Jenom hrstka automobilů dokáže vzbudit takový rozruch jako Porsche 911. Obzvláště ve verzi Carrera 4 GTS s karmínovým lakem. Nachytat tohle auto na švestkách je úkolem pro skutečné mistry volantu.
A mi sekvence. Mlátit do té páky vedle volantu při brždění musí být slast.
5-4-3-2 zatáčka.
S automatem je asi problém si v zimě zablbnout. Při tahání za ručku se musí vyšlápnout spojka.
Tomu nerozumím, jaký problém má 4x4 na sněhu??
Já si teda nedokážu moc představit, že bych se trefoval do zatáček plynem, abych jel bokem.
Ještě navíc než dostaneš auto do zatáčky musíš brzdit a ne přidávat plyn.
A největší sranda je, když někdo v zimě blbne s FWD. Bez ručky ani rána, zejména když je to vergl se 4válcovým dehtem nebo benzínem ze sekačky.
A tak pak krouží po parkplace nebo letišti pozpátku, to mě baví vždycky sledovat tyhle ty jedince. Jo zadní náhon je zadní náhon, to je marná věc >:D >:D
Jistě že, 4x4 nejde tak ochotně do smyku jako RWD. Co je na tom nepochopitelného? Pod pojmem zablnout si si předstvuju že chceněkdo driftovat, jezdit bokem zatáčky a točit se někde na zasněženým plácku, ne řezat (teda spíš pluhovat) zasněžený okresky.... Na to si kupte Subaru :o))
Barri, poslední dobou jsi mi přišel docela rozumný, ale toto je fakt na ten zlatý ventilek.
4x4 sice musíš k boku vydráždit více než zadokolku (někdy jen lehce více), ale samozřejmě jde bokem taky a navíc můžeš těžit z mnohem větší trakce pro následnou práci s autem. Nemluvě o STI/EVO a chytrých středových diferenciálech, kde si nastavíš preferenci zadku dle libosti...
A kupodivu jde blbnout i s FWD bez ručky... ale to už je na další povídání..
Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Já přezul na Advan AD 08 R a nestačil jsem se divit. Předchozí sport pilot corsa evo a co tam ještě výrobci na ty hadry píšou pouze tajily možnosti auta. Zhruba v půlce bočnice se pořád prolamovaly a teď to vůbec nehrozí.
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Tak je logické, že keď prezuješ z UHP na semislicky, bude správanie auta o triedu ďalej, či už sú to Advany, alebo Pilot Cup 2 atp.
Na druhej strane pre 911 platí z hľadiska gúm to isté, čo pre ostatné výkonnejšie/športové autá (od Swiftu Sport po 911 GT3 RS): záleží, na akú jazdu a kde ich používaš. Keď chceš ako kolega Thomasino spraviť zo svojho hotheču okruhový stroj a vymetáš okruhy od Spa po Slovakiaring, semislicky sú nutnosť. Ale môžeš mať aj 911 Turbo a budeš sa pohybovať len po diaľniciach a okreskách, tam Ti lepšiu službu spravia kvalitné UHP pneu.
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
P zera v Porsche specifikaci maji s beznymi P Zery spolecny jen nazev. Jinak nejlepsi, do silnicniho provozu schvalene gumy jsou v soucasnosti Trofea R.
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
To nie je len o zmesi, to je o vzorke, resp. jej absencii. Taktiež tie semislicky sú robené na vyššie teploty, ráta sa s ich okruhovým použitím, kde sa poriadne zahrejú; ak pôjdeš v 10°C, tak nebudú držať ani tak, ako bežné gumy.
Myslím, že kolega Thomasino už jedny Advany zodral, má ich aj Bully a Thomasino práve spomínal, že keď nechal obuté Advany a išiel niekam a začalo mu pršať, tak to sakra cítil oproti bežným letným UHP.
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Závodní mokrá pneu. [odkaz] Rozhodně je podobnější více 08 než UHP. Stejně dnešní UHP jsou všechny podobné. 3 až 4 podélné drážky od půlky vzorku. Když je nová tak je tam ještě něco napříč, ale pak to zmizí.
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Jak píše Iudex, nízké teploty semáče nemají rády a nízké teploty s deštěm jsou občas průs..švih :-) A to jsou ještě Advany na vodě jedny z nejlepších. Takové Federaly nebo RS Hankooky teprv rozdělí zrno od plev >:D
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Musis taky rict jake Advany. Ja jezdim na A048 a to je na vode des a hruza >:D Resp. musim jet proste pomalu a tuplem s autem, co nema na cumaku zadnou vahu.
