAK ten 1.2 "vznikl", KDE se "vzal" ..
Wartburg mne "v mládí" věru NEpředjel a ani NEmohl, tam co já vyrůstala, tyto "takéautomobily" NEjezdí ..
VW uvede 1.2 16V? Vskutku? Tak už i koncern bude mít motor jako Renault Twingo ... :yes:
A teď "vážněji" - jel jste někdy tím 3válcem? A třeba oním konkurenčním co se do kolínských autíček dává? A VY - ODBORNÍK - jistě znáte Engine of the Year - všiml jste si, že vaši "kolegové" motoráři ZCELA opačný názor než VY mají?
PS: A víte vlastně vy JAKÁ je ta geneze vámi "opěvovaného" HTP?
8. 1. 2009 22:40
Re: 100 octan(ů) sice ...
Mno, stále bavíte. >:D :yes: Jako že HTP nemá titul "EotY", tak je to šmejd? Tak to musí být šmejdy 99% motorů co po zeměkouli jezdí. >:D Někdo holt nepřenese přes srdce, že to je naprosto normální motor, srovnatelný s konkurenčními motory a "jediné" v čem se odlišuje je koncepce 3 válců. A přihlouplé otázky "jak vznikl." Jednoduše, jednou spadl do VW z nebe i s přípravky na výrobu, tak ho začli vyrábět ve velkém. >:D Btw stále jsem se nedozvěděl, v čem je tak "nepovedený." Btw doporučuji se v něm opravdu svézt místo nebohého tlachání v diskuzi o tom, jak je "hrozný." Je stejně hrozný jako ostatní maloobjemové atmo benziny v téhle kategorii. Žádný z nich neumí po dálnici jezdit 250 km/h za 4 litry, jak si mnozí představují, že by tyto motory měly jezdit, když si pořídí auta s těmihle motory v základní výbavě a čekají, že to bude formule jedna...
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 22:58
Re: 100 octan(ů) sice ...
Tak asi TAKTO: Vy NEbýt žádný motorář - to já "poznat" ;-)
Už to tak vypadá, že i JÁ toho o motorech vím více než vy - což tedy opravdu NEbude tím, že já tak "dobrá/znalá" jsem ;-)
Tříváleček HTP (který tak URPUTNĚ "bráníte") opravdu NENí žádná motorářský skvost (což vám NEřekne 9 z 10ti zubní lékařů, ale 10 z 10ti motorářů ANO - je mi líto).
Co se týče ankety které se tak "vysmíváte" - tam VŮBEC nejde o nějaké 1. místo, ale vaši "jakoby" kolegové (nebo obráceně?) tento motor hodnotí jako PODprůměrný - žeby všichni ti jež hlasují byli znalostmi hluboce POD vámi? ;-\
Ta PŘIHLOUPLÁ otázka (na níž by KAŽDÝ motorář - profesionál, nějaký motor TAK obhajující odpověd znal - je: Tříválec 1.2 HTP je pouhým "odřezkem" motoru 1.6 - i PROTO se NEvyrovná konkurenčním - "náročněji" konstruovaným motorům - je mi "líto" - TAK to je ... :no:
Teď už si to přiznejte, "kličkujete/kroutíte se" - ale OBA víme ...
PS: Jste-li "fanda", či "majitel" tohoto motoru a jste-li s ním spokojen - budiž, proč ne, ale NENí to moc povedená pohonná jednotka a opravdu i ten "obyčejný" do kolínských trojčat používaný litrový konkurent jej "na hlavu porazí" ...
BEZ emocí, bez výmyslů - zkuste si s oběma motory zajezdit, asi budete sám překvapen ..
8. 1. 2009 23:09
Re: 100 octan(ů) sice ...
Díky za pobavení. Ve fabrice vzali pilku a prostě jeden válec uřízli. Zničeho nic se i sama ohla klika, řemen se mávnutím kouzelného proutku začal kovově lesknou o ostatních věcech nemluvě. >:-[] :yes: Zatím tu jen pindáte jak to je špatné, "nekonkurenšní" apod, ale zatím vše jen domněnky bez důkazu na který už tady pěkně dlouho čekám. Ono jde vidět, jak naivně si představujete, že když se použijou písty o stejném vrtání a zdvihu (proč asi? Že by to bylo dáno právě tím ideálním poměrem vrtání/zdvih ku třecí ploše?) tak se ostatní věci jen tak nechají a hned to je "nový" motor.

"Teď už si to přiznejte, "kličkujete/kroutíte se""

Nevím, proč se mi snažíte do pusy dát něco, co tam není. Zatím kličkujete akorát vy, jak je HTP "špatné" ale doposud žádný důkaz v čem.

""obyčejný" do kolínských trojčat používaný litrový konkurent jej "na hlavu porazí""

V čem jej tak "drtivě" porazí v tomto závodě chromého s chromým? Že má menší točivý moment daný nižším objemem? Aha, to bude ta genialita.

Btw HTP nevlastním, jen jednoho japonce a jednu italskou krásku. ;-) >:-[] :yes:
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 23:59
Re: 100 octan(ů) sice ...
Díky za POBAVENí? VY to opravdu NEvíte? No to je "gól"!!!
