Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Passat GTE: Jízdní dojmy z Nizozemska

44 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jinak to nedava smysl...
😉
webpaja
Tomáši, měl jsi možnost najet tolik, aby jsi alespoň orientačně dokázal sdělit jaká je reálná spotřeba?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Přesně. Pokud "zástupci automobilky uvádějí dojezd kolem 1000km", udávaná spotřeba je 1,6-1,7l/100km, tak má auto nádrž na 20l?
Jinak, opatření na zvýšení životnosti motoru 1,4TSI jsou chválihodná, a ještě chválihodnější by byla i u běžné produkce, nejen hybridu.
Edit: laicky- v hybridu by TSI měl dostávat zabrat míň než ve standardní verzi, proč tedy úpravy motoru právě u hybridu?
cudzinec11
U hybridu by mal motor dostat zabrat viac v zmysle, ze sa bude omnoho viac zapinat a vypinat, co turbam nezvykne robit dobre. Start-stop zatial najlepsie=najspolahlivejsie zvladli japonci ako toyota, mazda, Suzuki. V kombinacii s unikom oleja a tromi spojkami to bude urcite radost vlastnit...
6B6
Stop-Start je potenciální problém pro životnost motoru a nejen něj, ať to vyrábí třeba Vatikán. Zázraky se nedějí. Příkladem je opotřebení kluzných ložisek na klice v důsledku opakovaného rozběhu motoru a současné nepatrné posunutí klikovky v ax. směru startem-stertér vždy lehce na celý mechan. zatlačí. Kdo se vyzná, zbytek si dovodí. S-S je další z omylů. Úspora paliva v úsměvné hodnotě.PR výrobců, jak je vše vyřešeno snad nikdo vážně nebere, nebo ano? Servisy mají své informace.
_MT_
Plug-in hybridy mají dvě spotřeby, z kterých se pak počítá v podstatě vážený průměr. Dojezd na benzín VW/ Audi počítají bez využití elektřiny. Celkový dojezd pak berou jako součet dojezdu na benzín a na elektřinu (tedy jen jedno nabití na celou nádrž paliva). Zatímco u kombinované spotřeby se počítá s pravidelným nabíjením (každých D+25 km jedno plné nabití, kde D je dojezd na baterie; to je dáno normou).

Pokud vím, pro výpočet dojezdu by klidně mohli použít oficiální kombinovanou spotřebu (dojezd by pak byl kolem tří tisíc). Dojezd totiž není v technickém průkazu, jeho výpočet tedy není určen normou.

Co se životnosti týče, hlavně turbíny jsou citlivé na teplotní cykly a start namáhá pístový motor více než běh.
kesumb
Nádrž to má 50l.

Tedy ujede to prvních cca 40-50km na elektřinu a pak by to mělo jet pod 5l/100km.
Ale spotřeba na 1000km není podstatná, tohle auto si budou kupovat lidé, co ho můžou každý večer (nebo skoro každý) nabíjet doma. Takže pokud někdo jezdí denně a najede cca 25tkm ročně, ujede 13 500Km (300dní x 45km) jenom na baterky, takže výsledná spotřeba bude třeba 2-3l/100km.
Tzn (11 500Km) x 0,06 L (6l spotřeba na 100km) x 32Kč= 22 080Kč za benzín
K tomu je nutné připočítat 2,25kč/kWh (nejnižší sazba pro nabíjení), kapacita baterek je cca 9, s účinností 90% při nabíjení spotřebuje auto 300dní x 10kWh x 2,25Kč = 6 750Kč za elektřinu

Celkem 28 830 za rok, to je ekvivalent 900l. 25000Km/900l což je výsledná spotřeba přepočtená na 2,77l/100km...