Prave kvuli lepsi prilnavosti pri nizsich teplotach (v beznem provozu se opravdovy semislick spravne zahreje tak v 35°C ve stinu a hodne prasacke jizde) a kvuli lepsimu odvodu vody asi pujdu do kompromisnejsich A08. Ale to uz neni opravdovy semislick, stejne jako to nejsou ani ty Federaly nebo Hankook RS.
Ale asi to vyhraji Toyo Proxes R888. Jsou levnejsi nez ty A048, vydrzi stejne, na vode jsou pry o neco lepsi a jizdni vlastnosti kdosi pro Lotus vyzdvihl dokonce i nad ty A048. Laka me to je zkusit.
Mam ale zuzeny vyber pneu, maloktera znacka dela semislicky v rozmerech 195/50 R16 + 225/45R17.
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
>:D:yes:
Inac, ak 911, tak prave tuto !
Mozno este s manualom, ale vykon vyhovujuci, 4x4 ma, takze nieje co riesit. :yes:
Casom sa zrovna z tejto GTS s manualom stane vyhladavany artikel - poslendne silnejsie atmo P911, 4-kolka, manual... ;-)
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
jo, chapem, ale bude tu urcita skupina klientov, ktora kombinaciu sportovejsej nez 4S, atmo, manual 911ky oceni. ;-)
Totiz - po absencii R8 4.2 manual, je toto asi jedina podobna alternativa - teda voz, ktory ma silny atmo motor vzadu, 4x4...
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Semislicky maji myslim, mimo jine, uz v zakladu mensi vzorek. bezna guma ma 7-9mm, semislicky kolem 4 a hlavne u lidi co jezdi okruh atd. slickum pocitaji zivotnost na rychle kola az mozna stovky ostrych km. 17tis km je naprosta utopie.
Dale semislick funguje lepe nez UHP az po zahrati, kdyz jedes v blbem pocasi, nebo i v dobrem pocasi ale na studene gume tak vlastnosti maji horsi nez bezna guma atd. atd.
Ty gumy uz jsou jednoduse delane na to aby fungovali sakra dobre na trati (za co plati mensi zivotnosti), ale o to hur se s nima bude jezdit do kramu pro mliko. ;-)
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Nemyslím si, všechno cos vypsal je různé pneu od pneu. Navíc, je dost těžké určit tu hranici, kde to už je semislick a kde ještě výkonná UHP. Ta linie je dost nejasná a překrývá se...
Každopádně na vysoce sportovních UHP / silničně zaměřených semi-slickách jde při rozumném zacházení určitě najet i 5-ti místná hodnota. Osobní maximum mám sice jen 13tkm a ne 17tkm, ale velmi ostrých km v tom bylo vážně hodně a pokud by se přidalo okresek a ubralo trackdays, bylo by těch 17 tkm reálných :-)
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
No ja myslím, že väčšinou tie UHP od semislickov odlíšiš už na pohľad.
Na semislickoch 17t určite nespravíš, kdežto na UHP to pôjde. Moje UHP majú za sebou 14t km a niekoľko návštev okruhu a dávam im ešte tak 5t bežných km alebo jednu návštevu okruhu. >:-[]
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
No a jsou AD08 jen extrémní UHP nebo už semislicky? Nejsou náhodou semislicky až A048? Jak říkám, ta hranice je dost nejasná.
Někdo se řídí podle hodnoty treadwearu, ale třeba Bridgestony RE002 Adrenalin mají treadwear někde okolo 200 a přitom jsou to jen obyčejné gumy se sporotvním nádechem...
KU36 měly vzorek sotva 6 mm, RS Hankooky a AD08 měly 8. Všechno semislicky (nebo extrémní UHP, dle libosti :-) ) Vůbec bych to nezobecňoval...
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Ta hranice je prave docela jasna a jde v ni podle me o vzorek, a z toho co pises jsou semislicky obe, rozdil je v extremnosti smesy kde A048 ma smes zavodni a AD08 vic civilni. Na kazdy den bych ale nechtel ani jednu.
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Pre mňa sú AD08R typické semislicky, tam je namiesto klasického hustého priečneho drážkovania bežných gúm len pár línií drážok a inak maximum gumy.