Já tedy NEjsem žádný "znalec" pohonných jednotek vw, ale ANO - oddělení jednoho válce "vznikl" i tříválec 1.4 TDi (z 1.9) a stejně se to NEpovedlo v případě V5 2.3 (z V6 2.8) a stejně tak "vznikly" NEsmysl W8 a W12 (a také W16) - to ale všechno DALEKO lépe než já víte (ostatně to NEjsou žádné "tajné" informace) ;-)
Jako "motorář" (nebo alespoň "fanda" do motorů) byste měl/mohl vědět, že "číslíčko" v kolonce PS/W a Nm NEní až tak důležité (snad spíš graf jejich průběhu, tedy ještě spíše jejich vzájemná "kooperace/průběh/spolupráce") ..
Už mi to je trapné .. prostě smiřte se že NE každého "okecáte" - a HLAVNĚ - vybral jste si opravdu NEvhodnou pohonnou jednotku na "chválení" (popravdě skoro nevím, kde hledat "horší")
PS: Vlastníte japonský a italský vůz a "vzíváte" tříválec 1.2 6V (nebo snad pozdější motor "již" s 12V?).
Vždyť (narozdíl od konkurence) nemá ani proměnné časování ventilů - je to prostě "hrubozvuký" "cosi" možná vhodné pro městké pojíždění v obsazení jedním člověkem - v té "novější" verzi kdy dostal vyvažovací hřídele, začal být alespoň "použitelný" - nic to však nemění na smutné realitě, že "konkurenční" pohonné jednotky byly a jsou "lepší" - o spotřebě raději nemluvit, předjížděcí manévr je rizikovou záležitostí ... prostě škoda slov - chcete si hrát na motoráře? Tak NE přede mnou, prosím.
Jak jsem řekla, já NEjsem žádný odborník, ale VY se každou další větou jen "odkopáváte" - opravdu je to ... :no:
9. 1. 2009 00:06
Re: 100 octan(ů) sice ...
No, nemám náladu to číst celé. Ale problém máte nejspíš vy. Nikde to HTP nevynáším do nebes, jen vyvracím vaše bludy, že to je "nepovedený výrobek." A když už odkazujete na ty průběhy Mk a P, tak doporučuji se na ně nejdříve podívat, pak porovnat s motory téhož objemu u konkurence a pak se ztrapňovat tady na fóru. Btw co je tak špatného na tom, že se motory od sebe navzájem odvozují s použitím shodných pístů (ony shodné dost často nebývají i když mají shodné vrtání/zdvih dokonce i v rámci jednoto typu motoru) a jiných komponent? Totéž používá nejen VW, ale i BMW, Fiat či ta vychvalovaná Toyota. Btw já si tu na fóru na žádného motoráře nehraju, nemám to zapotřebí. Zato vy si tady jen dokazujete, jaká jste odbornice na motory (HTP je šmejd!), profík přes ekonomiku výroby (HTP je lacinější než R4 motory >:-[] ) a podobné žvásty, kde se musí nejeden čtenář hluboce smát... bohužel, někdo nesdílí váš (mylný) názor, tak hned začnete na něj bez důkazu plivat, jak je hloupý, vymýšlí si apod... njn, někteří lidé nejsou schopni uznat svojí prohru... i když na diskuzích to je v pohodě, horší je takový náraz v reálném životě, tak bacha na to, mohlo by to docela dost bolet. ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 00:30
Re: 100 octan(ů) sice ...
Doporučuji vám zakoupiti si nějaký NĚMECKÝ automagazín, nebo dnes už možná spíše nějaký katalog Gebrauchtwagen a OPĚT se tam dočtete něco JINÉHO než říkáte vy (ostatně JAK TO, že máte tak "odlišné" názory od jiných motorářů - myslela jsem, že v Engine of the Year hlasují jen ti nejlepší ...)
Víte, já se o motorech a autech a ... bavím možná VÍCE let, než vy jste na světě, takže VÍM, že se NEztrapňuji - jak se "zoufale" snažíte odvést pozornost od sebe ...
Navíc, já se (narozdíl od vás - chlapečků) klidně umím přiznat, že jsem něco přehlédla/popletla, nebo dokonce že tomuhle či tamtomu NErozumí, nebo prostě NEvím ...
Je mi FUK, co "nejeden" čtenář, ten kdo "trochu" rozumí, tak POZNÁ ...
Co se motoru HTP týče, prostě NENí to žádný zázrak, ale těší mne, že i když jste zpočátku se tomu "vysmíval" nyní jste už "došel" k tomu, že tím "oddělením" válce od 1.6ky asi opravdu vznikl.
Pokud chcete "vychvalovat" nějaký koncernový motor - doporučuji 2.0 TFSi - ten si to OPRAVDU zaslouží.
Právě PROTO že jsem v oboru kdysi opravdu pracovala, tak mi nějaké střípky v hlavě zůstaly a VÍM, že těm opravdovým profíkům jsem "po kotníky" nesahala (a samozřejmě poznám když s někým oněch znalostí mluvím).
NE až TAKOVÉTO "experimenty" v "rozřezávání/skládání" motorů konkurence NEdělá. Pochopitelně se různé pohonné jednotky různých kubatur od sebe "odvozují", aby se snížily náklady a výrobní náročnost vůbec, ale u vw to poněkud "přehnali" - doufám, že ona "zpupná" doba kdy si vedení vw myslelo, že "může vše" již skončila, ostatně nový šéf koncernu se snaží ty největší "úlety" snad "napravovat".
