Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika: Elektronika v autech postupuje a nečeká

Elektronika hraje stále důležitější roli ve vývoji osobních automobilů. Současná auta jsou doslova prošpikována řídicími jednotkami. Tento trend má počátek před mnoha desítkami let.
Zpět na článek
25. 7. 2015 19:58
25. 7. 2015 22:58
26. 9. 2017 12:10
25. 7. 2015 19:58
10/10
Jako fachowiec, który na co dzień zajmuje się konstruowaniem i programowaniem
gateway (oznaczonych na obrazkach jako BCM), muszę pochwalić autora tekstu, za
to że napisał prawdę i tylko prawdę. Od strony techniczne wszystko jest na 100% OK.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - HitmanPB
25. 7. 2015 22:58
Re: 10/10
Absolútny súhlas s MrWebsky, poklona za super odborný článok, pane :yes:

P.S. Za tie palce dolu - viete vôbec, za čo ste mu ich dali - vy zúfalci ? :-!
Avatar - hedvin
25. 7. 2015 21:07
Víc takových článků !
Jak se říká jen Houšť a větší kapky. Historie a součastnost automobilů je velmi zajímavá :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - euro89
25. 7. 2015 21:30
Re: Víc takových článků !
Historie zajímavá je, současnost je spíše hororová. :-! :-(
Avatar - hedvin
25. 7. 2015 22:00
Re: Víc takových článků !
To, co dnes nazýváme historie, byla dříve současnost a někteří lidé se jí děsili. Ono je to pořád dokola. Hlavní je si vzít poučení pro další vývoj
Avatar - Ja Prvni 123
25. 7. 2015 22:59
Re: Víc takových článků !
Ano, ale to co vidim v historii ja je, ze na zacatku je to chvalihodna vec a skutecne pokrok... ale nezastavi se to po dosazeni ucelu.
A cim dal vetsi skupiny marketingovych specialistu nam vtloukaji do hlavy, ze prave tohle potrebujume!
Volam zdravy rozum. Sami si odpovezme na otazku, co potrebujeme... a co potrebuji oni pro vetsi a vetsi zisky.
Avatar - Ada je zase tady
26. 7. 2015 22:44
Re: Víc takových článků !
...chvalihodna... :no:
Avatar - Ja Prvni 123
27. 7. 2015 19:49
Re: Víc takových článků !
?
Co není chválihodného na původním záměru zvýšit bezpečnost vozidel?
ABS bylo fakt docela fajn vynález... dokonce ještě i kontrola prokluzu!

Já na to mám jednoduché měřítko: dokud systém usnadňuje uživání vozidla.. a v případě jeho závady auto funguje jako bez něj - dotud je to příjemné a užitečné.

Takže pokud ABS přestane fungovat, tak se rozsvítí kontrolka... a auto brzdí, jako by ho nikdy nemělo. OK.
Když se zblázní automatická klimatizace, tak to chladí moc.. nebo to topí místo chlazení! = manuálně ovládané klima je pro mě lepší. Pouštím si ho ručně... a když se pokazí - tak prostě jen nechladí.
;-)
27. 7. 2015 09:21
Re: Víc takových článků !
Ešte by to chcelo článok o novej norme OBD 3 ukladajúcej povinnosť posielať všetky aktuálne informácie o aute (gps poloha, rýchlosť, stav emisného systému...) na centrálny server s možnosťou imobilizácie vozidla pomocou tohto servra ak to bude potrebné.