Za extrémne UHP by som označil napr. Micheliny Super Sport: [odkaz]
Ale jasné, že to nie je jednoznačne rozdelené, ostatne to sú skôr fanúšikovské delenia a samotní výrobcovia ani nepíšu, že toto sú semi-slicky a toto ultra high performance. Naopak za high performance gumy označuje marketing všetko, čo nie je vyslovene eko. ;-) Tie Yokohamy čo si dal sú pre mňa ale jednoznačne obe semi slicky.
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Práve Micheliny Super Sport mienim na budúcu sezónu kúpiť. Btw. ak je to ten Swišť, o ktorom si písal blog, tak zrejme aj tie dobré gumy prispeli k Tvojmu pozitívnemu zážitku.
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Taky jsem zvědavá co ty Micheliny Super Sport vydrží, právě jsem je obul a první dojem je, že se musí malinko víc ohřát než běžné UPH, uvidíme po více km a okruhu.
Re: Má někdo zkušenost u takového auta s pořádnýma pneu???
Dík. Snad to nebude jako s těma Bridgestonama na Mercedes C. Originální dodané na autě byly v testu mnohem horší než ty stejné koupené už někde jinde. Taky doufám, že na Porsche dávají poctivou gumu.
4900Kč za lakované čepičky odstřikovačů světlometů? si dělají srandu? Nemělo by to být v základu? To Porsche taky neví, co si za ty příplatky říct... :-O
A k čemu, proboha, potřebuješ lakované čepičky o(d)střikovačů (to není zařízení pro kojence)???
Takových vábniček pro (bohaté) hlupáky má Porsche dost, ale skákat na ně samozřejmě nikdo nemusí. ;-)
Zajimalo by me jestli by dostalo 5 hvezd ikdyby mel autor moznost srovnani s 997.2 GTS.
Najde se tu nejaky stastlivec co mel moznost projet obe? Jak to vidi on/ona?
těžko říct. 997 jsem zkusil akorát Carreru S a Targu 4, a čtyřkolka mi přišla trochu nedotáčivá. Jinak to řízení je teď jiné. Neříkám úplně horší, ale prostě jiné.
....štěstí.
Ano, je pár aut, co jsou - rychlejší, ...ejší, .... ejší a víc kW a mají i kufr a ....a ...a ... a.
Jen jediná je 911.... Carrera. To není název modelu. To je ... ta divokost i chlad zakletá do jednoho slova. Jen si to řekni: Carrera. Ikona ikon, legenda legend. Není jiné auto v automobilové historii jako právě Porsche 911.... Tisíckrát nastup.... a sedni si, klíčkem vlevo vzbuď život za sebou, lehce klepni do plynu a poslechni, jak krásně chrchlá vodu z laufů... chvilku počkej, musíš ji nechat zahřát, jinak ti moc nedá a budete se oba trápit. Ale pak.... to poznáš - vem si mě!!! Ženete se spolu dopředu, spolu, ne auto a řidič, ale spolu - jedno srdce, jedna krev, jedna vášeň. V 7000otáčkách jdeš nahoru a ten zvuk přeřazení ti vyžene z těla i srdce, aby se mohlo pokochat tou krásou. Pak to přijde. Konec hraní a pojď na věc..... 250+... z auta se stává žehlička. Ta jistota v pohybu, ...nádech, výdech.... 260.... 270.... jedno srdce a v tepnách benzích a respekt. ...... 280 .....290... spoléháte se na sebe, parťáci na život, ne na smrt. 300.... vše je zlomeno, překonáváš myšlenku, sen.... nemáš strach, máš touhu jít, křičet a žít.... 313 ........................................… nech mě vyklusat. Dojedete, v srdci láska a úcta. Úcta k dokonalému lidskému dílu. Láska k technice, k životu.