Ono téma "motorář-profesionál" zapomeneme - ok? A já z vlastní praxe mohu říci, že za "správné" považuji "klasické/vyzkošené/prověřené" koncepce - ostatně nyní, zpětně, vám to i mnozí lidé od vw přiznají, že i starý dobrý small block V8 je prostě "lepší" než "na silu" postavené W8, stejné je to s W12 v Phaeton a Veyron - "normální" V12 ho "rozcupuje" (a to jak teoreticky, tak "prakticky" - nedávné srovnání v Auto Zeitung).
Snad jen závěrem, v reálném provozu je MNOHEM "zajímavější/důležitější" "chování" motoru, než "číslíčka" (to "chování" se trochu dá odvodit od křivek výkonu a točivého momentu, resp. jejich "protnutí" - to není to správné slovo - teď ho nemohu "chytit" ... prostě při pohledu na graf to jde "odhadnout", reálné chování motoru se ale musí "zažít" - a ten litrový mrňous co se např. do kolínských trojčat dává - ten je (vzhledem k objemu) VELMi povedený, podle většiny motorářů ÚPLNĚ nejlepší malý motor vůbec .. :-)
9. 1. 2009 00:37
Re: 100 octan(ů) sice ...
Opakuji se po x-té. Nemám náladu číst po x-té slohovku na stále stejné téma. Btw dle fotky ve vašem avataru klidně řeknu, ž emladší než vy teda rozhodně nejsem. >:-[] A znovu opakuji - je mi fuk, co si o mě myslíte. Btw schválně jak vzniknul ten tříhrnek do Ayga a spol, tam určitě nejsou žádné společné komponenty z jiných motorů co? Prosím, dál se už neztrapňujte, nedělá to moc dobře vašemu image. Btw zajímavé, že najednou vykřikujete, že důležitější jsou "pocity" než číslička a přitom, když jsem se ptal, v čem je to HTP horší, tak jste argumentovala, ať se podívám na průběhy Mk a P. Inu dokážete fakt pobavit, když v jednom příspěvku něco tvrdíte a vzápětí to sama popřete...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 01:01
Re: 100 octan(ů) sice ...
S tím (mým) věkem - to je jediná věc, kde jste si maličko "šplhnul" - jinak - motorář (jak jste se nazval) - ví o technice o "maličko" více než vy - vy tak nějak v mé (totálně amatérské) úrovni jste - to za 1.
2. pročpak stále tak "uhýbáte" od názoru ostatních profesionálů (třeba ono Engine of ...) - máte "jiný" dokonce ODLIŠNÝ názor - jakpak to?
NEvěděl jste ani o oněch "dělících" a "spojovacích" praktikách v koncernu - nezlobte se, ale je na 100% jasné, že (vcelku šikovný, ale ..) MLUVKA jste :-)
ZCELA bezpochyby. Ano - každý výrobce používá shodné "komponenty", klidně celý blok motoru - NEdělají ale ony odřezávaco/spojovací "brikule" - jejichž výsledkem je pak "problematický" chod motoru. Komu to NEvadí (vám asi ne), nechť si to "užije", já bych zvolila jinak (a vždy mne potěší, když mé praktické zkušenosti, nějaký test, tabulky, statistiky, odborník "potvrdí").
ANO - "pocit" z chování motoru je v reálu to nejdůležitější (to jednou poznáte) číslíčka věru až tak důležitá NEjsou a ony křivky DŮLEŽITĚJŠÍ než číslíčka - JSOU!
Pochopil?
9. 1. 2009 01:07
Re: 100 octan(ů) sice ...
Tak abychom si to na noc ujasnili ;-)

1. Nikde netvrdím, že názory ostatních "profesionálů" neuznávám. Jen tady vyvracím vaše omyly, které jste zde uvedla (a jak píšete, že umíte uznat svou chybu, tak vidím, že stále ne) - viz třeba tu hlášku o tom, že HTP má 3 válce kvůli nákladům. NE, HTP není výrobně o nic levnější, než klasický 1.2 R4 motor, vy si dále pořád jen melete tu svou písničku

2. Já jsem psal, že se pohybuji okolo vývoje motorů, výpočty, testování, příprav pro výrobu. Vy jste to okamžitě překřtila na pojem "motorář" (kterému se já vyhýbám jak čert kříži.) Co si pod takovým pojmem "motorář" vůbec představujete? Víte kolik lidí se vůbec na motoru (jakožto nejdražší komponentě při vývoji auta) podílí? Myslíte že to všechno dělá parta 10 lidí co dělají vše?

3. Co jsou křivky? No to bude hromada čísliček daných pěkně do jednoho obrázku. Takže... :yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 01:33
Re: 100 octan(ů) sice ...
1. Názory profesionálu NEuznáváte - motor 1.2 HTP byl dříve (6V) tvrdě kritizován, později "vylepšen" (v několika vlnách) tak snad už "tolerován" - nikdy "glorifikován/vzíván/chválen/doporučován… - prostě PŘINEJLEPŠÍM tolerován ..
2. Člověk co se "pohybuje" ve vývoji motorů a co má možnost dokonce zkoušet NOVÉ motory RŮZNÝCH (!!!) KONKURENČNÍCH značek (co až za několik měsíců příjdou - a VÍ který z nich má "lepší" chod ... JAK se mu tedy říká?