Udávat spotřebu u plug in hybridu je proto nesmysl, tenhle výpočet si musí udělat každý sám za sebe podle použití..
webpaja
Udávat spotřebu je nesmysl? Nesmysl je ji nepožadovat. Ano, zajímá mě, jak na jakýsi referenční trase, kdy část bude město, část okresky a část dálnice bude fungovat plug-in i z hlediska spotřeby.
_MT_
Pointou asi bylo, že u plug-in hybridu je velkou proměnnou, jak často budeš nabíjet. Norma počítá s tím, že budeš, v tomhle případě, nabíjet každých 75 km (50 "elektrických" + 25). Kdo však jezdí ve městě, mohl by klidně jet 100 % km na elektřinu. A kdo bude jezdit dálky, těžko bude nabíjet každých 75 km.
webpaja
Tomu všemu rozumím, Passat se však dá těžko označit jako městský auto, proto ten dotaz na kombinovaný provoz.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Tolik jsem bohužel nenajel. Je to podobné, jako u testovaného Audi A3 Sportback e-tron. ten pohon je vlastně stejný, byť výkony toho TSI jsou myslím odlišné. Pokud máte baterky, což stačí opravdu na těch zhruba 50 km, pak to žere dle PC nějakých 1,2 -1,5 l na 100 km. Pokud ale dojdou, tak jako normální TSI tedy třeba 6 až 7 l na 100 km při defenzivní jízdě (V Holandsku ani jiná nepřipadá v úvahu). Víc snad po testu.
webpaja
Děkuji 😉
IPace
na jednu stranu se da rici ze konecne prijde normalne vypadajici plug-in hybrid a navic v kombiku :yes: , na druhou stranu je zase videt ze VW to nedela podle hesla "lidovy vuz" ale spise podle hesla "musime to udelat desne slozite at je do budoucna co opravovat a at to hlavne nezvladne kdejaky automechanik v garazi"

tolik motoru a spojek, to se autoservisy VW po najezdech 200-250kkm+ pomejou

cena holt taky neni moc lidova, ale aspon neco
vitapb
Pravda pravda, to ústrojí je strašně složitý a jak se tam píše o třech spojkách, tak mi běhá mráz po zádech..

Na druhou stranu je to podle mě hrozně důležitej model..

Pořád to dává lidem psychologickou možnost do toho natankovat a jet jakkoli daleko, takže je to pro ně přijatelnější, než EV a navíc díky tomu, že je to zrovna VW Passat, tak se to snad bude dobře prodávat... Časem třeba VW uzavře smlouvu s nějakym německym nákupákem a bude na jejich parkovištích stavět rychlonabíječky a lidi pak uvidí, že když se to dá rychle nabít, tak ani takový dojezd na elektřinu nepotřebují..
Avatar - Ham.
Ham.
Hrozně důležitý model? Já bych spíše řekl pro většinu evropských států celkem zbytečný model. Za 1,2 mega to koupí jenom pár ekopomatenců a šmytec, důležitý model by to byl kdyby stál 750 tyček.
_MT_
Ale jsou státy, kde by díky daním a poplatkům mohl být levnější než konvenční Passat. Proto asi ta cena.
IPace
VW ma s prispenim Nemecke vlady stavet po celem Nemecku 12000 nabijecich mist, jen zatim neni jasne vysvetlene ze maji bejt na "firemnich" parkovistich, coz muzou bejt bud parkoviste firem kam se kazdej nedostane, nebo prave parkoviste supermarketu/obchodu, taky nikde neni psano jake stojany to jsou, jestli rychlonabijeci ci nejake obycejne podobne tomu co nabizej k tomuhle Passatu a je to jen predtazenej kus cehosi co i obycejna 3 faze strci do kapsy

ta slozitost by sla vyresit EV s extenderem, kde k pohonu slouzi elektrina a na palube je i motor schopny vyrabet tu elektrinu, viz treba BMW i3 REX, bohuzel to ale neni neco co by si automobilky ve velkem prali, bohuzel cim slozitejsi tim je to pro ne vyhodnejsi
Avatar - Bully_
Bully_
V Cine maji zatim elektromobily vyresene podobnym zpusobem: poridit si je a provozovat je je diky dotacim/ulevam od statu vyhodne. Praktickou neexistenci dobijeci site nahradilo tazne zarizeni a prives s elektrocentralou Na silne neekologicky motor, spalujici klasicka fosilni paliva. Tolik k ekologii na asijsky zpusob.
vitapb
Taky jsem o tom slyšel, čas ukáže co se z toho vyvrbí.. Nicméně Passat je v Evropě bestseller střední třídy a myslím, že tenhle model se hodně sveze na trendu hybridů a pluginů. Golf GTE je pořád vcelku malý auto, ale tohle si podle mě najde lidi, co si za to dokáží připlatit.. Podle mýho kdyby byly nabíječky na každym parkovišti a rychlonabíječky u každý větší pumpy (za pár let věřím, že to tak třeba v tom Německu bude), tak by podle mě elektromobilům bohatě stačil dojezd okolo 250 km. Auto by bylo díky malý baterii levný a lehký. Malá baterie se taky dá rychleji nabít, takže by se doba nutná pro dobíjení (rychlodobíjení) začala blížit zastávce pro tankování spalováku a zastávce v bistru.