Velký brat sa pozerá :-)
Avatar - hedvin
27. 7. 2015 17:17
Re: Víc takových článků !
Doba sledování už tady je a jediná možnost jak se jí bránit je nemít žádnou elektroniku a nechodit na kamery, platit jen hotově ale kdo to dnes dělá tak je považován za blázna
Avatar - euro89
25. 7. 2015 21:48
Zajímavý článek
Ač to nejspíš ani nebyl cíl autora, funguje perfektně jako odpuzovadlo od koupě nových aut. Přiznám se, že jsem byl už na 99,9% rozhodnutý, že na podzim koupím novou Mazdu. Po nedávném článku o Jeepu, kde jdou na dálku deaktivovat různé věci včetně brzd, jsem se však začal mnohem více zajímat o to, co mě na autech zajímá nejméně - o elektriku a všeobecně technologie, které člověk v nových autech má ať už je tam chce nebo ne. Celý život se zajímám o veterány, ale auta a technologie z posledních cca. 15 let jdou mimo mě a i když jsem si byl samozřejmě vědom toho, že klasické mechaniky v autě už moc není, netušil jsem, že je to až tak špatný. :-( Vzhledem k tomu, že si můžu Mazdu spárovat s "chytrým" telefonem (kdybych ten dotykový nesmysl měl), auto má navigaci atd., tak předpokládám, že i s ní by si byl schopný nějaký hacker dělat co se mu zachce a já bych jako její majitel neudělal nic. Což fakt není nic, co by mělo moje auto umět a za co bych chtěl utratit peníze. Opět jsem tak začal přemýšlet spíše o nějakém youngtimeru, protože chci jezdit autem, kde o všem rozhoduje pouze jeho řidič!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - hedvin
25. 7. 2015 21:58
Re: Zajímavý článek
No u moderních aut, kde chtějí mít všichni svůj telefon spárnovaný s autem asi moc nepochodíš. Já osobně v tohle nemám zatím důvěru,ale za 5 let už mohou být systémy neprůstřelné
Avatar - speedfred
25. 7. 2015 22:13
Re: Zajímavý článek
teraz sa ti nabúra do auta "heker" ale za 15-20 rokov ti bude ovládať auto "veľký brat" aby si nejazdil tam kde nemáš,a jazdil ako sa jazdiť má.
Tiež hľadám na skvelú budúcnosť nejaký youngtimer,aj ked sa nebránim moderným autám.
Avatar - euro89
25. 7. 2015 22:26
Re: Zajímavý článek
Za 5 let to bude ještě horší, o tom nepochybuji.
Avatar - hedvin
25. 7. 2015 22:33
Re: Zajímavý článek
proto píšu mohou, ale co chceme je jedna věc, a co chtějí výrobci aut a internetové firmy je věc druhá. Je možná lepší zůstat u youngtimerů, které nenabízí spojení se světem než si kupovat nové auta. Já osobně budu radši vlastnit "blbé auto" než iphone na kolech
Avatar - Ja Prvni 123
25. 7. 2015 23:03
Re: Zajímavý článek
Konecny verdikt ale mame v rukach my.
to hlavni, co chteji, je prodavat...
;-)
Avatar - euro89
25. 7. 2015 23:20
Re: Zajímavý článek
Bohužel ne tak docela. Kdybych se mohl rozhodnout skutečně jen podle toho, čím chci jezdit nejraději, tak už jsem dávno na denní ježdění koupil druhou nějakou méně vzácnou Themu a jsem šťastnej. Ale díky tomu, že Fiat jako koncern není schopný majitelům starých aut nabídnout kvalitní servis (on nenabízí žádný), tak už musím hledat kompromisy. Třeba pokud koupím na denní ježdění youngtimer, tak to bude buď BMW nebo Mercedes - Benz, protože ostatní výrobci na majitele veteránů, slušně řečeno, hází bobek. :-! Problém je, že většině dnešních ovcí je ztráta soukromí, suverenity a nulová životnost dnešních výrobků úplně fuk, takže oni ty dnešní auta prodávají a prodávat budou. Jen lidi kteří přesně vědí, co za své peníze chtějí a za co naopak platit nechtějí, mají ten život o dost těžší.
Avatar - Aoyagi
26. 7. 2015 09:13
Re: Zajímavý článek
Mopar veterány opraví kdekdo a je na ně tolik podpory...
Avatar - Ja Prvni 123
27. 7. 2015 19:42
Re: Zajímavý článek
přesto platí, že o tom rozhodujeme MY.. akorát ne my dva.. ale typický zákazník.
My jsme jen kapka v moři.
:-(

A s těma veteránama nevím: já udržuju Alfu 164... a sehnal jsem zatím všechno, co jsem potřeboval. R.v. 1995.
Dokud mi s ním mladej nepraštil, tak jsem udržoval Lancii Y10... a náhradní díly byly bez problému. R.v. 1989...
No dobře, ještě to nejsou úplní veteráni, ale youngtimer už jo.
;-)