On motor nevyvíjí 10 lidí? Neříkejte! Anebo: "říkejte"! To mne zajímá? Kolik tak asi může stát vývoj nového motoru? A kolik na něm pracuje lidí? Já NEvím - naznačte (alespoň přibližně), já RÁDA poučím se - já blond!
3. Tak ty čárky v tom grafu se z BODů skládají? Bože já snad "ZCHYTRÁM" ("zchytrnu"?) tady na tom servru - TAK to sem musím ČASTĚJI "chodit"!
Ale ANO - z těch propojených bodů se dá "odhadnout" (bez záruky ;-) ) jaký motor bude ..
9. 1. 2009 01:48
Re: 100 octan(ů) sice ...
Pro bloncku teda ještě jednou a naposledy: Nepracuji v konkrétní automobilce, ale ve firmě, která dodává jednak různé komponenty pro ty motory a jednak se zabývá projektováním a přípravou pro výrobu těch motorů, takže člověk se dostane do styku s "výdobytky" různých koncernů. Což ale jistě barbie, co "pracovala v automobilce" jistě ví...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 01:52
Re: 100 octan(ů) sice ...
Ano ví - a chápe (a občas se někde v diskuzi "pobaví", když diskutéři vášnivě o STEJNÉM komponentu, třeba i české výroby jen v zcela RŮZNÝCH značkách, se "přou", který že to je "lepší" - ale právě že VÍM, tak možnost že by jste novým motorem 1.6 TDi a budoucím 1.6 HDi a mohl je dokonce "srovnávat" VYLUČUJi! ZCELA - NEexistuje. TAK "shodneme" se konečně?
9. 1. 2009 01:55
Re: 100 octan(ů) sice ...
Já jsem někde psal, že jsem je PŘÍMO (tzn. že stály vedle sebe) srovnával? Opět se mi snažíte dát do pusy něco, co se zrodilo jen ve vaší fantazii. Ale jak jsem psal, oba motory již mají zkušební série pro sériovou výrobu dávno za sebou včetně zkoušek sériové montáže, takže příležitost se svézt s oběma motory jsem již měl (pokud vás to zajímá, tak to byla 308 a Golf V.) Takže...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 01:59
Re: 100 octan(ů) sice ...
JASNĚ jste se k těm motorům vyjádři (lepší/horší), a KULTIVOVANOST - zdali jste je srovnával VEDLE sebe to nevím = VÝSLEDEK jste zde PRESENTOVAL .. já slyšela, že ten po letech konečně "dodělaný" 1.6 TDi je výkonově i tak slabší, než Kia apod., co už se nějaké roky prodávají ...
Je to pravda?
9. 1. 2009 02:03
Re: 100 octan(ů) sice ...
No vidím, že se konečně zklidňujete. Ta 1.6TDI je prozatím uvažována ve verzích: 55kW (to ale nevím, v jakém autě to bude použito), 66, 77 a 92kW. A jak jsem psal, z pohledu řidiče a celkových testů je to TDI fakt o chlup lepší, zejména co se týče "příjemnosti pro řidičovo ucho." Ten motor nebyl primárně laděn aby měl co nejmenší dB, ale aby ten projev byl pro lidské ucho co nejpříjemnější a neobtěžoval jej (byť tichým) duněním apod. Todle se údajně ladilo skoro rok a půl (nevím, přes akustiku já nejsem, vím jen, že se měnilo dost odlitků a silentbloků pro uchycení do kastle...)
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:10
Re: 100 octan(ů) sice ...
No vidím, že jste se KONEČNĚ trochu "uklidnil", ale i tak vám NEvěřím, že jste měl tu možnost OBA ty motory zkoušet, zase jen "z praxe", neb ZNÁM ..
"Bajky" o roky připravované "spolehlivosti" a "mimořádnosti" budoucího 2.0 TDi CR jsem slýchávala též ... a jakápak je REALITA? No - NEpovedlo se - to si přiznejme (poruchovost VYŠŠí než bylo očekáváno a "chodem"? - normál - NE průšvih, ale také NE - lepší než ostatní - prostě "normál" - jen s MNOHAletým zpožděním - já od vašich "kolegů" slyšela to samé o "budoucí" 1.6 TDi - pozdě a NEpřevyšuje konkurenci - tak uvidíme.
9. 1. 2009 02:13
Re: 100 octan(ů) sice ...
Tak "já slyšel věcí"... třeba zrovna ona vychvalovaná 1.6HDI taky není bez pihy na kráse, ale tím se nikdo veřejně nechlubí. Btw kterou verzi 2.0TDI CR (předpokládám že myslíte 125kW) máte na mysli? Tu co se používá v OII RS, nebo tu co je v Superbu (a koncernových ekvivalentech?)

Btw ta 1.6TDI žádnéé zpoždění nemá. Jede se přesně dle harmonogramu... tak tady prosím opět nešiřte bludy...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:30
Re: 100 octan(ů) sice ...
Jaké zase "bludy" - dieslový 1.6 nabídne koncern Lidové Auto jako POSLEDNí na světě - to přeci NEní žádný "blud"!
1.6 HDi co letos "končí" určitě "pihy" má (a zas tak "tajné" to přeci NEní - opravdu stačí nějaký 5€ za katalog ojetin utratit a docela "seriozní" přehled o kvalitách/nekvalitách spolehlivosti/poruchách jednotlivých modelů/motorů získáte.
