Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Fiat by se mohl zbavit výrobce dílů Magneti Marelli

22 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Co to plácáš za ukrutný nesmysly?
Napřed si něco zjisti.. než tady budeš šířit své chytrácké řeči.
😉

S common railem to udělal Fiat výborně a dodnes to funguje... právě, že se poučil z historie s přímým vstřikem.

Já si spíš kladu otázku, proč t samé neudělají s multiairem... možná proto, že vlastníkem patentu je Powertrain... i když mám za to, že Fiat je 100% vlastníkem Powertrainu - ale to už se můžu plést.
😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ale chlopci, prve TDI este nebolo nazyvane CR - islo o klasicku rotacku so vstrekom a prislo pred TDI PD. Pricom princip PD systemu bol navrhnuty uz v 50. rokoch pre nakladne auta.
Prvy TDI uviedol tak ako tak FIAT😒br /> "V květnu roku 1989 představila automobilka FIAT jako první sériově vyráběný motor TDI v modelu CROMA 1.9TDI.D 154."
Dodnes sa basni o nesmretelnosti 1.9 TDI od VW, tak pan chytrak1 je az moc chytry ... 😉

Rozpredaj Talianksa pokracuje ... po Pirelli sa ide na MM. Predat ziskovu spolocnost, pretoze som si debilne pozical, to je take ... managerske. Hlavne, ze manazeri budu za vodou.
Saab
Jeden z amerických fondů údajně nabídl za Magneti Marelli 2,5 miliardy eur (cca 67,5 milionu korun) .

To nám ta koruna pěkně posílila 😉
Nicco
Sergio je uctovnik, autam nerozumie, predal by aj nanobaterie s dojazdom 1000km, keby mu dali dobru cenu.
Avatar - Anonym
Anonym
Nemaj peníze a hledaj kde je vzít. Proč myslíš, že se chtěli spojovat s GM, Fordem a já nevím kým a že odkládaj uvedení nových modelů a nerozšiřují v usa portfoloio značky Chrysler či dodge.

nemaj na to....
RS
To je možné, nicméně pořád je to dnešním pohledem neošizený velmi jednoduchý a nenáročný motor s E3.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Beriem v kontexte serioveho auta.

Otazka je, co oznacim ako moderny CR ?
_MT_
Pokud FPT nestihli prodat, tak (obě) patří Fiatu. Velmi zjednodušeně řečeno, protože v tom udělali různým dělením a spojováním guláš.
_MT_
CR i PD se myslím v osobních autech zaváděly kvůli emisím. Už ta první generace tedy šla tímhle směrem.
RS
Kromě "jedna paní povídala" to má i nějaké konkrétní "úplně jiné info" ?
_MT_
"PD" byl vymyšlený už před první světovou válkou a před druhou byl nasazený například v námořních dieselech. Stejně tak CR se datuje do období první světové, jen ty motory nebyly v autech.

O "prvním TDI" tu nepadlo ani slovo.
_MT_
PD je také od Bosch.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já mám tedy o 1.9 JTD úplně jiné info. Zajímal jsem se o něj, ale po pár článcích jsem jej z výběru rychle vyřadil (a další CR diesely první generace jej rychle následovaly).
mahojakotycku
MM měl být prodán dávno. Stejně jako firma Comau, protože spřízněnost s Fiatem je jen na škodu větším obchodům s jinými značkami a skupinami. V současné době FCA široce rozvíjí a zinvestovává proevropsky značku Mopar, což zatím není vůbec zvenčí vidět. Předpokládá se možná i akvizice TomTom nav.
MagnetiMarelli patří mj. ALighting v Jihlavě, přes 2200 zam.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jsou to žabaři, trh se jim na slavnou intervenci vys---al. Onehdy trh skutečně zaskočili ale dnes už je to všem zcela jedno.
Centrální Eurobanka tiskne ničím nepodložená Eura jak na běžícím pásu a totéž dělá česká NB. Za peníze bez hodnoty se nakupují peníze bez hodnoty - tím pádem tato intervence už nemůže mít na trh žádný vliv.
HDP roste a to je tak silný impuls pro trh takže nějaká intervence dlouhodobě avizovaná a do zblbnutí opakovaná v médiích už má menší než nulovou váhu.
ČNB vyčerpala svůj potenciál a teď bude muset koukat na to jak bude koruna posilovat a bude na to bezmocně koukat ...
Avatar - CommonUser
CommonUser
Skoro ako v B-ckovom spagheti westerne. >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A protože to bylo věčné a nezničitelné, bylo nutno takový výrobek, za účelem růstu a vyšší produkce, zmršit.
RS
Tak konkrétně ten pěkný krumpl první generace byla fiaťácká 1.9JTD, která je téměř nezničitelná. Nemělo to dvouhmotu, nemělo to geometrii lopatek turba, nepracovalo s tak velkými tlaky vstřikovačů, nemělo to žádná ekokurvítka, nemělo to zkrátka nic co by se mohlo pokazit.
_Teddy_
Ano, potrebovali vtedy peniaze (ako aj teraz). Ale ani v takej situacii sa nezvykne predavat "rodinne striebro". Vtedy podcenili (resp. nedocenili) vyznam CR...

Bosch to potom uz len trochu upravil do podoby vhodnejsej pre seriovu vyrobu. A zacal kasirovat licencne poplatky (ktore udajne boli dost vysoke). Koncernu VW sa do toho nechcelo, dlho tlacili dopredu svoju technologiu PD, ale napokon museli kapitulovat pred emisnymi normami. A zacali platit tak, ako vsetci ostatni...
_MT_
Pokud vím, udělali to, protože potřebovali peníze. I kdyby to bylo nad jejich schopnosti, mohli prostě na patentech sedět - buď konkurenci blokovat, nebo inkasovat licenční poplatky. Ale peníze potřebovali/ chtěli hned, nemohli/ nechtěli čekat, až to bude hotové a přinese to nějaké peníze.
_Teddy_
Fiat sa uz raz poriadne "sekol" s MM, ked predal patent na moderny CR Bosch-u. A teraz chcu tusim spravit nieco podobne...
chytrak1
Boschu podle nic neprodal. MM nebyl schopen vývojCR dokončit, proto se do toho vložil mercedes a bosch. A stejně ty první generace byly pěkný krumpl.

Edit: Beru zpět, koupili to,ale MM to neprodal kůli financím, ale protože to nebyli schopni dotáhnout do sériové výroby. Což udělal až bosch s mercedesem.