Jinak k tomu REX by se dal podle mýho celkem dobře využít koncernový motor 1.0 mpi. Malý lehký a nefoukaný motůrek.
_MT_
Pokud chceš rychle nabíjet, tak je naopak lepší větší baterie a prostě nevyužívat naplno její kapacitu. Prospěje to navíc i její životnosti.

Co se REx týče, pokud to má za něco stát, musíš na to ten motor navrhnout, minimálně ho tedy přizpůsobit. Generátor bude fungovat v jiném režimu než spalovací motor sloužící k pohonu.
_MT_
Jak napovídá název, dvouspojková převodovka má dvě spojky; je to tak i v konvenčním Passatu s DSG. Tady máš tedy o jednu spojku navíc.
nasua23
Myslím, že Auris v kombíku je koukatelný auto, před FL ještě lepší.
Sice není plug-in, ale hybrid by to byl😊
IPace
Auris je kategorie Golfu, takze dokud nebude plug-in hybridni Avensis, tak tohle holt "konkurenci" mit nebude, ale jo Auris TS hybrid se me taky hodne libi 😄
nasua23
Otázka je, jak bude vypadat další Avensis (vzhledem k posledním kreacím Toyoty se celkem bojím).
Ale myslím, že Auris připravil živnou půdu a v další generaci avensis v HSD dorazí, už nyní je Rav 4.

Pak se tenhle předražený nesmysl nebude chytat. Plug-in neplug-in.
IPace
novej Avensis jiz je, ale nema zatim ani hybridni variantu
[odkaz]
252kW
Tak jestli tyhle tříspojkové oturbené hrůzy chystá i Škodovka, tak se Toyota fakt nemusí bát. Němci by se měli pokusit o koncepci jakou měl Yo-mobil, jinak proti Toyotě nemají šanci. Snad s elektromobilama a CNG jim to díky náskoku před Toyotou vyjde, protože tohle je tragédie i pro člověka co má logo das auto vytetovaný na rameni. V jednoduchosti je krása a geniální věci bývají jednoduché - produkty z vlčího hrádku jsou hnusné a blbé.

Takovéhle hybridy jen poškodí jméno ostatním autům s elektromotorem. Málokterý zákazník je schopen pochopit proč ho das auto stálo v servisu tolik a Toyota, která je přece taky hybrid by ho stála dokonce méně než nehybridní ekvivalent.
vanos
Nastesti v Evrope zakaznici chapou vyznam technologickeho pokroku a Golf GTE toho "krasneho a chytreho" Priusu porazi v prodejich na hlavu. 😉
252kW
Uteklo ti to podstatné - yaris hybrid, auris hybrid a mimoevropské trhy. Technologický pokrok předvádí jen Toyota a to už víc jak 15 let. Volks se podařila jen špatná napodobenina a to až několik generací po Toyotě.
IPace
Toyota ma jen jeden problem, tak nejak nevi kam ma smerovat 😒 na jednu stranu maji uspesne hybridy, na druhou stranu do sveta hlasaji ze nechteji ciste elektro a plug-in aby u nich clovek taky pohledal a navic za silenou dardu penez navic. A spise se snazi s vodikem kterej pokud nekdy uspeje, tak v dohledne dekade to proste nebude.

Plug-in hybridni Avensis do 35k eur by byl podle me i v EU prodejni trhak, ale Toyota asi chce za ty penize prodavat po drobkach jen plug-in Prius
Avatar - N6600
N6600
Nuz, ale ked si to tak vezmes, aj hybridu trvalo, nez uspel. Uspech vodiku neprijde zo dna na den a Toyota si je toho velmi dobre vedoma. Toyota kedysi vyrabala RAV4-EV, ale nakoniec to zabila a uz v tom nepokracovala. Predala dokonca aj akcie Tesly, takze asi ma dovody, preco masovo nepodporuje elektr👋plugin-hybrid.
Spekuluje sa, ze budu dve verzie Priusu. Normalny (s Li-Ion) a tzv. Prime s NiMH. Prime by mal byt podla vsetkeho Plug-in s dojazdom cca 50km. Ale to vsetko su len dohady.