Na obou mam par tisic kilometru. Obe jsou uzasne. Srdce mi rika abych vzdy sahnul po 997 ;-) Oko rika 991 ;-) Pro me dost rozdilna auta co do ovladatelnosti. 991 se milovymi kroky priblizila vetsimu okruhu zakazniku, kteri ji zvladnou v situacich, kdy by s 997 meli cuuuurek potu mezi pulkama nebo auto v prikopu. Rozdil v ovladatelnosti je opravdu enormni. A nejde jen o gts model ale cely range. 997 se blizite k zatacce plne nerovnosti a premyslite, jak z toho vyvaznout co nejlepe, predek lita sem a tam, volant cuka, bojujete!!! 991 to zvlada s lehkosti, kabinou se rozleha Vase oblibena hudba, nic moc vas nerozhodi, protahnete se zatackou jakou kazdou jinou, auto vam jen naznaci, ze tam nejaka nerovnost byla. Ale obe jsou skvele, jen si vybrat :-) Ja treba nemam vubec nic proti automatu v GT3, protoze se misto na to, aby jste to tam trefily rychlosti, muzet soustredit 100% na dokonalou stopu!!! Ale ... kazdy to vidime jinak ;-) 911 je master piece 50 leteho inženýrstvi!
Ahoj všem, vloni jsem pořídil novou 991 2S s PDK (což je vyjma 30 koní, čtyřkolky a širšího zadku skoro GTS) mám najeto prvních 17 tis. Předchozí zkušenost s Porsche jsem měl před deseti lety, kdy jsem dvě sezóny řídil 996 C4. Se tou čtyřkolkou jsem se ale bohužel nesžil. Hlavně proto, že měnila charakteristiku auta v průběhu zatáčky. Při nájezdu zadokolka, pak se něco začalo dít, v průběhu zatáčky 4kolka a na výjezdu leckdy překvapení. Dnešní auto mám RWD a je to tak správně :-) Nicméně k tomu podstatnému - je neuvěřitelné, jaký obrovský pokrok udělala devětsetjedenáctka za pouhou dekáku. Podvozek je stabilní, předvídatelný, komfortní. Vše pevné a 100% funkční. Žádná cingrlátka, falešné výdechy, jen německá preciznost. A to hlavní, proč jsem kupoval? Jednoznačně použitelnost v běžném provozu. Když jedete na pohodu do kina nebo přes den ke klientovi, auto po Praze funguje skoro jako běžná 330i. Nevnucuje se, je tichá, pohodlná, okolí vám dá pokoj. Pak okreska, "Sport Plus", tvrdší posilovač, tvrdší tlumiče, tvrdší silentbloky, manuální řazení, otáčky nahoru, otevřenej vejfuk a JEDEŠ! Vadí mi jen jedna věc - PDK v běžném provozu hrozně rychle řadí nahoru a podtáčí motor. Sedmička tam je už při rychlostech okolo 50-60 km a motor se topí v otáčkách 1500-2000. Když chcete normálně v klidu předjet, PDK podřadí o 2-3 stupně dolu, což cukne a zařve. Už jenom proto, že sedmej kvalt je konstruovaný jako rychloběžka, takže zvládá jenom udržet rychlost, prakticky neakceleruje. PDK je tak v podstatě šestikvalt + overdrive. Jenže ho tam rve pořád a nejde to vypnout, jenom si řadit manuálně.
s řazením jsem to řešil tak, že jsem měl páku pořád v manuálu a řadil si páčkami pod volantem. Nahoru pak auto samo nepřeřadí. Ten motor má ale stejně tolik síly, že se dokáže zvednout z naprostého ničeho :-)
Chápu, že v průběhu redakčního testu auto frčelo jen na manuál. Ale pak ve skutečném životě je to trochu jinak. Po čase prostě chcete využívat i automatiku. Anebo na dlouhých cestách. A zvedat tohle auto z podtočené sedmičky v 50 kmh je pěknej voser. Výkon a krouťák atmosféry v 1500 rpm není nic moc :-)
Tak si říkám, pánové, jestli nejste trošičku rozežraní. Po městě jezdím archaickou 1.2 8V, která má/měla v nejvyšších otáčkách a v nejlepších letech sotva 60 koní, na pětku to točí podobně - 50-60 km/h - 1500-2000 otáček a nezrychluje to teda vůbec, ale alespoň se to odhodlaně tlačí vpřed... Tak si nestěžujte... >:D >:D
Ad PDK: totez me leze na nervy u M3 E92, kde v automatu je to totez: v beznym provozu porad radi sedmicku i ve snecich rychlostech a dal bych te opakoval, proste stejny. Akorat bych rekl, ze ten osmivalec se preci jen z nizsich otacek sbira ochotneji.
Jakou u te 911 mas spotrebu? Ja kdyz to hladim tak pod 13 nejdu, a kdyz se svezu, tak 20-25.