To "zajímavé" na 1.6 HDi (no v různých automobilkách mu "říkají" RŮZNĚ, ale "doma" je HDi) je, že byť NE dokonalý, jeden z "nej-" je ... a co se "charakteru/chování" či spotřeby motoru týče - naprosto ok. Tedy těžko hledat lepší (když býval kdysi nový). Konkurence však nespala a během těch let se objevili konkurenti, od zajímavé Alfy ... třeba po "český" hyundai i 30, resp. slovenskou Kia (a BEZ urážek, vw teprve "plánuje" - BEZ zpoždění těmto motorům během LETOŠNíHO roku nabídnout "rovnoceného" soupeře? Mně to zas tak "skvěle" dle harmonogramu nepříjde - prostě mají 5 let zpoždění, ostatní jsou o generaci napřed - nic víc/nic míň.
9. 1. 2009 02:33
Re: 100 octan(ů) sice ...
Tak ta argumentace o zpoždění mi příjde celkem úsměvná. To je jako tvrdit, že VW má náskok před ostatními, protože jako první nabízí nafťák s objemem 1,45l a doteď ho nikdo nedohnal... tak asi tak. Nikdo přece nemůže být první s příchodem všech technologií a kubatur s daným výkonem...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:38
Re: 100 octan(ů) sice ...
Myslela jsem, že ROKY dělají malé naftové motory i jiné značky - vw bohužel ZASE jen tříválec, vyroben oním "odříznutím" z 1.9 TDi pumpe-düse
Nejmenší přeci dělá fiat - a je to POVEDENÝ motor! Docela VELMi slušný čtyřválec je i 1.4 HDi (jak 8V, tak 16V) a samozřejmě další ... ale volkswagen prý během pár let připravuje konkurenta - tedy s tím "obvyklým" 5ti - 6ti letým zpožděním prý také něco dorazí..
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:00
Re: 100 octan(ů) sice ...
Golf V? On se ještě vyrábí?
9. 1. 2009 02:06
Re: 100 octan(ů) sice ...
1. Variant ano. >:-[] >:-[]

2. tak ony se ty TDI testovaly už před dávnou dobou, kdy ještě G VI nebyl v sérii, to byste ale jakožto bývala zaměstnankyně automobilky mohla vědět. Pojem MULA vám asi nic neříká... třeba v okolí boleslavi docela dost dlouho jezdily dvě Octavie Scout s 3.6FSI... a taky to v sérii nemají... ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:18
Re: 100 octan(ů) sice ...
Jak už jsem napsala, JÁ "vidím/cítím" že tak nějak "obdobné" znalosti jako já máte, ale já opravdu JEN "fanynka" do aut (a ano, opravdu jsem v oboru pracovala a i výrazy "mula" náhodou znám - ostatně i z těch mých "skromných" znalostí motoru je něco "poznat".
Ostatně PROČ už se vlastně NEvyrábějí ty čtvercové motory? Mně byly docela "sympatické" a "vyhovovaly" mi, vím že ten co já měla nahrazen jiným kvůli emisním normám byl, ale "charakterem" na něj dopustit nedám. PROČ vlastně "skončily"?
Tedy tam co JÁ pracovala, se motor už ve "správné" konstrukci zkoušel, to jen venkovní panely "se tvářily" - tedy na "předsériový" superb by se "kastle" octavia scout - třeba tak nějak "nalepila" - neb "obráceně" - jak to VY popisujete, se to NEdělá (pokud vím), bylo by to totiž trochu "nesmysl" - musíte zkoušet "celek" (naopak ten "kabátek" - co si podle něj lidé auto vybírají - ten důležitý až tak NEní), ale u škodovky je třeba jízdní vlastnosti a "chování" vozu až tak NEzajímají, tak PROTO takový "podivný" přístup volí ...
9. 1. 2009 02:25
Re: 100 octan(ů) sice ...
Pletete jaksi trochu páté přes deváté... když se ladí motor, tak je zprvu naprosto jedno, v čem "se vozí" a je jedno, zda-li to je u škody, nebo Peugeotu či BMW. (proto ta V6 ve "standardním" scoutu) teprve poté se celá platforma nového modelu i s motorem háže pod upravenou kastli (protažení kvůli jinému rozvoru apod.)...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:31
Re: 100 octan(ů) sice ...
Pokud já vím, tak se to dělá JINAK - opět "chybka" - anebo to ve škodě auto opravdu JINAK funguje - což se mi věřit NEchce!
9. 1. 2009 02:35
Re: 100 octan(ů) sice ...
Ne, funguje to stejně , jako u ostatních.... i u toho
Peugeotu to jde stejně, první motory se testují na již vyráběných sériových modelech a teprve pak se připravuje dosazení do nových modelů...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:41
Re: 100 octan(ů) sice ...
Jste VELMi přesvědčivý MLUVKA, ale tu a tam vám to prostě "skřípne" - to se NEdá nic dělat ..
Ale BAVí vás to takhle si "hrát" (pindat), že?
PS: Ta argumentace se "zpožděním" možná je (pro vás) úsměvná, ale jinak je to ale pravda (takže já na ní nic "veselého" nevidím). Prostě v malých dieslových motorech je konkurence "dál" - ale prý se připravuje náprava - nevíte o tom něco?
