Samozřejmě. Rozdíl je ovšem v tom, že to, co se před pár lety povazovalo treba za tu dost šílenou hodnotu a znamenalo často drahé a zásadní zásahy do motoru, je při současném stavu techniky otázkou sériové produkce nebo její levné modifikace, kdy i různé rodinné vozítka mají motory výkonově srovnatelné s nedávnými supersporty.
U starší metodiky měření to nebyl až takový problém. Nová je ovšem nereálná do té míry, že běžný řidič při normální jízdě je obvykle 20 - 30% nad tuto "normovanou". Možná je někdo schopen jezdit i pod NEDC, ale pak, pokud jde skutečně o klasickou kombinaci, se jedná o jízdu vcelku extrémně nenormální a pocitově nepřirozenou, hluboko pod vyuvyužitím výkonového a dynamického potenciálu motoru.
Novy testovaci cyklus se pripravuje, zatim by stacilo prevzit americky model. Technicky udaj je take maximalni rychlost, akcelerace, hmotnost, vykon a ackoli jsou i tyto udaje dosazitelne za specifickych podminek, tak odpovidaji. Ty odchylky u spotreby jsou u turbomotoru opravdu velke (to, ze ty se hodnot drzis jeste nic neznamena) a mimojine diky temto testum prakticky vymizely atmosfericke motory, ktere naopak umely jezdit za mene, nez tabulka.
Udávané spotřeby jsou nesmysly. Hlavně u malých turbomotorů. Bohužel. Dělají to v laboratorních podmínkách. Kromě toho podle té zprávy - tady to nepřevzali celé, má ten motor být i těžší, což je logické ale smutné.
A jak by sis to reálné měření představoval.
Udavaná spotřeba v TP je jen technický parametr, jestli to někdo chápe tak že je to hodnota za kterou bude jezdit tak je to jen jeho chyba. (mimochodem - mimo zimu jezdím za normovanou spotřebu - s 1,6 THP 115 kw).
Nakonec o spotřebě rozhoduje hlavně řidič. Každý druhý jezdí s podhuštěnými pneu, vozí v autě celý rok krámy které nepotřebuje, půlka národa je obézních, jezdí jak pitomci že se dívají tak max.30 m před sebe a pak začnou u křižovatky či na kraji obce živelně brzdit, ale každý nadává na homologační spotřebu, že je nereálná...
V tomto případě jim stačí klidně použít naprosto tuctové turbo a relativně "jemné" přeplňování. Pokud dnes vcelku lidové a levné vozítko typu Leon Cupra dokáže renomovaný úpravce jen přes SW dostat zhruba 350PS/460Nm ze dvou litrů, tak dostat dnes podobné hodnoty z třílitru ve skutečně sportovním autě s motorem konstruovaným na pořádnou zátěž, to musí být s prstem v nose.
Za tu nej jsou považovány stroje se Weissachu - GT3. Když člověk čte test na GTS a pak tohle, tak zůstává rozum stát. Navíc nevím, jaká turba použijí tady v tomto případě, ale u 911 turbo to jde pak do mnoha statisíců. Zvláště výměna je pak veselá....