Novinky
Pane Dragoun, tahle věta by chtěla přeformulovat:
"Její tvar se silně skloněnou protáhlou splývavou zádí a nezbytnou ploutví byl považován ve své době za aerodynamicky optimální."
Ten "kapkovitý" tvar je aerodynamicky optimální i dnes, ve třicátych letech totiž platily stejné fyzikální zákony jako teď 😄. Jen je uživatelsky trošku nepraktický a proto se nepoužívá.
Tatra 77a měla Cx 0,21, tomu se žádné soudobé seriově vyráběné auto ani vzdáleně nepřibližuje. Takže Škoda 935 na tom zjevně nebyla o mnoho hůř, jen s výhodou lepších jízdních vlastnosti, kvůli umístění motoru. Docela škoda, že to nepustili do výroby.
"Její tvar se silně skloněnou protáhlou splývavou zádí a nezbytnou ploutví byl považován ve své době za aerodynamicky optimální."
Ten "kapkovitý" tvar je aerodynamicky optimální i dnes, ve třicátych letech totiž platily stejné fyzikální zákony jako teď 😄. Jen je uživatelsky trošku nepraktický a proto se nepoužívá.
Tatra 77a měla Cx 0,21, tomu se žádné soudobé seriově vyráběné auto ani vzdáleně nepřibližuje. Takže Škoda 935 na tom zjevně nebyla o mnoho hůř, jen s výhodou lepších jízdních vlastnosti, kvůli umístění motoru. Docela škoda, že to nepustili do výroby.
Nízké Cx je jedna věc a vygenerování nebezpečného vztlaku u Tatry 77, resp. u karoserií podobného typu, je věc druhá. Již při 100 km/h byl aerodynamický vztlak tak velký, že negativně ovlivňoval jízdní vlastnosti. V maximálce byla Tara 77 až nebezpečná.
Uživatelská nepraktičnost, jak píšeš, není proto ten hlavní důvod, proč je podobný tvar nehodný pro automobil.
Uživatelská nepraktičnost, jak píšeš, není proto ten hlavní důvod, proč je podobný tvar nehodný pro automobil.
to auto pak dát do regálu ke stropu toho vašeho muzea, který jste tak dojebali, že to ve světě nemá obdoby :no:
A nechte byt - Skoda 130 bylo fajn auto a diky nemu jsem se naucil ridit pretacivy auta.
😄
A ta prevodovka byla vazne uzivatelsky prijemna! Skoda, ze uz to nikdo nedela. Ja jsem se s podobnou prevodovkou dost najezdil - v OT64!
>😁