9. 1. 2009 02:44
Re: 100 octan(ů) sice ...
Nevím proč bych měl pořád odpovídat, když jsem neustále nazýván "mluvkou" který "pindá." Takhle se tu zatím spíš prezentujete vy, když napřed tvrdíte, že jste "pracovala v automobilce" a přitom se divíte na d některými naprosto běžnými postupy... tak asi tak...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:48
Re: 100 octan(ů) sice ...
Tak asi takhle, asi tak minimálně 2 hodiny je na 100%, bez JAKÉKOLIV pochybosti jasné, že "bajkaříte" - pěkně, místy docela "zajímavě", pro laika možná i "přesvědčivě", ale pokud i "ekonomka" co má toto jako "koníček" (neb jí tomu tatínek odmala učil) pozná PROPASTI zvící Marianského příkopu - tak ...
TAK dobrou noc, jdu si pustit raději nějakou PRAVOU pohádku na usnutí, pa :-)
9. 1. 2009 02:53
Re: 100 octan(ů) sice ...
No vidím, že se nejde zavděčit všem, já taky nevěřím že jste "chytrá blondýna", ale co se dá dělat. I s tím tlustým plešatým uhrovitým chlapem se kterým se tu celou dobu bavím jsem aspoň zabil pár hodin nudy... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 11:24
Re: 100 octan(ů) sice ...
:-) no, snad se tedy alespoň na silnici potkáme (chodím relativně slušna "maskována" - aby nebylo poznat že já tlustý plešatý chlap ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:33
Re: 100 octan(ů) sice ...
Když se ptáte na 125 kW verzi TDi - tam to je obráceně - ta PŮVDODNí TDi - s TOU byly problémy - to už je ale prý vyřešeno...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:35
Re: 100 octan(ů) sice ...
Dobrá, KDY se testoval V6 3.6 v Octavia Scout? A KDY (zhruba) jste měl možnost porovnávat chování a kultivovanost připravovaných 1.6 TDi a budoucího (o kolik, alespoň cca, bude silnější) 1.6 HDi?
9. 1. 2009 02:39
Re: 100 octan(ů) sice ...
Tak ty Scouty jezdí dodnes (kdo potká na R10 Scouta na Fkových značkách se 4mi výfuky, tak ví s kým má tu čest :yes: ) 1.6TDI poprvé před koncem 2007, HDI bylo jaro 2008, ale jak píšu, já jsem přes BENZINY, k tomu jsem se dostal jen díky tomu, že se řešily zároveň i nové benzinové verze...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 02:44
Re: 100 octan(ů) sice ...
Benzín já také "raději", tak co jste "vyhodnotil" na nové 1.6 od bmw/psa? Ta verze se 150 PS není špatná, ty silnější jsem neměla možnost ... co vy?
8. 1. 2009 14:13
Legacy
Já osobně se bojím, co předvede Subaru u Legacy. Bojím se toho, aby jsme nebyli nuceni design tolerovat jen kvůli tomu, co nabízí pod kapotou tak, jako u Imprezy. Doufám ,že se bojím zbytečně :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 20:42
Re: Legacy
Subaru by pořádný designový "směr" potřebovalo jako "sůl", ale raději "otravně ošklivý" "kabátek - vytvarování plechů", než aby se "zpronevěřili" své "famózně" pojaté konstrukci "symetrické 4kolky", o "placatých - já vím, plochých" motorech nemluvě ..
100 krát raději "ošklivku" s "fantastickou technikou", než "atraktivní" kabátek s ...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
8. 1. 2009 21:09
Re: Legacy
Přesně tak. Subaru by potřebovalo nový styl, nový designový směr...
8. 1. 2009 14:22
Insignická Venuša...
Tak panove, prave som si bol omrknut nazivo Opel Insigniu, a musim povedat, ze na mna urobil dost zly dojem. Cele auto je jaksi nafuknute, vybulene. Problemom nie je ani tak dlzka, ale skor tie divne proporcie. Pripomina mi sochu moravianskej venuse (ak sa nemylim, to je ta s velkou prde|ou a ovislymi kozami). Pritom na fotkach sa mi zdalo vsetko v poriadku, nechapem...
Rozbalit vlákno
2
8. 1. 2009 15:23
Re: Insignická Venuša...
no vidíš, a velká * a ovislé kozy boli vtedy IN, zjavne sa to páči aj novinárom >:D
Avatar - Hammunasakra
8. 1. 2009 20:49
Re: Insignická Venuša...
Opel uděla s Insignia VELKÝ krok "vpřed/nahoru", ale že "Car of the Year" nedostal ani trošičku aby novináři potápějící se automobilce "pomohli" - to by "na život a na smrt" asi nikdo z nich přísahat nechtěl .. a prodeje budou URČITĚ lepší než u poslední(ch verzí) Vectra, ale ... co se financí týče, opel tak trochu za "matkou" GM "kráčí" - trochu "černohumorně" právě ve chvíli vyhlášení Insignia vozem roku německou vládu o "záchranu" požádal, neb na hraně krachu je ... (a opravdu si NEmyslím, že Insignia - byť technicky, už KONEČNĚ, naprosto ok, ho "před" tu hranu "vytahne") a "maminka" ho určitě také NEzachrání .. snad jen divize Vauxhal "jakž takž" zdráva je, "americká" i "německá" část značně "churava" se jeví a asi už ani "transfuze" nepomáhají
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 01:25
Pan "Čech"?
