Škoda zrenovovala jediný prototyp aerodynamického vozu typu 935 s motorem vzadu a přivezla jej na 7. ročník Bensberg Classic. Dala si tak sama dárek hned k několika výročím.
Nízké Cx je jedna věc a vygenerování nebezpečného vztlaku u Tatry 77, resp. u karoserií podobného typu, je věc druhá. Již při 100 km/h byl aerodynamický vztlak tak velký, že negativně ovlivňoval jízdní vlastnosti. V maximálce byla Tara 77 až nebezpečná.
Uživatelská nepraktičnost, jak píšeš, není proto ten hlavní důvod, proč je podobný tvar nehodný pro automobil.
Pane Dragoun, tahle věta by chtěla přeformulovat:
"Její tvar se silně skloněnou protáhlou splývavou zádí a nezbytnou ploutví byl považován ve své době za aerodynamicky optimální."
Ten "kapkovitý" tvar je aerodynamicky optimální i dnes, ve třicátych letech totiž platily stejné fyzikální zákony jako teď :-). Jen je uživatelsky trošku nepraktický a proto se nepoužívá.
Tatra 77a měla Cx 0,21, tomu se žádné soudobé seriově vyráběné auto ani vzdáleně nepřibližuje. Takže Škoda 935 na tom zjevně nebyla o mnoho hůř, jen s výhodou lepších jízdních vlastnosti, kvůli umístění motoru. Docela škoda, že to nepustili do výroby.
Je sice o Skodovce, ale je super, spousta informaci... v historii jsou vazne zajimavy veci.
A nechte byt - Skoda 130 bylo fajn auto a diky nemu jsem se naucil ridit pretacivy auta. :-)
A ta prevodovka byla vazne uzivatelsky prijemna! Skoda, ze uz to nikdo nedela. Ja jsem se s podobnou prevodovkou dost najezdil - v OT64!
>:D