A navíc - já jsem mluvil o NOVÝCH autech: čím víc lidí si koupí normální auto, bez těchhle vylomenin, tím významnější vzkaz to bude. A směr to docela má... Dacia se prodává dobře, i když má nevalné materiály a mizernou protikorozní úpravu.
Fiat 500L je slušný auto... solidně udělaný - a má jen to, co tam chceš mít.
Těším se na novýho Fiata Aegea - podle zatím nepotvrzených prohlášení by měl mít taky jen to, "za co jsou lidi ochotní zaplatit"... i za cenu, že auto není první v seznamu bruselských úředníků.
To auto nevzniklo pro Evropu = Brusel je trochu "bezzubej". No dobře, tak ne bezzubej, ale nemůže tolik kousat.
;-)
Avatar - twistedTSD
26. 7. 2015 14:26
Re: Zajímavý článek
Neprůstřelné nebudou asi nikdy.
26. 7. 2015 08:28
Re: Zajímavý článek
Hacknout jde prakticky kazde auto s ridici jednotkou, takze i ten 30 let stary bavorak. Byt moznost sparovani s telefonem, pripojeni k netu atd. to znacne usnadnuje.
Avatar - Aoyagi
26. 7. 2015 09:17
Re: Zajímavý článek
Všechno se dá nějak "hacknout", ale je propastný rozdíl mezi potřebou k tomu mít fyzický přístup a otevřené auto, nebo auto ovládnout vzdáleně odkudkoli na světě. Nebo jen přes rádio, jak nedávno BBC referovali. [odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
25. 7. 2015 23:02
Clanek super.
Samotny smer vyvoje je proste choroba... chorobne bujeni = rakovina.
Zlaty Punto
Rozbalit vlákno
0
26. 7. 2015 10:32
Zajímavý článek - jen 3 - 5 let pozadu.
Určitě zajímavý člávek, rozhodně více takových....
Ovšem na druhou stranu je článek 3 -5 let pozadu. Obrázky také.
Popis LINu je trochu zamotaný...
Co zmínka o Ethernetu?
Mám stále pocit, že česká novinařina je oproti evropské o trochu pozadu.... ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
26. 7. 2015 23:21
Re: Zajímavý článek - jen 3 - 5 let pozadu.
Tak nějak. Navíc - namísto jednoduchého popisu principu IC BUSu to dotyčný redaktor popisuje jako středověký astronom televizi. :no: Napsat, že po jednom drátě jde napájení a po druhém drátu počítač vysílá a) adresu zařízení, které má něco udělat, b) informaci, co má uvedené zařízení udělat, c) poslouchá, co mu konkrétní zařízení pošle za informaci by asi bylo moc jednoduché a dostatečně by to tu věc nezatemnilo... :no:
Tenhle princip je u všech aut v zásadě stejný, liší se jen formou datové komunikace a kolik takových skupin navzájem komunikujících zařízení v autě je. :-! A otázka ovládání auta? Záleží na tom, jaký interface používá palubní počítač. Pokud je dostupné jen metalické propojení (po drátech), tak se útočník musí do vozu vloupat a k palubnímu počítači se připojit kabelem. Pokud má vůz dálkové ovládání zámků, tak podle jeho vybavení může (ale také nemusí) dojít k možnosti se do palubního počítače "vloupat" pomocí radiového přenosu (upraveného dálkového ovladače). Nejhorší je, pokud je vůz vybaven nějakou formou bezdrátového připojení k internetu - například aby Velký bratr mohl sledovat, kudy právě jedete... Od příštího roku budou takovou "bonzovací krabičkou" vybaveny všechny nové vozy v EU... a samozřejmě, m.j. to mimořádně usnadní také "vloupání" do palubního počítače. A potom už je jen krok k takovým "kouzlům", jako je například "ve státním zájmu" vůz "hacknout" a moci dálkově ovládat některé jeho funkce. Já osobně bych si tedy takový vůz zcela jistě nekoupil...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
27. 7. 2015 11:04
Poděkování
Zdraví diskutují,

díky za pochvalu i cenné připomínky. Vím, že to má nějaké mezery. A upřímně, mně elektrika ve škole nikdy moc nešla. :-) Tohle téma je ale fakt zajímavé, byť z praxe vím, co to dokáže udělat za paseku. I lidé, co ovládají diagnostiku aut a mají k tomu aktuální verze softwaru včetně origo diagnostiky si občas nevědí rady s vrtochy, které jim sběrnice přichystají.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
27. 7. 2015 19:48
Re: Poděkování
:-)
Můžu otázku?
Jak moc je to pravda a vážný s tou OBD3? To jako fakt bude povinná možnost dálkového znehybnění vozidla?!

Jestli jo - tak jdu fofrem ještě letos pro Ideu II (čti 500L).
:-(
26. 9. 2017 12:10
Elektro
Tyjo, pěkný článek. Čím více takových věciček v autě tím se bude častěji jezdit do servisu :/ tohle už si člověk jen tak sám neopraví. Věřím jen v elektroniku v domácnosti [odkaz] ;-)
Rozbalit vlákno
0