Nevím neznám. Ale dívala jsem se zpátky na vaše příspěvky ... a máte to nějaké "nevyrovnané", řekla bych ...
Co ty věty o "odřezávání" válce pilkou ... JAKPAK JE teď zpětně (když už jste "přiznal", že to tak je) VYSVĚTLÍTE?
Cituji VÁS: "JSEM SI VÍCE NEŽ JISTÝ, TO JAK PO KONSTRUKČNÍ, TAK PO POCITOVÉ STRÁNCE ŘIDIČE" ...cccc - copak to je?
Víte jak jsem napsala, že já u jedné automobilky pracovala? Tak "bubé" pro vás - ona to pravda je a NEEXISTUJE - aby takovýto "kdosi" mohl měsíce před uvedením porovnávat nové motory (vy VÍTE jak jsou na tom nové 1.6 TDi a 1.6 HDi - měsíce PŘED prominentními novináři a zaměstnanci/vývojáři obou automobilek navzájem - tak to byl FAKT ULTRAtrapné - tedy pro toho kdo byť jen malilinko se v oboru kdy pohyboval ...)
Zrovna jsem si přečetla váš poslední příspěvek a "kličkujete" téměř "na jedničku" a přitom snad i "malilinko" "couváte", ale jak už OBA víme - NEmáte šanci. Já OPRAVDU vím jaké je to s opravdovým "profíkem" mluvit a vy "přehled" máte (o to více to NEchápu s tím HTP) a "mluvit" pěkně a "kličkovat" - to chválím (v marketingu vw a či v nějaké politické straně by z vás RADOST měli - vy před sebou BUDOUCNOST máte :-), z mého pohledu ale spíše :no: - takovouhle (nicméně "úspěch" to asi většinou přináší, že?).
I vzhledem k oněm "otázkám" co jsem si navzájem položili, je vidět že oba naprostí "amatéři" jsme (tedy jeden co si o uvědomuje a sám se k tomu hlásí, a druhý co "obdobné" znalosti má, ale přiznat si že to tak cca definice "amatérského fandy je" si ODMÍTÁ)
Mimochodem já JEŠTĚ raději než autíčka hudbu. O té bych si povídala "raději" a třeba se tam vyznáte "lépe" - tedy "klasickou" hudbu (no nějaký ten pop-rock také zvládnu, ale KLASIKA - to je "moje")
Takže "chlavozpěvče" na tříválce 1.2 (vlastně jste mi ani neodpověděl, kterou verzi tak "oslavujete", tu 6V, nebo 12V? Já si tedy myslím, že konkurenční motory "porazí" obě verze - vy s 3válcem musíte "simulovat" chod 4válce, což se přinejlepším nakonec napodobit na 90% podaří - já bych ROVNOU (když už tuto kategorii) 4 válec preferovala - tříválec se hodí tak do těch kolínských miniaut - už v Yaris je lepší větší 1.3ka.
Tak teď už je na mne ale opravdu pozdě - sbohem (falešníku) :-)
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2009 01:39
Re: Kylie Scullyová
Á, paní Scullyová. >:-[] :yes: No myslím, že všichni si o tomhle příspěvku udělají svůj obrázek hned po tom, co mě "ocitujete" a přitom napíšete větu, kterou vytrhnete z kontextu a vložíte ji do kontextu jiného.) Zajímavé, že mě obviňujete, že si vymýšlím a sama na to argumentujete slovy "já jsem kdysi pracovala v automobilce" (pravda, uklízečky jsou třeba všude, ty si dokonce často při zametání zpívají...) a vím, že to tak nejde. To je argument jak prase. Kdybyste zkusila při tom čtení i uvažovat, tak vám jistě neuniklo, že jsem psal, co je mé zaměstnání. Nebo myslíte, že se příprava pro výrobu motorů dělá až poté, co se to představí "prominentním novinářům?" - Tenhle věta by měla být tesána do kamene. :yes: >:-[] Dále bez komentáře, on si obrázek o vás udělá každý jistě sám... >:-[] Zajímavé, normální člověk, pokud někomu nevěří, tak ho normálně ignoruje, vy akorát svými pseudofakty akorát zasíráte celou diskuzi. Já tu taky můžu neustále opakovat, že silně pochybuji, že jste někdy někde pracovala, ale narozdíl od vás mám rozum a tak to neudělám. Vám s duševně slabšími lidmi celkem slitování. Oni za to většinou nemohou, už se tak narodili, nebo měli špatnou výchovu a okolí...
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 01:36
Ach a v "čemže"
... je ten (pardon BUDE) ten nový 1.6 TDi až dorazí "lepší" (jak jste psal), než ten nový 1.6 HDi (co tedy TAKÉ teprve - snad v druhé půli roku? - dorazí). Na odpověď(i) se těší ... amatérská fanynka aut a milovnice klasické hudby ..
