Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Porsche 911 dostane šestiválec 3.0 Turbo

14 komentářů

Daffy Duck
ze v reale bude mat tento motor nizsiu spoteebu. Boze nech uz zacnu merat tu spotrebu realne, lebo sa atmo motory uz nikdy nevratia.
tesnav
Samozřejmě. Rozdíl je ovšem v tom, že to, co se před pár lety povazovalo treba za tu dost šílenou hodnotu a znamenalo často drahé a zásadní zásahy do motoru, je při současném stavu techniky otázkou sériové produkce nebo její levné modifikace, kdy i různé rodinné vozítka mají motory výkonově srovnatelné s nedávnými supersporty.
tesnav
U starší metodiky měření to nebyl až takový problém. Nová je ovšem nereálná do té míry, že běžný řidič při normální jízdě je obvykle 20 - 30% nad tuto "normovanou". Možná je někdo schopen jezdit i pod NEDC, ale pak, pokud jde skutečně o klasickou kombinaci, se jedná o jízdu vcelku extrémně nenormální a pocitově nepřirozenou, hluboko pod vyuvyužitím výkonového a dynamického potenciálu motoru.
frite
Kazdy motor ( o to turbo) umi jezdit za mene nez je udavano,zalezi jen na provoznich podminkach...(mesto-mimomesto. Studeny-teply motor atd.)
XTad
No "dnes"... Tunilo se vzdycky a treba s koncernovym 1.8T lze dosahnout dost silenych hodnot.
XTad
Novy testovaci cyklus se pripravuje, zatim by stacilo prevzit americky model. Technicky udaj je take maximalni rychlost, akcelerace, hmotnost, vykon a ackoli jsou i tyto udaje dosazitelne za specifickych podminek, tak odpovidaji. Ty odchylky u spotreby jsou u turbomotoru opravdu velke (to, ze ty se hodnot drzis jeste nic neznamena) a mimojine diky temto testum prakticky vymizely atmosfericke motory, ktere naopak umely jezdit za mene, nez tabulka.
Avatar - Magister
Magister
Udávané spotřeby jsou nesmysly. Hlavně u malých turbomotorů. Bohužel. Dělají to v laboratorních podmínkách. Kromě toho podle té zprávy - tady to nepřevzali celé, má ten motor být i těžší, což je logické ale smutné.
frite
A jak by sis to reálné měření představoval.
Udavaná spotřeba v TP je jen technický parametr, jestli to někdo chápe tak že je to hodnota za kterou bude jezdit tak je to jen jeho chyba. (mimochodem - mimo zimu jezdím za normovanou spotřebu - s 1,6 THP 115 kw).
Nakonec o spotřebě rozhoduje hlavně řidič. Každý druhý jezdí s podhuštěnými pneu, vozí v autě celý rok krámy které nepotřebuje, půlka národa je obézních, jezdí jak pitomci že se dívají tak max.30 m před sebe a pak začnou u křižovatky či na kraji obce živelně brzdit, ale každý nadává na homologační spotřebu, že je nereálná...
tesnav
V tomto případě jim stačí klidně použít naprosto tuctové turbo a relativně "jemné" přeplňování. Pokud dnes vcelku lidové a levné vozítko typu Leon Cupra dokáže renomovaný úpravce jen přes SW dostat zhruba 350PS/460Nm ze dvou litrů, tak dostat dnes podobné hodnoty z třílitru ve skutečně sportovním autě s motorem konstruovaným na pořádnou zátěž, to musí být s prstem v nose.
Mig_35
V tom postu bylo trochu nadsázky. Každopádně myslím, že pro běžné verze nebudou ty high-tech turba z Turba😊
Joab
To je celkem odvazny tvrzeni, ze neexistuje realnej jizdni styl, kdy by tenhle mensi preplnovanej motor byl uspornejsi.
Avatar - Magister
Magister
Za tu nej jsou považovány stroje se Weissachu - GT3. Když člověk čte test na GTS a pak tohle, tak zůstává rozum stát. Navíc nevím, jaká turba použijí tady v tomto případě, ale u 911 turbo to jde pak do mnoha statisíců. Zvláště výměna je pak veselá....
_MT_
S tím nesouhlasím. Pokud však nedokáží zachovat odlišný charakter Carrery, bude o dilema méně.
Mig_35
U 911ky byla verze Turbo vždycky ta nej, tak teď budou všechny. A přidat si na výkonu nebude tak drahé jako u atmosféry😊