To si nemyslim, pretoze Avensis konci kvoli slabym predajom. PiH verzia by bola preto zbytocna. Navyse, musela by prist nova generacia, aby to tam dokazali vsetko upratat. Aktualna stavba auta s takou moznostou nepocita.
Avatar - N6600
N6600
Nuz ano. Kde inde najdes tak velku vzorku ludi, co je ochotna testovat na sebe "technologicky pokrok" z dielne VW. Ako by im nestacil pruser s TSI a DSG. Teraz dostanu este navyse dalsiu porciu "technologickeho pokroku", co sa moze pokazit.
kesumb
Před 30 lety se říkalo, že auto s elektrikou nikam nedojede a bude pořád v servisu. Před 25 lety se říkalo, že auto s elektronicky řízeným vstřikováním nikam nedojede. Před 15 lety se říkalo, že turbomotory nic nevydrží. Dnes se říká, že tohle je přetechnizovaný..

Krom toho, nazvat řešení 3 elektromotorů, baterek a planetový převodovky v RX450h jednoduchým, chce mít tak asi dvě promile v krvi😁D
Mimochodem velmi podobný (koncepčně) řešení má Volvo XC90 T8. A stejnýho řešení se dočkáme i u koncernu...

Já si tohle auto za cenu 1,25 mil. Kč (viz Německý konfigurátor) koupit rozhodně nepůjdu, ale mít to zajímavější kombinaci (viz vw sport coupe gte) tak proč ne..
252kW
„Krom toho, nazvat řešení 3 elektromotorů, baterek a planetový převodovky v RX450h jednoduchým, chce mít tak asi dvě promile v krvi😁D"

Je jednodušší a méně poruchové než tohle od Volkswagenu. Víš jak vypadá DSG? Tak si dej panáka a porovnej si to s HSD od Toyoty. Toho panáka proto, aby tě to neporazilo. Potom si ještě zjisti co ty tři elektromotory-generátory u Toyoty dělají a co v normálním autě dělá startér-alternátor.

Tvoje úvaha je od začátku špatně. Toyota má jednoduchý a odzkoušený moderní systém. Vlčí hrádek má jen parodii. Odpor k novým věcem je něco jiného.
kesumb
Já mám praktickou zkušenost s 6s DSG v CC 3,6 (na budíku mělo cca 190tkm) a za celou dobu (auto od novoty) na to krom výměny oleje nikdo nešáhl. Je pravda, že už to pomalu chtělo spojky, ale jinak bez problémů. A to to jezdilo část km v půjčovně a každej tomu docela nakládal.
Další zkušenost mám s 6s DSG v Passat 2,0tdi, tam se asi na 150tkm měnilo docela dost, ale majitel tomu fakt dával šíleně zabrat.
7s DSG se suchýma spojkama mi moc nesedí, to je fakt...
Takže z mýho hlediska dobrý, repas klasickýho HDM stojí o dost víc než spojky na DSG. Krom toho, spojka s dvouhmotou u přímo řazený převodovky stojí skoro totéž co repas DSG.

RX450h jezdí v mým okolí jedna a krom kompletní výměny vzduchovýho podvozku někde kolem 200tkm (asi za 200tis. Kč) to nicmoc nechtělo. Spolehlivý auto.

Co tím chci říct je, že nemám důvod nevěřit, že tohle VW nenajezdí plus mínus 180tkm bez problému.
IPace
automaty vseobecne a i DSG zacinaj mit potrebu servisu nad 250k km, na 190 by to bylo hodne blbe kdyby se tam jiz neco vy....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
no to nevím... Passat 2.0 diesel s dsg = šestistupeň.. sudé rychlosti "koupou" aso od 85 tis.. při prohlídce na 90 sděleno, že bude třeba vyměnit spojkové lamely... k nevíře.

Už se toho nedočkám - na konci srpna ho vracím.
Avatar - white label
white label
"koupou"???
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
sorry "kopou"... prostě to řadí, jak kdybych měl manuál a 14 dní řidičák.
😉
_MT_
Jak často se měnila náplň? Předpokládám, že kdybys byl prase, tak odděláš obě dvě, ne jen jednu. Takže zůstává vadná spojka.
IPace
zatim ten "slozitej" pohon v RX450h funguje celkem dobre
kesumb
Tak o tom žádná.
nasua23
PLyn by mi i v rámci filosofie koncernu přijde lepší.
252kW
Časem určitě.
MK
Si myslím, že řešení BMW i3 s REXem je lepší řešení. Kdyby se ten REX dal snadno vyndat abych ho nemusel sebou tahat celý rok. Dal bych ho tam jen v okamžiku, kdy pojedu delší vzdálenost.
Co třeba ho jen připojit jako přívěs?? 😄
Tady dva motory, tři spojky, dvě baterie. Lze to udělat vlastně složitější?? 😄