Dobrou noc (milý 100cetane)
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2009 01:41
Re: Kylie Scullyová
Copak? Přechod, nebo jiný problém? Ale líbí se mi, jak už kolem sebe plivete ohně na všechny strany bez ladu a skladu... holt někdo se vám snaží nabourat vaši představu o těch zlých (zřejmě VW) a těch hodných (Kolín >:D ) a nedokážete to přenést přes srdce... snad vás utěší, že odpoledne půjdu do garáže pro Toyotu, leč ne tu z Kolína... >:D
Avatar - Emel
9. 1. 2009 21:57
1,2 16V
To jsem si zase početl :-). Nejvíce jsem zvědavý na nový 1,2 HTP 16V slibovaný 100oktanu, uspořádání ventilů 5-5-6 bude jistě světový unikát. Třeba to jako bonus i trošku pojede...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 22:29
Re: Nevím ...
... přesně co to (jak to) myslíte s tím uspořádáním ventilů, ale já slyšela (křištálová koule to říkala), že "nový" 1,2 HTP bude 1,0 .. a 1,2 bude TSi ..
neregistrovaný "nrV"
9. 1. 2009 23:08
Re: Klobouk dolů
No Kylie, klobouk dolů před tvými znalostmi, pročítal jsem tvoji diskusi se 100oktanu celou a musím teda říct, že máš docela dobrý znalosti. Všechno co píšeš si myslým, že můžu podepsat, 100oktanů vypadá jako pěknej zmatkař, že? O 1,2 HTP toho bylo popsáno už hodně, všichni vědí jak ten motor vnikl a proč, pro neznalce zopakuji. Vnikl proto, že si u VW objednali v Mladé Boleslavi motor s objemem 1,2 litru, který kvůli snížení vlastních nákladů bude v největší míře používat komponenty ze zastaralého motoru VW 1,6 (např. písty, ojnice, ventily ...) a ostatní díly budou kvůli snížení vývojových nákladů vycházet co nejvíce z tohoto motoru (např. blok, hlava, klikový hřídel, vačkové hřídele ...) Když už ten jeden válec "odříli" na straně rozvodu, tak si řekli, že udělají pohon vaček řetězem, zase nic nového, to vzali z jiného motoru. Když už byl motor na světě tak zjistili, že bez vyvažovacího hřídele to nepůjde, tak přidali vyvažovací hřídel, no a HTP je hotov, když už ten paskvil byl na světě, tak je potřeba ho prodat, to je úkol pro marketing, klobouk dolů, dělají svoji práci dobře, na rozdíl od motorářů. Při měření zjistili, že má vyšší krouťák než konkurence (fyzika platí) HURÁÁ, mají nějaký argument a postaví na tom celý public relation. Už ale pomlčí špatné vlastnosti (opět fyzika) a těch už je více. Je mi jasné, že tímto příspěvkem naštvu mnoho VW-tupců, ale tak to opravdu je, nalejme si čistého vína, jen konstatuji skutečnost.
Avatar - Hammunasakra
9. 1. 2009 23:28
Re: Klobouk dolů
... milý NEmilovníku ... vw! :-)
Já VELMi ráda na "spřízněnou" duši narazím a JEŠTĚ raději, když navíc "poučit" se od ní mohu .. :yes:
Já "v zásadě" vím, kterak to s 1,2 HTP bylo, ale TAKHLE pěkně/jasně to formulovat (bohužel) NEumím .. ;-\
Koncernoví šéfové vw se překvapivě docela často FYZiKU "trumfnout" snaží, což NEpřekvapivě stále "stejně" dopadá ... (já nedávno v Bentley GT jezdila a NEbylo to samozřejmě špatné a je docela "chic", ale od motoru věru VÍC jsem čekala .. tam tu FYZIKu sice velmi "kvalitně/povedeně/dobře" ZNÁSILNILi, ale stejně ...)
PS: Ano, to jste "trefil hřebík na hlavičku" - evidentně by koncernu pár schopných lidí z marketingu k motorářům přesunout prospělo ... takové "vyváženější" (lepší) by to pak bylo ..
PPS: Těšilo mne a děkuji a "na přečtenou" ;-)
10. 1. 2009 14:03
Re: Klobouk dolů
Jak hluboce se všichni zasvěcení vašemu blábolu o tom, že víte jak to bylo s vývojem HTP smějou. :yes: Btw uvidíme za pár týdnů, až budou uvedeny věci o kterých jsem psal kdo má pravdu... pak se vám budou smát všichni, nejen ti zasvěcení... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2009 01:28
Re: 100 octan(ů) sice ...
.. stále používám, ale vás nějak NEchápu. Copak by asi udělal HTP, kdyby 100octanový pokrm dostal?
Proč "blábolem" tak "pregnatní" popis geneze a konstrukce 1.2 HTP, jaký nemá rád vw napsal, nazýváte? CO tam, dle vás, "nesedí"? Povězte ..
A že staré HTP skončí? No sláva tomu! A nový bude "lepší"? No to DOUFÁM!
12. 1. 2009 01:49
Re: 100 octan(ů) sice ...
Že vám občas něco nedojde, nemusí být jen chyba České pošty... jinak nový 16V bude "lepší" jen v jednom - bude výrobně levnější, tak asi tak...
10. 1. 2009 14:01
Re: 100 octan(ů) sice ...
No předpokládám, že umíš číst a je ti jasné, že jsem mluvil o R4 a ne R3 motoru. ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2009 01:30
Re: 100 octan(ů) sice ...
Tak vw "odejde" od tříválce? SUPER! :yes:
PS: A jak je to s těmi ventily?